abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125441859
Wat is het doel van dit topic:
De doel van dit topic is om je ervaringen met andere FOK!kers te delen die betrekking hebben op het alleen reizen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 38% gewijzigd door Xeor op 18-04-2013 15:36:58 ]
  donderdag 18 april 2013 @ 15:21:18 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_125441998
Dit is zeker fijn om een reeks van te hebben omdat er inderdaad best veel mensen alleen op reis gaan.

Misschien wel leuk om de OP een keer leuk aan te kleden, mijn originele OP hoeft er niet perse in.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_125442075
Ik ben een aantal keer alleen weggegaan, vrouw en kind thuis achtergelaten, om wat avontuurlijke reizen te maken.
Nu moet je dat wel in perspectief plaatsen, omdat iedereen tegenwoordig naar z.o. Azie gaat, en heel het gebied ingericht is voor backpackers. Echt een uitdaging is dat tegenwoordig niet meer.
Maar zo in mijn eentje vond ik het toch een klein avontuur.
Ik vond het iig heerlijk om te doen, heb een hoop mensen ontmoet, en kon gaan en staan waar ik wilde.
Ook ben ik een keer alleen naar de Verenigde Arabische Emiraten geweest, dat was iets minder avontuurlijk, omdat ik bij familie sliep. Vrouw en kind moest ik echter weer achterlaten.
De VAE is wel een andere wereld, veel luxe en alles over de top in sommige steden, dat is wel mooi om te zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xlarge op 18-04-2013 15:33:10 ]
pi_125442245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:21 schreef Luxuria het volgende:
Dit is zeker fijn om een reeks van te hebben omdat er inderdaad best veel mensen alleen op reis gaan.

Misschien wel leuk om de OP een keer leuk aan te kleden, mijn originele OP hoeft er niet perse in.
Ik zal eens een leuke OP proberen te maken :P
pi_125442597
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:22 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben een aantal keer alleen weggegaan, vrouw en kind thuis achtergelaten, om wat avontuurlijke reizen te maken.
Nu moet je dat wel in perspectief plaatsen, omdat iedereen tegenwoordig naar z.o. Azie gaat, en heel het gebied ingericht is voor backpackers. Echt een uitdaging is dat tegenwoordig niet meer.
Ik vond het iig heerlijk om te doen, heb een hoop mensen ontmoet, en kon gaan en staan waar ik wilde.
Ook ben ik een keer alleen naar de Verenigde Arabische Emiraten geweest, dat was iets minder avontuurlijk, omdat ik bij familie sliep. Vrouw en kind moest ik echter weer achterlaten.
De VAE is wel een andere wereld, veel luxe en alles over de top in sommige steden, dat is wel mooi om te zien.
Klinkt leuk, ook ervaringen binnen Europa of?
pi_125442661
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:37 schreef Xeor het volgende:

[..]

Klinkt leuk, ook ervaringen binnen Europa of?
Nou , ik heb best veel gereisd, binnen en buiten Europa, maar altijd in gezelschap.
En daar mag ik niet over in dit topic posten :s)
pi_125442719
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:39 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Nou , ik heb best veel gereisd, binnen en buiten Europa, maar altijd in gezelschap.
En daar mag ik niet over in dit topic posten :s)
Héhé topic gaat inderdaad over het "alleen op reis gaan" :Y
pi_125447310
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:49 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dit wil ik ook! Kun je dit ook als je niveau niet verder komt dan Ola :P
Ja, ik sprak ook geen Spaans toen ik ging. Was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar echt geen Engels spraken, maar met een taalgidsje in de hand komt je er wel uit, in ieder geval tot je eerste les. :)
  donderdag 18 april 2013 @ 19:58:55 #9
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_125452158
Afgelopen weekeinde alleen naar Londen geweest en het beviel prima; stevige wandeltocht gemaakt door o.a Regent's Park en Hyde Park, en langs bezienswaardigheden als Buckingham Palace, Parliament, London Eye, St. Paul's Catherdral, etc. Onderweg toch redelijk wat aanspraak van o.a andere toeristen. :+
  donderdag 18 april 2013 @ 23:06:52 #10
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125462134
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:37 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Ja, ik sprak ook geen Spaans toen ik ging. Was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar echt geen Engels spraken, maar met een taalgidsje in de hand komt je er wel uit, in ieder geval tot je eerste les. :)
In 2007 ben ik naar Mexico vertrokken zonder Spaans te spreken en heb het gewoon terloops op straat geleerd. Na twee maanden toch een weekje les gehad in grammatica en toen zonder problemen heel Zuid Amerika doorgereisd! (totaal 11 maanden).

Verder heb ik in 2011 heb vier maanden door Thailand, Maleisië en de Filipijnen gereisd en in 2012 een maand naar Colombia.

Binnen Europa heb ik alleen gereisd in Spanje en Noorwegen en naar Parijs en dit jaar volgt dus Frankrijk/Spanje/Portugal.
pi_125469369
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In 2007 ben ik naar Mexico vertrokken zonder Spaans te spreken en heb het gewoon terloops op straat geleerd. Na twee maanden toch een weekje les gehad in grammatica en toen zonder problemen heel Zuid Amerika doorgereisd! (totaal 11 maanden).

Verder heb ik in 2011 heb vier maanden door Thailand, Maleisië en de Filipijnen gereisd en in 2012 een maand naar Colombia.

Binnen Europa heb ik alleen gereisd in Spanje en Noorwegen en naar Parijs en dit jaar volgt dus Frankrijk/Spanje/Portugal.
En wat is jou vervoersmiddel binnen Europa?
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:39:31 #12
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_125473264
Goed Topic.
Ik ben zelf ook van plan in de zomer iets in mijn uppie te gaan doen.

Ben pas 18 jaar, maar lijkt me een hele leuke ervaring. Ik was zelf aan Lissabon aan het denken.
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 14:35:31 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_125480252
Nu gelinkt aan het eerste deel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_125482200
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Nu gelinkt aan het eerste deel.
Dankje ;)
pi_125483011
Voor degene die alleen op 'avontuur' in Europa willen, kan ik de Balkan aanraden. Enkel nog maar in Bosnië, Montenegro en Servië geweest, maar wat ik er van heb gezien, was ongelofelijk prachtig, echt een mix van het allerbeste dat Europa heeft te bieden. Ook gemakkelijk om rond te reizen en helemaal niet gevaarlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 19 april 2013 @ 19:16:53 #16
88815 The_Emotion
98.3
pi_125491968
Over een maandje ga ik naar Colombia op eigen houtje, niet helemaal alleen, want een Peruaanse vriendin gaat mee. Ik heb er zin in
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:44:05 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125493140
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:16 schreef Remqo het volgende:
Over een maandje ga ik naar Colombia op eigen houtje, niet helemaal alleen, want een Peruaanse vriendin gaat mee. Ik heb er zin in
Naar Colombia kun je de vriendin beter thuislaten...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † vrijdag 19 april 2013 @ 20:28:31 #18
88815 The_Emotion
98.3
pi_125495796
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Naar Colombia kun je de vriendin beter thuislaten...
Ze is dan ook 'een' vriendin ;)
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:40:20 #19
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_125530448
Reis vanaf halverwege volgende week alleen in Myanmar, wel vaker alleen gereisd overigens. Ben nu met vriend van me in Cambodia, dus daar geen updates over. Grootste van alleen zijn: precies datgeen doen wat jij wilt op dat moment :)
  donderdag 25 april 2013 @ 13:27:08 #20
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_125716331
Ik heb een weekje Lissabon alleen gedaan en dat beviel me best. Volgend tripje zal denk ik Riga oid worden. Manlief blijft thuis bij de honden en zo wisselen we dat af. Daarnaast reizen we ook nog wel samen maar ik vind het zalig om een paar dagen echt alleen te zijn.
Wil je toch iets van gezelschap dan is de website www.couchsurfing.org wel een leuke. Je hoeft niet te couchsurfen maar kunt bijvoorbeeld ook iets gaan drinken met een local.
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 25 april 2013 @ 14:21:27 #21
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_125718433
Vorige zomer ben ik 2 weken alleen op reis geweest; beetje Tokyo/Japan ontdekken. Geweldige ervaring en deze zomer alleen richting Zuid-Korea!!! Zin in!!!!!!!

Tijdens de reis zoveel mensen leren kennen, uitnodigingen gekregen, viel me reuze mee!! Verveelde me geen seconde!!
  donderdag 25 april 2013 @ 14:23:26 #22
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125718516
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:22 schreef Xlarge het volgende:
Hadden vrouw en kind geen zin om mee te gaan, of had jij geen zin om met hen te gaan? :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_125719871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:23 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Hadden vrouw en kind geen zin om mee te gaan, of had jij geen zin om met hen te gaan? :)
Nee hoor, we gaan elk jaar wel op een gezinsvakantie, maar ik heb inderdaad wel eens de behoefte om mijzelf te redden, en ook lekker alleen te zijn.
Alhoewel het niet echt alleen is, je ontmoet constant mensen.

Daarbij moet ook gezegd worden dat mijn vrouw meer het type all-in concept, of camping vakantie is.
In een niet westers land, met een rugzak is niet echt haar ding.

Wellicht in de toekomst ga ik nog wel eens samen met mijn dochter iets avontuurlijks doen, als ze wat ouder is :)
  donderdag 25 april 2013 @ 15:00:14 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125719886
Ik ga altijd in m'n eentje. Gisteren weer een ticket geboekt voor een reisje van 2 maanden. Start in Varanasi (India) en dan over land via Nepal en opnieuw India naar Bangladesh.
Mijn reisverslagen
  donderdag 25 april 2013 @ 15:05:53 #25
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125720075
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:59 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Nee hoor, we gaan elk jaar wel op een gezinsvakantie, maar ik heb inderdaad wel eens de behoefte om mijzelf te redden, en ook lekker alleen te zijn.
Alhoewel het niet echt alleen is, je ontmoet constant mensen.

Daarbij moet ook gezegd worden dat mijn vrouw meer het type all-in concept, of camping vakantie is.
In een niet westers land, met een rugzak is niet echt haar ding.

Wellicht in de toekomst ga ik nog wel eens samen met mijn dochter iets avontuurlijks doen, als ze wat ouder is :)
Cool. Ik ben ook veel alleen op reis geweest en heb nu een gezin dat niet per se voor het avontuur gaat (kids zijn ook nog klein). Dus ik zie mezelf de komende jaren ook nog wel een paar keer alleen op pad gaan. :)
Check mijn band Glorybox
  donderdag 25 april 2013 @ 15:09:53 #26
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_125720171
Mijn vader deed dat ook geregeld toen ik opgroeide, leuke kaartjes uit gekke plekken over de hele wereld :Y

Het lijkt er steeds meer op dat november weg, 6 a 8 weken naar Azie [beginnen in Nepal en kijken hoe het verder loopt] wel haalbaar is :Y *O*
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 25 april 2013 @ 15:38:31 #27
11102 knep
Mountainfreak
pi_125721173
Ik ga ook bijna altijd alleen op vakantie maar dan vooral actieve vakanties met veel fietsen, wandelen en bergbeklimmen en dergelijke :). Ik ben niet zo gesteld op diepgaande vriendschappen maar kan lossere en vluchtige contacten met mensen wel erg waarderen.
Vandaar dat dit voor mij een prima oplossing is :).
pi_125733825
Heerlijk is dat in je eentje reizen. 2 maanden alleen door thailand, laos en cambodja gereisd. Wil nu niet anders meer.
  donderdag 25 april 2013 @ 21:09:31 #29
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_125734567
Voor mij is het gewoon handig. We hebben honden en elke keer opvang is zo'n gedoe. Dus soms samen op vakantie maar als er 1 weg wil dan blijft de ander thuis voor de honden. Ik vind het ideaal. Mijn man gaat met name om dingen te bekijken, ik ga vooral voor lekker eten, lekker weer en lezen op een terrasje. En slenteren, ik hou van slenteren.
pi_125734819
Heeft iemand hier wel eens aan couchsurfing gedaan? Kan dat als vrouw alleen....
  donderdag 25 april 2013 @ 21:38:29 #31
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_125736406
Ja hoor, staan zat dames op. Ik heb niet echt aan couchsurfing gedaan maar wel contact gehad met mensen in Lissabon.
pi_125741514
Wil binnenkort waarschijnlijk voor het eerst 3 weken alleen reizen naar Thailand.

Nu heb ik wel een paar kleine vragen:
- Hoe zit het met je backpack, laat je die overdag gewoon in de hostel/hotel of neem je die de hele dag mee overal heen?
- Reizen jullie door alle ho(s)tels van te voren te boeken, of boeken jullie alleen een ho(s)tel voor de eerste paar dagen en zien jullie het dan wel? Bij de tweede mogelijkheid ; hoe doe je dat, loop je gewoon een ho(s)tel binnen en vraag je of er nog plek is en voor welke prijs?
- Hoe zit het met activiteiten voor meerdere personen (bijvoorbeeld raften)?

Als er nog andere handige informatie is die ik moet weten is dat natuurlijk ook welkom.
pi_125747583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:51 schreef Cruseder4 het volgende:
- Hoe zit het met je backpack, laat je die overdag gewoon in de hostel/hotel of neem je die de hele dag mee overal heen?
- Reizen jullie door alle ho(s)tels van te voren te boeken, of boeken jullie alleen een ho(s)tel voor de eerste paar dagen en zien jullie het dan wel? Bij de tweede mogelijkheid ; hoe doe je dat, loop je gewoon een ho(s)tel binnen en vraag je of er nog plek is en voor welke prijs?
Backpack gewoon overdag in je ho(s)tel laten. Waardevolle dingen kan je in je dagrugzak meenemen als er bijvoorbeeld geen kluisjes zijn. Altijd handig om je eigen hangslot mee te nemen voor deuren/kluizen.

Ik boek allee accommodatie voor de eerste paar dagen. Als je aankomt ben je waarschijnlijk aardig gaar en is het laatste waar je aan wilt beginnen gedoe om een slaapplek te vinden. Voor de rest is een reisgids (lonely planet, rough guide) handig, ook gezien de plattegronden. Of je kunt met alle wifi overal tegenwoordig in je volgende bestemming een ho(s)tel uitzoeken via booking.com of hostelworld.com , daar vind je de meest recente reviews van gasten.

Activiteiten van meerdere personen kun je vaak via ho(s)tel of reisbureautjes of direct de organisatie regelen. Dan plaatsen ze je gewoon in een groep met andere solo of duo reizigers.
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:45:03 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125748708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:51 schreef Cruseder4 het volgende:
Wil binnenkort waarschijnlijk voor het eerst 3 weken alleen reizen naar Thailand.

Nu heb ik wel een paar kleine vragen:
Gewoon in het hostel laten

quote:
Ik boek nooit iets, ook niet voor de eerste dag. Ik loop naar het gedeelte van de stad waar ik ongeveer zou willen zijn kwa accomodatie en dan ga ik naar binnen bij het eerste wat ik zie. Dan vraag ik of er plek is, wat de prijs is en of ik het even mag zien. Als het een uitstekende deal is dan ga ik accoord en anders moet de prijs omlaag en ga ik eerst nog ergens anders kijken.

quote:
Je ontmoet vaak wel andere reizigers en die kun je daarover polsen. Je kunt ook zeggen op de plek waar je de activiteit eventueel boekt dat je interesse hebt en of ze misschien meer personen er voor hebben. Dan kom je aan het eind van de dag nog een keertje terug om te kijken of ze al meer mensen hebben gevonden, of misschien heb je zelf inmiddels al een paar mensen weten te interesseren.

Ik moet wel zeggen dat dat het grootste (enige?) nadeel is van alleen reizen: het kan duur worden als je geen andere mensen vindt voor een activiteit en je bijvoorbeeld een safari in je eentje moet gaan doen.

Zelf heb ik dan ook nog het probleem dat ik vaak andere dingen leuk vind dan de meeste mensen en het daarom extra moeilijk is om mensen te vinden.
Mijn reisverslagen
pi_125782611
Graag met spoed een respons hierop wegens snelle vertrek
GC / Iedereen zegt vakantie af, wat moet ik doen? Snel a.u.b.!
pi_125787382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:58 schreef MissionPhailed het volgende:
Afgelopen weekeinde alleen naar Londen geweest en het beviel prima; stevige wandeltocht gemaakt door o.a Regent's Park en Hyde Park, en langs bezienswaardigheden als Buckingham Palace, Parliament, London Eye, St. Paul's Catherdral, etc. Onderweg toch redelijk wat aanspraak van o.a andere toeristen. :+
Graag met spoed een respons hierop wegens snelle vertrek!
  zaterdag 27 april 2013 @ 02:02:36 #37
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125787510
Ga gewoon alleen, boeit jou dat.
  zaterdag 27 april 2013 @ 10:29:39 #38
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_125790065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 02:02 schreef Lemans24 het volgende:
Ga gewoon alleen, boeit jou dat.
  zaterdag 27 april 2013 @ 10:41:15 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125790250
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 april 2013 01:53 schreef Alessándro. het volgende:

[..]

Graag met spoed een respons hierop wegens snelle vertrek!
Gewoon alleen gaan, andere mensen zijn pure ballast!
Ik herinner me nog goed mijn eerste lange weekend (alleen) in Londen. Wat een party was dat! *O*
Mijn reisverslagen
pi_125790615
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:58 schreef MissionPhailed het volgende:
Niet om nu erg negatief over te komen maar als ik denk aan single reizen dan denk ik nou niet direct om naar een stad als London heen te gaan. Met alleenreizen denk ik eerder aan streken waar je niet op elke hoek een atm machine hebt staan en allerlei luxe coffeeshops of welke andere winkels ook.

Sowieso geen wereldstad/metropool met weinig natuurschoon en bergen.

Mijn voorkeuren en bezoeken ooit als ik geen vaste partner had was o.a. Zuid-Amerika (Argentinië,Brazilië.Suriname e.d.) of midden-Amerika (Honduras,Mexico e.d.) als je over het westelijk halfrond van deze aardbol praat. En je dan niet ophouden in de welbekende wereldsteden of plaatsen waar het massa toerisme welig tiert.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 11:07:16 ]
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:30:03 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125791026
Latijns Amerika vond ik zelf ook wat spannender en avontuurlijker dan de standaard bestemmingen in Azië. Maar waar je ook heen gaat (land, continent, stad, natuur,...) alleen reizen heeft altijd zijn eigen charme en mogelijkheden! Ik doe niet anders meer en zou ook niet anders meer willen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:32:42 #42
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_125791070
Och, ik vond mijn stedentrip Lissabon ook geweldig hoor. Niet avontuurlijk maar wel de eerste keer dat ik alleen weg was en ik heb genoten.
Volgend voorjaar in mijn upje een deel van de Camino de Compostela lopen, zojuist besloten.
pi_125791101
Interessant! Wil nog heel graag alleen door Iran reizen en nog een aantal Arabische landen. Iemand die dit reeds gedaan heeft?
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:35:00 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125791112
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
Interessant! Wil nog heel graag alleen door Iran reizen en nog een aantal Arabische landen. Iemand die dit reeds gedaan heeft?
* meldt
Mijn reisverslagen
pi_125791128
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

* meldt
Welke landen heb je gedaan?
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:37:08 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125791158
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Welke landen heb je gedaan?
Iran, Syrië, Jordanië, Palestina, Egypte, Dubai en Marokko
Mijn reisverslagen
pi_125791173
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Iran, Syrië, Jordanië, Palestina, Egypte, Dubai en Marokko
Aha, en wat vond je ervan? Ben erg benieuwd naar jouw ervaring.

En even wat specifieker, waar in Marokko ben je geweest? Wat vond je van mijn land? :D
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:55:08 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125791512
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Aha, en wat vond je ervan? Ben erg benieuwd naar jouw ervaring.
Geweldig, zoals elke reis eigenlijk. Erg veel te zien en sommige landen zijn/waren spotgoedkoop.
In Iran heb ik 3 weken in m'n eentje rondgereisd, Syrië en Jordanië samen 3 weken (veel te kort), Egypte 3-4 weken, Palestina in en uit tijdens 3 weken Israël, Dubai 2 dagen en Marokko een dag of 4 (uitstapje met de boot vanuit Spanje).

quote:
En even wat specifieker, waar in Marokko ben je geweest? Wat vond je van mijn land? :D
Ik ben met de boot vanuit Spanje gekomen en dan met de trein vanuit Tanger naar Marrakech. Tijdens die (nacht)trein reis een paar keer met de dood bedreigd omdat ik weigerde drugs te kopen. Welkom in Marokko :'). Maar Marrakech was wel enorm tof, vooral het eten s'avonds op Jemaa al Fnaa :9. Is wel inmiddels 17 jaar geleden... Veel meer heb ik helaas niet gezien dus ik moet/ga nog een keer terug.

Ik heb altijd gevoel dat hoe meer je naar het oosten gaat hoe relaxter het wordt. In Marokko was het een beetje uitkijken op die nachttrein. En je bagage moet je letterlijk vasthouden want anders ben je het gewoon kwijt. Snachts kwamen er dievenbendes op die trein een paar stations voor Marrakech en vlak voor Marrakech gaan ze er weer af (met buit). Dat zag je gewoon gebeuren en niemand doet er iets tegen. Egypte is veilig maar je moet wel goed op je spullen letten en de verkopers zijn irritant maar verder geen problemen. Palestina is een zelfde verhaal. Syrië, Jordanië en Iran zijn/waren veilig en probleemloos.
Mijn reisverslagen
pi_125796753
Selang, er heerst inderdaad een behoorlijk cultuurverschil tussen het Midden-Oosten en Noord-Afrika. En tjah, dat is typisch Marokko he! Mijn broertje zat een keer in de taxi van Tanger naar Tetouan met een aantal toeristen. Nou is dat een behoorlijke weg met veel bochten, waar je dus nauwlettend moet oppassen. De taxichauffeur pakte zo tijdens het rijden een papiertje cocaïne bij en tijdens het rijden snoof hij even cocaïne zonder enige schaamte. De toeristen helemaal in schok natuurlijk, maar mijn broertje keek er niet vreemd van op want we weten dat dat gewoon iets normaal is bij de Marokkanen. Maar dat maakt Marokko voor ons tenminste ook leuk. Alles kan daar gewoon...

Welke steden heb je in Iran bezocht?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 15:48:33 ]
  zaterdag 27 april 2013 @ 15:58:27 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125797019
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

Welke steden heb je in Iran bezocht?
Uit het hoofd: Tehran, Qom, Isfahan, Jazd, Kerman, Shiraz en Mashad.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:01:59 #51
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125810592
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:30 schreef SeLang het volgende:
Latijns Amerika vond ik zelf ook wat spannender en avontuurlijker dan de standaard bestemmingen in Azië.
Alleen de Filipijnen vond ik vergelijkbaar met Latijns-Amerika, Thailand, Maleisië en Singapore zijn een stuk minder avontuurlijk, inderdaad. Het noordoosten van Borneo (Semporna, Mabul en Sipadan) leek dan wel weer een stukje Filipijnen.
pi_125924606
Leuk topic!

Ik ben eind 2011 op exchange geweest in Canada. Heb uiteindelijk helaas niet al te veel van het land kunnen zien omdat ik er vooral was om te studeren, maar heb op het einde nog een week Toronto gedaan. Voor de eerste keer in m'n eentje in een grote stad, ik vond het heerlijk! :) Met niets en niemand rekening hoeven te houden, geweldig.

Nu begint het weer te kriebelen om alleen op reis te gaan. Ik hoop dat het qua tijd en financiën lukt om deze zomer nog wat te doen, maar ik denk het niet eigenlijk. Mocht het niet lukken, dan trakteer ik mezelf op een rondreis door (een deel van) Scandinavie als ik afgestudeerd ben. Gelijk wat om naar uit te kijken ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:39:17 #53
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_125984918
Rond nu een alleenreis trip in Myanmar af: een land zonder atm's, zonder mobiel netwerk (voor buitenlanders), vrijwel geen internet, en constant stroomstoring. Erg leuk om te doen.
Beginnerstip: boek de slaaplocatie niet al van tevoren, maar spreek de leukste/fijnste mensen in de bus er naar toe aan en sluit daar bij aan. Er is toch altijd wel plek voor 1, en je hebt gelijk contact met de leukste mensen waarmee je dag erna mooi omgeving kunt verkennen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:49:08 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125988021
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:39 schreef Grumpey het volgende:
een land zonder atm's, zonder mobiel netwerk (voor buitenlanders), vrijwel geen internet, en constant stroomstoring.
Ik heb sowieso nooit een telefoon of computer bij me...
En reserveren is inderdaad voor mietjuhs.
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:54:53 #55
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_125988204
Heb geen pc, wel telefoon. Whatsapp is mijn connectie met het thuisfront daarmee, bellen doe ik er niet mee.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:25:54 #56
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125989186
Reserveren is in principe nooit nodig, behalve rond nieuwjaar in een grote stad (In de westerse wereld), of bij sommige andere grote evenementen. Caranval in Rio, Las Fallas in Valencia, Feria de Abril in Sevilla, Semana Santa...
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:27:37 #57
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125989242
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:54 schreef Grumpey het volgende:
Heb geen pc, wel telefoon. Whatsapp is mijn connectie met het thuisfront daarmee, bellen doe ik er niet mee.
Bij hele lange trips kunnen ze m'n blog lezen, bij korte trips stuur ik af en toe een SMS'je.
Al die chatnetwerken begin ik niet aan tijdens het reizen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:28:07 #58
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125989265
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb sowieso nooit een telefoon of computer bij me...
En reserveren is inderdaad voor mietjuhs.
Je hebt ook geen telefoon bij je als je alleen de bergen in gaat?
pi_125989565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:39 schreef Grumpey het volgende:
Rond nu een alleenreis trip in Myanmar af: een land zonder atm's, zonder mobiel netwerk (voor buitenlanders), vrijwel geen internet, en constant stroomstoring. Erg leuk om te doen.
Beginnerstip: boek de slaaplocatie niet al van tevoren, maar spreek de leukste/fijnste mensen in de bus er naar toe aan en sluit daar bij aan. Er is toch altijd wel plek voor 1, en je hebt gelijk contact met de leukste mensen waarmee je dag erna mooi omgeving kunt verkennen.
Heerlijk! O+ Myanmar O+
Zo fijn om een maand (haast) niet bereikbaar te zijn :D :Y Alleen reizen vind ik trouwens ook meestal heerlijk! Wel vaak even een drempeltje over, maar als ik eenmaal op weg ben, kan ik er echt van genieten.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:45:08 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125989793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je hebt ook geen telefoon bij je als je alleen de bergen in gaat?
Nope
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:49:49 #61
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125989938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nope
Hoe zorg je dan dat je contact krijgt met de buitenwereld als je iets breekt?
De enige reden dat je tegenwoordig redelijk veilig alleen de bergen in kan, is juist de mogelijkheid tot communicatie. Je heb immers vrijwel overal bereik, behalve op plekken waar je zéker niet alleen moet gaan ronddolen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:58:03 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125990260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:49 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De enige reden dat je tegenwoordig redelijk veilig alleen de bergen in kan, is juist de mogelijkheid tot communicatie. Je heb immers vrijwel overal bereik, behalve op plekken waar je zéker niet alleen moet gaan ronddolen.
Niet, dan ga ik gewoon dood in principe :P. Maar 15 jaar geleden was dat toch precies hetzelfde? Verder doe ik trouwens geen al te gevaarlijke dingen.
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:00:08 #63
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125990341
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet, dan ga ik gewoon dood in principe :P. Maar 15 jaar geleden was dat toch precies hetzelfde? Verder doe ik trouwens geen al te gevaarlijke dingen.
15 jaar geleden gingen minder mensen alleen op pad, denk ik.
Nu wordt je vaak al een beetje raar aangekeken, zo van 'dat is toch gevaarlijk'. En dan zeg ik: ik kan gewoon bellen als ik met een gebroken poot in het ravijn lig. Daarnaast pas ik natuurlijk goed op.
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:40:58 #64
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_126001622
Ik neem wel altijd mn telefoon mee maar zet hem in principe uit behalve in noodgevallen. Spreek mn familie, lief en vrienden wel weer als ik thuis ben :)
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:51:17 #65
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126002277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:40 schreef saaw het volgende:
Ik neem wel altijd mn telefoon mee maar zet hem in principe uit behalve in noodgevallen. Spreek mn familie, lief en vrienden wel weer als ik thuis ben :)
Dat dus.
Een telefoon ook niet voor noodgevallen bij de hand hebben, is suïcidaal.

Al had ik in Latijns-Amerika ook geen telefoon bij me, die werd namelijk na één week uit een hostel gejat. Maar daar was ik nog onervaren en deed weinig aan solo-hiken in de bergen. Nu doe ik dat wel, en neem ik dus veel betere voorzorgmaatregelen.
pi_126103992
Iemand nog een tip voor een goede bestemming voor een alleenreizende (v, mid 20)?

Ik wil in juni 2 weken weg, ergens warm, droog en veilig. Houd van cultuur, lekker eten, steden en strand; geen fan van sportieve activiteiten of all in. Al eerder gebackpackt in oa Australië en Thailand, nu helaas maar 2 weken de tijd. Ik heb geen rijbewijs dus rondreizen moet met bus of trein.
  zondag 5 mei 2013 @ 22:21:00 #67
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126110433
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:32 schreef Sachaaa het volgende:
Iemand nog een tip voor een goede bestemming voor een alleenreizende (v, mid 20)?

Ik wil in juni 2 weken weg, ergens warm, droog en veilig. Houd van cultuur, lekker eten, steden en strand; geen fan van sportieve activiteiten of all in. Al eerder gebackpackt in oa Australië en Thailand, nu helaas maar 2 weken de tijd. Ik heb geen rijbewijs dus rondreizen moet met bus of trein.
Europa: Sevilla, Granada en de kust of San Sebastian, Bilbao en de kust.

Buiten Europa: Mexico.
  maandag 6 mei 2013 @ 08:29:16 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126118742
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Alleen de Filipijnen vond ik vergelijkbaar met Latijns-Amerika,
Sowieso deed het me aan Latijns-Amerika denken. Hele open mensen die van hun hart geen moordkuil maken, veel lachen en plezier maken etc.

Maar het is wel makkelijker reizen dan Latijns-Amerika omdat bijna iedereen Engels als tweede taal heeft. In Batad (Noord Luzon) heb ik nog bier zitten zuipen met twee bejaarde vrouwen die mij alle roddels van het dorp vertelden :D. In het dal hadden ze geen elektriciteit dus dan wandelden ze met zaklampjes naar boven naar het guesthouse waar ik verbleef want daar was een koelkast met koud bier. Van hun kreeg ik gewoon alle roddels van het dorp te horen: wie heeft er ruzie met wie, wie gaat er vreemd met wie,... _O-.
Mijn reisverslagen
  maandag 6 mei 2013 @ 10:20:01 #69
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126120623
Ja, de Filipijnen is mooi! Ik noem ook altijd dat Engels als groot voordeel. Dat realiseren veel mensen zich niet, ze denken vaak dat het een soort Vietnam in eilandvorm is ofzo...

Oh, als je Spaans spreekt, vind ik Latijns Amerika niet moeilijker te bereizen dan de Filipijnen. Eerder makkelijker, vanwege de bussen. De ervaring is wel wat mooier in de Filipijnen, toch door de taal, het niveauverschil is er niet.
  maandag 6 mei 2013 @ 13:07:51 #70
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_126125488
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:32 schreef Sachaaa het volgende:

Budget?

Brazilië misschien? Of wil je niet te ver vliegen?
Check mijn band Glorybox
pi_126195770
Ver vliegen is geen probleem maar is Brazilië ook veilig als vrouw alleen?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:00:49 #72
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_126196686
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:46 schreef Sachaaa het volgende:
Ver vliegen is geen probleem maar is Brazilië ook veilig als vrouw alleen?
Dat weet ik niet uit eigen ervaring, maar van wat ik hoor is het niet zo'n probleem.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:01:20 #73
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126263373
Aankomende juni ga ik waarschijnlijk weer eens met eigen auto op pad. Ik denk aan een mix van wijdse natuur en steden maar weet nog niet precies hoe de route zal verlopen. Wél wordt duidelijker dat de eerste bestemming Berlijn wordt en daar dan enkele dagen bivakkeren, en nadien doorkarren naar de volgende hoofdbestemming (richting Tsjechië of Zweden ... ). Duur v/d trip zal ergens tussen 8 en 14 dagen liggen.
pi_126263491
quote:
6s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Aankomende juni ga ik waarschijnlijk weer eens met eigen auto op pad. Ik denk aan een mix van wijdse natuur en steden maar weet nog niet precies hoe de route zal verlopen. Wél wordt duidelijker dat de eerste bestemming Berlijn wordt en daar dan enkele dagen bivakkeren, en nadien doorkarren naar de volgende hoofdbestemming (richting Tsjechië of Zweden ... ). Duur v/d trip zal ergens tussen 8 en 14 dagen liggen.
Klinkt leuk! :Y
Misschien is dat ook nog wel wat voor mij dit jaar, een autotripje. Het liefst zou ik gewoon weer ver en lang gaan, maar dat is nu even niet verstandig/handig (al kost het rijden van lange stukken misschien wel net zoveel van mijn energie). Met de auto nooit op vakantie geweest (wel autotripjes maar dan met gehuurde auto in het buitenland) en al helemaal niet in mijn eentje, maar lijkt me best leuk :)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:21:46 #75
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126264104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:04 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Klinkt leuk! :Y
Misschien is dat ook nog wel wat voor mij dit jaar, een autotripje. Het liefst zou ik gewoon weer ver en lang gaan, maar dat is nu even niet verstandig/handig (al kost het rijden van lange stukken misschien wel net zoveel van mijn energie). Met de auto nooit op vakantie geweest (wel autotripjes maar dan met gehuurde auto in het buitenland) en al helemaal niet in mijn eentje, maar lijkt me best leuk :)
Ja, je hebt veel vrijheid op die manier én tevens redelijk wat aanspraak van mede-toeristen, lokale bewoners, met een beetje pech soms politie (in mijn geval dan :+ ). Kosten variëren behoorlijk in Europa; in Tsjechië kost een stevige maaltijd soms slechts een paar euro terwijl je in Noorwegen voor een kale hamburger zomaar 15 euro kunt lappen ...
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:37:53 #76
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_126264689
Hier wordt het ipv 5 weken rondtrekken toch een stedentripje in mijn uppie en misschien nog even 10 dagen luieren met z'n 2.
Krijg een pup dus tja, dat gaat niet samen. Manlief gaat eind mei naar Moskou voor een week, ik wil wat makkelijkers. Lekker weer, leuke mensen, lekker en liefst goedkoop eten, gewoon beetje rondslenteren en op een terrasje lekker lezen. Zit te denken aan Porto maar ben ook al in Lissabon geweest dus een ander land zou ook wel prima zijn.
  Boks-Chick donderdag 9 mei 2013 @ 15:38:51 #77
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126264724
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:49 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

wat mij altijd is aangeraden is, om je hotel/verblijfplek te vertellen welke route je ongeveer gaat lopen en wanneer je ongeveer terug denkt te zijn. Verre van waterdicht, maar als je dan niet terug bent komt er vanzelf een search en rescue. Zo werkt het iig wel in Italie en Nieuw Zeeland. :P
lolwut
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:42:08 #78
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_126264849
Nou, Debrecen zal het wel worden, 30 euro retour dus dat is makkelijk :P
pi_126267284
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:21 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ja, je hebt veel vrijheid op die manier én tevens redelijk wat aanspraak van mede-toeristen, lokale bewoners, met een beetje pech soms politie (in mijn geval dan :+ ). Kosten variëren behoorlijk in Europa; in Tsjechië kost een stevige maaltijd soms slechts een paar euro terwijl je in Noorwegen voor een kale hamburger zomaar 15 euro kunt lappen ...
Ok, goed om te horen. Met backpacken heb je altijd zo contact, maar vraag me altijd af of dat in Europa (met auto) ook wel zo is. Verder gaat het me niet zo om de kosten, maar om mijn eigen energiepeil ;).
pi_126323481
Leuk, ik ben in Oktober afgelopen jaar 10 dagen naar Schotland geweest. Is mij uitermate goed bevallen, zowel Schotland als het alleen reizen. Deze zomer, 7 Juni, drie weken in mijn eentje naar Thailand. Kan niet wachten! Het begint nu wel heel erg dichtbij te komen!
pi_126323488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 16:49 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ok, goed om te horen. Met backpacken heb je altijd zo contact, maar vraag me altijd af of dat in Europa (met auto) ook wel zo is. Verder gaat het me niet zo om de kosten, maar om mijn eigen energiepeil ;).
Trouwens, roadtrip lijkt me ook wel weer gezelliger met zijn tweeën. Misschien omdat ik anders toch alleen maar op de weg let en de omgeving dan nauwelijks zie ofzo :P.
pi_126326679
Ik ben zelf best eenzaam, daardoor ook nooit zelfstandig (d.w.z. zonder ouders) op vakantie geweest en ik heb weinig meegemaakt in het leven. Ik zou graag dat saaie leventje een beetje willen doorbreken en zit eraan te denken alleen op vakantie te gaan. Zelf lijkt het mij wel wat om te backpacken in Europa (zuiden of oosten). Gewoon tentje op de rug en gaan. Heb alleen twijfels of zoiets wel realistisch is als ik verder geen enkele reiservaring heb + angst dat het tegenvalt en ik mij alleen nog maar eenzamer voel. Overigens, ik ben twintig. Budget is max. 1000,-
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:43:00 #83
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126327424
Doen ... ! Het zal je nog verbazend hoe initiatiefrijk lokale bewoners en mede-reizigers kunnen zijn qua contact. In 2011 reed ik met eigen auto door één van de desolaatste en verlaten gebieden van Europa (berggebied van Zuid-Noorwegen) en had toch verrassend vaak contact. Zal in het zuiden en oosten van Europa al helemaal het geval zijn. Schijnt dat men in voormalig Joegoslavië verrassend gastvrij zijn ..
pi_126327826
Ik kan ook uit eigen ervaring spreken, dat het je op jezelf juist heel makkelijk nieuwe mensen leert kennen! Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan of jij zelf een sociaal persoon bent!

Binnen no-time had ik in een hostel vrienden gemaakt met mensen uit Amerika, Zweden, Australië, Nieuw Zeeland en weet ik al niet wat nog meer. Kortom zeker realistisch en zeker aan te raden!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 08:37:41 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126338153
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:32 schreef Tarkovski het volgende:
Gewoon tentje op de rug en gaan. Heb alleen twijfels of zoiets wel realistisch is als ik verder geen enkele reiservaring heb
Gaat prima, is hartstikke leuk! Zo ben ik ook begonnen en toen had ik ook amper ervaring.

quote:
+ angst dat het tegenvalt en ik mij alleen nog maar eenzamer voel. Overigens, ik ben twintig. Budget is max. 1000,-
Vraag jezelf af: wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat is dat het inderdaad tegenvalt. Maar dan heb je toch iets gewonnen want dan weet je dat ook weer. Maar waarschijnlijk gaat het niet tegenvallen.

Hou er trouwens rekening mee dat er veel variatie is tussen campings waar je je tentje neerzet. Soms zijn dat familie campings met vooral caravans en lokale families. Daar is geen hol aan (kwa camping, het reizen zelf wel natuurlijk). Andere zijn typische "intererrail campings" vol met jonge mensen en kleine tentjes. Daar kom je massa's mensen tegen.
Mijn reisverslagen
  Boks-Chick zaterdag 11 mei 2013 @ 08:51:08 #86
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126338242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:32 schreef Tarkovski het volgende:
Ik ben zelf best eenzaam, daardoor ook nooit zelfstandig (d.w.z. zonder ouders) op vakantie geweest en ik heb weinig meegemaakt in het leven. Ik zou graag dat saaie leventje een beetje willen doorbreken en zit eraan te denken alleen op vakantie te gaan. Zelf lijkt het mij wel wat om te backpacken in Europa (zuiden of oosten). Gewoon tentje op de rug en gaan. Heb alleen twijfels of zoiets wel realistisch is als ik verder geen enkele reiservaring heb + angst dat het tegenvalt en ik mij alleen nog maar eenzamer voel. Overigens, ik ben twintig. Budget is max. 1000,-
Wat SeLang zegt! Wat is het ergste wat mis kan gaan?

Als je naar het zuiden (italië, spanje, kroatie oid) gaat, dan is het antwoord eigenlijk vrij simpel, niets meer of minder als in Nederland. Ook over eventuele taalbarrières hoef je je niet druk te maken. Enige tip: leer iemand begroeten in zijn of haar taal, meer hoef je niet te weten buiten je basic Engels/Duits.

Als je vervolgens beleefd en netjes je best doet om je duidelijk te maken wanneer je bijv. de weg vraagt, zal je zien dat de ander vreselijk zijn best gaat doen om jou te helpen. Ik ben in al die jaren alleen er op uit nog nooit anders tegen gekomen!

De eerste keer alleen op pad vond ik zelf ook vre-se-lijk spannend. Ik doe het nu sinds een jaar of 10, en wil eigenlijk niet anders, want de vrijheid en mensen die je ontmoet is onbetaalbaar. Stedentripjes enzo is prima met vrienden oid, maar mijn echte vakantie is alleen op pad. Je kan dan ook heerlijk alles even achter je laten. Je zal het een geweldig avontuur gaan vinden. Heel veel plezier alvast ;).
lolwut
  zaterdag 11 mei 2013 @ 09:06:32 #87
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126338372
Ik heb helemaal in het begin ook weleens met iemand samen gereisd. Maar dan ontdek je dat dat alleen maar overbodige ballast is....

Op reis kom je veel mensen tegen en soms klikt het zo goed dat je samen of met een groepje verder reist. Maar na 1-2 dagen is het me dan ook weer volkomen duidelijk waarom ik liever alleen reis :+.
Mijn reisverslagen
pi_126339340
Dat gevoel herken ik, alleen vindt mijn vriendin het niet zo leuk als ik haar thuislaat :').
pi_126411752
Nou, ik ga volgende week alleen naar Marokko. :D
  maandag 13 mei 2013 @ 05:49:27 #90
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_126418387
Leuke en goed te bereizen bestemming, veel plezier!
pi_126656028
TVP! Kom dit topic toevallig tegen, maar nu geen tijd om het door te lezen, en daarbij bezig met UITERST belangrijke zaken.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 23:50:51 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126659660
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 09:06 schreef SeLang het volgende:
Ik heb helemaal in het begin ook weleens met iemand samen gereisd. Maar dan ontdek je dat dat alleen maar overbodige ballast is....

Op reis kom je veel mensen tegen en soms klikt het zo goed dat je samen of met een groepje verder reist. Maar na 1-2 dagen is het me dan ook weer volkomen duidelijk waarom ik liever alleen reis :+.
In de Filipijnen heb ik het toch voor elkaar gekregen om twee weken samen te reizen met een Brit en twee Deense meiden. Dat was in dat land wel leuk en nuttig (door het gebrek aan dorms...).
pi_126662397
Ik heb vorig weekend voor het eerst in mijn eentje gereist. Tegenwoordig is er niemand meer van mijn vrienden die zo tussendoor een reisje wilt doen (samenwonen/trouwen/kinderen/huis kopen).

Ik ben een weekendje naar Manchester geweest. Daar 2 overnachtingen in een hostel gedaan.
De eerste dag was wel ff wennen. Gelijk toen ik op mijn kamer kwam (10 mixed bedroom), kwam er toevallig een kamergenoot binnen. Een Japanner :)

Daar direct een gesprek mee aangeknoopt en was echt leuk om te doen. Gebruik sinds de middelbare school zelden Engels, maar het geen heel het weekend toch veel beter dan ik ooit had verwacht :P

Paar momentjes wel dat ik in mezelf dacht van ja nu zit ik hier alleen of loop ik hier maar wat alleen door de stad. Maar verder echt veel mensen leren kennen en een superweekend gehad!

Binnenkort zeker weer een weekendje boeken. ik denk naar Boedapest.

Verder ga ik ook van de zomer interrailen. Begin bij Milaan. Zo via Munchen, Wenen, Praag en Berlijn weer terug naar huis.
Ik zou normaal gezien alleen gaan, maar een neefje van mij leek het ook wel heel leuk, dus hij gaat dan wel mee. Zullen we vast niet zoveel mensen leren kennen als ik vorige week in mijn eentje, maar dan heb ik wel reisgezelschap in de trein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')