Waarom zou een peuter daar niet tegen kunnen?quote:Op maandag 7 januari 2013 19:44 schreef Bleie het volgende:
Hmm, ik zou er niet heel blij mee zijn als mijn peuter dat op het kdv zou krijgen. Ziet er leuk uit hoor, maar wat mij betreft veel te veel suiker...
Haha! Het duurde wel even.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:02 schreef trui het volgende:
ja, zoiets heeft knorretje ook wel eens gemaakt toch? wel lang van te voren gaan sparen! (zij deed 't toen van chipszakken geloof ik!)
laziness, ik zou 'm gewoon van 2 marshmellows maken. dat is net iets bescheidener en even leuk, toch?
troel, graag gedaan!
ik kwam nog een grappige traktatiefoto tegen.niet zozeer om de traktatie zelf trouwens (al ziet die er wel heel lekker uit!).
Damn... Is je kind jarig, krijg je allemaal boze vrouwen aan de telefoon omdat hun kind SNOEP gegeten heeft... Arme kinderen zeg!quote:Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Bleie het volgende:
Maar het is niet eenmalig. Er zitten al gauw 15-20 kinderen in een peutergroep. En die zijn allemaal eeen keer jarig. En dan zijn er nog ik weet niet hoeveel andere gelegenheden waarbij ze snoep krijgen. Van mij hoeft het gewoon niet zo. Met suiker ben ik vrij streng ja.
Ik heb laatst met open mond zitten kijken hoe een (4-jarig) meisje bij mijn oudste in de klas srsly 3 (!!!!) dummy's uit het doosje pakte en hem weer dicht deed en aan mij vroeg of ik het weer in het bijbehorende cape-je wilde inpakken want ze mocht van kleine snoepjes altijd maar 3, en van grote 1.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Damn... Is je kind jarig, krijg je allemaal boze vrouwen aan de telefoon omdat hun kind SNOEP gegeten heeft... Arme kinderen zeg!
Van mij hoeft het ook niet zo, hoor. Ik vind een antisnoepbeleid ook prima. Bij ons op het kdv is er zo'n beleid en zelfs daar worden hele zakken snoep getrakteerd. Tijdje geleden nog een pak Maoam, twee rolletje van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een snoepketting en een grote chocolademunt. Voor kinderen van twee/drie jaar. Ik wil niet weten wat er meegegeven wordt als dat antisnoepbeleid er niet zou zijn. 15 keer per jaar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Damn... Is je kind jarig, krijg je allemaal boze vrouwen aan de telefoon omdat hun kind SNOEP gegeten heeft... Arme kinderen zeg!
Ja, dat ben ik ook wel met je eens hoor, het is soms best heel veel wat er gegeven wordt. Daar begin ik sws niet aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef -Spring het volgende:
[..]
Van mij hoeft het ook niet zo, hoor. Ik vind een antisnoepbeleid ook prima. Bij ons op het kdv is er zo'n beleid en zelfs daar worden hele zakken snoep getrakteerd. Tijdje geleden nog een pak Maoam, twee rolletje van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een snoepketting en een grote chocolademunt. Voor kinderen van twee/drie jaar. Ik wil niet weten wat er meegegeven wordt als dat antisnoepbeleid er niet was. 15 keer per jaar.
er is echter geen tot nauwelijks bewijs voor een verband tussen snoep/suiker en probleemgedrag, dus die tekst is wel wat eenzijdig.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:34 schreef -Spring het volgende:
Het is niet alleen dat ze er dik van worden, BE. Kiek hier.
daar was toch eens een aflevering van the truth about food over gewijdt?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:37 schreef trui het volgende:
[..]
er is echter geen tot nauwelijks bewijs voor een verband tussen snoep/suiker en probleemgedrag, dus die tekst is wel wat eenzijdig.
Eensch. Het is een beetje een kansloze tekst. Ik hoopte dat het niet op zou vallen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:37 schreef trui het volgende:
[..]
er is echter geen tot nauwelijks bewijs voor een verband tussen snoep/suiker en probleemgedrag, dus die tekst is wel wat eenzijdig.
Oh maar dat zou die oudste van mij ook zo kunnen doen hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb laatst met open mond zitten kijken hoe een (4-jarig) meisje bij mijn oudste in de klas srsly 3 (!!!!) dummy's uit het doosje pakte en hem weer dicht deed en aan mij vroeg of ik het weer in het bijbehorende cape-je wilde inpakken want ze mocht van kleine snoepjes altijd maar 3, en van grote 1.
Mijn hart draaide bijna om zo sneu vond ik het.En tegelijk ook een
want ik weet niet of mijn kinderen die zelfbeheersing zouden hebben...
Het hoedje zou ik op een andere manier doen dan chocola en oreo. Ik geef O. zeer zelden chocola dus dat zou ik nu niet zomaar meegeven ook. Ik was nog aan het broeden hoe dan maar het moet anders kunnen lijkt mij.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
maar goed, het is drie spekjes, een oreo? een chocolaatje (die vormen samen de hoed) een stukje aardbeidropveter en chocoladeglazuur. ik vind het best veel voor een kind van 2.
ik zou het mijn 8 jarige wel zonder scrupules meegeven trouwens.![]()
(ik ben nog steeds niet over de schrik dat een ouderwetse 3 koeks Sultana en een pakje drinken een halve dag calorieën is voor een kind van 4, dus ik denk sindsdien wel in andere hoeveelheden eten voor kinderen)
Wil je mijn oudste een dagje hebben na één snoepje?? Het is ongelooflijk wat een gedragsverandering er plaatsvindt na een minieme hoeveelheid suiker.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:37 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben even aan het zoeken en ik denk dat het 1/3 is trouwens, ipv de helft. Maar het was iets van 400 kcal die beide, en dat is gewoon heel veel op een totale voeding van rond de 1500 kcal. kan het bewuste artikel niet vinden natuurlijk...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Het hoedje zou ik op een andere manier doen dan chocola en oreo. Ik geef O. zeer zelden chocola dus dat zou ik nu niet zomaar meegeven ook. Ik was nog aan het broeden hoe dan maar het moet anders kunnen lijkt mij.
En je onderste alinea opent mijn ogen en daar ga ik ook nog even over denken zeg![]()
Stiemie, die prikker lijkt me onder begeleiding van de leidsters dan weer niet zo'n probleem?
Maar er is zoveel verdeeldheid dat ik nog eens ga kijken of ik iets anders leuks kan vinden. Maar vind ze zo leuk dat ik hem op gaan slaan voor komende jaren anders.
Dan is het logisch dat je daar rekening mee houdt!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef Saffier het volgende:
[..]
Wil je mijn oudste een dagje hebben na één snoepje?? Het is ongelooflijk wat een gedragsverandering er plaatsvindt na een minieme hoeveelheid suiker.heel sneu want inmiddels heeft hij er last van dat hij zich daardoor anders voelt.
Challenge accepted!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef Saffier het volgende:
Wil je mijn oudste een dagje hebben na één snoepje??
Ik weet het. Maar dat frustreert mij wel als ik elke keer weer het bewijs onder mijn neus zie gebeuren. Hij heeft er dan ook wel extreem last van. (als in; van één dummie staat hij 3 dagen op zijn kop)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:13 schreef trui het volgende:
ik kan me voorstellen dat het per kind verschilt saffier, maar er is al veel onderzoek naar dit verband gedaan en telkens weer moet men concluderen dat er weinig bewijs voor te vinden is..
Je hebt werkelijk geen idee hoe beroerd dat kind zich achteraf voelt van 1 snoepjequote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Challenge accepted!
Breng maar langs, ik zet de Makro-dozen suikersnoep klaar
Zolang het zich 'alleen' in gedrag uit, is het geen allergie.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:50 schreef trui het volgende:
saffier, is er bij tobias dan niet eerder sprake van een soort allergie?
Kan er iemand uitleggen hoe je precies een foto kunt plaatsen in een kleurplaat?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:27 schreef DJMomo het volgende:
Ik had gymp gebruikt. Echt niet moeilijk.
je 'knipt' de persoon uit de foto uit die je in de kleurplaat wil plakken, en daarna 'plak' je dat uitgeknipte stukje foto dus in de kleurplaat. karin, voor wanneer heb je 't nodig? ik wil er wel een keer naar kijken hoor.quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:57 schreef L4cs4p het volgende:
Kan er iemand uitleggen hoe je precies een foto kunt plaatsen in een kleurplaat?
Ja,zo'n trommeltje moeten wij ook gaan maken tzt, en hoewel ik dat zal vullen met de dingen die ze zelf het lekkerst vindt en ze daardoor nooit gemeut heeft dat ze iets niet lust is het natuurlijk wel leuker als ze mee mag doen met de rest van de klas. Ik zou het jammer vinden als ouders er van uit gaan van och die heeft een eigen trommeltje dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Nou begrijp ik best dat het heel lastig is om rekening te houden met veel dingen, zeker als er meer kinderen in de klas zitten met verschillende allergieën/intoleranties. Dus ik verwacht zeker niet dat het altijd gebeurt ofzo, maar gewoon, het schoot ineens door me heen. Ik vind het heel lastig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:38 schreef trui het volgende:
ik vraag dat meestal wel ja, of er kinderen zijn met een allergie. en in Willems vorige klas zat een meisje die allerlei dingen niet verdraagt. zij had een eigen snoeptrommeltje op school waar zij dan iets uit mocht hebben als er iets getrakteerd werd waar zij niet tegen kon.
Met welk programma kan je dat er dan netjes weer inplakken?quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:40 schreef trui het volgende:
[..]
je 'knipt' de persoon uit de foto uit die je in de kleurplaat wil plakken, en daarna 'plak' je dat uitgeknipte stukje foto dus in de kleurplaat. karin, voor wanneer heb je 't nodig? ik wil er wel een keer naar kijken hoor.
Lief!!! ze is 28 feb jarig, dus we zijn nog mooi op tijdquote:Op donderdag 17 januari 2013 08:40 schreef trui het volgende:
[..]
je 'knipt' de persoon uit de foto uit die je in de kleurplaat wil plakken, en daarna 'plak' je dat uitgeknipte stukje foto dus in de kleurplaat. karin, voor wanneer heb je 't nodig? ik wil er wel een keer naar kijken hoor.
Ik liep naar de juf met het commentaar "Ruben is vast de enige met een allergie he?" Maar nee, er zijn ook nog andere kindjes helaas. Eentje met ei+pinda en eentje met melk. Tel daar de noten van Ruben bij op en het is best moeilijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:21 schreef mignonne het volgende:
Ik spring een gat in de lucht als zou blijken dat die van mij alleen nog maar niet-eetbare dingen mogen trakteren.ik hoop ontzettend dat we straks net zoveel geluk hebben met meedenkende ouders als nu bij de gastouder bijvoorbeeld.
Vragen jullie aan de juf van tevoren of er kinderen zijn met een allergie of iets dergelijks?
Mijn meisje mag straks weer trakteren, ik neig naar een kleurplaat met foto en zo'n doosje van Hema, dat is geschikt voor alle kindjes die daar zijn.
ik ook en ik doe het nietquote:Op maandag 28 januari 2013 15:12 schreef trui het volgende:
... maar dan: ook bij de naschoolse opvang? en ook bij de dansles? het wordt door anderen wel allemaal gedaan, maar ik vind 't wel wat veel.
Wel de bedoeling.quote:
Je ziet het echt heel vaak.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar is dus echt markt voor hoor.
En er wordt nog best veel voor gevraagd.
Dank! We zijn er ook al zeker een jaar mee bezig hoor en het duurt echt nog wel even voordat alles gereed is. We proberen voor de verjaardag van meisje(29-04) het aardig op orde te hebben en de site te publiceren.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Succes ermee!
Ik heb er vaak over gedacht het ook te gaan doen, maar ik ben te lui
Het zijn idd bananen en mandarijnen met een doosje rozijnen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:26 schreef DJMomo het volgende:
Überduitser, heel veel succes! Ambitieus project.
Popples, leuk! Wat is het precies! Mandarijn en banaan met doosje rozijnen eronder? En wat zit er op t hoofd dan?
Dat is bij ons ook zo, soms zitten we tot 01:00 te fröbelen zonder dat we de tijd in de gaten hebben.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:42 schreef Troel het volgende:
Vooral ook omdat het (in mijn geval dan) lekker oplucht om zo bezig te zijn.
Trui, daar zit een spelletje in: http://www.intertoys.nl/s(...)aterzone-583054.html. Bij ons trakteren kinderen vaak iets eetbaars in de groep tijdens het fruitmoment en dan een uitdeelzakje oid in de mandjes van alle kindjes op de groep om mee naar huis te nemen. Dat spelletje ging in de mandjes.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:56 schreef trui het volgende:
maar wat zit er nu precies in dat plastic verpakt?
Wat geweldig trui en wat een werk!!! Respect hoor!quote:Op zondag 10 februari 2013 22:51 schreef trui het volgende:
schattig laziness!
en tinuviel, wat een leuke banaanvissen/vogels/vliegtuigen* zijn dat geworden!
* doorhalen wat niet van toepassing is.
een traktatie waar ik me een beetje voor schaam wegens de overdreven hoeveelheid werk, maar waar ik ook trots op ben omdat ze zo leuk gelukt zijn, heeft dochterlief van de week mogen uitdelen voor haar 8e verjaardag. onder een linkje omdat de foto nogal breed is: gehaakte eierbeestjes (om de binnenhulzen van zo'n kinder-surprise-ei heen). gevuld met m&m's.
nog niet...de 28e is ze jarig!quote:Op maandag 11 februari 2013 11:18 schreef trui het volgende:
karin, is het bij jullie al bijna kleurplaten-uitdeeltijd?
*proest* gezellig danquote:Op maandag 11 februari 2013 12:11 schreef trui het volgende:
oja, dat duurt nog even. tegelijk met 't aftreden van de paus! (las ik net).
boter op de soepstengels? Heb je iets van chocopasta? Of trakteren nog een dagje uitstellen?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:33 schreef Kyara het volgende:
chocola is al weg, daarna brandde het aan in mijn poging om het rechtstreeks op het vuur te laten smelten. En geen chocolade meer in huis.
Moet je glazuur wel dik genoeg zijn, anders glijden de muisjes er zo afquote:Op zondag 17 februari 2013 21:37 schreef laziness het volgende:
Of met water en poedersuiker een soort glazuur maken en dat gebruiken om muisjes te laten plakken?
Kan je niet morgenvroeg iets halen en iets later de traktatie brengen?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:52 schreef Kyara het volgende:
Boter blijft niet zitten, glazuur ook niet. Helaas geen koekjes in huis (alleen nijntjekoekjes maar dan weer niet genoeg).
Ik geef het op.
Trakteren uitstellen is een mogelijkheid, wordt dan alleen volgende week maandag pas en iets van hoera mijn zusjes zijn alweer een maand oud....
een paar chocoladerepen zijn zo ingekocht. als je ze dit keer wel goed gesmolten krijgt moet de choco--met-muisjes-dip te doen zijn toch?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:59 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, dan maar een weekje later. Met een beetje geluk zijn de meisjes dan ook thuis en dat is ook wel een moment om het te vieren en dus te trakteren (alleen dan wordt het echt een zak lostrekken want anders weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen).
Klopt, maar met een beetje geluk zijn de meisjes dat thuis en waarschijnlijk hebben we dan nog wat opstartproblemen dus dan doe ik het liefst zo weinig mogelijk er naast...quote:Op zondag 17 februari 2013 22:42 schreef trui het volgende:
[..]
een paar chocoladerepen zijn zo ingekocht. als je ze dit keer wel goed gesmolten krijgt moet de choco--met-muisjes-dip te doen zijn toch?
Ik, keukenkneus, heb het vorige week geprobeerd en het was appeltje eitje! Ik heb de chocola gewoon in een glazen schaaltje in de magnetron gedaan, was gesmolten binnen een minuut (ik keek echt elke 15 sec en roerde steeds). Bevroren soesjes in chocola gedipt, daarna in muisjes, even laten drogen/uitharden en klaar. Totaal kostte een doos soesjes me nog geen tien minuten werk. En je kunt ze daarna meteen weer invriezen, ochtend van gebruik eruit halen en laten ontdooien.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:42 schreef trui het volgende:
[..]
een paar chocoladerepen zijn zo ingekocht. als je ze dit keer wel goed gesmolten krijgt moet de choco--met-muisjes-dip te doen zijn toch?
Oh zo. Ik heb ook wel eens patatzakjes getrakteerd, maar dan zo strak tegen elkaar gezet in de mand dat ze geen kant op konden. Ik was toen ook begonnen met zo'n schoenendoos, maar dat was wel heel veel werk. Nou zaten er ook wel dik 30 kinderen in de klas toen.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou meer hoe ik die dingen rechtop hou...
die ga ik van je "lenen", past perfect in onze collectiequote:Op maandag 18 februari 2013 11:49 schreef -Spring het volgende:
Kiek wat ik tegenkwam op de FB-pagina van onze opvang.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
31 kinderen hierquote:Op maandag 18 februari 2013 12:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh zo. Ik heb ook wel eens patatzakjes getrakteerd, maar dan zo strak tegen elkaar gezet in de mand dat ze geen kant op konden. Ik was toen ook begonnen met zo'n schoenendoos, maar dat was wel heel veel werk. Nou zaten er ook wel dik 30 kinderen in de klas toen.
Chocola ff iets af laten koelen?quote:Op zondag 24 februari 2013 21:01 schreef Kyara het volgende:
Ben ik weer. Toch maar weer opnieuw geprobeerd. Dit keer de chocolade in de magnetron gesmolten. Maar nu blijven de muisjes niet lekker plakken (zwaartekracht). Chocolade is nog te vloeibaar of zo. Iemand nog een tip?
Die website van uberduitser wat ik ergens las om traktaties te bestellen lijkt me een fantastisch idee. Ik heb nog geen fatsoenlijke traktatie in elkaar gekregen en zie nu al op tegen 3 verjaardagen volgend jaar....
Die komt regelmatig langs in de klas hoor.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:12 schreef Kyara het volgende:
goed plan. Of we introduceren de sateprikker met een kaasje, druif en een cherrytomaatje weer
Soesjes op een schaal leggen moet ook wel lukken toch?quote:Op zondag 24 februari 2013 21:16 schreef Kyara het volgende:
dropveter met ringelchips? Dat kan ik ook nog wel
Ik ben het beste in het in elkaar zetten van de bijbehorende kaartjes blijkt wel
ga ik proberen! Thanx!quote:Op zondag 24 februari 2013 21:18 schreef Soempie het volgende:
De chocolade temperen, dan wordt het hard na het dopen in de muisjes.
Zie: CUL / Chocolade smelten en weer hard laten worden *help*
klinkt ook goed. Maar gelukkig heb ik nog bijna een heel jaarquote:Op zondag 24 februari 2013 21:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Soesjes op een schaal leggen moet ook wel lukken toch?![]()
Wat hier goed in de smaak viel en wat ik ook heul goed kon, was een poffertjesspiesje. Poffertjes en aardbeien om en om aan een satéprikker met zo'n pluimpje bovenop
Inderdaad, mijn kleuter trakteerde ook kaas, worst en druif. Best veel kinderen die niks hoefden... Tja, het is niet anders denk ik dan. Het zag er leuk uit en de kindjes die het wel lekker vonden hebben heerlijk zitten smikkelen.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die komt regelmatig langs in de klas hoor.
Gevolgd door.
Juf ik lust geen tomaat/komkommer/kaas/worst/wortel etc
met als gevolg dat sommige kinderen niks eten, en andere kinderen een pallet worst naar binnen werken
Dat iddquote:Op maandag 25 februari 2013 11:08 schreef Troel het volgende:
Ik houd rekening met de diverse allergieën in de klas en wat de jarige zelf lust, that's it
Anders kan je straks 30 verschillende traktaties gaan maken en daar pas ik voor. Moet ook leuk blijven voor mijzelf
Geen idee trui. Ik heb maar snel wat uit de hand geknipt. Volgens dochter zijn het bloemen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:50 schreef trui het volgende:
zijn het vlinders of bloemen, popples?
super die kuikentjes, mwMus!
ik kan de smartie wel aanduwen maar dat is niet zo mooi en het dropdraadje erin duwen lukt ook nietquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:03 schreef amaranta het volgende:
Erin steken lijkt me. En anders met boter.
Je hebt muisjes gemaakt van eierkoek?quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:05 schreef Kimmie het volgende:
[..]
ik kan de smartie wel aanduwen maar dat is niet zo mooi en het dropdraadje erin duwen lukt ook niet
boter zou idd kunnen, als dat opdroogt wordt dat toch doorzichtig
Met een beetje water heb je glazuur. Daar kun je op zich best wat mee vastplakken mits je voorzichtig doet met het resultaat.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:06 schreef Kimmie het volgende:
poedersuiker even niet aan gedacht, heeft dat een klevende werking?
tsja voorzichtig, daar zeg je wat!quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Met een beetje water heb je glazuur. Daar kun je op zich best wat mee vastplakken mits je voorzichtig doet met het resultaat.
Ja, secondelijm en satéprikkers zijn nou eenmaal niet kindveilig. Je kunt ook voor gesmolten chocola gaan, maar ook dan voorzichtig zijn.quote:
Leuk gedaan Marjolijntje.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:00 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye haar traktatie voor het kdv is vast klaar
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:57 schreef Marjolijntje het volgende:
Degene die bij Faye in haar mandje lag, moest in de koelkast bewaard stond erop. En geen idee hoe lang hij er al lag, Faye gaat maar 1x per week, vond ik ook niet zo geslaagd dus![]()
Leuk gedaan zo.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:00 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye haar traktatie voor het kdv is vast klaar
[ afbeelding ]
Het is toch háár verjaardag, ik zou het gewoon doen. Ka me voorstellen dat ze er op de BSO ook blij mee zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Die watermeloenen zijn leuk!
Ik moet nog iets voor de bso verzinnen...vraag me alleen af of de meeste daar blij mee zijn, ik zie nl altijd alleen maar chips en snoep voorbij komen.
Mijn dochter zou het geweldig vinden, die is gek op meloen
Maar kan me ook voorstellen dat het niet leuk is iets uit te delen dat niemand lust.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:34 schreef Gulara het volgende:
[..]
Het is toch háár verjaardag, ik zou het gewoon doen. Ka me voorstellen dat ze er op de BSO ook blij mee zijn.
Een traktatie zonder eten kan toch ook heel leuk zijn inderdaad. Mijn jongste heeft eens zandbakvormpjes met een bellenblaas erin uitgedeeld. Ik had er een doosje rozijntjes bijgedaan omdat ze die zelf zo lekker vindt, maar die kun je ook prima weglatenquote:Op maandag 3 juni 2013 11:07 schreef Nijna het volgende:
Leuk die watermeloen op een stokje, al zou ik mijn kids er niet zo blij mee maken.
Blabla, en anders fruitstokjes met een stukje meloen, appel,....?
(maar zo'n "ijsje" ziet er natuurlijk wel heel gaaf uit en als ze het zelf lekker vindt...)
Mijn oudste trakteerde vorig jaar op stokjes met een stukje worst, een stukje kaas en een druif. Veel kindjes die dat al niet hoefden....
Jongste mag eind van de maand trakteren, ze gaat weg bij de opvang. Maar nogal ingewikkeld met iets eetbaars, dus ik denk dat we maar iets niet eetbaars doen. Hoef ik me niet druk te maken over biologisch, geen suiker enzovoorts...
dat wordt dat toch een énorme kledderzooi wanneer het weer ontdooit?quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:20 schreef Dot. het volgende:
Volgens mij is het ook de bedoeling dat je de stokjes erin doet en dan de kiwi's bevriestDan wordt de chocola ook weer sneller hard
Ja, je moet ze idd gewoon als ijsjes etenquote:Op woensdag 5 juni 2013 15:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat wordt dat toch een énorme kledderzooi wanneer het weer ontdooit?
lekker ok, maar snelquote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:10 schreef Gits het volgende:
Cakelollies kunnen ook een succes zijn.
Ik deed het laatst met een kant en klaar cake, lekker snel resultaat!
[ afbeelding ]
Uitgebreide uitleg
Ik maakte cake pops van oreo koekjes en creamcheese, dat gaat een stuk sneller.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
lekker ok, maar snel
ik kan geen cakepops meer zien voorlopig, na 150 stuks voor de communie van Isa gemaakt te hebben...
Vanavond mag ik nog 50 drop/fruitsleutels aan sleutelhangers hangen. Isa viert morgen alvast haar verjaardag op school
Ben benieuwd of mijn dochtertje dit morgen krijgt bij het KDV, haar stagiaire neem morgen afscheid!quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:11 schreef Sylvana het volgende:
Het zusje van mijn zwager neemt morgen afscheid als stagiaire op een kinderdagverblijf en had aan mij gevraagd of ik daarvoor een traktatie wilde maken. Maar natuurlijk, dus vanmiddag de hele middag bezig geweest
[ afbeelding ]
(aan de achterkant zit nog een staartje)
hoe zitten die smarties vast?quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:57 schreef DJMomo het volgende:
Sjaak is vandaag jarig. Hij deelt dit uit op kdv:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:10 schreef Gits het volgende:
Cakelollies kunnen ook een succes zijn.
Ik deed het laatst met een kant en klaar cake, lekker snel resultaat!
[ afbeelding ]
Uitgebreide uitleg
Leuke ideetjes!!!!quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:11 schreef Sylvana het volgende:
Het zusje van mijn zwager neemt morgen afscheid als stagiaire op een kinderdagverblijf en had aan mij gevraagd of ik daarvoor een traktatie wilde maken. Maar natuurlijk, dus vanmiddag de hele middag bezig geweest
[ afbeelding ]
(aan de achterkant zit nog een staartje)
En nu nog een traktatie verzinnen voor bij het afscheid van het MKD!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:48 schreef -mandy- het volgende:
[..]
[..]
Leuke ideetjes!!!!
Mijn stiefzoon gaat in september naar groep 1 en met zijn verjaardag later dit jaar dus ook trakteren voor de eerste keer op school! Dit gaat hij helemaal geweldig vinden!
Is wel een goede ja. Maar Tyler wordt pas in december 5.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:37 schreef Books1 het volgende:
Ze trakteren hier niet als ze op school komen Mandy pas het jaar daarna. Ze nemen hier enkel afscheid en trakteren als ze vier worden op de peuterspeelzaal en pas als ze vijf worden op de kleuterschool. Misschien heb je het al nagevraagd of is het bij jullie wel maar het is niet leuk om alles klaar te hebben en er dan achter te komen dat het pas over 12 maanden gebruikt kan worden.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:37 schreef Books1 het volgende:
Ze trakteren hier niet als ze op school komen Mandy pas het jaar daarna. Ze nemen hier enkel afscheid en trakteren als ze vier worden op de peuterspeelzaal en pas als ze vijf worden op de kleuterschool. Misschien heb je het al nagevraagd of is het bij jullie wel maar het is niet leuk om alles klaar te hebben en er dan achter te komen dat het pas over 12 maanden gebruikt kan worden.
Ga ik zeker navragen! Ideeën opdoen is altijd heel erg leuk maar het maken is altijd last-minute-werk hier.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Is wel een goede ja. Maar Tyler wordt pas in december 5.
Klinkt goed!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou, Tyler is eruit wat hij gaat trakteren bij het afscheid van het MKD. We hebben een tasje van de smurfen want dat is voor jongetjes en meisjes. Een soort klaphandjes van piraten, want dat is stoer. Yoghurtrijstringen want dat zijn lekkere snoepjes. En dan moet ik nog langs de appie voor grappige rietjes en een ballon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |