abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 13:48:38 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121501908
welkom beiden :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121501922
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:48 schreef notturna het volgende:
Ja b2py dat is hetzelfde.
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:48 schreef Stratzer het volgende:

[..]

:Y
Oh the irony! :D
pi_121501923
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:46 schreef notturna het volgende:
Ik ken de DM90 niet, maar idd de magneten werken op verlaging van je treinleiding, maar met een gewone remming niet. Je moet een snelremming doen. Zo is het met het overige materieel van NS.
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:47 schreef Stratzer het volgende:

[..]

Zoals jij het hier beschrijft, zou dat dus inderdaad moeten kunnen. Of in iedergeval bij glijden je magneten op het spoor laten vallen.
Maar ik ken de DM'90 verder niet, dus ik kan ik me net zo goed vergissen.
Zouden jullie dat eens aan een collega kunnen vragen ? :) Ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk :D
DM90 lijkt overigens qua cabine veel op een VIRM. Ben wel benieuwd naar de verschillen. Moet toch een keertje in een VIRM kijken denk ik :P
  zondag 13 januari 2013 @ 13:50:11 #204
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121501961
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:47 schreef Monopoly het volgende:
Als alles mee zit krijg ik van de week een nieuwe telefoon, met fatsoenlijke camerafunctie.
Zal eens kijken of ik wat cabine foto's van de V100 kan (en mag) maken :)
Nice :) Zal eens kijken of ik ook wat leuk fotomateriaal kan plaatsen.
pi_121501981
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

[..]

Moet toch een keertje in een VIRM kijken denk ik :P
Zal morgenochtend even opletten voor je.
pi_121501985
Voor zover ik kan zien lijkt het idd erg veel op een virm cabine.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:51:16 #207
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121501986
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

[..]

Zouden jullie dat eens aan een collega kunnen vragen ? :) Ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk :D
DM90 lijkt overigens qua cabine veel op een VIRM. Ben wel benieuwd naar de verschillen. Moet toch een keertje in een VIRM kijken denk ik :P
Heb deze week wat diensten op standplaats, zal het eens in de groep gooien.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:53:54 #208
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121502056
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:49 schreef b2py het volgende:

[..]

[..]

Oh the irony! :D
:7
pi_121502070
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:51 schreef Stratzer het volgende:

[..]

Heb deze week wat diensten op standplaats, zal het eens in de groep gooien.
^O^ Tof, alvast bedankt.
Ik doe dus de opleiding voor machinist op een MBO opleiding. Hierdoor krijgen wij geen materieelbekendheid, dat krijgen we pas bij onze werkgever in de toekomst.
Nu heb ik dus voor Syntus gereden op stage tussen Arnhem en Tiel. 4 weken lang alleen maar op DM'90. Dan is zo'n trein gewoon je beste vriend en ga je hem door en door leren kennen natuurlijk. Dat vind ik het leukste, dat je met verschillende stages met verschillende treinen dan wel krachtvoertuigen rijdt. En dat er toch nog behoorlijk wat verschillen in materiaal zitten.

Als je dan op een verjaardag komt (en dit zal wel heel bekend zijn bij machinisten), dat mensen zeggen: Het is toch gewoon gas geven en remmen :')_! Dan gooi ik er wat afkortingen in, en waar je op moet letten met bijv regelgeving, wetten, remvermogens etc etc. Daarmee gaan mensen ook wel een beetje begrip tonen, altijd mooi.
pi_121502140
Haha en op verjaardagen krijg je steevast de vraag: heb je al een springer gehad.
pi_121502184
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:56 schreef notturna het volgende:
Haha en op verjaardagen krijg je steevast de vraag: heb je al een springer gehad.
Ja, en waarom al die vertragingen zijn :')
Ach ja, ik denk altijd maar zo, ze moesten eens weten waar je als mcn allemaal op moet letten. Ongeacht reizigers vervoer of goederen of infra. Er komt zoveel bij kijken.
pi_121502245
Die heb ik inderdaad ook al gehoord, plus natuurlijk de opmerking dat we eens op tijd moeten rijden en dat de treinen altijd uitvallen :P

Edit: pff monopoly, moet je weer sneller reageren? :( :+
pi_121502263
Ik vond trouwens die link met dat rapport over de treinramp bij Harmelen erg indrukwekkend.

Ik had dat nog nooit gezien.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:02:40 #214
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_121502310
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:36 schreef Stratzer het volgende:

[..]

De SGMm maakt gebruik van remblending, eerst slaan de remmen in EP aan, daarna neemt de ED het over.
De tweetjes lossen dan de EP helemaal, bij de drietjes blijft de middenbak EP meeremmen.
ABI werkt bij zowel ED als EP. Alleen niet bij een snelremming, dus pneumatisch remmen.
Ok, logisch inderdaad. Bij een ATB-remming werkt de antiblokkeerinstallatie dus ook niet. Even zo redenerend vraag ik me af waar die ABI voor dient, is dat puur het voorkomen van vlakke plaatsen? En is bij treinen (net als bij auto's) een remweg met blokkerende wielen ook korter dan een remweg met draaiende wielen? Bij auto's is de ABS namelijk puur bedoeld om de auto bestuurbaar te houden, niet echt iets wat je in een trein nodig hebt...

Verder ook welkom trouwens, en sorry, ik begon met de afkortingen... :@

En inderdaad de vraag over vertragingen op verjaardagen is irritant, of de opmerking: "wat heb je nu weer stuk gemaakt" :Z
  zondag 13 januari 2013 @ 14:04:13 #215
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121502357
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:54 schreef Monopoly het volgende:

[..]

^O^ Tof, alvast bedankt.
Ik doe dus de opleiding voor machinist op een MBO opleiding. Hierdoor krijgen wij geen materieelbekendheid, dat krijgen we pas bij onze werkgever in de toekomst.
Nu heb ik dus voor Syntus gereden op stage tussen Arnhem en Tiel. 4 weken lang alleen maar op DM'90. Dan is zo'n trein gewoon je beste vriend en ga je hem door en door leren kennen natuurlijk. Dat vind ik het leukste, dat je met verschillende stages met verschillende treinen dan wel krachtvoertuigen rijdt. En dat er toch nog behoorlijk wat verschillen in materiaal zitten.

Als je dan op een verjaardag komt (en dit zal wel heel bekend zijn bij machinisten), dat mensen zeggen: Het is toch gewoon gas geven en remmen :')_! Dan gooi ik er wat afkortingen in, en waar je op moet letten met bijv regelgeving, wetten, remvermogens etc etc. Daarmee gaan mensen ook wel een beetje begrip tonen, altijd mooi.
Leuk!
Met vier weken op een mat soort leer je het spul wel kennen, inderdaad. En ja, de verschillen tussen de matsoorten zijn behoorlijk. Maar ook stellen van dezelfde soort kunnen onderling sterk verschillen, vooral
Mat'54 en de DDM waren hier berucht om. Daar kon zelfs de ene remming totaal anders zijn dan de volgende...
Maar ga je ook nog stage lopen bij NS?
  zondag 13 januari 2013 @ 14:05:49 #216
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121502409
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:00 schreef MTL het volgende:
Die heb ik inderdaad ook al gehoord, plus natuurlijk de opmerking dat we eens op tijd moeten rijden en dat de treinen altijd uitvallen :P

Hehe, ik pareer dan altijd met, ik rij niet op tijd. Ik rij op rails!
Doet het meestal wel 8-)
pi_121502435
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:00 schreef MTL het volgende:

Ik was rap ja :D
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:04 schreef Stratzer het volgende:

[..]

Leuk!
Met vier weken op een mat soort leer je het spul wel kennen, inderdaad. En ja, de verschillen tussen de matsoorten zijn behoorlijk. Maar ook stellen van dezelfde soort kunnen onderling sterk verschillen, vooral
Mat'54 en de DDM waren hier berucht om. Daar kon zelfs de ene remming totaal anders zijn dan de volgende...
Maar ga je ook nog stage lopen bij NS?
Dat maakt het ook wel bijzonder natuurlijk. Dan komt het echt aan op vak kennis :Y
Onze opleider heeft nu 5 stageplekken bij NSR toegekend gekregen. 3 in Den Haag en 2 in Rotterdam. Pilot eigenlijk, dus als dat goed gaat moeten er meer komen schijnbaar. Nou ga ik veel liever in Amersfoort/Zwolle als standplaats, maar goed. Eerst maar eens afwachten of er meer plekken komen :)
pi_121502469
Monopoly dan gaan we elkaar vast wel tegenkomen.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:09:43 #219
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121502502
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 03:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]

Wat maken die dingen een teringlawaai met die deuren zeg. Allemachtig. Dat hoor je op elk perron nog.

Als iemand de klacht bij de vervoerder indient wordt er misschien nog wel iets aan gedaan, ik betwijfel of ze hier meelezen :P. Lijkt me technisch niet zo moeilijk aan te passen.

Ik vind het geluid van de sluitende deuren van de SLT al vrij luid.... :@
pi_121502505
Dat zou leuk zijn :)
pi_121502540
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:09 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Als iemand de klacht bij de vervoerder indient wordt er misschien nog wel iets aan gedaan, ik betwijfel of ze hier meelezen :P.
Sinds dat gedoe met GekkeHaan en linkjes naar dit topic in de pers leest iedereen toch mee hier? :P
pi_121502570
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Sinds dat gedoe met GekkeHaan en linkjes naar dit topic in de pers leest iedereen toch mee hier? :P
Je betekent wat in de spoorwereld als je hier mee post :D
  zondag 13 januari 2013 @ 14:11:53 #223
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121502575
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dus nu kunnen we gezamenlijk de toekomst van het spoor bepalen? Cool.

Nu moeten we nog overeenstemming zien te vinden over een reeks onderwerpen... Dat wordt nog moeilijk :')
  zondag 13 januari 2013 @ 14:12:27 #224
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121502596
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:02 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ok, logisch inderdaad. Bij een ATB-remming werkt de antiblokkeerinstallatie dus ook niet. Even zo redenerend vraag ik me af waar die ABI voor dient, is dat puur het voorkomen van vlakke plaatsen? En is bij treinen (net als bij auto's) een remweg met blokkerende wielen ook korter dan een remweg met draaiende wielen? Bij auto's is de ABS namelijk puur bedoeld om de auto bestuurbaar te houden, niet echt iets wat je in een trein nodig hebt...

Verder ook welkom trouwens, en sorry, ik begon met de afkortingen... :@

En inderdaad de vraag over vertragingen op verjaardagen is irritant, of de opmerking: "wat heb je nu weer stuk gemaakt" :Z
ABI is puur bedoeld om glijden te voorkomen.
Met blokkerende wielen word de remweg van een trein veel langer, je glijdt gewoon door. En met ijzer op ijzer kan dat wel even door gaan. Zo heb ik met een SGMm eens zeker 600 meter gegleden, remmend vanaf 40 km/u met de remkraan in het eerste standje. Dus nog niet eens het remkriterium voor de atb vragend.
Vlakke plaatsen wil je als mcn altijd voorkomen, die worden immers met elke omwenteling groter, waardoor de kans op glijden toeneemt. En als een stel naar de kuilwielenbank moet, ben je het ook twee weken kwijt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 14:13:24 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121502621
quote:
6s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dus nu kunnen we gezamenlijk de toekomst van het spoor bepalen? Cool.

Nu moeten we nog overeenstemming zien te vinden over een reeks onderwerpen... Dat wordt nog moeilijk :')
De online beleidsmakers :)
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')