Mijn dametje heeft op het begin ook veel de hik gehad. Nu en dan ook dunne tot groene ontlasting. Inderdaad veel lucht. Bij mij hielp het om tussendoor even te pauzeren voor veel boertjes en dan aan dezelfde borst weer verder en borstcompressie uitvoeren. Dit zodat ze zoveel mogelijk vette achtermelk ( slagroomquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:34 schreef becky27 het volgende:
Tico, wat ben je al weer druk in de weer op Fok! Volgens mij doet jullie man het heel goed!
Weten jullie over er een verband is tussen borstvoeding, vaak de hik hebben, soms groene ontlasting en krampjes?
Dus veroorzaakt bijvoorbeeld te snel drinken de hik, die weer voor meer lucht in de darmen zorgt dus meer krampjes?
Isabel heeft heel veel last van die prutskrampjes en perst d'r eigen een ongeluk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Dat kan wel hoor. Te gulzig drinken. Lucht happen. Boert ze wel lekker na de voeding. Groene poep kan werkelijk van alles zijn hoor. Van een verkoudheidje tot virusje tot wat meer voormelk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:34 schreef becky27 het volgende:
Tico, wat ben je al weer druk in de weer op Fok! Volgens mij doet jullie man het heel goed!
Weten jullie over er een verband is tussen borstvoeding, vaak de hik hebben, soms groene ontlasting en krampjes?
Dus veroorzaakt bijvoorbeeld te snel drinken de hik, die weer voor meer lucht in de darmen zorgt dus meer krampjes?
Isabel heeft heel veel last van die prutskrampjes en perst d'r eigen een ongeluk.
Dan lijkt ze niet op jou!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:50 schreef becky27 het volgende:
Ze boert heel weinig eigenlijk. Zal er eens beter op letten. Voor mijn gevoel krijgt ze wel genoeg achterwerk. Ik leg haar na het luier verschonen altijd weer aan dezelfde borst aan. Als die leeg is pas aan de andere.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:36 schreef Marjolijntje het volgende:
7 maanden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tinu na 9 maanden ze dronk op de opvang 150ml en rest water/sap en thuis dronk ze nog 2x 150
ik kolf nog steeds tijdens mijn pauze**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Fijn he! Hier wordt ook veel op mijn rechterpink gesabbeldquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:56 schreef Incantrix het volgende:
Ohai! Ik doe ook weer meeenorm goede drinkster hier, heb de stuwing in mijn oksel staan (au)! Alles gaat hardstikke voorspoedig, ze lijkt nu alleen krampjes te krijgen en heeft soms sabbel-neiging, dus nu wat rauwe tepels.. Maar echt, wat een start
Super!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:56 schreef Incantrix het volgende:
Ohai! Ik doe ook weer meeenorm goede drinkster hier, heb de stuwing in mijn oksel staan (au)! Alles gaat hardstikke voorspoedig, ze lijkt nu alleen krampjes te krijgen en heeft soms sabbel-neiging, dus nu wat rauwe tepels.. Maar echt, wat een start
Als ze te weinig aankomt is het eerste wat je kan proberen toch vaker aanbieden.quote:
Kwisted, hier waren het idd zes voedingen om de vier uur zo'n beetje, maar toen hij ging doorslapen werd de tijd tussen de voedingen overdag korter. Net als bij Zolena drinkt hij nu elke drie, soms twee uur tussen (globaal) 7-22 uur, waardoor ik nog steeds op zes voedingen zit. Af en toe drinkt hij een flesje gekolfde melk van max 150 ml.quote:
Ik zou daar inderdaad ook even goed over nadenken. Het is natuurlijk niet alleen de borstvoeding, maar de gehele mondmotoriek. Praten, zelfs later tongzoenen kan serieus bemoeilijkt worden door een te korte tongriem. Leuk als puber... Tot de leeftijd van twee maanden kan het makkelijk geklieft worden, daarna wordt het een ingreep. Soms scheurt ie trouwens spontaan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik let er nu al heel erg op bij Bram. Die boert ook echt al na den borst.
Morgen komt de verloskundige, die mag ook een oordelen over z'n tongriem. Die is echt heel kort, maar hij drinkt tot nu toe heel netjes en maakt ook m'n tepel niet stuk. Maar wat niet is kan misschien nog komen. Dus ik ga het gewoon even vragen.
Oh wij doen opwarmen in veel warmer water. Lijkt me ook dat het in water van 35 graden eindeloos duurt, zeker als het om grotere hoeveelheden gaat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:40 schreef Morretje het volgende:
Ik heb een opwarmn00bvraag:
We hebben geen flessenwarmer, dus doen het au bain marie. Op bv.com staat dat het water ook niet warmer mag zijn dan 35gr, maar dan duurt het toch eindeloos voor je je fles warm hebt? Of valt dat mee?
Zonder twijfel hij wordt geknipt, maandag. De vk zei het meteen toen ze het zag. Als ik toch last krijg van m'n tepels komt ze zelfs nog eerder even langs.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:13 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik zou daar inderdaad ook even goed over nadenken. Het is natuurlijk niet alleen de borstvoeding, maar de gehele mondmotoriek. Praten, zelfs later tongzoenen kan serieus bemoeilijkt worden door een te korte tongriem. Leuk als puber... Tot de leeftijd van twee maanden kan het makkelijk geklieft worden, daarna wordt het een ingreep. Soms scheurt ie trouwens spontaan.
Dat is ook lastig. Maar gelukkig hebben ze bij het consultatiebureau weeguurtjes waar je zo kan binnen lopen. Dan kun je kijken of je baby genoeg aankomt. Dat heb ik in het begin een paar keer gedaan.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:31 schreef danic het volgende:
Ik merk dat er toch wel een groot deel onzekerheid bij komt kijken. Daarbij ben ik een controlfreak, dus flesjes vertellen mij duidelijk hoeveel een kindje binnen krijgt. Lijkt mij lastiger bij bv.
Ja, dat vond ik vooral de eerste 5/6 maanden, dat idee van, ze kan niet zonder me, ze heeft me nodig, ik ben dr voedingsbron.... Zodra er bijvoeding bij kwam, kon ik makkelijker even weg en verdween dat gevoel. Niet dat ik dan veel zonder haar heb gedaan.....quote:Op zondag 13 januari 2013 18:07 schreef -Spring het volgende:
'Nadeel' is voor mij idd dat kolven vrij intensief is. Het kost werktijd en ik voelde me daar schuldig om. Kwam ook omdat mn collega's het zo goed snapten. Maar goed, ik werkte dan ook in een retecommerciële omgeving waar élke minuut geld moest opleveren. In mn huidige baan zou ik daar geen moeite mee hebben.
Daarnaast ben je nooit helemaal 'vrij' van je baby. Maar achteraf gezien was dit maar zo'n korte tijd. Zo voorbij.
Dan heb ik gewoon geluk denk ik. Ik eet niet meer of minder dan ik gewend was. Maar val wel gestaag af, misschien dan wel gewoon naar normaal, maar ik dacht dat het bv geven een handje hielp.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:12 schreef Tinuviel het volgende:
Zolena en Danic, niet om iets te verpesten, maar ik vind dat afvallen maar een fabeltje, wat dus helaas niet voor alle dames opgaat. Mijn ha heeft dit ook bevestigt. Als je aanleg hebt om af te vallen of een goede verbranding en je geeft bv, dan val je er sneller van af. Heb je eerder aanleg om aan te komen, is dat toch een reel gevaar, dat door bv nog versterkt wordt.
Ik las op de verpakking dat er 380calorien inzitten, daarom leek het me wel wat. En aangezien ik het dan wel zou willen mengen met bv leek het me alleen maar toe te voegen.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:04 schreef DaviniaHR het volgende:
kwisted, pap vult alleenmaar en voegt weinig tot geen calorieen toe. Voor de groei is dat dus een redelijke no-go. Sowieso wordt bijvoeden voor 6 mnd afgeraden ivm darmrijping en zo.
Bedoel je rijstebloem? Das die calorien (dus 380) voor de helft van het pak.. Die 3 scheppen die je toevoegt heeft dus nagenoeg geen calorische waarde...quote:Op zondag 13 januari 2013 20:08 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ik las op de verpakking dat er 380calorien inzitten, daarom leek het me wel wat. En aangezien ik het dan wel zou willen mengen met bv leek het me alleen maar toe te voegen.
Eigenlijk wilde ik tot 6maanden wachten met bijvoeden inderdaad. Nu vind ik het het belangrijkste dat ze aankomt.
Morgen op het cb weer even wegen en naar de curve kijken met de arts. Ik vraag me ook af of mijn angsten wel reeël zijn. Ze zit nu gewoon op een gemiddeld gewicht namelijk..
Sorry heb de reactie gemist!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:43 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend waarom thuis 2 flesjes? Daar at ze slechter toch? En wat voor thee/ sap hebben jullie gegeven en hoe? Waren jullie daar met 9 maanden mee begonnen of eerder?
Inca & Tico sterkte met de stuwing!
Vlindur, balen van de bv bij Rienk. Het lag dan misschien ook aan een slechte drinktechniek of niet? Misschien dat dat de reden was dat het ook na het klieven van het tongriempje niet beter werdt?
oh..quote:Op zondag 13 januari 2013 20:24 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Bedoel je rijstebloem? Das die calorien (dus 380) voor de helft van het pak.. Die 3 scheppen die je toevoegt heeft dus nagenoeg geen calorische waarde...
Probeer haar echt meer aan te leggen! Das de enige oplossing nu..
Nou dat vraag ik me dus altijd af he.. Zou dat echt het verschil maken die 2x in de week dat het voorkomt?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:26 schreef Gerberaatje het volgende:
Als je een flesje geeft, juist wel ook kolven! Zo hou je je productie op peil...
Ik geef ook geregeld een flesje, maar kolf dan wel in de plaats...
Bepanthen vind ik zelf heel fijn. Na elke voeding/troostmoment een dun laagje op je tepels uitsmeren. Je hoeft het er ook niet af te wassen voordat je je kindje weer aanlegt.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn tepels doen zeerze zijn rauw gesabbeld/gezogen na bijna continue als voedingsbron en troost te gebruiken ( kinkhoest , veel braken en dubbelzijdige oor ontsteking) en zie niet dat er vannacht veel verandering in komt..
Wat helpt daar tegen zodat de zeldzame vrije momenten wat verlichting geven ...
quote:Op zondag 13 januari 2013 20:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn tepels doen zeerze zijn rauw gesabbeld/gezogen na bijna continue als voedingsbron en troost te gebruiken ( kinkhoest , veel braken en dubbelzijdige oor ontsteking) en zie niet dat er vannacht veel verandering in komt..
Wat helpt daar tegen zodat de zeldzame vrije momenten wat verlichting geven ...
kan dat??quote:Op zondag 13 januari 2013 20:41 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
Bepanthen hielp mij toen ik joekels van kloven en blaren had
Helaas wel ja na de geboortequote:
Ik ben met ongeveer 4 weken begonnen met een keertje proberen te kolven. Ik kon goedkoop aan een Medela elektrische kolf komen. Deze werkte voor mij alleen niet goed, het ging heel langzaam. Ik kwam alleen pas tot dit inzicht toen ik een avent handkolf kreeg van een vriendin. Daarmee liep het als het trein. Ik geloof dat je verschillende kolven kunt uitproberen op verschillende plaatsen. Hier is dat bij het kraambureau. Dat zou ik je wel aanraden, wat kolven zijn duur en er zit wel degelijk verschil in.quote:
Ja hequote:Op zondag 13 januari 2013 20:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Je kindje krijgt colostrum dat is ubermelk en door om voedingen te komen , drinken op het begin druppels maar je kindje werkt hard om de productie te meerderen precies zodat het op hem/haar afgestemd is![]()
Mooi He
Dat laatste, nee helaasquote:Op zondag 13 januari 2013 20:39 schreef Kwisted het volgende:
Ze kreeg nu dus om de 4 uur een voeding, op haar vraag.
Dat was dan om 7-11-15-19-23 uur. De voeding van 23u daar moet ik haar op een enkele keer na, voor wakker maken.
Als ik melk afkolf krijg ik gemiddeld zo'n 200ml in totaal uit twee borsten.
Als mijn man ze het flesje geeft drinkt ze rond 15u zo'n 190ml en rond 19u zo'n 150ml.
Op jullie advies laat ik er nu minder lang tussen zitten, maar ik merk aan mezelf dat ik dat vervelend vind. Even heel egocentrisch, maar dan heb ik zelf minder vrijheid.. Natuurlijk gaat mijn kindje voor en als dat de oplossing is dan blijf ik dit doen. Maar ik ben wel op zoek naar andere oplossingen, zoals bijv de pap. Of eventueel gewoon snachts mijn wekker zetten ofzo. Ik zit te bedenken dat ik da tmisschien minder erg vindt dan overdag zo aan huis gekluisterd te zijn. (Buiten de deur voeden vind ik niet fijn..)
Ook vraag ik me af of F.leur niet gewoon voldoende heeft aan wat ze drinkt en aankomt. Dat dit gewoon haar curve is. Ze komt nu tussen de 100 en 170 gram per week aan. Ze is alert, poept en plast genoeg, en oogt tevreden. Ik heb ook niet het idee dat ik te weinig voeding in mijn borsten heb of wat dan ook.
Is het niet gewoon zo dat het met borstvoeding gewoon altijd goed is?
Ik lek ook nooit. Ook niet bij een spontane tsr. Wel als de mini drinkt en loslaat bij de tsr, maar ook dat zijn maar druppels. Wel makkelijk idd, lijkt me echt vervelend steeds zoogcompressen moeten gebruiken.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:25 schreef Kwisted het volgende:
Als ik een voeding overslag, omdat F het flesje krijgt, dan kolf ik dat niet altijd af.. Alleen als ik in de gelegenheid ben. De volgende voeding heb ik dan wel héle volle borsten.
Ik hoef trouwens ook nooit geen zoogcompressen te dragen. Ze lekken alleen als ik een tsr krijgt. Hebben meer dat geluk?
Bitterend, ik vraag het morgen op het CB en als ik dan nog onzeker ben dan ga ik het LLL bellen.
Omdat elektrisch lawaai maakt en die enkele van Medela vooral. En je moet stroom hebben, dus bij een stopcontact zitten. Een handkolf kan je gewoon zo pakken en meteen gebruiken, dus soms is dat meer gemak en je kan de snelheid dan zelf regelen, van het aanzuigen, dat is ook makkelijker soms. Mijn elektrische kan dat niet, er zijn er wel die dat wel kunnen.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:43 schreef danic het volgende:
Waarom ook een handkolf juud? Elektrisch klinkt zo gemakkelijk.
Geberaatje, lief van je! Ik ga je aanbod proberen te onthouden. Vind het nu nog wat vroeg om al "ja" te zeggen.gebruik je hem zelf dan niet?
Inmiddels heb ik zelf een dubbelequote:Op zondag 13 januari 2013 21:43 schreef danic het volgende:
Waarom ook een handkolf juud? Elektrisch klinkt zo gemakkelijk.
Geberaatje, lief van je! Ik ga je aanbod proberen te onthouden. Vind het nu nog wat vroeg om al "ja" te zeggen.gebruik je hem zelf dan niet?
Ja ik kreeg wel kraamzorg. Wat ik bedoelde is dat als je medisch bent het eerste aanleggen en soms nog de eerste voedingen het verplegende personeel in het ziekenhuis daarbij helpt. Dat was bij mij ook zo. Bij de eerste mocht ik dan wel na een paar uur naar huis. Bij de 2e moest ik ook 24 uur blijven in verband met een blaasontsteking, die ik had gehad tijdens de zwangerschap en waarvan ze wilden controleren, dat die niet overging op mijn baby. Ik had tijdens gepsrekken met de gyn aangegeven hoe belangrijk bv voor me was. Dus werd mij snel gehlopen de kleine aan te leggen. Helaas resulteerde dat de eerste dag er niet in, dat er overdag gevraagd werd of ik hulp nodig had bij het aanleggen. Dus mijn tip, bel de verpleging en vraag om hulp. Hun bv kennis is vaak ook niet zo super, dus als je twijfelt en echt professionele hulp wil, zou je nog in het ziekenhuis een lk kunnen laten komen. Vaak hebben ziekenhuizen een lk die bij ze aangesloten is, zou je ook vantevoren kunnen informeren en eventueel zelfs al een prettige lk kunnen kiezen misschien?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:17 schreef danic het volgende:
Ik ga hem onthouden.
Tinu, ik heb nu ook een medische indicatie, maar dan heb ik wel gewoon kraamzorg hoor. Jij niet dan?
Ik ga ervanuit dat we hooguit 24 extra moeten blijven en dan naar huis mogen.
Ik ga het zeker aankaarten bij het intakegesprek straks.
Ik word er steeds zekerder van
Dit heeft bij mij na wekenlange stuwing perfect geholpen. Succes ermee, en met de ingreep natuurlijk. Lijkt me best pittig als je kleine baby'tje dat moet, ook al is het zo'n kleine ingreep.quote:Op maandag 14 januari 2013 07:40 schreef Ticootje het volgende:
Verder ben ik ook overgestapt naar 1 borst per keer om de boel te remmen. Ik zou bijna aan de sali gaan, m'n memmen zijn compleet volle toeren zeg maar.
Jij ook hier?quote:Op maandag 14 januari 2013 07:08 schreef danic het volgende:
Ah zo! Duidelijk. Goede tip ook.
Weet je, hoe meer en meer ik er mee bezigben, hoe meer vertrouwen ik er in krijg. Mede doordat ik lees hoeveel kennis er is en hoeveel mensen je om hulp kunt vragen.
Dat. Dan denk ik, in Siberië schijnt het ze ook te lukkenquote:Op maandag 14 januari 2013 09:15 schreef mignonne het volgende:
is dat met kruikjes in bed ook niet op te lossen trix? bedankt voor je app! graag!! <3 <3
Juud, jij vertelde laatst dat je zo voorbereid was op wat je moest doen na een ks om de bv zsm op gang te krijgen.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:41 schreef Juud79 het volgende:
Ow en Tico, veel succes, moet er niet aan denken.....zo'n kleine baby. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, ook al is het alleen maar goed dat ze het doen.
ja! haha omg als je die foto's zietquote:Op maandag 14 januari 2013 09:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat. Dan denk ik, in Siberië schijnt het ze ook te lukkenWat warmer aankleden, kruikje of een extra dekentje...
stoerequote:Op maandag 14 januari 2013 09:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jij ook hier?
Ik lurk ook mee om straks de dames in elk geval een aantal weken van bv te kunnen voorzien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op maandag 14 januari 2013 09:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
stoere![]()
dat gaat je vast lukken!wat een lieve spoiler! <3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 januari 2013 09:26 schreef Kyara het volgende:
Mignonne
Ik denk dat ze ook erg aan elkaar gehecht zijn. Dat zijn ze nu al volgens mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee wiens twins dat zijn maar ik word zó ontzettend week van zulke foto'sdat ze elkaar zo opzoeken
wat moet t fijn zijn om altijd iemand zo te hebben tot ze 15 zijn en gaan puberen tenminste
:)
ja! datquote:Op maandag 14 januari 2013 09:37 schreef Mineola het volgende:
Ik ook mignonne! 'Gewone' baby's zijn ook leuk hoormaar foto's van babytweelingen... Nog schattiger dan puppy's en instant klapperende eierstokken hier
Bij ons is het nu net geen 10 gr op de slaapkamer. Tobias ligt ook naast me, maar is natuurlijk al iets groter. De kookkruiken blijven de hele nacht bij hem in bed, dat deden we in de kraam week al maar toen was het minder koud. Hij heeft een wollen onderdeken, 3 dubbele dekentjes waarvan 1 wollen en draagt zelf een slaapzak. Nu heb ik nog een fleecedeken over hem heen, en hij is niks niet te warm...quote:Op maandag 14 januari 2013 09:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat. Dan denk ik, in Siberië schijnt het ze ook te lukkenWat warmer aankleden, kruikje of een extra dekentje...
Ik voed nog steeds in het openbaar met bijna 14 maandenquote:Op maandag 14 januari 2013 08:27 schreef OooLizaooO het volgende:
En voor alle dames die voeden in 't openbaar vreselijk vinden (net als ik), maar die toch niet aan huis willen gekluisterd zijn: Google eens 'hooterhiders'of bebe au lait. Geniale uitvinding!
Respect! Ik doe het nu ook hoor met m'n hooterhider, ik slaag er maar niet in om de finesse van aanleggen-zonder-tiet-te-flashen onder de knie te krijgen. En ik voel me erg goed bij hoe het nu gaat. Iedereen tevredenquote:Op maandag 14 januari 2013 09:42 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik voed nog steeds in het openbaar met bijna 14 maanden
had ik ook bij de oudste!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hehe idd juud.
Ik had ook altijd zoiets van, nou half jaar volmaken en dan zie ik wel hoe ik door ga.
En nu zitten we bijna op t halve jaar en ben nog niet van plan te stoppen.
Cup E. Te groot voor subtiliteitquote:Op maandag 14 januari 2013 09:58 schreef bitterend het volgende:
Dat is heel fijn Liza!
misschien omdat ik zulke kleine borsten heb..doe mijn shirt naar beneden dreumes hapt..niemand die het ziet echt denk ik
afgelopen weekend nog in een drukke cafe gevoed maar niemand die het in de gaten had...
Kan begrijpen als je grote borsten hebt dat het wat meer opvalt als je ze uit je shirt haalt!
Kan je zo geen mobiel verwarmingselement op elektriciteit zetten?quote:Op maandag 14 januari 2013 09:41 schreef Morretje het volgende:
[..]
Bij ons is het nu net geen 10 gr op de slaapkamer. Tobias ligt ook naast me, maar is natuurlijk al iets groter. De kookkruiken blijven de hele nacht bij hem in bed, dat deden we in de kraam week al maar toen was het minder koud. Hij heeft een wollen onderdeken, 3 dubbele dekentjes waarvan 1 wollen en draagt zelf een slaapzak. Nu heb ik nog een fleecedeken over hem heen, en hij is niks niet te warm...
Ik snapte je on ge edite versie al nietquote:Op maandag 14 januari 2013 10:10 schreef OooLizaooO het volgende:
mignonne alsof je stopt met bv zodat andere mensen flesjes kunnen geven!
Haha, wat een ding. Lijkt wel alsof je dan een keukenschort aan hebt. Maar met een voedingsbh zie je toch eigenlijk niks? Er is maar een heel klein beetje bloot en daar ligt je baby voor, en verder blijft het aan de boven- en onderkant bedekt toch? Voedingshemdje erbij en ook je buik blijft bedekt!quote:Op maandag 14 januari 2013 08:27 schreef OooLizaooO het volgende:
En voor alle dames die voeden in 't openbaar vreselijk vinden (net als ik), maar die toch niet aan huis willen gekluisterd zijn: Google eens 'hooterhiders'of bebe au lait. Geniale uitvinding!
Nu beetje proberen bijslapen!
als t aan mn schoonmoeder lag wel hoor!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:10 schreef OooLizaooO het volgende:
mignonne alsof je stopt met bv zodat andere mensen flesjes kunnen geven!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
jawel, deden we in de kraamweek ook wel, maar ik vind dat 's nachts geen tof idee.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:13 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Kan je zo geen mobiel verwarmingselement op elektriciteit zetten?
Ze heeft gelijk! gezonde reserves bij baby's, stel je voorquote:Op maandag 14 januari 2013 10:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb zaterdag op een verjaardag voor t eerst openbaar gevoed. Een van de kindjes daar (5jaar oud) vond het machtig interessant en stond er met zijn neus bovenop. Was een mooie vuurdoop.
Gisteren ook bij mijn ouders gevoed, mijn moeder vond dat ik te vaak voedde . Wel 2 keer in 3 uur. Toen we er net waren, en toen we weer gingen. Het is namelijk een uur rijden. "Maar Luuk is al zo dik, en heeft al z'n onderkin" met andere woorden:zet m op dieet....
hmpf.. gelukkig weet jij beter!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb zaterdag op een verjaardag voor t eerst openbaar gevoed. Een van de kindjes daar (5jaar oud) vond het machtig interessant en stond er met zijn neus bovenop. Was een mooie vuurdoop.
Gisteren ook bij mijn ouders gevoed, mijn moeder vond dat ik te vaak voedde . Wel 2 keer in 3 uur. Toen we er net waren, en toen we weer gingen. Het is namelijk een uur rijden. "Maar Luuk is al zo dik, en heeft al z'n onderkin" met andere woorden:zet m op dieet....
Mijn optie was: biertje van je vriend gepakt voor het shockeffectquote:
quote:Op maandag 14 januari 2013 09:31 schreef mignonne het volgende:
[..]pas op, ze rammelen er bijna uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee wiens twins dat zijn maar ik word zó ontzettend week van zulke foto'sdat ze elkaar zo opzoeken
wat moet t fijn zijn om altijd iemand zo te hebben tot ze 15 zijn en gaan puberen tenminste
![]()
![]()
pfff, pubers......![]()
Autocorrect van iPhone doet soms rare dingen!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:16 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik snapte je on ge edite versie al niet
Bij mij zie je dan erg duidelijk nog een groot stuk van mijn borst bovenaan...quote:Op maandag 14 januari 2013 10:16 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Haha, wat een ding. Lijkt wel alsof je dan een keukenschort aan hebt. Maar met een voedingsbh zie je toch eigenlijk niks? Er is maar een heel klein beetje bloot en daar ligt je baby voor, en verder blijft het aan de boven- en onderkant bedekt toch? Voedingshemdje erbij en ook je buik blijft bedekt!
quote:Op maandag 14 januari 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
als t aan mn schoonmoeder lag wel hoor!
die vond het ook al hoogste oneerlijk dat ik niet iedere keer als zij langskwam wilde kolven zodat zij dan de fles kon geven. Je dikke hoela voor jeik vond het al irritant genoeg om te kolven (en opsparen!) voor werkdagen, ik ga niet kolven en zulks voor visite die zo nodig de fles wil geven.
Wááát!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat je van je afgebeten hebt!
Gebeurt hier ook. Ik probeer dan nog even dezelfde borst aan te bieden, dan boeren/verversen en als hij dan niet terug rustig is, toch de andere borst...quote:Op maandag 14 januari 2013 10:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb trouwens sinds kort dat mijn baby van bijna 8 weken na een minuut of 5 a 10 drinken heel wild gaat doen en cónstant aanhapt, loslaat, aanhapt, loslaat en dat keer 50. Terwijl hij dan echt goed aangehapt zit en vacuüm heeft gezogen. Zou dat betekenen dat de melk aan die kant op is en hij boos/gefrustreerd wordt ofzo? Ik heb al andere voedingshoudingen geprobeerd en ook een korte pauze, maar helaas. Als een lege borst het meest waarschijnlijke is en er niets anders op zit, wil ik best bij iedere voeding nog even de andere kant aanbieden. Maar gezien mijn gevoeligheid voor stuwing zit ik daar niet echt op te wachten. Hij groeit trouwens als een speer en laat meestal 3-5 uur tussen de voedingen.
Ik besef dat het aan mij ligt hoor, ben nogal preuts op dat vlak.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb F/G en voed waar ik wilhier doen ze niet moeilijk!
Het verhaal klinkt een beetje als overproductie? Heb je een lactatiekundige achter de hand? Zo niet, bel even met een vrijwilligster van LLL: http://www.lalecheleague.nl/Regio-informatie/LLL-in-de-regio.htmlquote:Op maandag 14 januari 2013 11:38 schreef becky27 het volgende:
Oh wat fijn dat goede kolven!
Hier weer enorm onzeker over de bv. Helpt ook niet dat man er van alles over zegt als in 'straks is het niet genoeg' hij heeft het nog net niet over stoppen met bv. Komt ook door de moeilijke bv periode bij Noortje.
Isabel had gister weer veel groene ontlasting, heeft overdag de hele dag geslapen en van 20.00 tot 00.00 uur alleen maar gehuild van de krampen.
Ik ben bang dat ze te weinig achtermelk krijgt n dat daarom de ontlasting groen is. Op bv.com stond wel een stuk daarover. Nu heb ik tijdens de nachtvoedingen zo goed als ik dat kan 'borstcompressie' en had ze aan 1 borst genoeg en sliep daarna weer 3,5 uur. Alleen vanaf vanochtend is het weer raak met die klote krampjes en huilen en drinkt ze weer onrustig. Waardoor ze volgens mij niet genoeg krijgt en na anderhalf uur weer komt. Maar ook dat weet ik niet zeker omdat ze ook troost kan zoeken en telkens een beetje drinkt en dus te weinig achtermelk krijgt.
Dat heb ik vannacht en vanochtend gedaan. Inclusief de borstcompressie. Maar vanochtend was ze weer zo onrustig door de krampjes dat ik niet het gevoel had dat ze genoeg had.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:57 schreef Morretje het volgende:
Becky, zou het zin hebben om haar, als ze zo snel al weer komt, dezelfde borst eerst weer aan te bieden? Dus blokvoeden eigenlijk? En als ze daar dan niet genoeg aanheeft, de andere pas aanbieden.. En krampjes horen er helaas wel bij, hier was het met Isabel redelijk te managen met een warme kruik, bij Tobias hebben we na een week of 3/4 infacol bijgehaald en dat gebruiken we nog steeds. Hij is nu bijna 11 wk
Ik nu ook, het kdv krijgt 520 cc per keer mee maar dat is nu te weinig zeggen ze. Snap het niet hij drinkt thuis ook nog in totaal 320 cc bv uit de fles en dan nog 2x bij mij gewoon.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:47 schreef Tinuviel het volgende:
Heb hier nog steeds een kolfprobleem alsin te weinig kolven.
Ja maar als ze last heeft, onrustig aan de borst en veel krampen dan zou ik toch niet helemaal afgaan op alleen de groei. Te veel melk ( ik zeg niet dat dat zo is) groeien die kleintjes soms prima, maar zijn ze gewoon niet helemaal happy.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:23 schreef becky27 het volgende:
Ik wacht met het inschakelen van een lk even tot woensdag. Dan bezoek cb en weet ik hoeveel ze weegt. Als ze goed als groeit krijgt ze iig genoeg binnen.
Mijn man gaf ook pap soms! biobim met volle biologische melk (gemengd met water)quote:Op maandag 14 januari 2013 20:47 schreef Tinuviel het volgende:
Stoere Kyara. Kom je hier dan pronken met je babies aan de borst?
Ik deed bij het voeden ook weleens een doek of hydrofiel erover. Nu is meneer al te groot ervoor, trekt hij zo weg om alles te kunnen zien. En flashen wordt nu ook echt een probleem met vaak loslaten. Toch is het redelijk decent denk ik.
Heb hier nog steeds een kolfprobleem alsin te weinig kolven. Hoop dat het overgaat, ligt misschien ook aan tandenwerk. En ik weet dat je met dat ene middel (ben de naam even kwijt) de productie kunt verhogen, maar ik twijfel of dat de goede manier is.
Ja, ik ga ook bij de eerstvolgende afspraak informeren naar zo'n informatie avond hoor. Wil ik zeker naar toe.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef bitterend het volgende:
danic je voedt met een borst en geeft de andere als toetjenee serieus heb je via de vk geen bv avond waar ze het uitleggen?
Weet je wat gek is...ik heb eigenlijk geen idee meer hoe het gingja ik weet nog dat eerst een borst was en dan een boertje en dan de andere..maar denk dat na 1 of 2 weken ik zo maar wat deed
want ik vergat steeds welke van mijn borsten aan de beurt was
![]()
Als het goed is legt de kraamzorg het je uit allemaal en er is heeel veel info op borstvoeding.com! je hoeft dus niet alles van te voren te weten/onthouden
Och, dan kom je tzt hier gewoon langswaaien en is er bijna altijd wel iemand die je meteen van advies kan voorzien.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:05 schreef danic het volgende:
Das ook wel een mooi extra iets natuurlijk, dat je er uiteindelijk relaxter van wordt! Zou wel goed voor mij zijn om me niet overal druk over te maken.
Had pas ook iets aan de hand waarover ik me behoorlijk druk maakte, maar zodra ik het losliet viel er een last van mijn schouder. Is alleen niet altijd makkelijk.
Inbdie van prenatal jaquote:Op maandag 14 januari 2013 22:12 schreef danic het volgende:
Die armbandjes ken ik, kan ik ook zelf wel maken.
Er zat in 1 van die blije dozen zo'n strikje wat je aan je bh bandje kan klemmen, ook wel handig. Had ik al in de tas gedaan voor mijn zusje, maar toch maar weer even apart houden nu.
Zou ook kunnen inderdaad, maar dan hadden we nu nog weer een extra kruik moeten gaan halen en zulks..quote:Op maandag 14 januari 2013 09:15 schreef mignonne het volgende:
is dat met kruikjes in bed ook niet op te lossen trix? bedankt voor je app! graag!! <3 <3
Wil je een kruik lenen? Of twee? Ik breng ze met liefde langs bij je.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Zou ook kunnen inderdaad, maar dan hadden we nu nog weer een extra kruik moeten gaan halen en zulks..
Maar toen de kraamverzorgster zei 'joh, en als het weer minder koud is buiten pak je je cosleeper lekker' dacht ik 'ohja, het hoeft ook niet voor altijd te zijn', mwhehehe![]()
Wup, is ook hoor, dat weet ik ook wel. Maar eigenlijk is het probleem ook niet de kou, maar de tocht ivm een kapot dakraamtoch maar even overleggen dus, die kamer is vlakbij dus nouja..
(Oh, en Mignonne, laat ff weten wat werkt voor jou)
oh deze had ik niet gezien, ik zal morgen eens iemand benaderen.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:47 schreef WupWup het volgende:
[..]
Het verhaal klinkt een beetje als overproductie? Heb je een lactatiekundige achter de hand? Zo niet, bel even met een vrijwilligster van LLL: http://www.lalecheleague.nl/Regio-informatie/LLL-in-de-regio.html
Oh, wat lief!quote:Op maandag 14 januari 2013 22:36 schreef laziness het volgende:
[..]
Wil je een kruik lenen? Of twee? Ik breng ze met liefde langs bij je.
Danic, heel herkenbaar! Hoe meer ik lees over bv hoe meer ik het voor mij rocket science wordtquote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef danic het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook bij de eerstvolgende afspraak informeren naar zo'n informatie avond hoor. Wil ik zeker naar toe.
Maar als ik lees hoeveel er te vertellen is over bv dan schrik ik wel eens, en vraag ik me af hoe ik dat allemaal ooit zal begrijpen. Onzekerheid en controle dus, wat ik eerder uitlegde. Ik wil graag het liefst op een blaadje uitgeschreven hebben hoe iets gaat. En dat gaat nu niet, das voor mij soms lastig!
Maar ik ben dol op toetjes, dus moet goed komen
Ik moet met mijn cup G/H echt mijn volledige borst ondersteunen met een hand. Ik draag momenteel overal hemdjes met spaghettibandjes onder, daar kan mijn borst overheen. De trui (oid) die ik draag doe ik omhoog, die bedekt de bovenkant en een sjaal maakt het van de zijkant wat minder "in your face".quote:Op maandag 14 januari 2013 11:50 schreef OooLizaooO het volgende:
Kan iemand een how-to filmpje maken? Becky bijvoorbeeld! Jij hebt gewoon je truitje nog volledig aan (vanboven). Ik heb nu vooral kleding met een V waar ik mijn borst dan moet uithalen. Als er 1 ding is dat ik wil vermijden, is het wel dat mensen m'n war zone van een blubberbuik zien, dus daar moet ook wel wat stof blijven over zitten...
Inca, het stelt echt weinig voor het knippen. Ik heb Bram zelf vast gehouden. Hij viel meteen weer in slaap na het knippen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Oh, wat lief!vannacht op haar eigen kamer ging goed, maar ik onthou het even, thnx hon
En het blijkt dat Isabel ook een te kort tongriempje heeft. Verklaart meteen waarom mijn tepels maar stuk blijven gaan en ik niet zonder tepelhoedje kan. Hoop dat daar snel iets mee kan, ik wil toch graag zonder hoedje gaan voeden als dat kan. Wel weer fijn: ze is nu aardig aan het aankomen en mijn stuwing is weg
Thnx! Het klinkt zo eng, maar als het zo meevalt.. En als ze er later ook problemen mee kan krijgen kunnen we het beter nu aanpakken. Stef slist ook en heb ik ook lang gedaan over voeden zonder pijn, dus misschien had hij het ook, maar daar kan ik nu niet meer zoveel mee.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Inca, het stelt echt weinig voor het knippen. Ik heb Bram zelf vast gehouden. Hij viel meteen weer in slaap na het knippen.
Ik zag er echt onwijs tegen op. En precies gister, hij was de hele ochtend lekker wakker en precies toen hij ging slapen kwam de vk. De hielprik sliep hij gewoon door zelfs.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Thnx! Het klinkt zo eng, maar als het zo meevalt.. En als ze er later ook problemen mee kan krijgen kunnen we het beter nu aanpakken. Stef slist ook en heb ik ook lang gedaan over voeden zonder pijn, dus misschien had hij het ook, maar daar kan ik nu niet meer zoveel mee.
Die dus, dankje.quote:
Ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft, maar als het eerdere schema voor jullie goed werkte, kan je toch proberen om dat weer op te pakken? S. is inmiddels 8 maanden en met de hoeveelheid nachtvoedingen zal je productie echt niet zo snel meer instortenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:29 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn inca![]()
Wel minder van het tongriempje en kapotte tepels
Verder veel te lezen in dit topic maar kom ik nu niet aan toe
Heb eenmoment mbt bv
Ik ben deze & volgende week alleen en S krijgt tandjes, ontwikkeld zich super goed (kruipen staan etc) en geef nu 8mnd bv,
Maar sinds ik haar na advies hier vaker ben gaan aanleggen voor bijvoeding enz, wil ze alleen nog maar bij me zijn, snachts constant aan de borst, terwijl dat de reden was dat ik meer bijvoeding gaf, ze deed het qua slapen goed en nu begint het allemaal weer. Nu weet ik niet of het aan tandjes ontwikkeling en clusteren? Ligt maar het voelt niet prettig
Ik heb geen vrijheid met fles en ik kan S ook niet ergens brengen, ze is elk uur wakker dat doe ik iemand anders niet aan, en het huilen pff.. Mijn vriend krijg haar ook niet rustig, alleen borst.
En dat was een stuk minder drama toen ze minder borst kreeg (maar wel 7/8x pd nog goed dronk)
Wat te doen? Ze leek eerder echt veel meer tevreden, sliep goed overdag en snachts redelijk, etc
En ik krijg echt een rotgevoel als borst het enigste is wat helpt, ik kan er niets aan doen soms is het gewoon drammen.. Ik herken het verschil nu wel
Is het weer een fase, of ligt het er aan dat hoe meer ik aanbied, des te meer ze er afhankelijk van wordt? Weet niet hoe ik het moet uitleggen..
Ja precies. Ik ben zo blij dat er goede informatie te vinden is, dat je je eigen weg kan zoeken. Als het CB toch eens je enige bron zou zijn...quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:26 schreef WupWup het volgende:
![]()
Gelukkig weet jij wat je doet en waarom je het zo doet. Je zal maar minder stevig in je schoenen staan...
Wauw, wat goed van dat bijvoeden met bv!quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:10 schreef Juud79 het volgende:
Ja, na 6 maanden zijn nachtvoedingen een gewoonte, die je zelf in stand blijft houden....![]()
Zij van het CB zijn niet mijn vrienden....
Ik kreeg gisteren flinke pluimen een van mijn verloskundigen (tevens LK) over het opstarten van de bv na mijn bevalling en mijn standvastigheid na de KS. En over het feit dat in anderhalf jaar heb gevoed. Het was zo leuk om daar even over te kunnen babbelen. Ze zijn momenteel erg aan het promoten dat mensen die bv willen geven en een zus of vriendin hebben die bv geeft, daar melk aan vragen als reserve voor als er bijgevoed moet worden. Dat vonden ze in het ziekenhuis maar gek, maar inmiddels zijn ze aan het bijdraaien en er schijnt veel veranderd te zijn sinds dat ik er heb gelegen. We zullen het zien tzt.![]()
Over goed 6 maanden mag ik weer BV geven.....
Heel logisch antwoord waarschijnlijk, maar verschillende flessen/spenen proberen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:54 schreef Morretje het volgende:
[..]
Wauw, wat goed van dat bijvoeden met bv!
Zijn er hier nog mensen met goede tips voor een flesweigeraar? Het is geen drama als het niet lukt, maar zou me wel wat vrijheid opleveren. Hij doet er helemaal niks mee, laat em los in z'n mond.
De logopedist: "je kunt op je kop gaan staan, maar als ze niet willen, willen ze niet". Hoopvol, niet?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:54 schreef Morretje het volgende:
[..]
Zijn er hier nog mensen met goede tips voor een flesweigeraar? Het is geen drama als het niet lukt, maar zou me wel wat vrijheid opleveren. Hij doet er helemaal niks mee, laat em los in z'n mond.
Speen voorverwarmen. Paar druppels eruit knijpen als 'ie de speen in z'n mond heeft. Voeden in borstvoedingshouding. Voeden juist niet in borstvoedingshouding. Fles door mama. Fles door papa. Fles door papa terwijl mama niet eens in zicht is. Andere speen. Andere fles. Vers gekolfde melk. Opgewarmde koelkastmelk. Lauwe melk. Koude melk. Lopend de fles geven.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:54 schreef Morretje het volgende:
[..]
Leuk initiatief! Mijn vk vond het ook wel echt bijzonder dat ik melk van free mag gebruiken in geval van bijvoedenquote:Op [urldruppel heb geproduceerd.=http://forum.fok.nl/topic/1918741/10/25#121644935]woensdag 16 januari 2013 18:10[/url] schreef Juud79 het volgende:
Ja, na 6 maanden zijn nachtvoedingen een gewoonte, die je zelf in stand blijft houden....![]()
Zij van het CB zijn niet mijn vrienden....
Ik kreeg gisteren flinke pluimen een van mijn verloskundigen (tevens LK) over het opstarten van de bv na mijn bevalling en mijn standvastigheid na de KS. En over het feit dat in anderhalf jaar heb gevoed. Het was zo leuk om daar even over te kunnen babbelen. Ze zijn momenteel erg aan het promoten dat mensen die bv willen geven en een zus of vriendin hebben die bv geeft, daar melk aan vragen als reserve voor als er bijgevoed moet worden. Dat vonden ze in het ziekenhuis maar gek, maar inmiddels zijn ze aan het bijdraaien en er schijnt veel veranderd te zijn sinds dat ik er heb gelegen. We zullen het zien tzt.![]()
Over goed 6 maanden mag ik weer BV geven.....
Ja ritme is voor mij ook wel erg fijn, maar sinds mijn vriend weer aan het werk is, kan ze niet steeds afgeleid worden en hangt ze wat meer aan mij en wil ze dus vaker drinken. (ze mist hem ook denk ik, nu hij weg is voor werk nog meer) Anders ging mijn vriend even met dr weg etc. En was ze lekker afgeleid.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft, maar als het eerdere schema voor jullie goed werkte, kan je toch proberen om dat weer op te pakken? S. is inmiddels 8 maanden en met de hoeveelheid nachtvoedingen zal je productie echt niet zo snel meer instorten.
Op het CB hadden we het even over het slapen van I. en toen ik aangaf dat ik dacht dat hij 's nachts inhaalt omdat hij overdag te afgeleid was om te drinken, moest ik dit patroon maar doorbreken door hem een nacht te laten huilen. Dan zou hij overdag wel meer honger hebben en meer gaan eten![]()
Hij moest ook meer bijvoeding gaan eten, zodat hij minder afhankelijk zou worden van bv. Het arme schaap is pas 7 maanden en eet net een maandje!!!
Toen ik zei dat we hem zelf stukjes laten eten, was de reactie: "oh ja, volgens die methode... Uh, hoe heet het ook alweer?".
Facepalm. Echt. Gelukkig is de arts wel pro-bv en geeft veel zinniger adviezen.
En wat wél teruggespuugd wordt blijft vanwege de dikte, samen met het maagzuur, langer in de slokdarm hangen, toch?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:17 schreef trui het volgende:
als ik 't goed heb zorgt nutriton (johannesbroodpitmeel toch?) ervoor dat er minder terugkomt, het 'bindt' de melk als 't ware een beetje, per keer. dus de voedingen waar je het niet voor geeft zullen wel sneller/heftiger uitgespuugd worden vrees ik.
Dat is hem juist, we gaan jbp geven in verband met eventueel verborgen reflux. Dus dan zou ze bij iedere voeding waarbij ik dat niet geef dus meer last hebben.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:17 schreef trui het volgende:
als ik 't goed heb zorgt nutriton (johannesbroodpitmeel toch?) ervoor dat er minder terugkomt, het 'bindt' de melk als 't ware een beetje, per keer. dus de voedingen waar je het niet voor geeft zullen wel sneller/heftiger uitgespuugd worden vrees ik.
oh, da's wel heel verborgen dan die reflux! (ik had er nog niet van gehoord, maar heb 't net even gegoogled - lastig!)quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:19 schreef becky27 het volgende:
Dat is hem juist, we gaan jbp geven in verband met eventueel verborgen reflux. Dus dan zou ze bij iedere voeding waarbij ik dat niet geef dus meer last hebben.
Ze spuugt namelijk niet.....
Ik vond het DRAMA bij Seb. Op een lepeltje geven. Behangplak is het. Kind werkte het meeste meteen naar buiten. Wat wel binnenkwam kwam gewoon ook naar boven. Alleen dikker. Ik heb het niet heel lang volgehouden geloof ik.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:11 schreef becky27 het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met het gebruik van Nutriton in de borstvoeding? Ik lees 20 ml afgekolfde melk met een schepje Nutriton voor de bv. Maar geldt dat voor IEDERE voeding? Is nogal een gedoe 's nachts lijkt mij omdat ik het ook met een lepeltje moet geven.
Volgens borstvoeding. Com is nooit bewezen dat het echt werkt bij reflux klachten en borstvoeding.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:24 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij doet jbp niets met borstvoeding. Gooi het eens bij elkaar of het dikker wordt?
Dat geeft een mens moed!quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik vond het DRAMA bij Seb. Op een lepeltje geven. Behangplak is het. Kind werkte het meeste meteen naar buiten. Wat wel binnenkwam kwam gewoon ook naar boven. Alleen dikker. Ik heb het niet heel lang volgehouden geloof ik.
Gos, wat is dat toch met tweede kindjes?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:31 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dat geeft een mens moed!![]()
We weten het niet zeker, en alvorens met echte medicijnen te beginnen gaan we dit proberen. Ik weet het niet, ik wil alleen dat mijn meisje tevreden is en niet meer zoveel huilt. KMA is het niet want ik volg een al zo goed als koemelkvrij dieet en tuurlijk zijn het krampjes, dat is ook niet erg maar ze huilt bijna alleen maar als ze wakker is.
Oh maakt niet uit hoor, graag juist die eerlijke verhalen. Op bv.com staat een heel stuk dat het allemaal niet zou werken en zelfs slecht zou zijn. Ik ga het gewoon proberen en zie wel waar het schip strand.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:35 schreef Estrys het volgende:
Sorry, ja ik kan wel een heel positief verhaal ophangen maar ik heb het niet zo ervaren.
Seb spuugde gewoon heel veel, daar was niks verborgen aandus daar kwam de jbp gewoon weer naar buiten.
Bij Noortje waren de eerste vijf weken ook vreselijk. Die had uiteindelijk KMA. Daarna ging het goed.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:
[..]
Gos, wat is dat toch met tweede kindjes?
Combi van teveel melk, te gulzig drinken en hoesten. Bram is verkouden :S en door het slijm ophoesten komt dan de hele voeding mee. Flink ruk dus.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:07 schreef _evenstar_ het volgende:
ik vind het advies inbakeren bij spugen nogal krom.. of ligt dat aan mij
Ticootje vervelend, heb je zelf idee waardoor?
En hier zit ik een beetje in Dilemma, ga ik mijn overproductie actief afbouwen of omdat ik zelf ook kinkhoest heb nu gewoon even laten en wellicht dat moeder natuur het vanzelf regelt?
Ja maar volgens mij bindt het namelijk niet met borstvoeding.. Dat probleem heb je niet met kunstvoeding.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:07 schreef Cantare het volgende:
Even een positieve noot over JBPM: ik geef het nu door de fles en voor E werkt het fantastisch. Waar ze eerst hele golven spuugde, is het nu hooguit een mondje terug en ik zie haar nooit meer "worstelen" met omhoogkomende zure voeding. Ik heb het lang afgehouden omdat ik er weinig positiefs over las, maar was ik er maar eerder mee begonnen. Overigens lijkt het me bij een heel kleintje en met bv wel meer geklooi, maar goed, een kind dat last heeft van de voedingen is ook niks.
Heb het net geprobeerd en het bindt wel, vieze plakkerige zooi wordt het. Maar Isabel eet het wel van een lepeltje, voor zover het duurt natuurlijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar volgens mij bindt het namelijk niet met borstvoeding.. Dat probleem heb je niet met kunstvoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |