Er wordt nu gefluisterd dat er steeds meer academy leden het ontbreken van Affleck bij 'best direction' willen compenseren met een stem op Argo voor best picture.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:01 schreef Timo20 het volgende:
Ga mijn geld voor beste film op Argo zetten, gezien het groot aantal prijzen dat ie nu al heeft binnen gesleept.
Dat kan he. Zou raar zijn als iedereen dezelfde smaak heeft.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:08 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Vond je Django echt zo goed? Vond hem eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.
???????????// snap ik nietquote:Op woensdag 30 januari 2013 07:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Dat kan he. Zou raar zijn als iedereen dezelfde smaak heeft.
not sure if trolling or just stupidquote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:33 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Wishlist:
Picture: Les Miserables
Zo raar is dat toch niet? Er is niks mis met Les Miserables.quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:16 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
not sure if trolling or just stupid
Django begon goed maar dat Candyland gedeelte was lang en saai. ZDT is meer een onderzoeksfilm, laatste 25 minuten gaat het los al zitten er goede schrikeffecten inquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
Heb zelf Django en Zero Dark Thirty gezien. De eerste vond ik 1 van de betere films de laatste jaren.
Vond ZDT wel meevallen. Hopelijk wint Quentin een oscar.
Viel me echt zwaar tegen, nog geeneens vanwege de slechte zang. Maar het is Hooper niet gelukt om er een echte film van te maken, ik had de hele tijd het idee dat ik naar een musicalvoorstelling zat te kijken ipv de film, ik miste de grootsheid die je zou moeten creëren om het uit de theatersfeer te halen (wat je moet doen anders kan je net zo goed geen film maken. Daarnaast was de voorstelling van Parijs echt beschamend, leek nergens op. Dus ik vind het zeker geen oscarnominatie waard en dat is voornamelijk de schuld van Tom Hooper.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Zo raar is dat toch niet? Er is niks mis met Les Miserables.
neger wat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:43 schreef VeX- het volgende:
Ik zou het jammer vinden als Argo iets wint.
Niet gezien, maar volgens mij is dat echt zo'n patriottistische fuck yeah Amerika film.
Niet gezien en dan dat zeggen?quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:43 schreef VeX- het volgende:
Ik zou het jammer vinden als Argo iets wint.
Niet gezien, maar volgens mij is dat echt zo'n patriottistische fuck yeah Amerika film.
trollquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:12 schreef VeX- het volgende:
En dan nog zo'n Ben Affleck die zichzelf cast. \
Dat is het enige 'minpunt'. Hij doet het zelf prima, maar had wellicht beter z'n broertje de hoofdrol kunnen geven.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:12 schreef VeX- het volgende:
quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor wie het boeit, een genomineerde voor best animated short:
Ben Affleck is trouwens op dit moment wel 1 van de beste regisseurs. 3 films geregisseerd en alle drie gewoon zeer goed, kunnen weinig regisseurs zeggen. Belachelijk trouwens ook dat hij geen nominatie heeft gekregen. Schijnt trouwens ook binnen de academy voor wat onmin te hebben gezorgd wat er weer voor kan zorgen dat hij best picture wint.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:12 schreef VeX- het volgende:
Opzich niet echt verrassend.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er wordt nu gefluisterd dat er steeds meer academy leden het ontbreken van Affleck bij 'best direction' willen compenseren met een stem op Argo voor best picture.
Ik hoop ook dat Beasts wint! Misschien wel een van de beste films die ik ooit heb gezien!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:22 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Opzich niet echt verrassend.
Al hoop ik persoonlijk dat Beasts of the Southern Wild wint. Briljante film![]()
Voor beste film, omdat ze het achteraf onterecht vinden dat hij is gepasseerd voor een beste regie nominatie. Soort goedmakertje.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:03 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Maar het feit dat hij in eerste plaats niet genomineerd is voor best director wil toch zeggen dat de academy toen niet eens op hem gestemd heeft? Waarom zouden ze dat nu wel doen in de finale ronde?
Ja maar ik bedoel dat de Academy in eerste instantie níét op hem gestemd heeft voor Best Director. Dat is hun beslissing geweest. Dus, als het hun eigen beslissing is geweest hem niet te nomineren voor Best Director, waarom zouden ze dat nu dan willen goedmaken met Best Picture? Ze zijn er de hele tijd zelf bij geweest.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voor beste film, omdat ze het achteraf onterecht vinden dat hij is gepasseerd voor een beste regie nominatie. Soort goedmakertje.
Ik vind de uitleg van SaintOfKillers heel aannemelijk.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:46 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dat de Academy in eerste instantie níét op hem gestemd heeft voor Best Director. Dat is hun beslissing geweest. Dus, als het hun eigen beslissing is geweest hem niet te nomineren voor Best Director, waarom zouden ze dat nu dan willen goedmaken met Best Picture? Ze zijn er de hele tijd zelf bij geweest.
Ik ga ook kijken, en heb dat weekend al acht films in de gids gezien die ik graag wil kijken op Film 1...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:47 schreef Iwanius het volgende:
Ben de maandag na de Oscar's vrij dus verheug mij erop om te samen met de vriendin in bed de Oscar's te gaan volgen. ( zij is ook vrij btw.)
Film 1 zendt het trouwens live uit.
Als dat gaat gebeuren dan klopt er iets niet.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar eigenlijk is 't even bizar dat Lincoln zou winnen zonder PGA, DGA, SAG, Golden Globe of BFCA (en volgende week zal Bafta ook wel in dat rijtje komen). Toch moet er iemand winnen.
Maken niet-leden van de DGA überhaupt kans op een DGA-award? Anders zou dat een logische verklaring zijn voor het ontbreken van de nominatie van Haneke (ik kan me niet voorstellen dat hij als Oostenrijker is aangesloten bij de DGA).quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je kan overal wel een verklaring voor verzinnen, misschien dachten er een hoop dat Affleck een zekerheidje was en stemden ze dan maar op Haneke of Zeitlin om die een duwtje in de rug te geven. Als vrijwel iedereen vóór de nominaties dacht dat Affleck en Bigelow er wel bij hoorden en wanneer men ook na de nominaties met zijn allen semi-verontwaardigd is dat ze er niet bij zijn, dan lijkt zoiets me de enige verklaring.
Ik ben er vrij zeker van dat, indien al die academy-leden een lijstje zou moeten maken met hun top 10, dat Affleck en Bigelow gemakkelijk Haneke, Zeitlin en David O. Russell achter zich laten. Dat is duidelijk de consensus, als dat niet blijkt uit de stemmen, dan is er ergens een loophole, wat ook bevestigd wordt door de afwezigheid van dat trio bij de nominaties voor DGA en Bafta. Alleen Haneke haalde een Bafta-nominatie binnen (en dan nog ten koste van Spielberg, niet van Affleck of Bigelow).
Maar goed, ik denk dat de regie-oscar zal gewonnen worden door degene die zich wat op de achtergrond houdt, maar wel als enige in elk lijstje staat, namelijk Ang Lee. Ik gok op een split tussen film/regie en ga dan voor Argo/Lee en een dubbele misser voor Lincoln/Spielberg. Maar ik geef toe dat dit waarschijnlijk meer wishfull thinking is omdat ik vind dat die laatste geen van beide verdient.
Ik dacht dat ze niet in aanmerking kwamen, maar Tarantino is nog maar een jaar lid en werd wel ooit genomineerd voor Pulp Fiction, maar misschien waren de regels toen nog anders. Alhoewel, hij was ook genomineerd voor Inglourious Basterds. Dus misschien is 't toch geen regel.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maken niet-leden van de DGA überhaupt kans op een DGA-award? Anders zou dat een logische verklaring zijn voor het ontbreken van de nominatie van Haneke (ik kan me niet voorstellen dat hij als Oostenrijker is aangesloten bij de DGA).
Voor de nominatie voor de best directing Academy mag alleen de directing branche stemmen.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:56 schreef speknek het volgende:
Mogen alleen de directing leden stemmen dan, of is dat een plenaire stemming?
DGA is groter, daar zit ook nog een hoop volk uit het TV-wereldje tussen, die dus niet in de Academy zitten.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:35 schreef David Letterman het volgende:
Edit: ff opgezocht...bijna alle members van de directing branche van de Academy zijn ook lid van de DGA. Bijna volledige overlap.
Dan is de logica nog verder te zoeken...
Volgens IMDb zijn de members van het DGA gemiddeld een stuk jonger.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
DGA is groter, daar zit ook nog een hoop volk uit het TV-wereldje tussen, die dus niet in de Academy zitten.
Nee, dat is volledig volgens de verwachting inmiddelsquote:Op maandag 4 februari 2013 18:44 schreef dz5b604 het volgende:
Gek verhaal inderdaad, wordt nog vreemder als Argo straks best picture wint.
Ik begrijp natuurlijk wel dat het statistisch allemaal wel kan, maar het is gewoon zeer raar dat de 400+ leden van de branche Argo niet bij de beste 5 plaatsen. En vervolgens de DGA vindt dat Argo de award verdient. Het gaat me niet om de statistiek rond de stemming, de tendens is gewoon zeer raar.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
DGA is groter, daar zit ook nog een hoop volk uit het TV-wereldje tussen, die dus niet in de Academy zitten.
Dat klopt, dat gaat de volgende keer vast niet meer gebeuren.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:20 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Ik begrijp natuurlijk wel dat het statistisch allemaal wel kan, maar het is gewoon zeer raar dat de 400+ leden van de branche Argo niet bij de beste 5 plaatsen. En vervolgens de DGA vindt dat Argo de award verdient. Het gaat me niet om de statistiek rond de stemming, de tendens is gewoon zeer raar.
Jaja, maar het is dan wel vreemd dat hij overal ook best director wint, ook bij de prijzen waar de 'juryleden' een enorme overlap heeft met de academy. Moet zeggen dat ik het ook niet geheel onterecht zou vinden als Argo wint, in ieder geval beter dan Lincoln.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, dat is volledig volgens de verwachting inmiddels
Inderdaad, heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat klopt, dat gaat de volgende keer vast niet meer gebeuren.
Het zijn zeker de meest verrassende Oscars sinds tijden.
Zou terecht zijn.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:04 schreef speknek het volgende:
Ja dat is inderdaad vreemd. Alsof ze hem alleen de mindere prijs gunnen.
Ja, toen gelijk en nu een week later valt er met Argo minder geld te verdienen dan met Lincoln, terwijl dat in de weken voor die post nog volledig andersom was. Kansen voor Argo sterk gestegen de laatste weken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:03 schreef Dos37 het volgende:
Heb vandaag even odds bij de bookmakers bekeken en het tussen Argo of Lincoln
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |