abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121581236
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_121581301
Gaan we hier weer verder.

Met een *O* *O* *O* voor de PEUTER van Claudia! Fijne verjaardag.

Wij hebben gisteren ons dreumesje maar weer eens genegeerd bij het huilen. Meestal kruipt ie dan binnen 5 minuten wel in zijn eigen bed, maar gisteren niet. Na drie huilbuien (lees: krijsen) toch in bed geteld. Meneer begint al te lachen als je em optilt, snikt nog wat na, nestelt zich tussen ons in en tukt. Goed voor onze nachtrust, maar hoe krijgen we em dit ooit nog weer afgeleerd zonder dat de buren een AMK melding gaan doen :')
pi_121581518
Claudia, gefeliciteerd met je peuter!

Mefke, oordoppen door hun brievenbus gooien ;)
Maar lastig is het wel.

Evenstar, balen dat het de verkeerde kant op gaat. Hoe gaat het met het drinken?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:30:46 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121581596
Mefke, ik zou het gewoon even zo laten voorlopig, het kost je veel meer energie om je er tegen te verzetten en uiteindelijk win je het toch niet. Heeft ie een slaapzak aan in bed, dan beperk je het draaien en woelen een beetje hebben wij gemerkt. Vorige week lag Lientje een keer in pyjama tussen ons in, nou dat doen we dus niet meer.....

Als ie iets groter is kan je hem uitleggen hoe je het wil en kan ie dat ook begrijpen, daar bereik je dan meer mee denk ik.
En het zal zo zijn dat als ie zich beter gaat voelen, hij wellicht ook weer hele nachten gaat slapen.

Heb je hem als eens een zetpil gegeven voor de nacht, ook als het lijkt alsof ie nergens last van heeft, gewoon om te kijken of dat iets doet?
pi_121581946
:* Voor de slecht slapende kindjes, wij hebben er ook weer last van -O- Geen idee waar het door komt maar vanavond gaan we maar eens kijken of hij beter slaapt met een zetpil. Zijn hoektanden komen ook door geloof ik.

Ons CB boekje heeft een vragenlijst voor elk bezoek. Er is volgende week een groepsgesprek met kindjes van dezelfde leeftijd maar het is op een bijzonder onhandige tijd. 10:30 uur, dan ligt Cas meestal nog te snurken. Dus ik weet niet of ik heen ga.
pi_121583038
Claudia van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter! *O*

Zijn er hier mensen die zich al in de sneeuw hebben gewaagd met hun dreumes? Ik ben benieuwd wat M. van de sneeuw vindt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_121583482
Claudia gefeliciteerd!

En mijn dreumes is nu in de sneeuw aan het spelen met haar zus! Dikke pret en ze willen net naar binnen. Ik was ook een hele tijd buiten maar ik was er eigenlijk wel klaar mee.
Ow en sneeuw moet je voelen maar vooral proeven! Sarah likt steeds aan de sneeuw..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_121586228
jelle vond het even wel grappig tot hij na 10 minuten ofzo ineens begon te huilen.. van de kouwe handen. tja eigenwijs om je handschoenen niet aan te houden..
pi_121586596
Hier wel een jochie dat heel blij naar buiten keek. Maar erin spelen is nog niet zo handig als je het liefst zou kruipen :P

En ik heb flink gelachen dit weekend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:21:51 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121589750
:D die foto :D

Drinken gaat wel wat beter gelukkig maar de rest Pffff :X
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121589865
hihi DF :D

beterschap evenstar! :*

Claudia! *O* gefeliciteerd met je peuter <3

ik denk erover om mijn meiden strakjes met de slee op te halen maar dan moet het wel overal nog flink besneeuwd zijn :') nog even overwegen en eerst mn skype-vergadering nog :P
:)
pi_121593497
Wat leuk, twee meiden die samen in de sneeuw kunnen spelen. En Sarah die lekker wil proeven. :9

Hier vond M. het vooral leuk om te zien hoe de straat sneeuwvrij werd gemaakt. Al vond hij het ook wel leuk om de sneeuwvlokken te pakken. Maar koude handjes van de sneeuw was weer minder. oO< Zelfde als bij hilliebillie.

De buurtbewoners maken hier de straten direct sneeuwvrij, dus een slee heeft hier weinig zin, helaas. Hopelijk zijn ze bij jullie in de buurt minder fanatiek, mignonne. :+

evenstar, beterschap..

Deepfreeze :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:04:08 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121607395
Claudia nog gefeliciteerd! *O*

Hier nog geen sneeuw getest met Anouk, moest werken vandaag :( En een kerel die heel fanatiek de achtertuin heeft geveegd, ook een stuk waar je echt niet hoeft te lopen, heeft mijn plan voor morgen ook wel wat om zeep geholpen :( Dus nu even plan b verzinnen, ze moet en zal morgen in d'r skibroek op de foto in de sneeuw *stampvoet* :D

Die foto DF! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_121607701
Claudia gefeliciteerd met je peuter! *O*

DF, die foto :D

Hier ook niet buiten geweest. Geen skipak voor M. en hij loopt nog niet. Zelf durf ik niet door de sneeuw te banjeren met 11 kg op mijn arm en 3 kg in mijn buik. We hebben wel voor het raam gekeken maar dat was niet zo interessant.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:19:22 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121608231
ik heb geen goede laarsjes voor Anouk, maar heb bedacht dat die te grote regenlaarsjes wel kunnen als ze haar slofjes aan houdt (en sokken ofcourse :P ).
Joh, Kyara, kan het mij in jou situatie wel voorstellen hoor! En idd, als Midas nog niet kan lopen, niet leuk dan toch? En voor hetzelfde geval glij jij nog uit ook! Nee, blijf maar binnen!
pi_121612799
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Het was weer een wonderlijk jaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121618736
Lena, gefeliciteerd! Wat ben je toch een poppetje O+

Evenstar, beterschap met O, hopelijk knapt hij snel op.

Zouden de slaapproblemen kunnen samenhangen met een fase in hun ontwikkeling? Ik las nl pas dat kindjes rond de 18 maanden ineens problemen kunnen krijgen bij het in slaap komen. Dit zou te makenhebben met verlatingsangst. Ineens is het besef er dat ze alleen achter blijven in die donkere slaapkamer en dat zorgt voor huilen. Wij hebben het ook net achter de rug.
Nu is eva al 20 maanden, maar hey je kan niet overal snel in zijn toch :P

Hier helpt vooruitblikken ook heel goed momenteel.

Ik moest vandaag helaas werken, dus heb de allereerste keer sleeën met mijn kind gemist :(
Eva vind sneeuw (neeuw!) fascinerend, maar alleen als zij binnen is blijkt nu. Vorige maand viel er ook een verdwaald laagje en dat was prachtig! Sindsdien is alle schuim 'neeuw'. Zeepsop uit mijn haar onder de douche, het laagje op je drinken als je met je beker schudt, zelfs de wolken zijn een tijdje 'neeuw' geweest.
Dus vriend haar in haar skibroek gehesen, snowboots aan, warme jas en muts en hop, op de slee.
En wat denk je?? Zodra ze over de drempel ging, ging ze in de ankers en weigerde ze nog een stap te zetten. Ook op de slee was het steeds 'neeuw, bah' 'nee neeuw! Ieuw bah' :D
So much voor de sneeuw dus.
Dat beloofd wat als we over een week of 2 naar Duitsland gaan om te sleeën 8)7
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:59:28 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121622214
Claudia en soenpie ook nog gefeliciteerd :)!
pi_121632744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:16 schreef danic het volgende:

Dat beloofd wat als we over een week of 2 naar Duitsland gaan om te sleeën 8)7
:D! Daar denk je die ukken dan een plezier mee te doen, krijg je dit. :+

Scheidingsangst zie je vaak zo voor het eerste jaar verschijnen. Het hangt samen met het besef dat je er nog bent, ook al ziet je kind je niet. Dan is het ook maar de vraag of je wel terugkomt natuurlijk. Tussen het eerste en het vierde jaar neemt die angst af.

Ik kan me wel voorstellen dat het heftiger is rond de 18 maanden. De meeste kindjes kunnen dan lopen, wat maakt dat ze de afstand tot hun vader of moeder zelf kunnen vergroten of verkleinen. Als ze in bed worden gezet hebben ze zelf die mogelijkheid niet meer en dat lijkt me best moeilijk voor ze. Maargoed, dat weet ik dus niet zeker.

Ik ben er wel vrij zeker van dat verlatingsangst meespeelde hier (12 maanden). Het was vaak prima als ik in de kamer aanwezig was, maar zodra ik te snel naar de deur ging begon hij te snikken en 'maahama' te roepen. 's Avonds heb ik daarom geleidelijk de afstand vergroot en overdag zorg ik er nu voor dat hij me boven kan horen rommelen.

Overdag besteden we ook wat extra aandacht aan verstoppen, weggaan en terugkomen. M. vindt de spelletjes erg leuk. Vanmorgen draaide hij het om door zelf naar de keuken te lopen en te wachten tot ik zou zeggen: 'waar is M. nou? M. is weg?!' en dan kwam hij met een grote glimlach teruggelopen of hij spiekte even om het hoekje. :D
pi_121633511
Ah, ik heb het even opgezocht. Objectpermanentie is volledig ontwikkeld met gemiddeld 18 maanden. Objectpermanentie is het besef dat iets of iemand nog bestaat, ook al is het ding of de persoon niet in beeld. Met gemiddeld 18 maanden kunnen kinderen zoeken naar dingen/ mensen, ook al weten ze niet precies waar ze moeten kijken. Al veel eerder kunnen ze bijvoorbeeld ook zoeken naar een bal die onder de tafel rolt.

Objectpermanentie hangt dus weer samen met verlatingsangst.

[ Bericht 1% gewijzigd door Soempie op 16-01-2013 13:48:04 ]
pi_121651779
Meiden, ik vroeg ongeveer een week geleden wat julliedachten over plekken in de knieholten van eva. Het leek op exzeem. Ik heb nu al die tijd gesmeerd met bepanthen en dat kalmeert wel, maar helemaal over gaat het niet. Het jeukt ook enorm. Inmiddels heeft sinds een paar dagen onwijze jeuk op haar onderrug, ten hoogte van de rand van haar luier.
Ik heb het vandaag (zowel knieholten als rug) ingesmeerd met cetomacrogolgel in de hoop dat dit beter aanslaat. Maar na de eerste keer smeren wilde ik het een paar uur later weer doen en toen waren de plekken vuurrood. Is dit normaal, of zou dit middel het ergermaken? Volgens mij is het vrij onschuldig, want de basisingredienten zijn glycerine en vaseline.

In dr knieholten vond ik een normale reactie, omdat een plek is waar exzeem zich vaak manifesteerd. Maar haar onderrug? Zou het een reactie ergens op kunnen zijn? Ik twijfel om te switchen van merk luiers om uit te proberen. Maar de reactie zit alleen op dr rug, niet op dr buik of in de liezen. En dan zou ze toch geen reactie in haar knieholten krijgen?

Willen jullie eens met me meedenken? Ik vind het zo zielig voor dr, die jeuk!
pi_121652108
cetamacrogol geeft in principe geen reactie maar het kan altijd maar volgens mij is het bijna hetzelfde als bepathen. Ean heeft trouwens ook een rode plek in 1 knieholte en ik smeer dus met cetamcrogol creme. Ik geloof nl niet dat het echt eczeem is. Heb je een ander wasmiddel gebruikt? andere wasverzachter? is haar kamer misschien te droog?

Ean is ziekje again ze hoest en is snotverkouden en daarbij wat koorts dus vanmiddag had ik een zwaan kleef aan en in badje met eucalyptus wilde ze ook niet. Ze is wel heel lief gaan slapen maar ik vind het zo erg als ze ziek is. En verlatingsangst kent ze ook maar dan vooral ;s middags na het slapen tot slaaptijd zit ze aan mij vastgeplakt en piept ze om alles. 's morgens heb ik het liefste kind van de wereld.
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:40:19 #23
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_121652537
Danic, de eerste gedachte die mij te binnen schiet is dat de plekken zijn gaan broeien, al dan niet onder de gel? Zo'n luierrand is ook van plastic en dat samen met die vaseline-achtige gel verstikt de huid misschien? Knieholtes zijn ook van die 'donkere' plekken waar soms geen lucht bij kan?

It's just a shot!
pi_121652592
Arme Eva :* Is ze allergisch voor iets?

Ook beterschap voor Ean!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:45:27 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121652896
Wat naar Danic! Heb geen tips voor je eigenlijk, geen ervaring mee, maar wat NTS zegt vind ik ook wel logisch klinken. Misschien naar de ha ermee?

Beterschap voor ean! :*

Anouk heeft ontdekt dat ze haar romper (deze was wat aan de grote kant ook :P) voor haar gezicht kan trekken... "waar is Anouk nou?" En dan gaat die dus weer naar beneden en ligt ze helemaal in een deuk! O+ Verder is het een boef, die nee gaat schudden en vervolgens ja gaat doen _O- :(
pi_121653153
:D

M. doet dat hier met z'n slabbetje. :Y)

Hier deze week ook een plek in de knieholte. Ik heb zo'n vermoeden dat ik niet goed afgedroogd had na het badderen.
pi_121653248
M. zet hier zijn boek overeind en verschuilt zich daarachter... koekoek!
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:52:20 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121653327
dat doet Anouk ook wel eens ja, maar dit was weer nieuw...gek kind! :D En papa heeft haar geleerd op het bed te springen :(
pi_121653907
Cetamacrogol is de enige crème die bij mij ooit een reactie heeft veroorzaakt. Tijdens mijn zwangerschap, op mijn gezicht. Rode, warme vlekken.

Mijn dreumes heeft een buikgriep nu. Ben blij dat ze flink wat reserves had, want ze verdwijnen zienderogen -O-
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:12:15 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121654447
Danic, Jurre heeft op precies die plek (rug dus) ook vaak jeuk. Het is ook droog en soms schilferig. Ik denk dat het vooral wel irritatie is van de luierrand. Hij heeft sinds een maand Jumboluiers ipv Pampers en het lijkt minder te worden. Het is ook bij hem ook wel iets dat bij hem hoort. Ik heb zelf in de winter ook altijd jeuk op mijn romp en droge plekken. kou en droge lucht door de cv zijn sws niet exht lekker voor je huid, en als er dan al iets jeukt wordt het alleen maar erger. Cetamacrogol helpt hier wel, en ook die baby bodybutter van The Body Shop.
pi_121656432
Ow octo wat sneu -O- beterschap voor je dreumesje :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121657298
Ach gos Octo, arme Mia :*
Gaat snel hè met die reserves -O-

Jouw omschrijving lijkt op eva dr reactie idd. Ik denk dat ik morgen even terugga naar de bepanthen.
Ik ga ook een bakje water op haar kamer zitten, goeie tip! Ik denk ook dat het een combinatie is van eenirritatie op iets in combi met dit type weer. Ik heb er zelf ook last van.
Zou het echt aan de luiers kunnen liggen als het alleen op rug zit en niet op dr buik en liezen? En dat verklaart niet de reactie in haar knieholten.

Wat nts zegt heb ik ook aan gedacht. Maar als ik niet smeer wordt het heel droog en geïrriteerd, dus wat zou ik dan kunnen doen?

Ik geef het nog een weekje en anders ga ik toch maar naar de huisarts.
pi_121658235
Danic heeft zeer geen rode billen bij? (Dat heeft Jaël ooit gehad, en toen kwam er ook drogerare rodevlekken op haar rug en het breidde zich uit, dat was een schimmel. Maar als het zich niet uitbreid zal dat hetniet zijn.. Het is even een kronkel die door mijn hoofd ging.)
pi_121658357
Niet op haar billen. Maar wel rode vlekjes richting de bovenkant van haar rug.
Maar ik zie het verband niet tussen haar rug en dr knieën.
pi_121658982
Nee dat verband zie ik ook niet, maar het kan ook los staan van elkaar he? Ziet het er wel echt hetzelfde uit?
pi_121659230
Nee, de enige overeenkomst is iig de jeuk. En de roodheid, maar dat kan ook deels van krabben zijn.
In haar knieholten is het echt typisch exzeemachtig, dus droog rood en met hobbeltjes.
Op haar rug is het niet droog, maar door het krabben wel rood en onrustig.
pi_121659705
Ik dacht toen bij Jaël namelijk ook aan exceem want daar was ze bekent mee.. Maar het zag er toch net anders uit en idd jeuk. Het was meer cikelvormige plekjes, buitenrand rood en binnenkant weer lichter. En omdat et zich beetje bij beetje uitbreidde ben ik toen naar de ha gegaan.
pi_121659908
Ja ik ga het ook niet heel lang meer aankijken voordat ik naar de ha ga.
Wat jij omschrijft herken ik niet (gelukkig denk ik). Haar rug is over de hele breedte rood, maar volgens mij omdat ze dus steeds krabbelt, want je ziet aan de zijkanten rode strepen die ze met het krabben maakt.
Verder naar boven zijn het kleine rode stipjes.
pi_121660288
Nee klinkt idd niet als wat Jaël had, maar als het zich uitbreid zou ik zeker even langs de ha gaan en jeuki is zowieso vreselijk! Hoop voor Eva dat het snel weg trekt. (En een schimmel is niet heel dramatisch hoor, je krijgt er een zalfje voor en bij J was het toen zo verdwenen, kleine week.)
pi_121660386
Dat heeft Floris ook gehad.
Sowieso dat krabbelen bij zn luier had ie van de zomer echt heel erg. Idd met strepen en alles.
Ook bultjes op zn rug (maar dacht dat warmtepukkeltjes waren). Nu krabbelt ie niet meer ook trouwens.
Is het niet misschien de douche/badschuim, bodylotion oid die je gebruikt?
Ik had toen ook andere doucheschuim dan nu, maar toen ik even stopte merkte ik geen verschil, maar bedenk me nu dat ie het ook gewoon niet meer doet.
pi_121660423
Hahaha vertel mij wat! Ik heb vanmorgen net zelf bij de ha een zalfje gekregen. Wel voor een andere plek, maar toch. Leuk joh, zwanger zijn :P
pi_121668487
Dit weer is echt naar voor de huid..
Ik weet dat Chris bij koorts ook uitslag kreeg onder zijn luierrand. Van het broeien. En smeren gaf nog minder lucht erbij. Dan was het een kwestie van de luier een stukje echt omvouwen.
Maar die heeft het dan weer niet in zijn knieholtes ;)

Daan heeft sinds deze week de gewoonte om zijn blaas vooral in de nacht te legen. En dan ook nog gaan buikslapen. Die zwom vanochtend :{
Vanavond maar weer extra verschonen om 10 uur. Of een maatje 5 proberen..
  donderdag 17 januari 2013 @ 08:40:34 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121668755
fijn Danic :P Hier zonder zwanger te zijn evengoed vaak last, sinds het zwanger zijn dus, word er een beetje moedeloos van eigenlijk....

Herkenbaar DF; Anouk plast ook ontzettend veel! Nu maatje 4+ van KV, maar vanmorgen dus om 5 uur wakker en volgens mij van een volle luier. Mt 5 van Pampers maakte niet uit, heb ik getest van de week. Ik ga maar eens mt 5 van KV halen, dat proberen...

Ze drinkt ook ontzettend veel. Kunnen kinderen ook teveel drinken eigenlijk? Hier is het 2 flessen melk, papfles 's avonds en dan tussendoor nog iets van 3 a 4 bekers water/sap.
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:16:37 #44
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121669325
Hier 2x 180 melk per dag en 2x 200 sap/water/diksap/thee
Heel soms een derde keer melk of een derde keer sap.
Ik weet niet of er een max aan zit eigenlijk.

Ik vind het wel behoorlijk veel Susie, lekt ze ook niet zo nu en dan door haar luiers heen? Hier echt al sinds Lientje een jaar is maat 5 luiers. Ik vond die beter zitten, en dan kon ik mooi bij acties veel inslaan en wist ik zeker dat het nog zou passen.

En over je andere probleem, er schijnen voedingsmiddelen te zijn die het triggeren, ook antibiotica is een trigger en je weerstand vooral ook.
.
pi_121670585
Hier ook een doorlekker en buikslaper. Vandaag maar eens luiers van Lidl proberen, goede verhalen over gehoord.
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:09:45 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121670656
AH luier werkt bij onze buikslaper prima :Y
Sluit ook beter aan dan pampers
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121670723
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:09 schreef laziness het volgende:
AH luier werkt bij onze buikslaper prima :Y
Sluit ook beter aan dan pampers
Dan gaan wij die ook proberen. Onze man word ook de laatste week veel te vroeg wakker omdat ie aan de voorkant helemaal doorgelekt is.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_121670776
Ah is wel om de hoek en qua prijs maakt het niet uit... Die miss maar halen straks.
pi_121673190
Wij hebben overdag lidl en snachts pampers 4+...ze slaapt op haar buik en is nog nooit gelekt met pampers..zelfs met 5-6 borstvoedingen per nacht!

Susie hier is het overdag andersom..op het kdv vinden ze dat ze minder natte luiers heeft dan andere kinderen..ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ze precies drinkt..ze heeft op mama dag en weekend mijn borsten altijd ter beschikking en sowieso water..op de opvang krijgt ze ook te drinken maar wellicht dat het niet zo lekker is dan borst
Gek is het wel dat ze alleen poept op dagen die ze thuis is :D nooit op de opvang :(
pi_121673227
Hier Lidl.. Nooit problemen mee gehad met Chris. Maar die had ook niet van die belachelijk volle luiers.. En dan in combi met buikslapen..
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:09:53 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121674405
ze lekt bijna nooit door Juud, sinds ik over ben op 4+ is dat 1 keer gebeurt.

En ik denk dat het in mijn geval aan mijn weerstand ligt....
pi_121676189
Matthias drinkt helemaal niet veel overdag en 's nachts zeker niet maar die plat zoveel dat de luier gewoon overal doorlekt. Gewoon in het midden enzo. En hij heeft de luier dan om 19:00 om dan gaat ie naar bed en vaak word ie om 05:00 wakker omdat als nat is.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:07:47 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121676331
hier een maat 3 luier, en niks doorlekken :)
pi_121680020
Hier maat 5 luier van de liddl.. geen problemen mee, maar hij plast meer overdag dan in de nacht.

Komen net terug van het cb, alles was goed.. 80,8 cm en 11,370 gram

Alleen lichte berg bovenop zijn hoofd

En er komen een rits kiezen aan volgens de arts ( hij heeft er niet echt last van, alleen overdag niet willen slapen.. )
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:30:55 #55
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_121681449
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:01 schreef danic het volgende:
Ach gos Octo, arme Mia :*
Gaat snel hè met die reserves -O-

Jouw omschrijving lijkt op eva dr reactie idd. Ik denk dat ik morgen even terugga naar de bepanthen.
Ik ga ook een bakje water op haar kamer zitten, goeie tip! Ik denk ook dat het een combinatie is van eenirritatie op iets in combi met dit type weer. Ik heb er zelf ook last van.
Zou het echt aan de luiers kunnen liggen als het alleen op rug zit en niet op dr buik en liezen? En dat verklaart niet de reactie in haar knieholten.

Wat nts zegt heb ik ook aan gedacht. Maar als ik niet smeer wordt het heel droog en geïrriteerd, dus wat zou ik dan kunnen doen?

Ik geef het nog een weekje en anders ga ik toch maar naar de huisarts.
Misschien Eva een keer in bad doen met wat zemelen (zemelen in washand met knijper, en ff in het bad laten weken)? Als Larissa een erge eczeem aanval heeft, dan doe ik dit altijd. En dan daarna lekker insmeren met vaseline.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_121699015
Net M. uit zijn bedje geplukt: haartjes helemaal nat. Hij voelt verder niet warm aan en reageert ook gewoon (slaperig dat wel). Bedje is verder gewoon droog.

Vind het zo raar. Iemand enig idee?
pi_121699791
Te warm op zijn kamer? Of te warm aangekleed? Misschien een intensieve droom?
Ik zou hem even in de gaten houden, maar als je niks raars aan hem merkt is hij niet ziek. Even afwachten hoehij de volgende keer wakker wordt.

Mijn viend gaat morgen even met eva naar de huisarts. Stomme vraag misschien tankgirl, maar waar haal ik zemelen?
pi_121699899
nee, niet te warm en ook normaal aangekleed. Droom zou kunnen ja. Net al wezen kijken maar hij is gewoon diep in slaap.
pi_121710176
zemelen haal je in de supermarkt bij de muesli.

Kyara, driekus wordt zeiknat bij intensieve dromen/night terrors. Maar hij is dan wel echt een minuut of 5 heel onrustig en niet wakker.

Tienus heeft 2 nachten geslapen in zijn eigen bed. Dat staat dan wel op onze kamer, maar dat vind ik geen ramp.
pi_121712235
Ik heb van het kruidvat zemelen voor in bad. Ik wist niet dat je ze ook bij de supermarkt kon kopen.

Beterschap voor mia.

Ean heeft nog koorts en zit tegen mij aangeplakt. Daarbij is ze erg verkouden en hoest veel.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:41:53 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121715559
Bij Anouk zat vanmorgen een plak snot aan d'r neus geplakt :X Vandaar de onrustige nacht hier, we zijn weer verkouden :(
pi_121716794
aaww beterschap zieke dreumesen!
Mef fijn dat hij in zijn bedje heeft geslapen!

Gisteren heeft mijn dreumes de ipad gebrach, mijn vinger gepakt en erop gezet..toen keek me vragend aan :D
ze wou dat ik het aan zette O+
pi_121720018
Denk inderdaad dat het een nare droom is geweest.

Beterschap voor de zieke kindjes. De mijne is alleen verkouden en veegt steeds zijn neus af aan mijn broek :')
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:19:02 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121721218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:18 schreef bitterend het volgende:

Gisteren heeft mijn dreumes de ipad gebrach, mijn vinger gepakt en erop gezet..toen keek me vragend aan :D
ahwwww O+ Blijf het knap vinden van de kinderen dat ze zoveel dingen leren en oppakken!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:25:33 #65
244125 laziness
pi_121721489
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:18 schreef bitterend het volgende:

Dan is het wachten tot het moment dat ze het zelf kan, dat aanzetten :7
pi_121721744
Beterschap voor de zieken!

Zemelen, werkt dat net als havermout bij waterpokken?

Bitterend, dat is wel duidelijk. Daan wil ook graag op de iPad. En bij de krijtbord-app helemaal verbaasd kijken als er lijntjes verschijnen. Jong geleerd is oud gedaan ;)
pi_121722037
Leuk he bitterend Ean zet zelf de ipad aan maar weet het wachtwoord niet. En dan krijgen wij hem alsnog in onze handen geduwd met een vragend gezicht erbij.
pi_121722265
Jaaa!
Er is wel elke dag iets waarvan ik denk WAUW! ik vind het zoooo leuk O+

lazi hihi eigenlijk is de ipad voor haar (voor in de auto/trein/vliegtuig) dus er staan vooral kinderen appilicaties op!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:12:23 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121731138
Ventje zegt gewoon eipet eipet haha! Hij mag er niet vaak op trouwens, we merkten dat hij erg ging drammen en jengelen zodra het ding in beeld was. Laatst liep hij naar onze tv, pakte mijn hand en maakte daar swipende bewegingen mee. Alle beeldschermen zijn touchscreens in zijn wereld. Logisch!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:05:55 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121735628
Jouw ventje zegt echt heel veel al Aventura! eipet O+

Geen koorts, maar wel knalrode wangen (?), ze voelde warm, maar toch geen koorts gelukkig. Snot, veel snot hier, maar ze is verder wel vrolijk (ik werd als springkussen gebruikt :D )

En ik heb van lief begrepen dat ze vandaag met haar 2 dreumes vriendinnen op het kdv (ook van oktober) de peutergroep even geterroriseerd hebben...maar wat ze hebben uitgehaald, dat weet ik niet. Ik heb nu echt zo'n beeld voor mij dat ze met zijn 3-en de deur open gooien en dan zo'n fluitje erbij uit een western ofzo :D
Beetje slap verhaal, weinig slaap gehad :P verwacht weer een gebroken nacht, dus vroeg op stok!
pi_121753990
Klinkt leuk Susie, terror-dreumesen, levensgevaarlijk ;)

Hier weer een onrustige nacht, Daan heeft nou al een week dat hij 's nachts vaak even wakker wordt. Meestal slaapt hij zelf wel weer verder. Vanochtend was het 5 uur, was zijn luier vol. Daarna ook niet veel meer geslapen.en om half 7 was de slaap echt op..
Maatje luier 4+ is in ieder niet die oplossing.. Vannacht de luier eens andersom proberen. Combi van tandjes op komst en en buikslaper?

En hij bunkert tegenwoordig, hij at gisteren 2x2 boterhammen(2 met boter,2met zoet), 1 banaan, halve appel, 3 mandarijntjes, een goed bord avondeten. Een cracker en nog ergens een koekje.. Vooral die boterhammen, dat ben ik niet gewend van maxi. Je ziet de spekkies verschijnen
:P
pi_121754309
Weer uit myAT. Reeksen jullie niet meer ofzo?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_121754344
Dat is een boel DF. Hij zal het wel nodig hebben :D
  zaterdag 19 januari 2013 @ 10:05:50 #74
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_121755185
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:03 schreef danic het volgende:
Te warm op zijn kamer? Of te warm aangekleed? Misschien een intensieve droom?
Ik zou hem even in de gaten houden, maar als je niks raars aan hem merkt is hij niet ziek. Even afwachten hoehij de volgende keer wakker wordt.

Mijn viend gaat morgen even met eva naar de huisarts. Stomme vraag misschien tankgirl, maar waar haal ik zemelen?
Zoals Mef zegt, bij de supermarkt, of bij een drogist :)
Ze glibbert daarna wel lekker in je armen en het bad ook hahahaha, maar werkt hier als een tierelier
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_121756851
Terroriserende dreumes :D

Groei spurtje DF? :o

Hier ook een maffe nacht! ze was zoooo vaak wakker! en heeel boos! en ze viel niet in slaap aan de borst zoals altijd...dan legde ik haar in bed en na 15 minuten was ze weer klaar wakker en boos!
Gelukkig heeft man haar naar beneden genomen om 7 uur en mocht ik tot 10 uur slapen. Morgen mag ik eruit
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:42:03 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121758544
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Vaag, bij mij verschijnt ie wel gewoon?

Jeetje DF, wat een vreetzakkie O+
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:42:53 #77
244125 laziness
pi_121758566
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Hoe is het met jouw bijna peuter? *O*
Al een cadeau uitgezocht?
pi_121759536
Een hele coole loopfiets met maar 2 wielen. Die heeft ze stiekem al gekregen in de hoop dat ze haar angst kwijtraakt (voor een nietloper blijkt zo'n instabiele fiets vrij spannend) en op de verjaardag wel blij ermee is :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 19 januari 2013 @ 14:28:35 #79
244125 laziness
pi_121762090
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:12 schreef Vanyel het volgende:
Een hele coole loopfiets met maar 2 wielen. Die heeft ze stiekem al gekregen in de hoop dat ze haar angst kwijtraakt (voor een nietloper blijkt zo'n instabiele fiets vrij spannend) en op de verjaardag wel blij ermee is :)
Klinkt goed. Zie je al vooruitgang?
pi_121762158
Nee blijft nog eng. Aan de andere kant loopt ze soms kleine stukkies aan 1 hand...
  zaterdag 19 januari 2013 @ 14:34:01 #81
244125 laziness
pi_121762282
*O* Nou dat is wel positief hoor. Go Dot *O*
pi_121762938
Zo DF, die kan eten :o

Goed idee Vanyel om het haar al eerder te geven. Klinkt alsof er echt vooruitgang in zit!

Vriend is gisteren met Eva bij de huisarts geweest.
Ze heeft atopisch eczeem, wat dus eczeem is dat verschijnt bij droog en koud weer. Ze heeft een tube cetomacrogolgel gekregen (kan inmiddels een winkel beginnen, ik had er woensdag ook al 1 gekregen, dus nu 3 tubes, maar dat vind ik met dit spul niet erg) en we moeten vooral veel en vaak smeren.
Is het over een week of 2 nog niet weg, dan terugkomen, krijgen we een sterker middeltje. Ws een smeerbare antibioticakuur ofzo.

Hoop dat het snel over is, want ook hier onrustige nachten. Ik steek het op de jeuk, ze wordt er helemaal gek van, zo sneu :{
pi_121766505
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:30 schreef Vanyel het volgende:
Nee blijft nog eng. Aan de andere kant loopt ze soms kleine stukkies aan 1 hand...
Dat is al wat, knap van Dot *O*
En zo'n loopfiets met twee wielen is ook wel een beetje spannend. Maar als ze eraan gewend is gaat ze er vast keihard mee :)
pi_121766547
Wat sneu Danic. Hoop dat de creme snel zijn werk zal doen en dat ze van de jeuk af is.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 17:04:32 #85
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121767148
Ik hoop dat het inderdaad snel aanslaat Danic! Arme Eva! :*
pi_121769513
Hopelijk helpt de zalf snel.jeuk is zo naar.
Daan heeft ook wel uitslag, maar die jeukt niet (zijn grote broer ook niet snel). Dat scheelt dan weer ellende.

Vanyel. Zo heeft mijn zusje het ook gedaan met haar niet-loper. Hij kon er echt snel mee uit de voeten, toen hij durfde. Lopen kwam niet eens lang daarna. Maar of dat met elkaar te maken heeft weet ik niet.

Ik hoop dat het een groeispurtje is. Al lijkt het nu in de breedte te gaan. Vandaag op hetzelfde schema als gisteren. Avondeten even gewogen, en dan zit hij net over de 300 gram tikki massala. Wat is eigenlijk normaal voor een dreumes?
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:34:14 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121770240
Volgens mij is iets niet snel te gek bij een dreumes. 3 ons avondeten, ik kan er alleen maar van dromen. Ventje eet wel ook 4 boterhammen, fruit, kwark etc maar avondeten ho maar. Vandaag 3 kleine stukjes ovenfriet en wat kip, dat was het. Gaat al sinds de jaarwisseling zo. Sinds die tijd ook vaak dunne poep, zo erg dat het langs zijn benen loopt. Dat herken ik niet, zelfs niet van de babytijd. Ik herinner me wel een andere periode waarin hij geen warm eten bliefde, dat was met het doorkomen van zijn eerste tandjes. Nu heeft hij bijna al zijn tanden al, zouden het dan gewoon zijn kiezen zijn? Het verklaart ook wel de slechte nachten. En hij lijkt meer te kwijlen. Alleen de eerste keren dat zijn tanden doorkwamen stonk zijn poep veel erger, heel zuur. Dat is nu niet zo.
pi_121771078
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Vanyel. Zo heeft mijn zusje het ook gedaan met haar niet-loper. Hij kon er echt snel mee uit de voeten, toen hij durfde. Lopen kwam niet eens lang daarna. Maar of dat met elkaar te maken heeft weet ik niet.
Op de kleine fiets met 4 wieltjes gaat ze als een speer, maar dat helpt vooralsnog voor geen meter.
quote:
Ik hoop dat het een groeispurtje is. Al lijkt het nu in de breedte te gaan. Vandaag op hetzelfde schema als gisteren. Avondeten even gewogen, en dan zit hij net over de 300 gram tikki massala. Wat is eigenlijk normaal voor een dreumes?
Dot wisselt van twee borden stamppot tot een halve hand rijst. Is echt maar net waar ze zin in hebben volgens mij.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 19:04:27 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121771353
bleh, mup heeft het goed te pakken! Ze ademt heel zwaar en net een huilsessie achter de rug (daarvoor dan wel weer heel lief bij mij hangen) echt heel sneu, breekt mijn hart dat huilen. Zetpil gegeven (nog harder huilen natuurlijk) en nu is ze rustig en ligt al in bed, arm ding ;( En dan heb ik zo een gezellig avondje, maar ik hou het maar even rustig denk ik.

Hier trouwens ook mega veel kwijl! Ik denk dat er een kies op doorkomen is (ook dat nog ;) ) Ik merk het wel, dat wanneer ze minder goed haar avondeten eet, dat die kies er dan in ene is. Maar eten heeft ze nu dan wel weer goed gedaan, maar dat kwijl zeg!
pi_121772842
Wat zielig Eva en Anouk! -O- :* hoop dat het heel snel beter is!

Aventura hier ook...mevrouw eet een hele banaan, hele mandarijn, brood met kaas, cracker, rauwkost maar warm ho maar...gisteren kreeg ik wel een paar lepels soep erin maar dat was het. Vanavond lasagne en daar heeft ze 2 hapjes van...
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:04:41 #91
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121776273
Bitterend, heb je al eens geprobeerd om (alleen) bij het avondeten een lepel voor haar neer te leggen en haar dan met een lepel te laten eten/oefenen?

En beterschap voor de kindjes met snot en kriebel. ;)
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:07:10 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121776368
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:34 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij is iets niet snel te gek bij een dreumes. 3 ons avondeten, ik kan er alleen maar van dromen. Ventje eet wel ook 4 boterhammen, fruit, kwark etc maar avondeten ho maar. Vandaag 3 kleine stukjes ovenfriet en wat kip, dat was het. Gaat al sinds de jaarwisseling zo. Sinds die tijd ook vaak dunne poep, zo erg dat het langs zijn benen loopt. Dat herken ik niet, zelfs niet van de babytijd. Ik herinner me wel een andere periode waarin hij geen warm eten bliefde, dat was met het doorkomen van zijn eerste tandjes. Nu heeft hij bijna al zijn tanden al, zouden het dan gewoon zijn kiezen zijn? Het verklaart ook wel de slechte nachten. En hij lijkt meer te kwijlen. Alleen de eerste keren dat zijn tanden doorkwamen stonk zijn poep veel erger, heel zuur. Dat is nu niet zo.
Hier zijn al een tijdje vier kiezen door en sinds kort een puntje van twee hoektanden en de andere twee staan ook op doorkomen, dus dat zou goed kunnen. Ik gaf dan wat zachter warm eten. ;)
pi_121776622
Juud ja yoghurt mag ze helemaal zelf doen met lepel, ook soep na dat ik een beetje heb gegeven maar lasagne/rijst/pasta werkt niet zo goed met een lepel..alles vliegt eraf ik heb het gevoel dat ze wat ik kook niet lekker vindt..misschien moet ik een kookboek kopen voor kinderen kijken of er wat lekkers in staat voor haar
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:16:05 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121776792
Juud, ik heb alles geprobeerd, tot olvarit aan toe. Het is het warme wat hij gewoon niet wil. Alhoewel pap er weer wel in gaat. Morgen ga ik broccolisoep maken, hopelijk krijg ik er daar wat van in!
pi_121777023
Aventura mijn mops heeft wel van de broccoli soep gegeten! met courgette, aardappelen, broccoli en crème frech maar wat jij zegt..als het warm is blieft ze het niet
pi_121777578
En als je het koud laat worden?
pi_121781629
Met betrekking tot eten hebben ze bij ons CB aangegeven dat we ons erop voor moeten bereiden dat het moeilijke tot niet eten nog wel een paar jaar ka duren... Dus ik zou gewoon alles nog even proberen Aventura, misschien helpt koud worden wel zoals vanyel zegt? Of een keer de lunch en avondeten omdraaien?

:* voor anouk en de kleine van Danic (had ik eerder overheen gelezen..)

Hier een kereltje wat steeds meer wil gaan stappen, zo schattig O+ Aan de hand gaat het heel makkelijk en goed, maar dan wil hij soms met zevenmijlspassen en dat kan niet :') En los lukt het goed als hij maar kleine pasjes zet :) Er is al bijna 5 meter zonder omvallen overbrugt :D
En hij kwijlt weer enorm.. Maar de kiezen boven en onder zijn door, en hij lijkt geen pijn te hebben dus hoektanden zie ik ook niet zo aankomen...
pi_121797631
Nirak super!! *O*

Koud heb ik zelf nog niet geprobeerd..leek me vies..koude stamppot :( maar misschien dat zij het lust? hmm vanavond zuurkool..
pi_121799018
Mja, ik geniet nu nog van het feit dat Mia nog eet (ook al begint ze nu ook kieskeurig te worden). Heb gezien hoe het met Hannah is verlopen en ik weet nu dat je kan koken/entertainen/helpen tot je een ons weegt maar het is niet effectief. Vorige maand stond er in Ouders van Nu een aardig artikel over het eetgedrag van peuters (wat imho al begint bij dreumesjes). Ik kan het artikel zelf nu even niet terugvinden maar ik zie hier dezelfde strekking staan.

quote:
Als je peuter niet wil eten
Op: 05-09-2008 in peuter & kleuter | forum
Als je peuter niet wil eten

Na 18 maanden veranderen de meeste kindjes van gulzige baby’s in lastige eters. Dit hoeft je als ouder niet tot wanhoop te drijven.

Lelijke gezichten aan tafel. Het bord niet leeg eten. Het is een van de meest voorkomende problemen onder peuters en kleuters, weet Annet Heebink. ‘Vooral groene dingen eten ze vaak niet.’ Heebink werkt als wijkverpleegkundige bij het consultatiebureau in Hoogkerk en geeft aan ouders de cursus Peuter in Zicht! over de belangrijkste opvoedkwesties.

Stukjes vlees
‘Baby’s eten per definitie goed. Die móeten groeien’, legt Heebink uit. ‘Maar na 1,5 à 2 jaar zie je meestal een kentering. Het kind weigert ineens om te eten, of het pikt bijvoorbeeld alleen de stukjes vlees er uit.’

Geen zorgen
Niks om je zorgen over te maken, leert ze ongeruste ouders. ‘Het belangrijkste is dat je kind gezond is en dat de groei goed gaat. Dat controleert het consultatiebureau. Meestal gaat het goed, ook al eten ze weinig. Een peuter heeft nou eenmaal niet zoveel eten nodig. Het komt maar zelden voor dat we een kind moeten doorverwijzen naar een arts.’

Tips
Weinig eten of muizenhapjes eten, meestal gaat het vanzelf over. Je kunt een paar dingen doen om het kind hierbij te helpen:

1. Zorg voor een goede sfeer

Het allerbelangrijkste: zorg voor een positieve sfeer aan tafel. In een negatieve sfeer kan een kind niets leren.

Eet samen aan een mooi gedekte tafel

Bemoei je zo min mogelijk met je peuter als het eet

Dwing je kind niet om het bord leeg te eten. Je leert het dan om het eigen gevoel van eetlust en verzadiging te negeren. Bovendien wordt eten dan een straf

Geef complimentjes als het goed gaat.

2. Duidelijke regels

Stel duidelijke regels op en houd je daar consequent aan. Beide ouders blijven hierbij op één lijn. Voorbeelden van goede regels:

Jij bepaalt wat, wanneer en hoe lang er gegeten wordt. Je kind bepaalt hoevéél het eet

Ga niet onderhandelen. Het kind gaat eten dan als iets onaangenaams zien, waar een beloning bij hoort

Blijf je kind gevarieerd eten aanbieden, ook ‘vieze’ dingen

Laat het kind 10 tot 15 minuten aan tafel zitten. Langer houdt een peuter niet vol

Haal het bord weg als het met eten gaat spelen of gooien

Ruim het bord zonder commentaar af. Ook als het eten niet op is

Geef altijd het toetje. Het toetje mag geen beloning zijn.

3. Geef het goede voorbeeld
Als ouder ben je het grote voorbeeld wanneer je kind vast voedsel gaat eten. Maak hier gebruik van.

Neem zelf eerst een hapje van iets nieuws

Als je wilt dat je kind ontbijt, ontbijt zelf dan ook

Je kind aapt ook slechte voorbeelden na. Onthoud dit wanneer je zelf een eetprobleem hebt of een afkeer van bepaalde producten.

Auteur: Corine de Goede, in samenwerking met Annet Heebink
Bron: Voedingsadvisering bij jonge kinderen
In het artikel van Ouders van Nu stond de tip: vooral NIET over het eten praten (dus ook geen mmm lekker opmerkingen). Dit passen we nu al een paar weken toe bij Hannah en het lijkt goed te werken. Ik snijd bewust een ander onderwerp aan (misschien een beetje geforceerd, maar a la). Na een paar minuten zie je dat ze dan uit zichzelf gaat eten. En wat ze echt niet lust, dat hoeft ze niet te eten.
  zondag 20 januari 2013 @ 14:49:45 #100
100412 mefke79
komt goed!
pi_121799579
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:55 schreef danic het volgende:
Zo DF, die kan eten :o

Goed idee Vanyel om het haar al eerder te geven. Klinkt alsof er echt vooruitgang in zit!

Vriend is gisteren met Eva bij de huisarts geweest.
Ze heeft atopisch eczeem, wat dus eczeem is dat verschijnt bij droog en koud weer. Ze heeft een tube cetomacrogolgel gekregen (kan inmiddels een winkel beginnen, ik had er woensdag ook al 1 gekregen, dus nu 3 tubes, maar dat vind ik met dit spul niet erg) en we moeten vooral veel en vaak smeren.
Is het over een week of 2 nog niet weg, dan terugkomen, krijgen we een sterker middeltje. Ws een smeerbare antibioticakuur ofzo.

Hoop dat het snel over is, want ook hier onrustige nachten. Ik steek het op de jeuk, ze wordt er helemaal gek van, zo sneu :{
Danic, ik heb het zelf ook. Bij mij komt het bij stress ook nog wel eens te voorschijn. De echt schrale plekken smeer ik zo af en toe, maar kan niet zeggen dat het helpt. Wat wel helpt: even na het gewone douchen koud water over je heen gooien. Doen we bij Driekus (die heeft het ook) nu ook. En olie in bad (in ons geval olijfoliezeep) zodat dat al vettig is. En niet te vaak douchen/bad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')