Dat is dertig jaar geleden. Dus mag geen beweegreden zijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:29 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dan hadden ze na de jaren 80 atletiek en zwemmen ook al moeten verbannen, zou een beetje inconsequent zijn. Zeker als je hoort wat er toen bij de atletiek controles allemaal is gebeurd/verstopt/verzwegen/"geregulariseerd".
Het is helemaal niet de bedoeling om wrevel op te wekken bij andere.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:14 schreef DeeBee het volgende:
Ja, jij ziet er een connectie in, zonder dat er enig bewijs voor is, dat is dus precies het probleem van redeneren...
En je gaat hier ook weer de fout in, want Fuentes zit / zat in Madrid en is alleen geboren op Gran Canaria. En ze trainen natuurlijk vanwege het weer en de omstandigheden op de Canarische Eilanden, in plaats van hier, omdat je veel grotere kans hebt dat je in een regelmatiger klimaat je trainingen kan doen. Daarnaast kan je er ook wat uitdagender fietsen vanwege het landschap en is het een Westerse-omgeving, dus prima geschikt om goed te sporten.
Dat zijn de voornaamste redenen natuurlijk. Nu kan het ook wel zo zijn dat het vanwege een dopingarts is daar, maar daar is nul aanleiding of bewijs voor en het dan als voornaamste reden noemen dat ze daar trainen is dus nogal een claim...
En dan is het precies wat opgebaarde zegt, als je iets aparts beweert, moet je net zo goed bewijzen kunnen overleggen, juist omdat het zo onrealistisch klinkt... Er hoeven niet betere bewijzen te komen, maar in ieder geval wel kloppende redeneringen en bewijzen.
Maar je doet het in die laatste zin direct weer, want je pleit jezelf 'vrij' van het zorgvuldig redeneren door gelijk te zeggen dat er geen bewijzen zijn, lekker makkelijk... En nogmaals, al die connecties die je in je hoofd bedenkt zijn niks bijzonders en ze hier allemaal maar rondspuien alsof het waarheden zijn is wat bij zoveel users wrevel opwekt...
soort van chantage, trekken zich nog meer sponsers terug, dus slecht voor de sport en niet alleen op de Olympiaquote:
Bwah, er zit geen enkele sponsor in het wielrennen voor de OS , en het wielrennen heeft als een van de weinige sporten de OS ook niet nodig. Maar het blijft chantage natuurlijk. Zou hij Ben Johnson al vergeten zijn ? Misschien moeten ze zoals de tennis en atletiek maar gewoon de dopingschandalen doodzwijgen ? Als er niemand betrapt wordt is er ook geen doping natuurlijk !quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
soort van chantage, trekken zich nog meer sponsers terug, dus slecht voor de sport en niet alleen op de Olympia
Met die zonnige weersomstandigheden kan je doorgaans meer trainen met minder blessures.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is helemaal niet de bedoeling om wrevel op te wekken bij andere.
het lijkt mij wel iets waar een goede journalist in zou kunnen duiken, maar ik heb er weinig hoop op, die graven liever in de 90's.
verder snap ik de voorbereiding van schaatsen niet zo, dat is een wintersport met koude temps en de eilanden hebben juist een zonnig klimaat en die machines staan in Nederland ook.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:00 schreef THEFXR het volgende:
En bewijzen eisen is erg kort door de bocht, want als die er waren, dan hadden ze waarschijnlijk al een schorsing.
Hé??quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is niet conspiracy-achtig bedoelt, ik zie er wel een connectie in, waarom trainingen ze zo vaak op die can eilanden?, ik zie er niks bijzonders aan, behalve dat fuentes daar toevallig zit, dat vind ik echt erg verdacht.
Ze schaatsen niet alleen als training he. Ze fietsen, lopen, etc. En kijk dan weer eens naar de afgelopen twee dagen, omstandigheden waar dat soort activiteiten flink last van hebben. Op Gran Canaria zijn de randvoorwaarden gewoon veel stabieler. En het is voor de sporter natuurlijk lekker om dat in de zon te kunnen doen in plaats van in de kou.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is helemaal niet de bedoeling om wrevel op te wekken bij andere.
het lijkt mij wel iets waar een goede journalist in zou kunnen duiken, maar ik heb er weinig hoop op, die graven liever in de 90's.
verder snap ik de voorbereiding van schaatsen niet zo, dat is een wintersport met koude temps en de eilanden hebben juist een zonnig klimaat en die machines staan in Nederland ook.
ja, dat klopt wel, hoop dat de kosten niet al te hoog zijn, want de kernploegen deden dat niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ze schaatsen niet alleen als training he. Ze fietsen, lopen, etc. En kijk dan weer eens naar de afgelopen twee dagen, omstandigheden waar dat soort activiteiten flink last van hebben. Op Gran Canaria zijn de randvoorwaarden gewoon veel stabieler. En het is voor de sporter natuurlijk lekker om dat in de zon te kunnen doen in plaats van in de kou.
Onze mening? Het is niet dat hier één mening heerst wat betreft doping in de sport / wielrennen, dat variëert ook gewoon van niet echt clean tot echt niet clean. Dus het ligt niet aan de afwijkende mening, en persoonlijk zal het ook niet zijn want niemand kent jou. Waar zou het dan aan liggen denk je? Stijl van posten / argumenteren, zoals ook al door meerderen is opgemerkt? Of is het toch gewoon een complot?quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zodra iemand niet vuistdiep met jullie mening meegaat en een andere mening/visie heeft, begint men hier keihard teklagen en met persoonlijke aanvallen te strooien.
Mijn afwijkende mening valt waarschijnlijk niet binnen jullie grenzen, je kan wel blijven discussieren over persberichten die over de 90's gaan, maar daar schiet je weinig mee op, meer dode koeien uit de sloot halen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Onze mening? Het is niet dat hier één mening heerst wat betreft doping in de sport / wielrennen, dat variëert ook gewoon van niet echt clean tot echt niet clean. Dus het ligt niet aan de afwijkende mening, en persoonlijk zal het ook niet zijn want niemand kent jou. Waar zou het dan aan liggen denk je? Stijl van posten / argumenteren, zoals ook al door meerderen is opgemerkt? Of is het toch gewoon een complot?
dat is niet mijn bedoeling, ik hoop dat je wel gewoon blijft posten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 01:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat ik die simpele optelsom over het hoofd zag![]()
Wat een kuttopic is dit geworden zeg
Live is toch donderdag op vrijdag? Of is het komende nacht al?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik. Want vrijdag vrij.
Weet niet wat ik vrijdag op zaterdag doe. Moet zaterdag erg vroeg beginnen met pallets stapelen, misschien dat ik kijk, wakker blijf en direct door ga met werken.
Dat is niet mijn visie op hoe de discussie hier plaatsvindt. Trouwens, ik heb op de vorige pagina Valverde met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een dopeur genoemd, en niemand die erover viel.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Mijn afwijkende mening valt waarschijnlijk niet binnen jullie grenzen, je kan wel blijven discussieren over persberichten die over de 90's gaan, maar daar schiet je weinig mee op, meer dode koeien uit de sloot halen.
Kan je het beter hebben over het huidige tijdperk.
Wat hij nu doet zit nog altijd mooi in het plaatje van de psychopaat. Eerst alles ontkennen, dan iedereen die je probeert te ontmaskeren kapot te maken, en als dat niet lukt en je echt met de rug tegen de muur staat , dan toch toegeven , maar wel op een manier "waarbij je er niks kon aan doen" , "je geen andere keuze had" en "het de schuld van iedereen behalve jezelf is" ...quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch probeerde hij ze allemaal kapot te maken, vanuit zijn machtige positie.
Ik kreeg ook meteen het idee van een antisociale persoonlijkheidsstoornis (psychopaat) toen ik het rapport las. Veel meer nog dan de narcistische persoonlijkheidsstoornis die hem ook wordt toegedicht. Mensen denken bij psychopaten vaak aan Hannibal-achtige types, maar je vindt ze ook veel in de top van het bedrijfsleven bijvoorbeeld. En in het wielrennen klaarblijkelijkquote:Op woensdag 16 januari 2013 12:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat hij nu doet zit nog altijd mooi in het plaatje van de psychopaat. Eerst alles ontkennen, dan iedereen die je probeert te ontmaskeren kapot te maken, en als dat niet lukt en je echt met de rug tegen de muur staat , dan toch toegeven , maar wel op een manier "waarbij je er niks kon aan doen" , "je geen andere keuze had" en "het de schuld van iedereen behalve jezelf is" ...
Hoorde iemand op de radio het nog mooi uitleggen , met voorbeelden van psychopaten die in bv moordzaken net hetzelfde patroon vertonen ...
Psychopaten vind je in alle categorieën van de bevolking natuurlijk. Mensen denken vaak alleen aan seriemoordenaars in zo'n geval , maar dat is maar één uiting van psychopatie natuurlijk. Een topmanager die met één pennetrek 8000 jobs schrapt en zich een weg naar de bedrijfstop liegt kan evengoed een psychopaat zijn, een topsporter dus ook , ...quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik kreeg ook meteen het idee van een antisociale persoonlijkheidsstoornis (psychopaat) toen ik het rapport las. Veel meer nog dan de narcistische persoonlijkheidsstoornis die hem ook wordt toegedicht. Mensen denken bij psychopaten vaak aan Hannibal-achtige types, maar je vindt ze ook veel in de top van het bedrijfsleven bijvoorbeeld. En in het wielrennen klaarblijkelijk.
Daarom denk ik ook niet dat Armstrong gaat huilen.
Nee, de kosten zijn niet al te hoog. Ik ga er in de winter ook altijd een paar weken naar toe. Gegarandeerd warm weer (20-25 graden), gegarandeerd droog. Enig nadeel is dat het er hard kan waaien.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat klopt wel, hoop dat de kosten niet al te hoog zijn, want de kernploegen deden dat niet.
Gaat misschien wat ver dit, maar ik snap hem heel goed. Bij Söderling bijv. is het interessant om te kijken of hij dit jaar er ongeveer 2 jaar eruit zijn geweest opeens weer staat. Dan weten we het antwoord denk ik.quote:Christophe Rochus s'en prend à Rafael Nadal. Dans une interview pour La Libre Belgique réalisée dans le cadre de l'Open d'Australie pour Twizz Radio, l'ex-numéro 38 mondial n'y va pas avec le dos de la cuillère : «les contrôles antidopage ne servent pas, à mon avis, à grand chose et ils ne prouvent surtout rien. Concernant Nadal, ces rumeurs restent des rumeurs même si tout le monde se pose la question : comment peut-on être aussi fort à Roland-Garros et un mois après, soi-disant, ne plus pouvoir jouer ? C’est ça qui fait que ça paraît suspect, mais on n’a aucune preuve. Si ça se trouve, il est réellement blessé».
Robin Söderling en prend lui aussi pour son grade : «Tout le monde s'arrange pour que ce ne soit pas clair. Moins vous mentez, moins vous donnez d'explications, au mieux c'est ! Regardez Robin Söderling... Il a gagné le tournoi de Bastad en 2011 et depuis, il ne joue plus au tennis. Il est soi-disant gravement malade (il souffre d'une mononucléose, ndlr) alors que je suis sûr qu'il était imbattable à ce moment-là. On ne peut pas négliger le fait que ce soit très suspect ! On atteint le meilleur niveau de sa carrière et le jour d'après, on dit "je ne peux plus jouer au tennis"... Moi, ça me paraît vraiment incroyable».
L'Equipe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |