abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121415838
quote:
Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.

Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.

Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.

De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.

Aanmelden bčtaversie.
Wie dit leest is hek.
pi_121415927
"Waar we dorpen bouwen" was een betere titel ;(
Wie dit leest is hek.
pi_121416228
Eindelijk!!! *O*
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_121416338
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:57 schreef Adolecens het volgende:
Eindelijk!!! *O*
laatste trailer niet gezien zeker? ;(
Wie dit leest is hek.
pi_121416395
Goedkoper dan een tientje zal het waarschijnlijk niet worden.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_121416406
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:59 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

laatste trailer niet gezien zeker? ;(
Nog geen enkele, gewoon enthousiast dat er eindelijk een nieuwe versie komt.. :@

- edit

Duurt 10 minuten, teveel tijd :')
  PR/Manusje van alles donderdag 10 januari 2013 @ 23:06:00 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_121416785
mag je hier niet zeggen hoor... omdat het niet op deel 4 lijkt is het kut volgens bijna iedereen...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_121416922
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
mag je hier niet zeggen hoor... omdat het niet op deel 4 lijkt is het kut volgens bijna iedereen...
volgens mij is het kut omdat je alleen maar dorpen kunt bouwen
Wie dit leest is hek.
pi_121416958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er zijn een behoorlijk aantal jankerds aanwezig in deze reeks ja. Ik ben wel benieuwd en ik ga het spel ook kopen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_121416961
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:59 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Nog geen enkele, gewoon enthousiast dat er eindelijk een nieuwe versie komt.. :@

- edit

Duurt 10 minuten, teveel tijd :')
niet die, vorige topic onderaan laatste pagina.
Wie dit leest is hek.
pi_121417124
ZOALS IK AL VAKER ZEI:

"BAGGER SLECHT SLECHT SLECHT"

Maar wat wil je met de eisen van EA
pi_121417185
Misschien maakt het wel helemaal niet uit dat de steden kleiner zijn. Doordat alles gedetailleerder is ben je waarschijnlijker nauwer betrokken bij de individuele buurten die je creëert. Een enorme stad is dan misschien wel te onoverzichtelijk.

Maar sommige mensen hebben nou eenmaal liever kwantiteit dan kwaliteit.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_121417268
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien maakt het wel helemaal niet uit dat de steden kleiner zijn. Doordat alles gedetailleerder is ben je waarschijnlijker nauwer betrokken bij de individuele buurten die je creëert.
Dat spel bestaat alleen al.
pi_121417374
quote:
Misschien maakt het wel helemaal niet uit dat de steden kleiner zijn. Doordat alles gedetailleerder is ben je waarschijnlijker nauwer betrokken bij de individuele buurten die je creëert. Een enorme stad is dan misschien wel te onoverzichtelijk.

dan wordt het zo'n huisvrouwenspel, ik wel megalomane steden bouwen.
Wie dit leest is hek.
pi_121417523
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:09 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

niet die, vorige topic onderaan laatste pagina.
Dit is deel 3 al :') Niet eens gezien!

Even teruglezen enzo
pi_121418289
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:16 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

dan wordt het zo'n huisvrouwenspel, ik wel megalomane steden bouwen.
Precies. Wat me eraan stoort is juist het beperkte, onambitieuze eraan, als gevolg van de keuzes van de publisher.

Dit is Simcity:

Niet minder complex en organisch dan dit nieuwe spel, trouwens.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:45:38 #18
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121418924
quote:

Ga me ook in dit topic mengen, zit er toch wel op te wachten.

En om dan gelijk hierop te reageren.
Oftewel, multi-sims ipv simcity.

Tevens, al wel wat trailers gezien van "Met vrienden spelen"
Maar ik heb helemaal geen vrienden, hoe moet dat dan ;(
hoop dat ze daar ook wel over hebben nagedacht
pi_121419501
quote:

Maar had het dan 'The sims: Sims in the city' genoemd.
pi_121420012
quote:

[..]
Ja, daar lijkt het wel op. Dat kan ook leuk zijn, vooral samen met vrienden in een zelfde regio. Misschien is het erg goed uitgewerkt.
Ik ga het wel spelen, maar heel enthousiast ben ik niet.

Ook ik wil gewoon eens lekker 'dom' grote steden maken en niet te veel micro managen. En dat is niet mogelijk bij een stad die (geschat) een kwart is van de kleinste? stad in Simcity4

Ik voorspel een toename van SC4 spelers van oud SC5 spelers die, na een paar maanden, dat toch ook willen.. :P
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:15:49 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_121422751
Die mappen zijn wel heel erg klein. Simvillage zou een betere naam zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_121423324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:18 schreef Kiyoaki het volgende:
Is er uberhaubt iets zichtbaar qua modbaarheid, op zijn minst de mogelijkheid om lots te maken? Zijn er nog variaties in thema's per regio?
Ik neem de vragen mee, bedankt.

Wel mooi hoe men hier reageert op een gameplaytrailer :') Natuurlijk laten ze iets kleins zien, anders zie je namelijk niet hoe het speelt :') Ik ha diig geen problemen met de map op gamescom, maar ik neem de vraag mee: kunnen we belachelijk grote steden bouwen, zoals vroegah :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 11 januari 2013 @ 08:49:32 #23
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121424231
Waarom komt er geen Sims 4 met Simcity 5 combo, dat zou pas baas zijn

Dan hoef je echt nooit meer naar buiten _O_
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121426567
Welk filmpje is nieuw?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121426659
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 06:15 schreef Pheno het volgende:
Natuurlijk laten ze iets kleins zien, anders zie je namelijk niet hoe het speelt :')
wat een onzin :')
Wie dit leest is hek.
pi_121426775
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:40 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

Nee, als een uitgever iets specifieks wil laten zien ga je dat laten zien. Niet andere dingen, want die wil je in een nieuwe trailer of gewoonweg niet tonen.

maar zoals gezegd, ik ga er woensdag op letten. En de producer vragen stellen ;)
pi_121426983
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 06:15 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik neem de vragen mee, bedankt.

Wel mooi hoe men hier reageert op een gameplaytrailer :') Natuurlijk laten ze iets kleins zien, anders zie je namelijk niet hoe het speelt :')
Hoe bedoel je?
pi_121427235
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:50 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Het eerste gedeelte was van : ik neem ze mee naar het persevenement, zodat ik ze kan vragen (of zien).

Het tweede gedeelte was algemeen gericht in dit topic, ik vind het grappig te zien dat mensen op basis van een gameplayfilmpje al meningen hebben over dingen die niet eens getoond zijn. Het zit er niet in, dus het kan niet.
pi_121427264
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee, als een uitgever iets specifieks wil laten zien ga je dat laten zien. Niet andere dingen, want die wil je in een nieuwe trailer of gewoonweg niet tonen.

je ziet duidelijk dat die steden verschrikkelijk klein zijn, dat hebben ze echt niet gedaan omdat je anders afgeleid wordt oid dat is zo omdat je gewoon alleen maar kleine steden kunt maken. mocht het anders zijn dan eet ik mn schoen op.
Wie dit leest is hek.
pi_121427399
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het eerste gedeelte was van : ik neem ze mee naar het persevenement, zodat ik ze kan vragen (of zien).

Het tweede gedeelte was algemeen gericht in dit topic, ik vind het grappig te zien dat mensen op basis van een gameplayfilmpje al meningen hebben over dingen die niet eens getoond zijn. Het zit er niet in, dus het kan niet.
Nee, ik denk echt niet dat de steden groter worden dan nu getoond is. Zeker gezien de hoeveelheid klachten die hierover al zijn geweest zouden ze dat beeld allang gecorrigeerd hebben als het wel mogelijk was. Nogmaals, je kan prima dingen afleiden uit preview trailers e.d., als je weet waar je op moet letten.
pi_121427539
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:01 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

je ziet duidelijk dat die steden verschrikkelijk klein zijn, dat hebben ze echt niet gedaan omdat je anders afgeleid wordt oid dat is zo omdat je gewoon alleen maar kleine steden kunt maken. mocht het anders zijn dan eet ik mn schoen op.
Wat jij wil denken, ik ga het gewoon vragen, lijkt me handiger dan aannames maken gebaseerd op een filmpje die iets niet laat zien. "Het zit er niet in, dus het is er niet" vind ik raarder. :').
pi_121427556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:05 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Nee, ik denk echt niet dat de steden groter worden dan nu getoond is. Zeker gezien de hoeveelheid klachten die hierover al zijn geweest zouden ze dat beeld allang gecorrigeerd hebben als het wel mogelijk was. Nogmaals, je kan prima dingen afleiden uit preview trailers e.d., als je weet waar je op moet letten.
EA en luisteren naar klachten? Is dat hun goede voornemen voor 2013? :D
pi_121427637
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wat jij wil denken, ik ga het gewoon vragen, lijkt me handiger dan aannames maken gebaseerd op een filmpje die iets niet laat zien. "Het zit er niet in, dus het is er niet" vind ik raarder. :').
bij elk spel, en zeker zo'n spel als dit, laat je in een trailer zien wat het allemaal kan, ze gaan in een command & conquer trailer ook geen beelden laten zien van 3 soldaatjes en 1 tank, tenzij ze bijv. een bepaald A.I. element willen laten zien. Ik vind het raar en naief dat jij denkt dat de steden groter zullen zijn. Wedden voor een tientje? :P
Wie dit leest is hek.
pi_121427929
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:15 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

bij elk spel, en zeker zo'n spel als dit, laat je in een trailer zien wat het allemaal kan, ze gaan in een command & conquer trailer ook geen beelden laten zien van 3 soldaatjes en 1 tank, tenzij ze bijv. een bepaald A.I. element willen laten zien. Ik vind het raar en naief dat jij denkt dat de steden groter zullen zijn. Wedden voor een tientje? :P
Ik zeg toch niet dat het niet zo is dat het zo klein is? Ik zeg dat ik de aannames apart vind.

Elk spel, tegenwoordig, heeft meerdere trailers. Omdat ze meer features willen laten zien en meer op sites genoemd willen worden, dus meer trailers is meer nieuwtjes. maar dan moet er wel iets nieuw te zien zijn :P It's that simple. Ik hoef niet te wedden, ik vraag het gewoon, zonder aannames. Heb je nog meer vragen, dan ga ik er op letten bij het spelen of vraag het de producer.

Tot nu vind ik de gameplay overigens erg tof, maar hoop inderdaad dat je ook bizar grote steden kan maken en dat ze vooral mods toestaan. Maar EA kennende vermoed ik dat laatste iig niet. Ze willen juist zelf geregeld updates uitbrengen begrijp ik, maar ja, modcommuncities werken en sneller, en zijn vaak creatiever :+
pi_121447121
Vind het er wel tof uitzien op basis van de video's.
Zitten die Franse, Britse en Duitse steden trouwens alleen bij de Deluxe edition of ?

Het ziet er alleen niet naar uit dat ik mijn ghetto's met die oostblok style flats weer kan gaan maken, beetje jammer -O-
  vrijdag 11 januari 2013 @ 23:46:24 #36
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_121456684
Tof een nieuwe SimCity ^O^

Ik hou juist wel van wat kleinere overzichtelijke steden. Ben benieuwd.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:09:44 #37
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121463462
Is er een ultiem mod pakket voor sim city 4 deluxe wat jullie aanraden? Gezien hier toch de harde kern een beetje post. w/
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121464467
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Is er een ultiem mod pakket voor sim city 4 deluxe wat jullie aanraden? Gezien hier toch de harde kern een beetje post. w/
Inderdaad, dit wilde ik ook vragen. Ik heb tot nu toe altijd zonder mods gespeeld, en zou nu toch weleens iets mooiers willen crieeren.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:54:14 #39
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_121464647
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:43 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Inderdaad, dit wilde ik ook vragen. Ik heb tot nu toe altijd zonder mods gespeeld, en zou nu toch weleens iets mooiers willen crieeren.
Same here. Ik heb al even gecheckt, maar die modding community is echt gigantisch. Een of ander modpack zou errug handig zijn..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:16:31 #40
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121465024
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:45 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ga me ook in dit topic mengen, zit er toch wel op te wachten.

En om dan gelijk hierop te reageren.
Oftewel, multi-sims ipv simcity.

Tevens, al wel wat trailers gezien van "Met vrienden spelen"
Maar ik heb helemaal geen vrienden, hoe moet dat dan ;(
hoop dat ze daar ook wel over hebben nagedacht
Dat heb ik ook.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:17:09 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121465037
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat heb ik ook.
Kunnen jullie mooi elkaars eerste vriendje worden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:17:51 #42
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121465054
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:17 schreef Bart het volgende:

[..]

Kunnen jullie mooi elkaars eerste vriendje worden.
Wil ik dat wel?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:19:30 #43
65252 Bart
pi_121465085
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Wil ik dat wel?
Geen idee, misschien moet eerst even je foto's uitwisselen?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:35:23 #44
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121465343
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121473784
quote:
NAM is een must have. Verbetert de manier waarop het spel met verkeer omgaat en zorgt ervoor dat je steden groter kan bouwen voordat je problemen krijgt met leegstand. Een mooie water texture is mooi voor je regio en ik heb ook een mod voor mooiere bomen enzo. Het resultaat ziet er bij mij dan ongeveer zo uit:

Over de loop der jaren heb ik een plugin map opgebouwd van zo'n 800MB waar honderden mods en gebouwen in zitten. Op Simtropolis kan je volgens mij ook een DVD bestellen met de beste content van een bepaald jaar er op. Is ook zeker een aanrader als je geen zin hebt om door de duizenden mods te bladeren.
pi_121475049
quote:
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit pakketten, je krijgt toch vaak een hoop gebouwen mee die je zelf misschien niet mooi vindt. Ik weet ook niet echt namen, maar misschien zijn er wel torrents van.

Wat ik doe is naar sc4devotion.com gaan, en dan eerst de NAM en daarna de Colossus mod erop zetten (eerste is voor betere netwerken, tweede staat meer "fases" van gebouwen toe, waardoor je dus grotere en geavanceerdere dingen kan bouwen, die je wel eerst moet downloaden). Vervolgens zoek je een setje goede water en landmods (bijvoorbeeld de Columbus terrain mod, gebruikt zo ongeveer iedereen) en een tree mod (bijpassende Columbus tree controller).

Vervolgens zou ik eerst even alle basis dependency packs downloaden, BSC essentials bijvoorbeeld, en dan gewoon beginnen met gebouwen die je mooi vindt. Het klinkt als veel werk, maar wat ik hierboven zei duurt misschien 10 minuten, en zo heb je wel meer controle over wat je op je PC zet.

Let wel altijd op de dependency lijsten bij de gebouwen, op SC4devotion zijn de gebouwen vaak ondergebracht in enkele grote verzameldependencies, dus die moet je wel even hebben, maar daarna wordt het vrij makkelijk om veel te downloaden. Tip: zet je WinRAR default directory op documents/games/simcity 4/plugins zodat je dat niet bij elke file opnieuw hoeft te selecteren.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:57:37 #47
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_121476094
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:36 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

NAM is een must have. Verbetert de manier waarop het spel met verkeer omgaat en zorgt ervoor dat je steden groter kan bouwen voordat je problemen krijgt met leegstand. Een mooie water texture is mooi voor je regio en ik heb ook een mod voor mooiere bomen enzo. Het resultaat ziet er bij mij dan ongeveer zo uit:

[...]

Over de loop der jaren heb ik een plugin map opgebouwd van zo'n 800MB waar honderden mods en gebouwen in zitten. Op Simtropolis kan je volgens mij ook een DVD bestellen met de beste content van een bepaald jaar er op. Is ook zeker een aanrader als je geen zin hebt om door de duizenden mods te bladeren.
Same story hier, de NAM is de eerste mod die je moet downloaden (van Simtropolis). Het verkeer was eigenlijk buggy in SimCity4, ze hadden niet goed geprogrammeerd hoe sims naar hun werk gingen, en dat geeft gigantische files.

Verder kan je op simtroplis echt zo'n gigantische hoeveelheid mods vinden dat het moeilijk is om hier in een post samen te vatten. Ga er gewoon eens naartoe, zou ik zeggen.

Voor die DVD wil ik trouwens wel waarschuwen. Ik heb die ooit besteld en aangekregen, maar niks werkte. Je kan volgens mij beter zelf downloaden van Simtropolis.
pi_121478948
Je kan inderdaad een DVD bestellen bij Simtropolis, maar die stelt niks voor. Er staan duizenden contents op, maar het zijn links. Je wordt dus per content dus doorgelinkt naar de site van Simtropolis waar je het zelf handmatig moet dowloaden... Dus helaas geen grote installatie zodat je in 1x alle content in je download map heb :)
pi_121489945
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:25 schreef timp0e het volgende:
Je kan inderdaad een DVD bestellen bij Simtropolis, maar die stelt niks voor. Er staan duizenden contents op, maar het zijn links. Je wordt dus per content dus doorgelinkt naar de site van Simtropolis waar je het zelf handmatig moet dowloaden... Dus helaas geen grote installatie zodat je in 1x alle content in je download map heb :)
bij de dvd's die ik via torrent binnen heb gehaald waren gewoon 4 of 8GB aan plugins op de dvd hoor
pi_121672593

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121672680
Tsja, toch heb ik er enorm veel zin in. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_121672760
die screens vind ik er absoluut niet slecht uit zien
pi_121673243
Na gisteren heb ik er helemaal zin in om de retailversie te spelen. Na zes uur gamen moesten we toch echt stoppen, maar hoe tof _O_

Embargo tot 25 januari, maar de algemene indruk is: ik ga preorderen zo gauw het kan voor mac :+
pi_121674157
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:34 schreef Pheno het volgende:
Na gisteren heb ik er helemaal zin in om de retailversie te spelen. Na zes uur gamen moesten we toch echt stoppen, maar hoe tof _O_

Embargo tot 25 januari, maar de algemene indruk is: ik ga preorderen zo gauw het kan voor mac :+
hoe is de ervaring t.o.v. SC4?
pi_121674850
quote:
Ik begrijp niet waarom deze screens er redelijk tot erg lekker uitzien. Terwijl we af en toe nog steeds screenshots voorgeschoteld krijgen die er gewoon helemaal niet uitzien.

Ik heb begrepen dat de mooie screenshots (die met die colorgrading zoals hierboven) van een blogposter in dienst van Maxis worden geplaatst en de 'lelijke' screenshots door het marketing-team van Maxis/EA. Wat is nou de échte Simcity?
pi_121675507
Bovenstaande zijn iig echt.
pi_121675540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:02 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe is de ervaring t.o.v. SC4?
Zonder in detail te treden, want je zult maar zo'n dokus hebben die denkt: oeh, die moet ik erbij naaien: Anders. Maar wel erg verslavend.
pi_121675587
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:46 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zonder in detail te treden, want je zult maar zo'n dokus hebben die denkt: oeh, die moet ik erbij naaien: Anders. Maar wel erg verslavend.
Mooi.

Ik weet genoeg.
Hij gaat er bij mij gewoon komen :)
- Djehoetie / Jehuty -
pi_121675591
quote:

[..]

ik ben benieuwd :P
ik weet het nog steeds niet zeker.. ben wel enorme simcity fan, maar juist het klassieke city building kon mij zeer bekoren..
ik wacht wel op een demo achtig iets :P
pi_121675907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:47 schreef mschol het volgende:

[..]

ik ben benieuwd :P
ik weet het nog steeds niet zeker.. ben wel enorme simcity fan, maar juist het klassieke city building kon mij zeer bekoren..
ik wacht wel op een demo achtig iets :P
DOS, SimCity, heerlijk altijd. Maar ik vermoed dat ik deze game na release nog heel lang ga spelen O+
pi_121676900
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:44 schreef Pheno het volgende:
Bovenstaande zijn iig echt.
Ja, maar dat is dus het punt. Die colorgraded versies zoals hierboven zijn best mooi om naar te kijken. Maar als er zoveel onderling verschil kleur (colorgrading, vignetting) zit in screenshots. Wat zijn dan de échte beelden?

edit: even een toevoeging. Het is al vaker gebeurd dat we beelden of screenshots zagen die om het spel te promoten flink gefotoshopt/ge-edit zijn en dus achteraf niet overeen bleken te komen met de weergave van de uiteindelijke versie.
pi_121677601
quote:

[..]

Ook maar 1 woord gehoord over een eventuele beta?
pi_121678406
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:23 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus het punt. Die colorgraded versies zoals hierboven zijn best mooi om naar te kijken. Maar als er zoveel onderling verschil kleur (colorgrading, vignetting) zit in screenshots. Wat zijn dan de échte beelden?

edit: even een toevoeging. Het is al vaker gebeurd dat we beelden of screenshots zagen die om het spel te promoten flink gefotoshopt/ge-edit zijn en dus achteraf niet overeen bleken te komen met de weergave van de uiteindelijke versie.
Wat de echte zijn mag je zelf instellen. Net zoals de tilt-shift zijn er allerlei grafische opties om mee te spelen.
pi_121678425
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:42 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ook maar 1 woord gehoord over een eventuele beta?
Nope, ze willen niet eens zeggen wanneer de previewversie op mijn deurmat ligt, laat staan een beta.
pi_121692950
Komt die beta uit na de release :') .
Die schijfjes moeten ongeveer al gedrukt worden.
Of krijgen we een patch van 10gig voor onze kiezen het moment dat je de dvd er in douwt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_121695764
Die laatste screenshots zien er leuk uit.

Mag je niks zeggen Pheno?
pi_121696069
Ik heb een embargo getekend, dus nee. Hoe graag ik ook wil, want ik ben enthousiast door de laatste demo.
pi_121696468
Embargo?
Wat is dan het hele idee van zo'n demo :')
pi_121696544
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Komt die beta uit na de release :') .
Die schijfjes moeten ongeveer al gedrukt worden.
Of krijgen we een patch van 10gig voor onze kiezen het moment dat je de dvd er in douwt.
Je krijgt een dvd'tje met een installer van een paar MB. :P
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:08:48 #70
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_121696580
is beta al klaar/
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
pi_121696689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:08 schreef gtalikker het volgende:
is beta al klaar/
Jezus man, neem eens de moeite om te lezen :')
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:12:15 #72
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_121696758
pauper EA verkloot iedere serie BF en alle Maxis games
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
pi_121697220
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Embargo?
Wat is dan het hele idee van zo'n demo :')
Het idee is dat de hele wereld tegelijkertijd hun previews online zet. EA doet nu een tour met deze demo door geheel Europa bv (en een ander team in Amerika gelijktijdig). Dus als het laatste land is geweest mag iedereen los. Anders zijn sommige landen echt mosterd na de maaltijd.

Of dat gaat lukken is weer wat anders, er zijn altijd grote jongens die er schijt aan hebben :) Alleen dan hebben we het over GameTrailers e.d. Ik kan niet zeggen dat FOK!games zo'n grote jongen is, dus we houden ons aan de regels, zodat we bij een volgende (FIFA, BF4, NFS, weet ik wat meer) weer van de partij kunnen zijn.
pi_121697254
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:12 schreef gtalikker het volgende:
pauper EA verkloot iedere serie BF en alle Maxis games
Daarom verkopen ze zo goed en worden ze zo lang gespeeld? Maar goed, je hebt SimCity al gespeeld lees ik, dus je weet alles al :D
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:29:05 #75
65252 Bart
pi_121697672
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:34 schreef Pheno het volgende:

Je hebt hem zeker niet thuis?
pi_121698043
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:29 schreef Bart het volgende:

[..]

Je hebt hem zeker niet thuis?
Nope. Nog niet.
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:37:05 #77
65252 Bart
pi_121698135
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:35 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nope. Nog niet.
Waar heb je dan gespeeld? Bij EA op kantoor ofzo?
wel jammer, ik weet waar je huis woont :7
pi_121698197
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:37 schreef Bart het volgende:

[..]

Waar heb je dan gespeeld? Bij EA op kantoor ofzo?
wel jammer, ik weet waar je huis woont :7
Nee, Breda, Chassee. Met wat andere sites en simcity-communities.
pi_121708596
simcity twitterde op vrijdag 18-01-2013 om 01:54:36 Hold on to your hard hats, Mayors -- we'll be announcing news about the #SimCity Beta tomorrow. RT if you're stoked for the beta! reageer retweet
Nou, ik ben heel benieuwd :'). Ik zet een tientje in dat er maar beperkte plaatsen zijn en dat lang niet iedereen de kans krijgt het te spelen. }:|
pi_121708648
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 02:12 schreef TigerXtrm het volgende:
simcity twitterde op vrijdag 18-01-2013 om 01:54:36 Hold on to your hard hats, Mayors -- we'll be announcing news about the #SimCity Beta tomorrow. RT if you're stoked for the beta! reageer retweet
Nou, ik ben heel benieuwd :'). Ik zet een tientje in dat er maar beperkte plaatsen zijn en dat lang niet iedereen de kans krijgt het te spelen. }:|
afhankelijk van hoe ze het aanpakken zou het zomaar kunnen zijn dat een paar fanatiekelingen het spel online gooit..
pi_121709609
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 02:18 schreef mschol het volgende:

[..]

afhankelijk van hoe ze het aanpakken zou het zomaar kunnen zijn dat een paar fanatiekelingen het spel online gooit..
Dat is het probleem ook, het is online DRM, dus prima te beheersen. Totdat er hackers zijn die de server nabootsen, natuurlijk :+
  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:34:35 #82
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121710522
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 02:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Kan je ej weer ergens aanmelden of hoe werkt dit?

RT?

Is dat ReTweet?

Wordt hem sowieso neit dan :') :(
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121710577
Ach RT als je hyped bent. Er hangt nog geen deelname aan vast
pi_121710872
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 08:34 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Kan je ej weer ergens aanmelden of hoe werkt dit?
http://www.simcity.com/nl_NL/beta/info
  vrijdag 18 januari 2013 @ 09:01:54 #85
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121710897
quote:
Hmmm dat is weer zoiets waar je een account voor moet hebben of zo.

Blehhh

Ok ik ga het vanavojnd ff bekijken, thanks!
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121710904
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:01 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Hmmm dat is weer zoiets waar je een account voor moet hebben of zo.

Blehhh

Ok ik ga het vanavojnd ff bekijken, thanks!
Dat is heel simcity. Je zult je toch moeten aanmelden op de server.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 09:03:22 #87
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121710914
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat is heel simcity. Je zult je toch moeten aanmelden op de server.
Ik heb ergens nog een Origin account met BF3 maar weet de logins niet meer :')
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121710921
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:03 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik heb ergens nog een Origin account met BF3 maar weet de logins niet meer :')
Daar is een pw-reset voor :P
  vrijdag 18 januari 2013 @ 09:04:35 #89
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121710928
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Daar is een pw-reset voor :P
Ja maar ik weet ook niet meer met welke e-mail en zo :P Was volgens mij een cadeautje. Ik ga het uitzoeken iig komt goed :D

Thanks
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121710997
Gisteren SC4 maar weer eens opgestart. Dat ziet er dus ook echt niet meer uit :')
pi_121711040
Het is ook een spel van tien jaar terug, wat denk je zelf ;)
pi_121711448
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:09 schreef byah het volgende:
Gisteren SC4 maar weer eens opgestart. Dat ziet er dus ook echt niet meer uit :')
ik weet niet wat jouw standaarden zijn hoor.. maar SC4 ziet er echt enorm strak uit gezien zijn leeftijd en de ontwikkelingen
pi_121718577
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:09 schreef byah het volgende:
:') SC4 ziet er nog prachtig uit :{w
pi_121718615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 02:18 schreef mschol het volgende:

[..]

Deze Simcity werkt als een MMO als we EA mogen geloven, dus er valt niets te kraken en er valt niets online te gooien.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:20:32 #95
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_121718934
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:33 schreef mschol het volgende:

[..]

ik weet niet wat jouw standaarden zijn hoor.. maar SC4 ziet er echt enorm strak uit gezien zijn leeftijd en de ontwikkelingen
Klopt, tien jaar terug. Dus schrik je even als je het nu opstart omdat het er vanuit je herinnering geweldig uitzag.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_121719377
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:11 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Deze Simcity werkt als een MMO als we EA mogen geloven, dus er valt niets te kraken en er valt niets online te gooien.
Dus omdat er het woordje 'multi' in MultiCity voor komt is het meteen een MMO? Oke.
pi_121719553
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dus omdat er het woordje 'multi' in MultiCity voor komt is het meteen een MMO? Oke.
Nee, omdat een deel van de simulatie op de EA servers draait net zoals de wereld van een MMO op de bedrijfs servers draait. Je kan die servers niet nabootsen of omzeilen zonder het spel te slopen.
pi_121719764
Er is niets mass multiplayer aan, dus niets MMO. Het heeft puur te maken met rekenkracht, jouw pc gaat een volledige simulatie van de regio niet trekken. Vooral RAM-technisch gezien.

ter verduidelijking: zelfs in singleplayer niet, als je meerder steden gebruikt.
pi_121721386
pi_121722235
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:42 schreef Pheno het volgende:
Er is niets mass multiplayer aan, dus niets MMO. Het heeft puur te maken met rekenkracht, jouw pc gaat een volledige simulatie van de regio niet trekken. Vooral RAM-technisch gezien.

ter verduidelijking: zelfs in singleplayer niet, als je meerder steden gebruikt.
Ik bedoelde ook niet dat het echt een MMO was, maar dat het principe het zelfde is. Een MMO kan je ook niet kraken omdat een deel van het spel op servers draait.

quote:
Ik wist het :') Een uurtje, wauw, goeie beta man. }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')