quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ja maar de vraag is bij wie dat vermogen zit, zoals falling_away zegt. Als alles bij
een kleine groep zit geven die cijfers een vertekend beeld.
Maar volgens sommigen hier zal dit ook wel weer een gekleurd bericht zijn van het CBS.quote:Veel spaargeld tegenover hypotheekschuld
Tegenover de hypotheekschuld van huishoudens staan ook spaartegoeden. Hiervan is een gedeelte gereserveerd voor de aflossing van de hypotheek aan het einde van de looptijd. Deze vorm van sparen voor hypotheekaflossing wordt de zogenoemde spaar- of beleggingshypotheek genoemd. In landen waar de hypotheekrente niet aftrekbaar is, bestaan deze hypotheekvormen niet. Hierdoor is in deze landen de relatieve hypotheekschuld weliswaar lager, maar er staat ook geen spaarhypotheekdepot tegenover. Dit wordt in internationale vergelijkingen van de hypotheekschuld wel eens over het hoofd gezien.
De totale spaartegoeden en overige deposito’s van Nederlandse huishoudens (afzonderlijke cijfers over de spaarhypotheekdepots zijn er niet) vertegenwoordigden eind 2011 een waarde van 332 miljard euro. Dit is bijna de helft van de totale hypotheekschuld. De spaartegoeden nemen sinds 2008 relatief sneller toe dan de hypotheekschuld.
Potjandorie dus ik betaal met het werkgeversdeel o.a. de zorgtoeslag van onze knuffeltroll hier.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als banken een gelijk % als buitenlandse banken zouden rekenen dan kunnen we de HRA opheffen
De zorgtoeslag wordt door de staat verhaalt op het werkgeversdeel , dus dat klopt ook wel
[ afbeelding ]
jij betaalt geen werkgeversdeel en nu al helemaal niet meer, is niet eens meer op jestrook zichtbaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Potjandorie dus ik betaal met het werkgeversdeel o.a. de zorgtoeslag van onze knuffeltroll hier.
Ahum, als de werkgever het werkgeverdeel niet hoefde betalen, zouden alle salarissen automatisch stijgen, toch? Of is dat inderdaad net zo'n kul alsquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
jij betaalt geen werkgeversdeel en nu al helemaal niet meer, is niet eens meer op jestrook zichtbaar
quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als banken een gelijk % als buitenlandse banken zouden rekenen dan kunnen we de HRA opheffen, dus de volledige HRA last van de overheid 15 miljard per jaar wordt afgedragen aan de Nederlandse banken
Ja dat is kul, dat hangt van de CAO af, een pensionado zou wel meer overhoudenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ahum, als de werkgever het werkgeverdeel niet hoefde betalen, zouden alle salarissen stijgen, toch? Of is dat inderdaad net zo'n kul als
[..]
Ik heb een tabel (een tabellen is denk ik een taalfout van je) nog nooit horen zeggen "Het valt wel mee"quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu is de onzin van jou in deze van hetzelfde niveau en kunnen we elkaar wel voor mietje blijven uitmaken maar zonder concrete cijfers is het een moddergevecht en draagt het weinig bij aan een discussie.
Ik heb helaas het boek de schuldenberg van jaap van duijn uitgeleend daarin heeft hij een mooi overzicht gemaakt waarbij ik dan toch zonder op dit moment de cijfers te kunnen onderbouwen met een tabellen uit dat boek sjabba gelijk moet geven.
Net zoals onze knuffeltroll hier geen belasting betaald met een bijstandsuitkering en dan zit te zeuren over de te hoge belastingdruk door de HRA in NL.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
jij betaalt geen werkgeversdeel en nu al helemaal niet meer, is niet eens meer op jestrook zichtbaar
Overigens heeft een modale koper een hogere zorgtoeslag dan een modale huurder
Ja idd de totale spaartegoeden zijn bijna de helft van de totale hypotheekschuld,quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Maar volgens sommigen hier zal dit ook wel weer een gekleurd bericht zijn van het CBS.
Ja, geef het antwoord maar, zou ik zeggenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ja idd de totale spaartegoeden zijn bijna de helft van de totale hypotheekschuld,
maar bij wie zitten die tegoeden? Een gedeelte is gereserveerd voor de aflossing van de hypotheek,
hoeveel is dat?
Als er een kleine groep is met miljoenen aan spaargeld en de rest moet het doen met enkelequote:Op woensdag 16 januari 2013 13:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, geef het antwoord maar, zou ik zeggen
Als een koe een slurf heeft is het een olifant.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als er een kleine groep is met miljoenen aan spaargeld en de rest moet het doen met enkele
duizenden euro's heeft het weinig zin om die 332 miljard euro tegen de hypotheekschuld af te
zetten.
Die harde feiten weigeren sommigen hier op te duikelen en worden er wat harde feiten opgeduikeld dan is het wederom niet goed genoeg zoals je hier al kan lezen dat het CBS afgeserveerd wordt maar niet de moeite genomen wordt door de andere partij om dan hun feiten te objectiveren.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom is men het hier altijd zo met elkaar oneens? Meeste van de gesprekken vallen te herleiden aan harde feiten, wat wel of niet waar is. Zeker betreffende hypotheek constructies en andere zaken.
Daar vroeg ik dus net naarquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Graag dan met concrete cijfers komen.
True, heb het idee dat hier veel gebeurt op basis van onderbuik gevoelens. Altijd beetje jammer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die harde feiten weigeren sommigen hier op te duikelen en worden er wat harde feiten opgeduikeld dan is het wederom niet goed genoeg zoals je hier al kan lezen dat het CBS afgeserveerd wordt maar niet de moeite genomen wordt door de andere partij om dan hun feiten te objectiveren.
Dan was heel nederland ijn opstand gekomen vanwege de hoge premies die aan het zorgkartel betaalt moeten wordenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Verder zou ik idd graag het werkgeversdeel gewoon als loon gehad willen hebben ipv deze verkapte loonsverlaging die werknemers door hun strot gekregen hebben.
Ja dat lijkt me ookquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Zeker betreffende hypotheek constructies en andere zaken.
Dan neem je toch gewoon maatregelen tegen nieuwe klonen en als iemand met onderbuik gevoelens hier komt en niet concreet wilt worden (zoals ja-nee hier boven duidelijk demonstreerd) ook een afkoelperiode totdat er een bron voor de onderbuikgevoelens komt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
True, heb het idee dat hier veel gebeurt op basis van onderbuik gevoelens. Altijd beetje jammer.
Ik geef slechts een voorbeeld. Weet jij wel hoe die 300miljard verdeeld is dan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon maatregelen tegen nieuwe klonen en als iemand met onderbuik gevoelens hier komt en niet concreet wilt worden (zoals ja-nee hier boven duidelijk demonstreerd) ook een afkoelperiode totdat er een bron voor de onderbuikgevoelens komt.
Ik denk dat Basp1 dan ook alleen maar een voorbeeld gaf, waaruit bleek dat je wel het hele plaatje moet meenemen, en niet een deeltje ervan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik geef slechts een voorbeeld. Weet jij wel hoe die 300miljard verdeeld is dan?
het beste is om alle personen die een andere mening hebben te verbieden om ooit nog op Fok te komenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon maatregelen tegen nieuwe klonen en als iemand met onderbuik gevoelens hier komt en niet concreet wilt worden (zoals ja-nee hier boven duidelijk demonstreerd) ook een afkoelperiode totdat er een bron voor de onderbuikgevoelens komt.
Ja kruip maar lekker in een slachtoffer rol, mijn mening komt ook niet altijd overeen met de geijkte meningen maar ik probeer tenminste nog met argumenten aan te komen dat kunnen we niet constateren van een stapel van die klonen hier die alleen maar met onzin, denigrerende opemerkingen en onderbuik gevoelens aankomen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
het beste is om alle personen die een andere mening hebben te verbieden om ooit nog op Fok te komen
ach klets niet, sommigen hebben een andere mening , nou enquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja kruip maar lekker in een slachtoffer rol, mijn mening komt ook niet altijd overeen met de geijkte meningen maar ik probeer tenminste nog met argumenten aan te komen dat kunnen we niet constateren van een stapel van die klonen hier die alleen maar met onzin, denigrerende opemerkingen en onderbuik gevoelens aankomen.
En zoals hier dus wederom te zien is ga je in de nuance die ik probeerde aan te brengen dat er met een fatsoenlijke bron geen afkoelperiode gegeven hoeft te worden geheel voorbij en trekt het meteen in het belachelijke zoals de sommige mensen hier wel vaker doen.
beter is geen poep te praten, dat heeft weinig met een mening te maken. Lees anders gerust de OP nog eens door, en dan met name het laatste blauwe vlak?quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
ach klets niet, sommigen hebben een andere mening , nou en
als iemand poep zegt, vraag jij om een bron
quote:di 15 jan 2013, 11:25 | 10 reacties
Verkoopverlies?
AMSTERDAM - In 2012 is meer dan 15 procent van de huizen met verlies van de hand gedaan.
Volgens onderzoek van het Kadaster en de NOS zijn tot en met oktober bijna 14.000 woningen verkocht – veelal van mensen jonger dan 35 jaar – met een gemiddeld verlies van 25.000 euro. Hoe erg is dit?
Stel, een jong echtpaar heeft zijn woning in 2007 gekocht voor 180.000 euro. Zij hebben een aflossingsvrije hypotheek genomen van 200.000 euro met een rente van 5 procent. Voor die extra 20.000 euro hebben ze een aantal zaken aan het huis verbeterd.
Het stel heeft verder bij de jaarlijkse belastingaangifte het eigenwoningforfait betaald. De hoogte van het eigenwoningforfait is 0,6 procent van de WOZ-waarde van de woning. De WOZ-waarde wordt jaarlijks door de gemeente vastgesteld en is doorgaans lager dan de feitelijke waarde van de woning. In ons voorbeeld lijkt 160.000 euro een aannemelijke WOZ-waarde. Het echtpaar heeft dan 960 euro per jaar betaald.
Stel, ze verkochten de woning in december voor 155.000 euro. In die periode van zestig maanden hebben ze dan – na aftrek belastingen – 25.000 euro aan rente betaald, houden ze 45.000 euro hypotheekschuld over en hebben ze zo’n 5000 euro aan eigenwoningforfait betaald. Dat is in totaal 75.000 euro, oftewel 1250 euro per maand.
Niet van verlies spreken
Dit voorbeeld toont een aantal zaken aan. Ten eerste zou je niet van een verlies moeten spreken. Je kunt ook zeggen dat het echtpaar voor 1250 euro per maand vijf jaar in een mooi huis heeft gewoond. Wellicht hadden ze dit anders ook aan huur betaald.
Ten tweede is het een goede zaak dat het kabinet aflossingsvrije hypotheken gaat verbieden. In het voorbeeld was anders al 25.000 tot 30.000 euro afgelost en was er een kleinere restschuld.
Ten derde moet er een oplossing komen voor de restschuld. Indien de woning met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) is gekocht, kan de restschuld worden kwijtgescholden. In de overige gevallen zou de overheid het betaalde eigenwoningforfait kunnen teruggeven en de rente op de restschuld aftrekbaar kunnen maken. Ook zou de geldverstrekker kunnen besluiten (een deel van) de restschuld kwijt te schelden.
Laten we stoppen te zeggen dat huizen met verlies worden verkocht.
Maak als woningverkoper bovenstaande rekensom en stel vast welk bedrag per maand je had willen besteden aan wonen.
Hoe bedoel je dat men gratis gewoond zou hebben?quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:44 schreef HD9 het volgende:
Goed stukje en MET bron
http://www.telegraaf.nl/o(...)lies_op_huis___.html
men lost niet af en dus heeft men verlies, nee men heeft gratis gewoond en de overheid mag de woonlasten betalen
[..]
goed kans dat de egaa er met het spaardeel vandoor is gegaanquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:08 schreef Tikbalang het volgende:
Lijkt mij dat dat stel met een annuiteiten hypotheek niet in de buurt was gekomen van 25k. Met Linieair wel natuurlijk maar of ze dat hadden kunnen betalen is dan maar net de vraag. Trouwens met een 100% spaarhypotheek kan dat ook.
Egaa heeft alleen maar recht op de helft van, ook op de helft van de schuld. Dat canceled elkaar mooi uitquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:10 schreef HD9 het volgende:
[..]
goed kans dat de egaa er met het spaardeel vandoor is gegaan
Natuurlijk doet ie dat met opzet. Als ie inhoudelijk moet gaan reageren dan voelt ie ook wel aan dat het niet zo is als hij denkt, maar wil wel heel graag dat dat waar is, want anders is zijn hele kruistocht voor niks. Dus in plaats van daar inhoudelijk op in te gaan maak je dan maar een one-liner, opdat je in ieder geval niet het onderspit hoeft te delven in deze 'discussie'.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
HD9, negeer je nou express de inhoudelijke kanttekeningen van Basp1, om enkel een one-liner aan off tipic fantasie neer te poten?
Of heb je daar een andere mening over?
ik bedoel adat men een aflossingsvrije hypotheek neemt en dan van verlies spreekt, vroeger was verlies na aflossing wegens afschrijving en aflossingquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk doet ie dat met opzet. Als ie inhoudelijk moet gaan reageren dan voelt ie ook wel aan dat het niet zo is als hij denkt, maar wil wel heel graag dat dat waar is, want anders is zijn hele kruistocht voor niks. Dus in plaats van daar inhoudelijk op in te gaan maak je dan maar een one-liner, opdat je in ieder geval niet het onderspit hoeft te delven in deze 'discussie'.
Hoezo mag de maatschappij hier voor opdraaien?quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik bedoel adat men een aflossingsvrije hypotheek neemt en dan van verlies spreekt, vroeger was verlies na aflossing wegens afschrijving en aflossing
Dus er is geen verlies meen lost niet af
heel dom en de maatschappij mag ervoor opdraaien
Huur omhoog, afhankelijk van inkomenquote:De huren mogen per 1 juli omhoog. Afhankelijk van de hoogte van het inkomen, mogen verhuurders in elk geval 1,5 procent meer huur vragen. Voor huishoudens met een inkomen tussen de 33.614 en 43.000 euro mag daar 1 procent bovenop en voor wie meer verdient dan 43.000 euro en in een sociale huurwoning zit, 5 procent.
quote:wo 16 jan 2013, 19:30 | 0 reacties
Nibud: bijna iedereen levert dit jaar in
UTRECHT -
Alleen studenten met een bijbaan gaan er iets op vooruit, voor de rest heeft vrijwel iedereen dit jaar minder te besteden dan in 2012.
Vooral gepensioneerden moeten flink inleveren.
Hun koopkrachtdaling kan oplopen tot 7,7 procent, blijkt uit woensdag bekendgemaakte berekeningen van het Nibud, het Nationaal instituut voor Budgetvoorlichting. Het is al het 4e jaar op rij dat de koopkracht daalt.
Alleenstaanden en aow'ers
Een alleenstaande die met vervroegd pensioen (25.000 euro bruto) is gegaan en dus nog geen aanspraak kan maken op aow, heeft per maand 112 euro minder in de portemonnee. Een aow-echtpaar met een gezamenlijk brutopensioen van 40.000 euro gaat er maandelijks 194 euro op achteruit. Zij merken dat de pensioenen worden gekort en dat de zorgtoeslag bij een hoger inkomen sneller wordt afgebouwd.
Werkende ouders en bijstandsgerechtigden
Ook werkende ouders met kinderen op de kinderopvang en bijstandsgerechtigden kunnen het zwaar krijgen, verwacht het Nibud. Dit komt door de verlaging van de kinderopvangtoeslagen en het netto bijstandsbedrag. De laatst genoemde groep zal weliswaar deels worden gecompenseerd door hogere toeslagen, maar omdat de afgelopen jaren al veel is ingeleverd, kan het lastig worden om nog verder te beknibbelen.
Is nog niet zeker toch? Moet eerst door de 1e kamer komen. Dacht vorige week nog gelezen te hebben dat het sowieso niet doorging, weet ff niet waar het staat.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huur omhoog, afhankelijk van inkomen
Dat laatste heb ik ook gelezen. Maar als de minister vandaag dit aangeeft, ga ik er vanuit dat alle opties nog open zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Is nog niet zeker toch? Moet eerst door de 1e kamer komen. Dacht vorige week nog gelezen te hebben dat het sowieso niet doorging, weet ff niet waar het staat.
Het had ermee te maken dat het te veel tijd zou kosten om salarisgegevens op te vragen, plus het is in strijd met de privacy-wet. Al nemen ze het daar ook niet zo nauw mee.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik ook gelezen. Maar als de minister vandaag dit aangeeft, ga ik er vanuit dat alle opties nog open zijn.
Tja, ik zie het probleem niet. Als je een hypotheek aanvraagt, worden er nog veel en veel meer gegevens gevraagd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Het had ermee te maken dat het te veel tijd zou kosten om salarisgegevens op te vragen, plus het is in strijd met de privacy-wet. Al nemen ze het daar ook niet zo nauw mee.
Ja alleen bij een koop en vrije sector-woning is dat vrijwillig. Maar we zullen in februari wel horenquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, ik zie het probleem niet. Als je een hypotheek aanvraagt, worden er nog veel en veel meer gegevens gevraagd.
Als je perse een sociale huurwoning wilt, mag daar ook wat tegenover staan toch? Overigens... Als je vrije sector wilt huren zul je OOK je inkomen moeten aantonen.
Gaat ook helemaal niet door, welk inkomen moet je nemen , dat van de hoofdhuurder, of het AOW van inwonende ome Janquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Is nog niet zeker toch? Moet eerst door de 1e kamer komen. Dacht vorige week nog gelezen te hebben dat het sowieso niet doorging, weet ff niet waar het staat.
Leuk kaartje...quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
Laat het inwonende kindertal eerst maar eens naar 20% gaan zoals gebruikelijk
[ afbeelding ]
Als je een auto wilt kopen moet je ook je inkomen aantonen en bij de groenteboer ookquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Overigens... Als je vrije sector wilt huren zul je OOK je inkomen moeten aantonen.
Sinds wanneer is dat?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
Als je een auto wilt kopen moet je ook je inkomen aantonen en bij de groenteboer ook
woningen in Polen die zijn een betere investeringen met die jonge populatiequote:Op woensdag 16 januari 2013 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Leuk kaartje...![]()
En toch houden diverse mensen hier vol dat in het buitenland alles beter is...![]()
![]()
It is very difficult to make a man understand about the huizenmarkt-zeepbel, when he is all in debt for a 'stapel stenen on a postzegel'.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:10 schreef Artimunor het volgende:
en ga al helemaal geen moeite doen om het voor je op te zoeken want zelfs met harde cijfers wil je het gewoon niet geloven.
Het buitenland is groter dan Europaquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Leuk kaartje...![]()
En toch houden diverse mensen hier vol dat in het buitenland alles beter is...![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |