abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2013 @ 11:12:02 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121539266
Ik heb in het verleden ook wel de fout gemaakt te lang door te mailen. Nu na één dag al een date voorgesteld en afgesproken, toen zij zei dat ze me leuker en leuker ging vinden. Je moet voorkomen dat je elkaar per e-mail te leuk gaat vinden en dat het dan in het echt tegenvalt. Paar mailtjes heen en weer om te kijken of je een beetje op dezelfde golflengte zit en dan daten maar. Chemie is toch niet te voorspellen, al helpt het natuurlijk wel als die chemie er online al is ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_121539271
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:06 schreef Dizorn het volgende:
Ik heb vaak het idee dat de mensen waarbij daten niet "lukt" gewoon verkeerd op zoek zijn. Lijkt alsof ze specifiek een relatie zoeken ipv gewoon dates. met die insteek gaat het gewoon (vaak) mis.

Kijk maar naar Silenus. bijna een anti-relatie instelling, en hij leest ons elle avond voor het slapen gaan weer ern mooi verhaaltje voor O+
Dat is wel waar. Op het moment dat deze mensen dan een date hebben dan behandelen ze het alsof er echt alles van af hangt. Hun enige kans ooit op een relatie.

Is vaak ook een beetje wennen aan het daten, naar mijn mening. Hoe meer dates, hoe relaxter je wordt en dan laat je je niet meer echt gek maken. Juist dan gaat het als vanzelf.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:13:00 #153
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_121539294
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:06 schreef DaMart het volgende:

[..]

In het begin had ik Paiq omdat een goede vriendin me uitnodigde zodat ze extra credits kreeg :P. Op een gegeven moment was ik met alle datingsites klaar, en heb me ook bij Paiq uitgeschreven. In 2010 of 2011 weer aangemeld, maar niet heel actief. Dat waren mijn matches namelijk ook niet echt. Het motiveerde niet echt om regelmatig te kijken als 90% van je contacten een keer per kwartaal inlogt zonder iets te zeggen :P.

Vorige maand trof ik echter 3 personen die bijna dagelijks online waren en waar ik wel leuke gesprekken mee had. En afgelopen week heb ik voor het eerst oneliners gestuurd. Ik was dus een beetje een slapend lid daar ;).

Overigens vind ik het altijd lastig in te schatten wanneer je een date moet voorstellen. Toch een stukje onzekerheid bij mij. En dat het IRL ook niet lukt, is vooral een constatering hoor, al komt dat waarschijnlijk ook wel door wat onzekerheden die ik heb en die ik eens moet doorbreken (en dat is best lastig ;)).

Overigens waren de vrouwen met wie ik de meeste dates heb gehad degenen die op een gegeven moment zelf vroegen waarom ik nog geen date had voorgesteld :P.
Je bent een tijdje aan het chatten, laten we zeggen een dag of twee drie, hoeveel het ook is voor jou. En je vindt het gezellig en wil haar wel ontmoeten. Dan dus ;)
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 11:13:00 #154
42184 crew  DaMart
pi_121539295
quote:
Ik heb vaak het idee dat de mensen waarbij daten niet "lukt" gewoon verkeerd op zoek zijn. Lijkt alsof ze specifiek een relatie zoeken ipv gewoon dates. met die insteek gaat het gewoon (vaak) mis.

Kijk maar naar Silenus. bijna een anti-relatie instelling, en hij leest ons elle avond voor het slapen gaan weer ern mooi verhaaltje voor O+
Het einddoel is wel een relatie, maar eerst maar eens daten om te kijken hoe iemand IRL is.

Dat het bij mij wat moeizaam gaat komt vooral door een stukje onzekerheid dus. En die onzekerheid was vroeger nog groter, alleen zie ik nu nog steeds wel eens drempels die er niet zijn ;).

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:09 schreef Dizorn het volgende:
Gewoon vragen. Nu stoppen ze met praten omdat ze iemand anders hebben.
Ik ben er ook bang voor ja. Maar als ze weer online zijn, dan ga ik wel wat voorstellen. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 11:19:55 #155
42184 crew  DaMart
pi_121539488
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb in het verleden ook wel de fout gemaakt te lang door te mailen. Nu na één dag al een date voorgesteld en afgesproken, toen zij zei dat ze me leuker en leuker ging vinden. Je moet voorkomen dat je elkaar per e-mail te leuk gaat vinden en dat het dan in het echt tegenvalt. Paar mailtjes heen en weer om te kijken of je een beetje op dezelfde golflengte zit en dan daten maar. Chemie is toch niet te voorspellen, al helpt het natuurlijk wel als die chemie er online al is ;).
Of je hebt online alles al gezegd en elkaar in het echt niks meer te vertellen, waardoor je op de date beiden een beetje in de rondte zit te kijken tot je je drinken op hebt :').

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:13 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Je bent een tijdje aan het chatten, laten we zeggen een dag of twee drie, hoeveel het ook is voor jou. En je vindt het gezellig en wil haar wel ontmoeten. Dan dus ;)
Ja, ik moet wat sneller worden daarmee. Wat dat betreft vind ik het ook wel leuk om alle verhalen hier te lezen. Dan zie ik ineens dat anderen dingen heel anders aanpakken met meer succes dan ik heb. Dat werkt wel weer inspirerend, dus dit jaar gaat er ongetwijfeld nog een date komen hier :Y.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 14 januari 2013 @ 11:19:58 #156
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_121539490
quote:

Wat een dikke onzin, de grootste datingsite van het land heet toch echt Relatieplanet. Natuurlijk ga je niet op de eerste date samen je kinderen en je verbouwingen inplannen, maar bij het gros van de internetdaters is de insteek uiteindelijk echt een relatie. De grootste redenen dat het niet lukt, zijn volgens mij de verkeerden mailen, te kritisch of juist te weinig kritisch.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 14 januari 2013 @ 11:22:54 #157
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_121539577
Het zijn toch echt dating-sites. Een date is in mijn ogen altijd vrijblijvend, bovendien zitten er echt duizenden mensen op die gewoon eens willen daten om te kijken of het gezellig is. Niet iedereen wil PER SE een relatie, met wie-dan-ook-die-een-beetje-leuk-en-doable-is.

Ik denk hoe serieuzer je erin staat en hoe supergraag je wil dat je een relatie krijgt, hoe kleiner de kans is dat je wat tegenkomt. Geniet gewoon van het leven, hier en daar een leuke date, en je komt die persoon echt wel een keer tegen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_121539601
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:19 schreef Andromache het volgende:

[..]

Wat een dikke onzin, de grootste datingsite van het land heet toch echt Relatieplanet. Natuurlijk ga je niet op de eerste date samen je kinderen en je verbouwingen inplannen, maar bij het gros van de internetdaters is de insteek uiteindelijk echt een relatie. De grootste redenen dat het niet lukt, zijn volgens mij de verkeerden mailen, te kritisch of juist te weinig kritisch.
Dat is niet wat hij bedoelt. Je kan ook daten en er teveel druk op leggen, en wat ook is gezegd, dan allerlei andere zaken de schuld geven van het falen van je date.

Juist als je zonder enige prestatiedruk gaat daten dan gaat het veel beter. Niet elke date hoeft de jackpot te zijn. Elke date zou de jackpot kunnen zijn. Dat is een heel andere insteek, en maakt het veel leuker.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:26:13 #159
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_121539663
Dat is inderdaad het probleem van veel mensen. Ze nemen het allemaal veel te serieus en soms hangen ze er hun hele hoop aan op.

Je ziet dat wanneer mensen zo iets hebben van, ik zie het allemaal wel. Eerst maar eens samen gezellig afspreken. Alles wat er na gaat komen is voor nu bij het sturen van een berichtje naar haar totaal onbelangrijk. Dat het allemaal niet zo een groot effect heeft wanneer er geen klik is, in tegen stelling bij het eerste voorbeeld.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 14 januari 2013 @ 11:39:00 #160
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_121540038
Klopt, en als je te zuur wordt dan verdwijn je even van het toneel en neemt wat afstand. Dan word je dus zo'n match die nooit online is op Paiq ;)

Overigens is het mij ook wel opgevallen dat heel veel mensen "niet op zoek zijn!" op een datingsite. Ook niet helemaal eerlijk natuurlijk. Tuurlijk willen ze wel, maar dan wel met een leuke, geen zure ;)
  maandag 14 januari 2013 @ 11:40:27 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121540104
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:22 schreef Silenus het volgende:
Het zijn toch echt dating-sites. Een date is in mijn ogen altijd vrijblijvend, bovendien zitten er echt duizenden mensen op die gewoon eens willen daten om te kijken of het gezellig is. Niet iedereen wil PER SE een relatie, met wie-dan-ook-die-een-beetje-leuk-en-doable-is.

Ik denk hoe serieuzer je erin staat en hoe supergraag je wil dat je een relatie krijgt, hoe kleiner de kans is dat je wat tegenkomt. Geniet gewoon van het leven, hier en daar een leuke date, en je komt die persoon echt wel een keer tegen.
Ik erger me juist dood aan al die flierefluiters op RP :').

Snap jouw punt echter ook wel :).
Niet meer actief op Fok!
pi_121540135
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik erger me juist dood aan al die flierefluiters op RP :').

Snap jouw punt echter ook wel :).
Ik denk dat je avond leuker wordt als je er lekker los in kunt staan en alles niet super serieus neemt.
@ ook_gek,
Kap met die arrogantie dat je mij beter denkt te kennen dan ikzelf.
Rustig aan.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:44:56 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121540272
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk dat je avond leuker wordt als je er lekker los in kunt staan en alles niet super serieus neemt.
Dat doe ik ook niet, maar ik vind het bij die mensen altijd zo onduidelijk wat ze willen. Ben je nou op zoek of ben je nou niet op zoek? Die mensen klinken alsof ze een date zien als een avondje uit (net als wanneer ze naar de kroeg gaan) zonder gevolgen voor de rest van hun leven. Voor mij is het dat niet. Ik onderzoek tijdens zo'n date echt of iemand relatiemateriaal is en ik zou het vervelend vinden als mijn date daar anders in zou staan.
Niet meer actief op Fok!
pi_121540477
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet, maar ik vind het bij die mensen altijd zo onduidelijk wat ze willen. Ben je nou op zoek of ben je nou niet op zoek? Die mensen klinken alsof ze een date zien als een avondje uit (net als wanneer ze naar de kroeg gaan) zonder gevolgen voor de rest van hun leven. Voor mij is het dat niet. Ik onderzoek tijdens zo'n date echt of iemand relatiemateriaal is en ik zou het vervelend vinden als mijn date daar anders in zou staan.
Je kunt het niet forceren dat je iemand leuk vindt.
Dus als je erin staat op de manier dat je het ziet als een avondje uit lijkt het mij niet heel erg eigenlijk.

Uiteindelijk als je elkaar leuk vindt ga je toch wel voor een vervolg afspraakje toch?

Hoe ''onderzoek'' jij of iemand relatiemateriaal is?
Rustig aan.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:56:44 #165
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_121540692
quote:

[..]

Je geeft het ook voor de date aan? Ik snap wel dat je op een gegeven moment wat duidelijker wil hebben hoe de intenties liggen hoor. Maar meestal is die eerste ontmoeting dan wel handig, chemie spat niet altijd van het scherm en soms in het echt wel en andersom ook. Ook dingen als stem en houding. Denk dat iedereen wel een beetje scant waar iemand staat op de relatieschaal. Maar het zo duidelijk uitspreken kan nogal heftig overkomen vind ik.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:59:34 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121540796
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je kunt het niet forceren dat je iemand leuk vindt.
Dus als je erin staat op de manier dat je het ziet als een avondje uit lijkt het mij niet heel erg eigenlijk.

Uiteindelijk als je elkaar leuk vindt ga je toch wel voor een vervolg afspraakje toch?
True. Maar toch voelt het alsof ze het minder serieus nemen ofzo.

quote:
Hoe ''onderzoek'' jij of iemand relatiemateriaal is?
Denk niet dat ik dat zoveel anders doe dan iemand anders. Gewoon een leuk gesprek aangaan over dingen die mij boeien, die haar boeien, die ons boeien :).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 14 januari 2013 @ 12:00:40 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121540830
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Je geeft het ook voor de date aan? Ik snap wel dat je op een gegeven moment wat duidelijker wil hebben hoe de intenties liggen hoor. Maar meestal is die eerste ontmoeting dan wel handig, chemie spat niet altijd van het scherm en soms in het echt wel en andersom ook. Ook dingen als stem en houding. Denk dat iedereen wel een beetje scant waar iemand staat op de relatieschaal. Maar het zo duidelijk uitspreken kan nogal heftig overkomen vind ik.
Nee joh, zeg ik niet voor de date, eerst maar zien hoe het loopt :). Maar ik zou ook niet reageren op een profiel van een vrouw die er zo nonchalant in staat, denk ik. Ik zoek echt een beetje een balans tussen nonchalant en wanhopig, want die laatste groep moet je ook weer niet hebben ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_121540842
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

True. Maar toch voelt het alsof ze het minder serieus nemen ofzo.

[..]

Denk niet dat ik dat zoveel anders doe dan iemand anders. Gewoon een leuk gesprek aangaan over dingen die mij boeien, die haar boeien, die ons boeien :).
Dat kan allemaal tamelijk losjes en ''niet serieus'' uitgetest worden door een leuke avond te hebben.
Dat je er niet heel erg serieus instaat betekent niet gelijk dat je non-chalant bent he.
Rustig aan.
  maandag 14 januari 2013 @ 12:03:53 #169
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_121540944
quote:
Die mensen klinken alsof ze een date zien als een avondje uit (net als wanneer ze naar de kroeg gaan) zonder gevolgen voor de rest van hun leven.
Dat is het toch ook? Ik vind het leuker dan in m'n eentje op zaterdagavond thuis zitten en de hele avond op fok hangen, eigenlijk.

Als je in de kroeg met iemand staat te kletsen ga je toch ook niet alleen maar scannen of iemand relatiemateriaal is. Dan heb je gewoon een gesprek, maak je leuke/matige grapjes en verder zie je het wel.

Zo ook een date. Gewoon een leuke avond, even niet over werk praten, beetje flirten en sjansen, en op het eind zie je wel wat er komt. En als je het allebei heel leuk vond spreek je nog een keer af. En als het dan weer leuk is nog een keer.

Nu lijkt het net alsof je de ander een hele vragen/checklijst onder d'r neus douwt om te kijken of ze wel bij je past.
Gourmetten of steengrillen?
pi_121541060
quote:

[..]

Als die ander jou ook leuk vindt dan gaat ze gewoon serieus een relatie met je aan hoor. Alsof ze zich dan vast zou houden aan principes van "ja maar ik wil eigenlijk helemaal geen relatie, ook al ben je perfect".
  maandag 14 januari 2013 @ 12:07:49 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_121541063
Maar in de kroeg begin je een gesprek vaak niet met de insteek: ik zoek een relatie, jij ook? Twee mensen die via een datingsite afspreken beginnen daar hoe je het wendt of keert toch aan met een bepaalde verwachting/druk/*insert andere term*. Tuurlijk moet je niet met torenhoge verwachtingen een date ingaan, maar in je achterhoofd neem je het wel mee.
  maandag 14 januari 2013 @ 12:16:57 #172
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_121541362
uh.... ik heb het op dates vaak over werk, is dat ook al not done? :D

inzicht nr. 32a. ZO LEERZAAM dit topic :')
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 14 januari 2013 @ 12:18:02 #173
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_121541402
Wat is dan precies het verschil? Het heeft voor mij niks met niet serieus zijn te maken. Ik sluit een relatie ook helemaal niet uit. En ook dan loop je wel eens een blauwtje of ben je teleurgesteld. Maar het is een stuk minder heftig als je je verwachtingen wat tempert. Ik kan het uit ervaring beamen ;) Als het wel leuk uitpakt is dat alleen maar mooi, zo niet dan heb je een (meestal) leuke date-ervaring erop zitten.
  maandag 14 januari 2013 @ 12:20:11 #174
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_121541494
Nouja als mensen daten die enkel opzoek zijn naar een scharrel of iets in die geest. Tja dan heb je wel beiden een andere insteek.

Of dat problemen gaat opleveren is de vraag.
pi_121541514
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:16 schreef Andromache het volgende:
uh.... ik heb het op dates vaak over werk, is dat ook al not done? :D

inzicht nr. 32a. ZO LEERZAAM dit topic :')
:P
Ik zou er niet al te moeilijk om doen..

Wat ik wel weet is dat als ik in een kroeg / discotheek achtig ding sta en het praten niet vlot gaat dat er dan onderwerpen aan bod komen zoals ''wat doe jij voor studie / werk / hobbies''
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')