Kom zelf met een aanpak dan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:15 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben wel in staat om hulp te accepteren, alleen niet het soort hulp waar iedereen hier me wil dumpen.
Ik vind het jammer dat ik mensen schijnbaar zo irriteer.
Vreemd. Als je eind 20 bent, dan zou je toch wel al moeten weten dat steeds op hetzelfde inhameren gewoon nogal ehm...vervelend voor de aanhoorders is?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:38 schreef Lot88 het volgende:
Ik had gisteren avond een feestje waarbij ik werd voorgesteld aan een neef van mijn schoonzus. Meneer is eind 20 en heeft ook niet bijzonder veel ervaring met het andere geslacht. Hij heeft de hele godsganze avond naast mij gestaan en hij bleef maar pochen over zijn werk en zijn 2 auto's. Uiteindelijk heb ik hem maar genegeert omdat ik er gewoon moe van werd. Nu kom ik hem waarschijnlijk nog wel vaker tegen hoe ga ik hem vriendelijk vertellen dat dat gedrag echt afstotelijk is?! Hij is namelijk volgens mij best een leuke jongen maar ik vermoed gezien het feit dat hij maar bleef herhalen omdat hij ontzettend onzeker is..
Ik heb niet echt een aanpak, als ik exact had geweten wat ik moest doen dan was ik hier denk ik niet.quote:
Wat zo irritant aan jou is, is dat je zo koppig lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:15 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben wel in staat om hulp te accepteren, alleen niet het soort hulp waar iedereen hier me wil dumpen.
Ik vind het jammer dat ik mensen schijnbaar zo irriteer.
Exact? Je weet het bijna nooit exact man!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een aanpak, als ik exact had geweten wat ik moest doen dan was ik hier denk ik niet.
De laatste tijd zitten dingen ook gewoon een beetje tegen. Op het werk gaat het niet super, persoonlijk voel ik me niet super, ik heb problemen met mijn gezondheid en mijn beste vriendin laat me eigenlijk een beetje zitten.
Het zou fijn zijn als de rest van het jaar beter voor me is.
Ik ben niet per se koppig, maar het begint op het moment wat te irriteren dat iedereen maar gewoon psycholoog roept om van me af te zijn, ondanks dat ik al ontelbaar vaak heb duidelijk gemaakt dat dat voorlopig niet mogelijk is. Wie is er dan koppig?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat zo irritant aan jou is, is dat je zo koppig lijkt te zijn.
Onder anderen
Ik weet dat ik de goede kant uit wil, maar ik heb nog niet ontdekt waar het voetpad loopt. Ik heb geen idee hoe ik het aan moet pakken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Exact? Je weet het bijna nooit exact man!
Meestal weet je slechts -ongeveer- welke kant je uit moet.
Dat zou iemand van jouw leeftijd toch al moeten weten?
Soms kom je echt zo ongelooflijk onvolwassen over...
Om van je af te zijn? En diegenen die je met dat advies echt proberen te helpen, schop je nu tegen het scheenbeenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:38 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben niet per se koppig, maar het begint op het moment wat te irriteren dat iedereen maar gewoon psycholoog roept om van me af te zijn, ondanks dat ik al ontelbaar vaak heb duidelijk gemaakt dat dat voorlopig niet mogelijk is. Wie is er dan koppig?
[..]
Ik weet dat ik de goede kant uit wil, maar ik heb nog niet ontdekt waar het voetpad loopt. Ik heb geen idee hoe ik het aan moet pakken.
Zoals ik zei, mijn beste vriendin ben ik waarschijnlijk kwijt. Er zijn nog wat mensen hier die ik weleens om advies gevraagd heb ook.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hoe je het aan moet pakken? Misschien door iemand die je kent om advies te vragen? Een vriend of 1 van je ouders of zo? Dat zou al een stap zijn. Je gaat mij niet vertellen dat je dit nog niet al gedaan hebt.
Maar niemand hier zal jou aan het handje nemen, dat is namelijk blijkbaar wat jij wilt. Meer dan geschreven tekst kunnen we je niet bieden, maar geregeld kots je diegenen die jou proberen te helpen, onder...alleen maar omdat hun antwoord jou niet bevalt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:44 schreef benzin het volgende:
[..]
Zoals ik zei, mijn beste vriendin ben ik waarschijnlijk kwijt. Er zijn nog wat mensen hier die ik weleens om advies gevraagd heb ook.
Dat is niet per se wat ik wil. Maar wat ik wel wil zijn antwoorden die anders zijn dan het enige antwoord dat niet mag.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar niemand hier zal jou aan het handje nemen, dat is namelijk blijkbaar wat jij wilt. Meer dan geschreven tekst kunnen we je niet bieden, maar geregeld kots je diegenen die jou proberen te helpen, onder...alleen maar omdat hun antwoord jou niet bevalt.
Ow, maar dat vatte ik niet persoonlijk op hoor. Ik heb op dit moment eventjes mijn eigen dingen om me druk over te maken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is niet per se wat ik wil. Maar wat ik wel wil zijn antwoorden die anders zijn dan het enige antwoord dat niet mag.
Onderkotsen is wat sterk, ben het gewoon een beetje zat dat ik altijd hetzelfde te horen krijg. En zeker gezien alles even niet zo lekker loopt en ook valentijnsdag over een maand alweer is ben ik een beetje chagrijnig en reageer ik daarom misschien wat extra kortaf. Dat is niet persoonlijk.
Een oplossing die werkt; een handleiding tot geluk.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar om eventjes de boel kort te sluiten...wat had je dan het beste van mij kunnen horen? Noem eens wat?
Waar heb jij op het moment het meeste aan (van ons fokkers dan).
Een handleiding tot geluk bestaat niet, daar kan ik kort over zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:55 schreef benzin het volgende:
[..]
Een oplossing die werkt; een handleiding tot geluk.
Ik weet het ook niet. Ik weet dat ik mezelf lang genoeg ongelukkig heb gevoeld en dat ik lang genoeg geen vriendinnetje heb gehad, ik heb geen enkel idee wat ik moet vragen om dat op te lossen.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Een handleiding tot geluk bestaat niet, daar kan ik kort over zijn.
Doe eens nog een poging? Iets wat iets praktischer is? Begrijp dat wij fokkers onder elkaar zijn, met de limieten die daarbij horen
Kant en klare oplossingen ga je hier nooit krijgen. En wij hebben het idee dat je kwaad op -ons- wordt omdat -wij- je niet iets kunnen geven wat onmogelijk is.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:03 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Ik weet dat ik mezelf lang genoeg ongelukkig heb gevoeld en dat ik lang genoeg geen vriendinnetje heb gehad, ik heb geen enkel idee wat ik moet vragen om dat op te lossen.
Ik ben niet kwaad op jullie omdat jullie niet met een oplossing komen, maar omdat jullie steeds met de enige oplossing komen die uitgesloten is.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kant en klare oplossingen ga je hier nooit krijgen. En wij hebben het idee dat je kwaad op -ons- wordt omdat -wij- je niet iets kunnen geven wat onmogelijk is.
En dat je geen enkel idee hebt, vind ik toch wel zorgwekkend. Zelfs -ik- wist altijd wel wat ik -ongeveer- moest gaan doen om verder te komen en al kloot je jaren aan en kom je niet bij je eindbestemming, ik heb nooit het gevoel gehad dat ik m'n tijd verspild heb. Mede omdat ik altijd m'n best heb gedaan. Maar ik heb tenminste -wat- gedaan, ik heb niet zitten wachten totdat -het- antwoord op een zilveren dienblad aan me aangerijkt werd...iets wat je blijkbaar wel van ons verlangt.
En iets wat onmogelijk is.
Ik heb altijd het idee gehad dat je eerst gelukkig met je zelf moet zijn, als single, in je eigen leven. Je carriere, je vrienden etc. Elke keer dat ik dat in orde had, kwam er vanzelf een dame om de hoek kijken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:55 schreef benzin het volgende:
[..]
Een oplossing die werkt; een handleiding tot geluk.
Niet altijd met dezelfde dooddoener. Ik weet nog dat ik je het advies gegeven had om zoveel mogelijk jezelf te zijn of iets dergelijks. Weet niet meer precies wat de vraag was.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:15 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben niet kwaad op jullie omdat jullie niet met een oplossing komen, maar omdat jullie steeds met de enige oplossing komen die uitgesloten is.
Ik heb de afgelopen jaren het een en ander geprobeerd, en dat heeft nooit geleid tot de resultaten die ik voor ogen had. Ik weet niet echt meer wat er nog over blijft.
Daarnaast heb ik wel een aantal goede vragen, waarvan een aantal echt heel goed hier passen. Hoe maak ik een goede eerste indruk op een meisje? Waarom voelen meisjes zich zo ongemakkelijk bij me? Waarom hebben meisjes wel lol met andere jongens? Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat ik die ongemakkelijke sfeer weg krijg? Etc. etc. etc.
Maar altijd als ik dat soort discussies begin dan eindigt het ook altijd met diezelfde dooddoener.
Niemand weet exact hoe hij relatie materiaal moet oppakken. Dat ga je ook nooit vinden, dat kan ik je garanderen. Dus als je dat zou zoeken, zou ik nu direct kappen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een aanpak, als ik exact had geweten wat ik moest doen dan was ik hier denk ik niet.
De laatste tijd zitten dingen ook gewoon een beetje tegen. Op het werk gaat het niet super, persoonlijk voel ik me niet super, ik heb problemen met mijn gezondheid en mijn beste vriendin laat me eigenlijk een beetje zitten.
Het zou fijn zijn als de rest van het jaar beter voor me is.
Dat is nog niet zo makkelijk. Maar thanksquote:Op zondag 13 januari 2013 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Als je eigen individuele leven als een trein loopt qua carriere en vrienden komt de rest vanzelf wel. Die zelfverzekerheid werkt enorm.
Mezelf zijn vind ik -no offence- ook nooit echt een super goed advies. Want mezelf zijn werkt kennelijk tot nu toe niet echt. Dat ben ik al bijna 23 jaar geweest en dat heeft niet echt iets opgeleverd.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet altijd met dezelfde dooddoener. Ik weet nog dat ik je het advies gegeven had om zoveel mogelijk jezelf te zijn of iets dergelijks. Weet niet meer precies wat de vraag was.
Geen idee waarom meisjes zich zo ongemakkelijk bij jou voelen, ik heb je nog nooit gemeet.
Welke ongemakkelijke sfeer heb je het over?
Ik ken je niet persoonlijk, dus zou niet weten waar dit aan zou kunnen liggen.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:25 schreef benzin het volgende:
Ik heb het gewoon over een hele ongemakkelijke sfeer. Meisjes zijn tegen mij altijd stiller dan tegen andere jongens, zodra gesprekken beginnen lopen ze stroef, op alles volgt gesloten antwoorden, ik voel me ongemakkelijk, zij voelt zich duidelijk ongemakkelijk. Zo'n soort ongemakkelijke sfeer.
Vrienden? Als jij de rest gewoon in orde hebt, komen die vrienden van zelf wel. Ik ben op 19 jarige leeftijd naar Londen verhuist en kende daar geen smurf. Helemaal niemand. Bang dat ik nooit vrienden zou maken heb ik daar in het begin gewoon netjes zo goed mogelijk mijn externe werk gedaan en gesport (individueel) om daarna, waar mogelijk, de sociale events op te zoeken. Je goede werk (op school en daar buiten) wordt vanzelf opgemerkt en een babbel was dan al snel gemaakt.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:25 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is nog niet zo makkelijk. Maar thanks
Ja maar dat wil die dus nietquote:Op zondag 13 januari 2013 01:06 schreef Faxie het volgende:
Ik denk dat Benzin veel baat kan hebben bij een assertiviteitscursus.
Psychiater wilde hij toch niet?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:10 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja maar dat wil die dus niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |