SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:16 schreef danic het volgende:
Dat beloofd wat als we over een week of 2 naar Duitsland gaan om te sleeën
Dan gaan wij die ook proberen. Onze man word ook de laatste week veel te vroeg wakker omdat ie aan de voorkant helemaal doorgelekt is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:09 schreef laziness het volgende:
AH luier werkt bij onze buikslaper prima
Sluit ook beter aan dan pampers
Misschien Eva een keer in bad doen met wat zemelen (zemelen in washand met knijper, en ff in het bad laten weken)? Als Larissa een erge eczeem aanval heeft, dan doe ik dit altijd. En dan daarna lekker insmeren met vaseline.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:01 schreef danic het volgende:
Ach gos Octo, arme Mia![]()
Gaat snel hè met die reserves![]()
Jouw omschrijving lijkt op eva dr reactie idd. Ik denk dat ik morgen even terugga naar de bepanthen.
Ik ga ook een bakje water op haar kamer zitten, goeie tip! Ik denk ook dat het een combinatie is van eenirritatie op iets in combi met dit type weer. Ik heb er zelf ook last van.
Zou het echt aan de luiers kunnen liggen als het alleen op rug zit en niet op dr buik en liezen? En dat verklaart niet de reactie in haar knieholten.
Wat nts zegt heb ik ook aan gedacht. Maar als ik niet smeer wordt het heel droog en geïrriteerd, dus wat zou ik dan kunnen doen?
Ik geef het nog een weekje en anders ga ik toch maar naar de huisarts.
ahwwwwquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:18 schreef bitterend het volgende:
aaww beterschap zieke dreumesen!
Mef fijn dat hij in zijn bedje heeft geslapen!
Gisteren heeft mijn dreumes de ipad gebrach, mijn vinger gepakt en erop gezet..toen keek me vragend aan![]()
ze wou dat ik het aan zette
Dan is het wachten tot het moment dat ze het zelf kan, dat aanzettenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:18 schreef bitterend het volgende:
aaww beterschap zieke dreumesen!
Mef fijn dat hij in zijn bedje heeft geslapen!
Gisteren heeft mijn dreumes de ipad gebrach, mijn vinger gepakt en erop gezet..toen keek me vragend aan![]()
ze wou dat ik het aan zette
Zoals Mef zegt, bij de supermarkt, of bij een drogistquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:03 schreef danic het volgende:
Te warm op zijn kamer? Of te warm aangekleed? Misschien een intensieve droom?
Ik zou hem even in de gaten houden, maar als je niks raars aan hem merkt is hij niet ziek. Even afwachten hoehij de volgende keer wakker wordt.
Mijn viend gaat morgen even met eva naar de huisarts. Stomme vraag misschien tankgirl, maar waar haal ik zemelen?
Vaag, bij mij verschijnt ie wel gewoon?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Weer uit myAT. Reeksen jullie niet meer ofzo?
Hoe is het met jouw bijna peuter?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Weer uit myAT. Reeksen jullie niet meer ofzo?
Klinkt goed. Zie je al vooruitgang?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:12 schreef Vanyel het volgende:
Een hele coole loopfiets met maar 2 wielen. Die heeft ze stiekem al gekregen in de hoop dat ze haar angst kwijtraakt (voor een nietloper blijkt zo'n instabiele fiets vrij spannend) en op de verjaardag wel blij ermee is
Dat is al wat, knap van Dotquote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:30 schreef Vanyel het volgende:
Nee blijft nog eng. Aan de andere kant loopt ze soms kleine stukkies aan 1 hand...
Op de kleine fiets met 4 wieltjes gaat ze als een speer, maar dat helpt vooralsnog voor geen meter.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Vanyel. Zo heeft mijn zusje het ook gedaan met haar niet-loper. Hij kon er echt snel mee uit de voeten, toen hij durfde. Lopen kwam niet eens lang daarna. Maar of dat met elkaar te maken heeft weet ik niet.
Dot wisselt van twee borden stamppot tot een halve hand rijst. Is echt maar net waar ze zin in hebben volgens mij.quote:Ik hoop dat het een groeispurtje is. Al lijkt het nu in de breedte te gaan. Vandaag op hetzelfde schema als gisteren. Avondeten even gewogen, en dan zit hij net over de 300 gram tikki massala. Wat is eigenlijk normaal voor een dreumes?
Hier zijn al een tijdje vier kiezen door en sinds kort een puntje van twee hoektanden en de andere twee staan ook op doorkomen, dus dat zou goed kunnen. Ik gaf dan wat zachter warm eten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:34 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij is iets niet snel te gek bij een dreumes. 3 ons avondeten, ik kan er alleen maar van dromen. Ventje eet wel ook 4 boterhammen, fruit, kwark etc maar avondeten ho maar. Vandaag 3 kleine stukjes ovenfriet en wat kip, dat was het. Gaat al sinds de jaarwisseling zo. Sinds die tijd ook vaak dunne poep, zo erg dat het langs zijn benen loopt. Dat herken ik niet, zelfs niet van de babytijd. Ik herinner me wel een andere periode waarin hij geen warm eten bliefde, dat was met het doorkomen van zijn eerste tandjes. Nu heeft hij bijna al zijn tanden al, zouden het dan gewoon zijn kiezen zijn? Het verklaart ook wel de slechte nachten. En hij lijkt meer te kwijlen. Alleen de eerste keren dat zijn tanden doorkwamen stonk zijn poep veel erger, heel zuur. Dat is nu niet zo.
In het artikel van Ouders van Nu stond de tip: vooral NIET over het eten praten (dus ook geen mmm lekker opmerkingen). Dit passen we nu al een paar weken toe bij Hannah en het lijkt goed te werken. Ik snijd bewust een ander onderwerp aan (misschien een beetje geforceerd, maar a la). Na een paar minuten zie je dat ze dan uit zichzelf gaat eten. En wat ze echt niet lust, dat hoeft ze niet te eten.quote:Als je peuter niet wil eten
Op: 05-09-2008 in peuter & kleuter | forum
Als je peuter niet wil eten
Na 18 maanden veranderen de meeste kindjes van gulzige baby’s in lastige eters. Dit hoeft je als ouder niet tot wanhoop te drijven.
Lelijke gezichten aan tafel. Het bord niet leeg eten. Het is een van de meest voorkomende problemen onder peuters en kleuters, weet Annet Heebink. ‘Vooral groene dingen eten ze vaak niet.’ Heebink werkt als wijkverpleegkundige bij het consultatiebureau in Hoogkerk en geeft aan ouders de cursus Peuter in Zicht! over de belangrijkste opvoedkwesties.
Stukjes vlees
‘Baby’s eten per definitie goed. Die móeten groeien’, legt Heebink uit. ‘Maar na 1,5 à 2 jaar zie je meestal een kentering. Het kind weigert ineens om te eten, of het pikt bijvoorbeeld alleen de stukjes vlees er uit.’
Geen zorgen
Niks om je zorgen over te maken, leert ze ongeruste ouders. ‘Het belangrijkste is dat je kind gezond is en dat de groei goed gaat. Dat controleert het consultatiebureau. Meestal gaat het goed, ook al eten ze weinig. Een peuter heeft nou eenmaal niet zoveel eten nodig. Het komt maar zelden voor dat we een kind moeten doorverwijzen naar een arts.’
Tips
Weinig eten of muizenhapjes eten, meestal gaat het vanzelf over. Je kunt een paar dingen doen om het kind hierbij te helpen:
1. Zorg voor een goede sfeer
Het allerbelangrijkste: zorg voor een positieve sfeer aan tafel. In een negatieve sfeer kan een kind niets leren.
Eet samen aan een mooi gedekte tafel
Bemoei je zo min mogelijk met je peuter als het eet
Dwing je kind niet om het bord leeg te eten. Je leert het dan om het eigen gevoel van eetlust en verzadiging te negeren. Bovendien wordt eten dan een straf
Geef complimentjes als het goed gaat.
2. Duidelijke regels
Stel duidelijke regels op en houd je daar consequent aan. Beide ouders blijven hierbij op één lijn. Voorbeelden van goede regels:
Jij bepaalt wat, wanneer en hoe lang er gegeten wordt. Je kind bepaalt hoevéél het eet
Ga niet onderhandelen. Het kind gaat eten dan als iets onaangenaams zien, waar een beloning bij hoort
Blijf je kind gevarieerd eten aanbieden, ook ‘vieze’ dingen
Laat het kind 10 tot 15 minuten aan tafel zitten. Langer houdt een peuter niet vol
Haal het bord weg als het met eten gaat spelen of gooien
Ruim het bord zonder commentaar af. Ook als het eten niet op is
Geef altijd het toetje. Het toetje mag geen beloning zijn.
3. Geef het goede voorbeeld
Als ouder ben je het grote voorbeeld wanneer je kind vast voedsel gaat eten. Maak hier gebruik van.
Neem zelf eerst een hapje van iets nieuws
Als je wilt dat je kind ontbijt, ontbijt zelf dan ook
Je kind aapt ook slechte voorbeelden na. Onthoud dit wanneer je zelf een eetprobleem hebt of een afkeer van bepaalde producten.
Auteur: Corine de Goede, in samenwerking met Annet Heebink
Bron: Voedingsadvisering bij jonge kinderen
Danic, ik heb het zelf ook. Bij mij komt het bij stress ook nog wel eens te voorschijn. De echt schrale plekken smeer ik zo af en toe, maar kan niet zeggen dat het helpt. Wat wel helpt: even na het gewone douchen koud water over je heen gooien. Doen we bij Driekus (die heeft het ook) nu ook. En olie in bad (in ons geval olijfoliezeep) zodat dat al vettig is. En niet te vaak douchen/bad.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:55 schreef danic het volgende:
Zo DF, die kan eten![]()
Goed idee Vanyel om het haar al eerder te geven. Klinkt alsof er echt vooruitgang in zit!
Vriend is gisteren met Eva bij de huisarts geweest.
Ze heeft atopisch eczeem, wat dus eczeem is dat verschijnt bij droog en koud weer. Ze heeft een tube cetomacrogolgel gekregen (kan inmiddels een winkel beginnen, ik had er woensdag ook al 1 gekregen, dus nu 3 tubes, maar dat vind ik met dit spul niet erg) en we moeten vooral veel en vaak smeren.
Is het over een week of 2 nog niet weg, dan terugkomen, krijgen we een sterker middeltje. Ws een smeerbare antibioticakuur ofzo.
Hoop dat het snel over is, want ook hier onrustige nachten. Ik steek het op de jeuk, ze wordt er helemaal gek van, zo sneu
Ze eten wel meer wat ik niet lekker zou vinden. Dot maakt soms ook combinaties waar ik de rillingen van krijg, maar als het haar bevalt heb ik er geen last van.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:15 schreef bitterend het volgende:
Koud heb ik zelf nog niet geprobeerd..leek me vies..koude stamppotmaar misschien dat zij het lust? hmm vanavond zuurkool..
Die van ons ongeveer hetzelfde. Van 9:00-10:30 en 16:00-17:30quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:35 schreef Cyntiaa het volgende:
Hoe vaak en hoe lang slapen jullie kindjes eigenlijk nog overdag? Cas heeft nog steeds 2 slaapjes nodig... 2 x 1,5 uur met gemak!
09:30-11:00 / 14:00-16:00
Met een jaar sliep mijn dreumes al nog maar 1x per dag.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:35 schreef Cyntiaa het volgende:
Hoe vaak en hoe lang slapen jullie kindjes eigenlijk nog overdag? Cas heeft nog steeds 2 slaapjes nodig... 2 x 1,5 uur met gemak!
09:30-11:00 / 14:00-16:00
Kan je dan niet 's ochtends wat langer rekken zodat ze wat later wakker wordt en de middag makkelijker volhoudt?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:06 schreef bitterend het volgende:
R doet het nog niet heel goed op een slaap maar ze gaat met geen mogelijkheid slapen in de middag
Ze gaat rond 11 uur slapen en dan slaapt ze tot half 13/13 uur
De middag is voor haar eigenlijk te lang maar heb al paar keer geprobeerd haar om 16h in bed te doen, het werkt niet...
Herkenbaar. Hier redt M. het niet tot de middag, dus nu is z'n slaaptijd opgeschoven van 08.30 uur naar 10.30 uur (tot 13.30/ 14.00 uur). Vervolgens wil hij 's middags niet meer slapen, maar eigenlijk is die tijd tot bedtijd net te lang.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:43 schreef Kyara het volgende:
M slaapt de laatste tijd nogal rommelig. Meestal 's ochtends van 08:30 - 10:30 en van 14:00 - 15:30. En 's nachts van 19:00 - 07:00. Maar soms wil ie 's ochtends niet slapen, of 's middags niet. En hij kan eigenlijk niet zonder.
Ja !! doet ze heeel veel..zelf kijken, wijzen, kletsen, lachenquote:Op woensdag 23 januari 2013 21:05 schreef Kyara het volgende:
"leest" ze zelf wel boekjes? M. bekijkt ook vaak boekjes als ie aan het spelen is. Soms met een boe, gebabbel erbij als hij zelf aan het voorlezen is
Dikkie Dik, Nijntje, Boris de Piloot, Dribbel, Rupsje Nooitgenoeg, enz.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:36 schreef bitterend het volgende:
Welke boekjes lezen jullie?
Wij hebben Dikkie Dik, Nijntje (oma en opa pluis), en een paar gouden boekjes
dit boek is ook erg leuk voor peuters; Evie zit nu in de telfase en gaat daadwerkelijk alles tellen en benoemen. Heel leuk!quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:59 schreef Juud79 het volgende:
Wij hebben ook nog 123 met Fiep, ik wil ze eigenlijk allemaal, zooo cute!!
[ afbeelding ]
Hebben jullie ook iets van een wandelwagensoos in de buurt? Is hier wel, ben er nog nooit geweest want vaak op ma en dan is m op het kdv. Maar ziet er wel leuk uit.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:40 schreef Soempie het volgende:
Leuk zo'n voorleesontbijt trouwens.![]()
Omdat M. niet naar een kdv gaat probeer ik af en toe met hem gelegenheden/ situaties waar ook andere kinderen aanwezig zijn te bezoeken.
Ja, hier zijn twee koffiemiddagen, maar precies in die tijd slaapt M. Dat is wel erg jammer en ik vraag me af hoe andere ouders dat dan doen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hebben jullie ook iets van een wandelwagensoos in de buurt? Is hier wel, ben er nog nooit geweest want vaak op ma en dan is m op het kdv. Maar ziet er wel leuk uit.
Hier gaven ze als tip om pas echte schoenen te kopen als je kindje 3 maanden goed kan lopen en voor die tijd slofjes te gebruiken. Maar, met dit weer moet je toch wat, zou ik denken? Als hij ook buiten wil lopen zou ik extra letten op een goede flexibele zool. Verder zou ik de tijd dat hij ze aan heeft beperkt houden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Ok onze dreumes loopt nu zo'n 2 weken thuis op blote voeten, hoe trots kun je zijn. Nu wel ie ook buiten lopen maar is het niet iets te snel voor schoenen?
Ja het gaat om best een korte tijd dat ie ze aan heeft. Vooral als we bij school van de oudste staan te wachten enzo. Thuis heeft ie altijd blote voeten. Vanavond maar even kijken dan naar iets met hele flexibele zool.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier gaven ze als tip om pas echte schoenen te kopen als je kindje 3 maanden goed kan lopen en voor die tijd slofjes te gebruiken. Maar, met dit weer moet je toch wat, zou ik denken? Als hij ook buiten wil lopen zou ik extra letten op een goede flexibele zool. Verder zou ik de tijd dat hij ze aan heeft beperkt houden.
Waarom de 'quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier weer terug van de kruipgroep (zal wel hetzelfde als een wandelwagensoos zijn). Altijd gezellig, vandaag thema over leefstijl en gewicht. Daan begint echt meer contact te maken met andere kindjes. Bij 1 (maand jonger) ging hij op 5 cm van haar gezicht zitten en maar babbelen. Toen ze haar hoofd wegdraaide kroop hij weer voor haar neus, en babbelde stug verder..
Met Chris ben ik er pas heen gegaan toen hij tot 11 uur fatsoenlijk wakker kon blijven. Dat was na de 1,5 jaar pas. Daan redt dat nu al.
grote broerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:51 schreef Kyara het volgende:
zo, mijn dreumes is groter broer. Hij is al eventjes mee geweest bij zijn zusjes (in de hal blijven wacchte, niet de hc op). Vlak bij de kamer waar hij zelf vorig jaar lag. Hij was wel erg onder de indruk. Vandaag gaat hij ook bij zijn zusjes kijken. Wordt we aangeraden om hem toch vaak mee te nemen, al is het maar kort. Maar goed, voor hem ook de nodige veranderingen. Gelukkig zijn kindjes flexibel en heeft hij ook veel vertrouwde gezichten om hem heen. En ik mis hem natuurlijk ook enorm.
quote:Op maandag 28 januari 2013 12:07 schreef Vanyel het volgende:
Even eenvoor een uur na de laatste portie pannenkoek met ei nog geen reactie
Dat is dan ook een late reactie, als het van gistermiddag of -avond vandaag pas rood werd. Of is dat normaal bij contactallergie?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Ghoeoeoed...wij hebben een knalrode teletubbie hier rondlopen. We dachten even aan de vijfde ziekte, maar dat blijkt het niet te zijn. Ook geen virusje, maar een allergische reactie. En een heftige ook. De vraag is nu: waarvan danWe hebben eigenlijk maar twee verdachten: de sojamelk van gisteravond of de douchefris van gistermiddag. Maar beiden heeft ie al eerder gehad, met in iedergeval niet zo'n sterke reactie.
Hij was vannacht wel vreselijk onrustig en begon ook weer te hoesten, dus we dachten al dat er iets aan zat te komen, maar dit zagen we niet aankomen. Morgen stond er al een afspraak met de kinderarts, dus ik ben benieuwd of hij hier nu nog iets mee kan. We hebben voor nu geen antihistamine mee gekregen, tienus lijkt er verder weinig last van te hebben, het ziet er alleen niet uit.
Een driewerf hoera voor je stoere meisje Susie. En Vanyel, zou het dadelijk echte taart kunnen zijn, dat zou mooi zijn!
Dat roep ik hier ook steeds maar dat wordt toch anders gezien.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Taart zonder ei of zonder melk of glutenvrij oid is ook echte taart
Ja en ook 4 tandjes bovenquote:Op maandag 28 januari 2013 12:03 schreef Deepfreeze het volgende:
TJ, Wat een leuke foto's, die dramaqueenen 4 tandjes onder?
je ondertitel loopt wel iets achter
Volgende week moet ze!quote:Op maandag 28 januari 2013 18:04 schreef Susie het volgende:
Wanneer mag R voor de prikjes?
En mag ik hier even kwijt dat ik die ontwikkeling zo ontzettend leuk vind! Word steeds meer en meer verliefd op d'r!Dat gebrabbel waar ik geen hol van versta, heerlijk!
quote:
Leuk! Hij was nog een beetje ziekig en heel moe daardoor, maar hij vond de slingers prachtig, vond na een paar keer zelfs de wishbone leuk (eerste keer erop was huilenquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:51 schreef Soempie het volgende:
[..]![]()
Hoe was de verjaardag?
Bitterend, schattig he, meelopen.![]()
Wat leuk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Leuk! Hij was nog een beetje ziekig en heel moe daardoor, maar hij vond de slingers prachtig, vond na een paar keer zelfs de wishbone leuk (eerste keer erop was huilen), heeft gesmuld van de taart en heeft eindeloos met de ballonnen gespeeld. Dit weekend viert hij zijn verjaardag met papa.
Ik ben altijd vrij op woensdag, maar anders had ik een vrije dag genomenquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat leuk.Had je een dag vrij om z'n verjaardag te vieren? En wat tof dat hij een wishbone heeft gekregen. Daar gaat hij vast heel lang plezier van hebben.
Deepfreeze, tosti kaas met peer is hier ook een succes. Net als de boterham met banaan of mango.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Goed dat je t zegt! Volgens mij moeten wij ook eens bellen voor een afspraak.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:11 schreef laziness het volgende:
14 maanden en dan 2 jaar is het toch het standaard protocol? Wij mogen 14 februari met de dan peuter.
Ja frustrerend! Ik herken je gevoel zo erg! (Is een van de redenen waarom ik nog steeds twijfel over wel geen derde ivm weer ks) Maar fijn dat het weer goed lijkt te zijnquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:16 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat het nu weer goed is.... nog steeds raar dat mama zo weinig kan natuurlijk (en zo ontzettend lastig/moeilijk als je je kind niet op kan tillen....). Maar goed, nu even wat rust voordat er over een paar weekjes "ineens" 2 babies zijn.
Vorige jaar precies hetzelfde maar nu dus weer, jullie beginnen over bijna twee of dan twee-jarige (toen eenjarige natuurlijkquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Goed dat je t zegt! Volgens mij moeten wij ook eens bellen voor een afspraak.
Ja ik vind het ook wel heel fijn zo als het nu gaatquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:28 schreef Vanyel het volgende:
Oh ik vind t allemaal wel meevallen. Vind t heerlijk hoe 'groot' ze nu is en dat we steeds beter kunnen communiceren en samen liedjes zingen enzo
Nee verschilt erg per regio. Hier doen ze wel nog die 18 maanden afspraak.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:11 schreef laziness het volgende:
14 maanden en dan 2 jaar is het toch het standaard protocol? Wij mogen 14 februari met de dan peuter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |