Wel de bedoeling.quote:
Je ziet het echt heel vaak.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar is dus echt markt voor hoor.
En er wordt nog best veel voor gevraagd.
Dank! We zijn er ook al zeker een jaar mee bezig hoor en het duurt echt nog wel even voordat alles gereed is. We proberen voor de verjaardag van meisje(29-04) het aardig op orde te hebben en de site te publiceren.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Succes ermee!
Ik heb er vaak over gedacht het ook te gaan doen, maar ik ben te lui
Het zijn idd bananen en mandarijnen met een doosje rozijnen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:26 schreef DJMomo het volgende:
Überduitser, heel veel succes! Ambitieus project.
Popples, leuk! Wat is het precies! Mandarijn en banaan met doosje rozijnen eronder? En wat zit er op t hoofd dan?
Dat is bij ons ook zo, soms zitten we tot 01:00 te fröbelen zonder dat we de tijd in de gaten hebben.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:42 schreef Troel het volgende:
Vooral ook omdat het (in mijn geval dan) lekker oplucht om zo bezig te zijn.
Trui, daar zit een spelletje in: http://www.intertoys.nl/s(...)aterzone-583054.html. Bij ons trakteren kinderen vaak iets eetbaars in de groep tijdens het fruitmoment en dan een uitdeelzakje oid in de mandjes van alle kindjes op de groep om mee naar huis te nemen. Dat spelletje ging in de mandjes.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:56 schreef trui het volgende:
maar wat zit er nu precies in dat plastic verpakt?
Wat geweldig trui en wat een werk!!! Respect hoor!quote:Op zondag 10 februari 2013 22:51 schreef trui het volgende:
schattig laziness!
en tinuviel, wat een leuke banaanvissen/vogels/vliegtuigen* zijn dat geworden!
* doorhalen wat niet van toepassing is.
een traktatie waar ik me een beetje voor schaam wegens de overdreven hoeveelheid werk, maar waar ik ook trots op ben omdat ze zo leuk gelukt zijn, heeft dochterlief van de week mogen uitdelen voor haar 8e verjaardag. onder een linkje omdat de foto nogal breed is: gehaakte eierbeestjes (om de binnenhulzen van zo'n kinder-surprise-ei heen). gevuld met m&m's.
nog niet...de 28e is ze jarig!quote:Op maandag 11 februari 2013 11:18 schreef trui het volgende:
karin, is het bij jullie al bijna kleurplaten-uitdeeltijd?
*proest* gezellig danquote:Op maandag 11 februari 2013 12:11 schreef trui het volgende:
oja, dat duurt nog even. tegelijk met 't aftreden van de paus! (las ik net).
boter op de soepstengels? Heb je iets van chocopasta? Of trakteren nog een dagje uitstellen?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:33 schreef Kyara het volgende:
chocola is al weg, daarna brandde het aan in mijn poging om het rechtstreeks op het vuur te laten smelten. En geen chocolade meer in huis.
Moet je glazuur wel dik genoeg zijn, anders glijden de muisjes er zo afquote:Op zondag 17 februari 2013 21:37 schreef laziness het volgende:
Of met water en poedersuiker een soort glazuur maken en dat gebruiken om muisjes te laten plakken?
Kan je niet morgenvroeg iets halen en iets later de traktatie brengen?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:52 schreef Kyara het volgende:
Boter blijft niet zitten, glazuur ook niet. Helaas geen koekjes in huis (alleen nijntjekoekjes maar dan weer niet genoeg).
Ik geef het op.
Trakteren uitstellen is een mogelijkheid, wordt dan alleen volgende week maandag pas en iets van hoera mijn zusjes zijn alweer een maand oud....
een paar chocoladerepen zijn zo ingekocht. als je ze dit keer wel goed gesmolten krijgt moet de choco--met-muisjes-dip te doen zijn toch?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:59 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, dan maar een weekje later. Met een beetje geluk zijn de meisjes dan ook thuis en dat is ook wel een moment om het te vieren en dus te trakteren (alleen dan wordt het echt een zak lostrekken want anders weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen).
Klopt, maar met een beetje geluk zijn de meisjes dat thuis en waarschijnlijk hebben we dan nog wat opstartproblemen dus dan doe ik het liefst zo weinig mogelijk er naast...quote:Op zondag 17 februari 2013 22:42 schreef trui het volgende:
[..]
een paar chocoladerepen zijn zo ingekocht. als je ze dit keer wel goed gesmolten krijgt moet de choco--met-muisjes-dip te doen zijn toch?
Ik, keukenkneus, heb het vorige week geprobeerd en het was appeltje eitje! Ik heb de chocola gewoon in een glazen schaaltje in de magnetron gedaan, was gesmolten binnen een minuut (ik keek echt elke 15 sec en roerde steeds). Bevroren soesjes in chocola gedipt, daarna in muisjes, even laten drogen/uitharden en klaar. Totaal kostte een doos soesjes me nog geen tien minuten werk. En je kunt ze daarna meteen weer invriezen, ochtend van gebruik eruit halen en laten ontdooien.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:42 schreef trui het volgende:
[..]
een paar chocoladerepen zijn zo ingekocht. als je ze dit keer wel goed gesmolten krijgt moet de choco--met-muisjes-dip te doen zijn toch?
Oh zo. Ik heb ook wel eens patatzakjes getrakteerd, maar dan zo strak tegen elkaar gezet in de mand dat ze geen kant op konden. Ik was toen ook begonnen met zo'n schoenendoos, maar dat was wel heel veel werk. Nou zaten er ook wel dik 30 kinderen in de klas toen.quote:Op maandag 18 februari 2013 10:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou meer hoe ik die dingen rechtop hou...
die ga ik van je "lenen", past perfect in onze collectiequote:Op maandag 18 februari 2013 11:49 schreef -Spring het volgende:
Kiek wat ik tegenkwam op de FB-pagina van onze opvang.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
31 kinderen hierquote:Op maandag 18 februari 2013 12:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh zo. Ik heb ook wel eens patatzakjes getrakteerd, maar dan zo strak tegen elkaar gezet in de mand dat ze geen kant op konden. Ik was toen ook begonnen met zo'n schoenendoos, maar dat was wel heel veel werk. Nou zaten er ook wel dik 30 kinderen in de klas toen.
Chocola ff iets af laten koelen?quote:Op zondag 24 februari 2013 21:01 schreef Kyara het volgende:
Ben ik weer. Toch maar weer opnieuw geprobeerd. Dit keer de chocolade in de magnetron gesmolten. Maar nu blijven de muisjes niet lekker plakken (zwaartekracht). Chocolade is nog te vloeibaar of zo. Iemand nog een tip?
Die website van uberduitser wat ik ergens las om traktaties te bestellen lijkt me een fantastisch idee. Ik heb nog geen fatsoenlijke traktatie in elkaar gekregen en zie nu al op tegen 3 verjaardagen volgend jaar....
Die komt regelmatig langs in de klas hoor.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:12 schreef Kyara het volgende:
goed plan. Of we introduceren de sateprikker met een kaasje, druif en een cherrytomaatje weer
Soesjes op een schaal leggen moet ook wel lukken toch?quote:Op zondag 24 februari 2013 21:16 schreef Kyara het volgende:
dropveter met ringelchips? Dat kan ik ook nog wel
Ik ben het beste in het in elkaar zetten van de bijbehorende kaartjes blijkt wel
ga ik proberen! Thanx!quote:Op zondag 24 februari 2013 21:18 schreef Soempie het volgende:
De chocolade temperen, dan wordt het hard na het dopen in de muisjes.
Zie: CUL / Chocolade smelten en weer hard laten worden *help*
klinkt ook goed. Maar gelukkig heb ik nog bijna een heel jaarquote:Op zondag 24 februari 2013 21:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Soesjes op een schaal leggen moet ook wel lukken toch?![]()
Wat hier goed in de smaak viel en wat ik ook heul goed kon, was een poffertjesspiesje. Poffertjes en aardbeien om en om aan een satéprikker met zo'n pluimpje bovenop
Inderdaad, mijn kleuter trakteerde ook kaas, worst en druif. Best veel kinderen die niks hoefden... Tja, het is niet anders denk ik dan. Het zag er leuk uit en de kindjes die het wel lekker vonden hebben heerlijk zitten smikkelen.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die komt regelmatig langs in de klas hoor.
Gevolgd door.
Juf ik lust geen tomaat/komkommer/kaas/worst/wortel etc
met als gevolg dat sommige kinderen niks eten, en andere kinderen een pallet worst naar binnen werken
Dat iddquote:Op maandag 25 februari 2013 11:08 schreef Troel het volgende:
Ik houd rekening met de diverse allergieën in de klas en wat de jarige zelf lust, that's it
Anders kan je straks 30 verschillende traktaties gaan maken en daar pas ik voor. Moet ook leuk blijven voor mijzelf
Geen idee trui. Ik heb maar snel wat uit de hand geknipt. Volgens dochter zijn het bloemen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:50 schreef trui het volgende:
zijn het vlinders of bloemen, popples?
super die kuikentjes, mwMus!
ik kan de smartie wel aanduwen maar dat is niet zo mooi en het dropdraadje erin duwen lukt ook nietquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:03 schreef amaranta het volgende:
Erin steken lijkt me. En anders met boter.
Je hebt muisjes gemaakt van eierkoek?quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:05 schreef Kimmie het volgende:
[..]
ik kan de smartie wel aanduwen maar dat is niet zo mooi en het dropdraadje erin duwen lukt ook niet
boter zou idd kunnen, als dat opdroogt wordt dat toch doorzichtig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |