SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013
De nieuwe regels vanaf 2013:
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-03-2013 08:38:48 ]Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
Volgens mij hebben het CBR en de overheid nog nooit de behoefte getoond om zichzelf te sieren...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:30 schreef Anne het volgende:
Aaah, dat is kut! Het zou ze sieren als ze daarvoor uitzonderingen maken..
Hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:30 schreef Wokkel1982 het volgende:
Damn wat baal ik zeg, mijn examen gaat morgen sowieso niet doorDat kan gewoonweg niet met de hoeveelheid sneeuw die er ligt. Wat nu? Doorgaan voor 11 kW of wachten?
Dat is zeker balenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:30 schreef Wokkel1982 het volgende:
Damn wat baal ik zeg, mijn examen gaat morgen sowieso niet doorDat kan gewoonweg niet met de hoeveelheid sneeuw die er ligt. Wat nu? Doorgaan voor 11 kW of wachten?
21, helaasquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:31 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Volgens mij hebben het CBR en de overheid nog nooit de behoefte getoond om zichzelf te sieren...
[..]
Hoe oud ben je?
Is volgens mij al eerder gevraagd of niet?![]()
Of CBR/Overheid doet niets omdat het op zijn beloop laten meer geld oplevert.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:40 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is zeker balenLullig voor de mensen die deze week allemaal moeten.
Ik zou ff wachten. Want misschien dat er nog aanpassingen komen. Als je namelijk eenmaal je rijbewijs hebt dan staan die regels daarvoor vast.
Rijscholen gaan er alleen maar op achteruit. Ze moeten nieuw materieel aanschaffen en ook een behoorlijke afname van <24 -jarigen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:41 schreef staticdata het volgende:
[..]
Of CBR/Overheid doet niets omdat het op zijn beloop laten meer geld oplevert.
BOVAG, Defensie, KLPD, CBR volgens mij.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:50 schreef Wokkel1982 het volgende:
Welke partijen zijn er eigenlijk allemaal bezig met deze problematiek?
Neem aan dat defensie en het KLPD hierin geen officieel standpunt innemen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:02 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
BOVAG, Defensie, KLPD, CBR volgens mij.
Geen idee. Maar het CBR had wel in elk geval in samenspraak met 'partners' de richtlijn overgenomen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:40 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Neem aan dat defensie en het KLPD hierin geen officieel standpunt innemen?
Ik ben gewoon begonnen met 400cc.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:16 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Wrijf het er nog even lekker in
Heb jij een rijbewijs?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:27 schreef MoriniStylr het volgende:
11 KW. Dat had me scooter ook
. Mag je dan eigenlijk wel op de snelweg met een 11KW motor? Dat gaat toch 110-120 zo'n beetje?
Minder dan 2 tellen googelen:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:42 schreef MoriniStylr het volgende:
Omdat ik een vraag stel over een nieuwe situatie heb ik een opfriscursus nodig? Begin je nu terug te krabbelen? Je was er toch zo zeker van dat ik geen rijbewijs had.
En er is wat dat betreft helemaal geen nieuwe situatie.quote:RVV 1990 - Artikel 42
1.
Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.
2.
Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.
Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:51 schreef lezut het volgende:
Als het al zou mogen zou ik er direct een artikel 5 op loslatenMet je gezonde verstand haal je niet zulke kamikaze-acties uit.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:40 schreef daNpy het volgende:
Als je wel je rijbewijs hebt en je weet dergelijke vragen niet kun je beter een opfriscursus doen
Wat is dit nou weer voor kinderachtig gekibbel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:42 schreef MoriniStylr het volgende:
Omdat ik een vraag stel over een nieuwe situatie heb ik een opfriscursus nodig? Begin je nu terug te krabbelen? Je was er toch zo zeker van dat ik geen rijbewijs had.
Zo jaloers!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:51 schreef Juicyhil het volgende:
Morgen vroeg ff naar het treinstation pasfoto's laten maken en daarna ff naar de Stopera om bij Burgerzaken in de rij te gaan staan.
Niet echt slim om nu hier iedereen een beetje lekker te makenquote:
Ga er inmiddels vanuit van niet, zou wel een godswonder zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:18 schreef lezut het volgende:
Mwa ik denk dat de hoofdwegen wel te berijden zijn, maar willen ze geen heel examen mee vullen schat ik zo in.
Ik weet dat het behoorlijk wat jaren terug allemaal geen probleem was. Maar goed, toen had je je rijbewijs als je de straat uit kon rijden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:21 schreef Wokkel1982 het volgende:
Vriezen doet het sowieso, en ik geloof niet dat er een woonwijk in de omgeving niet bezaaid ligt met sneeuwIemand ervaring met afrijden onder deze omstandigheden? Rijden ze evt. een route alleen over doorgaande wegen?
Bronquote:De examinatoren rijden voor 8 uur ’s ochtends naar het CBR-examencentrum al een deel van de examenroutes. “Dan hebben ze al een redelijk beeld hoe de wegomstandigheden zijn”, vertelt Van Rijt. “Zij beslissen met een stemming of de eerste examens door kunnen gaan.”
Examen uitstellen
Vervolgens gaan de examinatoren, bij voorkeur in groepjes van drie, op verschillende plaatsen in de stad kijken waar eventueel wel een valide examen afgenomen kan worden. “Besluit één van de commissies dat er gereden kan worden, dan gaat iedereen rijden”, zegt Van Rijt. “Besluiten zij meer dan de eerstvolgende twee examens uit te stellen, moet er eerst overlegd worden met de examenmanager.”
Uitstel van examens wordt per categorie bepaald. Zo kan het geval zijn dat bijvoorbeeld B-examens wel doorgaan en AM2-examens niet. Van Rijt: “De tweewielers zijn meer afhankelijk van stabiliteit. Ook wordt er vaak slechter gestrooid op de fietspaden en duurt het langer voordat de pekel in het wegdek is gereden, waardoor het gladder is dan op de weg.”
Hoeveel jaren terug? En weet je waar aan een valide examen aan moet voldoen? Of is dat puur subjectief?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik weet dat het behoorlijk wat jaren terug allemaal geen probleem was. Maar goed, toen had je je rijbewijs als je de straat uit kon rijden.
http://www.verkeerspro.nl(...)mens-motorrijbewijs/quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Hoeveel jaren terug? En weet je waar aan een valide examen aan moet voldoen? Of is dat puur subjectief?
Nee niet precies. Maar in grote lijnen klopt het welquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:03 schreef Wokkel1982 het volgende:
Dat gaat als ik me niet vergis over de examens nieuwe stijl toch? De methode is half december beschikbaar staat er weliswaar, maar is nog niet van toepassing op de examens oude stijl.
Klopt. Maar goed, meestal heeft het noorden juist echt het meest kutte weer van het land, nu gelukkig voor mij dus niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:54 schreef Wokkel1982 het volgende:
Gefeliciteerd!Erg herkenbaar dat weer checken
Je hebt er helaas toch geen enekele invloed op
Groningenquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:53 schreef Lilliesleaf het volgende:
Echt al tijden niet meer hier op FOK! geweest.. gezien drukte met studie en mijn (alweer... zo niet erger dan bij auto) faalangstproblemen wat vertraging opgelopen met m'n motorrijbewijs. Maar even laten weten hoe het ervoor staat:
Hoe dan ook: Ik had voor vanochtend mijn examen staan. Al een week lang zat ik iedere dag het weer bij te houden want echt, het weer heeft echt de meest verschrikkelijke timing gekozen, hoe dan ook... Er gaat werkelijk niks boven Groningen en godzijdank, het examen ging door.
Behalve dat: examen ook gehaald, wat betekent dat ik nog binnen de regeling val en ik legaal op m'n geweldige Bandit'je mag rijden.
Gefeliciteerd meidquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:53 schreef Lilliesleaf het volgende:
Echt al tijden niet meer hier op FOK! geweest.. gezien drukte met studie en mijn (alweer... zo niet erger dan bij auto) faalangstproblemen wat vertraging opgelopen met m'n motorrijbewijs. Maar even laten weten hoe het ervoor staat:
Hoe dan ook: Ik had voor vanochtend mijn examen staan. Al een week lang zat ik iedere dag het weer bij te houden want echt, het weer heeft echt de meest verschrikkelijke timing gekozen, hoe dan ook... Er gaat werkelijk niks boven Groningen en godzijdank, het examen ging door.
Behalve dat: examen ook gehaald, wat betekent dat ik nog binnen de regeling val en ik legaal op m'n geweldige Bandit'je mag rijden.
Lijkt me omdat het over het algemeen genomen in die periode juist rustiger is.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:32 schreef staticdata het volgende:
Waarom ze ook verzinnen om deze wet per januari in laten gaan wanneer de kans op slecht weer groot is, is mij een raadsel. Had het dan lekker in mei gedaan.
Balen man! Echt lullig, vooral als je al een tijdje bezig bent met lessen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:06 schreef Wokkel1982 het volgende:
Helaas, geen A'tje voor mij voorlopig...:( kan wel door de grond zakken nu..
Feli!!!quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:53 schreef Lilliesleaf het volgende:
Echt al tijden niet meer hier op FOK! geweest.. gezien drukte met studie en mijn (alweer... zo niet erger dan bij auto) faalangstproblemen wat vertraging opgelopen met m'n motorrijbewijs. Maar even laten weten hoe het ervoor staat:
Hoe dan ook: Ik had voor vanochtend mijn examen staan. Al een week lang zat ik iedere dag het weer bij te houden want echt, het weer heeft echt de meest verschrikkelijke timing gekozen, hoe dan ook... Er gaat werkelijk niks boven Groningen en godzijdank, het examen ging door.
Behalve dat: examen ook gehaald, wat betekent dat ik nog binnen de regeling val en ik legaal op m'n geweldige Bandit'je mag rijden.
Even wachten of het eventueel nog mogelijk wordt om in A2 in te stappen. Dan heb je eventueel alleen nog een los examen voor onbeperkt. Maar 35 kW is ook niet zo'n ramp hoor. Meer dan genoeg om je in (en uit) de problemen te krijgen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:52 schreef Wokkel1982 het volgende:
Tjah, de politiek is doorgaans ietwat te formeel in NL om zo praktisch na denkenMaar wat raden jullie nu aan? A1 of wachten? Of evt. in Belgie alles rond maken?
Nuchtere Groningers, he.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:53 schreef Lilliesleaf het volgende:
Echt al tijden niet meer hier op FOK! geweest.. gezien drukte met studie en mijn (alweer... zo niet erger dan bij auto) faalangstproblemen wat vertraging opgelopen met m'n motorrijbewijs. Maar even laten weten hoe het ervoor staat:
Hoe dan ook: Ik had voor vanochtend mijn examen staan. Al een week lang zat ik iedere dag het weer bij te houden want echt, het weer heeft echt de meest verschrikkelijke timing gekozen, hoe dan ook... Er gaat werkelijk niks boven Groningen en godzijdank, het examen ging door.
Behalve dat: examen ook gehaald, wat betekent dat ik nog binnen de regeling val en ik legaal op m'n geweldige Bandit'je mag rijden.
Gefeli!!quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:53 schreef Lilliesleaf het volgende:
Echt al tijden niet meer hier op FOK! geweest.. gezien drukte met studie en mijn (alweer... zo niet erger dan bij auto) faalangstproblemen wat vertraging opgelopen met m'n motorrijbewijs. Maar even laten weten hoe het ervoor staat:
Hoe dan ook: Ik had voor vanochtend mijn examen staan. Al een week lang zat ik iedere dag het weer bij te houden want echt, het weer heeft echt de meest verschrikkelijke timing gekozen, hoe dan ook... Er gaat werkelijk niks boven Groningen en godzijdank, het examen ging door.
Behalve dat: examen ook gehaald, wat betekent dat ik nog binnen de regeling val en ik legaal op m'n geweldige Bandit'je mag rijden.
Even opgezocht, theoriecertificaat is anderhalf jaar geldig, AVB een jaar, dus ik kan nog tot oktober wachten om weer AVD te gaan afrijden. Ik denk dat ik mijn examen maar gelijk laat uitstellen tot augustus of september, dan heb ik de meeste kans.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:43 schreef Wokkel1982 het volgende:
Hoop nu inderdaad op A2 dat zou totaal geen probleem voor mij zijn, maar aleer zoiets gewijzigt en geimplementeert is in NL zijn we al een poos verder ben ik bang..
Gefeliciteerd en veel rijplezierquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:53 schreef Lilliesleaf het volgende:
Echt al tijden niet meer hier op FOK! geweest.. gezien drukte met studie en mijn (alweer... zo niet erger dan bij auto) faalangstproblemen wat vertraging opgelopen met m'n motorrijbewijs. Maar even laten weten hoe het ervoor staat:
Hoe dan ook: Ik had voor vanochtend mijn examen staan. Al een week lang zat ik iedere dag het weer bij te houden want echt, het weer heeft echt de meest verschrikkelijke timing gekozen, hoe dan ook... Er gaat werkelijk niks boven Groningen en godzijdank, het examen ging door.
Behalve dat: examen ook gehaald, wat betekent dat ik nog binnen de regeling val en ik legaal op m'n geweldige Bandit'je mag rijden.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:35 schreef Wokkel1982 het volgende:
PVV'er gaat onderwerp onder de aandacht brengen in de kamer:
http://www.omroepwest.nl/(...)aste-motorrijexamens
Waarom verbaast me dit helemaal niks van zo'n populist als Wilders?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:35 schreef Wokkel1982 het volgende:
PVV'er gaat onderwerp onder de aandacht brengen in de kamer:
http://www.omroepwest.nl/(...)aste-motorrijexamens
Gefeliquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:53 schreef Lilliesleaf het volgende:
Echt al tijden niet meer hier op FOK! geweest.. gezien drukte met studie en mijn (alweer... zo niet erger dan bij auto) faalangstproblemen wat vertraging opgelopen met m'n motorrijbewijs. Maar even laten weten hoe het ervoor staat:
Hoe dan ook: Ik had voor vanochtend mijn examen staan. Al een week lang zat ik iedere dag het weer bij te houden want echt, het weer heeft echt de meest verschrikkelijke timing gekozen, hoe dan ook... Er gaat werkelijk niks boven Groningen en godzijdank, het examen ging door.
Behalve dat: examen ook gehaald, wat betekent dat ik nog binnen de regeling val en ik legaal op m'n geweldige Bandit'je mag rijden.
U heeft mijn zege.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:56 schreef lezut het volgende:
Vergeef mij dat dit misschien een beetje naar spam riekt, maar ik merk dat er her en der wat initiatieven ontstaan tegen de 11kw regel, en om dat met social media nog maar wat kracht bij te zetten heb ik een facebookpagina opgezet:
https://www.facebook.com/11kw2013
Zijt welkom, mede bromfietscoureurs
Waarom geef je je overwinning weg?quote:
Omdat ik het alsnog lullig vind voor iedereen die nog aan het lessen isquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom geef je je overwinning weg?
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:43 schreef lezut het volgende:
Ik denk dat hij op het nuanceverschil tussen een zege en een zegen doelt
@wokkel, thanks voor het posten van de link op wat andere sites
quote:Op zondag 20 januari 2013 01:49 schreef tralalala het volgende:
Ik heb het niet echt meegekregen maar mensen die examen zouden doen en waarvan het examen is afgelast moeten opnieuw afrijden onder de nieuwe regeling?
Kunnen ze toch niet maken?
Kunnen ze wel maken hoorquote:Op zondag 20 januari 2013 01:49 schreef tralalala het volgende:
Ik heb het niet echt meegekregen maar mensen die examen zouden doen en waarvan het examen is afgelast moeten opnieuw afrijden onder de nieuwe regeling?
Kunnen ze toch niet maken?
Slap argument. Ik denk dat veel mensen niet de keuze maken om te gaan voor het motorrijbewijs om nog maar even voor die nieuwe regels het te hebben.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:14 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Kunnen ze wel maken hoor
Hoewel ik het wel sneu vind voor de mensen die het overkomt, was er laatst een man van het CBR op de radio die ook wel een punt had. Hij zei namelijk dat de datum 19 januari al ruim een jaar bekend was en dat meer dan 3 kwart van de motorexamens die nu zijn uitgesteld, kandidaten zijn die een jaar geleden ook al 18 waren. Die hebben dus al 12 maanden de tijd gehad om het te halen, maar laten het (om wat voor reden dan ook) op de laatste week aankomen
Maar, de PVV probeert wat motorrijders bij zich te halen, misschien helpt het
http://www.motor.nl/nieuw(...)r-oude-regeling.html
Het is toen al bekend gemaakt, dat jij het niet wist is iets anders. Als je dit topicreeks terugleest zie je dat er in januari al melding is gemaakt van de nieuwe regels in dit topic. Je had het dus wel kunnen weten als je je eerder had ingelezenquote:Op zondag 20 januari 2013 11:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Slap argument. Ik denk dat veel mensen niet de keuze maken om te gaan voor het motorrijbewijs om nog maar even voor die nieuwe regels het te hebben.
Ik wilde een motor hebben omdat het in Amsterdam veel praktischer is en financieel aantrekkelijker dan een auto. Ik ben in juli begonnen zonder ook maar te weten dat er dus nieuwe regels komen. En ja, ik had dus uiteindelijk ook mij herexamen in de laatste week.
quote:Op zondag 20 januari 2013 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Was dan gewoon wat eerder 18 geworden.
Ben dan gewoon 26quote:Op zondag 20 januari 2013 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Was dan gewoon wat eerder 18 geworden.
Nou ja, voor die mensen zijn die regels ook gekomen. Zodat ze eerst wat meer ervaring op doen op een wat lichtere motor. Voor een 18-jarige is 25kW behoorlijk wat hoorquote:Op zondag 20 januari 2013 12:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
Klopt, ik vind het vooral lullig voor de mensen die in het afgelopen half jaar 18 zijn geworden, aangezien je ook pas mag beginnen met lessen als je 18 bent.
De regels waren al lang en breed bekend, ik wist al ruim een half jaar voordat ik 18 werd dat het even goed vechten zou worden tegen de klok, vandaar dat ik zsm na m'n 18de ben begonnen.
Als je alles uitstelt tot het laatste moment, terwijl dat niet had gehoeven, dan vind ik het toch eigen schuld dikke bult, aangezien je met dat kiezen voor het uitstellen, ook kiest voor het risico wat erbij hoort.
Ik zie liever een 18 jarige op een 25 kW die de kracht en risico's van een motor serieus neemt, dan een 22 jarige sjappie die uitgekeken is op z'n opgevoerde schakelbrommer en z'n golfje en dus maar motor gaan rijden 'omdat stoer' op een onbeperkte motor.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:45 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nou ja, voor die mensen zijn die regels ook gekomen. Zodat ze eerst wat meer ervaring op doen op een wat lichtere motor. Voor een 18-jarige is 25kW behoorlijk wat hoor
Die heeft tenminste wel wat meer ervaring in het verkeer opgedaan.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:48 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik zie liever een 18 jarige op een 25 kW die de kracht en risico's van een motor serieus neemt, dan een 22 jarige sjappie die uitgekeken is op z'n opgevoerde schakelbrommer en z'n golfje en dus maar motor gaan rijden 'omdat stoer' op een onbeperkte motor.
Zegt helemaal niks. De ergsten tijdens rijles waren namelijk die mannen van 40/50 die al decennia lang rijden en zich heel erg goed en stoer vinden met hun agressieve rijstijl in hun dikke bak, nu een midlife crisis hebben en denken 'joh, kan nooit zo moeilijk zijn, ik ga lekker motor rijden!' en dan grote bek hebben tegen de instructeurs want ze weten het wel beter want 30 jaar rijervaring.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Die heeft tenminste wel wat meer ervaring in het verkeer opgedaan.
Tuurlijk kan niemand perfect rijden. Maar zo iemand die veel ervaring in het verkeer heeft weet wat ie doet. Iemand van achttien jaar die met 25kW hier op een drukke A10 met 140 gaat, kan zichzelf dood rijden op die manier. Laatst nog een meisje hier op de A10 zichzelf dood gereden op de motor door niet goed te kijken en te weinig afstand gehouden. Dat komt door onkunde ja. Daarom zijn deze regels er, om de motorrijders tegen zichzelf te beschermen.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Zegt helemaal niks. De ergsten tijdens rijles waren namelijk die mannen van 40/50 die al decennia lang rijden en zich heel erg goed en stoer vinden met hun agressieve rijstijl in hun dikke bak, nu een midlife crisis hebben en denken 'joh, kan nooit zo moeilijk zijn, ik ga lekker motor rijden!' en dan grote bek hebben tegen de instructeurs want ze weten het wel beter want 30 jaar rijervaring.
En dat zijn dus de types die dus wél gelijk een Hayabusa gaan kopen zodra ze het rijbewijs hebben.
Maar dat hoeft niet altijd goed te zijn. Het is niet voor niks dat veel mensen zich storen aan de 40-plussers in hun leasebakken, en dat zij ook de meeste boetes binnen harkenquote:Op zondag 20 januari 2013 12:56 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tuurlijk kan niemand perfect rijden. Maar zo iemand die veel ervaring in het verkeer heeft weet wat ie doet. Iemand van achttien jaar die met 25kW hier op een drukke A10 met 140 gaat, kan zichzelf dood rijden op die manier. Laatst nog een meisje hier op de A10 zichzelf dood gereden op de motor door niet goed te kijken en te weinig afstand gehouden. Dat komt door onkunde ja. Daarom zijn deze regels er, om de motorrijders tegen zichzelf te beschermen.
Maar goed, jezelf dood rijden is ook al mogelijk op een scooter dus daar hoef je het niet voor te laten.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:56 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tuurlijk kan niemand perfect rijden. Maar zo iemand die veel ervaring in het verkeer heeft weet wat ie doet. Iemand van achttien jaar die met 25kW hier op een drukke A10 met 140 gaat, kan zichzelf dood rijden op die manier. Laatst nog een meisje hier op de A10 zichzelf dood gereden op de motor door niet goed te kijken en te weinig afstand gehouden. Dat komt door onkunde ja. Daarom zijn deze regels er, om de motorrijders tegen zichzelf te beschermen.
Ik was al vanaf Juli bezig, eind November eerste keer AVD examen gedaan, gezakt, toen kon ik nog net op 15 januari herexamen doen.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:14 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoewel ik het wel sneu vind voor de mensen die het overkomt, was er laatst een man van het CBR op de radio die ook wel een punt had. Hij zei namelijk dat de datum 19 januari al ruim een jaar bekend was en dat meer dan 3 kwart van de motorexamens die nu zijn uitgesteld, kandidaten zijn die een jaar geleden ook al 18 waren. Die hebben dus al 12 maanden de tijd gehad om het te halen, maar laten het (om wat voor reden dan ook) op de laatste week aankomen
In november en de volgende poging pas halverewege januari?quote:Op maandag 21 januari 2013 12:45 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik was al vanaf Juli bezig, eind November eerste keer AVD examen gedaan, gezakt, toen kon ik nog net op 15 januari herexamen doen.
Of nouja, dat was de bedoeling, wat er van geworden is is ondertussen wel bekend. Ik vind wel dat er iets zit in het argument dat we het al lang wisten, ik zie het zelf wel als een risico wat ik genomen heb en wat ik nu verloren heb. Beetje jammer dat een rijbewijs halen een casino moet worden, maar goed, so be it.
Ik zie dan ook weinig heil in een coulanceregeling, die gaat er toch niet komen. Het CBR heeft z'n gebruikelijke 'doet ons niks' houding weer ingenomen en binnen de overheid gaat ook niemand z'n vingers eraan branden. Ik zie het eerder gebeuren dat ze die A2-blunder nog een keer recht gaan breien, alleen hoop ik wel dat ze er vaart mee maken.
Bij mij hadden ze zelfs nog in de week ervoor nog data staan.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:19 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
In november en de volgende poging pas halverewege januari?![]()
Hier in Groningen (niet bepaald de rustigste CBR) was een wachttijd van 4-6 weken. Begin december zakken was op tijd een nieuw examen in januari. Echt belachelijk dat dat zo lang moest duren bij jou.
Ze hadden ook examinatoren van andere categorieen op A gezet.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:22 schreef lezut het volgende:
Schijnbaar, om welke reden dan ook, heeft het CBR geen capaciteit bij kunnen schakelen... Ik moest 7 weken wachten ja
Juist, als je het rijbewijs echt graag wilde had je veel meer lessen gevolgd in een kortere tijd zodat je geen risico nam betreft de nieuwe regeling. Als je kan zeggen dat je dat wel gedaan hebt mag je klagen. Anders ben je gewoon laks geweest.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef lezut het volgende:
Dat het druk zou worden was natuurlijk ook wel te verwachten. Ga maar na, de schatting van het aantal gedupeerde mensen door de regeling liggen zo rond de 400...
Flauwekul! Ik had eerst gewoon een auto, maar dat was financieel niet meer echt haalbaar in een stad als Amsterdam. Toen besloot ik in juli om maar te gaan lessen voor een motor. Daarvoor had ik er niet eens aan gedacht. Dat was toen een overweging omdat dat vele malen praktischer is.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Juist, als je het rijbewijs echt graag wilde had je veel meer lessen gevolgd in een kortere tijd zodat je geen risico nam betreft de nieuwe regeling. Als je kan zeggen dat je dat wel gedaan hebt mag je klagen. Anders ben je gewoon laks geweest.
Hier ben ik het wel mee eens. Je weet niet iedereens verhaal.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:37 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Flauwekul! Ik had eerst gewoon een auto, maar dat was financieel niet meer echt haalbaar in een stad als Amsterdam. Toen besloot ik in juli om maar te gaan lessen voor een motor. Daarvoor had ik er niet eens aan gedacht. Dat was toen een overweging omdat dat vele malen praktischer is.
Ik wist niet eens af van die regeling tot na de tweede les.
Ja, ik had sneller kunnen lessen. Maar het duurde bij mij gewoon even voor ik alles onder controle had. Ik ben verre van laks hierin geweest. Ik had in november zelfs (toen ik eigenlijk pas halverwege was) aangedrongen om een examen in te plannen.
Durf niet iedereen iedereen laks te noemen.En dat vind ik ook raar dat het CBR dat zegt. Niet iedereen wilde 'ff gauw' een rijbewijsje halen. Ik verafschuwde motoren zelfs begin vorig jaar.
quote:Op maandag 21 januari 2013 14:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Juist, als je het rijbewijs echt graag wilde had je veel meer lessen gevolgd in een kortere tijd zodat je geen risico nam betreft de nieuwe regeling. Als je kan zeggen dat je dat wel gedaan hebt mag je klagen. Anders ben je gewoon laks geweest.
Als er iemand de ultieme slowpoke was op het gebied van lessen ben ik het wel, en zelfs ik heb het op tijd gehaald met in midden/eind augustus beginnen met weglessen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:37 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja, ik had sneller kunnen lessen. Maar het duurde bij mij gewoon even voor ik alles onder controle had. Ik ben verre van laks hierin geweest. Ik had in november zelfs (toen ik eigenlijk pas halverwege was) aangedrongen om een examen in te plannen.
Dat de regeling al meer dan een jaar bekend was geeft heel weinig mensen reden om te zeggen dat ze 'te weinig tijd hadden'. Men had beter zijn eigen situatie in de gaten moeten houden als het ging om keuzes maken van wanneer beginnenen hoevaak lessen. Dat meer mensen lessen en de examens steeds voller komen te zitten is gewol gezond verstand gebruiken. Jammer van het weer.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:37 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Flauwekul! Ik had eerst gewoon een auto, maar dat was financieel niet meer echt haalbaar in een stad als Amsterdam. Toen besloot ik in juli om maar te gaan lessen voor een motor. Daarvoor had ik er niet eens aan gedacht. Dat was toen een overweging omdat dat vele malen praktischer is.
Ik wist niet eens af van die regeling tot na de tweede les.
Ja, ik had sneller kunnen lessen. Maar het duurde bij mij gewoon even voor ik alles onder controle had. Ik ben verre van laks hierin geweest. Ik had in november zelfs (toen ik eigenlijk pas halverwege was) aangedrongen om een examen in te plannen.
Durf niet iedereen iedereen laks te noemen.En dat vind ik ook raar dat het CBR dat zegt. Niet iedereen wilde 'ff gauw' een rijbewijsje halen. Ik verafschuwde motoren zelfs begin vorig jaar.
Maar als je pas eind 2012 bedacht dat je misschien wel eens motor zou willen gaan rijden, dan wist je echt daarvoor nog niet van de regeling als je daarvoor niet veel mensen kende in het motorwereldjequote:Op maandag 21 januari 2013 14:45 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dat de regeling al meer dan een jaar bekend was geeft heel weinig mensen reden om te zeggen dat ze 'te weinig tijd hadden'. Men had beter zijn eigen situatie in de gaten moeten houden als het ging om keuzes maken van wanneer beginnenen hoevaak lessen. Dat meer mensen lessen en de examens steeds voller komen te zitten is gewol gezond verstand gebruiken. Jammer van het weer.
Ik ben ook student, moet elke dag 100 kilometer reizen en werk omgeveer 90/100 uur per maand naast sociale verplichtingen en vrienden. Je zegt dat je geen tijd hebt? Give me a fucking breakquote:Op maandag 21 januari 2013 14:44 schreef lezut het volgende:
[..]Nee mijn instructeur heeft ook het grootste deel van z'n werktijd achter een pina colada gezeten het afgelopen half jaar
En ik volg nog iets van school... ik heb zo snel mogelijk gelest, ik ben niet geheel achterlijk en zag de deadline ook wel aankomen.
Dan heb je jammerlijk genoeg echt heel veel pech gehad.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:47 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Maar als je pas eind 2012 bedacht dat je misschien wel eens motor zou willen gaan rijden, dan wist je echt daarvoor nog niet van de regeling als je daarvoor niet veel mensen kende in het motorwereldje
Nee, maar toevallig vallen de werktijden van m'n instructeur wel samen vallen met mijn schooltijdenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:48 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik ben ook student, moet elke dag 100 kilometer reizen en werk omgeveer 90/100 uur per maand naast sociale verplichtingen en vrienden. Je zegt dat je geen tijd hebt? Give me a fucking break
Dan plan je je keuze van je rijschool daar op aan. Ik doe een studie die 50 uur per week kost en zie ook nog graag iets anders dan de binnenkant van mijn kamer. Vandaar, rijschool die op zaterdag lessen geeft en door de week tot 7 uur.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:50 schreef lezut het volgende:
[..]
Nee, maar toevallig vallen de werktijden van m'n instructeur wel samen vallen met mijn schooltijden
Gelukkig betreft de voorbeeldsituatie niet die van mijquote:Op maandag 21 januari 2013 14:49 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dan heb je jammerlijk genoeg echt heel veel pech gehad.
Ik vind Juli-Oktober voor AVB best wel .. lang, zeker omdat het zomer is en je dan geen school hebt, AVB heb ik binnen 3 weken gehaald ofzo.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:58 schreef lezut het volgende:
Ja mijn instructeur ging ook wel door tot 7 of zelfs 9 uur 's avonds, en die lessen had ik dan ook meestal, maar ik kan het me niet veroorloven om complete dagen van school weg te blijven om dan maar complete dagen te gaan lessen. Ik heb nu al e.e.a aan lessen op school geskipt waar ik achteraf wel spijt van had.
Ik ben in juli begonnen met lessen, begin oktober AVB gedaan, eind november eerste keer AVD, dus dat ik te laat ben begonnen en te krap heb geplant is ook onzin.
Instructeur was een tijd op vakantie. Maarja, daar ga je op dat moment je rijschool niet op afschieten.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik vind Juli-Oktober voor AVB best wel .. lang, zeker omdat het zomer is en je dan geen school hebt, AVB heb ik binnen 3 weken gehaald ofzo.
Oktober-November heb je dan wel weer netjes snel geregeld, beetje jammer dat dan de wachttijd zo lang was.
Ja ik ben er ook wel grondig klaar mee. Als ik uiteindelijk wel voor 11kw op moet ga ik er ook geen cent en geen seconde meer instoppen, naast het examen wat ik al betaald hebquote:Op maandag 21 januari 2013 15:06 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik ben echt blij dat ik van al die lessen af ben... werd het ondertussen best wel zat om steeds bij de rijschool op te moeten komen dagen voor les.
Ik vond het altijd wel leuk, verheugde me altijd op de volgende lesquote:Op maandag 21 januari 2013 15:06 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik ben echt blij dat ik van al die lessen af ben... werd het ondertussen best wel zat om steeds bij de rijschool op te moeten komen dagen voor les.
Leeftijd?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:08 schreef lezut het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook wel grondig klaar mee. Als ik uiteindelijk wel voor 11kw op moet ga ik er ook geen cent en geen seconde meer instoppen, naast het examen wat ik al betaald heb
Ik was er op gegeven moment echt scheitsziek van.. maar goed, net wat ik zei, ik was nogal een slowpoke en toen kwam gedoe met faalangst dus uiteindelijk er ook gewoon te lang rond gelopen..quote:Op maandag 21 januari 2013 15:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vond het altijd wel leuk, verheugde me altijd op de volgende les
Heel erg netjes, kan me herinneren van toen dat je ook echt eng weinig lessen hebt gehad.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:10 schreef bascross het volgende:
Half augustus begonnen, eind augustus avb en half oktober avd.
10 uurtjes avb en 10 uurtjes avd. Niet heel weinig, maar ook niet veel. Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk veel tijd had. Augustus had ik nog vakantie, september/oktober 2/3 dagen per week school.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Heel erg netjes, kan me herinneren van toen dat je ook echt eng weinig lessen hebt gehad.
Dan kun je net zo goed heb nu gewoon alsnog proberen te halen, en dan zodra je 24 bent voor zwaar gaan.quote:
hmm.. goed punt dan.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:17 schreef lezut het volgende:
Ik heb nog een brommer in de schuur staan, kan ik beter daar rondjes op gaan rijden, hoef ik me ook geen motor en pak aan te schaffen
Volgens alles wat ik gelezen heb, hoef je geen AVB en theorie meer te doen als je voor een "zwaarder" rijbewijs gaat. Ik zal ff de bron opzoeken.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:18 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
hmm.. goed punt dan.
Al zou ik dat over dat theoriexamen en AVB wel ff uitzoeken als ik jou was, gewoon om even kostenplaatje te maken, als het scheelt dan is het gewoon mooi meegenomen en zo veel moeite zou het je toch niet meer kosten om je A1 te halen.
Als je die al bij je A1 had gedaan, hoeft dat niet nog eens opnieuw neequote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Volgens alles wat ik gelezen heb, hoef je geen AVB en theorie meer te doen als je voor een "zwaarder" rijbewijs gaat. Ik zal ff de bron opzoeken.
Edit: hier issie.
Correct me if I'm wrong, want ik ga de hele tekst niet weer opnieuw lezen.
De link is overigens al twee keer eerder gepost in deze draad![]()
Klopt.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Volgens alles wat ik gelezen heb, hoef je geen AVB en theorie meer te doen als je voor een "zwaarder" rijbewijs gaat. Ik zal ff de bron opzoeken.
Edit: hier issie.
Correct me if I'm wrong, want ik ga de hele tekst niet weer opnieuw lezen.
De link is overigens al twee keer eerder gepost in deze draad![]()
Ja, prijzig blijft het wel, inderdaadquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:22 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt.
Echter zal je wel voor elke nieuwe categorie even een paar lesjes op die zwaardere motor moeten hebben.
Of de gok wagen natuurlijk, maar 11KW->35KW is een best verschil.
Verder moet je wel elke keer een AVD á minimaal 101 euro en een medische verklaring á minimaal 23,80 hebben.
30 januari is het 2e kamer debat... ik overweeg om er heen te gaanquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:40 schreef Wokkel1982 het volgende:
Ik hoop echt dat de categorie A2 opengesteld wordt voor >20-jarigen, jammer dat het antwoord van het ministerie op het verzoek van BOVAG en RAI zolang moet duren..
Ter vergelijking, een autorijbewijsquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:31 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Ja, prijzig blijft het wel, inderdaad
Als ik tijd heb overweeg ik het ook, anders wordt het een streampje bekijkenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:12 schreef lezut het volgende:
[..]
30 januari is het 2e kamer debat... ik overweeg om er heen te gaan
30 januari tussen 14.00 en 17.30 uur, heb ik van horen zeggen. Wel jammer dat met een integraalhelm op de publieke tribune oplopen een beetje lastig gaat worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:53 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Als ik tijd heb overweeg ik het ook, anders wordt het een streampje bekijkenHeb je ergens documentje oid waarin staat aangegeven dat het op die datum plaatsvindt?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:22 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt.
Echter zal je wel voor elke nieuwe categorie even een paar lesjes op die zwaardere motor moeten hebben.
Of de gok wagen natuurlijk, maar 11KW->35KW is een best verschil.
Verder moet je wel elke keer een AVD á minimaal 101 euro en een medische verklaring á minimaal 23,80 hebben.
Medische verklaring? Is dat nieuw ofzo, of doe je nu een voorbeeld voor iemand met een handicap?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:18 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ter vergelijking, een autorijbewijs
Medische verklaring ¤23,80
Examen theorie (klassikaal) ¤25,55
Examen verkeersdeelname ¤90,90
Totaal ¤140,25
Waar heb je dit gehoord Lezut?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:40 schreef lezut het volgende:
[..]
30 januari tussen 14.00 en 17.30 uur, heb ik van horen zeggen. Wel jammer dat met een integraalhelm op de publieke tribune oplopen een beetje lastig gaat worden.
Van Bernadette Verheijen, die ook bezig is met de petitie voor de tweede kamer. (Al een mailtje gestuurd?quote:
Zo zegquote:
Zit meestal ook in je rijbewijs pakketquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:51 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
Medische verklaring? Is dat nieuw ofzo, of doe je nu een voorbeeld voor iemand met een handicap?
Edit:
Of bedoel je de Eigen Verklaring?
Zo ja, daar heb ik nog nooit voor betaald
Staat op de website van de rijschool dat het exclusief Eigen Verklaring is, dus dat denk ik nietquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:35 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zit meestal ook in je rijbewijs pakket
Zat me een beetje in te lezen. Die derde richtlijn is al in 2006 goedgekeurd en moest door alle lidstaten in 2011 zijn 'doorgevoerd' om in 2013 van kracht te kunnen gaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:12 schreef lezut het volgende:
[..]
30 januari is het 2e kamer debat... ik overweeg om er heen te gaan
Klopt, denk ik ook niet. Al vind ik wel dat ze de regeling voor A2 moeten aanpassen. Nederland is de enige lidstaat waarbij het niet mogelijk is om in één keer voor A2 te gaan, dat komt door een vertaalfoutquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:00 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Zat me een beetje in te lezen. Die derde richtlijn is al in 2006 goedgekeurd en moest door alle lidstaten in 2011 zijn 'doorgevoerd' om in 2013 van kracht te kunnen gaan.
Ergens heb ik daarom het idee dat ze daar nu geen veranderingen aan gaan maken.
Bizar inderdaad.. Heb even opgezocht wat ze in Frankrijk, Italie, Spanje, Duitsland en Croatie voor regels stellen, en daar is het OVERAL A1 op je 16de en dan A2 vanaf je 18de, onafhankelijk van A1.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt, denk ik ook niet. Al vind ik wel dat ze de regeling voor A2 moeten aanpassen. Nederland is de enige lidstaat waarbij het niet mogelijk is om in één keer voor A2 te gaan, dat komt door een vertaalfout
Bij mn eerste examen zat het erin. Mn tweede examen was dan ook 20 euro minderquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:35 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zit meestal ook in je rijbewijs pakket
Klopt, Nederland en nog een andere lidstaat zijn de enige die A1 op 18e pas toestaan. Ik weet zo niet meer welke andere lidstaat het wasquote:Op woensdag 23 januari 2013 19:03 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Bizar inderdaad.. Heb even opgezocht wat ze in Frankrijk, Italie, Spanje, Duitsland en Croatie voor regels stellen, en daar is het OVERAL A1 op je 16de en dan A2 vanaf je 18de, onafhankelijk van A1.
Gewoon eigenlijk net onze 25kW regeling maar dan tot 24 jaar en dat je nog examen moet doen voordat je op onbeperkt mag. En legaal 'opgevoerde' brommers mogen rijden.
Ik snap het op zich wel.. Soort vergelijking (maar dan minder extreem) tussen op je 16de auto mogen rijden in Amerika en hier. In Amerika kan dat veel beter en in het grootste deel gewoon nodig, omdat je anders bijvoorbeeld heel moeilijk op school kunt komen... Hier in Nederland is dat veel minder nodig en wenselijk gezien de algemene verkeersdrukte hier, versus de niet miljoenenstad gebieden daar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt, Nederland en nog een andere lidstaat zijn de enige die A1 op 18e pas toestaan. Ik weet zo niet meer welke andere lidstaat het was
Met de VS is ook lastig vergelijken natuurlijk, daar doet men alles met de auto. Familie van me die daar laatst waren, vertelden dat ze voor gek verklaard werden toen ze even een stukje wilden wandelen 's avondsquote:Op woensdag 23 januari 2013 19:24 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik snap het op zich wel.. Soort vergelijking (maar dan minder extreem) tussen op je 16de auto mogen rijden in Amerika en hier. In Amerika kan dat veel beter en in het grootste deel gewoon nodig, omdat je anders bijvoorbeeld heel moeilijk op school kunt komen... Hier in Nederland is dat veel minder nodig en wenselijk gezien de algemene verkeersdrukte hier, versus de niet miljoenenstad gebieden daar.
Ik zie liever geen 16 jarigen op hun 125cc'tje op de snelweg namelijk... of, uberhaupt hier in Nederland.
Klopt, al is in heel veel gebieden in Amerika een auto gewoon een noodzaak, omdat je anders geen boodschappen kunt doen omdat je in the middle of no where woont. Laat staan dat er scholen op fiets/brommerafstand zijn oid.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:37 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Met de VS is ook lastig vergelijken natuurlijk, daar doet men alles met de auto. Familie van me die daar laatst waren, vertelden dat ze voor gek verklaard werden toen ze even een stukje wilden wandelen 's avonds
naja.. even, los van dat het belachelijk duur is, die 10 euro verschil zit hem vooral in: de examinator rijdt in eigen auto mee, dus extra brandstofkosten voor CBR en het examen duurt langer. Dus ik snap wel dat motor duurder is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:18 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ter vergelijking, een autorijbewijs
Medische verklaring ¤23,80
Examen theorie (klassikaal) ¤25,55
Examen verkeersdeelname ¤90,90
Totaal ¤140,25
België.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt, Nederland en nog een andere lidstaat zijn de enige die A1 op 18e pas toestaan. Ik weet zo niet meer welke andere lidstaat het was
Naja, als je weet wat voor geblunder er achter die vertalingsfout zit dan zie ik het nog wel veranderd wordenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:00 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Zat me een beetje in te lezen. Die derde richtlijn is al in 2006 goedgekeurd en moest door alle lidstaten in 2011 zijn 'doorgevoerd' om in 2013 van kracht te kunnen gaan.
Ergens heb ik daarom het idee dat ze daar nu geen veranderingen aan gaan maken.
Er is die dag wel iets over het CBRquote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:53 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Als ik tijd heb overweeg ik het ook, anders wordt het een streampje bekijkenHeb je ergens documentje oid waarin staat aangegeven dat het op die datum plaatsvindt?
http://www.tweedekamer.nl(...)3977&dayofweek=&his=quote:9. Stand van zaken CBR
Nee nog niet, heb je misschien een emailadres van haar?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:46 schreef lezut het volgende:
[..]
Van Bernadette Verheijen, die ook bezig is met de petitie voor de tweede kamer. (Al een mailtje gestuurd?)
Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Met als verschil dat A2 wel direct toegankelijk is, correct me if I'm wrong.
Volgens mij is er geen ander land dat A2 ontoegankelijk heeft gemaakt voor >20-jarigen, ofniet?quote:
Zullen we het wel een beetje serieus houden?quote:
Klopt, had ik ook al gezegd paar posts terugquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:50 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen ander land dat A2 ontoegankelijk heeft gemaakt voor >20-jarigen, ofniet?
Neem me niet kwalijkquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:51 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt, had ik ook al gezegd paar posts terug
Nederland is de enige lidstaat waarbij A1 vereist is om A2 te kunnen halen
Misschien goed hem te contacteren met een goed verhaal?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:39 schreef lezut het volgende:
PVV Kamerlid Machiel de Graaf gaat vragen stellen volgens mij.... volgens mij gaat het sowieso aan bod komen.
Ik ben niet elke dag snel, dus hierbij nog een reactie.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:12 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
naja.. even, los van dat het belachelijk duur is, die 10 euro verschil zit hem vooral in: de examinator rijdt in eigen auto mee, dus extra brandstofkosten voor CBR en het examen duurt langer. Dus ik snap wel dat motor duurder is.
Dat die medische verklaring zo veel kost is pas belachelijk, tegenwoordig is dat letterlijk gewoon een digitaal lijstje invullen met ja/nee vragen.
Hoe kom je aan de informatie mbt het in conclaaf gaan?quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:46 schreef lezut het volgende:
Het is stil hier![]()
Vanmiddag is de zitting, politiek24 maar even aanzetten dan. Morgen gaat er een groepje gedupeerden in conclaaf met een beleidsmedewerker van het ministerie I&M
quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:49 schreef handboek het volgende:
Geslaagd 20 december, oude regeling ftw
Beter laat dan nooit. Wist niet dat een een motor-gedeelte op Fok! was.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:03 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]![]()
In reactie op de vragen van M. de Graaf geeft de minster overigens wel aan dat de financiele compensatie mogelijkerwijs voor meerdere examens geldt.
"Desondanks ben ik bereid te laten onderzoeken of het mogelijk is de gedupeerde
motorrijders financieel tegemoet te komen in de kosten die zij hebben doordat zij
onder de nieuwe regeling komende jaren extra examens moeten afleggen ten
opzichte van de oude regeling. Ik denk daarbij aan gratis examens. Ik heb het
CBR verzocht deze optie op zeer korte termijn verder uit te werken."
Wat een baggeroplossing. Beter hadden ze die onzin fatsoenlijk vertaald en kon je vanaf 20/21 jaar gewoon meteen voor a2 gaan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:03 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]![]()
In reactie op de vragen van M. de Graaf geeft de minster overigens wel aan dat de financiele compensatie mogelijkerwijs voor meerdere examens geldt.
"Desondanks ben ik bereid te laten onderzoeken of het mogelijk is de gedupeerde
motorrijders financieel tegemoet te komen in de kosten die zij hebben doordat zij
onder de nieuwe regeling komende jaren extra examens moeten afleggen ten
opzichte van de oude regeling. Ik denk daarbij aan gratis examens. Ik heb het
CBR verzocht deze optie op zeer korte termijn verder uit te werken."
Idd! Maar daar wordt als het goed is nog over gepraat, leek alsof de minister nog niet echt op de hoogte was van de problematiek rondom A1 in de commissievergadering vanmiddag. De BOVAG en RAI verwachten hier nog antwoord op van de minister.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:18 schreef bascross het volgende:
[..]
Wat een baggeroplossing. Beter hadden ze die onzin fatsoenlijk vertaald en kon je vanaf 20/21 jaar gewoon meteen voor a2 gaan.
quote:Minister: 'Gratis examen voor gedupeerden winterweer'
Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) wil mensen die het net niet is gelukt om voor 19 januari 2013 hun motorrijbewijs te halen, financieel tegemoet komen.
Door onder meer het slechte weer in januari zijn bijna 1.300 examens uitgevallen. De minister is van plan de gedupeerden een gratis rijexamen aan te bieden, zei ze woensdag tijdens een overleg in de Tweede Kamer. Zij heeft het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) gevraagd deze optie snel uit te werken.
Sinds 19 januari gelden nieuwe, strengere regels voor jongeren van 18 tot en met 24 jaar die een motorrijbewijs willen halen. Door de hevige sneeuwval in januari vielen veel rijexamens uit en viste een aantal jongeren achter het net. Doordat hun examen is uitgesteld, moeten ze nu aan meer eisen voldoen en opnieuw kosten maken voor een examen. Het is niet mogelijk dat zij alsnog volgens de oude eisen examen doen, daarom wil Schultz ze als tegemoetkoming een gratis examen aanbieden.
Volgens de minister heeft het CBR er alles aan gedaan om mensen nog op tijd te laten afrijden. In 2012 kreeg het CBR 72 procent meer kandidaten te verstouwen dan het jaar ervoor. Daarom is 8000 uur overgewerkt. "Ze hebben echt heel erg hun best gedaan om de piek op te vangen," aldus de minister. Ook is er volgens de minister lang genoeg voor gewaarschuwd dat de nieuwe regels in januari zouden ingaan. Omdat alle computersystemen zijn veranderd en omdat het volgens de wet niet meer mag, kan er als tijdelijke oplossing geen oud rijexamen meer worden afgenomen, zei Schultz. "Het is voor de kandidaten heel vervelend en daarom ben ik bereid hen tegemoet te komen."
quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:52 schreef lipjes het volgende:
Gefeliciteerd voor iedereen die het niet heeft gehaald vanwege het winter weer.
Jullie krijgen een gratis examen
[..]
Of A2 met gratis examen voor Aquote:Op donderdag 31 januari 2013 17:13 schreef einschtein het volgende:
Geef die mensen een oud rijbewijs, zou ik denken.
Hmm, ok, nee, dan is het raar idd. Bij mij ging de de instructeur mee in de prive auto van de instructeur, vandaar.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:41 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik ben niet elke dag snel, dus hierbij nog een reactie.
Bij mij reed de examinator mee in de auto van mijn instructeur.
Want de instructeur (voor zover ik weet) rijd, de examinator rijd mee.
Dus de kosten zijn voor mijn instructeur, niet voor het CBR.
Bij mij reden ze in de auto van de examinator, instructeur zat er naast en gaf de instructies aan mij door. Ze hadden beter in de auto van mn instructeur kunnen gaan, de Auris Hybride had heel veel moeite om mij bij te houdenquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:41 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik ben niet elke dag snel, dus hierbij nog een reactie.
Bij mij reed de examinator mee in de auto van mijn instructeur.
Want de instructeur (voor zover ik weet) rijd, de examinator rijd mee.
Dus de kosten zijn voor mijn instructeur, niet voor het CBR.
Begin maar eens gewoon met die wet goed te implementeren zoals hij bedoelt is, en dat je gewoon op A2 kunt instappenquote:
Idd, iedere volwassene kan dan in ieder geval een fatsoenlijke motor rijden, en wordt zo niet gedwongen om op een ondergemotoriseerde fiets te stappen of auto te gaan rijdenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Begin maar eens gewoon met die wet goed te implementeren zoals hij bedoelt is, en dat je gewoon op A2 kunt instappen
En voor welke klasse les je? A1 of vol vermogen?quote:Op donderdag 21 februari 2013 07:53 schreef muhahaha het volgende:
Ik ben aan het lessen. Binnenkort avb.
Vol vermogen, ik ben ouder dan 24quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:12 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
En voor welke klasse les je? A1 of vol vermogen?
Kijk, dat schiet tenminste opquote:Op donderdag 21 februari 2013 08:17 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Vol vermogen, ik ben ouder dan 24.
Voorheen was 1/3 van de examens voor mensen onder de 24 jaarquote:Op donderdag 21 februari 2013 08:28 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Kijk, dat schiet tenminste op
Ben benieuwd naar de cijfers van de verschillende categorieën aan het eind van het jaar.
Een Div 600 of 900? Ik heb nog eens een proefrit op een 900 gemaakt, maar dat vond ik wat te gezapig. Verder wel oerdegelijke fiets.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:44 schreef picodealion het volgende:
Zo, volgende week weer twee uurtjes en dan hopelijk bijna klaar voor AvD examen. Wordt tijd, ik ben al sinds oktober bezig (incl. winterpauze en 2x zakken).
Ik kan niet wachten een mooie Diversion van Marktplaats te halen en lekker te gaan toeren.
Ah kijk, nuttige info. 1/3 is wel een grote groep. Weet je ook hoe de verdeling was in vorige jaren?quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Voorheen was 1/3 van de examens voor mensen onder de 24 jaar
Na vandaag niet meer. Ben voor me avd geslaagdquote:Op donderdag 21 februari 2013 02:44 schreef bascross het volgende:
Volgens mij is er niemand meer aan het lessen.
Feliquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:15 schreef staticdata het volgende:
[..]
Na vandaag niet meer. Ben voor me avd geslaagd
Beterrrr. Veel rijplezier!quote:
Het is lastig om dat in te schatten via het internetquote:Op zaterdag 23 februari 2013 02:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Zit er over na te denken om te beginnen met motorrijlessen. Is dat een beetje overkill nu met die nieuwe regelingen? Het rijden op een 11kw zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, aangezien het toch vooral zal zijn voor stadsverkeer, alleen merk ook hier dat niet veel nog lest, en daar zal vast een reden voor zijn. Maar om nou te wachten totdat ik ?24? ben om meteen voor vol vermogen te gaan, vind ik nou ook een beetje erg lang (ben in april 20).
En ik snap dat de prijzen voor iedereen verschillen, maar wat is een realistisch budget om a1 te halen? En zakt men vaak de eerste keer net als bij auto of valt dat bij motorexamen erg mee?
Zit dan te denken om een pakket bij een lokale rijschool te nemen (tilstra), waarin je 2 weken lest, 12 uren voertuigbeheersing, 11 uren verkeersdeelname inclusief alle examens voor ¤1550. Zou je hier doorgaans genoeg aan hebben?
Wachten tot begin 2014, dan kun je direct instromen op de A2. 11kW zou ik niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 02:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Zit er over na te denken om te beginnen met motorrijlessen. Is dat een beetje overkill nu met die nieuwe regelingen? Het rijden op een 11kw zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, aangezien het toch vooral zal zijn voor stadsverkeer, alleen merk ook hier dat niet veel nog lest, en daar zal vast een reden voor zijn. Maar om nou te wachten totdat ik ?24? ben om meteen voor vol vermogen te gaan, vind ik nou ook een beetje erg lang (ben in april 20).
En ik snap dat de prijzen voor iedereen verschillen, maar wat is een realistisch budget om a1 te halen? En zakt men vaak de eerste keer net als bij auto of valt dat bij motorexamen erg mee?
Zit dan te denken om een pakket bij een lokale rijschool te nemen (tilstra), waarin je 2 weken lest, 12 uren voertuigbeheersing, 11 uren verkeersdeelname inclusief alle examens voor ¤1550. Zou je hier doorgaans genoeg aan hebben?
In mijn ervaring is CBR (veel) strenger in het uitgeven van motorrijbewijs vergeleken met autorijbewijzen, wat ik ergens ook wel begrijpelijk vind. Waar bij de auto vooral de nadruk ligt op veilig rijden en de regels kennen, speelt bij de motor heel erg sterk een beheersingscomponent mee.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 02:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Zit er over na te denken om te beginnen met motorrijlessen. Is dat een beetje overkill nu met die nieuwe regelingen? Het rijden op een 11kw zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, aangezien het toch vooral zal zijn voor stadsverkeer, alleen merk ook hier dat niet veel nog lest, en daar zal vast een reden voor zijn. Maar om nou te wachten totdat ik ?24? ben om meteen voor vol vermogen te gaan, vind ik nou ook een beetje erg lang (ben in april 20).
En ik snap dat de prijzen voor iedereen verschillen, maar wat is een realistisch budget om a1 te halen? En zakt men vaak de eerste keer net als bij auto of valt dat bij motorexamen erg mee?
Zit dan te denken om een pakket bij een lokale rijschool te nemen (tilstra), waarin je 2 weken lest, 12 uren voertuigbeheersing, 11 uren verkeersdeelname inclusief alle examens voor ¤1550. Zou je hier doorgaans genoeg aan hebben?
quote:Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef lezut het volgende:
[..]
Wachten tot begin 2014, dan kun je direct instromen op de A2. 11kW zou ik niet aan beginnen.
Ik ben achteraf wel blij dat ik geen eigen pak heb aangeschaft, anders had ik nu een schadepost van 500 euro extra gehad. Maar inderdaad, als je er vanuit gaat dat je gewoon je motorrijbewijs kunt halen zonder getyf met sneeuw en nieuwe regels, dan zou ik ook alvast een pak halen want die meuk van de rijschool wil nog wel eens meuren (vooral in de zomer als iedereen loopt te zweten)quote:Op zondag 24 februari 2013 15:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Vergeet niet kosten voor kleding mee te rekenen, als je daarna toch van plan bent om te rijden is het wel erg fijn om gewoon je eigen kleding aan te kunnen tijdens rijles, in plaats van het kapotte stinkende spul van de rijschool.
Ik had na de eerste les direct een pak gekocht. Dan wel via Marktplaatsquote:Op zondag 24 februari 2013 17:00 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik ben achteraf wel blij dat ik geen eigen pak heb aangeschaft, anders had ik nu een schadepost van 500 euro extra gehad. Maar inderdaad, als je er vanuit gaat dat je gewoon je motorrijbewijs kunt halen zonder getyf met sneeuw en nieuwe regels, dan zou ik ook alvast een pak halen want die meuk van de rijschool wil nog wel eens meuren (vooral in de zomer als iedereen loopt te zweten)
Niet voor 11KW gaan. Je kan nu wel zeggen 'mwah, maakt me niet uit', maar ik zou het er echt niet op wagen. Ik zou wachten tot april, kun je mooi op A2 instromen. (als het goed is)quote:Op zaterdag 23 februari 2013 02:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Zit er over na te denken om te beginnen met motorrijlessen. Is dat een beetje overkill nu met die nieuwe regelingen? Het rijden op een 11kw zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, aangezien het toch vooral zal zijn voor stadsverkeer, alleen merk ook hier dat niet veel nog lest, en daar zal vast een reden voor zijn. Maar om nou te wachten totdat ik ?24? ben om meteen voor vol vermogen te gaan, vind ik nou ook een beetje erg lang (ben in april 20).
En ik snap dat de prijzen voor iedereen verschillen, maar wat is een realistisch budget om a1 te halen? En zakt men vaak de eerste keer net als bij auto of valt dat bij motorexamen erg mee?
Zit dan te denken om een pakket bij een lokale rijschool te nemen (tilstra), waarin je 2 weken lest, 12 uren voertuigbeheersing, 11 uren verkeersdeelname inclusief alle examens voor ¤1550. Zou je hier doorgaans genoeg aan hebben?
Had ik op zich ook wel kunnen doen, ik had toch zoiets van 'IK GA HEM HALENNNN!'. Maar ik heb mijn laarzen/handschoenen wel van te voren gekocht. Maar mijn jas heb ik bij de aanschaf van de motor meegekocht.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik had na de eerste les direct een pak gekocht. Dan wel via MarktplaatsIemand die z'n hele pak weg deed voor 70 euro
Nope, wordt wel ingevoerd maar op z'n vroegst pas 2014. Voor die tijd moet je dus gewoon op de brommer beginnen.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Niet voor 11KW gaan. Je kan nu wel zeggen 'mwah, maakt me niet uit', maar ik zou het er echt niet op wagen. Ik zou wachten tot april, kun je mooi op A2 instromen. (als het goed is)
quote:Op zondag 24 februari 2013 18:13 schreef lezut het volgende:
[..]
Nope, wordt wel ingevoerd maar op z'n vroegst pas 2014. Voor die tijd moet je dus gewoon op de brommer beginnen.
Dat is voor mij bijvoorbeeld zuur want in oktober verloopt mijn AVB voor de zware motor, terwijl ze in Den Haag nog een kopje koffie extra pakken voordat ze hun eigen fouten gaan herstellen.
Homoquote:
quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:58 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Homo
DEUTSCHLAND!!!1!!1EINZ
Ik heb er ook nog een liggenquote:Op woensdag 6 maart 2013 13:43 schreef sanger het volgende:
Iemand hier nog belang bij theorieboeken?
Heb sowieso nog tot de zomer de tijd om goed te sparenquote:Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar. U moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A1.
Dat staat er toch duidelijk?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:14 schreef expans het volgende:
Ik word in juli 20, als ik pas na mijn verjaardag alles zou afronden kan ik dan direct beginnen met 35 kw? Dat lijkt mij tenminste logisch maar op de site van de rijksoverheid staat dan weer dat je minimaal 2 jaar in bezit moet zijn geweest van A1. Wat is het nou?
[..]
Heb sowieso nog tot de zomer de tijd om goed te sparen
Ja, eerst twee jaar op een brommer rijdenquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:14 schreef expans het volgende:
Ik word in juli 20, als ik pas na mijn verjaardag alles zou afronden kan ik dan direct beginnen met 35 kw? Dat lijkt mij tenminste logisch maar op de site van de rijksoverheid staat dan weer dat je minimaal 2 jaar in bezit moet zijn geweest van A1. Wat is het nou?
[..]
Heb sowieso nog tot de zomer de tijd om goed te sparen
Nog steeds bezig?quote:
Ja, na die 2x zakken in November heb ik een tijdje pauze gehad, en de 1x les per week die ik dit jaar heb gedaan is toch al gauw de helft van de tijd afgezegd wegens sneeuw enzo. Blij als ik er eindelijk vanaf ben.quote:
Dan pas?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:59 schreef Smart-Einstein het volgende:
* Smart-Einstein begint op 30 maart met z'n rijlessen (rijbewijs A)
Dan beschik ik over de tijd om het goed in te plannen jaquote:
Kijk, daar leer je nog eens wat van, 3 uur achter elkaar. Vooral met AVB (de oefeningen) zeer handig. Kun je in 1 les mooi door proberen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:25 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
Dan beschik ik over de tijd om het goed in te plannen jaGa geen losse uren lessen maar blokken van 3 uur.
Drie keer scheepsrecht zeggen we dan maar! Hopelijk gaat het je dit keer wel lukken. Moet toch wel?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:14 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ja, na die 2x zakken in November heb ik een tijdje pauze gehad, en de 1x les per week die ik dit jaar heb gedaan is toch al gauw de helft van de tijd afgezegd wegens sneeuw enzo. Blij als ik er eindelijk vanaf ben.
Daarnaast geen auto he, dus véél extra lessen ivm verkeersinzicht. Ik wil ook niet weten hoeveel ik er nu eigenlijk aan kwijt ben.
Bruinsma is trots op zijn eigen oefenterrein, maar dat betekent dat ze je met meer dan 2 man tegelijk AVB laten lessen, een instructeur mag namelijk max 2 lessers meenemen op de openbare weg.quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:51 schreef picodealion het volgende:
Ik heb er vertrouwen in. Ook een veel betere instructeur nu, neemt er rustig de tijd voor maar veel persoonlijker dan bij Bruinsma. Dat is achteraf gezien echt een lesfabriek, hebben me ook gewoon veel te vroeg op laten gaan.
Gelukkig betaal je maar een keer, anders zou het zo een behoorlijk duur grapje wordenquote:Op maandag 11 maart 2013 17:46 schreef BlackLining het volgende:
Zou wel een mooie zijn als dat is waar die compensatieregeling van de minister gaat eindigenCompenseren door de examens te betalen. Examens die vervolgens ook vervallen vanwege sneeuw
Tja, een half uurtje uitzoeken en vergelijken scheelde mij destijds 8 euro per uur in vergelijking met Bruinsma en vele anderequote:Op maandag 11 maart 2013 18:19 schreef picodealion het volgende:
Als ik dat nou allemaal van tevoren had geweten.
Wel voor 825 euro je rijbewijsquote:Op maandag 11 maart 2013 17:55 schreef Daantke het volgende:
[..]
Bruinsma is trots op zijn eigen oefenterrein, maar dat betekent dat ze je met meer dan 2 man tegelijk AVB laten lessen, een instructeur mag namelijk max 2 lessers meenemen op de openbare weg.
Daarnaast ben je er een nummertje en zijn ze duurIk snap nooit zo goed waarom mensen bij grote rijscholen willen lessen.
Ik heb auto en motor echt gelijk na elkaar gedaan, de enige rijervaring die in die tijd op deed was naar en terug van de rijschool rijden met de auto. Ik kan je wel vertellen dat verkeersinzichtseisen voor de motor veeeel strenger zijn, net als 'voertuigbeheersing' op de openbare weg zelf. Volgens mij als je later voor de auto gaat dat je dan een heel stuk van het geld 'terug' krijgt omdat je het je simpelweg minder lessen gaat kosten.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:14 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ja, na die 2x zakken in November heb ik een tijdje pauze gehad, en de 1x les per week die ik dit jaar heb gedaan is toch al gauw de helft van de tijd afgezegd wegens sneeuw enzo. Blij als ik er eindelijk vanaf ben.
Daarnaast geen auto he, dus véél extra lessen ivm verkeersinzicht. Ik wil ook niet weten hoeveel ik er nu eigenlijk aan kwijt ben.
Daar ga ik wel vanuit inderdaad. Ik wil tegen het einde van het jaar denk ik ook voor auto gaan, maar dan heb ik alvast de hele zomer met de motor op de weg gezetenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik heb auto en motor echt gelijk na elkaar gedaan, de enige rijervaring die in die tijd op deed was naar en terug van de rijschool rijden met de auto. Ik kan je wel vertellen dat verkeersinzichtseisen voor de motor veeeel strenger zijn, net als 'voertuigbeheersing' op de openbare weg zelf. Volgens mij als je later voor de auto gaat dat je dan een heel stuk van het geld 'terug' krijgt omdat je het je simpelweg minder lessen gaat kosten.
Dat. Maak echt zo veel mogelijk uren als je kan voordat je voor auto gaat. Scheelt echt zo veel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:45 schreef picodealion het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit inderdaad. Ik wil tegen het einde van het jaar denk ik ook voor auto gaan, maar dan heb ik alvast de hele zomer met de motor op de weg gezeten.
Omdat het een beetje naief is om te denken dat je de rest van je leven genoeg hebt aan alleen A, soms is een blik gewon handigerquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:46 schreef BlackLining het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een autorijbewijs willen halen
Aanhanger achter de motor en gaan. Niet zo zeuren hoorquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat het een beetje naief is om te denken dat je de rest van je leven genoeg hebt aan alleen A, soms is een blik gewon handiger
Omdat sommige mensen niet op de motor rijden met koud weer *kuch* en toch naar hun werk moeten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:46 schreef BlackLining het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een autorijbewijs willen halen
quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:50 schreef BlackLining het volgende:
Hier wel. Maar het is mij te koud. Staat op -6 nu. Gisteren bij -2 nog gereden maar dat was allerminst voor mijn plezier.
Ik heb goede ervaringen met VBOC. Als je de mogelijkheid hebt om naar Amsterdam te gaan, kan ik je een goede aanraden. www.motorrijschoolselling.nlquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:54 schreef Piles het volgende:
Hier even melden
Binnenkort hopelijk beginnen met lessen, en ik ben een echte motornewbie
Nu op zoek naar een rijschool in (de buurt van) Almere. Keuze genoeg
Hm, ik werk wel in Amsterdam, dus het zou een optie zijnquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:55 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met VBOC. Als je de mogelijkheid hebt om naar Amsterdam te gaan, kan ik je een goede aanraden. www.motorrijschoolselling.nl
Geef jezelf 3 redenen om het niet te doen. Antwoord lijkt me duidelijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Hm, ik werk wel in Amsterdam, dus het zou een optie zijn
Ik mag trouwens meteen voor A (want 24+), is dat handig?
Goed puntquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:25 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Geef jezelf 3 redenen om het niet te doen. Antwoord lijkt me duidelijk
Leuk!!quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:54 schreef Piles het volgende:
Hier even melden
Binnenkort hopelijk beginnen met lessen, en ik ben een echte motornewbie
Nu op zoek naar een rijschool in (de buurt van) Almere. Keuze genoeg
Zal wel een snoepzak worden.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:39 schreef Wokkel1982 het volgende:
Volgens de belangenvereniging voor diegenen die hun rijexamen door sneeuw zagen afgelast, komt er morgen eindelijk uitsluitsel over welke compensatie er komt.
Ik wacht af hoe de 'snoepzak' er uit komt te zien. Dat twee jaar moeten wachten verwacht ik niet dat nodig is, immers wordt directe instroom vanaf 20 jaar toch mogelijk. Met Al kon je nadat je 21 was geworden toch ook opnieuw examen doen mocht je dat willen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zal wel een snoepzak worden.
Hoe ga jij het nou verder doen? Toch maar wachten tot je in 2014 meteen voor A2 kunt, of nu een (eventueel gratis) A1 en dan dus persé 2 jaar moeten wachten om vervolgens zelf voor A2 te kunnen lappen?
Dat kan nog eens lelijk uitvallen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:49 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Ik wacht af hoe de 'snoepzak' er uit komt te zien. Dat twee jaar moeten wachten verwacht ik niet dat nodig is, immers wordt directe instroom vanaf 20 jaar toch mogelijk. Met Al kon je nadat je 21 was geworden toch ook opnieuw examen doen mocht je dat willen?
Ik hoop dat de minister dan wel het inzicht heeft dat het geen zin heeft om deze groep nogmaals te naaienquote:Op donderdag 14 maart 2013 23:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan nog eens lelijk uitvallen.
In de oude situatie moest je ook 2 jaar 25 kW rijden, al werd je de dag na je examen 22..
Hoor je wat je zegt?quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:57 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de minister dan wel het inzicht heeft dat het geen zin heeft om deze groep nogmaals te naaien
Aangepastquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:37 schreef picodealion het volgende:
Wil je mijne bijwerken?
Rijschool: René Beumer
AVD: 4 April 2013
Motor: Honda CB500
Ik heb het vorig jaar bij v/d Weij in Almere gehaald.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:54 schreef Piles het volgende:
Hier even melden
Binnenkort hopelijk beginnen met lessen, en ik ben een echte motornewbie
Nu op zoek naar een rijschool in (de buurt van) Almere. Keuze genoeg
Je staat in het systeem geregistreerd, dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:57 schreef Juicyhil het volgende:
Vraagje hè... Misschien weet iemand dat toevallig. Als ik als 22-jarige mijn rijbewijs met A verlies. Zodra ik dat een nieuwe aanvraag, krijg ik dan wel weer A. Of is dat dan A1/2?
Anders laat ik hem maar gewoon thuis liggen als ik niet van plan ben te gaan rijden.
Dat inderdaad. Je krijgt gewoon weer wat je had.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:59 schreef staticdata het volgende:
[..]
Je staat in het systeem geregistreerd, dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.
Je krijgt gewoon A. Als ik vandaag als 18-jarige mijn A beperkt zou verliezen en een nieuwe aanvraag dan krijg ik een A2. Da's het enige bijzondere geval bij die omschakeling naar Europees rijbewijs.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:57 schreef Juicyhil het volgende:
Vraagje hè... Misschien weet iemand dat toevallig. Als ik als 22-jarige mijn rijbewijs met A verlies. Zodra ik dat een nieuwe aanvraag, krijg ik dan wel weer A. Of is dat dan A1/2?
Anders laat ik hem maar gewoon thuis liggen als ik niet van plan ben te gaan rijden.
Dit is wel zo inderdaad. Ik moet daarom ook maar eens een losse ID kaart gaan aanvragen en het rijbewijs goed vastzetten in mijn motorpak of iets dergelijks.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je krijgt gewoon A. Als ik vandaag als 18-jarige mijn A beperkt zou verliezen en een nieuwe aanvraag dan krijg ik een A2. Da's het enige bijzondere geval bij die omschakeling naar Europees rijbewijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |