Ik lees In Europa, maar daarvan vind ik de eerste 20 pagina's nogal van de hak op de tak.quote:Op woensdag 20 maart 2013 09:44 schreef Jesse_ het volgende:
Pas begonnen in:
[ afbeelding ]
Leest lekker weg.
Ik vind vooral jammer aan In Europa, dat minimaal de helft over WO II gaat, en vervolgens 1945-1999 worden afgerafeld. Ik had liever wat meer gelezen over het ontstaan van de EU, de jaren 60 etc.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik lees In Europa, maar daarvan vind ik de eerste 20 pagina's nogal van de hak op de tak.
Ik moet me eerst door hoofdstuk 1 zien te worstelen. Ik vind het zowaar een zweverige start van het boek. Geert Mak? Zweverig? Hij verrast, laten we het daar op houdenquote:Op maandag 25 maart 2013 20:39 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
[..]
Ik vind vooral jammer aan In Europa, dat minimaal de helft over WO II gaat, en vervolgens 1945-1999 worden afgerafeld. Ik had liever wat meer gelezen over het ontstaan van de EU, de jaren 60 etc.
Als je van de zwarte russische humor houdt raad ik je de 12 stoelen aan van Ilf en Petrov. Wereldberoemd in Ruslandquote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:28 schreef Tarkovski het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste honderd pagina's met plezier gelezen, inktzwarte humor en geweldige thematiek: de hoofdpersoon koopt inmiddels gestorven lijfeigenen op bij Russische landeigenaren en hoopt met dit fictieve kapitaal een lening af te kunnen sluiten bij de bank (tellingen van lijfeigenen zijn om de drie jaar).
Het boek kakt nu helaas een beetje in en wordt ook warriger, eerste deel is mij tot nu toe beter bevallen.
Daarnaast ligt deze te wachten op mijn boekenplank:
[ afbeelding ]
Dank je, genoteerd!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je van de zwarte russische humor houdt raad ik je de 12 stoelen aan van Ilf en Petrov. Wereldberoemd in Rusland
Ja, en je gaat russen beter begrijpen want veel uitdrukkingen, opmerkingen, grappen die ze maken komen hier uit, het is een deel van hun humor.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:51 schreef Tarkovski het volgende:
[..]
Dank je, genoteerd!
Hoop het ooit in het Russisch te kunnen lezen. Bij Russische boeken heb ik altijd het idee dat er enorm veel langs mij heen gaat, humor die je alleen begrijpt als geboren Rus. Is dit boek ook prettig lezen voor een buitenstaander?
Ik heb alleen de film gezien en die vond ik erg krachtig neergezet.quote:Op maandag 25 maart 2013 12:59 schreef Jabberwocky het volgende:
[ afbeelding ]
Veel over gehoord, nooit gelezen. Erg fijn boekje!
Misschien binnenkort ook de film maar kijken, als die de moeite waard is.
Dat probleem had ik ook. Ik heb het nooit verder dan 3/4 uit kunnen lezen, terwijl het toch wel een van de grote Russische klassiekers is. Zelfs Boelgakov verwijst er naar in de Meester en Margarita.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:28 schreef Tarkovski het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste honderd pagina's met plezier gelezen, inktzwarte humor en geweldige thematiek: de hoofdpersoon koopt inmiddels gestorven lijfeigenen op bij Russische landeigenaren en hoopt met dit fictieve kapitaal een lening af te kunnen sluiten bij de bank (tellingen van lijfeigenen zijn om de drie jaar).
Het boek kakt nu helaas een beetje in en wordt ook warriger, eerste deel is mij tot nu toe beter bevallen.
Daarnaast ligt deze te wachten op mijn boekenplank:
[ afbeelding ]
YOLO!quote:Op woensdag 3 april 2013 12:48 schreef petertjeprik het volgende:
Ik heb besloten om het gewoon te gaan doen:
[ afbeelding ]
Carpe Diem verdomme. YOLO is voor Hottentotten >.<quote:
Ik vind JLMEK ook leukerquote:Op woensdag 3 april 2013 13:19 schreef petertjeprik het volgende:
[..]
Carpe Diem verdomme. YOLO is voor Hottentotten >.<
Van Coupland? Ik heb Generation A laatst gelezen en vond hem erg geinig. Kreeg dus als advies van mijn docent om X ook te lezen.quote:
Jep. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk vind dat de invloed die het boek heeft gehad indrukwekkender is dan het boek zelf. Het leest wel aardig weg, maar daar blijft het voor mij wel bij.quote:Op zondag 7 april 2013 09:45 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Van Coupland? Ik heb Generation A laatst gelezen en vond hem erg geinig. Kreeg dus als advies van mijn docent om X ook te lezen.
Dat is toch wel een van de grappigste boeken die ik de afgelopen jaren gelezen hebquote:Op zondag 7 april 2013 14:16 schreef Reneuh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vermaak me tot nu toe prima
Ook gelezen. Mooi boek, maar ik vind niet dat het begin nagenoeg hetzelfde is al Owen Meany . Zoals bij de meeste schrijvers zie je ook bij John Irving in veel boeken wel dezelfde soort thema's / personen terugkomen. Dus ook in dit boek kom je dat wel weer tegen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:55 schreef Angelof9 het volgende:
Ben net begonnen in:
[ afbeelding ]Tot dusver is het nagenoeg hetzelfde als Owen Meany, behalve dat er geen Owen Meany is.
Enig kind, woont bij zijn moeder, vader onbekend, stiefvader helemaal geweldig, toneel spelen, worstelen, het is allemaal hetzelfde als in Owen Meany.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:45 schreef EenzameFietser het volgende:
[..]
Ook gelezen. Mooi boek, maar ik vind niet dat het begin nagenoeg hetzelfde is al Owen Meany . Zoals bij de meeste schrijvers zie je ook bij John Irving in veel boeken wel dezelfde soort thema's / personen terugkomen. Dus ook in dit boek kom je dat wel weer tegen.
Jeeves en Wooster, erg leuk.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:13 schreef Tha_Bartman het volgende:
[ afbeelding ]
Net uit. Erg fijne stijl heeft Wodehouse, ik ga zeker nog iets van hem lezen.
En uit (gisteren al). Morgen maar weer een nieuw boek halen, ik krijg de smaak weer te pakken!quote:Op woensdag 10 april 2013 23:25 schreef Burdie het volgende:
Voor het eerst in lange tijd weer eens een roman open geslagen. Saeculum van Ursula Poznanski.
Leest lekker weg, vooralsnog vind ik hem ietwat "licht" lezen, maar wel een lekkere binnenkomer weer.
[ afbeelding ]
Alweer uit, nu bezig met:quote:Op zondag 14 april 2013 23:02 schreef Zeroku het volgende:
[ afbeelding ]
Ben er bijna doorheen binnen twee dagen, wat een boek.
Prima boeken. In de bus tegen zelfs?quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:57 schreef Jabberwocky het volgende:
China Mieville - The City & The City
Kwam de beste man in de bus tegen afgelopen week, wat me er aan herinnerde dat ik toch echt eens iets van 'm moest gaan lezen.
[ afbeelding ]
Jep, ik moest twee keer kijken of hij het wel was, maar inderdaad. Ik zat in de bus vanuit werk naar het theater, hij zal wel ergens in die buurten wonen dan.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:34 schreef Silv het volgende:
[..]
Prima boeken. In de bus tegen zelfs?![]()
Nu: De Revelation Space collectie.
Thanks, daar binnenkort eens achteraan dan.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:11 schreef Silv het volgende:
New Crobuzon is zeker een aanrader. Ben nu met het 2e boek bezig, leest erg lekker weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |