quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ja maar de vraag is bij wie dat vermogen zit, zoals falling_away zegt. Als alles bij
een kleine groep zit geven die cijfers een vertekend beeld.
Maar volgens sommigen hier zal dit ook wel weer een gekleurd bericht zijn van het CBS.quote:Veel spaargeld tegenover hypotheekschuld
Tegenover de hypotheekschuld van huishoudens staan ook spaartegoeden. Hiervan is een gedeelte gereserveerd voor de aflossing van de hypotheek aan het einde van de looptijd. Deze vorm van sparen voor hypotheekaflossing wordt de zogenoemde spaar- of beleggingshypotheek genoemd. In landen waar de hypotheekrente niet aftrekbaar is, bestaan deze hypotheekvormen niet. Hierdoor is in deze landen de relatieve hypotheekschuld weliswaar lager, maar er staat ook geen spaarhypotheekdepot tegenover. Dit wordt in internationale vergelijkingen van de hypotheekschuld wel eens over het hoofd gezien.
De totale spaartegoeden en overige deposito’s van Nederlandse huishoudens (afzonderlijke cijfers over de spaarhypotheekdepots zijn er niet) vertegenwoordigden eind 2011 een waarde van 332 miljard euro. Dit is bijna de helft van de totale hypotheekschuld. De spaartegoeden nemen sinds 2008 relatief sneller toe dan de hypotheekschuld.
Potjandorie dus ik betaal met het werkgeversdeel o.a. de zorgtoeslag van onze knuffeltroll hier.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als banken een gelijk % als buitenlandse banken zouden rekenen dan kunnen we de HRA opheffen
De zorgtoeslag wordt door de staat verhaalt op het werkgeversdeel , dus dat klopt ook wel
[ afbeelding ]
jij betaalt geen werkgeversdeel en nu al helemaal niet meer, is niet eens meer op jestrook zichtbaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Potjandorie dus ik betaal met het werkgeversdeel o.a. de zorgtoeslag van onze knuffeltroll hier.
Ahum, als de werkgever het werkgeverdeel niet hoefde betalen, zouden alle salarissen automatisch stijgen, toch? Of is dat inderdaad net zo'n kul alsquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
jij betaalt geen werkgeversdeel en nu al helemaal niet meer, is niet eens meer op jestrook zichtbaar
quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als banken een gelijk % als buitenlandse banken zouden rekenen dan kunnen we de HRA opheffen, dus de volledige HRA last van de overheid 15 miljard per jaar wordt afgedragen aan de Nederlandse banken
Ja dat is kul, dat hangt van de CAO af, een pensionado zou wel meer overhoudenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ahum, als de werkgever het werkgeverdeel niet hoefde betalen, zouden alle salarissen stijgen, toch? Of is dat inderdaad net zo'n kul als
[..]
Ik heb een tabel (een tabellen is denk ik een taalfout van je) nog nooit horen zeggen "Het valt wel mee"quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu is de onzin van jou in deze van hetzelfde niveau en kunnen we elkaar wel voor mietje blijven uitmaken maar zonder concrete cijfers is het een moddergevecht en draagt het weinig bij aan een discussie.
Ik heb helaas het boek de schuldenberg van jaap van duijn uitgeleend daarin heeft hij een mooi overzicht gemaakt waarbij ik dan toch zonder op dit moment de cijfers te kunnen onderbouwen met een tabellen uit dat boek sjabba gelijk moet geven.
Net zoals onze knuffeltroll hier geen belasting betaald met een bijstandsuitkering en dan zit te zeuren over de te hoge belastingdruk door de HRA in NL.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
jij betaalt geen werkgeversdeel en nu al helemaal niet meer, is niet eens meer op jestrook zichtbaar
Overigens heeft een modale koper een hogere zorgtoeslag dan een modale huurder
Ja idd de totale spaartegoeden zijn bijna de helft van de totale hypotheekschuld,quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Maar volgens sommigen hier zal dit ook wel weer een gekleurd bericht zijn van het CBS.
Ja, geef het antwoord maar, zou ik zeggenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ja idd de totale spaartegoeden zijn bijna de helft van de totale hypotheekschuld,
maar bij wie zitten die tegoeden? Een gedeelte is gereserveerd voor de aflossing van de hypotheek,
hoeveel is dat?
Als er een kleine groep is met miljoenen aan spaargeld en de rest moet het doen met enkelequote:Op woensdag 16 januari 2013 13:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, geef het antwoord maar, zou ik zeggen
Als een koe een slurf heeft is het een olifant.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als er een kleine groep is met miljoenen aan spaargeld en de rest moet het doen met enkele
duizenden euro's heeft het weinig zin om die 332 miljard euro tegen de hypotheekschuld af te
zetten.
Die harde feiten weigeren sommigen hier op te duikelen en worden er wat harde feiten opgeduikeld dan is het wederom niet goed genoeg zoals je hier al kan lezen dat het CBS afgeserveerd wordt maar niet de moeite genomen wordt door de andere partij om dan hun feiten te objectiveren.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom is men het hier altijd zo met elkaar oneens? Meeste van de gesprekken vallen te herleiden aan harde feiten, wat wel of niet waar is. Zeker betreffende hypotheek constructies en andere zaken.
Daar vroeg ik dus net naarquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Graag dan met concrete cijfers komen.
True, heb het idee dat hier veel gebeurt op basis van onderbuik gevoelens. Altijd beetje jammer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die harde feiten weigeren sommigen hier op te duikelen en worden er wat harde feiten opgeduikeld dan is het wederom niet goed genoeg zoals je hier al kan lezen dat het CBS afgeserveerd wordt maar niet de moeite genomen wordt door de andere partij om dan hun feiten te objectiveren.
Dan was heel nederland ijn opstand gekomen vanwege de hoge premies die aan het zorgkartel betaalt moeten wordenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Verder zou ik idd graag het werkgeversdeel gewoon als loon gehad willen hebben ipv deze verkapte loonsverlaging die werknemers door hun strot gekregen hebben.
Ja dat lijkt me ookquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Zeker betreffende hypotheek constructies en andere zaken.
Dan neem je toch gewoon maatregelen tegen nieuwe klonen en als iemand met onderbuik gevoelens hier komt en niet concreet wilt worden (zoals ja-nee hier boven duidelijk demonstreerd) ook een afkoelperiode totdat er een bron voor de onderbuikgevoelens komt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
True, heb het idee dat hier veel gebeurt op basis van onderbuik gevoelens. Altijd beetje jammer.
Ik geef slechts een voorbeeld. Weet jij wel hoe die 300miljard verdeeld is dan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon maatregelen tegen nieuwe klonen en als iemand met onderbuik gevoelens hier komt en niet concreet wilt worden (zoals ja-nee hier boven duidelijk demonstreerd) ook een afkoelperiode totdat er een bron voor de onderbuikgevoelens komt.
Ik denk dat Basp1 dan ook alleen maar een voorbeeld gaf, waaruit bleek dat je wel het hele plaatje moet meenemen, en niet een deeltje ervan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik geef slechts een voorbeeld. Weet jij wel hoe die 300miljard verdeeld is dan?
het beste is om alle personen die een andere mening hebben te verbieden om ooit nog op Fok te komenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon maatregelen tegen nieuwe klonen en als iemand met onderbuik gevoelens hier komt en niet concreet wilt worden (zoals ja-nee hier boven duidelijk demonstreerd) ook een afkoelperiode totdat er een bron voor de onderbuikgevoelens komt.
Ja kruip maar lekker in een slachtoffer rol, mijn mening komt ook niet altijd overeen met de geijkte meningen maar ik probeer tenminste nog met argumenten aan te komen dat kunnen we niet constateren van een stapel van die klonen hier die alleen maar met onzin, denigrerende opemerkingen en onderbuik gevoelens aankomen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
het beste is om alle personen die een andere mening hebben te verbieden om ooit nog op Fok te komen
ach klets niet, sommigen hebben een andere mening , nou enquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja kruip maar lekker in een slachtoffer rol, mijn mening komt ook niet altijd overeen met de geijkte meningen maar ik probeer tenminste nog met argumenten aan te komen dat kunnen we niet constateren van een stapel van die klonen hier die alleen maar met onzin, denigrerende opemerkingen en onderbuik gevoelens aankomen.
En zoals hier dus wederom te zien is ga je in de nuance die ik probeerde aan te brengen dat er met een fatsoenlijke bron geen afkoelperiode gegeven hoeft te worden geheel voorbij en trekt het meteen in het belachelijke zoals de sommige mensen hier wel vaker doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |