abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121581236
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_121581301
Gaan we hier weer verder.

Met een *O* *O* *O* voor de PEUTER van Claudia! Fijne verjaardag.

Wij hebben gisteren ons dreumesje maar weer eens genegeerd bij het huilen. Meestal kruipt ie dan binnen 5 minuten wel in zijn eigen bed, maar gisteren niet. Na drie huilbuien (lees: krijsen) toch in bed geteld. Meneer begint al te lachen als je em optilt, snikt nog wat na, nestelt zich tussen ons in en tukt. Goed voor onze nachtrust, maar hoe krijgen we em dit ooit nog weer afgeleerd zonder dat de buren een AMK melding gaan doen :')
pi_121581518
Claudia, gefeliciteerd met je peuter!

Mefke, oordoppen door hun brievenbus gooien ;)
Maar lastig is het wel.

Evenstar, balen dat het de verkeerde kant op gaat. Hoe gaat het met het drinken?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:30:46 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121581596
Mefke, ik zou het gewoon even zo laten voorlopig, het kost je veel meer energie om je er tegen te verzetten en uiteindelijk win je het toch niet. Heeft ie een slaapzak aan in bed, dan beperk je het draaien en woelen een beetje hebben wij gemerkt. Vorige week lag Lientje een keer in pyjama tussen ons in, nou dat doen we dus niet meer.....

Als ie iets groter is kan je hem uitleggen hoe je het wil en kan ie dat ook begrijpen, daar bereik je dan meer mee denk ik.
En het zal zo zijn dat als ie zich beter gaat voelen, hij wellicht ook weer hele nachten gaat slapen.

Heb je hem als eens een zetpil gegeven voor de nacht, ook als het lijkt alsof ie nergens last van heeft, gewoon om te kijken of dat iets doet?
pi_121581946
:* Voor de slecht slapende kindjes, wij hebben er ook weer last van -O- Geen idee waar het door komt maar vanavond gaan we maar eens kijken of hij beter slaapt met een zetpil. Zijn hoektanden komen ook door geloof ik.

Ons CB boekje heeft een vragenlijst voor elk bezoek. Er is volgende week een groepsgesprek met kindjes van dezelfde leeftijd maar het is op een bijzonder onhandige tijd. 10:30 uur, dan ligt Cas meestal nog te snurken. Dus ik weet niet of ik heen ga.
pi_121583038
Claudia van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter! *O*

Zijn er hier mensen die zich al in de sneeuw hebben gewaagd met hun dreumes? Ik ben benieuwd wat M. van de sneeuw vindt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_121583482
Claudia gefeliciteerd!

En mijn dreumes is nu in de sneeuw aan het spelen met haar zus! Dikke pret en ze willen net naar binnen. Ik was ook een hele tijd buiten maar ik was er eigenlijk wel klaar mee.
Ow en sneeuw moet je voelen maar vooral proeven! Sarah likt steeds aan de sneeuw..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_121586228
jelle vond het even wel grappig tot hij na 10 minuten ofzo ineens begon te huilen.. van de kouwe handen. tja eigenwijs om je handschoenen niet aan te houden..
pi_121586596
Hier wel een jochie dat heel blij naar buiten keek. Maar erin spelen is nog niet zo handig als je het liefst zou kruipen :P

En ik heb flink gelachen dit weekend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:21:51 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121589750
:D die foto :D

Drinken gaat wel wat beter gelukkig maar de rest Pffff :X
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121589865
hihi DF :D

beterschap evenstar! :*

Claudia! *O* gefeliciteerd met je peuter <3

ik denk erover om mijn meiden strakjes met de slee op te halen maar dan moet het wel overal nog flink besneeuwd zijn :') nog even overwegen en eerst mn skype-vergadering nog :P
:)
pi_121593497
Wat leuk, twee meiden die samen in de sneeuw kunnen spelen. En Sarah die lekker wil proeven. :9

Hier vond M. het vooral leuk om te zien hoe de straat sneeuwvrij werd gemaakt. Al vond hij het ook wel leuk om de sneeuwvlokken te pakken. Maar koude handjes van de sneeuw was weer minder. oO< Zelfde als bij hilliebillie.

De buurtbewoners maken hier de straten direct sneeuwvrij, dus een slee heeft hier weinig zin, helaas. Hopelijk zijn ze bij jullie in de buurt minder fanatiek, mignonne. :+

evenstar, beterschap..

Deepfreeze :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:04:08 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121607395
Claudia nog gefeliciteerd! *O*

Hier nog geen sneeuw getest met Anouk, moest werken vandaag :( En een kerel die heel fanatiek de achtertuin heeft geveegd, ook een stuk waar je echt niet hoeft te lopen, heeft mijn plan voor morgen ook wel wat om zeep geholpen :( Dus nu even plan b verzinnen, ze moet en zal morgen in d'r skibroek op de foto in de sneeuw *stampvoet* :D

Die foto DF! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_121607701
Claudia gefeliciteerd met je peuter! *O*

DF, die foto :D

Hier ook niet buiten geweest. Geen skipak voor M. en hij loopt nog niet. Zelf durf ik niet door de sneeuw te banjeren met 11 kg op mijn arm en 3 kg in mijn buik. We hebben wel voor het raam gekeken maar dat was niet zo interessant.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:19:22 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121608231
ik heb geen goede laarsjes voor Anouk, maar heb bedacht dat die te grote regenlaarsjes wel kunnen als ze haar slofjes aan houdt (en sokken ofcourse :P ).
Joh, Kyara, kan het mij in jou situatie wel voorstellen hoor! En idd, als Midas nog niet kan lopen, niet leuk dan toch? En voor hetzelfde geval glij jij nog uit ook! Nee, blijf maar binnen!
pi_121612799
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Het was weer een wonderlijk jaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121618736
Lena, gefeliciteerd! Wat ben je toch een poppetje O+

Evenstar, beterschap met O, hopelijk knapt hij snel op.

Zouden de slaapproblemen kunnen samenhangen met een fase in hun ontwikkeling? Ik las nl pas dat kindjes rond de 18 maanden ineens problemen kunnen krijgen bij het in slaap komen. Dit zou te makenhebben met verlatingsangst. Ineens is het besef er dat ze alleen achter blijven in die donkere slaapkamer en dat zorgt voor huilen. Wij hebben het ook net achter de rug.
Nu is eva al 20 maanden, maar hey je kan niet overal snel in zijn toch :P

Hier helpt vooruitblikken ook heel goed momenteel.

Ik moest vandaag helaas werken, dus heb de allereerste keer sleeën met mijn kind gemist :(
Eva vind sneeuw (neeuw!) fascinerend, maar alleen als zij binnen is blijkt nu. Vorige maand viel er ook een verdwaald laagje en dat was prachtig! Sindsdien is alle schuim 'neeuw'. Zeepsop uit mijn haar onder de douche, het laagje op je drinken als je met je beker schudt, zelfs de wolken zijn een tijdje 'neeuw' geweest.
Dus vriend haar in haar skibroek gehesen, snowboots aan, warme jas en muts en hop, op de slee.
En wat denk je?? Zodra ze over de drempel ging, ging ze in de ankers en weigerde ze nog een stap te zetten. Ook op de slee was het steeds 'neeuw, bah' 'nee neeuw! Ieuw bah' :D
So much voor de sneeuw dus.
Dat beloofd wat als we over een week of 2 naar Duitsland gaan om te sleeën 8)7
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:59:28 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121622214
Claudia en soenpie ook nog gefeliciteerd :)!
pi_121632744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:16 schreef danic het volgende:

Dat beloofd wat als we over een week of 2 naar Duitsland gaan om te sleeën 8)7
:D! Daar denk je die ukken dan een plezier mee te doen, krijg je dit. :+

Scheidingsangst zie je vaak zo voor het eerste jaar verschijnen. Het hangt samen met het besef dat je er nog bent, ook al ziet je kind je niet. Dan is het ook maar de vraag of je wel terugkomt natuurlijk. Tussen het eerste en het vierde jaar neemt die angst af.

Ik kan me wel voorstellen dat het heftiger is rond de 18 maanden. De meeste kindjes kunnen dan lopen, wat maakt dat ze de afstand tot hun vader of moeder zelf kunnen vergroten of verkleinen. Als ze in bed worden gezet hebben ze zelf die mogelijkheid niet meer en dat lijkt me best moeilijk voor ze. Maargoed, dat weet ik dus niet zeker.

Ik ben er wel vrij zeker van dat verlatingsangst meespeelde hier (12 maanden). Het was vaak prima als ik in de kamer aanwezig was, maar zodra ik te snel naar de deur ging begon hij te snikken en 'maahama' te roepen. 's Avonds heb ik daarom geleidelijk de afstand vergroot en overdag zorg ik er nu voor dat hij me boven kan horen rommelen.

Overdag besteden we ook wat extra aandacht aan verstoppen, weggaan en terugkomen. M. vindt de spelletjes erg leuk. Vanmorgen draaide hij het om door zelf naar de keuken te lopen en te wachten tot ik zou zeggen: 'waar is M. nou? M. is weg?!' en dan kwam hij met een grote glimlach teruggelopen of hij spiekte even om het hoekje. :D
pi_121633511
Ah, ik heb het even opgezocht. Objectpermanentie is volledig ontwikkeld met gemiddeld 18 maanden. Objectpermanentie is het besef dat iets of iemand nog bestaat, ook al is het ding of de persoon niet in beeld. Met gemiddeld 18 maanden kunnen kinderen zoeken naar dingen/ mensen, ook al weten ze niet precies waar ze moeten kijken. Al veel eerder kunnen ze bijvoorbeeld ook zoeken naar een bal die onder de tafel rolt.

Objectpermanentie hangt dus weer samen met verlatingsangst.

[ Bericht 1% gewijzigd door Soempie op 16-01-2013 13:48:04 ]
pi_121651779
Meiden, ik vroeg ongeveer een week geleden wat julliedachten over plekken in de knieholten van eva. Het leek op exzeem. Ik heb nu al die tijd gesmeerd met bepanthen en dat kalmeert wel, maar helemaal over gaat het niet. Het jeukt ook enorm. Inmiddels heeft sinds een paar dagen onwijze jeuk op haar onderrug, ten hoogte van de rand van haar luier.
Ik heb het vandaag (zowel knieholten als rug) ingesmeerd met cetomacrogolgel in de hoop dat dit beter aanslaat. Maar na de eerste keer smeren wilde ik het een paar uur later weer doen en toen waren de plekken vuurrood. Is dit normaal, of zou dit middel het ergermaken? Volgens mij is het vrij onschuldig, want de basisingredienten zijn glycerine en vaseline.

In dr knieholten vond ik een normale reactie, omdat een plek is waar exzeem zich vaak manifesteerd. Maar haar onderrug? Zou het een reactie ergens op kunnen zijn? Ik twijfel om te switchen van merk luiers om uit te proberen. Maar de reactie zit alleen op dr rug, niet op dr buik of in de liezen. En dan zou ze toch geen reactie in haar knieholten krijgen?

Willen jullie eens met me meedenken? Ik vind het zo zielig voor dr, die jeuk!
pi_121652108
cetamacrogol geeft in principe geen reactie maar het kan altijd maar volgens mij is het bijna hetzelfde als bepathen. Ean heeft trouwens ook een rode plek in 1 knieholte en ik smeer dus met cetamcrogol creme. Ik geloof nl niet dat het echt eczeem is. Heb je een ander wasmiddel gebruikt? andere wasverzachter? is haar kamer misschien te droog?

Ean is ziekje again ze hoest en is snotverkouden en daarbij wat koorts dus vanmiddag had ik een zwaan kleef aan en in badje met eucalyptus wilde ze ook niet. Ze is wel heel lief gaan slapen maar ik vind het zo erg als ze ziek is. En verlatingsangst kent ze ook maar dan vooral ;s middags na het slapen tot slaaptijd zit ze aan mij vastgeplakt en piept ze om alles. 's morgens heb ik het liefste kind van de wereld.
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:40:19 #23
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_121652537
Danic, de eerste gedachte die mij te binnen schiet is dat de plekken zijn gaan broeien, al dan niet onder de gel? Zo'n luierrand is ook van plastic en dat samen met die vaseline-achtige gel verstikt de huid misschien? Knieholtes zijn ook van die 'donkere' plekken waar soms geen lucht bij kan?

It's just a shot!
pi_121652592
Arme Eva :* Is ze allergisch voor iets?

Ook beterschap voor Ean!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:45:27 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121652896
Wat naar Danic! Heb geen tips voor je eigenlijk, geen ervaring mee, maar wat NTS zegt vind ik ook wel logisch klinken. Misschien naar de ha ermee?

Beterschap voor ean! :*

Anouk heeft ontdekt dat ze haar romper (deze was wat aan de grote kant ook :P) voor haar gezicht kan trekken... "waar is Anouk nou?" En dan gaat die dus weer naar beneden en ligt ze helemaal in een deuk! O+ Verder is het een boef, die nee gaat schudden en vervolgens ja gaat doen _O- :(
pi_121653153
:D

M. doet dat hier met z'n slabbetje. :Y)

Hier deze week ook een plek in de knieholte. Ik heb zo'n vermoeden dat ik niet goed afgedroogd had na het badderen.
pi_121653248
M. zet hier zijn boek overeind en verschuilt zich daarachter... koekoek!
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:52:20 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121653327
dat doet Anouk ook wel eens ja, maar dit was weer nieuw...gek kind! :D En papa heeft haar geleerd op het bed te springen :(
pi_121653907
Cetamacrogol is de enige crème die bij mij ooit een reactie heeft veroorzaakt. Tijdens mijn zwangerschap, op mijn gezicht. Rode, warme vlekken.

Mijn dreumes heeft een buikgriep nu. Ben blij dat ze flink wat reserves had, want ze verdwijnen zienderogen -O-
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:12:15 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121654447
Danic, Jurre heeft op precies die plek (rug dus) ook vaak jeuk. Het is ook droog en soms schilferig. Ik denk dat het vooral wel irritatie is van de luierrand. Hij heeft sinds een maand Jumboluiers ipv Pampers en het lijkt minder te worden. Het is ook bij hem ook wel iets dat bij hem hoort. Ik heb zelf in de winter ook altijd jeuk op mijn romp en droge plekken. kou en droge lucht door de cv zijn sws niet exht lekker voor je huid, en als er dan al iets jeukt wordt het alleen maar erger. Cetamacrogol helpt hier wel, en ook die baby bodybutter van The Body Shop.
pi_121656432
Ow octo wat sneu -O- beterschap voor je dreumesje :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121657298
Ach gos Octo, arme Mia :*
Gaat snel hè met die reserves -O-

Jouw omschrijving lijkt op eva dr reactie idd. Ik denk dat ik morgen even terugga naar de bepanthen.
Ik ga ook een bakje water op haar kamer zitten, goeie tip! Ik denk ook dat het een combinatie is van eenirritatie op iets in combi met dit type weer. Ik heb er zelf ook last van.
Zou het echt aan de luiers kunnen liggen als het alleen op rug zit en niet op dr buik en liezen? En dat verklaart niet de reactie in haar knieholten.

Wat nts zegt heb ik ook aan gedacht. Maar als ik niet smeer wordt het heel droog en geïrriteerd, dus wat zou ik dan kunnen doen?

Ik geef het nog een weekje en anders ga ik toch maar naar de huisarts.
pi_121658235
Danic heeft zeer geen rode billen bij? (Dat heeft Jaël ooit gehad, en toen kwam er ook drogerare rodevlekken op haar rug en het breidde zich uit, dat was een schimmel. Maar als het zich niet uitbreid zal dat hetniet zijn.. Het is even een kronkel die door mijn hoofd ging.)
pi_121658357
Niet op haar billen. Maar wel rode vlekjes richting de bovenkant van haar rug.
Maar ik zie het verband niet tussen haar rug en dr knieën.
pi_121658982
Nee dat verband zie ik ook niet, maar het kan ook los staan van elkaar he? Ziet het er wel echt hetzelfde uit?
pi_121659230
Nee, de enige overeenkomst is iig de jeuk. En de roodheid, maar dat kan ook deels van krabben zijn.
In haar knieholten is het echt typisch exzeemachtig, dus droog rood en met hobbeltjes.
Op haar rug is het niet droog, maar door het krabben wel rood en onrustig.
pi_121659705
Ik dacht toen bij Jaël namelijk ook aan exceem want daar was ze bekent mee.. Maar het zag er toch net anders uit en idd jeuk. Het was meer cikelvormige plekjes, buitenrand rood en binnenkant weer lichter. En omdat et zich beetje bij beetje uitbreidde ben ik toen naar de ha gegaan.
pi_121659908
Ja ik ga het ook niet heel lang meer aankijken voordat ik naar de ha ga.
Wat jij omschrijft herken ik niet (gelukkig denk ik). Haar rug is over de hele breedte rood, maar volgens mij omdat ze dus steeds krabbelt, want je ziet aan de zijkanten rode strepen die ze met het krabben maakt.
Verder naar boven zijn het kleine rode stipjes.
pi_121660288
Nee klinkt idd niet als wat Jaël had, maar als het zich uitbreid zou ik zeker even langs de ha gaan en jeuki is zowieso vreselijk! Hoop voor Eva dat het snel weg trekt. (En een schimmel is niet heel dramatisch hoor, je krijgt er een zalfje voor en bij J was het toen zo verdwenen, kleine week.)
pi_121660386
Dat heeft Floris ook gehad.
Sowieso dat krabbelen bij zn luier had ie van de zomer echt heel erg. Idd met strepen en alles.
Ook bultjes op zn rug (maar dacht dat warmtepukkeltjes waren). Nu krabbelt ie niet meer ook trouwens.
Is het niet misschien de douche/badschuim, bodylotion oid die je gebruikt?
Ik had toen ook andere doucheschuim dan nu, maar toen ik even stopte merkte ik geen verschil, maar bedenk me nu dat ie het ook gewoon niet meer doet.
pi_121660423
Hahaha vertel mij wat! Ik heb vanmorgen net zelf bij de ha een zalfje gekregen. Wel voor een andere plek, maar toch. Leuk joh, zwanger zijn :P
pi_121668487
Dit weer is echt naar voor de huid..
Ik weet dat Chris bij koorts ook uitslag kreeg onder zijn luierrand. Van het broeien. En smeren gaf nog minder lucht erbij. Dan was het een kwestie van de luier een stukje echt omvouwen.
Maar die heeft het dan weer niet in zijn knieholtes ;)

Daan heeft sinds deze week de gewoonte om zijn blaas vooral in de nacht te legen. En dan ook nog gaan buikslapen. Die zwom vanochtend :{
Vanavond maar weer extra verschonen om 10 uur. Of een maatje 5 proberen..
  donderdag 17 januari 2013 @ 08:40:34 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121668755
fijn Danic :P Hier zonder zwanger te zijn evengoed vaak last, sinds het zwanger zijn dus, word er een beetje moedeloos van eigenlijk....

Herkenbaar DF; Anouk plast ook ontzettend veel! Nu maatje 4+ van KV, maar vanmorgen dus om 5 uur wakker en volgens mij van een volle luier. Mt 5 van Pampers maakte niet uit, heb ik getest van de week. Ik ga maar eens mt 5 van KV halen, dat proberen...

Ze drinkt ook ontzettend veel. Kunnen kinderen ook teveel drinken eigenlijk? Hier is het 2 flessen melk, papfles 's avonds en dan tussendoor nog iets van 3 a 4 bekers water/sap.
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:16:37 #44
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121669325
Hier 2x 180 melk per dag en 2x 200 sap/water/diksap/thee
Heel soms een derde keer melk of een derde keer sap.
Ik weet niet of er een max aan zit eigenlijk.

Ik vind het wel behoorlijk veel Susie, lekt ze ook niet zo nu en dan door haar luiers heen? Hier echt al sinds Lientje een jaar is maat 5 luiers. Ik vond die beter zitten, en dan kon ik mooi bij acties veel inslaan en wist ik zeker dat het nog zou passen.

En over je andere probleem, er schijnen voedingsmiddelen te zijn die het triggeren, ook antibiotica is een trigger en je weerstand vooral ook.
.
pi_121670585
Hier ook een doorlekker en buikslaper. Vandaag maar eens luiers van Lidl proberen, goede verhalen over gehoord.
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:09:45 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121670656
AH luier werkt bij onze buikslaper prima :Y
Sluit ook beter aan dan pampers
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121670723
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:09 schreef laziness het volgende:
AH luier werkt bij onze buikslaper prima :Y
Sluit ook beter aan dan pampers
Dan gaan wij die ook proberen. Onze man word ook de laatste week veel te vroeg wakker omdat ie aan de voorkant helemaal doorgelekt is.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_121670776
Ah is wel om de hoek en qua prijs maakt het niet uit... Die miss maar halen straks.
pi_121673190
Wij hebben overdag lidl en snachts pampers 4+...ze slaapt op haar buik en is nog nooit gelekt met pampers..zelfs met 5-6 borstvoedingen per nacht!

Susie hier is het overdag andersom..op het kdv vinden ze dat ze minder natte luiers heeft dan andere kinderen..ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ze precies drinkt..ze heeft op mama dag en weekend mijn borsten altijd ter beschikking en sowieso water..op de opvang krijgt ze ook te drinken maar wellicht dat het niet zo lekker is dan borst
Gek is het wel dat ze alleen poept op dagen die ze thuis is :D nooit op de opvang :(
pi_121673227
Hier Lidl.. Nooit problemen mee gehad met Chris. Maar die had ook niet van die belachelijk volle luiers.. En dan in combi met buikslapen..
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:09:53 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121674405
ze lekt bijna nooit door Juud, sinds ik over ben op 4+ is dat 1 keer gebeurt.

En ik denk dat het in mijn geval aan mijn weerstand ligt....
pi_121676189
Matthias drinkt helemaal niet veel overdag en 's nachts zeker niet maar die plat zoveel dat de luier gewoon overal doorlekt. Gewoon in het midden enzo. En hij heeft de luier dan om 19:00 om dan gaat ie naar bed en vaak word ie om 05:00 wakker omdat als nat is.
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:07:47 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121676331
hier een maat 3 luier, en niks doorlekken :)
pi_121680020
Hier maat 5 luier van de liddl.. geen problemen mee, maar hij plast meer overdag dan in de nacht.

Komen net terug van het cb, alles was goed.. 80,8 cm en 11,370 gram

Alleen lichte berg bovenop zijn hoofd

En er komen een rits kiezen aan volgens de arts ( hij heeft er niet echt last van, alleen overdag niet willen slapen.. )
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:30:55 #55
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_121681449
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:01 schreef danic het volgende:
Ach gos Octo, arme Mia :*
Gaat snel hè met die reserves -O-

Jouw omschrijving lijkt op eva dr reactie idd. Ik denk dat ik morgen even terugga naar de bepanthen.
Ik ga ook een bakje water op haar kamer zitten, goeie tip! Ik denk ook dat het een combinatie is van eenirritatie op iets in combi met dit type weer. Ik heb er zelf ook last van.
Zou het echt aan de luiers kunnen liggen als het alleen op rug zit en niet op dr buik en liezen? En dat verklaart niet de reactie in haar knieholten.

Wat nts zegt heb ik ook aan gedacht. Maar als ik niet smeer wordt het heel droog en geïrriteerd, dus wat zou ik dan kunnen doen?

Ik geef het nog een weekje en anders ga ik toch maar naar de huisarts.
Misschien Eva een keer in bad doen met wat zemelen (zemelen in washand met knijper, en ff in het bad laten weken)? Als Larissa een erge eczeem aanval heeft, dan doe ik dit altijd. En dan daarna lekker insmeren met vaseline.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_121699015
Net M. uit zijn bedje geplukt: haartjes helemaal nat. Hij voelt verder niet warm aan en reageert ook gewoon (slaperig dat wel). Bedje is verder gewoon droog.

Vind het zo raar. Iemand enig idee?
pi_121699791
Te warm op zijn kamer? Of te warm aangekleed? Misschien een intensieve droom?
Ik zou hem even in de gaten houden, maar als je niks raars aan hem merkt is hij niet ziek. Even afwachten hoehij de volgende keer wakker wordt.

Mijn viend gaat morgen even met eva naar de huisarts. Stomme vraag misschien tankgirl, maar waar haal ik zemelen?
pi_121699899
nee, niet te warm en ook normaal aangekleed. Droom zou kunnen ja. Net al wezen kijken maar hij is gewoon diep in slaap.
pi_121710176
zemelen haal je in de supermarkt bij de muesli.

Kyara, driekus wordt zeiknat bij intensieve dromen/night terrors. Maar hij is dan wel echt een minuut of 5 heel onrustig en niet wakker.

Tienus heeft 2 nachten geslapen in zijn eigen bed. Dat staat dan wel op onze kamer, maar dat vind ik geen ramp.
pi_121712235
Ik heb van het kruidvat zemelen voor in bad. Ik wist niet dat je ze ook bij de supermarkt kon kopen.

Beterschap voor mia.

Ean heeft nog koorts en zit tegen mij aangeplakt. Daarbij is ze erg verkouden en hoest veel.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:41:53 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121715559
Bij Anouk zat vanmorgen een plak snot aan d'r neus geplakt :X Vandaar de onrustige nacht hier, we zijn weer verkouden :(
pi_121716794
aaww beterschap zieke dreumesen!
Mef fijn dat hij in zijn bedje heeft geslapen!

Gisteren heeft mijn dreumes de ipad gebrach, mijn vinger gepakt en erop gezet..toen keek me vragend aan :D
ze wou dat ik het aan zette O+
pi_121720018
Denk inderdaad dat het een nare droom is geweest.

Beterschap voor de zieke kindjes. De mijne is alleen verkouden en veegt steeds zijn neus af aan mijn broek :')
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:19:02 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121721218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:18 schreef bitterend het volgende:

Gisteren heeft mijn dreumes de ipad gebrach, mijn vinger gepakt en erop gezet..toen keek me vragend aan :D
ahwwww O+ Blijf het knap vinden van de kinderen dat ze zoveel dingen leren en oppakken!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:25:33 #65
244125 laziness
pi_121721489
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:18 schreef bitterend het volgende:

Dan is het wachten tot het moment dat ze het zelf kan, dat aanzetten :7
pi_121721744
Beterschap voor de zieken!

Zemelen, werkt dat net als havermout bij waterpokken?

Bitterend, dat is wel duidelijk. Daan wil ook graag op de iPad. En bij de krijtbord-app helemaal verbaasd kijken als er lijntjes verschijnen. Jong geleerd is oud gedaan ;)
pi_121722037
Leuk he bitterend Ean zet zelf de ipad aan maar weet het wachtwoord niet. En dan krijgen wij hem alsnog in onze handen geduwd met een vragend gezicht erbij.
pi_121722265
Jaaa!
Er is wel elke dag iets waarvan ik denk WAUW! ik vind het zoooo leuk O+

lazi hihi eigenlijk is de ipad voor haar (voor in de auto/trein/vliegtuig) dus er staan vooral kinderen appilicaties op!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:12:23 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121731138
Ventje zegt gewoon eipet eipet haha! Hij mag er niet vaak op trouwens, we merkten dat hij erg ging drammen en jengelen zodra het ding in beeld was. Laatst liep hij naar onze tv, pakte mijn hand en maakte daar swipende bewegingen mee. Alle beeldschermen zijn touchscreens in zijn wereld. Logisch!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:05:55 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121735628
Jouw ventje zegt echt heel veel al Aventura! eipet O+

Geen koorts, maar wel knalrode wangen (?), ze voelde warm, maar toch geen koorts gelukkig. Snot, veel snot hier, maar ze is verder wel vrolijk (ik werd als springkussen gebruikt :D )

En ik heb van lief begrepen dat ze vandaag met haar 2 dreumes vriendinnen op het kdv (ook van oktober) de peutergroep even geterroriseerd hebben...maar wat ze hebben uitgehaald, dat weet ik niet. Ik heb nu echt zo'n beeld voor mij dat ze met zijn 3-en de deur open gooien en dan zo'n fluitje erbij uit een western ofzo :D
Beetje slap verhaal, weinig slaap gehad :P verwacht weer een gebroken nacht, dus vroeg op stok!
pi_121753990
Klinkt leuk Susie, terror-dreumesen, levensgevaarlijk ;)

Hier weer een onrustige nacht, Daan heeft nou al een week dat hij 's nachts vaak even wakker wordt. Meestal slaapt hij zelf wel weer verder. Vanochtend was het 5 uur, was zijn luier vol. Daarna ook niet veel meer geslapen.en om half 7 was de slaap echt op..
Maatje luier 4+ is in ieder niet die oplossing.. Vannacht de luier eens andersom proberen. Combi van tandjes op komst en en buikslaper?

En hij bunkert tegenwoordig, hij at gisteren 2x2 boterhammen(2 met boter,2met zoet), 1 banaan, halve appel, 3 mandarijntjes, een goed bord avondeten. Een cracker en nog ergens een koekje.. Vooral die boterhammen, dat ben ik niet gewend van maxi. Je ziet de spekkies verschijnen
:P
pi_121754309
Weer uit myAT. Reeksen jullie niet meer ofzo?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_121754344
Dat is een boel DF. Hij zal het wel nodig hebben :D
  zaterdag 19 januari 2013 @ 10:05:50 #74
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_121755185
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:03 schreef danic het volgende:
Te warm op zijn kamer? Of te warm aangekleed? Misschien een intensieve droom?
Ik zou hem even in de gaten houden, maar als je niks raars aan hem merkt is hij niet ziek. Even afwachten hoehij de volgende keer wakker wordt.

Mijn viend gaat morgen even met eva naar de huisarts. Stomme vraag misschien tankgirl, maar waar haal ik zemelen?
Zoals Mef zegt, bij de supermarkt, of bij een drogist :)
Ze glibbert daarna wel lekker in je armen en het bad ook hahahaha, maar werkt hier als een tierelier
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_121756851
Terroriserende dreumes :D

Groei spurtje DF? :o

Hier ook een maffe nacht! ze was zoooo vaak wakker! en heeel boos! en ze viel niet in slaap aan de borst zoals altijd...dan legde ik haar in bed en na 15 minuten was ze weer klaar wakker en boos!
Gelukkig heeft man haar naar beneden genomen om 7 uur en mocht ik tot 10 uur slapen. Morgen mag ik eruit
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:42:03 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121758544
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Vaag, bij mij verschijnt ie wel gewoon?

Jeetje DF, wat een vreetzakkie O+
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:42:53 #77
244125 laziness
pi_121758566
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Hoe is het met jouw bijna peuter? *O*
Al een cadeau uitgezocht?
pi_121759536
Een hele coole loopfiets met maar 2 wielen. Die heeft ze stiekem al gekregen in de hoop dat ze haar angst kwijtraakt (voor een nietloper blijkt zo'n instabiele fiets vrij spannend) en op de verjaardag wel blij ermee is :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 19 januari 2013 @ 14:28:35 #79
244125 laziness
pi_121762090
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:12 schreef Vanyel het volgende:
Een hele coole loopfiets met maar 2 wielen. Die heeft ze stiekem al gekregen in de hoop dat ze haar angst kwijtraakt (voor een nietloper blijkt zo'n instabiele fiets vrij spannend) en op de verjaardag wel blij ermee is :)
Klinkt goed. Zie je al vooruitgang?
pi_121762158
Nee blijft nog eng. Aan de andere kant loopt ze soms kleine stukkies aan 1 hand...
  zaterdag 19 januari 2013 @ 14:34:01 #81
244125 laziness
pi_121762282
*O* Nou dat is wel positief hoor. Go Dot *O*
pi_121762938
Zo DF, die kan eten :o

Goed idee Vanyel om het haar al eerder te geven. Klinkt alsof er echt vooruitgang in zit!

Vriend is gisteren met Eva bij de huisarts geweest.
Ze heeft atopisch eczeem, wat dus eczeem is dat verschijnt bij droog en koud weer. Ze heeft een tube cetomacrogolgel gekregen (kan inmiddels een winkel beginnen, ik had er woensdag ook al 1 gekregen, dus nu 3 tubes, maar dat vind ik met dit spul niet erg) en we moeten vooral veel en vaak smeren.
Is het over een week of 2 nog niet weg, dan terugkomen, krijgen we een sterker middeltje. Ws een smeerbare antibioticakuur ofzo.

Hoop dat het snel over is, want ook hier onrustige nachten. Ik steek het op de jeuk, ze wordt er helemaal gek van, zo sneu :{
pi_121766505
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:30 schreef Vanyel het volgende:
Nee blijft nog eng. Aan de andere kant loopt ze soms kleine stukkies aan 1 hand...
Dat is al wat, knap van Dot *O*
En zo'n loopfiets met twee wielen is ook wel een beetje spannend. Maar als ze eraan gewend is gaat ze er vast keihard mee :)
pi_121766547
Wat sneu Danic. Hoop dat de creme snel zijn werk zal doen en dat ze van de jeuk af is.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 17:04:32 #85
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121767148
Ik hoop dat het inderdaad snel aanslaat Danic! Arme Eva! :*
pi_121769513
Hopelijk helpt de zalf snel.jeuk is zo naar.
Daan heeft ook wel uitslag, maar die jeukt niet (zijn grote broer ook niet snel). Dat scheelt dan weer ellende.

Vanyel. Zo heeft mijn zusje het ook gedaan met haar niet-loper. Hij kon er echt snel mee uit de voeten, toen hij durfde. Lopen kwam niet eens lang daarna. Maar of dat met elkaar te maken heeft weet ik niet.

Ik hoop dat het een groeispurtje is. Al lijkt het nu in de breedte te gaan. Vandaag op hetzelfde schema als gisteren. Avondeten even gewogen, en dan zit hij net over de 300 gram tikki massala. Wat is eigenlijk normaal voor een dreumes?
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:34:14 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121770240
Volgens mij is iets niet snel te gek bij een dreumes. 3 ons avondeten, ik kan er alleen maar van dromen. Ventje eet wel ook 4 boterhammen, fruit, kwark etc maar avondeten ho maar. Vandaag 3 kleine stukjes ovenfriet en wat kip, dat was het. Gaat al sinds de jaarwisseling zo. Sinds die tijd ook vaak dunne poep, zo erg dat het langs zijn benen loopt. Dat herken ik niet, zelfs niet van de babytijd. Ik herinner me wel een andere periode waarin hij geen warm eten bliefde, dat was met het doorkomen van zijn eerste tandjes. Nu heeft hij bijna al zijn tanden al, zouden het dan gewoon zijn kiezen zijn? Het verklaart ook wel de slechte nachten. En hij lijkt meer te kwijlen. Alleen de eerste keren dat zijn tanden doorkwamen stonk zijn poep veel erger, heel zuur. Dat is nu niet zo.
pi_121771078
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Vanyel. Zo heeft mijn zusje het ook gedaan met haar niet-loper. Hij kon er echt snel mee uit de voeten, toen hij durfde. Lopen kwam niet eens lang daarna. Maar of dat met elkaar te maken heeft weet ik niet.
Op de kleine fiets met 4 wieltjes gaat ze als een speer, maar dat helpt vooralsnog voor geen meter.
quote:
Ik hoop dat het een groeispurtje is. Al lijkt het nu in de breedte te gaan. Vandaag op hetzelfde schema als gisteren. Avondeten even gewogen, en dan zit hij net over de 300 gram tikki massala. Wat is eigenlijk normaal voor een dreumes?
Dot wisselt van twee borden stamppot tot een halve hand rijst. Is echt maar net waar ze zin in hebben volgens mij.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 19:04:27 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121771353
bleh, mup heeft het goed te pakken! Ze ademt heel zwaar en net een huilsessie achter de rug (daarvoor dan wel weer heel lief bij mij hangen) echt heel sneu, breekt mijn hart dat huilen. Zetpil gegeven (nog harder huilen natuurlijk) en nu is ze rustig en ligt al in bed, arm ding ;( En dan heb ik zo een gezellig avondje, maar ik hou het maar even rustig denk ik.

Hier trouwens ook mega veel kwijl! Ik denk dat er een kies op doorkomen is (ook dat nog ;) ) Ik merk het wel, dat wanneer ze minder goed haar avondeten eet, dat die kies er dan in ene is. Maar eten heeft ze nu dan wel weer goed gedaan, maar dat kwijl zeg!
pi_121772842
Wat zielig Eva en Anouk! -O- :* hoop dat het heel snel beter is!

Aventura hier ook...mevrouw eet een hele banaan, hele mandarijn, brood met kaas, cracker, rauwkost maar warm ho maar...gisteren kreeg ik wel een paar lepels soep erin maar dat was het. Vanavond lasagne en daar heeft ze 2 hapjes van...
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:04:41 #91
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121776273
Bitterend, heb je al eens geprobeerd om (alleen) bij het avondeten een lepel voor haar neer te leggen en haar dan met een lepel te laten eten/oefenen?

En beterschap voor de kindjes met snot en kriebel. ;)
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:07:10 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121776368
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:34 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij is iets niet snel te gek bij een dreumes. 3 ons avondeten, ik kan er alleen maar van dromen. Ventje eet wel ook 4 boterhammen, fruit, kwark etc maar avondeten ho maar. Vandaag 3 kleine stukjes ovenfriet en wat kip, dat was het. Gaat al sinds de jaarwisseling zo. Sinds die tijd ook vaak dunne poep, zo erg dat het langs zijn benen loopt. Dat herken ik niet, zelfs niet van de babytijd. Ik herinner me wel een andere periode waarin hij geen warm eten bliefde, dat was met het doorkomen van zijn eerste tandjes. Nu heeft hij bijna al zijn tanden al, zouden het dan gewoon zijn kiezen zijn? Het verklaart ook wel de slechte nachten. En hij lijkt meer te kwijlen. Alleen de eerste keren dat zijn tanden doorkwamen stonk zijn poep veel erger, heel zuur. Dat is nu niet zo.
Hier zijn al een tijdje vier kiezen door en sinds kort een puntje van twee hoektanden en de andere twee staan ook op doorkomen, dus dat zou goed kunnen. Ik gaf dan wat zachter warm eten. ;)
pi_121776622
Juud ja yoghurt mag ze helemaal zelf doen met lepel, ook soep na dat ik een beetje heb gegeven maar lasagne/rijst/pasta werkt niet zo goed met een lepel..alles vliegt eraf ik heb het gevoel dat ze wat ik kook niet lekker vindt..misschien moet ik een kookboek kopen voor kinderen kijken of er wat lekkers in staat voor haar
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:16:05 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121776792
Juud, ik heb alles geprobeerd, tot olvarit aan toe. Het is het warme wat hij gewoon niet wil. Alhoewel pap er weer wel in gaat. Morgen ga ik broccolisoep maken, hopelijk krijg ik er daar wat van in!
pi_121777023
Aventura mijn mops heeft wel van de broccoli soep gegeten! met courgette, aardappelen, broccoli en crème frech maar wat jij zegt..als het warm is blieft ze het niet
pi_121777578
En als je het koud laat worden?
pi_121781629
Met betrekking tot eten hebben ze bij ons CB aangegeven dat we ons erop voor moeten bereiden dat het moeilijke tot niet eten nog wel een paar jaar ka duren... Dus ik zou gewoon alles nog even proberen Aventura, misschien helpt koud worden wel zoals vanyel zegt? Of een keer de lunch en avondeten omdraaien?

:* voor anouk en de kleine van Danic (had ik eerder overheen gelezen..)

Hier een kereltje wat steeds meer wil gaan stappen, zo schattig O+ Aan de hand gaat het heel makkelijk en goed, maar dan wil hij soms met zevenmijlspassen en dat kan niet :') En los lukt het goed als hij maar kleine pasjes zet :) Er is al bijna 5 meter zonder omvallen overbrugt :D
En hij kwijlt weer enorm.. Maar de kiezen boven en onder zijn door, en hij lijkt geen pijn te hebben dus hoektanden zie ik ook niet zo aankomen...
pi_121797631
Nirak super!! *O*

Koud heb ik zelf nog niet geprobeerd..leek me vies..koude stamppot :( maar misschien dat zij het lust? hmm vanavond zuurkool..
pi_121799018
Mja, ik geniet nu nog van het feit dat Mia nog eet (ook al begint ze nu ook kieskeurig te worden). Heb gezien hoe het met Hannah is verlopen en ik weet nu dat je kan koken/entertainen/helpen tot je een ons weegt maar het is niet effectief. Vorige maand stond er in Ouders van Nu een aardig artikel over het eetgedrag van peuters (wat imho al begint bij dreumesjes). Ik kan het artikel zelf nu even niet terugvinden maar ik zie hier dezelfde strekking staan.

quote:
Als je peuter niet wil eten
Op: 05-09-2008 in peuter & kleuter | forum
Als je peuter niet wil eten

Na 18 maanden veranderen de meeste kindjes van gulzige baby’s in lastige eters. Dit hoeft je als ouder niet tot wanhoop te drijven.

Lelijke gezichten aan tafel. Het bord niet leeg eten. Het is een van de meest voorkomende problemen onder peuters en kleuters, weet Annet Heebink. ‘Vooral groene dingen eten ze vaak niet.’ Heebink werkt als wijkverpleegkundige bij het consultatiebureau in Hoogkerk en geeft aan ouders de cursus Peuter in Zicht! over de belangrijkste opvoedkwesties.

Stukjes vlees
‘Baby’s eten per definitie goed. Die móeten groeien’, legt Heebink uit. ‘Maar na 1,5 à 2 jaar zie je meestal een kentering. Het kind weigert ineens om te eten, of het pikt bijvoorbeeld alleen de stukjes vlees er uit.’

Geen zorgen
Niks om je zorgen over te maken, leert ze ongeruste ouders. ‘Het belangrijkste is dat je kind gezond is en dat de groei goed gaat. Dat controleert het consultatiebureau. Meestal gaat het goed, ook al eten ze weinig. Een peuter heeft nou eenmaal niet zoveel eten nodig. Het komt maar zelden voor dat we een kind moeten doorverwijzen naar een arts.’

Tips
Weinig eten of muizenhapjes eten, meestal gaat het vanzelf over. Je kunt een paar dingen doen om het kind hierbij te helpen:

1. Zorg voor een goede sfeer

Het allerbelangrijkste: zorg voor een positieve sfeer aan tafel. In een negatieve sfeer kan een kind niets leren.

Eet samen aan een mooi gedekte tafel

Bemoei je zo min mogelijk met je peuter als het eet

Dwing je kind niet om het bord leeg te eten. Je leert het dan om het eigen gevoel van eetlust en verzadiging te negeren. Bovendien wordt eten dan een straf

Geef complimentjes als het goed gaat.

2. Duidelijke regels

Stel duidelijke regels op en houd je daar consequent aan. Beide ouders blijven hierbij op één lijn. Voorbeelden van goede regels:

Jij bepaalt wat, wanneer en hoe lang er gegeten wordt. Je kind bepaalt hoevéél het eet

Ga niet onderhandelen. Het kind gaat eten dan als iets onaangenaams zien, waar een beloning bij hoort

Blijf je kind gevarieerd eten aanbieden, ook ‘vieze’ dingen

Laat het kind 10 tot 15 minuten aan tafel zitten. Langer houdt een peuter niet vol

Haal het bord weg als het met eten gaat spelen of gooien

Ruim het bord zonder commentaar af. Ook als het eten niet op is

Geef altijd het toetje. Het toetje mag geen beloning zijn.

3. Geef het goede voorbeeld
Als ouder ben je het grote voorbeeld wanneer je kind vast voedsel gaat eten. Maak hier gebruik van.

Neem zelf eerst een hapje van iets nieuws

Als je wilt dat je kind ontbijt, ontbijt zelf dan ook

Je kind aapt ook slechte voorbeelden na. Onthoud dit wanneer je zelf een eetprobleem hebt of een afkeer van bepaalde producten.

Auteur: Corine de Goede, in samenwerking met Annet Heebink
Bron: Voedingsadvisering bij jonge kinderen
In het artikel van Ouders van Nu stond de tip: vooral NIET over het eten praten (dus ook geen mmm lekker opmerkingen). Dit passen we nu al een paar weken toe bij Hannah en het lijkt goed te werken. Ik snijd bewust een ander onderwerp aan (misschien een beetje geforceerd, maar a la). Na een paar minuten zie je dat ze dan uit zichzelf gaat eten. En wat ze echt niet lust, dat hoeft ze niet te eten.
  zondag 20 januari 2013 @ 14:49:45 #100
100412 mefke79
komt goed!
pi_121799579
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:55 schreef danic het volgende:
Zo DF, die kan eten :o

Goed idee Vanyel om het haar al eerder te geven. Klinkt alsof er echt vooruitgang in zit!

Vriend is gisteren met Eva bij de huisarts geweest.
Ze heeft atopisch eczeem, wat dus eczeem is dat verschijnt bij droog en koud weer. Ze heeft een tube cetomacrogolgel gekregen (kan inmiddels een winkel beginnen, ik had er woensdag ook al 1 gekregen, dus nu 3 tubes, maar dat vind ik met dit spul niet erg) en we moeten vooral veel en vaak smeren.
Is het over een week of 2 nog niet weg, dan terugkomen, krijgen we een sterker middeltje. Ws een smeerbare antibioticakuur ofzo.

Hoop dat het snel over is, want ook hier onrustige nachten. Ik steek het op de jeuk, ze wordt er helemaal gek van, zo sneu :{
Danic, ik heb het zelf ook. Bij mij komt het bij stress ook nog wel eens te voorschijn. De echt schrale plekken smeer ik zo af en toe, maar kan niet zeggen dat het helpt. Wat wel helpt: even na het gewone douchen koud water over je heen gooien. Doen we bij Driekus (die heeft het ook) nu ook. En olie in bad (in ons geval olijfoliezeep) zodat dat al vettig is. En niet te vaak douchen/bad.
pi_121800033
Dat eten zal hier ook vast wel eens anders worden. Oudste kreeg die fase met een maand of 13-14. Dus dat zou binnenkort zijn..
pi_121800116
Ahh een fase dus :D

Bedankt Octo! er zijn soms dagen dat ze al na 5 minuutjes haar stoel zat is..dan begint ze te huilen en stekt haar armen naar me toe..soms werkt de tv aan te zetten (nieuws ) dan is ze afgeleid en eet soms 1 of 2 stukjes meer..andere keren denk ik dat ze het echt echt niet lust -O- dan geef ik haar een bordje yoghurt

Wat zijn dingen die jullie dreumesjes lekker vinden? behalve pasta :9 ik zoek inspiratie
pi_121804527
Een fase van een die een dag tot een paar jaar duurt ;)

Wij hadden gisteren tikki massala: Daan at er flink van. En Chris schepte ook 2 keer op http://www.okokorecepten.(...)ver-tikka-masala-kip
  zondag 20 januari 2013 @ 16:50:13 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121806783
Beterschap voor de zieke mupkes :)

En Eten gedoe wat toch veel met gedoe hier.. Geeft me dan ge denken hebben we niet een verkeerd beeld ban hoe het moet en houden we krampachtig vast aan dat beeld?
pi_121806934
Die van mij eten graag brood, VEEL brood _O-
en ik ook
pi_121807339
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:15 schreef bitterend het volgende:
Koud heb ik zelf nog niet geprobeerd..leek me vies..koude stamppot :( maar misschien dat zij het lust? hmm vanavond zuurkool..
Ze eten wel meer wat ik niet lekker zou vinden. Dot maakt soms ook combinaties waar ik de rillingen van krijg, maar als het haar bevalt heb ik er geen last van.
pi_121807903
Dat is ook zo Vanyel

DF dankje! ik ga het dinsdag maken :9 ben benieuwd
  maandag 21 januari 2013 @ 09:05:33 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121833399
Ventje aan de ontbijttafel: 'buite koud neeuw'. ' Sappie dinke'. Mijn kleine babbelbox O+
  maandag 21 januari 2013 @ 10:07:11 #109
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121834546
Leuk Aventura, ik vind dit zo'n schattige leeftijd, ook al hebben ze hun kuren, dat gezellige gekeuvel is zo tof....

@Bitterend, wat er hier goed in gaat aan warm eten.....

-Stamp andijvie met spekjes
-Stamp zuurkool met ananas en spekjes
-Stamp spinazie met vissticks
-Stamp van rode kool of bietjes met gehaktballetje
-tuinerwten, puree en vis
-snijbonen, puree en rundervink
-bloemkool, geb aard, gehaktballetje
-wraps met vulling van gehakt, witte bonen in tom saus, paprika, mais en wat mex kruiden.

Dit zijn allemaal gerechten die ze al heel lang krijgt en heel goed eet, tis ook echt kinder eten naar mijn idee. De overige dagen eten we pasta, risotto, noedels, bami, rijst en dat soort dingen, ik probeer zeker vier dagen per week iets te eten wat er goed in gaat, de overige drie eet ze dan wat minder.

Een toetje is hier niet standaard, maar een uitzondering en niet gelinkt aan goed of slecht eten. Ze krijgt nog dagelijks in de ochtend en avond een fles melk, dus ik vind een toetje niet nodig.
Het weekend kreeg ze wel een keertje yogh met een paar hageltjes erin, groot feest!!

Ze eet eigenlijk al sinds ze een jaar is zelf met een lepel, tegenwoordig mogen we wel helpen, lange tijd mocht dat niet.
Sinds een maand of twee-drie ben ik wel strenger geworden. Als ze gaat knijpen, kledderen, smeren oid met haar eten of ze legt dingen op tafel van haar bord af, dan haal ik haar bord weg.
Dat doet ze dus ook steeds minder, ze eet gewoon lekker totdat ze genoeg heeft gegeten.
Ik let niet teveel op haar en benoem pas na een hap of tien wat ze doet, 'wat ben je lekker aan het eten, smaakt het je goed?'
Als ze klaar is mag ze altijd meteen van tafel als ze dat wil, ik vind 10 minuten al lang genoeg op deze leetijd.
  maandag 21 januari 2013 @ 12:15:21 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121838900
Whoei gaatje vrijgekomen, en we mogen eerder, Woensdag EINDELIJK dan de kinderarts zien :)!
En nu hopen dat er duidelijkheid gaat komen...
  maandag 21 januari 2013 @ 16:04:07 #111
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121848774
Wat een kletsmajoor is je Ventje Aventura O+ Hier komt er nog weinig uit :X Wat wel schattig is, als ze wat laat vallen of omgooit "oh" O+

Fijn Evenstar! ^O^
pi_121857778
Aventura wat praat hij al goed zeg O+

Hier een Ean die weigert te eten maar wel het bakje waar chips ingezeten had helemaal na ging met d'r vinger. Ze is ook nog steeds niet fit komt echt hangen en hoest ontzettend. En inmiddels ben ik ook niet lekker. Lekker snotterig maar dat kan ook bijna niet andere met een kind dat het liefst in mijn gezicht hoest.
pi_121860099
Fijn evenstar! Hoe gaat het met het hoesten?
  maandag 21 januari 2013 @ 20:19:37 #114
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_121860176
Beterschap voor alle zieke en snotterige kindjes!

Evenstar wat een geweldig nieuws!

Eten? Over het algemeen gaat het wel redelijk. De ene keer wat meer als de andere maar daar maak ik me niet zo druk over. Ze is levendig, komt goed aan dus het zal wel loslopen.
pi_121861885
Ze had vandaag heeeerlijk van papa's pasta gesmuld! hij kookt nu maandag, woensdag en vrijdag misschien moet hij gewoon elke dag koken :9 ik ben daar niet zo goed in :')

Juud bedankt voor de suggesties! ik heb het idee dat zee niet echt aardappelen lust maar ik kan denk ik wel gebruiken om af te wisselen tussen de standaard stamppot

ze speelt hier ook soms met eten..ze gooit het demonstratief van tafel af, of spuugt het eruit, smeert het op mij enzo...

Wij zeggen vaak streng "niet met eten spelen" dan wordt ze boos en wil ze van haar stoel af :D
  maandag 21 januari 2013 @ 21:39:46 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121863534
Fijn evenstar!

Juud, thanx, daar heb ik ook wel wat aan!

:* voor de zieke kindjes.

Meneer hangt hier nu echt de dreumes uit. Zodra iets niet mag of het wordt afgepakt is het echt dra-ma. Afleiden helpt gelukkig nog wel maar dit is echt sinds kort....

Eigenlijk is het soms best grappig.

En ze hebben op het kdv vandaag met sneeuw gespeeld. Grote bakken sneeuw naar binnen gehaald O+
pi_121864136
Afpakken kyara, foute boel ;) Ruilen werkt vaak zonder drama.

Vandaag op kdv vroegen ze aan mijn mevrouw of D thuis ook al loopt :D
Steeds meer inderdaad, hij wil ook steeds vaker stappen. En "vraagt" er echt om, om mee aan je hand door het huis te stappen :D
  maandag 21 januari 2013 @ 21:49:56 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121864331
Niet alleen afpakken maar ook als je hem ergens weghaalt waar hij niks te zoeken heeft (achter zijn papa aan naar buiten, stekkers uit stopcontacten trekken).
pi_121864453
:D driftig Kyara!
Was ook zo hier maar het is nu minder, ze is makkelijker af te leiden

Goedzo D!!
  maandag 21 januari 2013 @ 23:27:26 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121871708
Zijn hoesten is ok , wel 40 koorts en weer AB kuur omdat hij bubbels in zijn ene oor en roze/rood bij de andere oor :( zijn urine wordt gecheckt moet ik morgen ( mocht het lukken op te vangen :') ) even brengen..

Echt schijtzat dat ziek zijn...
pi_121904386
Hoe gaat het nu evenstar?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:05:34 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121906680
Op en af !
Ach ja morgen wel gewoon naar de kinderarts :) benieuwd wat ze gaat zeggen ^^
pi_121907003
Nou, succes dan morgen. En voor jullie ook een :*
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:37:53 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121908979
:*
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:11:18 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121911635
Succes morgen Evenstar!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:15:09 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121911879
Sterkte en ik hoop dat je uk snel opknapt evenstar.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:20:03 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121912254
Weer iets grappigs. Ik merk dat wanneer ik iets voorstel of aangeef dat meneer niet bevalt, hij dan hevig met zijn hoofd schudt, mij dan aankijkt en 'okéé' zegt. Alsof hij even wil bevestigen dat we dat dus níet gaan doen! Oja en hij is echt een kleine slijmerd. Op het kdv liet een van de baby's een flesje vallen. Loopt ventje er zo heen, raapt de fles op en geeft 'm zo weer aan de baby. Riiight, thuis gooit-ie alles wat in zijn handen komt keihard op de grond. Hij doet daar wel meer anders dan thuis. Zo drinkt hij prima uit een tuitbeker. Hier wil hij dat opeens niet meer, het moet een fles zijn opeens. Ook eet hij daar andere dingen. Vreemd, herkent iemand dit?
pi_121912519
Andere mensen, andere regels. Dat hebben ze zo door ;) En "vreemde" ogen dwingen hè, ik denk dat hij daardoor thuis wat ondeugender is en meer grenzen opzoekt dan op het kdv.
Of sla ik nu complete onzin uit? (Bij D herken ik dit (nog) niet trouwens)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:28:04 #129
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121912918
Dat van vreemde ogen kan wel ja. Alhoewel hij thuis zeker geen vrij spel krijgt. Ook hier gelden regels. Ik neem een beetje de lijn over van de oudste leidster (ik zie haar een beetje als houvast/voorbeeld qua opvoeding. Ik heb geen vriendinnen of familie met kids en mijn eigen opvoeding is vooral hoe ik het níet wil doen). Dus duidelijk zijn, herhalen, niet alleen nee maar ook een alternatief bieden, 'het goede voorbeeld geven', etc.
pi_121913455
Het hoort bij de leeftijd, dat grenzen opzoeken. Het is goed dat he ze stelt :) dat hebben ze ook nodig.
Ik denk dat jij helemaal geen voorbeeld nodig hebt. Als je al weet wat je niet wil ben je al een heel eind ;) Doe wat goed voelt :)
Mwij doen dat trouwens ook, niet alleen nee zeggen. "Nee D, dat mag niet, dat zijn mama's boeken. Hier heb je een boekje van jou, daar mag je wel mee spelen/in bijten/ mee gooien*" *doorhalen wat niet van toepassing is ;)
Maar toch soms drama, hoort erbij en ik vind het (nu nog) erg grappig soms. Soms draai ik me snel om omdat ik m'n lach niet kan houden :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:19:42 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121916568
Haaaha, ja ik ook. Gister betrapte ik hem in de keuken. Was-ie de inhoud van een lade 1 voor 1 in de afvalbak aan het stoppen. Echt zo wijs, paar keer drukken (we hebben zo'n Brabantia touchbin), kleppie open, soeplepel erin, klep dicht. ..mega geconcentreerd ook. Ik heb het zelfs gefilmd :D

En ja ik kan ook meer op mijn eigen goeddunken varen. Het gaat ook goed. Ventje ontwikkelt zich uitstekend, terwijl we niet alle opvoedkundige naslagwerken hebben bekeken of hem ergens overdreven in stimuleren of pushen. Rustig, zeker en besluitvaardig zijn en een voorbeeld stellen is al heel wat. En natuurlijk heel veel knuffels en kusjes!
pi_121928558
Vreemde ogen dwingen wel, zeker voor de grote dreumesen.

:{
Daan blijkt te kunnen vliegen, hij zat/stond lekker te spelen in de box. En opeens zag ik hem gaan, gestrekte salto over de rand en ze plat op de vloer. Gelukkig niet veel meer gehuil dan een normaal val, maar het zag er echt niet fijn uit. En het enige dat echt van hoogte in de box was, was een trein. Die is iets van 6-7 cm. Leek me redelijk onschuldig. blijkbaar toch niet.
We twijfelden al om de box er binnenkort uit te halen, denk het dus iets eerder dan binnenkort.. En Chris heeft dat nooit gepresteerd. Daan is toch iets avontuurlijker ingesteld geloof ik..
pi_121929525
Hoe vaak en hoe lang slapen jullie kindjes eigenlijk nog overdag? Cas heeft nog steeds 2 slaapjes nodig... 2 x 1,5 uur met gemak!
09:30-11:00 / 14:00-16:00

[ Bericht 10% gewijzigd door Cyntiaa op 23-01-2013 11:43:11 ]
pi_121929652
Daan slaapt doorsnee van 11 tot half 2. Dus 1 tuk van 2,5 uur. Soms ook wel iets later, of iets langer.
En dan de nacht van half 8 tot 7.

Alleen zo moet hij mee naar school.. Dus zal vanmiddag er nog wel een extra slaapje doen.
pi_121931485
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:35 schreef Cyntiaa het volgende:
Hoe vaak en hoe lang slapen jullie kindjes eigenlijk nog overdag? Cas heeft nog steeds 2 slaapjes nodig... 2 x 1,5 uur met gemak!
Die van ons ongeveer hetzelfde. Van 9:00-10:30 en 16:00-17:30
En dan de nacht van 20:00-7:30
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:30:33 #136
244125 laziness
pi_121931674
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:35 schreef Cyntiaa het volgende:
Met een jaar sliep mijn dreumes al nog maar 1x per dag.

Hij slaapt van 13.00uur tot 15.00uur ongeveer. Breekt zo lekker je dag :+

Naar bed 20.30/21.00uur.
pi_121931679
ze slaapt hier 1 keer
soms andere half uur soms 2 uur
en gaat om 18.45 naar bed
pi_121931903
Matthias ook 1 keer. Van 11:30 tot 14:30. Sinds iets eerder, soms iets later. Wel altijd om 19:00 naar bed.
pi_121932333
Rowan slaapt tussen 1 en 3 en gaat rond 8 uur naar bed tot 0900
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:54:18 #140
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121932745
Lientje ging met 15 maanden over naar een slaapje overdag. Door de week ligt ze er om 11.45 in en slaapt ze tot 13.30 ongeveer. In het weekend vaak iets later.
s' Avonds gaat ze sinds kort om 19.00/19.15 eerder altijd om 18.30/18.45 uur al.
pi_121933387
R doet het nog niet heel goed op een slaap maar ze gaat met geen mogelijkheid slapen in de middag
Ze gaat rond 11 uur slapen en dan slaapt ze tot half 13/13 uur
De middag is voor haar eigenlijk te lang maar heb al paar keer geprobeerd haar om 16h in bed te doen, het werkt niet...
pi_121933583
Sarah slaapt al heel lang (ik denk vanaf 14 maanden) 1x per dag.
Meestal van 12.30 tot 15.00 breekt idd zo lekker de dag :+
's Nachts slaapt ze van 19.00/19.30 tot 6.00/7.00.

Verder lijkt Sarah opeens last te hebben van nachtmerries. Ze word niet wakker maar begint wel te roepen en te huilen, maar als ik dan bij haar ga kijken slaapt ze nog en als ik haar wakker maak word het alleen maar van kwaad tot erger en is ze niet meer te troosten, dus we laten het nu maar gewoon gaan, meestal is het rond 23.30 en duurt het 10 tot 15 minuten en dan is het weer rustig en slaapt ze gewoon de verdere nacht goed.
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:11:36 #143
244125 laziness
pi_121933618
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:06 schreef bitterend het volgende:
R doet het nog niet heel goed op een slaap maar ze gaat met geen mogelijkheid slapen in de middag
Ze gaat rond 11 uur slapen en dan slaapt ze tot half 13/13 uur
De middag is voor haar eigenlijk te lang maar heb al paar keer geprobeerd haar om 16h in bed te doen, het werkt niet...
Kan je dan niet 's ochtends wat langer rekken zodat ze wat later wakker wordt en de middag makkelijker volhoudt?
pi_121933824
Ja lazi gisteren heb ik dat zo gedaan
Soms werkt het uitstekend en soms is ze gewoon rond half 11 echt heel erg moe omdat ze heel slecht snachts heeft geslapen (tanden, sprong, snot)
Maandag heeft ze van 10.30 tot kwart over 12 geslapen op de opvang ze was daarna zo vrolijk de hele middag dat ze haar niet op bed hebben gelegd smiddags..ze was echt heel moe toen ze thuis was
pi_121933891
oh MP wat naar die nachtmerries! :*
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:05:42 #146
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_121935893
Hier ook sinds een paar maanden maar 1 slaapje. Meestal van 12:30 tot 14:30 ongeveer. 's Avonds rond 19:00 naar bed en rond 8:00 weer wakker. Nu met een 'nieuw' broertje loopt het elke dag anders, ze is helemaal van 't pad en daardoor eerder moe. Helaas wil ze dan juist niet toegeven aan haar slaap... lastig af en toe.. :{
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:41:00 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121937379
Ventje slaapt meestal van 10.30 tot 11:30 en van 14 tot 15 uur oid. Soms slaat hij zijn ochtedtukje over. Dan stort hij rond 13 uur in.
pi_121937528
M slaapt de laatste tijd nogal rommelig. Meestal 's ochtends van 08:30 - 10:30 en van 14:00 - 15:30. En 's nachts van 19:00 - 07:00. Maar soms wil ie 's ochtends niet slapen, of 's middags niet. En hij kan eigenlijk niet zonder.
  woensdag 23 januari 2013 @ 16:33:59 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121942825
Hier nog 2 slaapjes; ongeveer 9 tot 11 en 's middags ongeveer 14 (soms 15) tot 16.30 (17) en dan 's avonds om 19.30 weer naar bed tot 6.00 ( :( )
Mij lijken die slaapjes 's middag van 12.30 tot 14.30 prima! Kan je 's morgens en 's middags ten minste nog wat ondernemen. Nu moet ik alles tussen 11 en 14 proppen, vind ik wel eens lastig. Vanmorgen bijvoorbeeld om 10.40 bij de tandarts zijn, moest haar dus om 10.00 wakker maken, maar nu had ik haar gelukkig om 8.00 al in bed weer en sliep ze zo tegen 8.30, dus was ze niet heel chagerijnig toen ik haar wakker maakte :P
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:07:40 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121944282
oh en DF, dat lijkt mij schrikken zeg! Hier is de box afgelopen weekend uit elkaar gehaald en een leuk tafeltje met 2 stoeltjes ervoor in de plaats O+ Zit ze heel lief aan te spelen, maar ook erop klimmen :D
pi_121949502
Hier vanochtend maar een uurtje geslapen, omdat we Chris op moesten halen. Maar dan had ik vanmiddag wel even werk om het 2e slaapje in te krijgen. En hij was echt moe. Toch nog een uurtje gedut..

En dan hebben we nu ook een eigenwijsje die niet gevoerd wil worden(niks overgehouden van die actie vanochtend). Dus zelf maar laten modderen, hij leek vol te zitten aan het eind. De tafel&vloer ruimen kostte wel even tijd ;)
  woensdag 23 januari 2013 @ 19:28:59 #152
30252 Soempie
Procreating
pi_121950092
quote:
17s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:43 schreef Kyara het volgende:
M slaapt de laatste tijd nogal rommelig. Meestal 's ochtends van 08:30 - 10:30 en van 14:00 - 15:30. En 's nachts van 19:00 - 07:00. Maar soms wil ie 's ochtends niet slapen, of 's middags niet. En hij kan eigenlijk niet zonder.
Herkenbaar. Hier redt M. het niet tot de middag, dus nu is z'n slaaptijd opgeschoven van 08.30 uur naar 10.30 uur (tot 13.30/ 14.00 uur). Vervolgens wil hij 's middags niet meer slapen, maar eigenlijk is die tijd tot bedtijd net te lang.

De nationale voorleesdagen zijn begonnen. Ik las dat sommige kinderdagverbijven er wel aandacht aan besteden? M. gaat niet naar het kdv, maar het lijkt me wel erg leuk. Hier in de bibliotheek wordt ook voorgelezen en daar gaan we denk ik wel heen. O+
pi_121951336
Ja, hier wordt op het kdv er wel aandacht aan besteed maar vooral voor peuters.
pi_121953785
DF dat is echt schrikken trouwens! stond de box niet op de laagste stand?

Ja hier ook voorleesontbijt op het kdv :) dan mogen de kindjes in pyjama's ontbijten en lezen de leidsters uit een boek denk ik
  woensdag 23 januari 2013 @ 20:53:40 #155
244125 laziness
pi_121955111
Hier was het vandaag. O. Is in pyjama geweest en Sjaak Bral las voor.
pi_121955134
De box stond gewoon op de onderste stand. Ik heb echt geen idee hoe hij het voor elkaar gekregen heeft. En gezien de boog heeft hij flink wat kracht gebruikt. Ik durf hem er nu niet meer in te zetten.

Chris is als peuter eens met 3 andere kids en 2 kdv leidsters naar de bieb geweest voor de voorleesdagen, met de bus. Dat was een geweldig uitje voor ze..
Maar Daan lees ik thuis wel voor ;)
pi_121955244
Ik lees soms voor maar ze heeft er geen geduld voor! probeert steeds het boek van mijn handen te pakken enzo :D
leuk lazi!

DF een echte acrobaat!
pi_121955520
Hier wordt heel veel voorgelezen. Vooral door mijn moeder.

Is wel schrikken DF. Ben blij dat M. zich nog wel in de box kan vermaken en geen rare fratsen uit haalt.
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:00:04 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121955541
Op ons kdv werd wel voorgelezen. Wij doen het ook vaak met ventje. Hij doet enthousiast mee, al grijpt hij ook vaak het boek vast. Ik heb al twee boeken moeten vervangen door een nieuw exemplaar omdat hij het eerste in een onbewaakt moment had verscheurd :') Verder haalt hij zijn boeken zelf uit de kast en wil dan dat ik ze voorlees. Hij legt ze dan op mijn schoot. Zo schattig.
pi_121955661
Ja, hier gooit hij soms ook een boek op je schoot en doet daarna zijn handjes in de lucht om opgetild te worden. Duidelijk wat ie dan wil. En zelf blaadjes omslaan doet hij ook graag. Maar scheuren doet ie eigenlijk niet, zelfs geen tijdschriften.
pi_121955744
Ja blaadjes omslaan doet ze ook..ik probeer verder te lezen maar ze verliest snel interesse en zoekt iets anders...(echt net als mama)
pi_121955921
"leest" ze zelf wel boekjes? M. bekijkt ook vaak boekjes als ie aan het spelen is. Soms met een boe, gebabbel erbij als hij zelf aan het voorlezen is O+
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:06:07 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121955973
Ventje slaat zelf om en zegt dan volgende...toen hij nog niet kon praten zei ik altijd al 'volgende..' waarop hij de pagina dan omsloeg. Ik vind het zo leuk dat hij van zijn boekjes geniet (ben zelf een boekenwurm, lees alles wat los en vast zit. Als kind leende ik elke drie weken het maximaal aantal boeken).
pi_121957374
quote:
17s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:05 schreef Kyara het volgende:
"leest" ze zelf wel boekjes? M. bekijkt ook vaak boekjes als ie aan het spelen is. Soms met een boe, gebabbel erbij als hij zelf aan het voorlezen is O+
Ja !! doet ze heeel veel..zelf kijken, wijzen, kletsen, lachen :D
Naar mij verbaasd kijken met oohh en aah geluiden *;

Aventura dat is ook super! <3
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:30:19 #165
30252 Soempie
Procreating
pi_121957573
Hier lezen we in elk geval altijd voor het slapen gaan voor. Maar ook gedurende de dag komt hij wel regelmatig met boekjes aanzetten of ik pak een boek om samen te bekijken en te lezen.

M. wijst de afbeeldingen aan terwijl ik voorlees en hij slaat de bladzijden om. Ik vind het ook zo leuk dat hij verbanden legt. Dan lezen we een boek over een uil en dan wijst hij opeens naar een knuffeluil in z'n kamer. En sinds gister zegt hij 'aweaweawe!' Bij een verhaal zeg ik 'allerallerallerlekkerst!' en ik kwam er vandaag achter dat hij dat probeert na te doen. Of hij geeft opeens Dikkie Dik een kusje of trekt het boek dichterbij om alles eens beter te bekijken. Sinds kort heeft hij ook echt voorkeur voor bepaalde verhalen. Zulke dingen vind ik zo grappig. O+
pi_121957936
Welke boekjes lezen jullie?

Wij hebben Dikkie Dik, Nijntje (oma en opa pluis), en een paar gouden boekjes
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:40:57 #167
30252 Soempie
Procreating
pi_121958270
Leuk zo'n voorleesontbijt trouwens. :Y)

Omdat M. niet naar een kdv gaat probeer ik af en toe met hem gelegenheden/ situaties waar ook andere kinderen aanwezig zijn te bezoeken.
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:46:04 #168
30252 Soempie
Procreating
pi_121958637
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:36 schreef bitterend het volgende:
Welke boekjes lezen jullie?

Wij hebben Dikkie Dik, Nijntje (oma en opa pluis), en een paar gouden boekjes
Dikkie Dik, Nijntje, Boris de Piloot, Dribbel, Rupsje Nooitgenoeg, enz.

De boeken over Muis van Lucy Cousins en 'Konijn is vies' van Kathleen Amant zijn hier nu favoriet.
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:46:15 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121958653
Zo lief die ontdekkende kleintjes O+

Hier is 'Dikdik' favoriet, zowel op boek, dvd als app. Verder hebben we Dribbel, Barbapapa (ook een enorme hit), en een boekje van HEMA met daarin plaatjes van alledaagse situaties. Die doet het ook heel goed hier.
pi_121958815
Ohja! Barbapapa (et Barbamaman) die hebben we in het Frans!

En natuurlijk de mol met poep op zijn hoofd O+
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:50:12 #171
30252 Soempie
Procreating
pi_121958876
'Konijn is vies' heb ik uit de bieb, omdat M. zelf een knuffelkonijn heeft en deze natuurlijk ook regelmatig in de wasmachine gaat. Na het lezen van dat boekje hebben we ook samen konijn in de wasmachine gedaan en blij gezwaaid als konijn voor het ruitje te zien was. :')
pi_121958954
O+
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:52:46 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121959067
Hier een hele verzameling Nijntje boekjes en een aantal grotere kartonnen Nijntje boeken.
Verder een stapel voorlees/zelflees boeken, de hard kartonnen versie van de echte voorleesboeken.
Zoals bijv deze.....wij zijn wel echt vd boekjes, hebben ook wel maandelijks iets dergelijks voor haar gekocht. Zelf lezen/kijken doet ze al sinds dat ze kan zitten, voorlezen mag pas sinds kort, tot die tijd ging ze vooral zelf bladeren en ging het meer om het kijken.

woensdag 23 januari 2013 @ 21:52:51 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121959077
Wat leuk Soempie :)
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:55:55 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121959314
Deze is ook favoriet:

En Kikker is verliefd pakken we ook vaak, ookal is hij daar nog iets te klein voor. Maar wie leest er nu boeken geschikt voor eigen leeftijd, niemand toch zeker? ;)
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:57:57 #176
30252 Soempie
Procreating
pi_121959453
De dieren van Fiep O+ We hebben hier Fiep op wielen.

Oja en de boekjes over Kikker en z'n vriendjes!

Het verhaal over de mol staat ook op m'n verlanglijstje.
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:59:39 #177
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121959572
Wij hebben ook nog 123 met Fiep, ik wil ze eigenlijk allemaal, zooo cute!!

pi_121959846
Ben lekker mijn verlanglijstje voor haar aan het opvullen op bol.com :D
  woensdag 23 januari 2013 @ 22:03:18 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121959856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:59 schreef Juud79 het volgende:
Wij hebben ook nog 123 met Fiep, ik wil ze eigenlijk allemaal, zooo cute!!

[ afbeelding ]
dit boek is ook erg leuk voor peuters; Evie zit nu in de telfase en gaat daadwerkelijk alles tellen en benoemen. Heel leuk!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_121963730
Fiep westendorp O+

Hier is Nijntje favoriet, samen met dikkie dik. En hij heeft 2 grote boeken met plaatjes en woorden en die lezen we altijd aan tafel na het eten. En hij heeft een mooi beestenboek met boerderijdieren met flapjes en zo.
pi_121963895
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:40 schreef Soempie het volgende:
Leuk zo'n voorleesontbijt trouwens. :Y)

Omdat M. niet naar een kdv gaat probeer ik af en toe met hem gelegenheden/ situaties waar ook andere kinderen aanwezig zijn te bezoeken.
Hebben jullie ook iets van een wandelwagensoos in de buurt? Is hier wel, ben er nog nooit geweest want vaak op ma en dan is m op het kdv. Maar ziet er wel leuk uit.
  woensdag 23 januari 2013 @ 23:31:46 #182
244125 laziness
pi_121966483
We hebben echt teveel boeken voor het kind, nu al :D

Hier blijven de boeken met aanwijsplaatjes favoriet. Hij pakt ze zelf om dingen te gaan benoemen.

De grote kartonnen versie van deze is ook erg fijn voor het slapen gaan.

pi_121974289
Ok onze dreumes loopt nu zo'n 2 weken thuis op blote voeten, hoe trots kun je zijn. Nu wel ie ook buiten lopen maar is het niet iets te snel voor schoenen?
pi_121974635
ik reageer niet veel, ben dan ook geen mama maar wel een tante en mn nichtje van 17 maanden is helemaal blij als ik "mama kwijt"met haar lees.
uit de stapel boeken pakt ze elke keer deze.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_121975034
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 22:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hebben jullie ook iets van een wandelwagensoos in de buurt? Is hier wel, ben er nog nooit geweest want vaak op ma en dan is m op het kdv. Maar ziet er wel leuk uit.
Ja, hier zijn twee koffiemiddagen, maar precies in die tijd slaapt M. Dat is wel erg jammer en ik vraag me af hoe andere ouders dat dan doen.

Nu spreek ik elke week een keer af met een vriendin en haar peutermeisje en M. ziet z'n neefjes en nichtjes ook regelmatig.

Het grote boek van Vos, Haas en Uil. O+ Hebben we hier ook, maar het was nog niet in me opgekomen om die erbij te pakken. Helaas hebben we niet de grote kartonnen versie. Ik heb het boek een aantal jaar geleden voor mezelf gekocht, voor m'n eigen verzameling. Wat zou ik graag een kinderboekenwinkel hebben. O+

'Mama kwijt' wordt hier nu ook veel gelezen. Daar komt het 'allerallerallerlekkerst' vandaan en M. z'n 'aweaweawe'. :D
pi_121975323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Ok onze dreumes loopt nu zo'n 2 weken thuis op blote voeten, hoe trots kun je zijn. Nu wel ie ook buiten lopen maar is het niet iets te snel voor schoenen?
Hier gaven ze als tip om pas echte schoenen te kopen als je kindje 3 maanden goed kan lopen en voor die tijd slofjes te gebruiken. Maar, met dit weer moet je toch wat, zou ik denken? Als hij ook buiten wil lopen zou ik extra letten op een goede flexibele zool. Verder zou ik de tijd dat hij ze aan heeft beperkt houden.
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:24:43 #187
244125 laziness
pi_121975366
Alleen buiten aan en zolen die je helemaal dubbel kan vouwen inderdaad.
Binnen lekker blote voeten of sokslofjes.
pi_121975426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:23 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier gaven ze als tip om pas echte schoenen te kopen als je kindje 3 maanden goed kan lopen en voor die tijd slofjes te gebruiken. Maar, met dit weer moet je toch wat, zou ik denken? Als hij ook buiten wil lopen zou ik extra letten op een goede flexibele zool. Verder zou ik de tijd dat hij ze aan heeft beperkt houden.
Ja het gaat om best een korte tijd dat ie ze aan heeft. Vooral als we bij school van de oudste staan te wachten enzo. Thuis heeft ie altijd blote voeten. Vanavond maar even kijken dan naar iets met hele flexibele zool.
pi_121978798
Hier weer terug van de kruipgroep (zal wel hetzelfde als een wandelwagensoos zijn). Altijd gezellig, vandaag thema over leefstijl en gewicht :{ . Daan begint echt meer contact te maken met andere kindjes. Bij 1 (maand jonger) ging hij op 5 cm van haar gezicht zitten en maar babbelen. Toen ze haar hoofd wegdraaide kroop hij weer voor haar neus, en babbelde stug verder..
Met Chris ben ik er pas heen gegaan toen hij tot 11 uur fatsoenlijk wakker kon blijven. Dat was na de 1,5 jaar pas. Daan redt dat nu al.
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:43:20 #190
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121995005
wat lief die lezende kindjes O+ Ben zelf ook een boekenwurm, dus hoop dat Anouk ook veel wil gaan lezen! De interesse is er, maar het geduld nog niet ;) Wel even bij mij zitten, en als ik dan wat aan het voorlezen ben, de bladzijde al omslaan... :D
pi_121996601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier weer terug van de kruipgroep (zal wel hetzelfde als een wandelwagensoos zijn). Altijd gezellig, vandaag thema over leefstijl en gewicht :{ . Daan begint echt meer contact te maken met andere kindjes. Bij 1 (maand jonger) ging hij op 5 cm van haar gezicht zitten en maar babbelen. Toen ze haar hoofd wegdraaide kroop hij weer voor haar neus, en babbelde stug verder..
Met Chris ben ik er pas heen gegaan toen hij tot 11 uur fatsoenlijk wakker kon blijven. Dat was na de 1,5 jaar pas. Daan redt dat nu al.
Waarom de ' :{ '?

Hier plannen ze het 's middags van 13.15 uur tot 15.00 uur, wat mij niet ideaal lijkt. 's Morgens was voor ons beter uitgekomen.

Vanmiddag zijn we wel gegaan. M. heeft zich uitstekend vermaakt met de rest van de kindjes, terwijl ik tijd had om met de moeders te praten. Er worden hier vooral ervaringen uitgewisseld, maar er worden geen thema´s behandeld.

Wat leuk om te zien he, als ze contact zoeken met andere kindjes. M. babbelt niet zoals Daan, maar hij zoekt wel contact. Het was erg grappig om te zien hoe hij achter aan ouder jongetje aan ging om de bal af te pakken. Toen het jongetje het in de gaten kreeg gaf hij de bal aan M. Even later zaten ze naast elkaar met de auto's te spelen. Af en toe stak M. zijn auto uit naar het jongetje en zei dan: 'brrrrrr'! :D O+
pi_121997701
Soempie, het ging over het gewicht van de moeders.. En de mijne kan wel ietsjes lager (BMI is 29). Ik ben wel een paar kg lichter dan voor Daan zijn zwangerschap, dus mag ook niet heel erg mopperen ;)

Hier is het behoorlijke georganiseerd. Elke 4 weken een thema, een keer gezond koken, een keer bewegen (kinderdans/wandelen/moederyoga etc) of knutselen en een keer loos koffiedrinken. thema is vaak afhankelijk van wat de moeders willen.

Dat babbelen is echt de laatste dagen/week. Samen met het avontuurlijke (uit de box of tafelstoel proberen te komen), losse stapjes. Hoezo een sprong.
Zo zat hij vanochtend in een boekje te bladeren. Komt ergens een bladzij met een hond&kat tegen. Doet zijn handjes erover en zegt "aai".
pi_121998500
Ah, dan begrijp ik de ' :{ ' volkomen.

Ik denk dat het wel waardevoller is als er iets meer structuur aangebracht wordt in de bijeenkomsten hier. Nu kwam er soms weinig uit of het liep wat moeizaam.

'Aai', wat schattig. O+ En wat leuk dat babbelen. M. heeft het nu echt met vlagen dat hij dat doet, maar over het algemeen is hij vrij stil. Daan zegt al wel meer dingen toch?
pi_121999034
Daan zegt af en toe hap, aai, klaar, mama, papa. Maar vaker nog bij toeval op het goede moment dan echt gericht. "Dag" en zwaaien is wel de duidelijkste denk ik. Dus dat benoem ik maar als eerste echte woordje..
Wel babbelt hij iedereen de oren van het hoofd, incluus mimiek in zijn gezicht. Echt heerlijk O+

Met chris ben ik ook naar zo'n "aanrommel"groep geweest, maar daar kwam ik er ook moeilijker tussen, ook wel andere types uit andere wijk. Bij deze groep heb ik echt een aantal waardevolle dames leren kennen.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 02:00:21 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122017144
Leuk zo een groep, ging wel eens naar babygroep hier, maar nu niet meer wwant te oud :P dus als de rust wat wedergekeerd is een toddler groep zoeken :)

Verders slapen... tsja uhm... :') kansloos hier :P

Verder heft hij een megs groeispurtje gehad hij is 77 cm, dus dik 7 cm gegroeid en dat echt op 2 weken tijd :o bizar ondanks zijn ziek zijn, Maat 74 zit ook goed nu :D nou ja llengte dan :P

Gewicht is nog steeds 8,5kg - 10 gram en dat was met volle luier en kleding aan ( schjn t hierr normal te zijn op het jaar!
Vermoeden is idd coeliakie, en dat hij zo slecht eet/niet eet een voedselaversie..
Heeft bloed moeten afgeven en huidtest gedaan waar koemelk en ei naar voren kwam al heft ij als hij ei eet geen last dus mag die blijven.. voor de zekerheid wel tarwe maar geen glutenvrij en koemelkvrij diet dus..

Verder bij de dietiste geweest en moet neocate spoon bijgeven ( mengen met banaan of yoghurt enzo.. voor extra calorieen en zulks en vooral calorierijk en protein rijke voedingsmiddelen aanbieden.

Verder elke week wegen...

En k moest hem overdags niet meer Borstvoeing geven en s nachts ook minder dan huilt hij maar en krijgt hij vanzelf wel honger dat ik 8 keer per dag moet aanbieden op vaste tijden.. en geen BV geven net zolang hij gaat eten..
Daar ga ik dus NIET in mee want A ik laat mijn kind niet huilen! B ik ga hem niet dat ontnemen aan eten wt hem niet pijn doet en troost geeft, C ik vind dat hij zich bij mij veilig moet voelen en niet iemand die hem straft omdat hij door pijnlijke ervaringen niet eet? D oliver gaat er niet door eten.. ik denk juist een tegengesteld effect.. en hij heeft nou niet echt vetjes he.. :')
Hopen dat de geode tips die ze wel had iig wat doen :)
  vrijdag 25 januari 2013 @ 02:08:09 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122017271
Oh en lezen is hier favoriet

The Gruffalo O+
pi_122018333
Dat is wel bijzonder. Je kind moet meer calorieën binnenkrijgen, dus moet je hem de voeding onthouden die hij graag tot zich neemt :?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 08:22:08 #198
30252 Soempie
Procreating
pi_122018844
Kunnen ze met die bloedtest kijken of het coeliakie is? Of moet daar verder onderzoek voor gedaan worden?

En geven ze die tip omdat borstvoeding op een bepaalde leeftijd niet meer genoeg is? Of heeft het een andere reden?
In elk geval is hij wel flink gegroeid. :)
pi_122020004
Evenstar, mooi dat hij gegroeid is, nu de breedte nog effe? Maar jammer dat het advies niet helemaal lekker is. Voor andere ouders misschien prima, maar mij klinkt het ook niet heel logisch. Of zou die neocate echt veel meer calorieen bevatten dan BV? Qua gewoon brood en maaltijden lijkt me dat toch niet. En als hij de BV wel goed binnen wil krijgen lijkt mij dat ook wel zinvol om te geven.
Jij hebt ook al een flinke portie ervaring natuurlijk met voedingsperikelen. Dus daar kun je vast wel op vertrouwen :*
pi_122020441
Niet zo'n prettig advies evenstar.
Wat veel lezende dreumessen hier. Ean heeft er echt geen geduld voor die trekt het boek uit mijn handen. Ze is wel een heel stik opgeknapt maar nu heeft ze snot met bloed. Maar gisteren moet ik haar bord nog een keer bijvullen dus ze eet tenminste weer.
pi_122026311
Misschien een rare opmerking maar wat mij opvalt is dat ik nergens nog iemand zie voorlezen of verwijzen naar boeken waar ik bijvoorbeeld mee ben opgegroeid.

is dat dan zó passé? :?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:01:11 #202
244125 laziness
pi_122026490
Dat is toch veel te moeilijk nog voor een dreumes??

Dan moet je minimaal een kleuter hebben.
Maar hier staat best ook Ot&Sien in de kast maar te moeilijk nog.
pi_122026680
Dat is meer voor mijn kleuter..
Hier is het vooral boekjes met plaatjes van mensen/speelgoed/voertuigen (hele serie van de action liggen).
  vrijdag 25 januari 2013 @ 14:56:38 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122030974
Dat is idd meer voor kleuters :)

En ja meestal is het in het bloed te zien soms niet en is Biopt noodzakelijk. Mochten beiden Biopt nodig hebben dan zullen ze tegelijkertijd hoop Ik mogen want moet daarvoor naar Cambridge
  vrijdag 25 januari 2013 @ 15:02:53 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122031202
Ik krijg over 2 weken zelf de uitslag en Oliver ook be arwen moet over 3,5 week bloedprikken :) die heeft echt veel last :'(

We wachten af en qua eten aversie oorzaak bij arwen lag net iets anders maar we laten hem gewoon spelen en ontdekken alles wat hij eet is mooi meegenomen :)

BV is volwaardig maar niet meer als enige voedingbron maar dat zou KV ook niet zijn dit is supplement :)

Gisteren at hij 2 frietsteeltjes en een theelepel soya toetje en een Klein hapje avocado :)

Vandaag 1 steeltje friet en een kwart baby banaan ;) we komen er wel ooit :+ haha !
pi_122048680
Men neme een huilende dreumes die net een uurtje op bed lag. We nemen em mee naar beneden en na een kwartier huilt hij nog. Geen idee wat er mis is. Totdat hij zijn beker ziet en gebaart dat hij wil drinken. Hij drinkt de hele beker leeg en gebaart om meer. Daarna eet meneer nog een mergpijp-koek, drinkt nog een beker water, zucht een keer en gaat spelen. :? 8)7
Groeispurtje?

En jemig Evenstar 7 cm! Dat is echt heel veel!. Zou dat komen door die periode glutenvrij? Jammer dat het nu weer minder is, maar ja. En jammer dat je nu niet meer hier woont, anders kon je weer naar dezelfde logopediste als waar ook Tienus geweest is. Die is daarin gespecialiseerd he.

Voorlezen doen wij ook. De gruffalo, het kind van de gruffalo en de mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft. Of hij leest zelf. Boek op zijn kop en achterstevoren, maar dat boeit verder niet.

Dinsdag mogen we naar de kinderarts, controle voor de reflux en darmen en wij hebben zelf nog vragen over een eventuele waterzak of liesbreuk. Ben benieuwd.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:16:25 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122050683
Wij zijn weer van ons slaapprobleem verlost, durf ik nu wel te zeggen. Vorige week ben ik de hele week zoet geweest. Naast haar zitten bleek niet de oplossing, op dag 1 sliep ze na 20 minuten op dag twee was het keten en sliep ze na een uur nog niet.
Daarna nog weer in slaap laten vallen op schoot geprobeerd, dat werkt, totdat ik haar in bed leg. Vervolgens kon ik weer opnieuw met haar gaan zitten. Is ze niet moe genoeg dan valt ze sowieso niet bij me in slaap maar gaat ze keten.
Ik was een aantal dagen bijna anderhalf uur zoet met haar in slaap te krijgen, naast de tijd voor het badderen\omkleden voorlezen....

Dus vorige week don was ik het helemaal zat, ik was totaal op en zei tegen ML, morgen laat ik haar huilen, ik ben er zo zat van en zij heeft dikke pret iedere avond.

Ik heb een vast bedritueel, na het eten kijken we samen tv op de bank onder een dekentje, daarna naar boven, soms in bad, zo niet omkleden/melk drinken, daarna tanden poetsen, 1 boekje lezen, dag doorspreken, vertellen wat we de dag erna gaan doen, 5 minuten knuffelen en dan in haar bed.
Dan vertel ik dat ik naar beneden ga, dat ik haar altijd kan horen en dat ze lekker moet gaan slapen, muziek aan en weg.

vr- 10 minuten huilen daarna slapen
di- 5 minuten huilen daarna slapen
vandaag- 1 minuut moppers en slapen

Nou ja, dus dat.....dit heeft voor ons geholpen, wie weet heeft een ander er nog iets aan. Ow en ze heeft zich absoluut niet overstuur gehuild oid, dan was ik wel naar haar toe gegaan om haar te troosten. Het was 'slechts' bozig gehuil....
pi_122052165
Fijn Juud!
Die van ons rent atm nog rond. En heeft vandaag al me al wel een uurtje geslapen overdag. Waar haalt ie de energie vandaan?!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:47:00 #209
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122052353
Ehm, uit de mergpijpkoek. Dat is in dit geval een makkie.... ;)
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:50:49 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122052511
Ow, moet ik nog wel even eerlijk zeggen dat ze welke nagenoeg elke nacht wakker is, soms om 01.00 uur soms pas om 05.30 uur.
Dan komt ze tussen ons in en slaapt ze meteen verder tot 07.30 ongeveer, soms nog iets langer.
Dat maakt me niets uit ML haalt haar altijd op en we vinden het beide knus.
pi_122053986
Wij hebben een rebellerende dreumes :D
Gisteren heeft ze overdag niet geslapen, ze heeft een uur op bed gelegen en heeft toen papa geroepen, want "papa, bah!". En na een vieze luier en al een uur in bed spelen kunnen wij het wel vergeten om haar weer terug te leggen.
Dus gisteravond om 19.00 naar boven en is gelijk in slaap gepletterd. Echt, het was gewoon oorverdovend stil.

Vanmiddag leek dit zich te herhalen,dus mijn vriend na 45 minuten naar boven om te vertellen dat het toch wel fijn zou zijn als ze nog even ging slapen.
Staat eva al rechtop in bed hem op te wachten en al luid "nee, nee, nee!" Schreeuwend heeft ze al haar spenenen knuffels naar papa zijn hoofd gegooid _O-
Ze heeft alles teruggekregen en is lief gaan slapen 8)7 raar kind.

Oh en hier slaapt ze meestal tussen 13.00 en 16.00.
Ze slaapt dan zo'n 2 á 3 uur, want ze heeft in die tijd ook even een momentje nodig om haar plekje in bed te vinden.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 09:45:52 #212
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_122061636
leuk, die drammende dreumesen :P

Larissa heeft gisteren op het kdv haar beker op de tafel leeggegoten. Waarom?
Ze zag de leidsters de tafel schoonmaken, dus ze gooide haar beker leeg, pakte een doek, en ging de tafel poetsen. De leidsters kwamen niet meer bij _O-
Ook wil ze telkens andere schoenen aan, en als ik haar haar heb gedaan zegt ze : mooi!
Echt al een meisje-meisje hahaha

Danic: misschien heb ik het gemist, maar slaat de zalf al een beetje aan?

Iwanus: Dik Trom is niet passe, maar wel een beetje te moeilijk/vroeg. Ik lees zelf meer Dikkie Dik voor, of andere kleine verhaaltjes. Ik kan niet wachten totdat ik Pinkeltje kan voorlezen O+
  zaterdag 26 januari 2013 @ 09:59:09 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122061839
Mefke ik vond het ook zo veel maar bedacht me dat hij weinig gluten binnen heeft gehad natuurlijk door niet te eten!
pi_122062705
zo, mijn dreumes is groter broer. Hij is al eventjes mee geweest bij zijn zusjes (in de hal blijven wacchte, niet de hc op). Vlak bij de kamer waar hij zelf vorig jaar lag. Hij was wel erg onder de indruk. Vandaag gaat hij ook bij zijn zusjes kijken. Wordt we aangeraden om hem toch vaak mee te nemen, al is het maar kort. Maar goed, voor hem ook de nodige veranderingen. Gelukkig zijn kindjes flexibel en heeft hij ook veel vertrouwde gezichten om hem heen. En ik mis hem natuurlijk ook enorm.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 11:07:43 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122063057
Je mag trots op hem zijn en jezelf O+
pi_122063129
Ben benieuwd hoe hij reageert op zijn zusjes <3

Mijn dreumes probeert ze lopen!! :o
Ze gaat staan, zet 1 stapje , lacht en dan valt :D
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:02:20 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122068647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:51 schreef Kyara het volgende:
zo, mijn dreumes is groter broer. Hij is al eventjes mee geweest bij zijn zusjes (in de hal blijven wacchte, niet de hc op). Vlak bij de kamer waar hij zelf vorig jaar lag. Hij was wel erg onder de indruk. Vandaag gaat hij ook bij zijn zusjes kijken. Wordt we aangeraden om hem toch vaak mee te nemen, al is het maar kort. Maar goed, voor hem ook de nodige veranderingen. Gelukkig zijn kindjes flexibel en heeft hij ook veel vertrouwde gezichten om hem heen. En ik mis hem natuurlijk ook enorm.
grote broer O+

Pinkeltje O+ Mag ik vanavond voorlezen, neefje (11) komt logeren! En die vindt Pinkeltje dus leuk! :D
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:03:04 #218
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122068677
en R doet stapjes *O* O+
pi_122135855
Iemand effe een pauzeknop bij de hand?
Daan begint steeds meer te babbelen, ook vaker verstaanbaar (dag, aai, hap). Hij stapt steeds verder los. Nu de meter van salontafel naar de bank al.
En dan mochten we vanmiddag hem ook nog van een kinderstoeltje (van zo'n kleine ikea tafel) afplukken. Eerst op knietjes erop, toen staan, en dan zijn knie op de rugleuning om nog hoger te komen. Kleine ontdekkingsreiziger/stuntpiloot ;)
  zondag 27 januari 2013 @ 23:08:13 #220
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122143166
Hoera voor R!!

En oh stuntman!! :D
  maandag 28 januari 2013 @ 11:56:53 #221
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_122156504
Hier weer een berichtje van ons, ik lees dagelijks mee maar heb niet zoveel tijd of niet veel nuttigs te melden. Maar lees de belevenissen van anderen graag :Y :Y
En aangezien ik altijd foto's heel leuk vind van jullie dreumessen, spam ik hier ook maar ;)
Rayen is nu 1 jaar en 2 maanden.
Hier zijn verjaardagstaart, helaas was de smaak niet te eten :r :@ maar dat mocht de pret niet drukken :P

1 week voor zijn verjaardag begon hij te lopen en was niets meer veilig :P Nu neemt hij zelfs af en toe een holletje :+

Maar hij is ook onze dramaqueen met tranen en al :+ :+

Eten doet hij ook lekker, maar kan de volgende dag ineens anders zijn en krijg je er haast niets in. Maar aangezien zijn statistieken op het CB goed waren maak ik me er maar niet druk om.
Hij is nog een fan van borstvoeding, ik wil heel graag stoppen maar hij denkt er nog niet aan heb ik de indruk :o c_/

Hij klets de hele dag e oren van mijn hoofd maar veel verstaansbaars komt er nog uit. Hij kan ook wel geweldig nee schudden echt hilarisch :9 :9
Nou toedeloe :W
Rayen 2½ jaar!
pi_122156746
Wat een leuk ventje! O+

Het eten gaat hier ook wisselend hoor, nu al een paar dagen niet super goed gegeten maar dat kan vanavond zo in eens anders zijn!
pi_122156756
TJ, Wat een leuke foto's, die dramaqueen :D en 4 tandjes onder?
je ondertitel loopt wel iets achter ;)
pi_122156915
Even een *O* voor een uur na de laatste portie pannenkoek met ei nog geen reactie :)
pi_122156942
*O*
  maandag 28 januari 2013 @ 12:08:40 #226
244125 laziness
pi_122156946
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:07 schreef Vanyel het volgende:
Even een *O* voor een uur na de laatste portie pannenkoek met ei nog geen reactie :)
*O*
Dat zou mooi zijn zo vlak voor haar twee verjaardag er overheen gegroeid!
pi_122157061
Ja mevrouw V droomt al van bergen taart.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:40:22 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122157995
oh! Wat een leuk ventje TJ! O+

wat fijn Vanyel! Zou top zijn toch?

Vanmorgen bij cb geweest, de bmr-prik zit erin. :( Maar wat een bikkel, bijna geen traan, wel boos :D
Stats: 77 cm, 11060 gram oftewel 11 kilo en een beetje :P Handig kleertjes kopen voor die bolle van mij, broekjes mt 86 niet overbodig, maar mega omslaan! :D
pi_122158266
Vanyel, dat zou fijn zijn zeg!!

Susie, voorlopig geen prikken meer *O*
Mooie score ook,
  maandag 28 januari 2013 @ 13:19:23 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122159485
gelukkig niet nee, daar zijn we tot 4 jaar ff mee klaar! *O*

ze ligt nu heerlijk te maffen (vanmorgen wilde ze niet), ze was binnen 5 minuten vertrokken die lieverd O+
pi_122160478
Susie je stoere bolle *O* *O*
  maandag 28 januari 2013 @ 18:04:58 #232
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122173086
:* Wanneer mag R voor de prikjes?

En mag ik hier even kwijt dat ik die ontwikkeling zo ontzettend leuk vind! Word steeds meer en meer verliefd op d'r! O+ Dat gebrabbel waar ik geen hol van versta, heerlijk! :D
pi_122179546
Ghoeoeoed...wij hebben een knalrode teletubbie hier rondlopen. We dachten even aan de vijfde ziekte, maar dat blijkt het niet te zijn. Ook geen virusje, maar een allergische reactie. En een heftige ook. De vraag is nu: waarvan dan :? We hebben eigenlijk maar twee verdachten: de sojamelk van gisteravond of de douchefris van gistermiddag. Maar beiden heeft ie al eerder gehad, met in iedergeval niet zo'n sterke reactie.
Hij was vannacht wel vreselijk onrustig en begon ook weer te hoesten, dus we dachten al dat er iets aan zat te komen, maar dit zagen we niet aankomen. Morgen stond er al een afspraak met de kinderarts, dus ik ben benieuwd of hij hier nu nog iets mee kan. We hebben voor nu geen antihistamine mee gekregen, tienus lijkt er verder weinig last van te hebben, het ziet er alleen niet uit.

Een driewerf hoera voor je stoere meisje Susie. En Vanyel, zou het dadelijk echte taart kunnen zijn, dat zou mooi zijn!
pi_122181992
Oei mefke, lastig ook als je niet precies weet wat..
Reacties worden vaak ook heftiger toch, elke keer dat je het probeert iets erger?
pi_122183792
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Ghoeoeoed...wij hebben een knalrode teletubbie hier rondlopen. We dachten even aan de vijfde ziekte, maar dat blijkt het niet te zijn. Ook geen virusje, maar een allergische reactie. En een heftige ook. De vraag is nu: waarvan dan :? We hebben eigenlijk maar twee verdachten: de sojamelk van gisteravond of de douchefris van gistermiddag. Maar beiden heeft ie al eerder gehad, met in iedergeval niet zo'n sterke reactie.
Hij was vannacht wel vreselijk onrustig en begon ook weer te hoesten, dus we dachten al dat er iets aan zat te komen, maar dit zagen we niet aankomen. Morgen stond er al een afspraak met de kinderarts, dus ik ben benieuwd of hij hier nu nog iets mee kan. We hebben voor nu geen antihistamine mee gekregen, tienus lijkt er verder weinig last van te hebben, het ziet er alleen niet uit.

Een driewerf hoera voor je stoere meisje Susie. En Vanyel, zou het dadelijk echte taart kunnen zijn, dat zou mooi zijn!
Dat is dan ook een late reactie, als het van gistermiddag of -avond vandaag pas rood werd. Of is dat normaal bij contactallergie?

Ik ben van Dot gewend verkeerd eten=kotsen en zielig, dat maakt oorzaakgevolgrelaties lekker makkelijk.
pi_122183984
Je kan schijnbaar snel en langzaam reageren. Ik geloof dat wij dan een langzame reactie hebben. Het begon vanochtend al. De douche was gisteren vrij laat (ik denk rond 1 uur) en de fles sojamelk zelfs pas rond zes uur. En dan te bedenken dat ie die sojamelk kreeg omdat we de koemelk wilde beperken om te kijken of dat beter voor zijn darmen is. Tja.
  maandag 28 januari 2013 @ 21:16:32 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122187337
Taart zonder ei of zonder melk of glutenvrij oid is ook echte taart :{
  maandag 28 januari 2013 @ 21:24:28 #238
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122187844
ach, arme Tienus! (moest wel even lachen om je vergelijking met een rode teletubbie! ;) ) Wel fijn dat jullie morgen naar de kinderarts moeten....zal je zien dat het dan weg is :X
  maandag 28 januari 2013 @ 21:46:25 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122189261
Argh halve post weg gegaan door ollie vingers maar ook een *O* voor dot en t mupke van Susie en de bink van TJ
pi_122200506
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Taart zonder ei of zonder melk of glutenvrij oid is ook echte taart :{
Dat roep ik hier ook steeds maar dat wordt toch anders gezien.
pi_122200810
tuurlijk is dat ook echte taart! Het is alleen wel zo makkelijk als je 'gewone' taart kan kopen ipv heel speciale.
De uitslag is nog niet weg bij tienus, dus dat wordt een leuk bezoekje aan de kinderarts.
pi_122203469
Kan de kinderarts gelijk oordelen. Is soms ook wel handig..
Hoe ging het verder?

Hier vanochtend boodschappen gedaan. En Daan maar wijzen en "hap" zeggen. Gisteren een paar keer "kijken" en ons iets laten zien. We hebben een taalfase geloof ik ;)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:57:12 #243
30252 Soempie
Procreating
pi_122204541
Oh mefke, wat sneu, gelukkig heeft hij er verder niet echt last van? Hoop dat de uitslag snel wegtrekt. Po (de rode) is wel de schattigste van de teletubbies. O+

Deepfreeze, het lijkt me zo leuk als de eerste echte woordjes komen. En dan gaat het daarna vaak ook enorm hard met de woordenschat.

Hier alleen woorden die niet af zijn (behalve papa en mama): kaa (klaar of kaas), ba (bal, vies), bababa (ballon), éamááá (sesamstraat). :D Dingen duidelijk maken doet hij vooral nog door te wijzen en nee te schudden als ik hem niet goed begrijp.
pi_122206317
Zo, wij zijn ontslagen bij de kinderarts. Er waren nog vragen over zijn balletjes en een eventuele liesbreuk, maar daar was volgens de kinderarts geen sprake van. Forlax moeten we blijven geven, maar dat kan via de huisarts.
Wel was hij verbaasd over de enorme allergische reacties. Hij is echt opgezwollen en rood met bultjes. Oorzaak is wrs voeding, kan eigenlijk geen wasmiddel oid zijn. Hij heeft nu iets voorgeschreven, dat was pas morgen op voorraad, dus daar starten we morgen mee. Tip is nu om alles op te schrijven wat hij gegeten heeft in de 24 uur voor de uitslag en dan over een aantal weken weer eens hetzelfde te gaan geven.
Toevallig sprak ik de leidster van het kdv, daar gaven ze em tot nu toe nog geen koemelk omdat wij dat gevraagd hadden vanwege het hoesten. Dat gaat nu prima, dus wel weer met melk starten. Merken we vast ook gauw genoeg of dat nog wat oplevert. In principe is ie getest op de grootste allergenen, al een tijdje terug, maar die uitslag schijnt niet heel betrouwbaar te zijn.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:04:23 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122206489
Ik zou sowieso een voedseldagboek voorlopig bijhouden ook ivm zijn huilen misschien heeft hij pijn?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:48:11 #246
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_122222909
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:03 schreef Deepfreeze het volgende:
TJ, Wat een leuke foto's, die dramaqueen :D en 4 tandjes onder?
je ondertitel loopt wel iets achter ;)
Ja en ook 4 tandjes boven ;) en zijn kiezen komen er ook al door. Dat heeft me heel wat avonden gekost dat hij niet wilde slapen over niet eten maar te zwijgen :X :Y)
Héhé :9 ondertitel maar gelijk aangepast.

Susie leuk he die ontwikkeling :Y :Y Ik vind het verbazend wat er in zo'n jaar veranderd en hoeveel die kleine ukkies kunnen leren in een jaar tijd. Het gaat in een sneltreinvaart!

Mijn kleine is trouwens dol op in bad gaan. En als hij vind dat het tijd word sleept die me haast letterlijk naar de douche en gaat aan zijn badje slepen (die ik dan altijd in het grote bad zet) onderwijl hard roepen "die"' "die" :+
Rayen 2½ jaar!
pi_122245549
Fijn Mefke! Dat jullie niet terug hoeven!

TJ, lekker zo'n waterratje! Daan vindt het ook leuk.

En, daar was het minder eten al.. Het begon vorige week al met het weigeren van de broodkorsten (at alleen het midden op). Nu ook alleen nog zoet. Boterham met boter/smeerkaas weigert hij stug. Hoe lossen we dat nou weer op? Hij heeft vanochtend alleen zijn melk (120cc koemelk)op, en zijn boterham tot 5 keer toe weg gesmeten. Alleen nog een kwart stukje kaal brood op. Weinig zin om nu toe te geven en toch alleen maar zoet te geven. Kijken hoe zijn fruit straks gaat.

En nu hij het voeren weigert bij het avondeten is de portie die binnenkomt ook wat kleiner ;)
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:51:10 #248
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122248001
Hoe is de uitslag vandaag Mefke?

Balen dat hij minder wil eten DF. Tanden/kiezen op komst dus?
pi_122248726
Hij wil best wel eten. Alleen dan brood, zonder korsten, met appelstroop of jam.. Hij is sowieso deze week al wat mopperiger als hij iets niet mag. Dus denk dat zijn eigen willetje aan het groeien is ;)

tanden lijken wel op komst, maar hij at net wel een banaan, een mandarijn en een halve appel, dus heel veel last lijkt hij er niet van te hebben..
pi_122249902
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:04 schreef Susie het volgende:
:* Wanneer mag R voor de prikjes?

En mag ik hier even kwijt dat ik die ontwikkeling zo ontzettend leuk vind! Word steeds meer en meer verliefd op d'r! O+ Dat gebrabbel waar ik geen hol van versta, heerlijk! :D
Volgende week moet ze!
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:33:48 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122256793
Oeh, sterkte alvast! :*

Hier at Anouk ook gewoon haar fruit, maar avondeten ruk... een week later was daar in ene een kies! Heel apart vond ik het in ieder geval. Nu met name alles van het bord van papa en mama willen eten, maar niet van haar eigen bord :P Of ons een hapje willen geven, maar toch maar niet, hoppa zo haar eigen mond in _O- Kleine grapjas.
pi_122277062
:W Ik heb een dreumes O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122277512
Welkom clubsoda.

Deepfreeze, en fruit op brood? Geprakte banaan ofzo? Gezond, smeerbaar en hij eet goed fruit blijkbaar.
Of smeerworst? En anders appelstroop, pindakaas en als tussendoortje een blokje kaas ofzo?
pi_122287377
Clubsoda, nog gefeliciteerd!

Danic, banaan ga ik eens proberen. Smeerworst trekt hij een vies gezicht bij ;)
pi_122290456
danic hoe gaat het met Eva haar ruggetje? heeft ze nog last van uitslag?

en hoe is het met de kleine van mefke?

DF hier kwamen vorige week 4 tanden samen! van eten kwam er ook niet zo veel van

Ze heeft fases, soms wil ze wel eten soms wil ze alleen op mama liggen en uren lang drinken/sabbelen..ik vind het niet erg als het op mama dagen is, zitten we lekker knus op de bank iets op tv te kijken of boek lezen maar in het weekend dan wil ik wel graag wat doen, gelukkig kan mijn man ontstekend goed met haar spelen

Ze loopt trouwens aan de hand :D zoo schattig! lijkt wel een dronken man :D want balans is nog niet goed en met de rechter voet lijkt ze meer stappen te zetten dan de linker
Als het droog is zal ik met haar ook in de tuin/op straat oefenen
Even kijken naar goede schoenen dit weekend
pi_122291945
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:17 schreef Clubsoda het volgende:
:W Ik heb een dreumes O+
*O*

Hoe was de verjaardag?

Bitterend, schattig he, meelopen. O+

Ik heb een kleine voetballer. Als hij de bal in een hoekje werkt pakt hij hem op en gooit hem weer in de open ruimte om verder te kunnen. Gister heeft hij bijna niks anders gedaan. 8)7
pi_122292771
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:51 schreef Soempie het volgende:

[..]

*O*

Hoe was de verjaardag?

Bitterend, schattig he, meelopen. O+

Leuk! Hij was nog een beetje ziekig en heel moe daardoor, maar hij vond de slingers prachtig, vond na een paar keer zelfs de wishbone leuk (eerste keer erop was huilen :') ), heeft gesmuld van de taart en heeft eindeloos met de ballonnen gespeeld. Dit weekend viert hij zijn verjaardag met papa.

Wat lief, een kleine voetballer. M is ook dol op ballen maar die gebruikt alleen zijn handjes nog.

DF, hier wordt ook slecht gegeten opeens. Krap een boterham waar hij voorheen wel twee at. Mijnes wil geen zoet op brood, die smult vooral van roomkaas of geitenkaas.
pi_122302662
Danic, we hebben succes. Een kwart banaan geprakt, en anderhalf boterham verdwenen. Zonder de korsten te laten liggen ^O^
pi_122308608
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Leuk! Hij was nog een beetje ziekig en heel moe daardoor, maar hij vond de slingers prachtig, vond na een paar keer zelfs de wishbone leuk (eerste keer erop was huilen :') ), heeft gesmuld van de taart en heeft eindeloos met de ballonnen gespeeld. Dit weekend viert hij zijn verjaardag met papa.

Wat leuk. O+ Had je een dag vrij om z'n verjaardag te vieren? En wat tof dat hij een wishbone heeft gekregen. Daar gaat hij vast heel lang plezier van hebben. :)

Deepfreeze, tosti kaas met peer is hier ook een succes. Net als de boterham met banaan of mango.
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:15:46 #260
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_122309668
Kwam hier ook alvast even spieken... en ik val meteen met m'n neus in de boter.
TJ wat heb je toch een mooi mannetje! O+

En Clubsoda, waar blijft onze spam? :P ~O>
pi_122318997
Oh deepfreeze, goed om te horen! Lekkere gezonde boterhammen dus.

Bitterend, lief dat je het vraagt. De uitslag op haar rug is weg, in haar knieholten niet. Dat zijn nogsteeds flinke eczeemlekken. Maar nu de vorst en sneeuw weg is heb ik goede hoop dat het snel beter gaat. De cetomacrogolgel heeft al veel geholpen.
pi_122330015
Blegh ean is al 3wk vanaf 04:30 wakker en ik zelf vanaf 04:00 want al 3wk verkouden. Hopelijk vindt ze snel het slaap knopje weer.

en welkom voor alle mama's met dreumessen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:36:02 #263
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122330055
f_r, jemig.....dat is toch niet vol te houden, wil ze ook niet bij jullie in bed verder slapen oid, is ze gewoon klaarwakker of heeft ze honger/vieze luier oid? Wat een gedoe. :*
pi_122330095
Half 5 is echt niet grappig! Voor wat het waard is: Lena heeft het ook een tijdje gedaan en slaapt inmiddels weer wat langer, zomaar, zonder er iets voor te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:42:48 #265
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122330140
pfff, 4.30? En dan dacht ik dat ik vroeg wakker ben iedere dag! (6.00) :*
Hier wil Anouk niet bij ons verder slapen, nooit gedaan ook, dat is gewoon veel te leuk bij papa en mama in bed! :)
pi_122330500
4.30? Ik zou geloof ik gek worden.. :X
Vanochtend begon er iemand vrolijk mama-mama-mama te roepen om half 7. Nog even terug ingestopt, en toen sliep hij nog lekker verder tot 7.20 (en we hem wakker moesten maken). Maar ik ben aardig gezegend met 2 goede slapers..
pi_122330569
Ow zo vroeg :( Dat zou ik niet redden, dan moet ik zelf om 2100 uur naar bed ofzo :')

Wij gaan zo even langs het CB voor de BMR prik, want bij de vorige check up was meneer net beter. En daarna gaan we krentjes eten, want dat heeft hij dan verdiend :)
pi_122330676
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:46 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat leuk. O+ Had je een dag vrij om z'n verjaardag te vieren? En wat tof dat hij een wishbone heeft gekregen. Daar gaat hij vast heel lang plezier van hebben. :)

Deepfreeze, tosti kaas met peer is hier ook een succes. Net als de boterham met banaan of mango.
Ik ben altijd vrij op woensdag, maar anders had ik een vrije dag genomen :Y Eerste verjaardag is zo bijzonder. Ik hoop dat hij snel een beetje groeit zodat hij bij de grond kan. Hij kan al wel zeer professioneel van de fiets afstappen :+

Jeetje f_r, dat is wel heel vroeg! Ik hoop dat het snel een iets fatsoenlijker tijdstip wordt!
pi_122330942
4.30 is inderdaad echt niet leuk!! Sarah heeft dat ook heel lang gehad en dan moest ze ook naar beneden.
Vannacht was ze1 uur wakker en wildenaarbeneden, nou mooi niet!
Maar dat vroege 4.30 is hier ook vanzelf later geworden, het was een paar weken tussen 7 en 8, maar tegenwoordigis het tussen 6 en 6.30, das eigenlijk wel acceptabel.zegaat dan nu een filmpje kjken bij mij in bed of een boekje lezen of een spelletje op de Ipad en dan vermaakt ze zich zo een uurtje, dat maakt het helemaal fijn.

Maar FR :* ook voor jezelf van verkouden zijn word je zo moe!
pi_122331141
Dot is eigenlijk niet zo regelmatig. Als ze naar het kdv moet, moeten we haar wakker maken. Verder varieert ze ergens tussen half 7 en 9. Helaas we vaker richting dat eerste.
4.30 is echt midden in de nacht, dan begint je dag al zo afschuwelijk slecht.
pi_122331260
Fotospam!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:22:03 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122332619
wat een leuk mannetje CS! O+

En Nirak, ik duik er regelmatig om 21 al in! Anders red ik het niet :D
pi_122332796
Clubsoda wat een schatje.
Bij ons in bed is ook geen succes ik heb zelf een blauwe plek op mijn hoofd door haar kopstoot. Ze is echt klaar wakker.cen om 06:00 gaat mijn wekker weer op ma t/m do
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:49:42 #274
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_122347542
F_R, wat een rotsituatie, heb je misschien desnoods een mogelijkheid om met je partner een soort nachtdienst te wisselen? Dat de een met de kleine ff bezig is en de ander (ergens anders) door kan slapen?

Ik wil even jullie mening:

Larissa gooit zich keihard achterover zodra ze " nee" hoort. Dat is dan op schoot, en dan gaat ze met haar hoofd keihard tegen je kin. Erg pijnlijk als je er niet op tijd bij bent. Een waarschuwing helpt voor het moment, maar 5 seconden later doet ze het weer zodra ze "nee" hoort.

Ik vraag mij af of dit nog wel een fase is, aangezien ze dit dus al heel lang doet.

Wat te doen?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:57:08 #275
30252 Soempie
Procreating
pi_122354128
Clubsoda, wat een leuke spam van M! Ik vind de foto in het gras zo leuk! Hij kijkt heel onderzoekend en ingespannen naar die spriet en dan zo met z'n handje... O+ En wat een charmeur, met z'n mooie ogen.

The Tankgirl, waar zeg je 'nee' op? Komt ze dan ergens aan? Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je haar handje vastpakt of als je een alternatief geeft zonder 'nee' te zeggen?
pi_122354713
Wat een lekker koppie CS!

Tankgirl, mijn eerste idee is: eerst wegzetten, dan nee zeggen..
Maar wat voor situaties zijn dat? Dat ze op je schoot iets niet doet. Of ook als ze het jou hoort zeggen tegen iemand anders.
Chris heeft wel een periode zijn hoofd gebonkt. Op en af, maar heeft lang geduurd. We negeerden dat zoveel mogelijk, en dat hielp ook wel. Maar dat is lastig op schoot. Dus dan zou ik kiezen om weg te zetten op zo'n moment, ipv nee te zeggen?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:20:22 #277
30252 Soempie
Procreating
pi_122355150
Ik heb ook nagedacht over eerst wegzetten en dan 'nee' zeggen, maar daarmee heb ik het gevoel ook de boodschap te geven: 'je doet iets wat niet mag, daarom wil ik je nu ook even niet bij me hebben'. Ook al is het zo helemaal niet bedoeld, ik kan me voorstellen dat het zo overkomt. Dat vind ik een nare boodschap en daarom zou ik daar niet -direct- voor kiezen. :?
pi_122355316
Daarom, het hangt erg af van de reden voor de nee. Toen Chris een periode krabte, hebben wij het zo wel opgelost. Maar dan even 10-20 seconden een "mini-time-out" en daarna weer bij me nemen. Dat werkte goed voor ons..
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:29:09 #279
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_122355535
Het gaat meer om dat ze bijvoorbeeld Bumba wil kijken voor de zoveelste keer, of K3, of achter elkaar Bumba en K3, en als we dan nee zeggen, dan reageert ze zo. Maakt ook niet uit dat ik voorstel om samen te kleuren of iets dergelijks ;-) Ik weet van het alternatief aanbieden, maar ze reageert dus direct zo op afwijzingen (we krijgen nog geen eens de kans om iets anders aan te bieden).
pi_122355903
En dan zit ze op schoot? Dan zou ik haar oppakken en andersom op je schoot zetten. Of een halve slag draaien. Misschien iets als "we gaan nu even iets anders doen", dan mis je de nee.
Het is een fase denk ik, maar die duren steeds langer als ze ouder worden :P

Ik weet nog de fase waarin Chris altijd brulde als iemand nee zei, ook als ik nee zei als iemand vroeg of ik koffie wilde. Dan wordt je wel creatiever met antwoorden ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:49:49 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122359554
Fijn TT, al een tand door je lip door die kopstoot? Verder geen tips, hier gooit mevrouw zich op de grond....en ja, dan kan je ook wel eens met je hoofd tegen de salontafel aanknallen. :x
pi_122359736
Mooie foto's O+

Vandaag is onze kerel heel stoer geweest op het consultatiebureau: maar twee seconden huilen na zijn prikken en daarna zfs nog lachen naar de wvk :)
In oktober pas weer terug. Maar wat hebben wij toch een fijn consultatietiebureau :)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:00:15 #283
30252 Soempie
Procreating
pi_122360115
Ik zou er net als deepfreeze voor kiezen het anders te verwoorden. Daarnaast zou ik vooraf duidelijkheid scheppen. Aangeven dat jullie samen één filmpje gaan kijken en daarna weer iets anders gaan doen. Daar kun je dan daarna op teruggrijpen? Of ook achteraf aangeven wanneer jullie wel weer een filmpje gaan kijken. En dan zou ik haar zoveel mogelijk laten kiezen welke film, wat erna, enz. Misschien nog even nakletsen over wat ze net gezien heeft, zodat de overgang naar iets anders minder plotseling komt.

Verder zou ik me op de emotie richten en daar aandacht aan besteden. Hoe ze die boosheid beter kan uiten komt dan later wel. Of als dat voor jullie geen optie is: aangeven dat ze best boos mag zijn, maar dat ze dan beter het kussen een stomp kan geven of iets dergelijks.

Zomaar wat ideetjes?

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 01-02-2013 22:09:01 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:09:29 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122360639
oktober pas weer Nirak? Ik moet/mag weer in mei? Wat gaat het toch overal anders ook. Vind het niet erg hoor.

Oh, en dan vergat ik nog te jompelen voor je stoere! *O*
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:11:03 #285
244125 laziness
pi_122360712
14 maanden en dan 2 jaar is het toch het standaard protocol? Wij mogen 14 februari met de dan peuter.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:12:18 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122360774
Ik ben een week niet thuis geweest en mijn dreumes gaat met sprongen vooruit. Schuifelt langs de tafel, eet als een bootwerker en slaat zijn drinken achterover.

Sinds gisteravond ben ik weer thuis en vannacht was hij compleet overstuur. Echt zo zielig, hij bleef maar huilen. Mijn man was bij hem en ik heb tranen met tuiten gehuild in bed omdat ik zo weinig voor hem kon doen. :'( Uiteindelijk heeft ie nog een tijdje tussen ons in gelegen in bed.

Nu gaat het wel wat beter maar hij moest nog wel huilen als oma de kamer uitging en hij alleen met mij achterbleef (en dat doet pijn.....).

Vanavond gaf ik hem zijn eten en toen keek hij me recht aan en zei "mama" met een smekende blik in zijn ogen. Zo gericht heb ik hem nog geen mama horen zeggen. Toen kon je me helemaal opvegen...
pi_122360890
Och Kyara wat lastig! :*
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:16:50 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122361003
Ik geloof dat het nu weer goed is.... nog steeds raar dat mama zo weinig kan natuurlijk (en zo ontzettend lastig/moeilijk als je je kind niet op kan tillen....). Maar goed, nu even wat rust voordat er over een paar weekjes "ineens" 2 babies zijn.
pi_122361038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:11 schreef laziness het volgende:
14 maanden en dan 2 jaar is het toch het standaard protocol? Wij mogen 14 februari met de dan peuter.
Goed dat je t zegt! Volgens mij moeten wij ook eens bellen voor een afspraak.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:17:41 #290
30252 Soempie
Procreating
pi_122361044
Och Kyara, wat verdrietig. Het is niet makkelijk, maar je bent weer thuis. :*
pi_122361199
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:16 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat het nu weer goed is.... nog steeds raar dat mama zo weinig kan natuurlijk (en zo ontzettend lastig/moeilijk als je je kind niet op kan tillen....). Maar goed, nu even wat rust voordat er over een paar weekjes "ineens" 2 babies zijn.
Ja frustrerend! Ik herken je gevoel zo erg! (Is een van de redenen waarom ik nog steeds twijfel over wel geen derde ivm weer ks) Maar fijn dat het weer goed lijkt te zijn :D hopelijk went hij straks snel aan zijn twee prachtige zusjes. Het is ook allemaal wat in het leven van zo een klein kereltje wat er in korte tijd allemaal veranderd!
pi_122361306
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Goed dat je t zegt! Volgens mij moeten wij ook eens bellen voor een afspraak.
Vorige jaar precies hetzelfde maar nu dus weer, jullie beginnen over bijna twee of dan twee-jarige (toen eenjarige natuurlijk ;) )en ik word helemaal onrustig en denk potver die van mij volgt na die van jullie.. Waarom gaat het allemaal zo snel!?
pi_122361549
Oh ik vind t allemaal wel meevallen. Vind t heerlijk hoe 'groot' ze nu is en dat we steeds beter kunnen communiceren en samen liedjes zingen enzo O+
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:30:09 #294
244125 laziness
pi_122361653
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:28 schreef Vanyel het volgende:
Oh ik vind t allemaal wel meevallen. Vind t heerlijk hoe 'groot' ze nu is en dat we steeds beter kunnen communiceren en samen liedjes zingen enzo O+
Ja ik vind het ook wel heel fijn zo als het nu gaat :Y
pi_122361701
Ja dat vind ik ook Vanyel, maar aan de andere kant vind ik klein ook zo leuk. Maar het kunnen communiceren is echt heel fijn! En het hoort ook gewoon zo dat ze groot worden en uiteindelijk vind ik elke fase erg leuk, maar het lijkt bij Sarah allemaal wel veel sneller te gaan dan dat het bij J ging.
pi_122361721
Oh Kyara, dat klinkt heftig. Je kleine wordt groot,maar toch is hij ook nog zo klein. En jij ziet alles aan, maar kunt niet optimaal helpen. Het komt allemaal wel weer goed, en zal zijn eigen ritme wel vinden. Maar het is nu wel even lastig.

Ik dacht dat het cb 14-18-24 maand was. Of is die 18 maand ook al weg bezuinigd, zoals de 7,5 maand afspraak? Daan mag 1 maart voor de BMR.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:33:39 #297
244125 laziness
pi_122361837
Oh die 18 maanden hebben wij over geslagen wegens niet nuttig maar is misschien wel standaard dan?
pi_122362571
Ik sla de komende afspraken tussen 2 en 3 over, heb afgesproken pas met 3 jaar weer te gaan. Laatste keer was met 22 maanden
pi_122362712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:11 schreef laziness het volgende:
Nee verschilt erg per regio. Hier doen ze wel nog die 18 maanden afspraak.

Ik moet ook ergens deze week maae ik ben deze cb-boekjes kwijt :') geen idee wanneer we moeten en weet ook niet of we nog kunnen. Straks ff goed zoeken...
:)
pi_122362856
Bij ons was/is het ook 14, 18 maanden en dan 2 jaar.

Tankgirl, lastig zeg! En pijnlijk ook :X
Ik d3nk dat bovenstaande tips al heel goed zijn. Van tevoren kaderen zodat ze weet of ze bv 1 of 2 filmpjes mag kijken. En dan tijdens het kijken ook zeggen dat nu het laatste stukje begint en dat daarna de tv/laptop uit gaat en ze wat anders gaat doen.

Als je toch een kopstoot krijgt, dan zou ik haar andersom op schoot neerzetten (dus met haar gezicht naar je toe) en haar duidelijk uitleg geven waarom het nu stopt.
Ik vind het ook wel belangrijk om haar te vertellen dat haar gedrag niet goed is en dat ze zo mama au doet.
Ze mag best boos zijn, maar niet mama pijn doen.
Wellicht moet je dit pas aankaarten als ze gekalmeerd is, omdat anders de boodschap niet aankomt, maar ook niet te lang wachten, want dan is het moment voor haar al voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')