Dat soort broekjes onderscheiden de homo´s van de mannen. Jezus, wat een afzichtelijk gedrocht broekje is dat.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik ze behoorlijk lelijk
En hoe verschilt stiff leg deadlift qua spiergebruik?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:07 schreef esv7 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de conventional deadlift en de sumo deadlift? Ook minder been gebruik bij de sumo variant?
Hoe wil je anders je massieve quads showen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat soort broekjes onderscheiden de homo´s van de mannen. Jezus, wat een afzichtelijk gedrocht broekje is dat.
In speedo´s-quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Hoe wil je anders je massieve quads showen?
Als ik het goed heb legt dat de nadruk weer meer op de hamstrings.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:07 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
En hoe verschilt stiff leg deadlift qua spiergebruik?
Uiteraard, ik vroeg me vooral af of je andere spieren meer/minder pakt ten opzichte van gewone deadlifts. Sowieso je bovenbenen, maar vraag me af of er bij buik, core en rug verschil in zit.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:11 schreef esv7 het volgende:
[..]
Als ik het goed heb legt dat de nadruk weer meer op de hamstrings.
Niets mis mee.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:10 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn dit die zyzz shorts?
Oo dat zou ik niet weten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:13 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Uiteraard, ik vroeg me vooral af of je andere spieren meer/minder pakt ten opzichte van gewone deadlifts. Sowieso je bovenbenen, maar vraag me af of er bij buik, core en rug verschil in zit.
http://www.exrx.net/Weigh(...)tiffLegDeadlift.htmlquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:13 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Uiteraard, ik vroeg me vooral af of je andere spieren meer/minder pakt ten opzichte van gewone deadlifts. Sowieso je bovenbenen, maar vraag me af of er bij buik, core en rug verschil in zit.
wel die van B&F dan he, 4 weken sta je easy op 7% vetquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:55 schreef esv7 het volgende:
Wtf... Mijn zusje heeft net met iemand gepraat en nu denkt ze dat ze eiwitrepen nodig heeft om af te vallen.
Volgens mij zonder. Had wel last van een crash hoor.. Dat is wel kut.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:47 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Met of zonder dmaa? Ik geloof dat die met dmaa veel harder is, echt topspul
Ik doel dan op (hard)drugs.quote:
quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Kun je niet ff een instructeur vragen of je goed doet?
Instructeurs zijn er maar een paar, die heb ik echter als personal trainer aan het werk zien gaan bij squaten en dat was verre van de vorm zoals ik gelezen heb van Rippetoe en youtube filmpjes als "so you think you can squat"quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:55 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik zou even wat lezen over de form + wat filmpjes kijken en daarna vragen of iemand even kijkt naar je form.
hmm okej, ik ga heerlijk op de DMAA versie ervan,quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:03 schreef deman13 het volgende:
[..]
Volgens mij zonder. Had wel last van een crash hoor.. Dat is wel kut.
[..]
Ik doel dan op (hard)drugs.
Ja. Maar ik geloof niet dat je iemand in jouw gym zou moeten vragen voor advies.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:06 schreef tjoptjop het volgende:
Devies is dus eigenlijk toch met de DL door te gaan?
Oh ja dat is wel een goede, niet aan gedachtquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ja. Maar ik geloof niet dat je iemand in jouw gym zou moeten vragen voor advies.
Maak anders een filmpje van je lifts en kijk ze zelf, of post het zodat we je kunnen helpèn.
Op het moment dat de bar langs je knieen gaat gaan je knieen naar achter, die zou je dus (net) niet moeten raken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel een goede, niet aan gedacht
Een punt waar ik wel direct meezit. De bar moet je tegen je benen aanhouden lees ik dikwijls. Nu is dat voor bij de schenen geen probleem maar hoe bij de knieen? Dat is toch een soort uitstulping. En om nou 90kg tegen m'n knieschijf een te laten duwen....
Hmm.... toch maar eens gaan filmen dan, probeerde het net even met de bezemsteel, maar dat geeft niet echt een goed beeldquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Op het moment dat de bar langs je knieen gaat gaan je knieen naar achter, die zou je dus (net) niet moeten raken.
Nu je het zegt raak ik eigenlijk alleen m´n schenen, en daarna heb ik niet echt been contact meer met de bar tot ik bijna bovenaan ben.
Dat is te licht. Ik voel me na afgelopen week nog wat zwak dus ik dacht, ik doe wel een warm up voor DL met een lege bar.... Ik heb er maar snel twee 20kilo platen aan gehangen. Leeg sloeg nergens op.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hmm.... toch maar eens gaan filmen dan, probeerde het net even met de bezemsteel, maar dat geeft niet echt een goed beeld
iddquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is te licht. Ik voel me na afgelopen week nog wat zwak dus ik dacht, ik doe wel een warm up voor DL met een lege bar.... Ik heb er maar snel twee 20kilo platen aan gehangen. Leeg sloeg nergens op.
Zolang je form goed blijft zou ik toch zo zwaar mogelijk blijven gaan. Lichter en meer reps heeft niet zoveel nut.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
idd
Ik denk dat ik ook maar een wat lichter gewicht pak en dan wat meer reps ga maken. Vorige keer deed ik 80 3x5 en dan volgende keer 65 3x10 ofzo
Zijn er uberhaupt bodybuilders die Starting Strength gebruiken? Spreekt elkaar sowieso behoorlijk tegen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:34 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Volgens Scooby deadliften 'echte' bodybuilders niet, omdat ze eigenlijk maar 1 spier tegelijk willen trainen. Als je deadlift gebruik je en je rug en je schouders en (deels) je benen, een bodybuilder die een SS gebruikt, zal daarom (bijna) nooit deadliften, aldus Scooby.
Bron? Pagina van Scooby? Ben benieuwd wat hij echt gezegd heeft. Elke redelijk succesvolle bodybuilder is met compounds begonnen en blijft dat doen naast isolatie in latere fases.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:34 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Volgens Scooby deadliften 'echte' bodybuilders niet, omdat ze eigenlijk maar 1 spier tegelijk willen trainen. Als je deadlift gebruik je en je rug en je schouders en (deels) je benen, een bodybuilder die een SS gebruikt, zal daarom (bijna) nooit deadliften, aldus Scooby.
Waarom zou je als bodybuilder uberhaupt Starting Strength gebruikenquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:34 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Google Harris-Benedict Equation.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef rumiii het volgende:
Wat is een betrouwbare formule om je dagelijkse energiebehoefte te berekenen?
Ik heb wat proberen op te zoeken maar de uitkomsten van verschillende sites komen vaak niet in de buurt van elkaar
Tijdens is de grootste onzin die er is en behoorlijk mierenneuken denk ik. Als je ze al zou nemen, ~10 minuten voordat je gaat trainen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 06:04 schreef star_gazer het volgende:
Hee stelletje alpha's. Nemen jullie BCAAs voor of tijdens de training in?
Na de training neem ik al whey, dus dan heb ik die BCAA niet echt nodig lijkt me.
Waarom denk je dat? Het gaat er toch om dat je tijdens je training je voorraad amino's bijgevuld houdt om te voorkomen dat je bij anaerobe activiteit deze uit je spieren gaat slopen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 06:42 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Tijdens is de grootste onzin die er is en behoorlijk mierenneuken denk ik.
IF je?quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:36 schreef RaymondK het volgende:
oke, ik ga toch maar m'n cut beginnen nu.
102kg, ik hoop dat er nog wat van over blijft![]()
![]()
2L volle melk er af is 1300kcal minder. that should do it.
Gaat wel heel erg afzien worden denk ik, zat de laatste twee weken op 4700kcal/dagen eerlijk gezegd had ik soms nog honger. Nu naar 3600 terug en kijken wat er gebeurt dan maar.
![]()
nee, niet dat ik er helemaal niet voor open sta hoor, 't is alleen dat ik echt niet tegen "niet eten" kan 's ochtends. Maar het schijnt wennen te zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:43 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
IF je?
Dit heeft kcalrestricten bij mij echt een stuk makkelijker gemaakt. Misschien dat je dit kunt overwegen.
ik weet dat ik idd. vrij hoog zit, maar als jij bijna op de helft werkt, das wel extreem weinig weer. Athans volgens calculatorsquote:Op donderdag 17 januari 2013 07:59 schreef Mithras82 het volgende:
Sterkte met cutten ik kan met iets meer dan de helft van jou energie inname af en ik weeg ongeveer evenveel.
Zegt dit je iets:quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:34 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Volgens Scooby deadliften 'echte' bodybuilders niet, omdat ze eigenlijk maar 1 spier tegelijk willen trainen. Als je deadlift gebruik je en je rug en je schouders en (deels) je benen, een bodybuilder die een split schema gebruikt (alle), zal daarom (bijna) nooit deadliften, aldus Scooby.
Omdat je toch ergens moet beginnen en praktisch niemand zonder training 100 kg squat. Starting Strength is een prima methode om noobgains te maken en snel kracht op te bouwen. Eenmaal je noobgains voorbij kun je eigen programma in elkaar gaan sleutelen, wat toch trial & error is. Er bestaat geen universele beste trainingsmethode.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom zou je als bodybuilder uberhaupt Starting Strength gebruiken
ik doe al 3jr niet anders, maar geen heavy compound als squat of deadlift op die dagen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Iemand trouwens ervaring met een Push/Pull split? Gister een push dag gedaan met squat, decline bench press, overhead press en dips. Ik denk dat ik voor borst en schouder allebei nog een oefening erin gooi, het voelde nog niet helemaal af.
Nu zit ik na te denken over een Pull-dag. Ik ga maar eens beginnen met deadlifts, pullups en BOR's. Evt nog een curlvariant. Mensen nog tips/aanmerkingen?
Bedoeling is trouwens om dit dus om en om te doen, 3x per week. Waardoor je dus 3 trainingsprikkels per 2 weken hebt.
Binnenkant borst, rly Ray?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:00 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik doe al 3jr niet anders, maar geen heavy compound als squat of deadlift op die dagen.
push dag is bij mij:
benchen (of met olybar of met dumbles)
cable flys (liggend op bankje voor inner chest
incline met oly of dumbles (presies uit fase met die eerste oefening)
cable fly's (staand voor onderkant chest)
french skull crushers
tricep rope
tricep kick back
soms vervalt er een oefening omdat ik op ben dan. Sinds kort doe ik weer dips (met mate want schouder)
Zelf vind ik het makkelijker als ik veel thee of water drink 's ochtends, om IF te doen. Echter lees ik ook wel eens dat mensen misselijk worden van de thee of dat ze juist meer honger krijgen, dus kwestie van uitproberen vrees ikquote:Op donderdag 17 januari 2013 07:49 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee, niet dat ik er helemaal niet voor open sta hoor, 't is alleen dat ik echt niet tegen "niet eten" kan 's ochtends. Maar het schijnt wennen te zijn.
Ik ga het eerst zo ff doen![]()
thanks
dus inner chest exersizes zijn onzin?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:04 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Kjk eens naar de spiergroepen daar, er is geen binnenkant borst.
Maar da's hetzelfde als te zeggen: bovenkant biceps trainenquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dus inner chest exersizes zijn onzin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |