valt niet mee, valt tegen!! Hoop dat dat nog verbetertquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:30 schreef aloa het volgende:
Sneeuw valt ook mee in de laatste run van gfs.
[ afbeelding ]
Zo, wat ben ik blij dat ik toch niet in Warschau zit deze maand, 23 cm sneeuw!quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:30 schreef aloa het volgende:
Sneeuw valt ook mee in de laatste run van gfs.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:39 schreef Klonk het volgende:
Ík haat krabben, dus gister de voorruit afgedekt met mijn standaard lap stof, was ff vergeten dat er regen op komst was.
Gevolg, lap stof vastgevroren aan de voorruit, helemaal hard bevroren en ik kan alsnog krabben
Tja buienradarquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:39 schreef Klonk het volgende:
Ík haat krabben, dus gister de voorruit afgedekt met mijn standaard lap stof, was ff vergeten dat er regen op komst was.
Gevolg, lap stof vastgevroren aan de voorruit, helemaal hard bevroren en ik kan alsnog krabben
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:39 schreef Klonk het volgende:
gelukkig! kou is prima, sneeuw is klotequote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:48 schreef aloa het volgende:
gfs komt weer met weinig sneeuw.
[ afbeelding ]
Het krabben vind ik niet zo erg, alleen die beslagen ramenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:39 schreef Klonk het volgende:
Mee eens, sneeuw is leuk als je nergens naartoe hoeft, maar het kan beter helder weer en koud zijn. Stuk gezonder ook!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:37 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
gelukkig! kou is prima, sneeuw is klote
Land klimaat, ik zou er een hekel aan hebbenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:41 schreef Dven het volgende:
En zoals voorspeld, in Nederland wordt het kouder en hier komen de temperaturen weer boven nul en daalt de nachtvorst van tussen de -10 a -15 naar rond het vriespunt. En overdag zo tussen de 12 en 15 graden
30cm voor Duinkerken e.o!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:48 schreef aloa het volgende:
gfs komt weer met weinig sneeuw.
[ afbeelding ]
Zou inderdaad mooi zijn dat er een beetje sneeuw valt. Vervolgens stevige nachtvorstquote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:58 schreef INViCTuS het volgende:
Het is pas vrijdag en ik hoop van harte dat die storing nog even z'n best doet en ook over Nederland komt en een hoop centimeters sneeuw zal achterlaten
Dat gebied moet 200km noordelijker komen, is dat nog mogelijk?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:58 schreef INViCTuS het volgende:
Het is pas vrijdag en ik hoop van harte dat die storing nog even z'n best doet en ook over Nederland komt en een hoop centimeters sneeuw zal achterlaten
Vind er niets mis mee. Tot begin november zomer, vervolgens een week herfst en dan direct door naar de winter waar soms ook al en lente-achtige periode tussenzit. Straks halverwege maart stijgt de temperatuur in een week van max 15 naar gemiddeld een graad of 21 en eind mei is het weer continue +30quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Land klimaat, ik zou er een hekel aan hebben
Alles boven de 20 vind ik kut. DIe extremen zijn maar vervelendquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Vind er niets mis mee. Tot begin november zomer, vervolgens een week herfst en dan direct door naar de winter waar soms ook al en lente-achtige periode tussenzit. Straks halverwege maart stijgt de temperatuur in een week van max 15 naar gemiddeld een graad of 21 en eind mei is het weer continue +30
Ik zou zo willen ruilen. Heb echt een hekel aan de winter, vooral aan sneeuw en ijzel. Maar wat wil je ook als je continue buiten moet werken, en op de fiets naar het werk gaat?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Vind er niets mis mee. Tot begin november zomer, vervolgens een week herfst en dan direct door naar de winter waar soms ook al en lente-achtige periode tussenzit. Straks halverwege maart stijgt de temperatuur in een week van max 15 naar gemiddeld een graad of 21 en eind mei is het weer continue +30
Mijn droom klimaatquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Erik Hulzebosch weetquote:Erik Hulzebosch ergert zich aan de berichtgeving over natuurijs en een mogelijke Elfstedentocht. "Media veroorzaken een natuurijsgekte."
