Nou, ik denk dat je in Tel Aviv beter niet donker kan zijn getint, dan nemen ze het niet zo nauw met die mensenrechten ..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:36 schreef firefly3 het volgende:
Israel (Tel Aviv) de enige plek in het midden oosten waar je tenminste genoeg mensenrechten hebt en niet bang hoeft te zijn wat voor geloof je hebt. Waarbij je als vrouw bijv verkracht wordt niet bang hoeft te zijn dat JIJ diegene bent die de gevangenis in gaat en ter dood veroordeelt wordt, en waarbij er geen mensen worden gestenigd:
[ afbeelding ]
Libanon en Syrie waren nog verder in het verleden nog vrijer. Maar je hebt idd gelijk dat ze het wel beter voor elkaar hadden dan de meeste Arabische landen daar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:56 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Libanon en Syrië (voor de burgeroorlog).
De Joden die uit Europa komen als maatstaf nemen is niet zo slim hequote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
1. En wie zegt dat de Joden van tig duizend jaar geleden die in het MO woonden, dezelfde Joden zijn, na duizenden jaren overal en nergens gevestigd zijn? Heb ik je niet al onderzoeken laten zien dat de Palestijnen meer verwant zijn met de oorspronkelijke bevolking van Palestina dan de importjoden? Of negeer je dat maar weer?
Stenigen, is dat een Arabische of Islamitische cultuur? Een hoofddoekje dragen onder het mom van geloof, is dat een Arabische of Islamitische cultuur? Geloof is wel degelijk in het cultuur terecht gekomen en zelfs in de wet.quote:2. Net als dat jij te dom bent om het verschil tussen etniciteit en nationaliteit te begrijpen snap je kennelijk het verschil tussen religie en cultuur niet. Je kunt spreken van een Joodse en Arabische cultuur, maar niet van een Joodse en Islamitische cultuur. En 'moslims' hebben geen geloofje erbij verzonnen, want er waren toen geen moslims. Er waren Arabieren.
Ik zeg alleen dat diegene die de islam in die regio aanhangen niet de slimsten zijn, aangezien het nadelig is voor hun eigen mensenrechten.quote:3. Jij bepaalt niet wie er recht heeft op land en wie niet. Dat er meer Joodse wetenschappers zijn betekent helemaal niks. En ik geloof ook niet dat er meer Joodse wetenschappers zijn. Maar als dat wel zo is, er zijn meer Joodse wetenschappers buiten dan binnen Israel. Wat zegt dat? Dat het maar beter is om geen Israel te hebben?
Medeleven, iets wat Joden wel hebben. Waar waren de rijke sjeiks? Hoeveel geld hebben ze al aan de "palestijnen" gegeven? Daarom zijn Joden zo succesvol, omdat ze elkaar helpen en niet tegen elkaar vechten.quote:4. Die domme mythe dat Joden het land vruchtbaar hadden gemaakt terwijl het eerst een woestijn was is zware bullshit. En volgens mij is dit ook in dit topic aan jou en andere uitgelegd. De eerste Joodse immigranten die naar Palestina kwamen waren Oost-Europeanen/Russen. Het waren er ongeveer 30.000. In hun eentje hadden ze het niet overleeft omdat ze niks van landbouw af wisten. Ze waren zelfs van plan om te vertrekken, totdat een hele rijke Jood(Rothschild) ze hielp met zijn geld en adviseurs.
Die bronnen gaat over het voedselproductie rondom 1944/1945, en komt van een pro palestijnse website waarin staat over etnische zuiveringen van palestijnenquote:Om het voor eens en altijd dit topic uit te helpen(al zal jij het wel niet snappen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron is Survey of Palestina wat geschreven is door Engeland voor de VN. Pagina 325, 326 en 327.
Zo, nu jij weer. Geen gebullshit, kom met bronnen.
We hebben het over illegale immigranten:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je in Tel Aviv beter niet donker kan zijn getint, dan nemen ze het niet zo nauw met die mensenrechten ..
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-18322416
Aah, dus illegalen zijn geen mensen en hebben derhalve ook geen mensenrechten ..quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
We hebben het over illegale immigranten:
There is increasing argument and dissent in Israel over what to do with the 60,000 Africans who have entered the country illegally in recent years.
We hebben het hier over illegale afrikanen, hoeveel hebben we er van in Nederland? Ik zou er ook gek van worden.
quote:Reuters) - Israeli soldiers shot dead a 21-year-old Palestinian woman near the West Bank city of Hebron on Wednesday and wounded another local youth, Palestinian medics said.
Witnesses said Lubna Hanash and her companions were walking to al-Arroub College when men in Israeli military uniforms travelling in a civilian car shot at the group.
Asked about the incident, an Israeli army spokeswoman said Palestinians had thrown petrol bombs at soldiers, who then opened fire.
Earlier on Wednesday, Saleh al-Amareen, 16, died of his wounds in an Israeli hospital after being shot in the head during clashes with Israeli soldiers in a refugee camp in the West Bank town of Bethlehem on Friday.
Violence and deadly confrontations have become more frequent in the occupied West Bank since Israel announced plans late last year to expand settlements and the Palestinians won de-facto statehood recognition at the United Nations in November.
Palestinian Prime Minister Salam Fayyad issued a statement calling for "strong condemnation from the international community" of these shootings, and urged "immediate intervention to compel Israel to desist from these serious attacks on our people".
(Reporting by Mamoun Wazwaz in Hebron and Ali Sawafta in Ramallah; Writing by Noah Browning; Editing by Alison Williams)
quote:
Ach, het glas is half vol.quote:De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft woensdag geprobeerd zijn baan te behouden door een handreiking te doen aan een nieuwe centrumpartij die voorstander is van serieuze pogingen tot vrede met de Palestijnen. De verkiezingen van dinsdag leidden tot een patstelling, met zestig zetels voor Netanyahu's hardlinersblok en zestig voor het blok van zijn rivalen in het centrum en links van het politieke spectrum.
quote:With 100% of Ballots Counted, here's how the following localities voted -
Ramallah (pop 400000 )
Total Ballots Cast: 0*
Nablus (pop 150000 ):
Al-Khalil (pop 250000 )
Qalqilya (pop 50000 )
Bethlehem (pop 30000)
Tulkarem (pop 70000)
Jericho (pop 20000)
Jenin (pop 50000)
Gaza (pop 1.7 million)
*Palestinians living under Israeli state control in occupied territory have no right to vote for the government that rules them. The infographic below helps explain the Apartheid system.
Je pleit hier dus voor een volledige annexatie van de westbank en gaza. Slecht plan.quote:
Wat is het nut ervan? De laatste keer werd er bij Hamas op aan gedrongen om mee te doen, en nadat die tegen de verwachting/hoop in gewonnen hadden werd de uitslag genegeerd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:49 schreef PhysicsRules het volgende:
Hoe staat het trouwens met de verkiezingen in de Palestijnse gebieden. Wordt het daar ook niet weer eens tijd voor?
quote:
quote:The original comments relate to a post on Ward's website about his signing of a book of commitment which was placed in the House of Commons by the Holocaust Educational Trust to give MPs the chance to honour those who suffered and died.
The post contained a comment from the MP: "Having visited Auschwitz twice – once with my family and once with local schools – I am saddened that the Jews, who suffered unbelievable levels of persecution during the Holocaust, could within a few years of liberation from the death camps be inflicting atrocities on Palestinians in the new State of Israel and continue to do so on a daily basis in the West Bank and Gaza."
Responding to the controversy, Karen Pollock, chief executive of the Holocaust Educational Trust, said: "I am deeply saddened that at this sombre time, when we remember those who were murdered by the Nazis, Mr Ward has deliberately abused the memory of the Holocaust causing deep pain and offence - these comments are sickening and unacceptable and have no place in British politics."
quote:Ward updated his website after the controversy gathered pace, adding the comment: "For my entire political career I have fought prejudice. I have just returned from Bradford's Holocaust memorial event where people across cultures and faiths joined together to say 'We bear witness to the horrors of the Holocaust and will never forget its lessons.'"
In an interview with Sky News, when was asked if he stood by his words, Ward said it was "just a statement of fact".
Je weet toch zelf wel dat abbas of mazzen .of puff didie of hoe hij ook heet dezen dagen ,,de verkiezingen al 4 en een half jaar uitstel .om dat hij GEEN enkele macht heeft en de hamas over hem heen loop in een verkiezing , in de judea en samaria omgeving .quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat is het nut ervan? De laatste keer werd er bij Hamas op aan gedrongen om mee te doen, en nadat die tegen de verwachting/hoop in gewonnen hadden werd de uitslag genegeerd.
Hetgeen zou betekenen dat Hamas weer wint en de uitslag weer genegeerd wordt .. dus wat is het nut ervan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:18 schreef C_S het volgende:
[..]
Je weet toch zelf wel dat abbas of mazzen .of puff didie of hoe hij ook heet dezen dagen ,,de verkiezingen al 4 en een half jaar uitstel .om dat hij GEEN enkele macht heeft en de hamas over hem heen loop in een verkiezing , in de judea en samaria omgeving .
Ga je nou kwartetten of monopolyen of zo? Als ik jou dat geef, dan mag ik dit?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De moslims hebben mekka en medina al. Laat Jeruzalem voor de joden blijven.
"Omdat het woord Jeruzalem in de Koran helemaal niet voorkomt menen westerse islamkenners dat de geschiedenis achteraf, in de 8e eeuw, aan de islamitische traditie is toegevoegd. De opzet zou zijn geweest om de spirituele dominantie van de islam over jodendom en christendom te onderstrepen."
Het was in 2000 jaar niet gelukt om te integreren in de landen waar de joden woonden. Laat Wilders het maar niet horen.quote:
quote:2) De Romeinen hadden het gebied veroverd. De Israeliers zijn aardiger tegen de palestijnen in de ergste gevallen dan de romeinen in die tijd tegen de Joden hoor, dus wat zeur je nu
Je mist het argument: de Romeinen waren redelijk toegeeflijk tegenover de overwonnen volkeren. Die konden zelfs Romeinse burger worden. De reden dat de joden uit hun gebied verdreven zijn, is hun opstand tegen de Romeinen. Zij hielden niet op.
Dat heeft niks te maken met de huidige houding van Israel t.o.v. de Palestijnen.
3) Jawel, want ze trokken door de sinai, israel en jordanie. Dan zou je heel het gebied kunnen claimen omdat je overal komt. Ze hadden geen vaste woon of verblijfplaats.
Dan moet je het ook niet opeisen. (Als jood)quote:Op maandag 21 januari 2013 20:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, veel was woestijn in die regio en dat wil je liever niet kopen. (Als jood)
Jaja, dat weten we allemaal wel, dat de kanaänieten niet meer bestaan. Uitgemoord, door de joden. Met vrouwen en kinderen en al.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze waren er eerder dan de moslims, vandaar. Zoals ik al eerder zei, Kanaänieten bestaan niet meer. Joden en Moslims wel. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat Kanaänieten niet meer bestaan?
Nog los van het slordige Nederlands: er is geen reden waarom je de islam als minderwaardig aan het jodendom of het christendom beschouwt. Althans: jij geeft daar geen reden voor. Wat aantallen gelovigen betreft is het jodendom een marginale godsdienst. Er zijn meer Sikhs dan joden. En waarom een geloof een eigendomsrecht zou geven, ontgaat mij.quote:En omdat de ene zijde vooral moslim is en de andere zijde Joods, is het eerder een cultuur probleem. Dan kijk ik welke cultuur er het eerste was: Het Joodse cultuur. De moslims hadden nog een geloofje erbij verzonnen nadat het Jodendom en Christendom al gevestigd was. Daarom hebben de Joden meer recht op het land.
Dus wetenschappelijke kwaliteit geeft recht op landeigendom?quote:Een ander reden dat ze meer recht hebben op het land is dat ze vaker hebben bewezen dat ze veel meer geordend een maatschappij kunnen oprichten. Er zijn veel meer Joodse wetenschappers dan Arabische wetenschappers, terwijl de Arabische bevolking veel groter is. (Meerdere enorme landen bij elkaar opgeteld!!)
We hebben de mogelijkheden om het land vruchtbaar te maken.quote:Natuurlijk mag je van plek A naar B naar C reizen. Maar dan moet je niet plek B gaan claimen voor jezelf als je er toch maar alleen bent wanneer de vruchtbaarste periode er is. We zijn immers geen simpele verzamelaars meer en hebben de mogelijkheid om land vruchtbaar te maken (Joden). Zou mooi zijn als je al het land gaat claimen waar je gebruik van maakt.
Geen idee, daar ga ik niet op in.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
We hebben het over illegale immigranten:
There is increasing argument and dissent in Israel over what to do with the 60,000 Africans who have entered the country illegally in recent years.
We hebben het hier over illegale afrikanen, hoeveel hebben we er van in Nederland? Ik zou er ook gek van worden.
Joden zijn blijkens DNA-onderzoek veel nauwer verwant aan Palestijnen dan aan de bewoners van landen (Europa, Amerika, Afrika, Azië) waar zij 2000 jaar lang gewoond hebben. Ze hebben zich dus succesvol geïsoleerd van hun omgeving en hun eigen identiteit behouden.quote:De enorme kromme vergelijkingen die hier gemaakt worden zijn echt ongelooflijk. Van Joden uit Europa genetisch vergelijken met Arabieren, de periode 1944-1945 als maatstaf gebruiken, totaan incidenten met illegale Afrikanen erbij halen. Ik heb het over een structureel probleem, waarbij miljoenen euro's aan hulp en goederen overgenomen worden door hamas en fatah terroristen waarbij de bevolking niets van te zien krijgt. Waarbij het vele malen beter zou zijn als Israel de gehele regio in handen heeft waardoor er een maatschappij opgebouwd kan worden.
Volgens de joodse tegenhanger van het CBS komen de meeste Israeli's helemaal niet uit Europa.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De Joden die uit Europa komen als maatstaf nemen is niet zo slim heNatuurlijk komen ze uit Europa. Dat ontken ik ook nergens.
quote:[..]
Stenigen, is dat een Arabische of Islamitische cultuur? Een hoofddoekje dragen onder het mom van geloof, is dat een Arabische of Islamitische cultuur? Geloof is wel degelijk in het cultuur terecht gekomen en zelfs in de wet.
Mwa, er is inmiddels een fonds voor vergoeding van oorlogsschaden. Van joden, niet van roma, sinti of homo's. En naar verluidt belazeren de joden elkaar.quote:Mijn moeder, goed katholiek in Brabant, droeg een hoofddoek. En in de kerk een hoed.
[..]
Ik zeg alleen dat diegene die de islam in die regio aanhangen niet de slimsten zijn, aangezien het nadelig is voor hun eigen mensenrechten.
[..]
Medeleven, iets wat Joden wel hebben. Waar waren de rijke sjeiks? Hoeveel geld hebben ze al aan de "palestijnen" gegeven? Daarom zijn Joden zo succesvol, omdat ze elkaar helpen en niet tegen elkaar vechten.
Raar. Een kilo graan is toch een kilo graan, of het nou een joodse kilo of een Arabische kilo is.quote:[..]
Die bronnen gaat over het voedselproductie rondom 1944/1945, en komt van een pro palestijnse website waarin staat over etnische zuiveringen van palestijnenEn als je weet wie in Israel rond liep in die tijd: "Grand Mufti Mohammad Amin Al-Husayni, was closely allied with, and actively assisted the Nazis throughout the Second World War.". Echt ziekelijk hoe je 1944-1945 als maatstaf neemt.
Het zit je wel erg dwars, geloof ik.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:55 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb het over een structureel probleem, waarbij miljoenen euro's aan hulp en goederen overgenomen worden door hamas en fatah terroristen waarbij de bevolking niets van te zien krijgt. Waarbij het vele malen beter zou zijn als Israel de gehele regio in handen heeft waardoor er een maatschappij opgebouwd kan worden.
Ja, in Jordaniequote:Op zondag 27 januari 2013 00:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ga je nou kwartetten of monopolyen of zo? Als ik jou dat geef, dan mag ik dit?
In dat geval zouden de Palestijnen gewoon een eigen staat kunnen krijgen, misschien?
1)quote:Op zondag 27 januari 2013 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het zit je wel erg dwars, geloof ik.
Ik deel je probleem even voor het gemak in twee delen:
1) De miljoenen euro's die overgenomen worden door Hamas en Fatah.
2) Het zou beter zijn als Israel de hele regio in handen heeft om een maatschappij op te bouwen.
ad 1) Als er miljoenen verkeerd besteed worden aan Hamas of El Fatah, heeft dat op zichzelf niks met Israel te maken. Dat is iets tussen bijvoorbeeld de EU en Palestina. Israel bemoeit zich daar graag mee, maar heeft er strikt genomen niks mee te maken. Zo is het bouwen van een haven met EU-geld volkomen legaal, maar was het vernietigen ervan door Israel illegaal.
ad 2) Vreemde stelling. Die gaat ervan uit dat de maatschappij zoals Israel die heeft, ideaal zou zijn. Ook voor andere bevolkingen.
De maatschappij die Israel blijkbaar voor ogen heeft voor de hele regio, belooft weinig goeds voor de andere bewoners van Palestina.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |