quote:Op zondag 13 januari 2013 13:46 schreef notturna het volgende:
Ik ken de DM90 niet, maar idd de magneten werken op verlaging van je treinleiding, maar met een gewone remming niet. Je moet een snelremming doen. Zo is het met het overige materieel van NS.
Zouden jullie dat eens aan een collega kunnen vragen ?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:47 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Zoals jij het hier beschrijft, zou dat dus inderdaad moeten kunnen. Of in iedergeval bij glijden je magneten op het spoor laten vallen.
Maar ik ken de DM'90 verder niet, dus ik kan ik me net zo goed vergissen.
Nicequote:Op zondag 13 januari 2013 13:47 schreef Monopoly het volgende:
Als alles mee zit krijg ik van de week een nieuwe telefoon, met fatsoenlijke camerafunctie.
Zal eens kijken of ik wat cabine foto's van de V100 kan (en mag) maken
Zal morgenochtend even opletten voor je.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
[..]
Moet toch een keertje in een VIRM kijken denk ik
Heb deze week wat diensten op standplaats, zal het eens in de groep gooien.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
[..]
Zouden jullie dat eens aan een collega kunnen vragen ?Ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk
DM90 lijkt overigens qua cabine veel op een VIRM. Ben wel benieuwd naar de verschillen. Moet toch een keertje in een VIRM kijken denk ik
quote:Op zondag 13 januari 2013 13:51 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Heb deze week wat diensten op standplaats, zal het eens in de groep gooien.
Ja, en waarom al die vertragingen zijnquote:Op zondag 13 januari 2013 13:56 schreef notturna het volgende:
Haha en op verjaardagen krijg je steevast de vraag: heb je al een springer gehad.
Ok, logisch inderdaad. Bij een ATB-remming werkt de antiblokkeerinstallatie dus ook niet. Even zo redenerend vraag ik me af waar die ABI voor dient, is dat puur het voorkomen van vlakke plaatsen? En is bij treinen (net als bij auto's) een remweg met blokkerende wielen ook korter dan een remweg met draaiende wielen? Bij auto's is de ABS namelijk puur bedoeld om de auto bestuurbaar te houden, niet echt iets wat je in een trein nodig hebt...quote:Op zondag 13 januari 2013 13:36 schreef Stratzer het volgende:
[..]
De SGMm maakt gebruik van remblending, eerst slaan de remmen in EP aan, daarna neemt de ED het over.
De tweetjes lossen dan de EP helemaal, bij de drietjes blijft de middenbak EP meeremmen.
ABI werkt bij zowel ED als EP. Alleen niet bij een snelremming, dus pneumatisch remmen.
Leuk!quote:Op zondag 13 januari 2013 13:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]Tof, alvast bedankt.
Ik doe dus de opleiding voor machinist op een MBO opleiding. Hierdoor krijgen wij geen materieelbekendheid, dat krijgen we pas bij onze werkgever in de toekomst.
Nu heb ik dus voor Syntus gereden op stage tussen Arnhem en Tiel. 4 weken lang alleen maar op DM'90. Dan is zo'n trein gewoon je beste vriend en ga je hem door en door leren kennen natuurlijk. Dat vind ik het leukste, dat je met verschillende stages met verschillende treinen dan wel krachtvoertuigen rijdt. En dat er toch nog behoorlijk wat verschillen in materiaal zitten.
Als je dan op een verjaardag komt (en dit zal wel heel bekend zijn bij machinisten), dat mensen zeggen: Het is toch gewoon gas geven en remmen_! Dan gooi ik er wat afkortingen in, en waar je op moet letten met bijv regelgeving, wetten, remvermogens etc etc. Daarmee gaan mensen ook wel een beetje begrip tonen, altijd mooi.
Hehe, ik pareer dan altijd met, ik rij niet op tijd. Ik rij op rails!quote:Op zondag 13 januari 2013 14:00 schreef MTL het volgende:
Die heb ik inderdaad ook al gehoord, plus natuurlijk de opmerking dat we eens op tijd moeten rijden en dat de treinen altijd uitvallen
Edit: pff monopoly, moet je weer sneller reageren?![]()
Ik was rap jaquote:Op zondag 13 januari 2013 14:00 schreef MTL het volgende:
Die heb ik inderdaad ook al gehoord, plus natuurlijk de opmerking dat we eens op tijd moeten rijden en dat de treinen altijd uitvallen
Edit: pff monopoly, moet je weer sneller reageren?![]()
Dat maakt het ook wel bijzonder natuurlijk. Dan komt het echt aan op vak kennisquote:Op zondag 13 januari 2013 14:04 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Leuk!
Met vier weken op een mat soort leer je het spul wel kennen, inderdaad. En ja, de verschillen tussen de matsoorten zijn behoorlijk. Maar ook stellen van dezelfde soort kunnen onderling sterk verschillen, vooral
Mat'54 en de DDM waren hier berucht om. Daar kon zelfs de ene remming totaal anders zijn dan de volgende...
Maar ga je ook nog stage lopen bij NS?
Als iemand de klacht bij de vervoerder indient wordt er misschien nog wel iets aan gedaan, ik betwijfel of ze hier meelezenquote:Op zondag 13 januari 2013 03:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
Wat maken die dingen een teringlawaai met die deuren zeg. Allemachtig. Dat hoor je op elk perron nog.
Sinds dat gedoe met GekkeHaan en linkjes naar dit topic in de pers leest iedereen toch mee hier?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als iemand de klacht bij de vervoerder indient wordt er misschien nog wel iets aan gedaan, ik betwijfel of ze hier meelezen.
Je betekent wat in de spoorwereld als je hier mee postquote:Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Sinds dat gedoe met GekkeHaan en linkjes naar dit topic in de pers leest iedereen toch mee hier?
Dus nu kunnen we gezamenlijk de toekomst van het spoor bepalen? Cool.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Sinds dat gedoe met GekkeHaan en linkjes naar dit topic in de pers leest iedereen toch mee hier?
ABI is puur bedoeld om glijden te voorkomen.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:02 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ok, logisch inderdaad. Bij een ATB-remming werkt de antiblokkeerinstallatie dus ook niet. Even zo redenerend vraag ik me af waar die ABI voor dient, is dat puur het voorkomen van vlakke plaatsen? En is bij treinen (net als bij auto's) een remweg met blokkerende wielen ook korter dan een remweg met draaiende wielen? Bij auto's is de ABS namelijk puur bedoeld om de auto bestuurbaar te houden, niet echt iets wat je in een trein nodig hebt...
Verder ook welkom trouwens, en sorry, ik begon met de afkortingen...
En inderdaad de vraag over vertragingen op verjaardagen is irritant, of de opmerking: "wat heb je nu weer stuk gemaakt"
De online beleidsmakersquote:Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus nu kunnen we gezamenlijk de toekomst van het spoor bepalen? Cool.
Nu moeten we nog overeenstemming zien te vinden over een reeks onderwerpen... Dat wordt nog moeilijk![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |