abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121519903
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:23 schreef Marco001 het volgende:
Ambipur, ben zelf dus zo'n verlegen persoon. Zal niet uit mijzelf iemand benaderen voor sociaal contact, maar als dat 1e contact eenmaal is geweest...
Nou, bij mij verschilt dit :) Moet wel zeggen dat het in een ander land wat makkelijker is om in contact te komen met anderen, omdat mensen daarvoor openstaan.
Het is als vrouw wat lastiger.. Mannen willen soms meer dan alleen een praatje :P
pi_121520177
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:39 schreef Wolken het volgende:
Ik ben 2,5 jaar geleden met een groepsreis geweest door Zweden heen en ik kan echt zeggen dat dat waarschijnlijk mijn leukste vakantie ooit was. Met 8 man in een busje en met 8 tentjes en een slaapzak rondtrekken en wildkamperen. Doodeng vond ik het op weg naar het vertrekpunt, maar na 15 minuten hadden we al de grootste lol. Maar je moet het dan wel net treffen met je groep.
Tof!
Weet je nog welke organisatie?

Zit er wel eens over te denken om een reis via SNP te boeken.

Ambipur, dat klopt opzich wel, en het scheelt ook enorm als men daar goed Engels of Duits spreekt, maar toch. (en dan ben ik nog taxichauffeur ook. :P )

Overigens, schiet me net te binnen, ik ben wel eens in mijn eentje een weekend weg geweest(Nurnburg, voor de obvios reasons daar.) en dat was toen best tof. Lekker mijn eigen ding kunnen doen wat het grote voordeel is van alleen op vakantie gaan.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_121521481
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:45 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tof!
Weet je nog welke organisatie?

Zit er wel eens over te denken om een reis via SNP te boeken.

Ambipur, dat klopt opzich wel, en het scheelt ook enorm als men daar goed Engels of Duits spreekt, maar toch. (en dan ben ik nog taxichauffeur ook. :P )

Overigens, schiet me net te binnen, ik ben wel eens in mijn eentje een weekend weg geweest(Nurnburg, voor de obvios reasons daar.) en dat was toen best tof. Lekker mijn eigen ding kunnen doen wat het grote voordeel is van alleen op vakantie gaan.
Jazeker, dat was met deze: http://www.nosun.nl/ .

Zelf denk ik erover om weer met deze reisorganisatie te gaan, maar dan naar Litouwen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_121528598
Interessant topic. Ik wil ook alleen op vakantie. Ik ben alleen bang dat ik me niet echt zal kunnen vermaken. :')Mijn vakanties bestaan tot nu toe alleen maar uit 4-6 weken verblijven in ons huisje in het buitenland en een weekje strand. Zo'n vakantie door de regenwoud, jungle, woestijn lijkt me wel wat.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2013 23:04:37 ]
  maandag 14 januari 2013 @ 10:15:31 #105
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121537816
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:30 schreef Bombshell het volgende:
Dubai is alleen nou net een locatie waar je niet heel gemakkelijk in contact komt met andere reizigers. Er zitten niet veel backpackers omdat het vrij duur is. Het is erg bijzonder om te zien allemaal maar een week lijkt me persoonlijk net wat te veel.

Maar als je het graag wilt zien moet je het zeker doen.
Dit weekend hoorde ik van iemand dat het voor een strandvakantie ook niet echt fijn is.
Dat het zelfs in de winterperiode als het niet zo gloeiend heet is, toch niet prettig is om op het strand te liggen. Dat het nog door de luchtvochtigheid veels te heet is.

Heeft iemand daar ervaring mee?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121537900
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:15 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dit weekend hoorde ik van iemand dat het voor een strandvakantie ook niet echt fijn is.
Dat het zelfs in de winterperiode als het niet zo gloeiend heet is, toch niet prettig is om op het strand te liggen. Dat het nog door de luchtvochtigheid veels te heet is.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Wat ik van een maat van me gehoord heb die regelamtig naar die zandbak gestuurd wordt dat hiij niet blij wordt van de temperaturen daar ook in de winter niet. Hij is wel geen echte zonaanbidder, maar zelfs in de schaduw buiten wordt hij niet vrolijk van de hitte en gaat dan binnen zitten.

De bushokjes daar hebben blijkaar ook airco in de hokjes.

Taxis rijden rond met de luchtcirculiatie op de stand als je door een tunnel rijdt omdat anders de airco het niet gekoeld krijgt.
  maandag 14 januari 2013 @ 10:20:57 #107
206580 Luxuria
pi_121537940
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:01 schreef Keteltje1 het volgende:
Ik kan het je zeker aanraden. Ben zelf 2 keer met een singlereis meegeweest naar the US en ga dit jaar helemaal alleen naar New York. De perfecte stad om alleen naartoe te gaan.
New York wil ik ook zeker nog naar toe, lijkt me echt super.
Zo'n single- of groepsreizen lijken me ook wel grappig, maar volgens mij zijn die erg prijzig of niet?
pi_121537976
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:20 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Zo'n single- of groepsreizen lijken me ook wel grappig, maar volgens mij zijn die erg prijzig of niet?
Valt vaak wel mee omdat je op gedeelde kames slaapt, als je een eenpersoons kamer neemt is het een stuk duurder. Oke als je bakcpacked en in hostels slaapt dat is nog goedkoper.

Voor een stad alleen zou ik ook geen groepsries nemen.
  maandag 14 januari 2013 @ 10:23:11 #109
206580 Luxuria
pi_121537996
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat ik van een maat van me gehoord heb die regelamtig naar die zandbak gestuurd wordt dat hiij niet blij wordt van de temperaturen daar ook in de winter niet. Hij is wel geen echte zonaanbidder, maar zelfs in de schaduw buiten wordt hij niet vrolijk van de hitte en gaat dan binnen zitten.

De bushokjes daar hebben blijkaar ook airco in de hokjes.

Taxis rijden rond met de luchtcirculiatie op de stand als je door een tunnel rijdt omdat anders de airco het niet gekoeld krijgt.
Dat klinkt inderdaad niet echt geweldig. Ik kan ook nog eens niet goed tegen airco, na een paar dagen word ik daar ziek van.
Dan misschien Dubai toch maar als een tussenstop van een dag of 2 i.p.v. een hele vakantie :)
  maandag 14 januari 2013 @ 10:27:01 #110
206580 Luxuria
pi_121538075
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:15 schreef Evi_90 het volgende:
Helemaal alleen zou ik nooit doen. Is mij ooit (zeer) slecht bevallen. Nu ga ik meestal met groepsreizen mee. Ben van plan dit jaar wat bij TrekAmerica te boeken. :)
Wat voor reis heb je toen alleen gemaakt en wat is er zo slecht bevallen?
  maandag 14 januari 2013 @ 10:27:47 #111
206580 Luxuria
pi_121538092
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:04 schreef krullebol81 het volgende:
http://www.fox.nl/single-(...)iland/reisinformatie

3 jaar geleden deze single reis gemaakt. Top vakantie gehad. Heb je zin in gezelschap, sluit je bij de groep aan, wil je ff 'rust' dan trek je je terug. Aan niemand hoef je je te verantwoorden.
Ziet er goed uit, iets om in gedachten te houden.
pi_121538559
Zeker doen! Ik zou er - als je er geld voor hebt - lekker voor een maand alleen op uitgaan. Ticket boeken naar een land wat je erg trekt en dan maar zien waar het schip strandt.
pi_121538572
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:15 schreef Ambipur het volgende:
Interessant! Wil ook alleen op reis. Hoewel ik niet sociaal beperkt ben, vraag ik me wel af hoe dat gaat als je iets verlegen bent. Vind het fijn mezelf in het diepe te gooien en te kijken of ik zwem.
Ik kan zelf een enorme autist zijn :P maar als ik alleen aan het reizen ben is dat niet echt een probleem. De stap om contact te maken met andere reizigers en vaak ook lokale bevolking is erg klein. Zelf heb ik ook een keer een groepsreis gemaakt, maar dat is me minder bevallen omdat ik niks met de rest van de groep had en het uiteindelijk zelfs veel minder sociaal was dan alleen rondtrekken.

Moet wel zeggen dat ik het vorig jaar wat minder vond toen ik in Salta in Argentinie was. Ik spreek geen Spaans, dus contact met de lokale bevolking was heel beperkt en er bleken ook heel weinig solo backpackers rond te lopen, wat contact dan wel weer een stuk lastiger maakt. Maar uiteindelijk gewoon veel rondgelopen, veel gelezen en me alsnog prima vermaakt.
pi_121538628
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:45 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ik kan zelf een enorme autist zijn :P maar als ik alleen aan het reizen ben is dat nooit een probleem. De stap om contact te maken met andere reizigers en vaak ook lokale bevolking is erg klein. Zelf heb ik ook een keer een groepsreis gemaakt, maar dat is me minder bevallen omdat ik niks met de rest van de groep had en het uiteindelijk zelfs veel minder sociaal was dan alleen rondtrekken.
True dat. Juist als je alleen reist ontmoet je veel sneller andere mensen is mijn ervaring. En ik vind de vrijheid die je dan ervaart echt onbetaalbaar.
pi_121538663
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:27 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, iets om in gedachten te houden.
Ik zou nooit voor fox kiezen dat zijn erg grote groepen waar mee men reist, bijna geen mogelijkheden om van het standaard programma af te wijken omdat je met 1 grote bus rijdt, dan zou ik voor djoser/ koning aap / shoestring gaan, vaak groepen van maximaal 24 mensen die reizen met kleinere busjes waardoor de mogelijkheid er vaak is dat een gedeelte van de groep iets anders kan gaan doen.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 11:09:55 #116
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121539201
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:20 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van wat je prijzig vindt.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 14 januari 2013 @ 11:18:33 #117
206580 Luxuria
pi_121539446
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van wat je prijzig vindt.
Meer dan ¤1000,- voor 8 a 10 dagen denk ik.
Ligt er ook een beetje aan waar je heen gaat.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 11:21:39 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_121539544
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Meer dan ¤1000,- voor 8 a 10 dagen denk ik.
Ligt er ook een beetje aan waar je heen gaat.
Oke. Ik kan me iets herinneren van dat ik, in 2004, toen ik alleen ging, maar dus wel in een reisgezelschap, maar dus alleen op een hotelkamer, voor 2 weken rondreis westkust VS iets van 2000 euro heb betaald. Exacte bedrag weet ik niet meer, maar zoiets was het.

Je kunt natuurlijk even gauw op Kras kijken bij een rondreis, en dan even invullen, tot het boekmoment, dan kun je checken wat zoiets voor 1 persoon tegenwoordig moet kosten?
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 11:28:09 #119
16180 crew  CoolGuy
pi_121539708
oke, ik heb zelf al voor je gekeken. Bij bv Kras, The Great Western Highlights, USA, vertrek op 14 juni, gegarandeerd vertrek, voor 1 persoon, zit je op 2.009 euro:

http://www.kras.nl/vakant(...)hlights/dagprogramma

Heb je overigens wel een te gekke reis, dat dan weer wel. Bij Kras is het reisgezelschap volledig Nederlands. Toen ik in 2004 ging ging ik niet met Kras, maar met iets waar ik even niet meer op kan komen. Was wel perfect verzorgd, en was internationaal gezelschap.
pi_121540093
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:28 schreef CoolGuy het volgende:

Heb je overigens wel een te gekke reis, dat dan weer wel. Bij Kras is het reisgezelschap volledig Nederlands. Toen ik in 2004 ging ging ik niet met Kras, maar met iets waar ik even niet meer op kan komen. Was wel perfect verzorgd, en was internationaal gezelschap.
go go tours. ;)

Nee grapje.

Ook kras zou ik dus niet meer voor kiezen vanwege de vaak grotere groepen waarmee men reist. Damn om op kras terug te komen een keer een italie rondreis mee gemaakt, en het was net alsof we met de bejaardenclub mee gingen, was verder wel een mooie reis, een bus chauffeur die geschiedenis had gestudeerd dus van alles veel wist, maar de gemiddelde leeftijd bij die groep was 70 of zo, en mijn vriendin en ik waren toen 30 . :D
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 11:41:20 #121
16180 crew  CoolGuy
pi_121540132
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

go go tours. ;)

Nee grapje.

Ook kras zou ik dus niet meer voor kiezen vanwege de vaak grotere groepen waarmee men reist. Damn om op kras terug te komen een keer een italie rondreis mee gemaakt, en het was net alsof we met de bejaardenclub mee gingen, was verder wel een mooie reis, een bus chauffeur die geschiedenis had gestudeerd dus van alles veel wist, maar de gemiddelde leeftijd bij die groep was 70 of zo, en mijn vriendin en ik waren toen 30 . :D
Dat is onze ervaring to-taal niet. OVerigens, als je bij Kras boekt kun je de leeftijdsverdeling in categorieen zien he. Overigens is Kras maar een voorbeeld om gauw even de prijs voor 1 persoon voor een dergelijke reis te kunnen bepalen ;)
pi_121540244
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is onze ervaring to-taal niet. OVerigens, als je bij Kras boekt kun je de leeftijdsverdeling in categorieen zien he. Overigens is Kras maar een voorbeeld om gauw even de prijs voor 1 persoon voor een dergelijke reis te kunnen bepalen ;)
Die reis is wel al zo'n 15 jaar geleden toen waren de sites nog niet zover gevorderd dat de samenstelling van je reisgroep al zichtbaar was.

Maar ja zoals je wel kan merken heb ik dus meer positieve ervaringen met de shoestring/koning aap/ djoser reisorganisaties. ;)
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 11:46:18 #123
16180 crew  CoolGuy
pi_121540323
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die reis is wel al zo'n 15 jaar geleden toen waren de sites nog niet zover gevorderd dat de samenstelling van je reisgroep al zichtbaar was.

Maar ja zoals je wel kan merken heb ik dus meer positieve ervaringen met de shoestring/koning aap/ djoser reisorganisaties. ;)
Ik kan me niet meer herinneren wat de reisorganisatie was waar ik toen mee ging. Het logo was blauw met daarin in gele letters de naam van de organisatie volgens mij. Als ik m hoor/zie weet ik 't wel weer maar ja :D
  maandag 14 januari 2013 @ 11:52:21 #124
206580 Luxuria
pi_121540522
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:28 schreef CoolGuy het volgende:
oke, ik heb zelf al voor je gekeken. Bij bv Kras, The Great Western Highlights, USA, vertrek op 14 juni, gegarandeerd vertrek, voor 1 persoon, zit je op 2.009 euro:

http://www.kras.nl/vakant(...)hlights/dagprogramma

Ik ben ook even rond aan het kijken. Valt volgens mij toch best mee met de prijzen.
Ik zie hier een 15-daagse reis naar Thailand voor ¤1.361,- voor 1 persoon.

Maar goed, mij lijkt alleen of met z'n tweeën reizen wel fijner omdat je alle vrijheid hebt.
En zo'n hele grote groep weet ik ook niet of dat wat is.
Maar het kan wel fijn zijn om eerst wat ervaring op te doen voordat ik alleen zo'n reis ga maken.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:55:51 #125
206580 Luxuria
pi_121540653
Ik kan op die site trouwens niet zien hoe groot de groep is voor een bepaalde vakantie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')