abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:01:38 #101
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121933116
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:22 schreef sinepedraap het volgende:
Kan je eigenlijk genezen van ADHD want ik had het vroeger en ik heb nog 100 van die pillen maar nooit meer iets van gehoord eigenlijk
Hoe bedoel je "nooit meer iets van gehoord"? Er is toch niet een bepaalde instantie die jou jaarlijks uit zichzelf gaat vertellen dat je nog steeds ADHD hebt? :')

Maargoed, ik geloof niet dat je er echt van kan genezen nee. Als je als kind bent gediagnosticeerd met ADHD en de klachten worden minder als je volwassen bent zal dat wel komen omdat je er (beter) mee om hebt leren gaan.
pi_121988666
Zucht. Mijn psychiater blijft er maar over doorgaan, dat hij mij heel graag op de concerta wil hebben.
Maar ik ervaar mijn add niet zozeer als een probleem, alleen heb ik de laatste jaren erg veel pech, en waardoor ik sneller uit mijn balans en concentratie gehaald word als er iets in mijn persoonlijke leven speelt, plus dat ik niet zo bar veel energie over heb om mijzelf gefocust te houden. Want dat gaat nu eenmaal niet vanzelf.
En daarvoor vind ik juist een tabletje ritalin heel fijn, om op die momenten dat het er om gaat makkelijk mijn concentratie te houden zodat ik in staat ben om te doen wat ik moet doen, om mijn leven in de juiste richting te laten gaan. En dan zijn een tot twee tabletten per dag genoeg, om mij door mijn college en zelfstudie heen te slepen.

Ik zie het niet zo zitten om gelijk een hele dag, of in de praktijk is het dan zo'n 8 uur lang 'onder invloed te zijn'. Plus dat ik heel erg bang ben voor de bijwerkingen, die sommige mensen hier al aanhalen, maar die ook ernstige vormen daarvan bij vrienden. En dat risico wil ik liever niet lopen.

Dat heb ik hem natuurlijk ook gezegd. Hij vindt ritalin patchwork, en vindt concerta een echte oplossing. Ik vind dat patchwork eigenlijk wel prima. En ik heb het gevoel dat ik er zo meer controle over heb. Omdat ik nu kan kiezen of en wanneer ik het gebruik.

Misschien dat als mijn tentamens er op zitten ik het maar een kans moet geven.
De andere kant is ook weer, straks vind ik het hartstikke fijn, is het echt een eyeopener over wie of hoe ik ook kan zijn. En dan ga ik mij klote voelen dat ik het niet eerder heb gedaan. ;/
pi_121989161
Laat je door je psych niet overhalen tot iets waar je geen zin/behoefte aan hebt.
Iets proberen kan altijd en als je het wilt moet je het vooral doen/proberen, maar als je er geen behoefte aan hebt en je ziet het niet zitten, dan moet je er ook zeker niet in mee gaan en tegen je psych zeggen dat hij er nu wel over op mag houden.
Ik vind dat je goed en duidelijk aangeeft waarom het in jouw ogen niet nodig is om naar concerta over te stappen.
Maar zoals je al zegt: Het kan ook best een geweldig effect op je hebben, dus misschien idd een ideetje voor na je tentamens oid.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_122016686
Sowieso is het financiele aspect niet zo denderend. Dus inderdaad tijd om mijn hakken in het zand te zetten.

En enerzijds snap ik ook wel dat het positief kan uitpakken. Mijn balans is zeer fragiel. And life happens. Ditmaal verstoord geraakt, omdat ik iemand mijn leven liet binnendringen, mijn hart liet stelen, en hij het vervolgens verschrikt in mijn schoot terugworp.
Maar of tegen dat soort dingen de structuur die concerta zou kunnen geven nou werkt. Dan lig ik alsnog 's nachts wakker, kan de volgende dag niet opstaan, neem de concerta te laat in etc. Daarnaast merk ik ook met de ritalin dat mijn focus ook totaal de verkeerde kant op kan gaan, dan waar ik deze hebben wil.
Was in ieder geval een mooie opening voor mijn pysch om er weer over te beginnen.

Wel weer heel tof dat hij meestal degene is van maak je niet druk, en van alle redelijkheid. Dat hij in dit geval zei ' hopelijk ben je wel heel erg boos op die jongen geworden, want dat is niet netjes van hem' . Dat was steun uit onverwachtse hoek. Terwijl juist mijn vrienden zoiets hadden van, ah joh, die jongen is nog zo onervaren, je kunt het hem niet kwalijk nemen. :{
Misschien generatie verschilletje, maar hij heeft wel weer wat pluspunten verdiend..
pi_122021451
Begin februari heb ik een coach over de vloer ben benieuwd wat ze voor me kan doen.
pi_122036764
Bij de apotheek denken ze dat ik tijd teveel heb ofzo -_-

Hadden ze niet genoeg ritalin op voorraad, kreeg ik 30 stuks mee, 'kom je de week wel mee door'. Ik uitleggen, née, ik gebruik 4x per dag 1,5stuks, dat is 6 per dag, dus ik heb er 42 nodig. Mag ik dinsdag weer terug. Fijn.

En klopt het dat ritalin maar voor 1 maand meegegeven mag worden?
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
  maandag 28 januari 2013 @ 06:32:45 #107
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122150748
vraagje..
vier jaar ( denk ik :P ) geleden heb ik bij PsyQ laten testen en de uitkomst was adhd. Door drukte en verhuizing is de coaching enorm verwaterd, heb ik mijn scriptie afgekregen en doe ik drie jaar zonder medicatie

Nu loop ik tegen het einde van mijn opleiding en denk ik dat ritalin mijn scriptie kan bevorderen / minder chaos en wat meer concentratievermogen.

Nu snap ik dat ik bij de huisarts moet zijn voor een verwijzing, maar moet ik dan weer het traject in van diagnose & coaching of is het mogelijk gelijk bij de psychiater medicatie te regelen?
pi_122152343
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:12 schreef StormInATeacup het volgende:
Bij de apotheek denken ze dat ik tijd teveel heb ofzo -_-

Hadden ze niet genoeg ritalin op voorraad, kreeg ik 30 stuks mee, 'kom je de week wel mee door'. Ik uitleggen, née, ik gebruik 4x per dag 1,5stuks, dat is 6 per dag, dus ik heb er 42 nodig. Mag ik dinsdag weer terug. Fijn.

En klopt het dat ritalin maar voor 1 maand meegegeven mag worden?
Nee, ik heb hier een voorraad ritalin van 2.5 maand o.i.d liggen (300 stuks) en ook 120 concerta (ook 3 maanden) :9 en dat terwijl ik concerta in de praktijk gebruik en ritalin alleen als back-up.
Ik weet niet of dat officieel dus wel of niet mag, maar in de praktijk blijkbaar wel.
pi_122154127
Ik heb in november gehoord dat ik adhd heb. Heb nu educatie maar nog geen coaching (of medicijnen)

Nu ben ik een week te laat met mijn stageverslag dus haal ik mijn stage wss niet. Ik heb dit echt altijd, heb ook m'n P pas na 2 jaar gehaald door een stom verslag. Op de middelbare school moest ik verslagen altijd bij de decaan op de kamer schrijven omdat ik het anders niet deed. Opdelen in kleine stukjes etc. Het werkt allemaal niet. Ik heb zooo bizar last van uitstel gedrag en ben een beetje ten einde raad.

Ik heb nu zo veel last van chaos dat ik 1 klein taaltje niet eens afkrijg zoals m'n bed opmaken oid.
Worry is a misuse of imagination
pi_122162109
Hoe snel merkten jullie dat de medicatie aansloeg toen jullie hiermee begonnen? Ik ben pas gediagnoseerd met ADHD-PI, ben vrijdag begonnen met opbouwen met 3x5mg ritalin (de merkloze) per dag, en sinds vandaag 3x10mg.

Nou merk ik zelf eigenlijk nog weinig verschil. Momenteel enkel met praktijk bezig geweest met mijn studie, wat me altijd wel redelijk af ging, maar ik heb ioniet het idee dat mijn concentratie onwijs is verbeterd. Straks in de trein kijken of het lukt wat te lezen, daarbij merk ik misschien meer effect. Wel lijk ik minder geremd te zijn tijdens gesprekken, ik voel me wat enthousiaster.

Merkten jullie gelijk (positieve) effecten toen jullie met medicatie gestart waren? Misschien heb ik meer nodig voor mijn lichaamsgewicht (90+ kg), maar had zelf iets meer effect verwacht eigenlijk...

Grappig overigens dat ze het ook tegen narcoleptie voorschrijven, ik voel me juist een beetje muf nu :P

[ Bericht 11% gewijzigd door DEiE op 28-01-2013 16:33:21 ]
  maandag 28 januari 2013 @ 16:33:40 #111
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_122167675
Zelfde hier, officieel wel het gecombineerde type maar val toch echt onder PI/ADD.

Merk er niet echt veel van, wel als het begint uit te werken. Ik ben iets helderder en rustiger in mijn hoofd, maar als je het in procenten uit zo drukken halen we de tien procent rustiger net denk ik.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_122167963
Net terug van mijn 2-wekelijkse praatsessies met m'n psycholoog, en we hebben het ook over alled rukte e.d gehad. Ze vertelde me dat een burn-out iets is wat vaak voorkomt bij ADD, en dat bij een vrij hoge intelligentie ADD pas vrij laat wordt ontdekt, en nog meer van dat soort dingen. Ineens ging er een wereld voor me open en vielen alle puzzelstukjes op hun plek, wow!

Verder ben ik nu al een maand inmiddels bezig met concerta slikken (icm ritalin) en het bevalt me enorm goed, dus dat is fijn. :)
pi_122169604
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:40 schreef msacras het volgende:
Net terug van mijn 2-wekelijkse praatsessies met m'n psycholoog, en we hebben het ook over alled rukte e.d gehad. Ze vertelde me dat een burn-out iets is wat vaak voorkomt bij ADD, en dat bij een vrij hoge intelligentie ADD pas vrij laat wordt ontdekt, en nog meer van dat soort dingen. Ineens ging er een wereld voor me open en vielen alle puzzelstukjes op hun plek, wow!
Dat is zelfs de aanleiding waarom ik het behandeltraject ingegaan ben: ik liep vast met mijn studie en alle drukte, stress, etc. die dat met zich meebracht uitte zich op gegeven moment als burnoutverschijnselen.
pi_122206708
Een chaotische ADD'er zijn heeft ook zo zo'n voordelen. Ik was beneden even m'n haar aan het doen maar was uiteraard vergeten een haarelastiekje mee te nemen van boven. Maar ik ken mezelf langer dan vandaag en wist zeker dat ik vast wel een aantal losse elastiekjes en speldjes ooit in m'n tas heb gegooid/laten vallen/kwijt ben geraakt/ze er zelf in zijn gaan zitten uit het niets omdat ik altijd alles met met mee sleep in een tas, dus toen had ik alsnog een elastiekje bij de hand in plaats van dat ik 2 trappen omhoog hoefde te lopen *O*

Ik moest alsnog 3 keer terug naar boven lopen omdat ik andere dingen was vergeten, maar dat terzijde. En oh, is het al zo laat? Ik moet naar school en snel ook, oeps. :W
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:33:14 #115
12888 Skull-splitter
pi_122207383
Gisteren ook zo'n moment gehad:
Te laat naar ikea, beroerde OV aansluitingen, dus met de fiets daarheen, maar zou ook voor tijd X bij vriendin zijn.

Bij buitenkomst Ikea gekeken wat het makkelijkste was, tenauwernood bedacht dat ik beter naar de tram bij mijn werk kon fietsen dan naar het station. En nog gehaald ook.

Ik functioneer het best als ik een aantal dingen tegelijk moet doen of te wel in chaos. Ach, paradoxale aandoening!
pi_122227496
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:33 schreef Skull-splitter het volgende:
Zelfde hier, officieel wel het gecombineerde type maar val toch echt onder PI/ADD.

Merk er niet echt veel van, wel als het begint uit te werken. Ik ben iets helderder en rustiger in mijn hoofd, maar als je het in procenten uit zo drukken halen we de tien procent rustiger net denk ik.
Wat heb je toen gedaan? Dosis verhoogd, andere medicatie of neem je genoegen met het huidige effect?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:50:14 #117
12888 Skull-splitter
pi_122229657
Genoegen nemen met huidige effect al slik ik alleen als ik werk momenteel, in vrije tijd vergeet ik het vaak.

4 februari heb ik een goed gesprek.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:18:40 #118
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122239677
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:35 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

heb nog een klachtenbrief staan van twee A4 tjes maar nooit verstuurd. Wat een geldklopperij is die bende zeg. ¤225,00 in rekening brengen voor een gesprek van 15 minuten. Moet niet gekker worden toch.
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het item ging over de keuring, dat het geldklopperij is om een beetje schijnveiligheid. Iets waar ik het mee eens ben. Zorgwekkender is dat het niet ophoudt bij een dergelijke verklaring maar dat er een hoop zooi aan vast zit wat ook allemaal geld kost.

Ik vind mijn adhd of de medicatie ervoor niet noemenswaardig als het op mijn rijvaardigheid aankomt. Waar ik me als ex-agent tijdens de uitzending ineens zorgen om maakte is een mogelijk toxicologisch rapport in het geval van een aanrijding terwijl je je adhd niet gemeld hebt...
Ik heb de ontwikkelingen rondom dit onderwerp toevallig gevolgd, die verplichte 3-jaarlijkse keuring is onderhand afgeschaft (ik weet het, Telegraaf, maar toch..;) ).

http://www.nu.nl/politiek(...)ijskeuring-adhd.html

http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_ADHD_er__.html

Hoi trouwens, ik ga hier ook even meelezen.

Ik heb zelf sinds ongeveer 'n jaar de diagnose ADD. Heb nu 'n coach waarmee ik m'n toekomst bekijk (2 afgekapte studies, hopeloosheid heerste :X ) en liep eventjes bij een psych maar dat was snel over.

Ik zit vooralsnog niet aan de medicatie maar heb toch binnenkort een intake. Spannend, was er eigenlijk nogal huiverig voor maar gesprekken en ervaringen warmen me wel wat op. ;)
pi_122257030
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Genoegen nemen met huidige effect al slik ik alleen als ik werk momenteel, in vrije tijd vergeet ik het vaak.

4 februari heb ik een goed gesprek.
Wat mij het meest heeft verrast dat ik de medicatie bijna nooit vergeet, als im het vergeet dan ia het 5 min te laat. Had ik niet verwacht als ik me bedenk als ik van de woonkamer naar mij slaapkamer liep om wat te pakken dat ik in die ca.20 seconde alweer vergeten was wat ik ook alweer moest pakken.
You should read your Bible, sirs. You'll find all types of weird shit in there. Like, did you know Jesus was a Jew?
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:08:28 #120
12888 Skull-splitter
pi_122260509
Ik werk en rust onregelmatig, medicatie waar dan 9 uur opstaat neem ik rustig om 11 uur in de ochtend na een middagdienst. Hier wil ik het ook over hebben maandag.

Want mijn pilletje van 2 uur is rond 7 uu natuurlijk wel aan het uitwerken, uitloop tot 9 uur. Dat is op mijn werk juist een hectische periode ivm het eten van bewoners en dingen die geregeld moeten worden. Het lukt me, maar niet beter dan voorheen en net als voorheen schuif ik daardoor schriftelijke taken naar half 10, zodat ik een uurtje kan werken wanneer ik voel dat ik het best in mijn vel zit tot half 11 en mijn dienst ophoudt.

Loopt er dan nog iemand met een heel verhaal binnen heb ik twee keuzes: bot nee zeggen terwijl het ze tot op de lippen staat, of luisteren terwijl ik tussendoor mijn werk probeer te doen. Vaak resulteert het in onbedoeld overwerk waar de leidinggevende weer pissig om is.
pi_122294803
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 14:23 schreef DEiE het volgende:
Hoe snel merkten jullie dat de medicatie aansloeg toen jullie hiermee begonnen? Ik ben pas gediagnoseerd met ADHD-PI, ben vrijdag begonnen met opbouwen met 3x5mg ritalin (de merkloze) per dag, en sinds vandaag 3x10mg.

Nou merk ik zelf eigenlijk nog weinig verschil. Momenteel enkel met praktijk bezig geweest met mijn studie, wat me altijd wel redelijk af ging, maar ik heb ioniet het idee dat mijn concentratie onwijs is verbeterd. Straks in de trein kijken of het lukt wat te lezen, daarbij merk ik misschien meer effect. Wel lijk ik minder geremd te zijn tijdens gesprekken, ik voel me wat enthousiaster.

Merkten jullie gelijk (positieve) effecten toen jullie met medicatie gestart waren? Misschien heb ik meer nodig voor mijn lichaamsgewicht (90+ kg), maar had zelf iets meer effect verwacht eigenlijk...

Grappig overigens dat ze het ook tegen narcoleptie voorschrijven, ik voel me juist een beetje muf nu :P
Net contact gehad met de arts, had aangegeven dat ik nog niet heel veel verschil merkte.

Ik had het gevoel dat ik wel iets beter mijn concentratie kon vasthouden, iets beter mijn eigen gedachten onderdrukken, maar als er mensen een gesprek gaan volgen ofzo ben ik mijn concentratie kwijt. Ook weet ik niet of die concentratie een placebo-effect is.

Daardoor gaat morgen de dosis omhoog naar 3x20mg, volgens hem moest ik dan wel wat merken. Ik ben benieuwd :)

[ Bericht 1% gewijzigd door DEiE op 31-01-2013 16:16:40 ]
pi_122340389
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:29 schreef DEiE het volgende:

[..]

Net contact gehad met de arts, had aangegeven dat ik nog niet heel veel verschil merkte.

Ik had het gevoel dat ik wel iets beter mijn concentratie kon vasthouden, iets beter mijn eigen gedachten onderdrukken, maar als er mensen een gesprek gaan volgen ofzo ben ik mijn concentratie kwijt. Ook weet ik niet of die concentratie een placebo-effect is.

Daardoor gaat morgen de dosis omhoog naar 3x20mg, volgens hem moest ik dan wel wat merken. Ik ben benieuwd :)
Ik merkte ook niks van de medicatie en de medicijnman was ook vrij rap met verhogen van de dosering. Na een week of 6 was het als of mijn ADD erger en erger werd. Toen ipv ritalin naar de Dextro-amfetamine en dat ging langer goed maar merkte er ook niks van maar na een week of 8 was ik veranderd in een inmezelf gekeerde zombie. Toen ik dit bewust merkte ben ik direct gestopt met medicatie. Ik zag de dag er na weer het bredere beeld van mijn omgeving. Ik voelde me veel vrijer en mijn hoofd was niet meer een doffe met watte gevulde behuizing.

Bij mij werkt medicatie niet maar wat wel werkt is coaching. Niet alles gaat direct volgens de tips de eerste weken maar door herhaling en nogmaals herhaling komt de regelmaat er langzamerhand in.
Religie is een mentale ziekte.
pi_122341744
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:05 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ik merkte ook niks van de medicatie en de medicijnman was ook vrij rap met verhogen van de dosering. Na een week of 6 was het als of mijn ADD erger en erger werd. Toen ipv ritalin naar de Dextro-amfetamine en dat ging langer goed maar merkte er ook niks van maar na een week of 8 was ik veranderd in een inmezelf gekeerde zombie. Toen ik dit bewust merkte ben ik direct gestopt met medicatie. Ik zag de dag er na weer het bredere beeld van mijn omgeving. Ik voelde me veel vrijer en mijn hoofd was niet meer een doffe met watte gevulde behuizing.
Ja, ik vind het zelf ook wat snel gaan, ik ben nu een week bezig. Daarom heb ik niet gelijk 20mg gegeten maar probeer ik eerst 15mg. Ik vind het lastig om het effect te bepalen.

Ik lees van mensen dat ze gelijk baat bij de medicatie hebben, maar dat heb ik niet. Ik heb het idee dat mijn concentratie misschien iets verbeterd was, maar toen ik me ging afvragen of dat niet door een placebo-effect was, was die concentratie weer net zo hard weg. Ik heb nu zelfs het idee dat mijn concentratie slechter is met 15mg dan vandeweek met 10mg.

Waar ik gewoon het meeste last van heb is van interne en externe prikkels. Ik probeer nu bijvoorbeeld een paper te lezen, maar als er ergens in huis een televisie aan gaat of iemand in de trein voert een telefoongesprek ofzo, zit mijn concentratie daarop en neem ik van het lezen niets meer op. Hetzelfde met mijn eigen gedachten, probeer ik iets te lezen, schiet er iets mijn hoofd in en kom ik er na een halve pagina wéér achter dat ik eigenlijk niets opgenomen had en weer opnieuw kan beginnen.

Ik had gehoopt dat ik met de Ritalins die zaken wat beter weg kon filteren waardoor ik vooral voor mijn studie het leesmateriaal beter kan verwerken, maar tot nu toe heb ik dat effect niet. Overigens is het ook niet zo dat ik hyper wordt ofzo, ik ben opzich wel rustig (misschien iets rustiger dan normaal).

Gelukkig is mijn studie deels praktijk (in de informatica) en ik kan me in het programmeren volledig verliezen. Dan gaat de hyperfocus erop en gaat alles lekker vlot, daarmee heb ik dan ook geen problemen. De theorie kost me alleen zoveel moeite...

[ Bericht 1% gewijzigd door DEiE op 01-02-2013 16:02:01 ]
pi_122348309
Ik wou toch een positief bericht over ritalin met jullie delen :D

Ik gebruik nu zo'n anderhalve maand 4x15mg per dag, wanneer nodig 20mg.
Ik heb tot nu toe weinig bijwerkingen, in het begin voelde ik me wat opgejaagd, en wanneer ik de 2e dosis in moest nemen voelde ik de 'rebound' heel erg.
Dat is inmiddels opgelost door de 2e dosis na 3 uur in te nemen ipv 4 uur :) Een dosis vergeten doe ik zelden, aangezien ik het aan voel komen dat het uit begint te werken.
Ik heb iets minder eetlust, oftewel géen vreetbuien meer. Ik kan me veel beter inhouden als ik voedsel zie, een zak dropjes hoeft nu niet meer in 1x leeg. :p In 1 maand 2kg kwijt, dus het valt verder mee.
Ook heb ik iets meer dorst, wat ik op zich geen negatieve bijwerking vind aangezien veel drinken goed is.
Ik moet wel opletten dat ik de laatste dosis niet na 5uur inneem, anders kom ik bijna niet in slaap.

Ik heb meer concentratie en ben ik beter georganiseerd, zo kan ik nu een film kijken zonder 10x op te staan omdat ik iets vergeten en ben ik niet continue van houding aan het veranderen.
Ook ben ik minder bezig met 'tijd'. Een 9-urige werkdag of schooldag was eerst een hel, aangezien het mij héel veel inspanning en energie kostte om niet als een ADHDer over te komen, ik probeerde continue bewegingen te inhouden, niet een flapuit zijn, stilzitten, concentreren, opletten, niet wegdromen. En nu gaat het eigenlijk vanzelf.... :) Ook geven mensen uit mijn omgeving aan dat ik wat rustiger ben, en vinden ze het erg prettig dat ik nu eindelijk mn zooi opruim.. :D
pi_122348417
Mooi dat het bij jou wél werkt :). Merkte jij gelijk verschil, of werden de resultaten na verloop van tijd steeds beter zichtbaar? In welke doseringen heb jij de medicatie opgebouwd?
pi_122348802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:13 schreef DEiE het volgende:
Mooi dat het bij jou wél werkt :). Merkte jij gelijk verschil, of werden de resultaten na verloop van tijd steeds beter zichtbaar? In welke doseringen heb jij de medicatie opgebouwd?
Ik bouwde op van 1 week 5mg (halve pil), daarna 1 week 10mg, tot 15mg/20mg nu :)
De 5mg had nauwelijks effect (al vond mijn omgeving dat niet, ik was volgens hen wat minder bewegelijk), ik merkte pas echt verschil in m'n kop direct na ik de eerste dosering in nam van 15mg. Resultaat word ook beter aangezien de bijwerkingen ook minder worden, o.a. door het spul met iets te eten in te nemen en vroeger innemen als ik de rebound aan voel komen, wat sneller gebeurt bij veel inspanning.
pi_122349200
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:23 schreef StormInATeacup het volgende:

[..]

Ik bouwde op van 1 week 5mg (halve pil), daarna 1 week 10mg, tot 15mg/20mg nu :)
De 5mg had nauwelijks effect (al vond mijn omgeving dat niet, ik was volgens hen wat minder bewegelijk), ik merkte pas echt verschil in m'n kop direct na ik de eerste dosering in nam van 15mg. Resultaat word ook beter aangezien de bijwerkingen ook minder worden, o.a. door het spul met iets te eten in te nemen en vroeger innemen als ik de rebound aan voel komen, wat sneller gebeurt bij veel inspanning.
Hmm, ik heb vandaag 15mg geprobeerd en had het idee dat dat juist averechts werkte voor mijn concentratie. Ik heb alleen de laatste dagen thuis gestudeerd, dus moet de effecten volledig afleiden of ik mijn concentratie erbij kan houden, en vandaag nam ik nauwelijks wat in me op. Volgende week eerst maar eens de 10mg opnieuw proberen op de uni, kijken of ik daar veel verschillen merk.

Bijwerkingen heb ik overigens eigenlijk helemaal niet, op een verminderde eetlust na (maar iets afvallen is nooit verkeerd ;) ). Van de rebound heb ik ook niet echt last.
pi_122349704
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:35 schreef DEiE het volgende:

[..]

Hmm, ik heb vandaag 15mg geprobeerd en had het idee dat dat juist averechts werkte voor mijn concentratie. Ik heb alleen de laatste dagen thuis gestudeerd, dus moet de effecten volledig afleiden of ik mijn concentratie erbij kan houden, en vandaag nam ik nauwelijks wat in me op. Volgende week eerst maar eens de 10mg opnieuw proberen op de uni, kijken of ik daar veel verschillen merk.

Bijwerkingen heb ik overigens eigenlijk helemaal niet, op een verminderde eetlust na (maar iets afvallen is nooit verkeerd ;) ). Van de rebound heb ik ook niet echt last.
Ik vind eigenlijk niet dat je ervan moet uitgaan dat 15mg niet werkt, aangezien je het maar 1x hebt geprobeerd. 3/4 volledige dagen in verschillende settings (bv op werk, een vrije dag, bij het sporten e/d/) is het beste om het effect goed te leren kennen.

Mijn psychiater zei overigens ook dat ze het liefst de dosering verhoogd tot er wel bijwerkingen zijn, aangezien zonder bijwerkingen niet alle neurotransmitters 'bezet' zijn.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:58:55 #129
12888 Skull-splitter
pi_122351776
Vandaag mijn medicatie eens niet genomen en me goed op werk gestort.
0,0% verschil...
pi_122366614
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:35 schreef DEiE het volgende:

[..]

Bij werkt het dus ook averechts maar dat hoor je bij de meeste ADD-ers. Met de adhders in dit forum zal het anders zijn.

Ik denk dat ADDers ook meer analysten zijn die alle prikkels oppakken en er een 'Wetenschappelijke' verklaring aan willen hangen of wat dan ook. Dat is volgens mij niet druk in het hoofd maar meer jezelf verliezen in een onderwerp maar die snel verliezen als er iets ands interesants op je weg komt.
Het is deze analyse van mij dat ik verwacht dat de medicatie die ontworpen is om mensen met drukte in het hoofd te helpen dus niet van toepassing is voor ADDers. Verbeter mij als ik het verkeerd zie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tommelaer op 02-02-2013 00:45:22 ]
pi_122368918
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:38 schreef DEiE het volgende:

[..]

Ja, ik vind het zelf ook wat snel gaan, ik ben nu een week bezig. Daarom heb ik niet gelijk 20mg gegeten maar probeer ik eerst 15mg. Ik vind het lastig om het effect te bepalen.

Ik lees van mensen dat ze gelijk baat bij de medicatie hebben, maar dat heb ik niet. Ik heb het idee dat mijn concentratie misschien iets verbeterd was, maar toen ik me ging afvragen of dat niet door een placebo-effect was, was die concentratie weer net zo hard weg. Ik heb nu zelfs het idee dat mijn concentratie slechter is met 15mg dan vandeweek met 10mg.

Waar ik gewoon het meeste last van heb is van interne en externe prikkels. Ik probeer nu bijvoorbeeld een paper te lezen, maar als er ergens in huis een televisie aan gaat of iemand in de trein voert een telefoongesprek ofzo, zit mijn concentratie daarop en neem ik van het lezen niets meer op. Hetzelfde met mijn eigen gedachten, probeer ik iets te lezen, schiet er iets mijn hoofd in en kom ik er na een halve pagina wéér achter dat ik eigenlijk niets opgenomen had en weer opnieuw kan beginnen.

Ik had gehoopt dat ik met de Ritalins die zaken wat beter weg kon filteren waardoor ik vooral voor mijn studie het leesmateriaal beter kan verwerken, maar tot nu toe heb ik dat effect niet. Overigens is het ook niet zo dat ik hyper wordt ofzo, ik ben opzich wel rustig (misschien iets rustiger dan normaal).

Gelukkig is mijn studie deels praktijk (in de informatica) en ik kan me in het programmeren volledig verliezen. Dan gaat de hyperfocus erop en gaat alles lekker vlot, daarmee heb ik dan ook geen problemen. De theorie kost me alleen zoveel moeite...
Echt irritant is dat
pi_122370102
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:38 schreef Tommelaer het volgende:
Ik denk dat ADDers ook meer analysten zijn die alle prikkels oppakken en er een 'Wetenschappelijke' verklaring aan willen hangen of wat dan ook. Dat is volgens mij niet druk in het hoofd maar meer jezelf verliezen in een onderwerp maar die snel verliezen als er iets ands interesants op je weg komt.
Ja, ook al zie ik het zelf als een soort van filterprobleem.

Stel dat ik ergens mee bezig ben, als voorbeeld lezen omdat het daar erg duidelijk is, en er komt een prikkel binnen: iemands telefoon gaat, mensen beginnen met elkaar te praten, het licht knippert, etc. Waar die prikkel eigenlijk geëvalueerd zou moeten worden en moet worden bestempeld als "onbelangrijk", stuitert die prikkel bij mij gewoon mijn hoofd door, met als gevolg dat ik daarop gefocust ben in plaats van op het lezen.
Hetzelfde heb ik met gedachten. Ik ben wat aan het lezen en er komt een gedachtenstroom in mij op. In plaats van die gedachten afkappen is mijn hoofd drukker bezig met die gedachten dan met de stof die binnenkomt door het lezen, met als gevolg dat ik dat niet opgenomen of verwerkt heb.
pi_122403541
Ik kan er met de zoekfunctie niet zo snel een antwoord op vinden, dus hoop t te krijgen door t even te vragen.

ADD diagnose, ik gebruikte methylfenidaat. Ik was helemaal goed ingesteld op dosering en wist precies hoe ik er ook goed mee kon slapen etc. Ik weet niet waar het door kwam, maar ik functioneerde opeens niet meer, ik kreeg niets voor elkaar, sliep slecht, was compleet apatisch. Dit kan door van alles gekomen zijn, ik las van andere mensen dat ze soortgelijks meemaakten en dat dexamfetamine uitkomst bood.
Ik stapte ook over, nu 3 maanden geleden. Leek in begin wel prima te zijn, had in ieder geval geen last meer van de verschijnselen waardoor ik ben overgestapt. Nu kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik wel focus weet te houden, maar juist niets voor elkaar krijg, niet effectief ben, heel erg warrig en vergeetachtig ben. Ik voel mij soms een dementerende bejaarde, heb het gevoel alsof mijn woordenschat gedecimeerd is, ik kan geen overzicht krijgen van allerhande zaken.
Ik wil terug naar methylfenidaat, onder de aanname dat het niet meer functioneren voorkomen had kunnen worden door een halfjaarlijks stopweekje, of dat het kwam door wat voor samenloop van omstandigheden dan ook.
Nu heb ik vandaag eigenlijk de hele dag geen dex genomen en daar geen last van.
Kan ik morgen ook gewoon geen dex nemen en beginnen met methylfenidaat? Moet ik dan meteen m'n oude dosis nemen, of 1 dagje op de halve dosis bij zelfde tijdstippen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat t t beste is om dit aan de medicijnman voor te leggen, maar ik heb over anderhalve week pas een afspraak en heb t idee dat ik t met 1 goed goed gecoordineerd wisselweekend weer die efficientie terug kan krijgen waar ik zoveel mee bereikt heb sinds de diagnose+methylfenidaat.
Alvast bedankt!
pi_122411088
quote:
5s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:56 schreef MonsieurCosmopolite het volgende:
Ik wil terug naar methylfenidaat, onder de aanname dat het niet meer functioneren voorkomen had kunnen worden door een halfjaarlijks stopweekje, of dat het kwam door wat voor samenloop van omstandigheden dan ook.
Nu heb ik vandaag eigenlijk de hele dag geen dex genomen en daar geen last van.
Kan ik morgen ook gewoon geen dex nemen en beginnen met methylfenidaat? Moet ik dan meteen m'n oude dosis nemen, of 1 dagje op de halve dosis bij zelfde tijdstippen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat t t beste is om dit aan de medicijnman voor te leggen, maar ik heb over anderhalve week pas een afspraak en heb t idee dat ik t met 1 goed goed gecoordineerd wisselweekend weer die efficientie terug kan krijgen waar ik zoveel mee bereikt heb sinds de diagnose+methylfenidaat.
Alvast bedankt!
Opzich kan het geen kwaad om weer over te stappen, aangezien je weet wat het effect is van de medicijnen. Ik zou wel een paar dagen opbouwen zodat je er weer aan kan wennen. Maar ik ben natuurlijk geen afgestudeerde psych. :)

Is je arts tot die tijd dan niet telefonisch/per mail te bereiken? Je zou dit dan voor kunnen leggen, en dan tijdens je afspraak de rest bespreken.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:20:16 #135
12888 Skull-splitter
pi_122421969
De laatste dagen zonder medicatie onder gemengde omstandigheden. Laatste week erg weinig geslapen (laat naar bed, op tijd op), dus dat heeft ook wel zijn invloed.
Op werk zoals genoemd weinig invloed, pak dingen wel vlot op en het is allemaal goed te behappen.

Buiten werk om merk ik dat ik net wat minder georganiseerd ben, vaker even een totaal numb idee heb waarbij niet meer weet wat ik in de keuken ging pakken.

Ik weet nog niet of het voor mij reden is om ermee te gaan stoppen. Morgen heb ik overleg over de medicatie.

Dit weekend wel een lang en uitgebreid gesprek gehad met mijn ouders. Het zat mij dwars dat ze zo ontzettend fel reageerden op mijn keuze om medicatie te proberen, dat ik mijn studie weer gestopt ben (wat ik kan begrijpen) en dat ze het allemaal zomaar van tafel veegden als ik het over problematiek die ik ondervind heb. Stel je je kwetsbaar op en dan wordt het niet opgepakt maar weggeschoven.

Aanvankelijk namen we tegenstrijdige stellingen in, naarmate er meer pijnpunten op tafel waren gekomen en ik met name de mate van onbegrip die ik ervaar benoemd had, hadden we een echt heel goed gesprek.

Emotioneel, zwaar, en uiteindelijk goedbedoelde tips die ik reeds voor mezelf al had opgenomen als doel, ten dele oorsprong van de tumult omtrent opleiding, werk en relaties van de laatste jaren. Had toen eindelijk het gevoel dat ze iets van me begonnen te begrijpen.
pi_122423444
Fijn om te horen. Het diagnosetraject is mentaal toch behoorlijk zwaar omdat je o.a. zwart op wit krijgt dat je nooit zo zal functioneren als anderen. Steun vanuit je omgeving kan dan erg helpen.

Ik hoop voor je dat je ouders het nu beter een plekje kunnen geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door DEiE op 03-02-2013 17:12:20 ]
pi_122458687
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:37 schreef StormInATeacup het volgende:

[..]

Opzich kan het geen kwaad om weer over te stappen, aangezien je weet wat het effect is van de medicijnen. Ik zou wel een paar dagen opbouwen zodat je er weer aan kan wennen. Maar ik ben natuurlijk geen afgestudeerde psych. :)

Is je arts tot die tijd dan niet telefonisch/per mail te bereiken? Je zou dit dan voor kunnen leggen, en dan tijdens je afspraak de rest bespreken.
Misschien dat ik 'm vandaag kan bereiken en dat ga ik wel even proberen, want nondeju, ik denk dat ik toch ff iets langer dan 1 dag had moeten afbouwen. Ik heb van 0100 tot 1100 in coma gelegen en werd net wakker, compleet geradbraakt en zie er echt heel verrot uit (m'n huid is ook opeens heel verrot en grauw). Ik heb t idee dat ik er echt uitzie als een afkickende junkie ofzo joh...

Voor de mensen die willen stoppen met dex(amfetamine) en weer naar methylfenidaat willen: ik zal nog wel even posten hoe t dus wel moet volgens m'n medicijnman :p maar, doe t dus niet zelf zonder overleg met je medicijnman, want ik heb t idee dat er meer bij komt kijken ;)

Ik moet er denk ik wel bij melden dat ik deze wissel maar aangegrepen heb om ook meteen te stoppen met roken, waarvan ik nu begin te twijfelen of dat wel de juiste keuze was geweest om er zo nog maar een schepje bovenop te doen :+

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[...]
^O^ En nu kijken of je ze er bij kan blijven betrekken :)
  maandag 4 februari 2013 @ 13:47:23 #138
12888 Skull-splitter
pi_122462307
Betrekken zal niet echt hoeven, wordt ook lastig op afstand, maar het beperkte inzicht van mijn beleving zorgt wel voor wat schuring. Dat trekt vast wel bij.

Vandaag overleg gehad ivm medicatie, gaat flink omhoog (de halve dosering van wat ik nu slik erbij) en zal per volgende week geleverd worden. Even kijken wat dat gaat doen.
pi_122463440
Mijn coachingsdingen/therapie is per direct gestopt wegens failliet/bezuinigingen. En ik ging net zo lekker.

Nu maar het hele traject ergens anders starten.
pi_122478958
vandaag is de coach geweest. Leuke vrouw met goede intenties. Ik ben benieuwd wat ze allemaal bedenkt voor volgende week
  maandag 4 februari 2013 @ 20:17:41 #141
12888 Skull-splitter
pi_122479357
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:23 schreef Probability het volgende:
Mijn coachingsdingen/therapie is per direct gestopt wegens failliet/bezuinigingen. En ik ging net zo lekker.

Nu maar het hele traject ergens anders starten.
Tjesus... Vraag wel even je dossier op.
pi_122500732
Meldt me ook maar weer eens. Aanvraag voor een test gedaan bij dichtsbijzijnde ziekenhuis, niks. Achteraan gebeld en de dag erop al teruggebeld. Het was niet hun tak van sport zeiden ze maar ze kon me zo al vertellen dat uit mijn persoonlijkheidstest die ik daar heb gedaan absoluut had moeten blijken dat ik AD(H)D zou hebben.
In de aanvraag had ik al aangegeven deze sociaal wenselijk ingevuld te hebben en akkoord te zijn gegaan om er maar vanaf te zijn. (en nee dat is niet slim :( )
Kon niet. Prima maar dat geloof ik dus niet. Iemand daar ervaring mee misschien? :?

Nu net gemeld bij PsyQ voor een telefonische intake, dat duurt ongeveer 2 weken. Enige waar ik een beetje mee zit, door allerlei omstandigheden lijk ik er tekenen van een (lichte) depressie bij te hebben gekregen, constant gevoel dat ik moet huilen, geen lust tot het doen van wat dan ook etc. etc.
In hoeverre legt dat een sausje over mogelijk andere aanwezige problematiek? Nu zit ik die 2 weken wel uit zonder bijv. AD maar het zou voor dat stukje wel helpen op dit moment. :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:25:34 #143
12888 Skull-splitter
pi_122500951
Emotionele labiliteit kan wel zorgen dat je symptomen meer in beeld komen. Waar ligt dat bij jou aan?
pi_122501430
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Emotionele labiliteit kan wel zorgen dat je symptomen meer in beeld komen. Waar ligt dat bij jou aan?
Slecht slapen, al een jaar geen werk, vrienden die ook niet lekker in hun vel zitten, spanning in relatie, veel tegenslag en extra kosten. Dat soort dingen. Niks bijzonders maar wel dusdanig dat ik voor mezelf erken dat ik nu niet stabiel genoeg ben voor bepaalde bezigheden danwel bepaalde plannen even in de ijskast moet zetten. (waar je dan ook weer niet vrolijker van wordt)

De klachten daaronder verergeren ook, vergeetachtig voorbij een punt wat ik ooit mogelijk achtte, bij vlagen erg apathisch, bij sommige dingen kan ik nu helemaal mijn aandacht niet meer houden. (bijv. een boek lezen is echt zo goed als onmogelijk)
Ik voel me vooral heel machteloos dat ik er zelf 0 komma niks aan invloed op uit kan oefenen, studie zou ik bijv. wel graag op willen pakken maar lezen lukt al niet laat staan dat er iets blijft hangen. :X
pi_122505202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:19 schreef Tuntuns het volgende:
Nu net gemeld bij PsyQ voor een telefonische intake, dat duurt ongeveer 2 weken. Enige waar ik een beetje mee zit, door allerlei omstandigheden lijk ik er tekenen van een (lichte) depressie bij te hebben gekregen, constant gevoel dat ik moet huilen, geen lust tot het doen van wat dan ook etc. etc.
In hoeverre legt dat een sausje over mogelijk andere aanwezige problematiek? Nu zit ik die 2 weken wel uit zonder bijv. AD maar het zou voor dat stukje wel helpen op dit moment.
quote:
Andere klachten of problemen?
Het is verder van belang om na te gaan of u andere klachten of problemen naast de ADHD-symptomen heeft. Veel van de klachten behorend bij ADHD komen namelijk ook voor bij andere psychiatrische stoornissen. Daarnaast hebben volwassenen met ADHD vaak andere problemen naast de ADHD, zoals een depressie of angststoornis. Het is belangrijk om ook deze problemen te diagnosticeren en te behandelen.

bron: PsyQ
Ze geven hier dus al aan dat er vaak andere problemen naast ADHD zijn, dus zullen ze daar ongetwijfeld ook naar kijken. Geef het in ieder geval ook aan om een goed passend behandeltraject in te gaan en een misdiagnose te vermijden.
pi_122549553
Ik meld me even hier. Ben 20 jaar en afgelopen jaar officieel gediagnosticeerd met ADHD. :)
pi_122549718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:10 schreef msacras het volgende:
Een chaotische ADD'er zijn heeft ook zo zo'n voordelen. Ik was beneden even m'n haar aan het doen maar was uiteraard vergeten een haarelastiekje mee te nemen van boven. Maar ik ken mezelf langer dan vandaag en wist zeker dat ik vast wel een aantal losse elastiekjes en speldjes ooit in m'n tas heb gegooid/laten vallen/kwijt ben geraakt/ze er zelf in zijn gaan zitten uit het niets omdat ik altijd alles met met mee sleep in een tas, dus toen had ik alsnog een elastiekje bij de hand in plaats van dat ik 2 trappen omhoog hoefde te lopen *O*

Ik moest alsnog 3 keer terug naar boven lopen omdat ik andere dingen was vergeten, maar dat terzijde. En oh, is het al zo laat? Ik moet naar school en snel ook, oeps. :W
Haha jij hebt echt ADHD :D
pi_122550055
Hoi :W

mag ik ff binnenvallen? Ik was benieuwd wat de ADD'ers hier aan sport doen. En of het bevalt. :)
pi_122565300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:51 schreef CafeRoker het volgende:

mag ik ff binnenvallen? Ik was benieuwd wat de ADD'ers hier aan sport doen. En of het bevalt. :)
Sport niet maar ik fiets wel 4x 10 minuten van mijn huis naar mijn werk en van werk naar huis.
Verder heb ik 3 jonge kinderen. En dat kost een hoop energie.

Ooit deed ik aan spinning maar om steeds naar de sportschool te gaan kost discipline en geld.
Ik overweeg een spinningfiets te kopen zodat ik lekker thuis voor de tv kan spinnen.
pi_122567248
Of zodat je die spinningfiets thuis mooi stof kan laten verzamelen :P
pi_122567453
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:43 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]

Haha jij hebt echt ADHD :D
Klopt, klopt _O-
pi_122567601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:39 schreef msacras het volgende:

[..]

Klopt, klopt _O-
o maar het is toch normaal om alles twee/drie/vier/dubbel te hebben :P ??!!
zoals pinpassen, sleutels, elastiekjes, pennen, een telefoon om je telefoon te bellen, etc?!
pi_122567693
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:41 schreef Probability het volgende:

[..]

o maar het is toch normaal om alles twee/drie/vier/dubbel te hebben :P ??!!
zoals pinpassen, sleutels, elastiekjes, pennen, een telefoon om je telefoon te bellen, etc?!
Precies, en het dan alsnog vergeten ondanks dat je er 4 exemplaren van hebt is ook volkomen normaal verder :Y
pi_122567728
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef msacras het volgende:

[..]

Precies, en het dan alsnog vergeten ondanks dat je er 4 exemplaren van hebt is ook volkomen normaal verder :Y
ja zie je. ik heb helemaal geen adhd!
pi_122576189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef Probability het volgende:

[..]

ja zie je. ik heb helemaal geen adhd!
klopt, je hebt mogelijk een labeltje dat je is opgeplakt door een 'expert' die denkt dat jouw specifieke leefwijze/problemen/... horen bij dat labeltje.
Je bent uniek, net zoals iedereen. ;-)
pi_122582925
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:24 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

klopt, je hebt mogelijk een labeltje dat je is opgeplakt door een 'expert' die denkt dat jouw specifieke leefwijze/problemen/... horen bij dat labeltje.
Je bent uniek, net zoals iedereen. ;-)
Iedereen denkt uniek te zijn :+
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:12:36 #157
12888 Skull-splitter
pi_122583522
quote:

Ik loop hard, maar laatste maanden ivm weer en ziekte weer wat stilstand. Volgende maand wil ik weer gaan lopen want ik word dik.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:02:09 #158
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_122592469
kwam ik tegen op Twitter. Mss dat iemand er iets aan heeft. Artikel van link is in Engels
http://psychcentral.com/b(...)ike-women-with-adhd/
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_122592827
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef msacras het volgende:

[..]

Of toch nog dat 6e nagelschaartje kopen omdat je ze nu écht echt allemaal kwijt bent. En ze dan een week later tegenkomt op hun normale plaats, of in de bestekla.

quote:

Het bevalt en is me zelfs aangeraden door de psych. In sport kan ik mijn onrust/drukte kwijt, en denk ik even niet meer aan problemen/dagelijkse bezigheden. Als ik het goed doe, ben ik daarna moe genoeg om rustig te worden in mijn hoofd :). Ik deed een vechtsport, tegenwoordig sportschool omdat dit makkelijker te combineren is met stage (in de pauze sporten, samen met iemand zodat ik het niet kan vergeten).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_122620804
Rennen is inderdaad wel leuk, misschien moest ik daar maar weer eens mee beginnen. Sportschool vind ik eerlijk gezegd wat saai.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 00:17:35 #161
12888 Skull-splitter
pi_122623947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:12 schreef CafeRoker het volgende:
Rennen is inderdaad wel leuk

Nee, sorry, maar domweg rennen vind ik echt het saaiste wat ik kan doen. Ik moet mezelf echt bezighouden tijdens het lopen en heel bewust mijn grenzen oprekken om het vol te houden.

Tijden coopertests was ik na 800 meter ook wel klaar met dom lopen, terwijl ik op de politieopleiding net een week na de piepjestest waar ik bij trap 7 afhaakte een looptocht waarbij we objecten mee moesten nemen zoals boomstammen en autobanden van begin tot eind met de kopgroep heb meegelopen.
pi_122626655
Hardlopen buiten kan leuk zijn met muziek, je moet het vooral niet binnen doen op een loopband.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:57:41 #163
12888 Skull-splitter
pi_122629574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
kwam ik tegen op Twitter. Mss dat iemand er iets aan heeft. Artikel van link is in Engels
http://psychcentral.com/b(...)ike-women-with-adhd/
Jammer dat het op vrouwen gericht is... Want er worden mijn inziens dingen in aangestipt die net zo goed voor mannen op gaan...
pi_122638100
Ik mag me trouwens ook bij de categorie onoverwegend onoplettend voegen. Nog niet zo lang.

Al voelt het een beetje naar om je gedragingen terug te zien in zo'n DSM formulier, of de vrouw van de GGZ die opmerkingen maakt als "jaa dat is typisch add".

Het voelt allemaal zo generalizerend :')
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:59:50 #165
12888 Skull-splitter
pi_122639434
Jup, het is ook precies waarbij mijn ouder zoiets hebben van "ja, dat heeft toch iedereen?"

Tijdens mijn intake zat de dame tegenover me steeds met dr hoofd te knikken met een grijns, prototype ADD/ADHD-gedrag :')

Mijn vader zei overigens "Wat jij moet doen is minder nadenken, meer doen. Je belicht alle aspecten en draaft daarin door. Gewoon afremmen." Enige wat ik kon doen was dom grijnzen en zeggen dat dat nou precies het probleem is :')

Eerder die avond me laten ontvallen dat ze zich eens zouden moeten inlezen ipv direct een oordeel eruit te gooien.
pi_122639941
M'n dochtertje van 15 maanden heeft vanochtend m'n vrouw de stuipen op het lijf gejaagd :')

Ze zat achterin de auto strak voor zich uit te kijken en reageerde niet toen aan ze tegen haar praatte en aan haar been begon te rammelen. Pas na wat wilde gebaren voor haar snuitje schrok ze ineens en keek ze verstoord op.

Ik moest m'n vrouw kalmeren.. 'ja, nee, echt, het was zo eng, alsof ze helemaal in zichzelf gekeerd zat en het contact met de wereld kwijt was'.

Dit was de eerste keer dat het gebeurde, maar toch maar ff in de gaten houden. Ik ben zelf vroeger voor zo'n akkefietje naar de oorarts doorverwezen omdat ze dachten dat er iets met m'n gehoor niet in orde was :D
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:18:27 #167
12888 Skull-splitter
pi_122640108
Kinderen lekker laten zitten
pi_122640425
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:18 schreef Skull-splitter het volgende:
Kinderen lekker laten zitten
Ja, toch jammer dat ze gestoord werd. Anders hadden we nu wereldvrede ;(
pi_122642788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:12 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Of toch nog dat 6e nagelschaartje kopen omdat je ze nu écht echt allemaal kwijt bent. En ze dan een week later tegenkomt op hun normale plaats, of in de bestekla.

Ik heb inmiddels 15 geodriehoeken thuis liggen, ik heb ze laatst geteld _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2013 16:20:41 ]
pi_122643025
quote:

Ik dans 2,5 uur per week (freestyle jazz en klassiek), ik loop hard 3-4 keer per week, ongeveer 20 minuten tot een half uurtje per keer, ik heb gym op school maar daar ga ik nooit heen _O- en ik fiets altijd overal heen wat ook wel op een kilometertje op 15 per dag neerkomt.

Bevalt me prima! Vanwaar deze vraag eigenlijk? :)
pi_122675483
Goedemiddag dames en heren!

Omdat ik te weinig bruikbare informatie en ervaringen op internet kon vinden moet ik het maar hier vragen.

Omdat ritalin mij een sociale zombie maakt als het werkt en een agressieve projectiel als het uitgewerkt is, zoek ik alternatieven.

Heeft iemand ervaringen met b6,magnesium,zink,omega3+dieet ?
(ginseng?)
Meditatie?

Andere herbs? Kiddiecoke is leuk en aardig voor korte aandachts boosts voor examens, maar dagelijks gebruik heeft simpelweg te veel nadelen.
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_122675841
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:22 schreef msacras het volgende:

[..]

Ik dans 2,5 uur per week (freestyle jazz en klassiek), ik loop hard 3-4 keer per week, ongeveer 20 minuten tot een half uurtje per keer, ik heb gym op school maar daar ga ik nooit heen _O- en ik fiets altijd overal heen wat ook wel op een kilometertje op 15 per dag neerkomt.

Bevalt me prima! Vanwaar deze vraag eigenlijk? :)
Ik doe niets aan sport terwijl het me wel verstandig lijkt. Balspellen vallen af omdat ik geen diepte zie, en wat overblijft vind ik in de regel saai, denk aan sportscholen en dat soort dingen. Het pakt me gewoon niet, en dan ben je aan het wachten tot het uur voorbij is. Dat doe je ook niet voor je lol.

Maar hardlopen is wel een goede optie moet ik zeggen. Terwijl ik dit tik bedenk ik dat klimmen ook wel een goede zou kunnen zijn.
pi_122675978
Nog geen letter getypt... normaal zou ik gewoon even gaan zuipen en dan aangeschoten m'n verslag maken maar dat is toch niet echt een langetermijnoplossing
pi_122683151
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik doe niets aan sport terwijl het me wel verstandig lijkt. Balspellen vallen af omdat ik geen diepte zie, en wat overblijft vind ik in de regel saai, denk aan sportscholen en dat soort dingen. Het pakt me gewoon niet, en dan ben je aan het wachten tot het uur voorbij is. Dat doe je ook niet voor je lol.

Maar hardlopen is wel een goede optie moet ik zeggen. Terwijl ik dit tik bedenk ik dat klimmen ook wel een goede zou kunnen zijn.
Ik heb redelijk hetzelfde. Mijn onkunde in balspellen komt echter door een gebrek aan balgevoel en coordinatie :P. Sportscholen, hardlopen, etc. heb ik ook snel gezien en ik kan dan ook geen motivatie meer opbrengen om er mee door te gaan.

Wat ik doe is voor veel dingen de fiets pakken, in plaats van de auto of het OV. Zo pak ik toch een uurtje beweging mee. Wat daarbij voor mij helpt is dat het minder doelloos aanvoelt, ik kom immers toch aan op de bestemming waar ik naartoe moest, in plaats van een willekeurig rondje hardlopen.
pi_122685190
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:27 schreef fullmetal het volgende:

Omdat ik te weinig bruikbare informatie en ervaringen op internet kon vinden moet ik het maar hier vragen.

Omdat ritalin mij een sociale zombie maakt als het werkt en een agressieve projectiel als het uitgewerkt is, zoek ik alternatieven.

(ginseng?)
Meditatie?

Andere herbs? Kiddiecoke is leuk en aardig voor korte aandachts boosts voor examens, maar dagelijks gebruik heeft simpelweg te veel nadelen.
Helpt allemaal niet. Het enige wat helpt is Rust / Regelmaat .
Medicatie helpt niet. Misschien alleen op korte termijn maar op lange termijn niet.
  zondag 10 februari 2013 @ 11:53:29 #176
12888 Skull-splitter
pi_122706347
Gisteren ineens wel enorme werking van mijn medicatie, merkbaar.
Als een malle gefietst, ontzettend veel creatieve ideeen plus hoe ik dat kon bereiken bedacht, ruimtelijke waarneming was minder "plat" dan normaal.

Snel dingen opnemen, op werk veel geregeld en niet vergeten.
pi_122706491
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 11:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Als een malle gefietst, ontzettend veel creatieve ideeen plus hoe ik dat kon bereiken bedacht, ruimtelijke waarneming was minder "plat" dan normaal.

Ruimtelijke waaarneming :?
pi_122711066
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 11:53 schreef Skull-splitter het volgende:

Klinkt als of je speed hebt geslikt. ;-)
  zondag 10 februari 2013 @ 14:20:33 #179
12888 Skull-splitter
pi_122711171
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 11:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ruimtelijke waaarneming :?
Meer dat je ineens bewust bent van de ruimte ivm dat het passief langs je heen schiet.

Kan eraan liggen dat ik als een malle fietste, maar toch.

En idd alsof ik aan de speed zat ;)
pi_122715755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:27 schreef fullmetal het volgende:

(ginseng?)
Meditatie?

Voeding doet echt nauwelijks iets, van alles al geprobeerd.

Natuurlijk doet gezond eten je fitter voelen, maar dat verkrijg je niet door deze supplementen te nemen. Beter is ongezonde dingen te laten staan en gezonder te gaan eten. Hier is zeker wel wat te winnen, maar dit verkrijg je niet door naast een ongezond patroon supplementen te slikken (ik zeg niet dat je ongezond eet, maar gewoon een voorbeeld).

Meditatie werkt wel degelijk. Het heeft mij veel rust gebracht, maar volhouden is lastig. Bij mij gaat het af en aan, maar hier merk ik ook zeker effect van. Sport zal ook effect hebben.

Ook gedacht aan andere medicatie? Ik had ook last van deze bijwerkingen bij Ritalin. Paar jaar nadat ik gestopt was, ben ik echter met dextro-amfetamine begonnen. Tot nu toe nog nauwelijks bijwerkingen. Sterker nog, waar je bij Ritalin anti-sociaal wordt, merk ik bij Dextro-amfetamine dat ik juist iets socialer wordt. Daarnaast heb je ook geen crash als bij ritalin, omdat het veel langer doorwerkt (en dus niet abrupt uitwerkt).
pi_122755990
Iemand ervaring met ritalin en anti depressiva als combi?

Ik heb morgen een gesprek met mijn psycholoog/psychiater (welke schrijft ook alweer medicijnen voor?) en de vrouw van Dimence wekte de suggestie dat dit de waarschijnlijke uitkomst zal zijn.

Om eerlijk te zijn zie ik anti depressiva niet zo zitten, ik weet niet precies hoe, wat en welke, maar het voelt een beetje als toegeven.
pi_122768586
Hoi, ik voeg me ook maar eens bij dit topic :)

Lees al een paar maanden mee maar had me nog niet zo ver kunnen zetten om hier ook wat te posten (uitstel en ontloopgedrag, komt bekend voor waarschijnlijk :P)
In de tussentijd hier al veel nuttige info en ervaringen meegekregen die me de moed hebben gegeven om me te laten onderzoeken en me het labeltje ADD op te laten plakken.

Sinds een maandje officieel ADD'er en sinds vandaag begonnen met het slikken van methylfenidaat.
Moet zeggen dat het wel ff wennen is en vreemd aanvoelt (je ' mist' toch een bepaald gevoel wat je je hele leven al met je mee draagt) en dat je er echt op in moet stellen om elke 2,5 uur een pil moet slikken om beter (normaal?) te kunnen functioneren en je dat waarschijnlijk een groot deel van je leven moet blijven doen om dat zo te houden.

Gelukkig heb ik ontdekt dat er in mijn natuurlijke omgeving best veel AD(H)D'ers rondlopen en merk ik dat het eigenlijk best wel gezellig is zo met al die creatievelingen, chaoten en impulsievelingen :)
pi_122769379
quote:

Ik kan niet zonder... , anders hoopt de energie zich op

Dagelijks een uur naar werk fietsen (30 min heen, 30 min terug) , 3x per week minimaal een uur cardio in de sportschool en dan vaak s'avonds laat nog avondwandeling van een uur om gedachten te verzetten of mezelf de ruimte te geven alles los te laten en chaotisch/druk te wezen.

Cardio doe ik de laatste tijd overigens weinig, vind dat toch leuker om het met iemand samen te doen, en steeds elke keer hetzelfde doen gaat op een gegeven moment ook vervelen.

Maar jezelf helemaal afmatten en daarna om het af te maken (en tot rust te komen voor het slapen gaan) een sauna te pakken is voor mij wel een goede methode om m'n hoofd wat helderder te houden.

Daarnaast is een mens niet gemaakt om stil te zitten :P
pi_122769754
Wat ik tegenwoordig veel merk als bijwerking van concerta is dat ik zegmaar 's ochtends een vrij erge rebound heb. 's avonds merk ik vrij weinig van de rebound omdat ik de hele dag door slik en ik pas het precies zo in dat het is uitgewerkt als ik ga slapen. 's Nachts merk ik er dus niks van, maar 's ochtends kan ik m'n bed werkelijk niet - meer - uitkomen. Daarom sla ik tegenwoordig elke dag de eerste 3 uur maar over van school, goed bezig weer. :')

Meer mensen die hier last van hebben?
pi_122801258
De dokter wilde me Wellbutrin (Bupropion) voorschrijven maar hier heb ik maar vanaf gezien. Ben begonnen met een proefbehandeilng Ritalin
pi_122804038
Ik zou meer moeten sporten!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:06:52 #187
12888 Skull-splitter
pi_122808228
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:49 schreef msacras het volgende:
Wat ik tegenwoordig veel merk als bijwerking van concerta is dat ik zegmaar 's ochtends een vrij erge rebound heb. 's avonds merk ik vrij weinig van de rebound omdat ik de hele dag door slik en ik pas het precies zo in dat het is uitgewerkt als ik ga slapen. 's Nachts merk ik er dus niks van, maar 's ochtends kan ik m'n bed werkelijk niet - meer - uitkomen. Daarom sla ik tegenwoordig elke dag de eerste 3 uur maar over van school, goed bezig weer. :')

Lijkt mij niet met de concerta te maken, ik heb er ook zonder medicatie van gehad. Tijdelijke dip waarschijnlijk.
pi_122822826
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:49 schreef msacras het volgende:

Al een jaar.. het slaat nergens op =/ MAARR

Jongens. Ik zit nu al 2 jaar te kutten met dat vertiefde kut ADD en nu zit ik al een half jaar zonder medicijnen. Nu ben ik laatst begonnen met sporten (3 x per week ofzo) en behoorlijk erg op mijn voeding aan het letten. Alle shit met suiker (ook koffie en thee), koekies, chips, teveel vruchtendrankjes en ik weet niet wat laat ik staan. Ik moet zeggen ik voel me op dit moment BETER DAN OOIT. Niet dat alle symptomen van ADD weg zijn maar alle negatieve gedachten er omheen wel. Ik heb het idee dat ik eindelijk mezelf uit die sleur getrokken heb en weer zin in dingen krijg ipv continu depressief te zijn en ADD maar de schuld te geven van alles.
Stomme is dat ik (nog) niet heel veel productiever ben geworden maar ik zit in ieder geval lekker in mijn vel. Verder heb ik wél het idee dat het met de productiviteit de goede kant op gaat. Gooi er af en toe nog wel is een pilletje (ritalin) in en voel me nu niet meer schuldig alsof ik een of andere junk ben die niet zonder kan...

Dus voor alle mensen die zich depri voelen in dit topic... ik raad je zeker aan om te gaan sporten! VEEL OOK

doing doing doing :D
pi_122825632
Volgende week starten met een medicatietrial. Als ik niet vergeet om die pillen op te halen bij de apotheek of de verwijzing kwijtmaak :'). Deze week dus even volledig zonder. Drama. Nul concentratie tijdens college, mentaal compleet afgemat na 2 uur, loop te klooien met mn stage (2 jaar geleden dat ik voor het laatst praktisch werk heb gedaan, en mijn begeleider is er vandaag niet dus kan ook niet vragen hoe iets ook alweer moet, of als second opinion en voel mij compleet afhankelijk en onzelfstandig) en dreig weer in de 'alles mislukt toch, ik kan net zo goed thuisblijven en doen alsof de wereld niet bestaat'-modus te gaan. Ik wil naar huis, het is niet alsof ik vandaag nog wat nuttigs/productiefs ga doen ...
pi_122825752
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:40 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Al een jaar.. het slaat nergens op =/ MAARR

Jongens. Ik zit nu al 2 jaar te kutten met dat vertiefde kut ADD en nu zit ik al een half jaar zonder medicijnen. Nu ben ik laatst begonnen met sporten (3 x per week ofzo) en behoorlijk erg op mijn voeding aan het letten. Alle shit met suiker (ook koffie en thee), koekies, chips, teveel vruchtendrankjes en ik weet niet wat laat ik staan. Ik moet zeggen ik voel me op dit moment BETER DAN OOIT. Niet dat alle symptomen van ADD weg zijn maar alle negatieve gedachten er omheen wel. Ik heb het idee dat ik eindelijk mezelf uit die sleur getrokken heb en weer zin in dingen krijg ipv continu depressief te zijn en ADD maar de schuld te geven van alles.
Stomme is dat ik (nog) niet heel veel productiever ben geworden maar ik zit in ieder geval lekker in mijn vel. Verder heb ik wél het idee dat het met de productiviteit de goede kant op gaat. Gooi er af en toe nog wel is een pilletje (ritalin) in en voel me nu niet meer schuldig alsof ik een of andere junk ben die niet zonder kan...

Dus voor alle mensen die zich depri voelen in dit topic... ik raad je zeker aan om te gaan sporten! VEEL OOK

doing doing doing :D
Goed bezig! Ik denk ook niet dat je moet verwachten dat het van de één op de andere dag zal veranderen qua productiviteit. Dat deed ik in eerste instantie wel met mijn nieuwe medicatie (dexamfetamine), maar viel ook best tegen. Maar nu, na een aantal maanden, zie ik toch wel echt veranderingen. Mensen zijn gewoonte dieren en het is verschrikkelijk lastig om uit bepaalde patronen te komen. Volhouden dus!

Wat voor sport doe je trouwens, wat is de ideale ADD sport? :D
pi_122825911
Fullcontact vechtsporten zijn imho ideaal voor AD(H)D'ers: ze vragen actief om je aandacht (even niet opletten, en je hebt een vuist/voet op je kaak, dus die hyperfocus heb je vrij snel te pakken), je kan er heel veel energie in kwijt en je mag niet stilstaan :P.
pi_122827619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:59 schreef Chicolate het volgende:
Volgende week starten met een medicatietrial. Als ik niet vergeet om die pillen op te halen bij de apotheek of de verwijzing kwijtmaak :'). Deze week dus even volledig zonder. Drama. Nul concentratie tijdens college, mentaal compleet afgemat na 2 uur, loop te klooien met mn stage (2 jaar geleden dat ik voor het laatst praktisch werk heb gedaan, en mijn begeleider is er vandaag niet dus kan ook niet vragen hoe iets ook alweer moet, of als second opinion en voel mij compleet afhankelijk en onzelfstandig) en dreig weer in de 'alles mislukt toch, ik kan net zo goed thuisblijven en doen alsof de wereld niet bestaat'-modus te gaan. Ik wil naar huis, het is niet alsof ik vandaag nog wat nuttigs/productiefs ga doen ...
Ga je ritalin slikken? Dan wens ik je veel succes, ik vergat m'n ritalin altijd herhaaldelijk in te nemen dus ik had er helemaal niks aan. _O-

En Fes1-2, ik sport al vrij veel (dansen 2,5 uur per week, hardlopen 3-4x per week, en ik fiets elke dag toch wel een heel eind). Verder eet/drink ik sowieso weinig suiker en de cafeïne heb ik helemaal afgezworen omdat dat ook niet zo'n goede werking op me heeft. Ik heb alleen niet het idee dat mijn klachten minder zijn geworden, helaas. :')

Ach, een hoop klachten verdwijnen ook met de jaren dus de komende paar jaar blijf ik lekker junkie spelen en dan zien we daarna wel weer verder.
pi_122832088
Dinsdag opnieuw intake!
pi_122833163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:54 schreef msacras het volgende:

[..]

Ga je ritalin slikken? Dan wens ik je veel succes, ik vergat m'n ritalin altijd herhaaldelijk in te nemen dus ik had er helemaal niks aan. _O-
Ja! Maar ik merk vrij duidelijk wanneer het uitwerkt (echt een soort rebound effect) en ze wil mij op 10 mg per dag zetten dus dat zou ik maar 1x moeten onthouden. Zelf denk ik dat dat wat weinig is ... (dat zou 3 uur op een dag normaal doen zijn, en dan de overige 5/6 uur van een werkdag een beetje rond stuiteren?)
pi_122840707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:06 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja! Maar ik merk vrij duidelijk wanneer het uitwerkt (echt een soort rebound effect) en ze wil mij op 10 mg per dag zetten dus dat zou ik maar 1x moeten onthouden. Zelf denk ik dat dat wat weinig is ... (dat zou 3 uur op een dag normaal doen zijn, en dan de overige 5/6 uur van een werkdag een beetje rond stuiteren?)
10 mg per dag? Dat is wel erg weinig... toen ik alleen ritalin slikte had ik zo'n 45 mg per dag.
Nu slik ik 10 - 20 mg ritalin per dag en daarnaast 36 mg concerta. :9
pi_122865868
Hoe is melatoline bij jullie geregeld betreft de verzekering?

Ik heb gewoon basis, en mijn dokter deed moeilijk over het voorschrijven van melatoline. Ik begreep hem niet echt, maar hij brabbelde iets over verzekeringen en ik liep uiteindelijk zonder briefje weg.

Ik baalde er eigenlijk flink van, je kunt gewoon 5mg halen via het internet uit Amerika, maar die levertijden.

En god weet wat er nou precies in zit.

Ik ben er aardig boos over
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:44:09 #197
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_122876371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:11 schreef zolderkamer-autist het volgende:

Ik heb gewoon basis, en mijn dokter deed moeilijk over het voorschrijven van melatoline. Ik begreep hem niet echt, maar hij brabbelde iets over verzekeringen en ik liep uiteindelijk zonder briefje weg.

Ik baalde er eigenlijk flink van, je kunt gewoon 5mg halen via het internet uit Amerika, maar die levertijden.

Waarom loop je dan ook weg zonder het duidelijk te hebben? Hier geen probleem met verzekering.

Heb sinds kort trouwens een ADHD'er als vriendin, voor het eerst. Godverdomme wat een opluchting, elkaar zoveel beter begrijpen met een hoop dingen! :Y O+
Thinking about thinking of you.
pi_122882391
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:44 schreef shifto het volgende:

[..]

Waarom loop je dan ook weg zonder het duidelijk te hebben? Hier geen probleem met verzekering.

Heb sinds kort trouwens een ADHD'er als vriendin, voor het eerst. Godverdomme wat een opluchting, elkaar zoveel beter begrijpen met een hoop dingen! :Y O+
Ik weet 't ook niet precies. Het is nogal nieuw allemaal voor me :') Volgende keer begin ik er wel weer over.

Ik ging in volle overtuiging dat ik een afspraak had om 2 uur naar Dimence toe :') Ik daar zitten in de wachtkamer tot half 3, toch maar even navragen.

Bleek 't morgen te zijn :')

Oh ja en veel plezier op valentijnsdag dan :9

[ Bericht 4% gewijzigd door zolderkamer-autist op 14-02-2013 19:40:16 ]
pi_122883874
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:11 schreef zolderkamer-autist het volgende:

Het is melatonine, en het wordt net als andere slaapmedicatie niet door de zorgverzekeraar vergoed.
30 pillen van 5mg kost mij 16 euro en 2 cent.
-weg-
pi_122898193
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:38 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is melatonine, en het wordt net als andere slaapmedicatie niet door de zorgverzekeraar vergoed.
30 pillen van 5mg kost mij 16 euro en 2 cent.
Dat is heel erg duur, er zijn webshops waar je 100 pillen van 3mg voor 10 euro kan kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')