De oud-schaatser en zanger zelf verwacht niet dat het komende week mogelijk is om op natuurijs te schaatsen. Volgens hem gaat het niet hard genoeg vriezen. "Iedereen is positief en wil graag een Elfstedentocht, omdat het al weer zo lang geleden is", zegt Hulzebosch tegen RTV Oost.
Collega-schaatser Henry Ruitenberg verwacht wél dat er een Elfstedentocht op komst is. Hij ziet dat aan het gedrag van zijn kat, die niet meer achter de gordijnen vandaan komt. Hulzebosch vindt het onzin om Elfstedenvoorspellingen te doen aan de hand van dierengedrag. "Mijn schapen doen nog normaal."
De legendarische schaatswedstrijd werd in 1997 voor het laatst verreden, Erik Hulzebosch werd toen tweede achter Henk Angenent.
Dat vind ik nou wel weer grappig. Alsof die Henry dat serieus bedoelt. Sowieso is elke elfstedentocht opmerking toch zeker niet serieus bedoeld. kom op zegquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:25 schreef Pino112 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)orzaken_ijshype.html
[..]
Erik Hulzebosch weet![]()
En die Henry krijgt eenmet z'n kad.
Nooit.... kan je niet zeggen. Maar dat de kans erop kleiner is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:50 schreef INViCTuS het volgende:
Geen geouwehoer meer over die tocht hierdie komt er toch nooit meer. Ik geef de winter nog steeds maar tot donderdag eigenlijk...kleine 6/7 dagen
verder kijken heeft ook weinig nut maar veelbelovend is het niet.
Goed bezig Paulusma!quote:Op schaatsen, sneeuw, later strenge vorst
Koning Winter zal dit weekend gaan regeren en lijkt het voorlopig nog wel even vol te houden. En we komen volgende week op schaatsen. Dit met name op ijsbanen.
Alles moet natuurlijk meezitten, maar ik verwacht dat wij eind volgende week of het volgende weekend eerder meer kou kunnen krijgen dan een afname van de kou. Na een week met lichte tot matige vorst, zou het vanaf volgende week vrijdag wel eens in een paar nachten kunnen uitdraaien op strenge vorst.
Het gaat hier over de lange termijn dus moeten we nog maar even afwachten, maar de voortekens zijn er. Van belang is de ontwikkeling op de weerkaarten van maandag en dinsdag als een depressie vanuit het noorden onze kant op komt. Door deze ontwikkeling zal er ook een aantal centimeters sneeuw gaan vallen. Daarna kan op donderdag en vrijdag en het volgende weekend een sterkere oost tot noordoostelijke stroming ontstaan die verantwoordelijk is voor mogelijk strenge vorst.
Ik hou de ontwikkelingen bij en zal geregeld met bijstellingen komen.
http://www.pietsweer.nl/2(...)later-strenge-vorst/
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De mussen vallen dood van het dak binnenkort!
Piet Paulusma, de beste weerman van Nederlandquote:
Binnen is de temp vrijwel constant.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:15 schreef Lemans24 het volgende:
Zon! Van 12,5 naar 15 graden dus
En ook buiten wordt het vandaag een stuk warmer dan voorspeld.
binnen 12.5 graden? Zit je met bontjas op de bank?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:15 schreef Lemans24 het volgende:
Zon! Van 12,5 naar 15 graden dus
En ook buiten wordt het vandaag een stuk warmer dan voorspeld.
Ik dacht dat inmiddels al bekend was is dit topic dat ik de hele winter de verwarming niet aan doe dit jaar. Bij wijze van experiment dus.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:03 schreef 88-4 het volgende:
[..]
binnen 12.5 graden? Zit je met bontjas op de bank?
Scheelt anders toch nog 12 graden tussen zomer en winter hier.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:45 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Binnen is de temp vrijwel constant.
ow, okee dan. Pas maar op, straks vriezen de leidingen van je cv kapot.. Of heb je die leeglaten lopenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik dacht dat inmiddels al bekend was is dit topic dat ik de hele winter de verwarming niet aan doe dit jaar. Bij wijze van experiment dus.
En dat betekent dat ik het inmiddels al lang niet koud meer heb bij 12,5 graden
Dus ik zit momenteel in korte broek op de bank. Wel een trui, of twee, de sleutel tot warm blijven.
Met de zon er bij is het heerlijk. Alleen gaat die, as we speak, onder achter de huizen.
Yof experimentquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik dacht dat inmiddels al bekend was is dit topic dat ik de hele winter de verwarming niet aan doe dit jaar. Bij wijze van experiment dus.
En dat betekent dat ik het inmiddels al lang niet koud meer heb bij 12,5 graden
Dus ik zit momenteel in korte broek op de bank. Wel een trui, of twee, de sleutel tot warm blijven.
Met de zon er bij is het heerlijk. Alleen gaat die, as we speak, onder achter de huizen.
Ik heb de gelukkige eigenschap niet aan te kúnnen komen, hoe veel ik ook eet. Ik let dan ook al mijn hele leven goed op hoeveel energie ik inneem per dag, omdat afvallen wel het laatste is wat ik wil.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:28 schreef VacaLoca het volgende:
Ben je al afgevallen Lemans? Want je lichaam gebruikt wel veel energie om zichzelf op temperatuur te houden zo.
Dit jaar niet nee, die vragen steeds of de verwarming toch even aan kanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:39 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Yof experiment![]()
Maarel, heb je nooit visite?
Die slaat een keer of tien per dag automatisch aan, één of andere beveiliging, zolang de stekker er maar in zit.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:14 schreef 88-4 het volgende:
[..]
ow, okee dan. Pas maar op, straks vriezen de leidingen van je cv kapot.. Of heb je die leeglaten lopen
Inderdaad!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:47 schreef henkde_j het volgende:
Geweldig mooie rode zonsondergang trouwens
Gelukkig al weer voorbijquote:
Mogen we nu weten waarom jouw gebied de gouden driehoek heet?quote:
Ik woon in Zeeland, niet in het noordoosten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mogen we nu weten waarom jouw gebied de gouden driehoek heet?
Heeft het iets met die sneeuw te maken?
voorspelt, gebeurtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als Paulusma iets voorspeld gebeurd altijd het tegenovergestelde.
Vorige winter was het hier twee weken lang overdag rond de -15 en een maand onder de -5, houdt daar wel rekening meequote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:17 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ik zou zo willen ruilen. Heb echt een hekel aan de winter, vooral aan sneeuw en ijzel. Maar wat wil je ook als je continue buiten moet werken, en op de fiets naar het werk gaat?
Scishow!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:54 schreef Rabieluh het volgende:
Via de fokweblog gevonden, atmosferische rivieren, wat een bizar en indrukwekkend idee
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Verdorie, sneeuw stopt net voorbij de grote rivieren
Idd, ze zitten er wel weer lelijk naast(zoals gewoonlijk), het is hier 2 graden in NHquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:43 schreef Lemans24 het volgende:
En dan zou het vannacht -4 moeten worden in De Bilt? Het vriest nu nog niet eens...
Ijsbloemen op je ribben morgen!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 02:30 schreef Lemans24 het volgende:
Nou, -0,1 hoor! Ik ga slapen, morgen eens zien wat de nacht heeft gebracht, qua temperatuur.
Voorspellingen zijn maar tot 3-4 dagen betrouwbaar, kan nog alle kanten opquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:16 schreef Slobeend het volgende:
Volgende week zaterdag is het weer voorbij met de winter, zegt de nieuwe pluim.
Superdun laagje gelukkig dat op betegelde grond niet is blijven liggen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:11 schreef Skwish het volgende:
Hier wit landschap, omgeving Heerenveen.
Op wintersport, de laatste dag.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:08 schreef INViCTuS het volgende:
Toch lijkt dit me ook wel is awesome hoor
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |