quote:Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.
Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.
Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.
De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.
Nog geen enkele, gewoon enthousiast dat er eindelijk een nieuwe versie komt..quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:59 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
laatste trailer niet gezien zeker?
volgens mij is het kut omdat je alleen maar dorpen kunt bouwenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
mag je hier niet zeggen hoor... omdat het niet op deel 4 lijkt is het kut volgens bijna iedereen...
Er zijn een behoorlijk aantal jankerds aanwezig in deze reeks ja. Ik ben wel benieuwd en ik ga het spel ook kopen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
mag je hier niet zeggen hoor... omdat het niet op deel 4 lijkt is het kut volgens bijna iedereen...
niet die, vorige topic onderaan laatste pagina.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:59 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Nog geen enkele, gewoon enthousiast dat er eindelijk een nieuwe versie komt..
- edit
Duurt 10 minuten, teveel tijd
Dat spel bestaat alleen al.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien maakt het wel helemaal niet uit dat de steden kleiner zijn. Doordat alles gedetailleerder is ben je waarschijnlijker nauwer betrokken bij de individuele buurten die je creëert.
dan wordt het zo'n huisvrouwenspel, ik wel megalomane steden bouwen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien maakt het wel helemaal niet uit dat de steden kleiner zijn. Doordat alles gedetailleerder is ben je waarschijnlijker nauwer betrokken bij de individuele buurten die je creëert. Een enorme stad is dan misschien wel te onoverzichtelijk.
Maar sommige mensen hebben nou eenmaal liever kwantiteit dan kwaliteit.
Dit is deel 3 alquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:09 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
niet die, vorige topic onderaan laatste pagina.
Precies. Wat me eraan stoort is juist het beperkte, onambitieuze eraan, als gevolg van de keuzes van de publisher.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:16 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
dan wordt het zo'n huisvrouwenspel, ik wel megalomane steden bouwen.
Ga me ook in dit topic mengen, zit er toch wel op te wachten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien maakt het wel helemaal niet uit dat de steden kleiner zijn. Doordat alles gedetailleerder is ben je waarschijnlijker nauwer betrokken bij de individuele buurten die je creëert. Een enorme stad is dan misschien wel te onoverzichtelijk.
Maar had het dan 'The sims: Sims in the city' genoemd.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ja, daar lijkt het wel op. Dat kan ook leuk zijn, vooral samen met vrienden in een zelfde regio. Misschien is het erg goed uitgewerkt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik neem de vragen mee, bedankt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:18 schreef Kiyoaki het volgende:
Is er uberhaubt iets zichtbaar qua modbaarheid, op zijn minst de mogelijkheid om lots te maken? Zijn er nog variaties in thema's per regio?
wat een onzinquote:Op vrijdag 11 januari 2013 06:15 schreef Pheno het volgende:
Natuurlijk laten ze iets kleins zien, anders zie je namelijk niet hoe het speelt![]()
Nee, als een uitgever iets specifieks wil laten zien ga je dat laten zien. Niet andere dingen, want die wil je in een nieuwe trailer of gewoonweg niet tonen.quote:
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 06:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik neem de vragen mee, bedankt.
Wel mooi hoe men hier reageert op een gameplaytrailerNatuurlijk laten ze iets kleins zien, anders zie je namelijk niet hoe het speelt
Het eerste gedeelte was van : ik neem ze mee naar het persevenement, zodat ik ze kan vragen (of zien).quote:
wat een onzinquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, als een uitgever iets specifieks wil laten zien ga je dat laten zien. Niet andere dingen, want die wil je in een nieuwe trailer of gewoonweg niet tonen.
Nee, ik denk echt niet dat de steden groter worden dan nu getoond is. Zeker gezien de hoeveelheid klachten die hierover al zijn geweest zouden ze dat beeld allang gecorrigeerd hebben als het wel mogelijk was. Nogmaals, je kan prima dingen afleiden uit preview trailers e.d., als je weet waar je op moet letten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het eerste gedeelte was van : ik neem ze mee naar het persevenement, zodat ik ze kan vragen (of zien).
Het tweede gedeelte was algemeen gericht in dit topic, ik vind het grappig te zien dat mensen op basis van een gameplayfilmpje al meningen hebben over dingen die niet eens getoond zijn. Het zit er niet in, dus het kan niet.
Wat jij wil denken, ik ga het gewoon vragen, lijkt me handiger dan aannames maken gebaseerd op een filmpje die iets niet laat zien. "Het zit er niet in, dus het is er niet" vind ik raarder.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:01 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
wat een onzin
je ziet duidelijk dat die steden verschrikkelijk klein zijn, dat hebben ze echt niet gedaan omdat je anders afgeleid wordt oid dat is zo omdat je gewoon alleen maar kleine steden kunt maken. mocht het anders zijn dan eet ik mn schoen op.
EA en luisteren naar klachten? Is dat hun goede voornemen voor 2013?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:05 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt niet dat de steden groter worden dan nu getoond is. Zeker gezien de hoeveelheid klachten die hierover al zijn geweest zouden ze dat beeld allang gecorrigeerd hebben als het wel mogelijk was. Nogmaals, je kan prima dingen afleiden uit preview trailers e.d., als je weet waar je op moet letten.
bij elk spel, en zeker zo'n spel als dit, laat je in een trailer zien wat het allemaal kan, ze gaan in een command & conquer trailer ook geen beelden laten zien van 3 soldaatjes en 1 tank, tenzij ze bijv. een bepaald A.I. element willen laten zien. Ik vind het raar en naief dat jij denkt dat de steden groter zullen zijn. Wedden voor een tientje?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat jij wil denken, ik ga het gewoon vragen, lijkt me handiger dan aannames maken gebaseerd op een filmpje die iets niet laat zien. "Het zit er niet in, dus het is er niet" vind ik raarder..
Ik zeg toch niet dat het niet zo is dat het zo klein is? Ik zeg dat ik de aannames apart vind.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:15 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
bij elk spel, en zeker zo'n spel als dit, laat je in een trailer zien wat het allemaal kan, ze gaan in een command & conquer trailer ook geen beelden laten zien van 3 soldaatjes en 1 tank, tenzij ze bijv. een bepaald A.I. element willen laten zien. Ik vind het raar en naief dat jij denkt dat de steden groter zullen zijn. Wedden voor een tientje?
Inderdaad, dit wilde ik ook vragen. Ik heb tot nu toe altijd zonder mods gespeeld, en zou nu toch weleens iets mooiers willen crieeren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Is er een ultiem mod pakket voor sim city 4 deluxe wat jullie aanraden? Gezien hier toch de harde kern een beetje post.
Same here. Ik heb al even gecheckt, maar die modding community is echt gigantisch. Een of ander modpack zou errug handig zijn..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:43 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Inderdaad, dit wilde ik ook vragen. Ik heb tot nu toe altijd zonder mods gespeeld, en zou nu toch weleens iets mooiers willen crieeren.
Dat heb ik ook.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:45 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ga me ook in dit topic mengen, zit er toch wel op te wachten.
En om dan gelijk hierop te reageren.
Oftewel, multi-sims ipv simcity.
Tevens, al wel wat trailers gezien van "Met vrienden spelen"
Maar ik heb helemaal geen vrienden, hoe moet dat dan![]()
hoop dat ze daar ook wel over hebben nagedacht
Kunnen jullie mooi elkaars eerste vriendje worden.quote:
Wil ik dat wel?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:17 schreef Bart het volgende:
[..]
Kunnen jullie mooi elkaars eerste vriendje worden.
Geen idee, misschien moet eerst even je foto's uitwisselen?quote:
NAM is een must have. Verbetert de manier waarop het spel met verkeer omgaat en zorgt ervoor dat je steden groter kan bouwen voordat je problemen krijgt met leegstand. Een mooie water texture is mooi voor je regio en ik heb ook een mod voor mooiere bomen enzo. Het resultaat ziet er bij mij dan ongeveer zo uit:quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Is er een ultiem mod pakket voor sim city 4 deluxe wat jullie aanraden? Gezien hier toch de harde kern een beetje post.
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit pakketten, je krijgt toch vaak een hoop gebouwen mee die je zelf misschien niet mooi vindt. Ik weet ook niet echt namen, maar misschien zijn er wel torrents van.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Same story hier, de NAM is de eerste mod die je moet downloaden (van Simtropolis). Het verkeer was eigenlijk buggy in SimCity4, ze hadden niet goed geprogrammeerd hoe sims naar hun werk gingen, en dat geeft gigantische files.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
NAM is een must have. Verbetert de manier waarop het spel met verkeer omgaat en zorgt ervoor dat je steden groter kan bouwen voordat je problemen krijgt met leegstand. Een mooie water texture is mooi voor je regio en ik heb ook een mod voor mooiere bomen enzo. Het resultaat ziet er bij mij dan ongeveer zo uit:
[...]
Over de loop der jaren heb ik een plugin map opgebouwd van zo'n 800MB waar honderden mods en gebouwen in zitten. Op Simtropolis kan je volgens mij ook een DVD bestellen met de beste content van een bepaald jaar er op. Is ook zeker een aanrader als je geen zin hebt om door de duizenden mods te bladeren.
bij de dvd's die ik via torrent binnen heb gehaald waren gewoon 4 of 8GB aan plugins op de dvd hoorquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:25 schreef timp0e het volgende:
Je kan inderdaad een DVD bestellen bij Simtropolis, maar die stelt niks voor. Er staan duizenden contents op, maar het zijn links. Je wordt dus per content dus doorgelinkt naar de site van Simtropolis waar je het zelf handmatig moet dowloaden... Dus helaas geen grote installatie zodat je in 1x alle content in je download map heb
hoe is de ervaring t.o.v. SC4?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:34 schreef Pheno het volgende:
Na gisteren heb ik er helemaal zin in om de retailversie te spelen. Na zes uur gamen moesten we toch echt stoppen, maar hoe tof
Embargo tot 25 januari, maar de algemene indruk is: ik ga preorderen zo gauw het kan voor mac
Ik begrijp niet waarom deze screens er redelijk tot erg lekker uitzien. Terwijl we af en toe nog steeds screenshots voorgeschoteld krijgen die er gewoon helemaal niet uitzien.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:13 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonder in detail te treden, want je zult maar zo'n dokus hebben die denkt: oeh, die moet ik erbij naaien: Anders. Maar wel erg verslavend.quote:
Mooi.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zonder in detail te treden, want je zult maar zo'n dokus hebben die denkt: oeh, die moet ik erbij naaien: Anders. Maar wel erg verslavend.
ik ben benieuwdquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zonder in detail te treden, want je zult maar zo'n dokus hebben die denkt: oeh, die moet ik erbij naaien: Anders. Maar wel erg verslavend.
DOS, SimCity, heerlijk altijd. Maar ik vermoed dat ik deze game na release nog heel lang ga spelenquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben benieuwd
ik weet het nog steeds niet zeker.. ben wel enorme simcity fan, maar juist het klassieke city building kon mij zeer bekoren..
ik wacht wel op een demo achtig iets
Ja, maar dat is dus het punt. Die colorgraded versies zoals hierboven zijn best mooi om naar te kijken. Maar als er zoveel onderling verschil kleur (colorgrading, vignetting) zit in screenshots. Wat zijn dan de échte beelden?quote:
Ook maar 1 woord gehoord over een eventuele beta?quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat de echte zijn mag je zelf instellen. Net zoals de tilt-shift zijn er allerlei grafische opties om mee te spelen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:23 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus het punt. Die colorgraded versies zoals hierboven zijn best mooi om naar te kijken. Maar als er zoveel onderling verschil kleur (colorgrading, vignetting) zit in screenshots. Wat zijn dan de échte beelden?
edit: even een toevoeging. Het is al vaker gebeurd dat we beelden of screenshots zagen die om het spel te promoten flink gefotoshopt/ge-edit zijn en dus achteraf niet overeen bleken te komen met de weergave van de uiteindelijke versie.
Nope, ze willen niet eens zeggen wanneer de previewversie op mijn deurmat ligt, laat staan een beta.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:42 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ook maar 1 woord gehoord over een eventuele beta?
Je krijgt een dvd'tje met een installer van een paar MB.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Komt die beta uit na de release.
Die schijfjes moeten ongeveer al gedrukt worden.
Of krijgen we een patch van 10gig voor onze kiezen het moment dat je de dvd er in douwt.
Het idee is dat de hele wereld tegelijkertijd hun previews online zet. EA doet nu een tour met deze demo door geheel Europa bv (en een ander team in Amerika gelijktijdig). Dus als het laatste land is geweest mag iedereen los. Anders zijn sommige landen echt mosterd na de maaltijd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Embargo?
Wat is dan het hele idee van zo'n demo
Daarom verkopen ze zo goed en worden ze zo lang gespeeld? Maar goed, je hebt SimCity al gespeeld lees ik, dus je weet alles alquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:12 schreef gtalikker het volgende:
pauper EA verkloot iedere serie BF en alle Maxis games
Je hebt hem zeker niet thuis?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:34 schreef Pheno het volgende:
Na gisteren heb ik er helemaal zin in om de retailversie te spelen. Na zes uur gamen moesten we toch echt stoppen, maar hoe tof
Embargo tot 25 januari, maar de algemene indruk is: ik ga preorderen zo gauw het kan voor mac
Nope. Nog niet.quote:
Waar heb je dan gespeeld? Bij EA op kantoor ofzo?quote:
Nee, Breda, Chassee. Met wat andere sites en simcity-communities.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:37 schreef Bart het volgende:
[..]
Waar heb je dan gespeeld? Bij EA op kantoor ofzo?
wel jammer, ik weet waar je huis woont
Nou, ik ben heel benieuwdtwitter:simcity twitterde op vrijdag 18-01-2013 om 01:54:36Hold on to your hard hats, Mayors -- we'll be announcing news about the #SimCity Beta tomorrow. RT if you're stoked for the beta! reageer retweet
afhankelijk van hoe ze het aanpakken zou het zomaar kunnen zijn dat een paar fanatiekelingen het spel online gooit..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Nou, ik ben heel benieuwdtwitter:simcity twitterde op vrijdag 18-01-2013 om 01:54:36Hold on to your hard hats, Mayors -- we'll be announcing news about the #SimCity Beta tomorrow. RT if you're stoked for the beta! reageer retweet
. Ik zet een tientje in dat er maar beperkte plaatsen zijn en dat lang niet iedereen de kans krijgt het te spelen.
Dat is het probleem ook, het is online DRM, dus prima te beheersen. Totdat er hackers zijn die de server nabootsen, natuurlijkquote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:18 schreef mschol het volgende:
[..]
afhankelijk van hoe ze het aanpakken zou het zomaar kunnen zijn dat een paar fanatiekelingen het spel online gooit..
Kan je ej weer ergens aanmelden of hoe werkt dit?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:12 schreef TigerXtrm het volgende:
. Ik zet een tientje in dat er maar beperkte plaatsen zijn en dat lang niet iedereen de kans krijgt het te spelen.
http://www.simcity.com/nl_NL/beta/infoquote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:34 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Kan je ej weer ergens aanmelden of hoe werkt dit?
Hmmm dat is weer zoiets waar je een account voor moet hebben of zo.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:00 schreef Aether het volgende:
[..]
http://www.simcity.com/nl_NL/beta/info
Dat is heel simcity. Je zult je toch moeten aanmelden op de server.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:01 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hmmm dat is weer zoiets waar je een account voor moet hebben of zo.
Blehhh
Ok ik ga het vanavojnd ff bekijken, thanks!
Ik heb ergens nog een Origin account met BF3 maar weet de logins niet meerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is heel simcity. Je zult je toch moeten aanmelden op de server.
Daar is een pw-reset voorquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:03 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik heb ergens nog een Origin account met BF3 maar weet de logins niet meer
Ja maar ik weet ook niet meer met welke e-mail en zoquote:
ik weet niet wat jouw standaarden zijn hoor.. maar SC4 ziet er echt enorm strak uit gezien zijn leeftijd en de ontwikkelingenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:09 schreef byah het volgende:
Gisteren SC4 maar weer eens opgestart. Dat ziet er dus ook echt niet meer uit
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:09 schreef byah het volgende:
Gisteren SC4 maar weer eens opgestart. Dat ziet er dus ook echt niet meer uit
Deze Simcity werkt als een MMO als we EA mogen geloven, dus er valt niets te kraken en er valt niets online te gooien.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:18 schreef mschol het volgende:
[..]
afhankelijk van hoe ze het aanpakken zou het zomaar kunnen zijn dat een paar fanatiekelingen het spel online gooit..
Klopt, tien jaar terug. Dus schrik je even als je het nu opstart omdat het er vanuit je herinnering geweldig uitzag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:33 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet wat jouw standaarden zijn hoor.. maar SC4 ziet er echt enorm strak uit gezien zijn leeftijd en de ontwikkelingen
Dus omdat er het woordje 'multi' in MultiCity voor komt is het meteen een MMO? Oke.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:11 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Deze Simcity werkt als een MMO als we EA mogen geloven, dus er valt niets te kraken en er valt niets online te gooien.
Nee, omdat een deel van de simulatie op de EA servers draait net zoals de wereld van een MMO op de bedrijfs servers draait. Je kan die servers niet nabootsen of omzeilen zonder het spel te slopen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dus omdat er het woordje 'multi' in MultiCity voor komt is het meteen een MMO? Oke.
Ik bedoelde ook niet dat het echt een MMO was, maar dat het principe het zelfde is. Een MMO kan je ook niet kraken omdat een deel van het spel op servers draait.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:42 schreef Pheno het volgende:
Er is niets mass multiplayer aan, dus niets MMO. Het heeft puur te maken met rekenkracht, jouw pc gaat een volledige simulatie van de regio niet trekken. Vooral RAM-technisch gezien.
ter verduidelijking: zelfs in singleplayer niet, als je meerder steden gebruikt.
Ik wist hetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:23 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=508902
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |