SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het ook een leuke naam toen ik 'm voor het eerst hoorde bij dat grietje van The Voice Kids. Pas toen ik hier op FOK het namentopic las, besefte ik de dubieusheid er vanquote:
quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:37 schreef Fee-nix het volgende:
[..]Ik vind haar mooi! En ben ook fan van Maria Mena. Bij haar is t dan wel d'r achternaam, maar toch vind ik t een leuke meisjesnaam
.
(Elin, Lex en Mena?)
Nieuwsgierig!!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:37 schreef Kyara het volgende:
De naam Midas is vorig jaar maar 23 keer gegeven. De namen die de meisjes krijgen zijn iets populairder geloof ik.
Het is Hongaarsquote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:45 schreef Fee-nix het volgende:
Zsófi
Zsófia
Zsuzsanna
Ook sneu... Heb je een naam die normaal klinkt, moet je hem honderdduizend keer spellen... En de toegevoegde waarde van 'zs' aan t begin zie ik ook niet helemaal.
Zal wel van niet-Nederlandse origine zijn, in oost-Europa is dat heel normaalquote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:45 schreef Fee-nix het volgende:
Zsófi
Zsófia
Zsuzsanna
Ook sneu... Heb je een naam die normaal klinkt, moet je hem honderdduizend keer spellen... En de toegevoegde waarde van 'zs' aan t begin zie ik ook niet helemaal.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Amarachuwu
Biennedelavie
Cedrixianthley
Cheynaillyshia
Chukwufunanya
Divainchéliënne
Even een greep die ik net ook in Z&G dropte. Arme kinderen.
Oh, in die lijst s ie dit jaar trouwens 3 keer gegeven. Dus er zijn er nu denk ik 19quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:44 schreef Suikertante het volgende:
Er zijn maar 16 onze naams in Nederland, daar begrijp ik niks van want ik vind het een hele normale Nederlandse naam![]()
Het is geen Piet ofzo, maar wel een hele simpele naam die je schrijft zoals je het zegt.
ja precies. Maar mijn kind had tóen een redelijk unieke naam, en nu staat ie op 2 ineens.quote:
Allemaal de schuld van Ticootje en Joene.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja precies. Maar mijn kind had tóen een redelijk unieke naam, en nu staat ie op 2 ineens.
Ja!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van Ticootje en Joene.
net als ik met mijn (eveneens 'hollandse') vriendin Nienke in een friese brugklas zat met Bianca's, Angeliques, miranda's en Anita'squote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:27 schreef Leandra het volgende:
Ik had in de eerste klas (halloooo 1972) een Daan in de klas, en dat was destijds enorm oubollig en ouderwets tussen Jeroen, Maarten, Daniël, Robert, Monique, Yvonne en Jacqueline.
of van meneer Moskowitz...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van Ticootje en Joene.
Daar hebben wij het wel sort of van ja,quote:
Nouja, ik dus ook. Maar het schijnt in sommige delen van NL een andere naam te zijn voor 't vrouwelijk geslachtsorgaanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:01 schreef Vlindur het volgende:
Wie kwam er nou gisteren met Vajèn?
Ik vind die stiekem heel mooi![]()
Grappig, ik vind vier van de namen in je top 5 prachtig (hoewel ik Lieve nooit zo geven vanwege de gebruikelijke redenenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:22 schreef Suikertante het volgende:
Vazjien bedoel je?
Ik heb voor de leuk ons meisjeslijstje er nog even bij gepakt. Ik heb al acht weken niet meer op dat lijstje gekeken. Ik vind nu een paar echt al niet meer zo leuk! Maar de top 5 nog steeds wel
Top 5:
Pleuni
Juno
Vike/Vika
Sari
Lieve
Ik sta er ook weer niet in. Maar zelfs dat Meertens instituut kent mijn naam niet. Pleuni blijkt inderdaad érg smaakgevoelig te zijn! Veel mensen bleken het ook een kaknaam te vinden. Dat is dus precies waarom ik onze jongensnaam nog aan niemand vertel, wij vinden het samen heel mooi en ik wil niet aan t twijfelen gebracht worden.. Ik denk ook niet dat het zou gebeuren, maar als mijn moeder én beste vriendin het echt afschuwelijk zouden vinden..?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Grappig, ik vind vier van de namen in je top 5 prachtig (hoewel ik Lieve nooit zo geven vanwege de gebruikelijke redenen) terwijl Pleuni dan weer helemaal niet mijn smaak ik. Mijn oma heette Sari
, en ik heet bijna zo
Ik vond AAliyah (ja, met twee hoofdletters) ook opmerkelijk, mag dat zomaarDe naam van mijn zoon is vorig jaar 32 keer gegeven, en een andere schrijfwijze 168 keer. Het neemt een vlucht geloof ik en dat vind ik ergens wel jammer. Mijn eigen naam is 0 keer gegeven, ik zal wel nooit een top-tientje worden
Briljante lijst!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:23 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn top 5 meisjesnamen zonder DE namen
Lucy
Ella
Ariël
Mia
Juno
Ik kan niet anders dan aan "ploink" denken, een soort onamatopee (die moest ik googlenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:18 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik sta er ook weer niet in. Maar zelfs dat Meertens instituut kent mijn naam niet. Pleuni blijkt inderdaad érg smaakgevoelig te zijn! Veel mensen bleken het ook een kaknaam te vinden. Dat is dus precies waarom ik onze jongensnaam nog aan niemand vertel, wij vinden het samen heel mooi en ik wil niet aan t twijfelen gebracht worden.. Ik denk ook niet dat het zou gebeuren, maar als mijn moeder én beste vriendin het echt afschuwelijk zouden vinden..?
Ik ook naar die van clubsodaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:44 schreef bellelena het volgende:
Mijn lief en ik hebben zo'n gedeelde google-doc met daarin lijstjes met potentiële namen. Om mijn lief een beetje aan te sporen heb ik nu daaronder een lijstje gemaakt met favo's, ook eentje voor hem (nog oningevuld uiteraard). Ben benieuwd of en wat hij gaat invullen! Tot nu toe heb ik eigenlijk de lijst samengesteld, maar hij kan zich er ook goed in vinden. Dus wat betreft smaak zitten we gelukkig wel op 1 lijn.
Ik ben nu heel nieuwsgierig naar de naam van Clubsoda!
Zelfde voor de naam van Suikertante!
KD heeft 'm laatst als suggestie voor je gepost en je vond hem mooiquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:44 schreef bellelena het volgende:
Mijn lief en ik hebben zo'n gedeelde google-doc met daarin lijstjes met potentiële namen. Om mijn lief een beetje aan te sporen heb ik nu daaronder een lijstje gemaakt met favo's, ook eentje voor hem (nog oningevuld uiteraard). Ben benieuwd of en wat hij gaat invullen! Tot nu toe heb ik eigenlijk de lijst samengesteld, maar hij kan zich er ook goed in vinden. Dus wat betreft smaak zitten we gelukkig wel op 1 lijn.
Ik ben nu heel nieuwsgierig naar de naam van Clubsoda!
Zelfde voor de naam van Suikertante!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nou Suikertante
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
tsss ik vind jouw naam anders heel bijzonder hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dat geloof ik direct. Maar het is niet zo mijn smaak. Mijn ouders waren in hun regio origineel met mijn naam (die helemaal niet bijzonder is), maar toen ze verhuisden naar de oostelijke helft van NL, struikelden ze er ineens over en zat ik met 3 naamgenoten in de klas. Dat was wel irritant, maar geen ramp ofzo.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:03 schreef Skoap het volgende:
[..]
tsss ik vind jouw naam anders heel bijzonder hoor
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
KD heeft 'm laatst als suggestie voor je gepost en je vond hem mooi![]()
Grappig. ik had er nog nooit van gehoord maar er is zowaar ook een link met mijn meisjeskind:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De voornaam Saar is afgeleid van de voornaam Sara. Deze naam komt uit het Hebreeuws en betekent 'Vorstin' of 'Prinses'. Het is de naam van de vrouw van Abraham. Ze is de stammoeder van Israel en de moeder van Izaak. Aanvankelijk heette ze Sarai, met als betekenis: twistziek, maar bij de geboorte van haar zoon moest ze in opdracht van Jahwe, de naam veranderen in Sara. (Genesis 17;15, Gij zult haar niet Sarai noemen, maar Sara zal haar naam zijn.)
Twistziek is dan wel weer jammer, maar ik vind t een prachtige naamquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:05 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Grappig. ik had er nog nooit van gehoord maar er is zowaar ook een link met mijn meisjeskind:
De voornaam Saar is afgeleid van de voornaam Sara. Deze naam komt uit het Hebreeuws en betekent 'Vorstin' of 'Prinses'. Het is de naam van de vrouw van Abraham. Ze is de stammoeder van Israel en de moeder van Izaak. Aanvankelijk heette ze Sarai, met als betekenis: twistziek, maar bij de geboorte van haar zoon moest ze in opdracht van Jahwe, de naam veranderen in Sara. (Genesis 17;15, Gij zult haar niet Sarai noemen, maar Sara zal haar naam zijn.)
Ach, ik zag in de lijst ook een 'Djihad' voorbij komen. Daar zou ik ook niet zo gelukkig mee zijn geloof ikquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Twistziek is dan wel weer jammer, maar ik vind t een prachtige naam
Is ook zo, je moet het er ook maar mee doen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dat geloof ik direct. Maar het is niet zo mijn smaak. Mijn ouders waren in hun regio origineel met mijn naam (die helemaal niet bijzonder is), maar toen ze verhuisden naar de oostelijke helft van NL, struikelden ze er ineens over en zat ik met 3 naamgenoten in de klas. Dat was wel irritant, maar geen ramp ofzo.
The meaning of the name Sarai is My Princessquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Twistziek is dan wel weer jammer, maar ik vind t een prachtige naam
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
KD heeft 'm laatst als suggestie voor je gepost en je vond hem mooi![]()
Nog steeds vind ik dat een mooie naam ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nou Suikertante![]()
Staat hier nog steeds op het lijstje
Mijn eigen naam komt ook niet zo heel vaak voor en dat bevalt mij ook altijd wel heel goed. Wij willen ons kindje ook graag een niet-veel-voorkomende naam geven.
Oh wat jammerquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:02 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat was mijn nummer 1, vindt ie niets
Geef hem geen ongelijk. ik moet gelijk denken aan gtst..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:02 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Mijn halve familie heet Hussein van de achternaam, en mijn oom heette ook nog Jihad! In Arabische landen heel normaal.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ach, ik zag in de lijst ook een 'Djihad' voorbij komen. Daar zou ik ook niet zo gelukkig mee zijn geloof ik.
Saaraj. Hoewel er ook mensen zijn die zich Sara-ie noemen.quote:
Met een beetje hulp van de jaren 80?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:37 schreef Troeta het volgende:
Echt he...Nena, in alle voorgaande jaren maar 1 of 2x en vaak helemaal niet gegeven...en vorig jaar ineens 48x...en ik had hem echt helemaal zelf bedacht
precies!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Met een beetje hulp van de jaren 80?
Ik vind die naam zo fantastischquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:37 schreef Troeta het volgende:
Echt he...Nena, in alle voorgaande jaren maar 1 of 2x en vaak helemaal niet gegeven...en vorig jaar ineens 48x...en ik had hem echt helemaal zelf bedacht
Haha, nee niet daarnar vernoemd, al wist ik wel dat ze zo heette. Ik bedoel meer dat ik hem niet ergens gehoord heb zeg maar dat een kindje zo heet, dus had niet gedachtvdat het ineens zo vaak zou voorkomen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Met een beetje hulp van de jaren 80?
Iets wat er op lijkt, maar dan in alle stambomen zo rond 1880 voorkomtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:
Tx LB, ik ben er ook zo dol op! Mijn vriend vond hem ook niet zo hoor, maar ik vond echt geen een andere naam meer leuk.
Nu wel benieuwd naar jouw naam!
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:11 schreef -Spring het volgende:
Wat is Dries toch eigenlijk een leuke naam, hè?
Als je probeert niet aan die zonnebank te denken.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:06 schreef Kleurdoos het volgende:
Hij noemde er vandaag zowaar 2, Nathan en Joshua.
Mijn neefje heet nathan en Joshua, tsja sinds die joshua hier..
Ik ken toevallig een familie met een Nathan, een Joshua en een Aaron. Misschien nog een optiequote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:06 schreef Kleurdoos het volgende:
Hij noemde er vandaag zowaar 2, Nathan en Joshua.
Mijn neefje heet nathan en Joshua, tsja sinds die joshua hier..
Ohh zonde... Op t kdv hier zit ook een Jack..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:02 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Amarachuwu
Biennedelavie
Cedrixianthley
Cheynaillyshia
Chukwufunanya
Divainchéliënne
Even een greep die ik net ook in Z&G dropte. Arme kinderen.
Jack is een leuke naam ja! Een collega van me heeft haar zoon Charlie genoemd, ook zo'n lief jongetje.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:07 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Ohh zonde... Op t kdv hier zit ook een Jack..
en dan met zo'n geweldig guitig dreumeskoppie erbij... (this wel een beetje een lextype)
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:43 schreef eliis het volgende:
[..]
Neuh, maar je hoort het binnen nu en twee weken wel, via CK
Ik vind Lena dan teveel geknutseld lijken uit Elin en Lex..door die l en e ofzo..of ik vind het teveel lijken op Elin.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Voor een meisje wil vriendlief, dolgraag lenaoona opperde ik ook nog, toen moest ie heel hard lachen.
mannen.
nopequote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:56 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik vind Lena dan teveel geknutseld lijken uit Elin en Lex..door die l en e ofzo..of ik vind het teveel lijken op Elin.
Voor jou is Lena niet DE naam,toch?
Ga je ertussen in zitten met Leia?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Voor een meisje wil vriendlief, dolgraag lenaoona opperde ik ook nog, toen moest ie heel hard lachen.
mannen.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:46 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Hier om de hoek woont een 'destiny' ... iets ergers kun je je kind niet aan doen dan zo'n belachelijke naam geven...
Jij weet dit vást: is Lex ook een (scandinavische?) meisjesnaam?quote:
Ja je hebt gelijk, er zit eigenlijk niks tussen Piet en Jevano!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:25 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Gewoon piet, sjaak of sjef.... dat zijn pas namen, geen jevano of welke crap dan ook...
Niet dat ik weet hoorquote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:10 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Jij weet dit vást: is Lex ook een (scandinavische?) meisjesnaam?
Hmm ik zag hem namelijk net in roze letters op een raam staanquote:
+1quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:23 schreef Poppejans het volgende:
Al vind ik nog steeds dat R. niet zeuren moet en dat t gewoon Gijs gaat worden als het een jongen is. Niels en Gijs! Perfect
Oh nee ik vind het zo'n mooie jongensnaam!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:06 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik vind Sverre echt een meisjesnaam, ook al is het een jongensnaam. Misschien mijn associatie met Sterre of zo...
Haha, ja leuk, een tweede!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh nee ik vind het zo'n mooie jongensnaam!Maar Silvijn en Sverre... Ik vind 2 dezelfde voorletters niet handig. Om maar even op de zaken vooruit te lopen
.
Ik zie steeds bekende families langskomen! Gijs en Niels dan, in dit geval, en niet andersom.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:23 schreef Poppejans het volgende:
Twinkly moet een Sverre, Niels en Sverre! Of is dat te apart?
Al vind ik nog steeds dat R. niet zeuren moet en dat t gewoon Gijs gaat worden als het een jongen is. Niels en Gijs! Perfect
Gewoon heel sporadisch de naam laten vallen.Wie weet vindt hij het ineens een leuke naamquote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:15 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb de jommesnaam
nu die flapdrol overtuigen
J asmijn en Oscarquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:04 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wat is dat toch met die mannen?
Ik heb ook al langggg de jongensnaam. Alleen is die flapdrol hier niet te overtuigen![]()
Dus iemand nog suggesties?
J asmijn & ?
Ben benieuwd! Fijn dat het meteen een "ja" was!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:39 schreef danic het volgende:
Ik ben zó blij dat wij eruit zijn. En dan door dit topic! Hij werd genoemd en ik was gelijk verkocht.
Ja oké, dat had ik eerst ook met Lonneke, maar die kreeg een dikke veto en kreeg ik er echt niet door.
Deze naam werd bijna direct goedgekeurd! Thanks meiden![]()
Oh en KD ik heb het even gemist, maar waarom alleen jongensnamen? Hebben jullie al een meisjesnaam?
Daar kun je toch wel een gulden middenweg van maken; noem hem officieel Jonathan en hij mag m Jonah noemen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:13 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja Nathan dus, Jonah vindt ie ook mooi, voor Jonathan zou ik wel gaanmaar dat vindt ie dan weer lelijk
gelukkig hebben we nog heeeeeel lang
jep ! en fijn dat jullie de naam hebbenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:39 schreef danic het volgende:
Ik ben zó blij dat wij eruit zijn. En dan door dit topic! Hij werd genoemd en ik was gelijk verkocht.
Ja oké, dat had ik eerst ook met Lonneke, maar die kreeg een dikke veto en kreeg ik er echt niet door.
Deze naam werd bijna direct goedgekeurd! Thanks meiden![]()
Oh en KD ik heb het even gemist, maar waarom alleen jongensnamen? Hebben jullie al een meisjesnaam?
J asmijn en T eun is geen goede combinatie. T eun is van T eun V uur G ijs. Mooie namen waren toen niet J asmijn maar T herèse => T rees en C atharina => T oos. T eunis past misschien beter of heel misschien A nton (klinkt wat lomper).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:06 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
J asmijn en Oscar
J asmijn en Olivier
J asmijn en Flor
J asmijn en Teun
J asmijn en Ravi
J asmijn en Raf
J asmijn en Sil
ik ken uitgesproken als ie-venquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:35 schreef Vlindur het volgende:
Iven? Hoe spreek je dat uit? Aaiven of ie-ven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |