Dus niet alleen een jarenlange gevangenisstraf eisen, want ze zijn oh zo zielig, maar ook uit wraak de arme man ook nog eens financieel uitkleden. De politie is je beste vriend?quote:Tijdens de rechtszaak werd eveneens duidelijk dat zes agenten een schadevergoeding willen van opgeteld 18.500 euro van Ruiter, die hen bij de actie met molotovcocktails bedreigde. Een ambtenaar van de gemeente Leudal wil een vergoeding van 650 euro.
Hierdoor moet zijn gezin het bod wat de overheid hun doet qua uitkopen wel accepteren, ook als het te weinig is om een nieuw bestaan op te bouwen, tenzij ze 18,500 thuis hebben liggen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
het wordt nog leuker:
[..]
Dus niet alleen een jarenlange gevangenisstraf eisen, want ze zijn oh zo zielig, maar ook uit wraak de arme man ook nog eens financieel uitkleden. De politie is je beste vriend?
Komt de gemeente wel goed uit zo...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:20 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hierdoor moet zijn gezin het bod wat de overheid hun doet qua uitkopen wel accepteren, ook als het te weinig is om een nieuw bestaan op te bouwen, tenzij ze 18,500 thuis hebben liggen.
Enkele tweets van iemand die bij de zaak aanwezig is. ... zal me benieuwen wat hier nu uitrolt.quote:-Veel politiemensen die bij die actie betrokken waren zijn in rechtszaal. Ze eisen vergoeding van Gijsbert voor toegebrachte schade
-Gijsbert wordt vrijgesproken voor smaad in het programma HVNL
-Rechters:het onderzoek is niet goed gedaan, dossiers niet volledig! Problemen die al jaren spelen zijn niet meegenomen en dat had gemoeten.
-Ovj moet dossiers compleet maken, alle politiemutaties dus aangiftes. Ook gemeente moet met hun dossiers afgeven
-Gijsbert vraagt wat moet ik nu. U blijft in de cel
Hoelang wordt zoiets dan uitgesteld?quote:De rechterlijke beslissing tot heropening onderzoek betekent dus geen uitspraak. #Gijsbert moet dus nog in de cel blijven, maar misschien komt zo de onderste steen boven over wat er allemaal is gebeurd de afgelopen jaren.
Ik stel voor dat ze de beerput open trekken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:51 schreef Frutsel het volgende:
RECHTZAAK GAANDE
. zal me benieuwen wat hier nu uitrolt.
Dat dus.quote:-Rechters:het onderzoek is niet goed gedaan, dossiers niet volledig! Problemen die al jaren spelen zijn niet meegenomen en dat had gemoeten.
Ik hoop dat de agenten allemaal een euro krijgen om een dropje te gaan halen, dat die 18.500 euro als smartegeld naar de Ruiter gaat en de ambtenaar van 650 euro sturen we met een politiepet het woonwagenkamp op om die mensen aan te spreken op het gedrag.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:51 schreef Frutsel het volgende:
RECHTZAAK GAANDE
[..]
Enkele tweets van iemand die bij de zaak aanwezig is. ... zal me benieuwen wat hier nu uitrolt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:36 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik hoop dat de agenten allemaal een euro krijgen om een dropje te gaan halen, dat die 18.500 euro als smartegeld naar de Ruiter gaat en de ambtenaar van 650 euro sturen we met een politiepet het woonwagenkamp op om die mensen aan te spreken op het gedrag.
beschouwen.
Dat is niet vreemd, dat is schandalig. En kennelijk signaleert ook de rechter deze tekortkoming. Je kunt het handelen van deze man niet los zien van de ellende en terreur die hij jarenlang heeft moeten doorstaan. De man is tot op het bot toe getergd en handelde voor een groot deel uit pure wanhoop, omdat hij steeds nul op het rekest kreeg bij de autoriteiten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:53 schreef ArnosL het volgende:
Ik verwacht dat ze verder gaan als de dossiers compleet zijn en dus de problemen van de jaren ervoor mee zijn genomen. Vreemd dat het OM dat niet meteen heeft gedaan.
En dat is precies het erge hiervan. Het OM weet donders goed hoe de vork in de steel zit, maar doet net alsof die woede-uitbarsting van Ruiter een op zichzelf staande gebeurtenis is. Het OM doet alsof hun neus bloedt, wat de voorgeschiedenis betreft. En dat is zeer kwalijk en beschamend.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:36 schreef Casos het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat het OM zelf ook wel door heeft dat met de gehele voorgeschiedenis het verhaal een hele andere wending krijgt. Je kan dit niet als een op zichzelf staand incident beschouwen.
De woede, kwaadheid, onbegrip en machteloosheid die ik in mijzelf voel als ik dit zo weer lees (en alle andere berichten m.b.t. deze zaak) zijn al zo sterk, het gevoel wat die man moet hebben is voor mij onbeschrijflijk en ik kan mij zijn actie dan ook zo goed voorstellen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:26 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd, dat is schandalig. En kennelijk signaleert ook de rechter deze tekortkoming. Je kunt het handelen van deze man niet los zien van de ellende en terreur die hij jarenlang heeft moeten doorstaan. De man is tot op het bot toe getergd en handelde voor een groot deel uit pure wanhoop, omdat hij steeds nul op het rekest kreeg bij de autoriteiten.
De man zit inmiddels al 7 maanden in de cel. Dat was lang genoeg geweest, maar nee... kennelijk moet zijn leven nog verder worden verwoest. Eisen politiemensen trouwens ook schadevergoedingen als ze door woonwagenbewoners worden belaagd, of durven ze dat alleen nu deze man zo door het lint is gegaan?
Het is één grote hypocriete kutbende. Ik zou me graag wat netter en diplomatieker uitdrukken, maar dat zou in deze zaak ontrerecht zijn. Wat hier aan de hand is, is dat lokale autoriteiten jarenlang hebben gefaald om een (aanvankelijk) onschuldig gezin te beschermen. En nadat de man door het lint gegaan - een direct gevolg van dat jarenlange falen - wordt hij als dader behandeld, terwijl de aso's in het woonwagenkamp boven de wet staan.
Ik heb precies hetzelfde. Het is om te janken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:29 schreef Casos het volgende:
De woede, kwaadheid, onbegrip en machteloosheid die ik in mijzelf voel als ik dit zo weer lees (en alle andere berichten m.b.t. deze zaak) zijn al zo sterk, het gevoel wat die man moet hebben is voor mij onbeschrijflijk en ik kan mij zijn actie dan ook zo goed voorstellen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:31 schreef gnaeus het volgende:
Verzachtende omstandigheden voor de dader aandragen, slachtoffers als dader neerzetten, geweld tegen politie goedkeuren. Het is maar net hoe de wind waait hier he ?
quote:
Dit is niet zomaar een zaak, maar eentje met een lange voorgeschiedenis. Verdiep je daar een beetje in voordat je hier dingen gaat lopen roepen.quote:Deze drie artikelen zijn verplicht leesvoer voor mensen die denken dat ze alleen op basis van het huidige nieuwsbericht een mening over deze zaak kunnen hebben:
NWS / Man gooit molotovcocktails naar agenten
Gelezen. Deze man spoort ook niet. Lijkt mij niet gek dat hij een paar jaar mag zitten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:49 schreef Boldface het volgende:
[..]
[..]Voor jullie beiden geldt: eerst het onderstaande lezen, dan pas oordelen.
[..]
Dit is niet zomaar een zaak, maar eentje met een lange voorgeschiedenis. Verdiep je daar een beetje in voordat je hier dingen gaat lopen roepen.
Wat heeft hij precies gedaan wat een paar jaar celstraf rechtvaardigt, in jouw optiek?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef Hierro het volgende:
[..]
Gelezen. Deze man spoort ook niet. Lijkt mij niet gek dat hij een paar jaar mag zitten.
Trollquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef Hierro het volgende:
[..]
Gelezen. Deze man spoort ook niet. Lijkt mij niet gek dat hij een paar jaar mag zitten.
Die agenten ook die een trauma hebben opgelopen zogenaamd. Man the fuck up, je bent agentquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:58 schreef Boldface het volgende:
[..]
Wat heeft hij precies gedaan wat een paar jaar celstraf rechtvaardigt, in jouw optiek?
Feitelijk heeft hij alleen wat staan zwaaien en dreigen. En hij heeft een molotovcocktail van zich af gegooid die het doel compleet heeft gemist.
Hoe beoordeel jij de voorgeschiedenis? Je vindt het normaal wat die man allemaal heeft moeten doorstaan?
Dit ziet er op de een of andere manier heel raar uit.quote:
Vind je? Heb al een komma geplaatstquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:10 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Dit ziet er op de een of andere manier heel raar uit.
Dat vind ik ook echt heel ergquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:08 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Die agenten ook die een trauma hebben opgelopen zogenaamd. Man the fuck up, je bent agent
Meer het feit dat agenten over het algemeen best mietjes zijn. Weet niet of je dat filmpje over deze zaak hebt gezien? Waar ze die deur in proberen te trappen. Gewoon comedy capers hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:11 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Vind je? Heb al een komma geplaatst
Ja dat bedoel ik dus ook. Dat ze niet zo moeten zeuren want het zijn agenten en dan weet je dat je wat kan meemaken. Een soldaat gaat toch ook geen schadevergoeding van de taliban oid eisen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:14 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Meer het feit dat agenten over het algemeen best mietjes zijn. Weet niet of je dat filmpje over deze zaak hebt gezien? Waar ze die deur in proberen te trappen. Gewoon comedy capers hoor.
Klopt. Maar ik denk niet dat de gemiddelde agent zich laat Man the Fuck uppen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:15 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus ook. Dat ze niet zo moeten zeuren want het zijn agenten en dan weet je dat je wat kan meemaken. Een soldaat gaat toch ook geen schadevergoeding van de taliban oid eisen.
Na het doodrijden van de fietser na twee flessen rum kun je gewoon naar huis, je roes uitslapen en je de volgende dag meldenquote:Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
een fietser doodrijden = 3 maanden cel
mishandelen van omatje = 72 uur schoffelen
wanhoopsdaad na jaren terreur van kamptokkies en een wegkijkende gemeente = 8 jaar cel
Nederland
Toch vreemd dat ik dit soort uitspraken nou nooit lees wanneer er een agent of hulpverlener belaagd is met oud&nieuw door een paar mocro's..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:15 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus ook. Dat ze niet zo moeten zeuren want het zijn agenten en dan weet je dat je wat kan meemaken. Een soldaat gaat toch ook geen schadevergoeding van de taliban oid eisen.
Die vertonen vanuit zichzelf - zonder enige reden - agressie, zonder achterliggend verhaal van 13 jaar terreur en onmacht.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik dit soort uitspraken nou nooit lees wanneer er een agent of hulpverlener belaagd is met oud&nieuw door een paar mocro's..
Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Waarom mag bij die man wel zijn hele achtergrond meetellen, en in andere gevallen niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:36 schreef isogram het volgende:
Die vertonen vanuit zichzelf - zonder enige reden - agressie, zonder achterliggend verhaal van 13 jaar terreur en onmacht.
...
Wat mij betreft mag ook altijd de achtergrond meewegen, maar dan wel op basis van plausibele, verifieerbare redenen. In deze zaak staat als een paal boven water dat Ruiter jaren slachtoffer is geweest van terreur door bewoners van het woonwagenkamp. Ondanks herhaaldelijke klachten en verzoeken, hebben gemeente en politie nooit ingegrepen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Waarom mag bij die man wel zijn hele achtergrond meetellen, en in andere gevallen niet?
overigens ben ik van mening dat in alle gevallen het achtergrondverhaal mee moet tellen, maar sommige simpele zielen hier zijn daar wat selectief in
Deze man doet niets fout, maar wordt getreiterd en reageert daar na jaren terecht op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Waarom mag bij die man wel zijn hele achtergrond meetellen, en in andere gevallen niet?
overigens ben ik van mening dat in alle gevallen het achtergrondverhaal mee moet tellen, maar sommige simpele zielen hier zijn daar wat selectief in
Hij werd getreiterd door die agenten? Hij heeft wel wat fout gedaan, hij heeft een molotovcocktail naar die agenten gegooid. Over de ernst en toerekenbaarheid daarvan (zijn achtergrond meenemende) kan je twisten, maar dat was toch echt fout.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:47 schreef Casos het volgende:
Deze man doet niets fout, maar wordt getreiterd en reageert daar na jaren terecht op.
...
Ga jezelf eens beter inlezen ja. Die man is getreiterd, door agenten, door de gemeente, door kampbewoners. Die acties van hem zijn echt niet persoonlijk, maar gericht aan de instantie die zijn duurbetaalde hek (nodig door continu falen van die instanties) kwamen verwijderen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hij werd getreiterd door die agenten? Hij heeft wel wat fout gedaan, hij heeft een molotovcocktail naar die agenten gegooid. Over de ernst en toerekenbaarheid daarvan (zijn achtergrond meenemende) kan je twisten, maar dat was toch echt fout.
Dat die man een fout heeft gemaakt die dag, staat buiten kijf. Dat erkent hij overigens zelf ook. Hij heeft spijt van die actie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hij werd getreiterd door die agenten? Hij heeft wel wat fout gedaan, hij heeft een molotovcocktail naar die agenten gegooid. Over de ernst en toerekenbaarheid daarvan (zijn achtergrond meenemende) kan je twisten, maar dat was toch echt fout.
Ik weet waar het over gaat.quote:
Door DIE agenten?quote:Die man is getreiterd, door agenten,
Dat zal allemaal, en dat is ook zeker niet in orde, maar je gooit gewoon geen molotovcocktail naar een agent die gewoon z'n werk aan het doen is. Period.quote:door de gemeente, door kampbewoners. Die acties van hem zijn echt niet persoonlijk, maar gericht aan de instantie die zijn duurbetaalde hek (nodig door continu falen van die instanties) kwamen verwijderen.
Dat staat natuurlijk in geen enkele relatie met de mate van detentie van deze persoon. Voor iemand die het vaak opneemt voor de daders in kwestie ben je alweer aardig krom aan het lullen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Strafeisen van het OM doe ik geen uitspraak over. Die kunnen zo veel zeggen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat die man een fout heeft gemaakt die dag, staat buiten kijf. Dat erkent hij overigens zelf ook. Hij heeft spijt van die actie.
Nu graag jouw oordeel over de strafeis van het OM: 8 jaar cel.
Natuurlijk moet dat meegewogen worden. Dat is ook niet zozeer mijn mening, dat is gewoon een vaststaand feit.quote:Vind jij dat het OM in dit soort situatie de achtergrond en toerekenbaarheid dient mee te wegen? Zo nee, wat vind je ervan dat de rechter het OM eigenlijk maant om hun huiswerk opnieuw te doen?
Precies. En wat er nog bijkomt, is dat de gemeente nota bene erkende dat het gezin gevaar liep. Dat lijkt me een niet onbelangrijk aspect, dat in het vervolg van deze zaak alsnog een rol zal gaan spelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:54 schreef Casos het volgende:
[..]
Ga jezelf eens beter inlezen ja. Die man is getreiterd, door agenten, door de gemeente, door kampbewoners. Die acties van hem zijn echt niet persoonlijk, maar gericht aan de instantie die zijn duurbetaalde hek (nodig door continu falen van die instanties) kwamen verwijderen.
Bron: http://www.hartvannederla(...)was-ontzettend-bang/quote:Het gezin voelde zich zo onveilig dat ze tralies voor hun ramen lieten plaatsen. De gemeente betaalde hiervoor, omdat zij erkende dat het gezin gevaar liep. Gijsbert kreeg ook toestemming om een hek rond zijn huis te zetten. Toen de omheining er eenmaal stond, oordeelde de gemeente echter dat het hek te hoog was. Omdat Gijsbert en zijn vrouw weigerden het hek weg te halen, besloot de gemeente donderdag in te grijpen. De rest is geschiedenis.
Die period gaat gewoon niet op. Je kan in deze situatie de gehele voorgeschiedenis niet weglaten, daar die namelijk voor deze gehele situatie heeft gezorgd. Na 13 jaar lang getreiter en wat al niet meer is het een wonder dat het bij een molotov is gebleven.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik weet waar het over gaat.
[..]
Door DIE agenten?
[..]
Dat zal allemaal, en dat is ook zeker niet in orde, maar je gooit gewoon geen molotovcocktail naar een agent die gewoon z'n werk aan het doen is. Period.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Strafeisen van het OM doe ik geen uitspraak over. Die kunnen zo veel zeggen.
In andere topics ben je er snel genoeg bij de werkwijze van het OM aan te kaarten, dus waarom je dat nu niet zou moeten doen is mij een compleet raadsel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:02 schreef DonJames het volgende:
Het probleem is hier nou juist dat het geen uitspraak is van de rechter. De zaak is niet beoordeeld door de rechter, het OM achtte dat kennelijk niet nodig. En dat is ongetwijfeld heel fijn voor het echtpaar, maar verder ook niet. Nu valt voor de rest van de bevolking immers niet meer te controleren wat er precies is gebeurd en waarom hier geen sprake was van doodslag of dood door schuld (uitspraken van de rechter zijn in principe openbaar, beslissingen van het OM niet). Voor de mensen die niet kunnen lezen: ik zeg dus niet dat ik vind dat het echtpaar schuldig is. Ik zeg alleen dat niet het OM die beslissing zou moeten nemen, maar de rechter.
Dit vind ik echt zwak en laf. Je zegt dat je je hebt ingelezen. Dan kun je, alles overziende, toch best aangeven wat in jouw optiek een passende straf is voor Ruiter? Ben je hier om te discussiëren of om de rechter-in-spe uit te hangen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Strafeisen van het OM doe ik geen uitspraak over. Die kunnen zo veel zeggen.
Jezus gast, flikker je nou eens op met je geblaat? Ik zeg toch nergens dat de lange detentie terecht is? Echt, WEER lees je dingen die er niet staan. Domme, domme jongen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat staat natuurlijk in geen enkele relatie met de mate van detentie van deze persoon. Voor iemand die het vaak opneemt voor de daders in kwestie ben je alweer aardig krom aan het lullen.
Je zegt idd vrij weinig, je praat echter wel een hoop, zoals alle corrupte advocaten doen. En nee, net zoals jij je geblaat mag verkondigen mag ik dat ook, dus ik 'flikker niet op'. Deal with it of reageer gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jezus gast, flikker je nou eens op met je geblaat? Ik zeg toch nergens dat de lange detentie terecht is? Echt, WEER lees je dingen die er niet staan. Domme, domme jongen.
Weer een dikke faal prutser, strafeisen van het OM doe ik namelijk nooit uitspraken over. Je faalt. Weer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
In andere topics ben je er snel genoeg bij de werkwijze van het OM aan te kaarten, dus waarom je dat nu niet zou moeten doen is mij een compleet raadsel.
Als je "nergens zegt dat de lange detentie terecht is", kun je vast wel een stelling innemen wat betreft de strafeis van 8 jaar die het OM heeft gedaan. Want als je een eis van meerdere jaren cel verdedigt, of althans niet wegwimpelt, vind je impliciet een lange detentie dus eigenlijk wél terecht....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jezus gast, flikker je nou eens op met je geblaat? Ik zeg toch nergens dat de lange detentie terecht is? Echt, WEER lees je dingen die er niet staan. Domme, domme jongen.
Ik zeg dan ook nergens dat je dat wel doet. Ik zeg dat je uitspraken doet over de werkwijze van het OM. Kut is dat voor je he, als iemand dezelfde trucjes op je toepast?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Weer een dikke faal prutser, strafeisen van het OM doe ik namelijk nooit uitspraken over. Je faalt. Weer.
Waarom probeer je het nog?
Laat ik het dan anders proberen (het lijkt wel alsof ik met een politicus debatteer). Wat vind je ervan dat de rechter vandaag het OM heeft teruggefloten en heeft gezegd dat de afgelopen 10 jaar bij de zaak moet worden betrokken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Weer een dikke faal prutser, strafeisen van het OM doe ik namelijk nooit uitspraken over. Je faalt. Weer.
Waarom probeer je het nog?
"Het is niet wit, dus het moet wel zwart zijn". Zo werkt het natuurlijk niet!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:01 schreef isogram het volgende:
Als je "nergens zegt dat de lange detentie terecht is", kun je vast wel een stelling innemen wat betreft de strafeis van 8 jaar die het OM heeft gedaan. Want als je een eis van meerdere jaren cel verdedigt, of althans niet wegwimpelt, vind je impliciet een lange detentie dus eigenlijk wél terecht....
Dus je haalt er iets bij wat compleet irrelevant is, en denkt dat je daardoor slim overkomt? Goed zo jochiequote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:02 schreef Scorpie het volgende:
Ik zeg dan ook nergens dat je dat wel doet. Ik zeg dat je uitspraken doet over de werkwijze van het OM. Kut is dat voor je he, als iemand dezelfde trucjes op je toepast?
Dat vind ik prima, dat heb ik toch al gezegd? Wat wil je nou van me horen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef isogram het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders proberen (het lijkt wel alsof ik met een politicus debatteer). Wat vind je ervan dat de rechter vandaag het OM heeft teruggefloten en heeft gezegd dat de afgelopen 10 jaar bij de zaak moet worden betrokken?
Ik blijf mezelf niet herhalen.quote:Je weet hoe de zaak inhoudelijk in elkaar zit, je weet wat de man in kwestie wordt verweten... - de rechter gaat niet op basis van dit geïosoleerde feit over tot een veroordeling, maar maant het OM om de afgelopen 10 jaar bij de zaak te betrekken. Wat is jouw mening daarover?
Ik geef aan dat je je niet hoeft te verschuilen achter je 'ik doe geen uitspraken over de strafeis' pleidooi. Wederom heb je moeite om te lezen wat er daadwerkelijk staat en ben je verblind door je eigen tunnelvisie. Misschien moet je maar niet meer reageren hier, je kan overduidelijk niet omgaan met de smerige spelletjes die je zelf ook speelt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:05 schreef DonJames het volgende:
Dus je haalt er iets bij wat compleet irrelevant is, en denkt dat je daardoor slim overkomt? Goed zo jochie
Ik reageer niet meer op jou, je bent te dom om je eigen reet af te vegen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik geef aan dat je je niet hoeft te verschuilen achter je 'ik doe geen uitspraken over de strafeis' pleidooi. Wederom heb je moeite om te lezen wat er daadwerkelijk staat en ben je verblind door je eigen tunnelvisie. Misschien moet je maar niet meer reageren hier, je kan overduidelijk niet omgaan met de smerige spelletjes die je zelf ook speelt.
Maar jezelf duidelijk maken doe je ook niet. Of is iedereen in dit topic gek behalve jij?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat vind ik prima, dat heb ik toch al gezegd? Wat wil je nou van me horen?
[..]
Ik blijf mezelf niet herhalen.
Dan reageer je niet meer en hou je lekker je bakkes. Lekker rustig in dit soort topics, volk zoals jij dat wegblijft is een zegen voor een ieder hier.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik reageer niet meer op jou, je bent te dom om je eigen reet af te vegen.
Spreek voor jezelf.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan reageer je niet meer en hou je lekker je bakkes. Lekker rustig in dit soort topics, volk zoals jij dat wegblijft is een zegen voor een ieder hier.
Binkie hier hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het duurde nog lang voordat jij van stal werd gehaald
Nou, ik hou wel van wat niveau in NWS. Waarom ga jij niet weg ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan reageer je niet meer en hou je lekker je bakkes. Lekker rustig in dit soort topics, volk zoals jij dat wegblijft is een zegen voor een ieder hier.
En dat is ook niet de situatie die voorligt. Je zegt nergens dat een lange detentie terecht is. Daar spreek je dus geen steun voor uit. Maar je neemt ook geen afstand van de eis die het OM op tafel legt: 8 jaar cel. Acht jaar is een behoorlijk lange detentie, maar een uitspraak in de categorie "ik vind de strafeis erg hoog" doe je ook niet. Een beetje dubbelop niks, zo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:05 schreef DonJames het volgende:
"Het is niet wit, dus het moet wel zwart zijn". Zo werkt het natuurlijk niet!
Nee, dit was voor het eerst dat je expliciet zegt dat het prima is. Ik moest het er wel uittrekken, maar hè hè.... het dan toch nog gelukt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef DonJames het volgende:
Dat vind ik prima, dat heb ik toch al gezegd? Wat wil je nou van me horen?
Zegt de man die vind dat we zinloos geweld dienen te accepteren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:17 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nou, ik hou wel van wat niveau in NWS. Waarom ga jij niet weg ?
Denken dat je het uit kunt bannen is inderdaad een stuk realistischer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zegt de man die vind dat we zinloos geweld dienen te accepteren.
Jezelf in elkaar laten trappen is idd een stuk realistischer dan willen dat er iets tegen gedaan wordt. Nog meer pareltjes ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:42 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Denken dat je het uit kunt bannen is inderdaad een stuk realistischer.
Nee, dat kan ik niet overtreffen denk ik. Jij wint.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jezelf in elkaar laten trappen is idd een stuk realistischer dan willen dat er iets tegen gedaan wordt. Nog meer pareltjes ?
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-vrije-voeten.dhtmlquote:Verdachte molotovcocktailzaak op vrije voeten
Gijsbert R. die sinds juni vastzit voor het gooien van molotovcocktails en brandende benzine naar de politie in het Limburgse Haelen, komt op vrije voeten. Hij komt vrij omdat de rechtbank voorziet dat de uiteindelijke straf niet hoger zal zijn dan de tijd dat R. al vastzit. De rechtbank in Roermond doet op 2 april uitspraak.
Het Openbaar Ministerie (OM) handhaafde dinsdag zijn eerdere eis van 8 jaar tegen de 60-jarige R. De verdachte ging door het lint toen op last van de gemeente Leudal een te hoog hek rond zijn woning werd verwijderd. De rechtbank in Roermond zou eerder al uitspraak doen, maar wilde meer informatie. Het OM moest de voorgeschiedenis over het conflict tussen de verdachte, het nabijgelegen woonwagenkamp en de gemeente Leudal aan het strafdossier toevoegen.
R. gooide in juni flessen met een brandende inhoud naar agenten. Ook overgoot hij een agent met benzine en richtte hij een kruisboog op de politiemensen. R. had het hek opgetrokken, omdat hij zich wilde beschermen tegen bewoners van het woonwagenkamp. Zijn gezin wordt al meer dan 13 jaar geterroriseerd. De advocaat van R., Gitte Stevens, vindt dat haar cliënt moet worden ontslagen van alle rechtsvervolging.
De echtgenote van R. is als getuige gehoord. 'We hadden een dokter nodig, geen politiemacht', vertelde de vrouw de rechtbank. 'Mijn man was zwaar overspannen.' Het verzoek om ook burgemeester Hans Smulders op te roepen als getuige, wees de rechtbank af. Volgens de rechtbank voegt de verklaring van Smulders niets toe aan de strafzaak. Advocate Stevens beschuldigt Smulders van leugens tegenover de politie.
R. verweet dinsdag het OM en de politie dat zij in het verleden zijn familie niet hebben beschermd. Er zijn eerdere incidenten geweest tussen R. en inwoners van het woonwagenkamp. Die werden volgens de verdachte nooit serieus onderzocht.
Obvious troll.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:29 schreef gelly het volgende:
Het knuffelen van de dader is alweer begonnen zie ik. De arme stakker had het al zo moeilijk, dan mag je best proberen een agent te vermoorden of te verminken.
Jij bent van mening dat je een agent mag verminken als je niet lekker in je bol bent, ik niet. Maakt mij dat een troll ?quote:
Pics van verminkte agent?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat je een agent mag verminken als je niet lekker in je bol bent, ik niet. Maakt mij dat een troll ?
Al eerder in dit topic gemeld, maar ik doe het nog maar een keer. Bijgaande links zijn verplicht leesvoer om een mening over deze zaak te kunnen hebben:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:29 schreef gelly het volgende:
Het knuffelen van de dader is alweer begonnen zie ik. De arme stakker had het al zo moeilijk, dan mag je best proberen een agent te vermoorden of te verminken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |