Correct, dat is ook nog een punt. In dit geval is de Koranversie natuurlijk ouder dan de Arabische Galenus-vertalingen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:39 schreef ATON het volgende:
Nog een bijkomend probleem, wat men in de middeleeuwen nog niet kon weten is, dat deze teksten in het Aramees zijn doorgegeven. Zeker wat de Grieks-Perzische insteek betreft.
Als ze dit objectief en ernstig wil onderzoeken gaat ze vooral in het soefisme de echo's van het Mazdaïsme in terugvinden. Net ook daarom worden de soefi's door de fundamentalistische moslims met de nek aangekeken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:47 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Op zich is het leuk dat een moslim in f&l enthousiast is over zijn geloof en er een beetje moeite voor doet.
Aan de andere kant weten we helaas al hoe het gaat eindigen. Deze, en vele andere, punten heb ik besproken met een moslima van mijn opleiding en die heeft daarna maar besloten het soefisme te gaan bekijken. Of haar interpretatie daarvan...
vroeger was het de gewoonte om mensen uit respect zoon van van.... Te noemen dus dat is geen fout. Echter, als de christenen geloven dat jezus zoon van god is waarom word hij in de bijbel niet telkens aangesproken met zoon van god?quote:Op maandag 14 januari 2013 22:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De discipelen en Jezus hebben een gezellig samenzijn. Ze hebben tevens honger, en vragen Jezus om voor eten te zorgen via zijn connecties in den hoge. Daarbij spreken ze hem aan (het is een letterlijk citaat, en dus niet een vertelling door Allah) met Jezus zoon van Maria. Dat is wat raar, want de discipelen wisten wel dat Jezus de zoon van Maria was, dat hoefden ze er niet bij te zeggen. De hele koran (en we weten dat dat het letterlijke woord van Allah is) staat bol van dit soort aanduidingen van mensen. De discipelen hanteren hier dus de taalstijl van Allah. Dat is wat ongeloofwaardig.
Waarom is het toch belangrijk dat hier gezegd wordt Jezus zoon van Maria? Dat is omdat in de tijd van Mohammed de algemene overtuiging was dat Jezus de zoon van God was. Mohammed leerde iets anders, dus dit moest benadrukt worden. Het zijn dus Mohammeds woorden, en niet de woorden van Allah. Dat is vervelend, nu volgens de islamitische leer de koran het letterlijke woord van Allah is. Nu blijkt dat Mohammed niet slechts doorgeefluik is, maar verteller. Daarmee gaat een van de belangrijkste leerstellingen van de islam onderuit.
Het zou je sieren om ook andere vragen die nog uitstaan te beantwoorden. Zo staat er nog een vraag van Uitstekelbaars open.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:49 schreef malikbrani het volgende:
[..]
vroeger was het de gewoonte om mensen uit respect zoon van van.... Te noemen dus dat is geen fout. Echter, als de christenen geloven dat jezus zoon van god is waarom word hij in de bijbel niet telkens aangesproken met zoon van god?
Thanks! Ik zal het aan haar doorgevenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:14 schreef ATON het volgende:
[..]
Als ze dit objectief en ernstig wil onderzoeken gaat ze vooral in het soefisme de echo's van het Mazdaïsme in terugvinden. Net ook daarom worden de soefi's door de fundamentalistische moslims met de nek aangekeken.
Waarvoor dank. Ik wil niet teveel doordrammen, soms moeten mensen nog iets opzoeken. Maar inhoudelijk gezien vind ik het een zeer interessant punt. De koran verbindt de drie religies onlosmakelijk met elkaar in zelfverklaarde juistheid.quote:Het zou je sieren om ook andere vragen die nog uitstaan te beantwoorden. Zo staat er nog een vraag van Uitstekelbaars open.
De grote gemene deler in deze 3 godsdiensten ( Judaïsme, Christendom en Islam ) is wel de introductie van het Mazdaïsme ( Zoroaster / Zaratoestra ) door Cyrus de Grote.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:58 schreef Uitstekelbaars het volgende:
De koran verbindt de drie religies onlosmakelijk met elkaar in zelfverklaarde juistheid.
1. Heeft hypocrates dan aangegeven wanneer dit gebeurt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:14 schreef Scabies het volgende:
[..]
Die staan er ook.
En inderdaad, de fases die in de Koran genoemd worden: van bloedklontje tot 'fijngekauwd stukje vlees' (in het Grieks was het "fijngekauwde hars", daar heeft de Koran vlees van gemaakt) tot botten bekleed met vlees en spieren (wat overigens verkeerd is, spieren en botten ontwikkelen zich tegelijk), dit is allemaal gejat van de Griekse wetenschap.
Dit komt allemaal van de Grieken, alleen heeft de Koran de dagen van de fases ook nog eens fout overgenomen.
Je hebt op geen enkele van mijn vragen gereageerd, dus dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:32 schreef malikbrani het volgende:
jullie hebben geprobeerd de koran te ontkennen maar het tegendeel is bewezen en jullie argumenten zijn weerlegd.
Dat er fouten in de Bijbel staan hoef je hier vrijwel niemand van de overtuigen, dus spaar je de moeite.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:32 schreef malikbrani het volgende:
Nu is het mijn beurt om de fouten te noemen uit het nieuwe testament en voorspellingen dat de profeet Muhammad zou komen uit het oude testament. <...>
leg me uit wat je bedoelt met verhaal van bloedklonterquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:55 schreef hoatzin het volgende:
De bijbel staat inderdaad vol met onzin en fouten. De Koran ken ik niet goed genoeg maar verhalen over bloedklontjes en klei zeggen mij genoeg...
Ja, dat heb je net kunnen lezen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:00 schreef malikbrani het volgende:
1. Heeft hypocrates dan aangegeven wanneer dit gebeurt?
Hippocrates zei al dat men na 42 dagen het geslacht van het kind kon bepalen, daar is die hadith op gebaseerd, niks nieuws en meer jatwerk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:00 schreef malikbrani het volgende:
in de autentieke islamitische hadith (openbaringen aan Muhammad naast de qoran) staat dat na 42 dagen een engel naar het kind komt en het bewerkt. dit is volgens de wetenschappers het moment dat het embryo de grote veranderingen begaat.
Abortussen bestonden al 2000 jaar voor christus, ik zie niet in waar dit verder mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:00 schreef malikbrani het volgende:
2. Vroeger bestonden er geen abortussen dus you are busted.
Ik begin te twijfelen of dit geen grap is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:00 schreef malikbrani het volgende:
we hoeven niet meer te kijken naar jou valse bron. en ik zal er ook niet meer op ingaan
geef me dan een vraag zodat ik kan reageren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je hebt op geen enkele van mijn vragen gereageerd, dus dat lijkt me sterk.
Nou, ik zou zeggen, begin eens bij mijn eerste post in dit topic:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:35 schreef malikbrani het volgende:
[..]
geef me dan een vraag zodat ik kan reageren.
wees maar goed boos over je zelf, want al dat schrijfwerk heb je voor niks gedaan. Hier is het bewijs dat embryologie in koran en hadith niet zelfde is als die van galen ,hyppiecrates joden en indians . en duidelijkheid voor morulus: dit is niet mijn site dus dit keer heb ik niks verkeerd gedaanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef Scabies het volgende:
[..]
Ja, dat heb je net kunnen lezen.
[..]
Hippocrates zei al dat men na 42 dagen het geslacht van het kind kon bepalen, daar is die hadith op gebaseerd, niks nieuws en meer jatwerk.
[..]
Abortussen bestonden al 2000 jaar voor christus, ik zie niet in waar dit verder mee te maken heeft.
[..]
Ik begin te twijfelen of dit geen grap is.
Anders dan nogal selectief en met oogkleppen op reageren heb je ook niks verkeerd gedaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:59 schreef malikbrani het volgende:
en duidelijkheid voor morulus: dit is niet mijn site dus dit keer heb ik niks verkeerd gedaan
aha morulus, eindelijk iemand die goeie en nuttige vragen stelt Bedanktquote:Op maandag 14 januari 2013 21:29 schreef Molurus het volgende:
Persoonlijk ben ik geen aanhanger van welk geloof dan ook. Maar ik ben wel benieuwd wat jouw gedachten erover zijn, TS.
1) Waarom zou er een juist geloof zijn? Het zou best kunnen dat ze allemaal onjuist zijn.
2) Als er een juist geloof is, wat zijn daarvoor dan de argumenten? Wat zouden argumenten kunnen zijn?
Ik ben reuze benieuwd.
Het is nooit voor niks. Er zullen heus lezers zijn die het wel kunnen volgen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:59 schreef malikbrani het volgende:
wees maar goed boos over je zelf, want al dat schrijfwerk heb je voor niks gedaan.
Ik bewees anders net het tegenovergestelde. Krijg de indruk dat je een beetje uitgepraat bent qua argumentatie.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:59 schreef malikbrani het volgende:
Hier is het bewijs dat embryologie in koran en hadith niet zelfde is als die van galen ,hyppiecrates joden en indians
Beetje jammer dat je daar nu pas achter komt, maar ik zeg: beter laat dan nooit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:05 schreef malikbrani het volgende:
[..]
aha morulus, eindelijk iemand die goeie en nuttige vragen stelt Bedankt.Vanavond ben ik weer online dus kan ik je vragen laat beantwoorden.
Ik vindt het wel zeer vreemd dat je telkens om mijn post heen fietst. Ik heb het ' raadsel van de bloedklonter en de aarde ' al gegeven. Ik doe dus ook niet mee met jou spelletje ' om de meeste fouten '. Net zo goed staan er kemels van fouten in de koran als de Tenach en de Bijbel. Laat dat al eens duidelijk gezegd zijn. Ik heb je al enkele wiki-linken gegeven hoe de Tenach ontstaan is. Daarin zit bijvoorbeeld het boek Genesis wat van oorsprong een Akkadisch epos is, wat de joodse bannelingen hebben meegebracht uit Babylon. Exodus is dan weer een bloemlezing uit ongeveer 250 jaar Egyptische geschiedenis met als fictief persoon Mozes.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef malikbrani het volgende:
leg me uit wat je bedoelt met verhaal van bloedklonter
Heel apart dit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef malikbrani het volgende:
Ik bewees anders net het tegenovergestelde. Krijg de indruk dat je een beetje uitgepraat bent qua argumentatie.
nee, dat zeg je alleen maar omdat je niks meer weet. IK (eigenlijk niet ik maar die pagina)heb het tegendeel bewezen van wat jij zei en er staat duidelijk in die pagina waarvan het tegendeel word bewezen. Als je geen argumenten meer hebt ga dan aub naar een andere topic want je bent aleen maar woorden aan het verdraaien(zoals daarnet). Bovendien zijn we begonnen met een nieuw deelonderwerp
dat komt omdat ik hier de enige moslim ben in dit topic en tegenover 20 andere christenen en ongelovigen sta. Ik kan daarom niet alle vragen beantwoorden en op alles reageren. Het kan daarom gebeuren dat ik een bericht over het hoofd zie. Excuses hiervoor.Ik sta dan wel tegenover een overmacht maar zelfs dan blijf ik de islam bewijzen. Dag, ik moet nu echt afsluitenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je daar nu pas achter komt, maar ik zeg: beter laat dan nooit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |