wat mij altijd is aangeraden is, om je hotel/verblijfplek te vertellen welke route je ongeveer gaat lopen en wanneer je ongeveer terug denkt te zijn. Verre van waterdicht, maar als je dan niet terug bent komt er vanzelf een search en rescue. Zo werkt het iig wel in Italie en Nieuw Zeeland.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe zorg je dan dat je contact krijgt met de buitenwereld als je iets breekt?
De enige reden dat je tegenwoordig redelijk veilig alleen de bergen in kan, is juist de mogelijkheid tot communicatie. Je heb immers vrijwel overal bereik, behalve op plekken waar je zéker niet alleen moet gaan ronddolen.
Ok, goed om te horen. Met backpacken heb je altijd zo contact, maar vraag me altijd af of dat in Europa (met auto) ook wel zo is. Verder gaat het me niet zo om de kosten, maar om mijn eigen energiepeilquote:Op donderdag 9 mei 2013 15:21 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja, je hebt veel vrijheid op die manier én tevens redelijk wat aanspraak van mede-toeristen, lokale bewoners, met een beetje pech soms politie (in mijn geval dan). Kosten variëren behoorlijk in Europa; in Tsjechië kost een stevige maaltijd soms slechts een paar euro terwijl je in Noorwegen voor een kale hamburger zomaar 15 euro kunt lappen ...
Trouwens, roadtrip lijkt me ook wel weer gezelliger met zijn tweeën. Misschien omdat ik anders toch alleen maar op de weg let en de omgeving dan nauwelijks zie ofzoquote:Op donderdag 9 mei 2013 16:49 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ok, goed om te horen. Met backpacken heb je altijd zo contact, maar vraag me altijd af of dat in Europa (met auto) ook wel zo is. Verder gaat het me niet zo om de kosten, maar om mijn eigen energiepeil.
Gaat prima, is hartstikke leuk! Zo ben ik ook begonnen en toen had ik ook amper ervaring.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:32 schreef Tarkovski het volgende:
Gewoon tentje op de rug en gaan. Heb alleen twijfels of zoiets wel realistisch is als ik verder geen enkele reiservaring heb
Vraag jezelf af: wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat is dat het inderdaad tegenvalt. Maar dan heb je toch iets gewonnen want dan weet je dat ook weer. Maar waarschijnlijk gaat het niet tegenvallen.quote:+ angst dat het tegenvalt en ik mij alleen nog maar eenzamer voel. Overigens, ik ben twintig. Budget is max. 1000,-
Wat SeLang zegt! Wat is het ergste wat mis kan gaan?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:32 schreef Tarkovski het volgende:
Ik ben zelf best eenzaam, daardoor ook nooit zelfstandig (d.w.z. zonder ouders) op vakantie geweest en ik heb weinig meegemaakt in het leven. Ik zou graag dat saaie leventje een beetje willen doorbreken en zit eraan te denken alleen op vakantie te gaan. Zelf lijkt het mij wel wat om te backpacken in Europa (zuiden of oosten). Gewoon tentje op de rug en gaan. Heb alleen twijfels of zoiets wel realistisch is als ik verder geen enkele reiservaring heb + angst dat het tegenvalt en ik mij alleen nog maar eenzamer voel. Overigens, ik ben twintig. Budget is max. 1000,-
In de Filipijnen heb ik het toch voor elkaar gekregen om twee weken samen te reizen met een Brit en twee Deense meiden. Dat was in dat land wel leuk en nuttig (door het gebrek aan dorms...).quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:06 schreef SeLang het volgende:
Ik heb helemaal in het begin ook weleens met iemand samen gereisd. Maar dan ontdek je dat dat alleen maar overbodige ballast is....
Op reis kom je veel mensen tegen en soms klikt het zo goed dat je samen of met een groepje verder reist. Maar na 1-2 dagen is het me dan ook weer volkomen duidelijk waarom ik liever alleen reis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |