abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121551103
Ik zit ook te denken aan alleen op vakantie :P Aan de ene kant lijkt het me super eng, maar al mn vriendinnen liggen liever de hele dag op het strand van salou. Dat heb ik op mn 16e al een keer gedaan en nu wil ik gewoon iets anders :P
pi_121551865
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:55 schreef Luxuria het volgende:
Wat zijn landen/plekken/steden die jullie aanbevelen die je echt een keer gezien moet hebben?
ligt aan wat je wilt zien, waar je waarde aan hecht.

ik vind bijvoorbeeld zuid-amerika erg relax. open mensen en cultuur, erg gastvrij, heel feestelijk en vrolijk met de muziek daar, en lekker weer, genoeg te zien. en niet duur.

zelf wil ik dit jaar (solo) naar vancouver, canada. daar een auto huren en dan de natuur verkennen.

zoveel plekken, zoveel opties. :)
  maandag 14 januari 2013 @ 16:40:17 #153
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121552052
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:17 schreef SLP_ het volgende:
Ik zit ook te denken aan alleen op vakantie :P Aan de ene kant lijkt het me super eng, maar al mn vriendinnen liggen liever de hele dag op het strand van salou. Dat heb ik op mn 16e al een keer gedaan en nu wil ik gewoon iets anders :P
Haha dit heb ik dus ook precies :P
Ik vind het wel echt jammer dat zij dat niet leuk vinden. Eigenlijk snap ik dat ook niet zo goed, dat is toch echt super om eens wat meer van de wereld te zien! En niet alleen maar Spanje/Turkije/Griekenland/Kroatië e.d.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121558328
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zou nooit voor fox kiezen dat zijn erg grote groepen waar mee men reist, bijna geen mogelijkheden om van het standaard programma af te wijken omdat je met 1 grote bus rijdt, dan zou ik voor djoser/ koning aap / shoestring gaan, vaak groepen van maximaal 24 mensen die reizen met kleinere busjes waardoor de mogelijkheid er vaak is dat een gedeelte van de groep iets anders kan gaan doen.
Ik vond dat geen probleem. Ik heb gekeken naar het programma, dat sprak me aan. Stond eigenlijk niks in wat ik met tegenzin zou moeten gaan doen. In Thailand waren er overigens maximaal 24 personen tijdens de reis. Iedereen kon in principe in de bus 2 stoelen in gebruik nemen.
Het is maar net wat je wil en waar je van houd. Ik vond het prima zo.

In Australie 2x een rondreis gemaakt met connections adventures. Heel anders dan bij fox (ik was ook een stuk jonger toen) maar ook prima voor toen. Je deelde een tentje samen met een reisgenoot van hetzelfde geslacht, of we sliepen in een swag onder de blote hemel. Je zat zoverre vast aan een programma dat je nog wel eigen tijd had, meer dan bij fox.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:34:38 #155
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_121563400
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:10 schreef Luxuria het volgende:
Ik wil zoveel mogelijk verschillende culturen zien.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar vakanties gehad in Europa, dus ik moet alles nog ontdekken.
ja dan moet je juist in Europa zijn, nergens vind je zoveel verschillende culturen en volken op zo'n klein stukje.

Ik heb eens een roadtrip gedaan met mijn vrienden waarin we iedere dag in een compleet andere setting wilde zijn als de dag ervoor.

de eerste dag zaten we 's avonds wijn te drinken in een klein frans stadje in de bourgonje. de volgende dag kampeerde we met een tent op een alpenweide in de mist op 2000m hoogte, de volgende dag gingen we stappen aan het gardameer, de dag erop zaten we in een kapotgeschoten dorp in Kroatie, de dag erop middenin de poesta's van hongarije, de dag erop in Auschwitz, de dag erna op een bierproeverij in Pilzen.

probeer dat maar eens buiten europa :P
  maandag 14 januari 2013 @ 22:15:10 #156
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_121569423
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:00 schreef Xa1pt het volgende:
India, Bali, Nieuw-Zeeland, Peru, IJsland, Bolivia, Laos, Egypte, Jordanië, Iran, et cetera. :+ Ligt er een beetje aan wat je zoekt qua cultuur, natuur en klimaat, of je veel wil reizen, graag sportief bezig bent en wat voor budget je hebt. Voor 1500 euro kun je al snel 4 weken in de hoek van India en Thailand zitten. Ga je naar Zuid-Amerika dan ben je het driedubbele kwijt.
Dat is wel ideaal, een beetje goedkoop rondtrekken. Moet je daarvoor wel goed kunnen onderhandelen (wat ook vermoeiend kan zijn)?
pi_121572808
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:15 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Dat is wel ideaal, een beetje goedkoop rondtrekken. Moet je daarvoor wel goed kunnen onderhandelen (wat ook vermoeiend kan zijn)?
Jep, dat leer je vanzelf. En de vrijheid die je ervoor terugkrijgt is het dubbel en dwars waard. En het is ook niet per sé zo dat je niemand ontmoet, integendeel. Je ontmoet genoeg andere backpackers en het is ook makkelijker om contact te maken met anderen omdat je alleen bent.
  maandag 14 januari 2013 @ 23:54:55 #158
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_121575235
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:15 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dit weekend hoorde ik van iemand dat het voor een strandvakantie ook niet echt fijn is.
Dat het zelfs in de winterperiode als het niet zo gloeiend heet is, toch niet prettig is om op het strand te liggen. Dat het nog door de luchtvochtigheid veels te heet is.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar dat het dan nog te heet is, is een mythe. Je bent tenslotte op vakantie. In Dubai is het in januari/februari gemiddeld overdag maximaal 24 à 26 graden. De extra luchtvochtigheid maakt dat het wat warmer aanvoelt. Bovendien staat de zon nog niet zo heel hoog aan de hemel (zeker niet in januari).
pi_121575522
Ik was er in januari en het was overdag prima uit te houden. In de avond heb ik een spijkerbroek en vest aangedaan omdat het aardig afkoelden. Mocht je van een drankje houden dan moet je naar de grote hotels, restaurants enz mogen dat niet verkopen.
pi_121575866
Ik heb net mijn zomervakantie weer geboekt, niet helemaal alleen maar met een groepsreis. Overigens ga ik voor korte reisje ook wel eens helemaal alleen.

Ik vind groepsreizen de ideale manier van reizen. Mensen die dezelfde reis boeken vinden ongeveer de zelfde manier van reizen leuk, dus hoef je veel minder compromissen te sluiten dan als je met een groep vrienden gaat die allemaal wat anders willen. Als moet je er natuurlijk ook rekening mee houden dat je soms wel dingen overslaat die je alleen misschien wel had willen bezoeken (of andersom). Maar dat gaat meer om de details.
pi_121577089
Iemand hier ervaring met reisorganisatie noSun?
Die groepsreis naar Noorwegen ziet er echt tof uit!

http://www.nosun.nl/viewtrip?tripid=13

Edit: Dit was met noSun

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:39 schreef Wolken het volgende:
Ik ben 2,5 jaar geleden met een groepsreis geweest door Zweden heen en ik kan echt zeggen dat dat waarschijnlijk mijn leukste vakantie ooit was. Met 8 man in een busje en met 8 tentjes en een slaapzak rondtrekken en wildkamperen. Doodeng vond ik het op weg naar het vertrekpunt, maar na 15 minuten hadden we al de grootste lol. Maar je moet het dan wel net treffen met je groep.
Klinkt goed. :) Wat is nou zo'n beetje de leeftijd met zo'n actieve groepsreis?
pi_121579424
Kan echt Vietnam aanraden! Zit er nu een maand en vind het persoonlijk leuker dan Cambodja/Laos/Thailand.
pi_121580549
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:17 schreef SLP_ het volgende:
ik kwam ook tot zo'n conclusie het was dan alleen het strand van Cancun, in eerste instantie gedacht, ik ga lekker een paar dagen mee, en dan alleen op de bonnefooi door centraal Amerika trekken, uit eindelijk kwam het er op neer dat ik een vlucht naar Belize had geboekt, en retour van uit Panama. En heb er nog steeds geen spijt van.

Maar er zijn verschillende manieren hoe je alleen kan reizen, of je gaat echt met de rugzak, en lokaal openbaar vervoer van hostel naar hostel. Of je gaat georganiseerd.
Beide hebben hun voor en nadelen.
Stoerste is natuurlijk alleen met de rugzak, hostel naar hostel, en normaal is dat ook het goedkoopste.

Georganiseerd heb je vele varianten, persoonlijk kan ik je echt de FOX-single reizen, en de vergelijkbare reizen afraden, omdat dit toch echt uit Nederland georganiseerde vakanties zijn en je bent nog structureel omgeven door Nederlanders. Ik ben twee jaar geleden naar Zuid Afrika geweest, met een Zuid Afrikaanse organisatie, en die reis was geniaal, later heb ik een reis gezien van "wie is de reisleider?" als ik die twee reizen vergelijk, dan stelde de reis van FOX echt niets voor.

Je kan beter zoeken naar lokale organisaties, zover ik weet heeft in Nederland Kilroy een behoorlijk aantal van die reizen in het programma staan. Maar er zijn meer .

Persoonlijk ben ik een groot fan geworden van het type overland-camping lekker alternatief, geen vijf sterren hotel, vaak niet eens een camping, maar gewoon wild kamperen. maar toch wel georganiseerd, waar door vervoer geregeld is, waar door je toch eigenlijk van sight naar sight reist, als je dat backpackend doet is het toch vaak dat je een reisdag hebt, hotel naar de sight en dan weer verder.
pi_121602057
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:35 schreef Roger_ het volgende:

-knip-

Persoonlijk ben ik een groot fan geworden van het type overland-camping lekker alternatief, geen vijf sterren hotel, vaak niet eens een camping, maar gewoon wild kamperen. maar toch wel georganiseerd, waar door vervoer geregeld is, waar door je toch eigenlijk van sight naar sight reist, als je dat backpackend doet is het toch vaak dat je een reisdag hebt, hotel naar de sight en dan weer verder.
Is overland-camping de term die reisorganisaties gebruiken? Ik was namelijk opzoek naar een organisatie die wildkampeerreizen organiseert en ik kan ze moeilijk vinden. Ik was al terecht gekomen bij het eerder genoemde Nosun (gedeeltelijk camping/wildkamperen) en de organisatie waar ik zelf nu 3x bij mee ben geweest: Avanta. maar verder zie ik eigenlijk alleen maar campings of hotels. Ik vind wildkamperen zo veel leuker, maar niet zo handig alleen en wel zo gezellig met een groepje. Bij welke organisaties kun je dat soort reizen nog meer boeken?
pi_121603701
Aankomende zomer voor het eerst alleen weg, 3 weken reizen door Japan. Al heb ik 2 jaar geleden wel een half jaar in Canada gewoond voor mijn studie, maar dat is toch anders op zo'n campus denk ik. Dus ben ontzettend benieuwd hoe ik deze 3 weken ga vinden.
pi_121603826
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:20 schreef Luxuria het volgende:

[..]

New York wil ik ook zeker nog naar toe, lijkt me echt super.
Zo'n single- of groepsreizen lijken me ook wel grappig, maar volgens mij zijn die erg prijzig of niet?
Ik heb inderdaad eens een single reis gedaan naar USA. Het is inderdaad duur. Echter ligt het eraan wat je wensen zijn. Ik wil bijvoorbeeld geen kamer delen. Je bent de hele dag op stap en dan is het 's avonds heerlijk om even op jezelf te zijn.
Nu ga ik dus alleen en ben iets voordeliger uit. Echter zijn hotelkamers in NYC al best aan de prijs als je een beetje centraal wil zitten en niet in een hostel wilt.

Ik heb trouwens altijd met FOX vakanties gereisd.
pi_121604073
En singlereizen kunnen bij FOX trouwens behoorlijk duurder zijn dan groepsreizen.
De groepsgrootte van mijn laatste reis was 12 man. Het was wel uniek moet ik zeggen, want iedereen klikte met elkaar en we spreken nog steeds af.
pi_121606423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:56 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Is overland-camping de term die reisorganisaties gebruiken? Ik was namelijk opzoek naar een organisatie die wildkampeerreizen organiseert en ik kan ze moeilijk vinden. Ik was al terecht gekomen bij het eerder genoemde Nosun (gedeeltelijk camping/wildkamperen) en de organisatie waar ik zelf nu 3x bij mee ben geweest: Avanta. maar verder zie ik eigenlijk alleen maar campings of hotels. Ik vind wildkamperen zo veel leuker, maar niet zo handig alleen en wel zo gezellig met een groepje. Bij welke organisaties kun je dat soort reizen nog meer boeken?
het ligt er een beetje aan waar je het doet, ik ben nu twee keer in Afrika geweest met Drifters en was er zeer tevreden over, was wel dan vooral camping kamperen, maar ze hebben ook een Botwana tour waar wel echt wild gekampeerd wordt.
Ik weet niet of het in je budget zit, de beste tour "24dgn southern circle" kost ongeveer 2000,- je moet er nog ongeveer 1000,- op tellen voor de vlucht op Johannesburg, Maar zit het in je budget,
Er zijn wel meerdere operators, die dit soort tours organiseren in Zuidelijk Afrika.

Ik ben nu op zoek naar een organisatie in Indo China, daar kom ik er achter dat ze dat wel expedition noemen, maar is toch merendeel hostels en home stay. Daar heb ik op het moment een paar interessante gezien van www.dragoman.com maar heb nog niet de perfecte gevonden, denk dat het toch backpacken wordt.
pi_121607473
alleen reizen _O_

zelf was ik er ook wat huiverig voor, maar afgelopen december een maand door India gebackpacked en het was zo vet _O_

nu ga ik liever alleen dan met andere mensen :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121610165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:05 schreef AldoTheApache het volgende:
alleen reizen _O_

zelf was ik er ook wat huiverig voor, maar afgelopen december een maand door India gebackpacked en het was zo vet _O_

nu ga ik liever alleen dan met andere mensen :@
yup me too
pi_121616090
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:45 schreef Roger_ het volgende:

[..]

het ligt er een beetje aan waar je het doet, ik ben nu twee keer in Afrika geweest met Drifters en was er zeer tevreden over, was wel dan vooral camping kamperen, maar ze hebben ook een Botwana tour waar wel echt wild gekampeerd wordt.
Ik weet niet of het in je budget zit, de beste tour "24dgn southern circle" kost ongeveer 2000,- je moet er nog ongeveer 1000,- op tellen voor de vlucht op Johannesburg, Maar zit het in je budget,
Er zijn wel meerdere operators, die dit soort tours organiseren in Zuidelijk Afrika.

Ik ben nu op zoek naar een organisatie in Indo China, daar kom ik er achter dat ze dat wel expedition noemen, maar is toch merendeel hostels en home stay. Daar heb ik op het moment een paar interessante gezien van www.dragoman.com maar heb nog niet de perfecte gevonden, denk dat het toch backpacken wordt.
Bedankt voor de linkjes
pi_121642808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:30 schreef Miendientje het volgende:
Bedankt voor de linkjes
als je uit eindelijk besluit te boeken naar zuidelijk Afrika, stuur me effe een berichtje ik kan nog wat tips hebben mbt hoe en wat en wanneer
alhoewel de hoofdtip is, ga eind november / december dan is Nooren seizoen daar, altijd feest
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:48:05 #173
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_121646324
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:27 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wat voor reis heb je toen alleen gemaakt en wat is er zo slecht bevallen?
Dat was een reis / werk vakantie in Zwitserland. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de Zwitsers een bijzonder volkje zijn die zich zelden tot niet op stellen voor buitenlanders, maar wist toen ook niet beter. Ik heb sindsdien een aardige deuk op gelopen (heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als toen) en durf ik niet meer alleen te reizen.

Maar (internationale)groepsreizen vind ik wel leuk om alleen te doen. Zelfde mensen met zelfde verwachtingspatroon die ook op vakantie zijn. :)
Het is patat.
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 19:46:02 #174
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121649048
Ik ben in 2010 op vakantie gegaan. 3,5 week alleen in mijn BX door Frankrijk gecrosst. Dat beviel goed :)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 19 januari 2013 @ 00:57:09 #175
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_121750703
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:48 schreef Evi_90 het volgende:

[..]

Dat was een reis / werk vakantie in Zwitserland. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de Zwitsers een bijzonder volkje zijn die zich zelden tot niet op stellen voor buitenlanders, maar wist toen ook niet beter. Ik heb sindsdien een aardige deuk op gelopen (heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als toen) en durf ik niet meer alleen te reizen.

Maar (internationale)groepsreizen vind ik wel leuk om alleen te doen. Zelfde mensen met zelfde verwachtingspatroon die ook op vakantie zijn. :)
Oké, je hebt minder prettig volk getroffen. Die mensen denken waarschijnlijk ook alleen maar aan geld, hebben het toerisme als het ware niet nodig. Was daar ook een matige service (gericht op efficiëntie)? Dat laatste is voor mij wel een reden om een land of bestemming te mijden. Als je niet meer alleen durft te reizen, is er misschien meer aan de hand.

Zie je jezelf nog wel alleen reizen in landen waar wel leuke mensen wonen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')