Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
8 km non-stop Voor het eerst sinds het weekend van vóór de 7^^ loop.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Naast de drankjes zijn trouwens ook de suikerwafels, snickers en mergpijpjes niet goed gok ik.
Maar vooruit, eerst maar eens beginnen met lopen, het lopen volhouden en vanzelf een iets gezondere levenshouding aannemen
Komende dagen wat weinig tijd vrees ik, iedereen die zondag gaat lopen in Egmond: SUCCES! Iedereen die helaas wat minder fit is op het moment: BETERSCHAP!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op vrijdag 11 januari 2013 08:11 schreef GodsSon het volgende: Naast de drankjes zijn trouwens ook de suikerwafels, snickers en mergpijpjes niet goed gok ik.
Maar vooruit, eerst maar eens beginnen met lopen, het lopen volhouden en vanzelf een iets gezondere levenshouding aannemen
Komende dagen wat weinig tijd vrees ik, iedereen die zondag gaat lopen in Egmond: SUCCES! Iedereen die helaas wat minder fit is op het moment: BETERSCHAP!
Geraffineerde suiker is sowieso niet goed. Het is alleen lastig om er onderuit te komen. Verstandig snoepen (bah, beetje nare term 'verstandig snoepen') is het beste wat je kan doen.
Zelf snoep ik nauwelijks en voeg ook (bijna) nooit zout toe aan mijn eten. Dat zit toch ook al wel overal in!
wat een heerlijke week qua lopen tot nu toe...alleen maar met de hond hardgelopen (PR op de10km voor hem vandaag ) dus gewoon lekker hobbelen om het hobbelen. Geen interval, snelheidstraining of wat dan ook...4.30 of 5.45/km...it didn't matter this week
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Straks, ik zit nu ff Kilian Jornet-filmpjes te kijken
dat snotjoch is echt een superheld!! zo jong en dan al in de absolute top van de ultra's meedraaien, ongelovelijk!
Op vrijdag 11 januari 2013 08:16 schreef rechtsedirecte het volgende: wat een heerlijke week qua lopen tot nu toe...alleen maar met de hond hardgelopen (PR op de10km voor hem vandaag ) dus gewoon lekker hobbelen om het hobbelen. Geen interval, snelheidstraining of wat dan ook...4.30 of 5.45/km...it didn't matter this week
Op vrijdag 11 januari 2013 08:16 schreef rechtsedirecte het volgende: wat een heerlijke week qua lopen tot nu toe...alleen maar met de hond hardgelopen (PR op de10km voor hem vandaag ) dus gewoon lekker hobbelen om het hobbelen. Geen interval, snelheidstraining of wat dan ook...4.30 of 5.45/km...it didn't matter this week
Op vrijdag 11 januari 2013 08:44 schreef linebear het volgende: Zin in zondag Maar waar ik ook vooral naar uit kijk is dat ik volgende week weer eens in Central Park ga lopen
Dat is inderdaad benijdenswaardig!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Dit flauwe ochtendzonnetje vraagt gewoon om een rondje hardlopen...maar ik blijf geduldig afwachten of mn nieuwe schoenen misschien vandaag binnenkomen
Op vrijdag 11 januari 2013 09:12 schreef YUR het volgende: Dit flauwe ochtendzonnetje vraagt gewoon om een rondje hardlopen...maar ik blijf geduldig afwachten of mn nieuwe schoenen misschien vandaag binnenkomen
waarschijnlijk als de flauwe ochtendzonnetje is veranderd in een ondergegaan avondzonnetje
Ik had vannacht toch iets vreemds... Enorme jeuk rondom beide enkels, de hele nacht lang. Gisteren was mijn rustdag, geen vreemde dingen gedaan, geen abnormale sokken/kleding gedragen.... Heel raar.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig. When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Op vrijdag 11 januari 2013 09:41 schreef robdriessen het volgende: Ik had vannacht toch iets vreemds... Enorme jeuk rondom beide enkels, de hele nacht lang. Gisteren was mijn rustdag, geen vreemde dingen gedaan, geen abnormale sokken/kleding gedragen.... Heel raar.
vlooien.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op vrijdag 11 januari 2013 09:41 schreef robdriessen het volgende: Ik had vannacht toch iets vreemds... Enorme jeuk rondom beide enkels, de hele nacht lang. Gisteren was mijn rustdag, geen vreemde dingen gedaan, geen abnormale sokken/kleding gedragen.... Heel raar.
Sorry meester! Niet slaan, meester! Igor is braaf geweest!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig. When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Er is licht aan het einde van de tunnel; gips is eraf en ik mag m'n voet gewoon weer belasten. Net een stap proberen te zetten en dat ging voor geen meter. Dus nog even met krukken, de fysio is ingeschakeld (voor zowel de embolie als voet) en m'n eigen fysio-afspraak is verzet.
Life is good!
Was op zoek naar een plaatje voor gebroken voeten en weer rennen, kwam het plaatje tegen, klik door en wat zie ik daar?
Op vrijdag 11 januari 2013 10:33 schreef linebear het volgende: Mijn nieuwe teamleider gaat zondag de halve lopen in Egmond. Hij had het over dat hij zijn gezicht in ging smeren met uienzalf...
Op vrijdag 11 januari 2013 10:35 schreef slacker_nl het volgende: Er is licht aan het einde van de tunnel; gips is eraf en ik mag m'n voet gewoon weer belasten.
Op vrijdag 11 januari 2013 10:35 schreef slacker_nl het volgende: Er is licht aan het einde van de tunnel; gips is eraf en ik mag m'n voet gewoon weer belasten. Net een stap proberen te zetten en dat ging voor geen meter. Dus nog even met krukken, de fysio is ingeschakeld (voor zowel de embolie als voet) en m'n eigen fysio-afspraak is verzet.
Life is good!
Was op zoek naar een plaatje voor gebroken voeten en weer rennen, kwam het plaatje tegen, klik door en wat zie ik daar?
Eindelijk "Bitter truth" gekeken. Zware hap informatie maar bevestigt op biologisch niveau wel het een en ander (en waarom fruit wel goed is en snoep niet , en volkoren wel en wit brood / rijst / pasta niet)
Op vrijdag 11 januari 2013 10:35 schreef slacker_nl het volgende: Er is licht aan het einde van de tunnel; gips is eraf en ik mag m'n voet gewoon weer belasten. Net een stap proberen te zetten en dat ging voor geen meter.
Net mijn nieuwe teamleider aan de telefoon gehad om te zeggen dat ik akkoord ga met het aanbod dat ze gedaan hebben. Zegt ie... dat er nog een voorwaarde is bij het aanbod. Ik mag niet sneller dan hem zijn bij de Marathon van Berlijn Weer een reden extra om te trainen. Niet dat ik die reden nodig had, maar toch...
Mijn moeder wil ook gaan hardlopen. Is ze in nijverdal naar het "loopcentrum" geweest, maar da's meer voor orthopedie e.d.
Dus ging ze naar Sport2000. Daar hebben ze even gekeken hoe ze liep. Dus echt gewoon normaal lopen (ipv hardlopen) en haar schoenen van 100 euro meegegeven. Ik verklaarde haar gistermiddag dus voor gek dat ze voor 100 euro schoenen haalt terwijl ze niet eens goed naar de houding kijken. Dus gisteravond is ze terug geweest en heeft ze uitgelegd dat ik belachelijk vond dat ze zomaar schoenen meedoen zonder goed te kijken. Toen heeft ze daar met diezelfde schoenen een paar rondjes gerend (soort loopbaandje door de winkel heen) en een andere verkoopster die concludeerde daaruit dat diezelfde schoenen wel goed zijn. Dus ik hoop dat het goed gaat met die schoenen, anders sta ik volgende week in de winkel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op vrijdag 11 januari 2013 12:28 schreef Daywalk3r het volgende: Mijn moeder wil ook gaan hardlopen. Is ze in nijverdal naar het "loopcentrum" geweest, maar da's meer voor orthopedie e.d.
Dus ging ze naar Sport2000. Hebben ze even gekeken hoe ze liep. Dus echt gewoon normaal kijken en haar schoenen van 100 euro meegegeven. Ik verklaarde haar gistermiddag dus voor gek dat je voor 100 euro schoenen haalt terwijl ze niet eens goed naar je houding kijken. Dus gisteravond is ze terug geweest en uitgelegd dat ik belachelijk vond. Toen heeft ze daar met diezelfde schoenen een paar rondjes gerend. (soort loopbaandje door de winkel heen) en een andere verkoopster die concludeerde dat diezelfde schoenen wel goed zijn. Dus ik hoop dat het goed gaat met die schoenen, anders sta ik er de volgende keer.
Bijzonder dat ze dat kan zien zonder videoanalyse Hoop dat het ook goed gaat, tof dat je moeder wil gaan hardlopen zeg!
Ik wil ook niet zeuren oid maar heb vandaag al de hele dag een zeurend gevoel in mijn scheenbeen, alsof ik het gestoten heb of als een soort 'groeipijntje' . Moet ik mij daarmee zorgen maken? Is dat te relateren aan het lopen? Gisteren had ik een rustdag en is het mij niet opgevallen... Morgenochtend wil ik eigenlijk toch weer lopen, gewoon doen en kijken hoe het zich houdt denk ik?
Door het denken aan blessures ga je misschien letten op dingen die je anders niet zouden opvallen?
Niet echt pijn, maar een tinteling en geen vermogen om m'n gewicht te dragen. M'n enkel is behoorlijk stijf en kan m'n voet nog niet echt gebruiken. Tis nu net een blinde darm, het bungelt er maar een beetje bij
Ben overigens 2,9 kilo afgevallen in die zes weken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.