abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:49:04 #126
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_121601683
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:43 schreef malikbrani het volgende:
Excuses hiervoor.Ik sta dan wel tegenover een overmacht maar zelfs dan blijf ik de islam bewijzen.
Begin daar eerst eens mee dan.
I thought you thought
pi_121602642
quote:
dat komt omdat ik hier de enige moslim ben in dit topic en tegenover 20 andere christenen en ongelovigen sta.
Ik kom niet aan 20. :)
quote:
Ik kan daarom niet alle vragen beantwoorden en op alles reageren. Het kan daarom gebeuren dat ik een bericht over het hoofd zie.
Of opzettelijk gaat negeren. Dit is mijn indruk.
quote:
Excuses hiervoor.Ik sta dan wel tegenover een overmacht maar zelfs dan blijf ik de islam bewijzen. Dag, ik moet nu echt afsluiten
Zelfs als aangetoond wordt dat je fout zit ? :) En wees gerust, deze 'overmacht' is zeker niet levensbedreigend.
pi_121602647
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:49 schreef Scabies het volgende:

[..]

Begin daar eerst eens mee dan.
daarvoor moet je eerst in god geloven en volgens mij geloof jij niet in god
pi_121603656
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:21 schreef malikbrani het volgende:

[..]

jawel dit is de goddelijke inspiratie: hoe kon men 1400 jaar geleden aan deze wetenschappen komen terwijl terwijl er geen elektrichteit was noch optische lenzen noch ruimte telescopen noch raketten noch ruimtevaarders? Het enige antwoord is dat dit alleen van een alwetende kan komen, een god. vanaf nu zijn je argumenten weerlegd en zal ik dus niet meer op je vragen meer in gaan omdat je nu nog alleen onzin kan kletsen
Zo werkt het dus niet.

Zelfs als de koran vol stond met allemaal medische wetenschap die 100% accuraat is maakt dat de kans dat er een god of mohamed bestaat nog geen fractie van een procent hoger, noch maakt het de rest van de verhaaltjes betrouwbaarder.
Conscience do cost.
pi_121604420
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet.

Zelfs als de koran vol stond met allemaal medische wetenschap die 100% accuraat is maakt dat de kans dat er een god of mohamed bestaat nog geen fractie van een procent hoger, noch maakt het de rest van de verhaaltjes betrouwbaarder.
aha, dus jullie willen eerst praten over het bestaan van god. Zoiets heeft molurus ook al aangegeven.
Goed, we beginnen met het volgende: hoe denken jullie dat de aarde en het universum zijn ontstaan ?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:03:03 #131
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_121604460
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:14 schreef malikbrani het volgende:

[..]

daarvoor moet je eerst in god geloven en volgens mij geloof jij niet in god
Dus het bewijs dat je aanvoert is enkel geldig als je gelooft?

Echt bewijs is geldig ongeacht iemand gelovig of religieus is en naar de koran verwijzen om te bewijzen dat de koran waar is komt niet eens in de buurt van bewijs. (Dat valt onder cirkel redeneren.)

Daarbij devalueer jij het woord 'bewijs' in mijn ogen behoorlijk tot nu toe.

Als laatste wil ik je meegeven dat het in een discussie of debat niet gaat dat je de uitspraken van een ander ontkracht, maar juist je eigen standpunten zo overtuigend mogelijk beargumenteerd. Dit heb ik je nog niet zien doen en daarbij is het jammer dat je de meest interessante vragen links laat liggen.

Maar goed je geeft aan de vraag van Molurus te gaan beantwoorden, dus ik ben benieuwt.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_121604726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:02 schreef malikbrani het volgende:

[..]

aha, dus jullie willen eerst praten over het bestaan van god. Zoiets heeft molurus ook al aangegeven.
Goed, we beginnen met het volgende: hoe denken jullie dat de aarde en het universum zijn ontstaan ?
Reageer eerst eens op mijn statement, dan begrijp ik je denkwijze en kan ik concluderen of het nuttig is om hier tijd in te steken ;)
Conscience do cost.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:12:15 #133
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_121604849
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:02 schreef malikbrani het volgende:

[..]

Is lang niet zo'n relevante vraag als je wellicht denkt. Voor de expansie van het Universum én het ontstaan van de Aarde zijn verschillende wetenschappelijke theorieën, sommige daarvan zijn waarschijnlijker dan andere. Hoe dan ook, het eventueel gebrek aan een verklaring zegt niks over het bestaan van bovennatuurlijk entiteiten.

Dat is waarom de vraag niet zo relevant is, tenzij je werkelijk geïnteresseerd bent in de kennis die de wetenschap daarvan heeft en de vraag niet wilt gebruiken als argumentatie voor het bestaan van god.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_121607251
quote:

[..]

dat komt omdat ik hier de enige moslim ben in dit topic en tegenover 20 andere christenen en ongelovigen sta.
Dat snap ik ook wel. ;) Overigens moet ik je wel waarschuwen: ik heb nog 0 christenen in dit topic gespot. Het zijn eigenlijk alleen ongelovigen waar je nu mee spreekt. Just so you know.

quote:

Ik kan daarom niet alle vragen beantwoorden en op alles reageren. Het kan daarom gebeuren dat ik een bericht over het hoofd zie. Excuses hiervoor.Ik sta dan wel tegenover een overmacht maar zelfs dan blijf ik de islam bewijzen. Dag, ik moet nu echt afsluiten
Geen probleem hoor. Als ik je een tip mag geven: het lijkt erop dat je makkelijk afgeleid wordt door persoonlijke aanvalletjes en gemakkelijke one-liners. Let ook (eigenlijk vooral) op de inhoudelijke posts, en je zult merken hoe de sfeer daarvan verandert. Succes! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_121612463
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Zo vreemd is dit niet hoor.
Het is vreemd omdat het een citaat is. Word jij door je vrienden ook aangesproken met je naam + de naam van een van je ouders? Nou dan.
quote:
De voornaam werd steeds door de naam van de vader toegevoegd. Jezus' werkelijke naam zou dan Yeshua bar Jehosef zijn, maar hij was uiteraard ook de zoon van Maria. En het is zeker niet zo dat toen iedereen er van overtuigd was dat Jezus de zoon van God was. Dit idee is maar pas in de 4e eeuw aangenomen ( zie concilie van Nicea ). Er waren misschien wel meer ' christenen ' die dit niet aannamen en werden door de Roomse christenen als ketters aanzien. Er is zelfs een bloedige vervolging geweest waarbij deze Nestorianen en Arianen naar Syrië en het Arabisch schiereiland gevlucht zijn. Het is door deze gemeenschappen dat de islam ontstaan is. Dit kan je nalezen in http://www.uitgeverijmeinema/shop_details.php?productId=22768

[..]

Zelfde beweren ook de christenen als zou de bijbel het woord van god zijn. De oudste manuscripten die men in de koran kan terugvinden zijn in het Syrisch-Aramees geschreven. Er zijn honderden jaren over gegaan tot uiteindelijk in de 8e eeuw de koran voltooid was. Zo is het met het N.T. ook vergaan. Weinig moslims weten hoe dicht hun geloof staat bij het Mazdaïsme en het Christendom.
Wat jij zegt is volledig in tegenspraak met wat de islam leert.
pi_121612987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:32 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Het is vreemd omdat het een citaat is. Word jij door je vrienden ook aangesproken met je naam + de naam van een van je ouders? Nou dan.
Nou dan wat ? Andere volkeren, andere gewoonten, andere tijden, andere opvattingen. Nou dan ?

quote:
Wat jij zegt is volledig in tegenspraak met wat de islam leert.
De Islam leert niet, dat is een religie. Het zijn mensen die je leren wat er in de Koran staat, maar niet de geschiedenis of de herkomst. Wat ik je vertel is niet in tegenspraak met geschiedenis, maar wel in tegenspraak van wat ze jouw hebben wijs gemaakt. Zie je het verschil ?
pi_121613013
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:49 schreef malikbrani het volgende:

[..]

vroeger was het de gewoonte om mensen uit respect zoon van van.... Te noemen dus dat is geen fout.
Je leest mijn argumenten niet. Het gaat om de context. Het is raar om dit tegen een goede vriend te zeggen. Het is nog gekker als allemaal mensen die in tijd en plaats ver van elkaar verwijderd zijn precies dezelfde woordkeus hanteren. Dat is niet gek als het heilige boek door mensen geschreven is, maar wel als het het letterlijke en onveranderlijke woord van God is. Ik verwacht van de Almachtige een beter in elkaar zittend verhaal dan van stervelingen. Dat zul je toch met me eens zijn.
quote:
Echter, als de christenen geloven dat jezus zoon van god is waarom word hij in de bijbel niet telkens aangesproken met zoon van god?
Het dogma is van later tijd. Zijn generatiegenoten waren daar niet zo mee bezig.
pi_121613159
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Nou dan wat ? Andere volkeren, andere gewoonten, andere tijden, andere opvattingen. Nou dan ?

[..]

De Islam leert niet, dat is een religie. Het zijn mensen die je leren wat er in de Koran staat, maar niet de geschiedenis of de herkomst. Wat ik je vertel is niet in tegenspraak met geschiedenis, maar wel in tegenspraak van wat ze jouw hebben wijs gemaakt. Zie je het verschil ?
Jij snapt niet hoe moslims denken. Ik probeer je dat uit te leggen. Als je het niet begrijpt, zijn dit soort discussies zinloos. Probeer je eens in de ander te verplaatsen, kan je veel van leren,
pi_121614534
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Jij snapt niet hoe moslims denken. Ik probeer je dat uit te leggen.
Dat klinkt een beetje als een soort eenheidsworst. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die bestaat. De ene moslim is de andere niet.

Dat er een gat bestaat tussen de oorsprong van de Islam en wat de Islam leert over de oorsprong van de Islam lijkt me evident. Maar je verplaatsen in de belevingswereld van moslims en de feitelijke geschiedenis negeren zijn wel verschillende dingen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Molurus op 15-01-2013 22:10:47 ]
pi_121615424
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, laat mij maar eens een fout zien in Lord of the Rings. Dat er geen fouten in staat betekent niet noodzakelijk dat ook maar iets dat erin staat waar is.
hahaha, geen fouten? Je moest eens weten. Het barst van de fouten en prof Tolkien was maanden zo niet jaren bezig met het perfectioneren van de tekst en wilde nooit dat iets gepubliceerd werd omdat hij er steeds nog maar ontevreden over was, tot de uitgever er genoeg van had en besloot dat het nu toch echt genoeg was, hup hier met die tekst ik ga nu drukken. Dit speelde geloof ik voor elk van de 3 delen , die met een flinke onderbreking gepubliceerd werden in 1954-1955. In principe had hij het volledige verhaal al in 1949 af, maar ja perfectionist...... In 1965 heeft hij dan nog waslijsten met verbeteringen aangebracht, maar foutloos is het nooit geworden
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_121616516
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:20 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

hahaha, geen fouten? Je moest eens weten. Het barst van de fouten en prof Tolkien was maanden zo niet jaren bezig met het perfectioneren van de tekst en wilde nooit dat iets gepubliceerd werd omdat hij er steeds nog maar ontevreden over was, tot de uitgever er genoeg van had en besloot dat het nu toch echt genoeg was, hup hier met die tekst ik ga nu drukken. Dit speelde geloof ik voor elk van de 3 delen , die met een flinke onderbreking gepubliceerd werden in 1954-1955. In principe had hij het volledige verhaal al in 1949 af, maar ja perfectionist...... In 1965 heeft hij dan nog waslijsten met verbeteringen aangebracht, maar foutloos is het nooit geworden
Nietus, the Lord of the Rings is onfeilbaar en onveranderlijk!! :+
  dinsdag 15 januari 2013 @ 22:51:02 #142
16305 Jappie
parttime reverend
pi_121617387
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:37 schreef Molurus het volgende:
Nietus, the Lord of the Rings is onfeilbaar en onveranderlijk!!
Ik verwacht ook niets anders van een schrijver met zulk een streng katholieke overtuiging. :+
pi_121617889
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat klinkt een beetje als een soort eenheidsworst. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die bestaat. De ene moslim is de andere niet.
Je hebt moslims die hun leer niet kennen en je hebt moslims die dat wel doen. Over het overgrote deel van de leer van de islam is geen discussie mogelijk. Dat is ook niet gek, want als eenmaal door de geleerden overeenstemming is bereikt over een twistpunt, kan het standpunt nooit meer gewijzigd worden.
quote:
Dat er een gat bestaat tussen de oorsprong van de Islam en wat de Islam leert over de oorsprong van de Islam lijkt me evident. Maar je verplaatsen in de belevingswereld van moslims en de feitelijke geschiedenis negeren zijn wel verschillende dingen.
Met dit antwoord geef je aan het niet te snappen: de feitelijke geschiedenis is voor moslims niet interessant. Sterker nog: die feitelijke geschiedenis bestaat helemaal niet. Dat kan je heel mooi zien aan bv de topicstarter, en het verklaart ook waarom iedereen hier langs elkaar heen praat.
pi_121617927
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Jij snapt niet hoe moslims denken. Ik probeer je dat uit te leggen. Als je het niet begrijpt, zijn dit soort discussies zinloos. Probeer je eens in de ander te verplaatsen, kan je veel van leren,
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
pi_121618175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:59 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Je hebt moslims die hun leer niet kennen en je hebt moslims die dat wel doen. Over het overgrote deel van de leer van de islam is geen discussie mogelijk. Dat is ook niet gek, want als eenmaal door de geleerden overeenstemming is bereikt over een twistpunt, kan het standpunt nooit meer gewijzigd worden.
Als er geen discussie mogelijk is, wat kom je dan hier doen ??? Je leer verkopen ? Kan je gelijk maar beter opstappen.

quote:
Met dit antwoord geef je aan het niet te snappen: de feitelijke geschiedenis is voor moslims niet interessant. Sterker nog: die feitelijke geschiedenis bestaat helemaal niet. Dat kan je heel mooi zien aan bv de topicstarter, en het verklaart ook waarom iedereen hier langs elkaar heen praat.
Lijkt wel de tekst van een extremist. Je zou hier een ban moeten krijgen, m'n beste.
pi_121618277
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Wat is dit voor onzinnige opmerking.
pi_121618683
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:05 schreef ATON het volgende:

[..]

Als er geen discussie mogelijk is, wat kom je dan hier doen ??? Je leer verkopen ? Kan je gelijk maar beter opstappen.
Ik ben geen moslim mocht je dat denken. Ik verkoop niets. Ik heb slechts gereageerd op de topicstarter. Laat ik je in herinnering brengen dat wij deze discussie voeren omdat jij op mij reageerde. Je vertelde daarin dingen die misschien wel waar waren, maar in deze discussie niet interessant zijn, Het gaat hier over geloof, niet over feiten. Wat jij zegt zet de topicstarter niet tot denken aan, wat ik doe wel.
quote:
[..]

Lijkt wel de tekst van een extremist. Je zou hier een ban moeten krijgen, m'n beste.
Een ban krijgen voor wat? Sinds wanneer is een duiding van een 'discussie' banwaardig. Laat me niet lachen.
pi_121618853
quote:

[..]

Ik vind 'geleerden' in dit verband altijd een beetje een vreemd en zelfs misleidend woord. Alsof er maar 1 mogelijke 'correcte' interpretatie is van de leer. Feit is dat net als in het Christendom ook binnen de Islam ideeen over de leer uiteen lopen. En er zijn eenvoudig geen objectieve criteria om te bepalen welke visie de juiste is.

quote:

De enige manier waarop moslims mogelijk hun desinteresse in de feitelijke geschiedenis kunnen rechtvaardigen is door te doen alsof die niet bestaat of identiek is aan wat de leer hen vertelt. Moslims die erkennen dat de geschiedenis en de leer verschillend zijn (en die zoals je zegt gewoon geen interesse hebben in de geschiedenis) ben ik nog nooit tegengekomen.

En dat is allemaal prima... maar waarom zou het begrip van, bijv, ATON zo ver moeten gaan dat ie z'n mond houdt over de feitelijke geschiedenis? Dat vind ik eerlijk gezegd nogal bizar. Wederzijds respect kan nooit betekenen dat je je mond moet houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 15-01-2013 23:24:39 ]
pi_121618955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik ben geen moslim mocht je dat denken. Ik verkoop niets. Ik heb slechts gereageerd op de topicstarter. Laat ik je in herinnering brengen dat wij deze discussie voeren omdat jij op mij reageerde. Je vertelde daarin dingen die misschien wel waar waren, maar in deze discussie niet interessant zijn, Het gaat hier over geloof, niet over feiten. Wat jij zegt zet de topicstarter niet tot denken aan, wat ik doe wel.
Als je het mij vraagt denkt TS wel degelijk dat het hier over de feiten gaat. Maar als dat niet zo is dan moet hij me maar corrigeren.

In feite was dat ook de bedoeling van mijn eerste reactie: laten zien dat het daar nu juist niet over gaat. Dat het daar onmogelijk over kan gaan. Dat zowel christenen als moslims geloven wat ze geloven.. gewoon, omdat ze het geloven. Niet omdat het aantoonbaar waar is, want dat is het niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 15-01-2013 23:26:51 ]
pi_121619173
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind 'geleerden' in dit verband altijd een beetje een vreemd en zelfs misleidend woord. Alsof er maar 1 mogelijke 'correcte' interpretatie is van de leer. Feit is dat net als in het Christendom ook binnen de Islam ideeen over de leer uiteen lopen. En er zijn eenvoudig geen objectieve criteria om te bepalen welke visie de juiste is.
Je hebt gelijk dat je objectief kijkend zat verschillende interpretaties kunt hebben. Maar zo werkt het niet in het geloof, en al helemaal niet in een sterk juridisch en op consensus gericht geloof als de islam. Als de ulama het eens zijn, dan is er 'recht' gevonden, en minderheiddstandpunten zijn precies dat. De heersende leer is een andere.
quote:
[..]

De enige manier waarom moslims mogelijk hun desinteresse in de feitelijke geschiedenis kunnen rechtvaardigen is door te doen alsof die niet bestaat of identiek is aan wat de leer heb vertelt. Moslims die erkennen dat de geschiedenis en de leer verschillend zijn (en die zoals je zegt gewoon geen interesse hebben in de geschiedenis) ben ik nog nooit tegengekomen.

En dat is allemaal prima... maar waarom zou het begrip van, bijv, ATON zo ver moeten gaan dat ie z'n mond houdt over de feitelijke geschiedenis? Dat vind ik eerlijk gezegd nogal bizar. Wederzijds respect kan nooit betekenen dat je je mond moet houden.
Ik heb helemaal nergens gezegd dat ATON zijn mond moet houden. Ik heb wel gezegd dat hij niet moet denken dat hij discussie voert met iemand die openstaat voor dit type argumenten. Als feiten in conflict zijn met geloof, wint normaal gesproken het geloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')