SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:16 schreef danic het volgende:
Dat beloofd wat als we over een week of 2 naar Duitsland gaan om te sleeën
Dan gaan wij die ook proberen. Onze man word ook de laatste week veel te vroeg wakker omdat ie aan de voorkant helemaal doorgelekt is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:09 schreef laziness het volgende:
AH luier werkt bij onze buikslaper prima
Sluit ook beter aan dan pampers
Misschien Eva een keer in bad doen met wat zemelen (zemelen in washand met knijper, en ff in het bad laten weken)? Als Larissa een erge eczeem aanval heeft, dan doe ik dit altijd. En dan daarna lekker insmeren met vaseline.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:01 schreef danic het volgende:
Ach gos Octo, arme Mia![]()
Gaat snel hè met die reserves![]()
Jouw omschrijving lijkt op eva dr reactie idd. Ik denk dat ik morgen even terugga naar de bepanthen.
Ik ga ook een bakje water op haar kamer zitten, goeie tip! Ik denk ook dat het een combinatie is van eenirritatie op iets in combi met dit type weer. Ik heb er zelf ook last van.
Zou het echt aan de luiers kunnen liggen als het alleen op rug zit en niet op dr buik en liezen? En dat verklaart niet de reactie in haar knieholten.
Wat nts zegt heb ik ook aan gedacht. Maar als ik niet smeer wordt het heel droog en geïrriteerd, dus wat zou ik dan kunnen doen?
Ik geef het nog een weekje en anders ga ik toch maar naar de huisarts.
ahwwwwquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:18 schreef bitterend het volgende:
aaww beterschap zieke dreumesen!
Mef fijn dat hij in zijn bedje heeft geslapen!
Gisteren heeft mijn dreumes de ipad gebrach, mijn vinger gepakt en erop gezet..toen keek me vragend aan![]()
ze wou dat ik het aan zette
Dan is het wachten tot het moment dat ze het zelf kan, dat aanzettenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:18 schreef bitterend het volgende:
aaww beterschap zieke dreumesen!
Mef fijn dat hij in zijn bedje heeft geslapen!
Gisteren heeft mijn dreumes de ipad gebrach, mijn vinger gepakt en erop gezet..toen keek me vragend aan![]()
ze wou dat ik het aan zette
Zoals Mef zegt, bij de supermarkt, of bij een drogistquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:03 schreef danic het volgende:
Te warm op zijn kamer? Of te warm aangekleed? Misschien een intensieve droom?
Ik zou hem even in de gaten houden, maar als je niks raars aan hem merkt is hij niet ziek. Even afwachten hoehij de volgende keer wakker wordt.
Mijn viend gaat morgen even met eva naar de huisarts. Stomme vraag misschien tankgirl, maar waar haal ik zemelen?
Vaag, bij mij verschijnt ie wel gewoon?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Weer uit myAT. Reeksen jullie niet meer ofzo?
Hoe is het met jouw bijna peuter?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Weer uit myAT. Reeksen jullie niet meer ofzo?
Klinkt goed. Zie je al vooruitgang?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:12 schreef Vanyel het volgende:
Een hele coole loopfiets met maar 2 wielen. Die heeft ze stiekem al gekregen in de hoop dat ze haar angst kwijtraakt (voor een nietloper blijkt zo'n instabiele fiets vrij spannend) en op de verjaardag wel blij ermee is
Dat is al wat, knap van Dotquote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:30 schreef Vanyel het volgende:
Nee blijft nog eng. Aan de andere kant loopt ze soms kleine stukkies aan 1 hand...
Op de kleine fiets met 4 wieltjes gaat ze als een speer, maar dat helpt vooralsnog voor geen meter.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Vanyel. Zo heeft mijn zusje het ook gedaan met haar niet-loper. Hij kon er echt snel mee uit de voeten, toen hij durfde. Lopen kwam niet eens lang daarna. Maar of dat met elkaar te maken heeft weet ik niet.
Dot wisselt van twee borden stamppot tot een halve hand rijst. Is echt maar net waar ze zin in hebben volgens mij.quote:Ik hoop dat het een groeispurtje is. Al lijkt het nu in de breedte te gaan. Vandaag op hetzelfde schema als gisteren. Avondeten even gewogen, en dan zit hij net over de 300 gram tikki massala. Wat is eigenlijk normaal voor een dreumes?
Hier zijn al een tijdje vier kiezen door en sinds kort een puntje van twee hoektanden en de andere twee staan ook op doorkomen, dus dat zou goed kunnen. Ik gaf dan wat zachter warm eten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:34 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij is iets niet snel te gek bij een dreumes. 3 ons avondeten, ik kan er alleen maar van dromen. Ventje eet wel ook 4 boterhammen, fruit, kwark etc maar avondeten ho maar. Vandaag 3 kleine stukjes ovenfriet en wat kip, dat was het. Gaat al sinds de jaarwisseling zo. Sinds die tijd ook vaak dunne poep, zo erg dat het langs zijn benen loopt. Dat herken ik niet, zelfs niet van de babytijd. Ik herinner me wel een andere periode waarin hij geen warm eten bliefde, dat was met het doorkomen van zijn eerste tandjes. Nu heeft hij bijna al zijn tanden al, zouden het dan gewoon zijn kiezen zijn? Het verklaart ook wel de slechte nachten. En hij lijkt meer te kwijlen. Alleen de eerste keren dat zijn tanden doorkwamen stonk zijn poep veel erger, heel zuur. Dat is nu niet zo.
In het artikel van Ouders van Nu stond de tip: vooral NIET over het eten praten (dus ook geen mmm lekker opmerkingen). Dit passen we nu al een paar weken toe bij Hannah en het lijkt goed te werken. Ik snijd bewust een ander onderwerp aan (misschien een beetje geforceerd, maar a la). Na een paar minuten zie je dat ze dan uit zichzelf gaat eten. En wat ze echt niet lust, dat hoeft ze niet te eten.quote:Als je peuter niet wil eten
Op: 05-09-2008 in peuter & kleuter | forum
Als je peuter niet wil eten
Na 18 maanden veranderen de meeste kindjes van gulzige baby’s in lastige eters. Dit hoeft je als ouder niet tot wanhoop te drijven.
Lelijke gezichten aan tafel. Het bord niet leeg eten. Het is een van de meest voorkomende problemen onder peuters en kleuters, weet Annet Heebink. ‘Vooral groene dingen eten ze vaak niet.’ Heebink werkt als wijkverpleegkundige bij het consultatiebureau in Hoogkerk en geeft aan ouders de cursus Peuter in Zicht! over de belangrijkste opvoedkwesties.
Stukjes vlees
‘Baby’s eten per definitie goed. Die móeten groeien’, legt Heebink uit. ‘Maar na 1,5 à 2 jaar zie je meestal een kentering. Het kind weigert ineens om te eten, of het pikt bijvoorbeeld alleen de stukjes vlees er uit.’
Geen zorgen
Niks om je zorgen over te maken, leert ze ongeruste ouders. ‘Het belangrijkste is dat je kind gezond is en dat de groei goed gaat. Dat controleert het consultatiebureau. Meestal gaat het goed, ook al eten ze weinig. Een peuter heeft nou eenmaal niet zoveel eten nodig. Het komt maar zelden voor dat we een kind moeten doorverwijzen naar een arts.’
Tips
Weinig eten of muizenhapjes eten, meestal gaat het vanzelf over. Je kunt een paar dingen doen om het kind hierbij te helpen:
1. Zorg voor een goede sfeer
Het allerbelangrijkste: zorg voor een positieve sfeer aan tafel. In een negatieve sfeer kan een kind niets leren.
Eet samen aan een mooi gedekte tafel
Bemoei je zo min mogelijk met je peuter als het eet
Dwing je kind niet om het bord leeg te eten. Je leert het dan om het eigen gevoel van eetlust en verzadiging te negeren. Bovendien wordt eten dan een straf
Geef complimentjes als het goed gaat.
2. Duidelijke regels
Stel duidelijke regels op en houd je daar consequent aan. Beide ouders blijven hierbij op één lijn. Voorbeelden van goede regels:
Jij bepaalt wat, wanneer en hoe lang er gegeten wordt. Je kind bepaalt hoevéél het eet
Ga niet onderhandelen. Het kind gaat eten dan als iets onaangenaams zien, waar een beloning bij hoort
Blijf je kind gevarieerd eten aanbieden, ook ‘vieze’ dingen
Laat het kind 10 tot 15 minuten aan tafel zitten. Langer houdt een peuter niet vol
Haal het bord weg als het met eten gaat spelen of gooien
Ruim het bord zonder commentaar af. Ook als het eten niet op is
Geef altijd het toetje. Het toetje mag geen beloning zijn.
3. Geef het goede voorbeeld
Als ouder ben je het grote voorbeeld wanneer je kind vast voedsel gaat eten. Maak hier gebruik van.
Neem zelf eerst een hapje van iets nieuws
Als je wilt dat je kind ontbijt, ontbijt zelf dan ook
Je kind aapt ook slechte voorbeelden na. Onthoud dit wanneer je zelf een eetprobleem hebt of een afkeer van bepaalde producten.
Auteur: Corine de Goede, in samenwerking met Annet Heebink
Bron: Voedingsadvisering bij jonge kinderen
Danic, ik heb het zelf ook. Bij mij komt het bij stress ook nog wel eens te voorschijn. De echt schrale plekken smeer ik zo af en toe, maar kan niet zeggen dat het helpt. Wat wel helpt: even na het gewone douchen koud water over je heen gooien. Doen we bij Driekus (die heeft het ook) nu ook. En olie in bad (in ons geval olijfoliezeep) zodat dat al vettig is. En niet te vaak douchen/bad.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:55 schreef danic het volgende:
Zo DF, die kan eten![]()
Goed idee Vanyel om het haar al eerder te geven. Klinkt alsof er echt vooruitgang in zit!
Vriend is gisteren met Eva bij de huisarts geweest.
Ze heeft atopisch eczeem, wat dus eczeem is dat verschijnt bij droog en koud weer. Ze heeft een tube cetomacrogolgel gekregen (kan inmiddels een winkel beginnen, ik had er woensdag ook al 1 gekregen, dus nu 3 tubes, maar dat vind ik met dit spul niet erg) en we moeten vooral veel en vaak smeren.
Is het over een week of 2 nog niet weg, dan terugkomen, krijgen we een sterker middeltje. Ws een smeerbare antibioticakuur ofzo.
Hoop dat het snel over is, want ook hier onrustige nachten. Ik steek het op de jeuk, ze wordt er helemaal gek van, zo sneu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |