SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het ook een leuke naam toen ik 'm voor het eerst hoorde bij dat grietje van The Voice Kids. Pas toen ik hier op FOK het namentopic las, besefte ik de dubieusheid er vanquote:
quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:37 schreef Fee-nix het volgende:
[..]Ik vind haar mooi! En ben ook fan van Maria Mena. Bij haar is t dan wel d'r achternaam, maar toch vind ik t een leuke meisjesnaam
.
(Elin, Lex en Mena?)
Nieuwsgierig!!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:37 schreef Kyara het volgende:
De naam Midas is vorig jaar maar 23 keer gegeven. De namen die de meisjes krijgen zijn iets populairder geloof ik.
Het is Hongaarsquote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:45 schreef Fee-nix het volgende:
Zsófi
Zsófia
Zsuzsanna
Ook sneu... Heb je een naam die normaal klinkt, moet je hem honderdduizend keer spellen... En de toegevoegde waarde van 'zs' aan t begin zie ik ook niet helemaal.
Zal wel van niet-Nederlandse origine zijn, in oost-Europa is dat heel normaalquote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:45 schreef Fee-nix het volgende:
Zsófi
Zsófia
Zsuzsanna
Ook sneu... Heb je een naam die normaal klinkt, moet je hem honderdduizend keer spellen... En de toegevoegde waarde van 'zs' aan t begin zie ik ook niet helemaal.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Amarachuwu
Biennedelavie
Cedrixianthley
Cheynaillyshia
Chukwufunanya
Divainchéliënne
Even een greep die ik net ook in Z&G dropte. Arme kinderen.
Oh, in die lijst s ie dit jaar trouwens 3 keer gegeven. Dus er zijn er nu denk ik 19quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:44 schreef Suikertante het volgende:
Er zijn maar 16 onze naams in Nederland, daar begrijp ik niks van want ik vind het een hele normale Nederlandse naam![]()
Het is geen Piet ofzo, maar wel een hele simpele naam die je schrijft zoals je het zegt.
ja precies. Maar mijn kind had tóen een redelijk unieke naam, en nu staat ie op 2 ineens.quote:
Allemaal de schuld van Ticootje en Joene.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja precies. Maar mijn kind had tóen een redelijk unieke naam, en nu staat ie op 2 ineens.
Ja!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van Ticootje en Joene.
net als ik met mijn (eveneens 'hollandse') vriendin Nienke in een friese brugklas zat met Bianca's, Angeliques, miranda's en Anita'squote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:27 schreef Leandra het volgende:
Ik had in de eerste klas (halloooo 1972) een Daan in de klas, en dat was destijds enorm oubollig en ouderwets tussen Jeroen, Maarten, Daniël, Robert, Monique, Yvonne en Jacqueline.
of van meneer Moskowitz...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van Ticootje en Joene.
Daar hebben wij het wel sort of van ja,quote:
Nouja, ik dus ook. Maar het schijnt in sommige delen van NL een andere naam te zijn voor 't vrouwelijk geslachtsorgaanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:01 schreef Vlindur het volgende:
Wie kwam er nou gisteren met Vajèn?
Ik vind die stiekem heel mooi![]()
Grappig, ik vind vier van de namen in je top 5 prachtig (hoewel ik Lieve nooit zo geven vanwege de gebruikelijke redenenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:22 schreef Suikertante het volgende:
Vazjien bedoel je?
Ik heb voor de leuk ons meisjeslijstje er nog even bij gepakt. Ik heb al acht weken niet meer op dat lijstje gekeken. Ik vind nu een paar echt al niet meer zo leuk! Maar de top 5 nog steeds wel
Top 5:
Pleuni
Juno
Vike/Vika
Sari
Lieve
Ik sta er ook weer niet in. Maar zelfs dat Meertens instituut kent mijn naam niet. Pleuni blijkt inderdaad érg smaakgevoelig te zijn! Veel mensen bleken het ook een kaknaam te vinden. Dat is dus precies waarom ik onze jongensnaam nog aan niemand vertel, wij vinden het samen heel mooi en ik wil niet aan t twijfelen gebracht worden.. Ik denk ook niet dat het zou gebeuren, maar als mijn moeder én beste vriendin het echt afschuwelijk zouden vinden..?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Grappig, ik vind vier van de namen in je top 5 prachtig (hoewel ik Lieve nooit zo geven vanwege de gebruikelijke redenen) terwijl Pleuni dan weer helemaal niet mijn smaak ik. Mijn oma heette Sari
, en ik heet bijna zo
Ik vond AAliyah (ja, met twee hoofdletters) ook opmerkelijk, mag dat zomaarDe naam van mijn zoon is vorig jaar 32 keer gegeven, en een andere schrijfwijze 168 keer. Het neemt een vlucht geloof ik en dat vind ik ergens wel jammer. Mijn eigen naam is 0 keer gegeven, ik zal wel nooit een top-tientje worden
Briljante lijst!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:23 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn top 5 meisjesnamen zonder DE namen
Lucy
Ella
Ariël
Mia
Juno
Ik kan niet anders dan aan "ploink" denken, een soort onamatopee (die moest ik googlenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:18 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik sta er ook weer niet in. Maar zelfs dat Meertens instituut kent mijn naam niet. Pleuni blijkt inderdaad érg smaakgevoelig te zijn! Veel mensen bleken het ook een kaknaam te vinden. Dat is dus precies waarom ik onze jongensnaam nog aan niemand vertel, wij vinden het samen heel mooi en ik wil niet aan t twijfelen gebracht worden.. Ik denk ook niet dat het zou gebeuren, maar als mijn moeder én beste vriendin het echt afschuwelijk zouden vinden..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |