Line up tot nu toe:quote:De eerste editie van Best Kept Secret festival vindt plaats op vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 juni 2013 op evenemententerrein van Event Centre Beekse Bergen in Hilvarenbeek.
Best Kept Secret festival focust 100% op muziek, met een sterke, scherpe line-up waar grotere namen worden afgewisseld door veel nieuwe ontdekkingen uit indie, folk, hiphop, dubstep, rock, electronica of een mix van stijlen. Het fraaie festivalterrein met bos, strand, zwemwater, nabijgelegen bungalowpark en camping, het uitstekende eten en drinken dragen bij aan ons doel: jouw ideale festival.
Boekingen komen vrij vanaf de 14e.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:51 schreef Orbeatle het volgende:
Ja! Tof!
Alleen beetje jammer de bungalows op het vakantiepark al vol zitten.
Oh wat stom! Volledig overheen gelezen joh.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Boekingen komen vrij vanaf de 14e.
http://www.libemavakantieparken.nl/bestkeptsecret
Dan ga ik zoiezoquote:Op maandag 7 januari 2013 11:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Doe Belle & Sebastian er maar bij.
Waarom concurreren en niet compleet los zien? Met 10.000 man compleet andere capaciteit natuurlijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dan ga ik zoiezoStaan ook op Hurricane en aangezien het dezelfde organisator is.....
Dit gaat een serieuze concurent voor Pinkpop worden denk ik.
Zoiezo de optie om artiesten te boeken. Arctic Monkeys en Alt-J zag ook wel naar Pinkpop komen. Maar is nu ook niet meer mogelijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Waarom concurreren en niet compleet los zien? Met 10.000 man compleet andere capaciteit natuurlijk.
Arctic Monkeys, Sigur Ros en Portishead staan exclusief op best kept secret. Dus ik verwacht Alt-J nog wel op pinkpop eerlijk gezegd. Het festival krijgt trouwens 3 podia en er worden nog ongeveer 50 namen bekend gemaakt.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:29 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zoiezo de optie om artiesten te boeken. Arctic Monkeys en Alt-J zag ook wel naar Pinkpop komen. Maar is nu ook niet meer mogelijk.
En met nog een extra festival erbij zal dit wel klanten kunnen kosten voor Pinkpop. Zoveel festivals in korte periode in zo'n klein gebied zie ik toch als concurrentie.
quote:Op maandag 7 januari 2013 13:37 schreef CoJackso het volgende:
Is de capaciteit per dag 10.000 of lees ik dit nu verkeerd? Maar voor mij is dit sowieso interessant. Na 4 jaar Werchter wil ik wel eens iets kleinschaliger. Dat het een pak goedkoper is maakt het helemaal mooi. Daarnaast zijn headliners als Sigur Rós (mijn meest gedraaide band) en het altijd goede Arctic Monkeys een perfecte start.
Dus ga er vanuit dat ze over de gehele linie 10.000 bedoelen.quote:Er wordt gemikt op zeker 10.000
euhhh tof!quote:Portishead en Sigur Ros
Serieus? Als ik ga zou ik zelf wel het hele ding willen doen.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik dacht eerst dat het ATP stijl was maar er zit dus ook gewoon een tentjes camping bij... enkeldaagse tickets zijn wel een leuke optie
Nouja zoals nu de line-up staat vind ik alleen de zondag de moeite waard, maar er staan dan ook al maarliefst 7 bandjesquote:Op maandag 7 januari 2013 15:01 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Serieus? Als ik ga zou ik zelf wel het hele ding willen doen.
Ik zou wel snel beslissen.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:37 schreef skit het volgende:
wat denken jullie, moet ik over een week klaar zitten om een kaartje te krijgen of kan ik nog rustig een paar namen afwachten en twijfelen
Was even erg verwarrend (voor mij tenminste) op de site van BKS. Ik dacht bij de line up dat de namen een beetje schuin onder de dagen stonden in drie kolommen en dus Portishead op vrijdag zou zijn en Sigur Ros op zaterdag. Blijken het buttons te zijn om de line up per dag te zienquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Gehenna het volgende:
Portishead en Sigur Rós op 1 dag![]()
ik vind het nu al een leuk festival
Ik heb begrepen dat de opzet in eerste instantie 10.000 man is, maar er kan vergroot worden tot 40.000.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:16 schreef JackHerrer het volgende:
Op Decibel outdoor komen 40.000 mensen af en dat is hetzelfde terrein, het lijkt me dus eerder 10.000 per dag.
Tallest Man on Earth zou ik graag zien.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:41 schreef CoJackso het volgende:
Met de grote namen zal het wel goedzitten, ik kijk vooral uit naar die kleinere namen die kunnen verrassen. Ik noem een Mark Kozelek (Sun Kil Moon), Youth Lagoon, The Tallest Man on Earth, Midlake etc.(vul zelf maar verder in).
Hiermee kan een festival zich onderscheiden.
Ik denk dat ze gaan afwachten hoe maandag de kaartverkoop gaat. Ik vind het vervelender dat ze niet bekend willen maken hoeveel een bungalowtje kost. Kan nergens rekening meehouden....quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:00 schreef JorritvL het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de opzet in eerste instantie 10.000 man is, maar er kan vergroot worden tot 40.000.
Maar het lijkt me dat dat dit jaar nog niet gebeuren.
Beste combinatie inderdaad. Sigur wil ik wel weer eens zien en Portishead moet ik nog zien. No Age is ook wel leuk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Gehenna het volgende:
Portishead en Sigur Rós op 1 dag![]()
ik vind het nu al een leuk festival
Hier staat het e.e.a. met betrekking tot bungalow kosten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:42 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gaan afwachten hoe maandag de kaartverkoop gaat. Ik vind het vervelender dat ze niet bekend willen maken hoeveel een bungalowtje kost. Kan nergens rekening meehouden....
Lijkt me pas interessant als je er een midweekje achteraan plakt. Best prijzig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:41 schreef chansadres het volgende:
De prijzen voor het park zijn bekend. Goedkoopste huisje 200 excl. tickets en bijkomstigheden. In totaal voor 2 personen minimaal 500 kwijt. Ik ben blij dat ik een paar dagen terug een bed en breakfast heb gereserveerd voor 100 euro.
Goed punt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:27 schreef Pink_Floyd het volgende:
Er zullen vast pendelbussen gaan aangezien er ook dagkaarten beschikbaar komen, dus sommige mensen moeten toch naar huis elke avond
Hap-slik-weg 'indie', beetje The Drums meets Vampire Weekend (sleuteltrack 'Dropout Jr.'), hoge ogen gegooid op Eurosonic vorig jaar, en met het tweede album in zicht stonden ze er gisteren opnieuw. Verder best leuke keus, en werpt alweer een iets beter licht op welke soort namen ze gaan neerzetten. Het ziet er goed uit!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Ook French Films komt naar dit festival.
Ken ze persoonlijk niet.
Oh? Bron?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Ook French Films komt naar dit festival.
Ken ze persoonlijk niet.
Facebook van de Organisatie!quote:
quote:Best Kept Secret Festival
Het Finse French Films is zojuist in 3VOOR12's uitzending op Eurosonic Noorderslag aangekondigd voor Best Kept Secret festival!
Met de bus van Tilburg centraal is het ook maar 15 min, goed te doen dus voor de mensen die met ov willen gaan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:27 schreef Pink_Floyd het volgende:
Er zullen vast pendelbussen gaan aangezien er ook dagkaarten beschikbaar komen, dus sommige mensen moeten toch naar huis elke avond
Luxepaardje hoor! Ik heb maar campingtickets genomen. Woon zelf in Tilburg maar misschien gooien we wel een tentje neer.quote:
Portishead geen headliner? Ik vind portishead DE headliner tot nu toe. Fucking legendarische band.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:59 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Alt-J en Portishead zijn geen headliners he, alleen Arctic Monkeys (vrijdag) en Sigur Ros (Zondag) zijn headliners. Nog eentje te goed dus.
Haha, dat ja...quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Kijana het volgende:
Dagkaartjes binnen voor de vrijdag. Nu maar hopen dat er niks leuks bij komt op de overige dagen.
Haha lastig ja, wil er zowiezo wel een dagje heen. Maar als het programma bevalt toch een weekend kaart denk ik. Dus afwachten en hopen dat het niet snel uitverkoopt..quote:
Met name dat ik mijn camera spullen meeneem en ergens wil kunnen bewerken en stashenquote:Op maandag 14 januari 2013 10:18 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Luxepaardje hoor! Ik heb maar campingtickets genomen. Woon zelf in Tilburg maar misschien gooien we wel een tentje neer.
Alle vier de acts op zondag vind ik heel erg vet.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:39 schreef Weakling het volgende:
Weekend kaart gekocht. Tot nu toe eigenlijk alleen Portishead en Sigur Ros echt interessant op zondag. Zondag? Stond dat niet eerst op zaterdag? Maar er komen nog een hoop namen bij en dan kan er best wel eens op andere dagen iets leuks tussen zitten.
Ken No Age en Skaters niet, maar je laten verrassen door een onbekende band is soms net zo leuk.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:39 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Alle vier de acts op zondag vind ik heel erg vet.
Skaters ken ik ook pas een weekje, maar je moet het wel leuk vinden. Heel erg hypegevoelig allemaal. Zelfde verhaal met No Age.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ken No Age en Skaters niet, maar je laten verrassen door een onbekende band is soms net zo leuk.
Lekker luchtige vrolijke "niks aan de hand" muziek afgaande op dit ene nummer. Da's wel erg fijn als contrast tegenover het zwaarmoedige en "moeilijkere" geluid van Portishead en Sigur.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:44 schreef Darkestrah het volgende:
Skaters ken ik ook pas een weekje, maar je moet het wel leuk vinden. Heel erg hypegevoelig allemaal. Zelfde verhaal met No Age.
Ik ben benieuwd wat voor set Sigur Rós neer gaat zetten.. Kan me in die omgeving moeilijk een zware set voorstellen.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:46 schreef Weakling het volgende:
[..]
Lekker luchtige vrolijke "niks aan de hand" muziek afgaande op dit ene nummer. Da's wel erg fijn als contrast tegenover het zwaarmoedige en "moeilijkere" geluid van Portishead en Sigur.
Weekend kaart is te prijzig voor je? Kan ik me wel iets bij voorstellen overigens. Ik heb wel die gok genomen, maar heb ook zitten twijfelen. Lijkt nog geen stormloop op de kaarten, dus je hebt nog wel even bedenktijd vermoed ik/hoop ik.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:56 schreef Slobeend het volgende:
Laat ze eens met meer namen komen. Nu durf ik geen kaartje voor zondag te kopen als blijkt dat bijv. een Belle & Sebastian op zaterdag komt.
Idem, op zondag moet het blijkbaar om 23:00 al afgelopen zijn, da's wat vroeg. Mijn eerste gevoel is dat Sigur Ros het beste tot zijn recht komt als iedereen heel laat in de nacht moe en relatief stil na een lange festivaldag als afsluiting een gezamenlijk bezinningsmomentje wil beleven. Esoterisch, magisch, ruimtelijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:02 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor set Sigur Rós neer gaat zetten.. Kan me in die omgeving moeilijk een zware set voorstellen.
Afsluiten met Popplagio, zoals gewoonlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:19 schreef Weakling het volgende:
[..]
Weekend kaart is te prijzig voor je? Kan ik me wel iets bij voorstellen overigens. Ik heb wel die gok genomen, maar heb ook zitten twijfelen. Lijkt nog geen stormloop op de kaarten, dus je hebt nog wel even bedenktijd vermoed ik/hoop ik.
[..]
Idem, op zondag moet het blijkbaar om 23:00 al afgelopen zijn, da's wat vroeg. Mijn eerste gevoel is dat Sigur Ros het beste tot zijn recht komt als iedereen heel laat in de nacht moe en relatief stil na een lange festivaldag als afsluiting een gezamenlijk bezinningsmomentje wil beleven. Esoterisch, magisch, ruimtelijk.
Ik vrees eigenlijk dat B&S helemaal niet komt. Staan vrijdag/zaterdag al op Hurricane/Southside en zondag heeft BKS al Sigur Ros en Portishead als grotere namen. In het interview van de organisatie met 3voor12 gaven ze een voorbeeld dat mij uit het leven leek gegrepen, van een band die ze graag op vrijdag hadden gehad maar die op vrijdag en zaterdag al elders staat..quote:Op maandag 14 januari 2013 23:56 schreef Slobeend het volgende:
Laat ze eens met meer namen komen. Nu durf ik geen kaartje voor zondag te kopen als blijkt dat bijv. een Belle & Sebastian op zaterdag komt.
dusssquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:50 schreef ohnikua het volgende:
En wat Belle and Sebastian betreft: Op Lowlands 2006, zondagavond van ongeveer 9 tot 10 werkte het meer dan prima. Was natuurlijk wel in een tent en in augustus is het eerder donker, maar toch.
Het is me een raadsel wat je hier mee wil zeggen, of het moet zijn dat B&S prima op de zondagmiddag kan worden geboekt. In dat geval hoop ik dat je gelijk krijgt.quote:
Die mogen zo de oversteek maken inderdaad. Maar het lijkt me dat de eerste twee namen iets te hoog gegrepen zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:06 schreef chansadres het volgende:
De line up van het Deense Northside festival komt veel overeen met de huidige namen voor BKS festival. Het vind ook een weekje eerder plaats. Interessante namen die daar ook staan zijn:
Flaming Lips, Nick Cave, Band of Horses, The Knife, Fun. en Ellie Goulding. Allen mogen voor mij zo worden geprogrammeerd!
Link: http://uk.northside.dk/
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:06 schreef chansadres het volgende:
Flaming Lips, Nick Cave, Band of Horses, The Knife, Fun. en Ellie Goulding mogen voor mij zo worden geprogrammeerd!
Denk juist niet dat het te hoog gegrepen is, met namen als Portishead en Arctic Monkeys al op het affiche. Behalve The Flaming Lips lijkt mij dat de al vaak genoemde Belle & Sebastian wel een zekerheidje is. Danko Jones, The Hives en The Gaslight Anthem zijn ook zeer reële opties, maar lijken me vooralsnog meer Pinkpop/Lowlands-acts, en (gelukkig) niet wat ze willen uitstralen. Als ze zich ook op een dance-programma gaan richten, zal Fatboy Slim de eerste optie zijn. Maar de minder bekende namen gaan toch veel en veel interessanter worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:28 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Die mogen zo de oversteek maken inderdaad. Maar het lijkt me dat de eerste twee namen iets te hoog gegrepen zijn.
Wel weer van hetzelfde boekingskantoor dus nog alle kans!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:28 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Die mogen zo de oversteek maken inderdaad. Maar het lijkt me dat de eerste twee namen iets te hoog gegrepen zijn.
Ja, en dus ook nog allemaal in de buurt in dezelfde periode. 1+1=2.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Wel weer van hetzelfde boekingskantoor dus nog alle kans!
Bij The National als 3e headliner zou ik huilen van geluk. Ik weet niet of er dan nog ruimte is voor Nick Cavequote:
The National mag van mij best komen, maar dan wel aan de overkant van het meer met een akoestisch concert.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:37 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Bij The National als 3e headliner zou ik huilen van geluk. Ik weet niet of er dan nog ruimte is voor Nick Cave![]()
En dan met z'n allen Vanderlyle Crybaby Geeks mee zingen met Matt, net zoals in Den Haag op Crossing Bordersquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:41 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
The National mag van mij best komen, maar dan wel aan de overkant van het meer met een akoestisch concert.
quote:Je dacht dat Mojo je een oor aan naait met hun dure drank en eetprijzen? Wacht dan maar af tot je in juni naar Hilvarenbeek afreist, hier heeft de nieuwe juridisch adviseur B. Moszkowicz de prijslijst opgesteld. De prijzen voor een biertje liegen er namelijk niet om: voor een kleine Bavaria betaal je ¤16,50 en voor toiletbezoek ¤12,50 (¤25 voor een nummertje twee). Ook een kipkrokantje (¤160,99), een loempia (¤235) en de nasi-goreng (¤752,45) zijn aan de prijzige kant. De beste deal is een portie bloembollen (¤40,45) of een halve berenhap (¤39,99).
Zo verschrikkelijk vind ik het. Echt totaal niet grappig.quote:
Allah-Las, dat zou echt geweldig zijn ja.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:45 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ben zelf ook wel voor Allah-Las & Nick Waterhouse, maar goed weet niet of die nog tourplannen hebben aankomende zomer.
Neuh.quote:
Denk ook niet dat het compleet uitverkocht zal zijn. Ze willen totaal geen uitspraken doen over wanneer ze uitverkopen. Natuurlijk heb je een maximum aan capaciteit maar ze dachten zelf dat ze die niet gingen halen dit jaar. Maar als blijkt dat bij de kaartverkoop 90% van de capaciteit word bereikt kunnen ze nu nog het terrein er op aanpassen. Als juist blijkt dat ze net break even draaien, kunnen ze kiezen voor een kleinere aanpak met minder kosten.quote:
Misschien domme vraag, maar wat houdt dat in dan, hetzelfde boekingskantoor?quote:
Het heet niet voor niets 'best kept secret' natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:39 schreef Weakling het volgende:
Tis naar mijn idee ook een festival dat (nog) niet erg hard gepromoot wordt. Kan nog komen als het verder richting juni gaat, maar ik hoor er weinig over. Niet dat ik dat erg vind overigens, zo massaal hoeft het van mij nou ook weer niet te zijn.
En FF is promo en geen boeking.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:51 schreef neohu het volgende:
Sorry laat maar, had beter eerst kunnen google'en ipv te vragen. Maar Nick Cave zit niet bij Friendly Fire volgens hun website?
Booking agency lijkt me toch gewoon Engels voor boekingskantoor?quote:
Touché!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:49 schreef Slobeend het volgende:
Het heet niet voor niets 'best kept secret' natuurlijk.
Het zou mooi zijn als jouw naamgenoot ook komt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:48 schreef FourTet het volgende:
Ik hoop dat er binnenkort (voordat het is uitverkocht) een flinke lijst namen bekend gemaakt wordt. Nog enkele goede namen erbij op de eerste twee dagen en ik wil zeker heen.
Zou nog best wel passen denk ik. Zijn ook welkom wat mij betreft.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:57 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als jouw naamgenoot ook komt.
Zeker weten! Hij is ook wel in de buurt in die periodequote:Op donderdag 24 januari 2013 15:57 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als jouw naamgenoot ook komt.
Mwah.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:16 schreef JackHerrer het volgende:
Gisteren is de line-up voor primavera bekend gemaakt, daar staan ook wel een paar geschikte namen bij.
Goeie timing ook zo vlak voor de start van Lowlands voorverkoop.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
Swans, Modest Mouse, Temples, Efterklang, Wave Machines, Belle and Sebastian en The Maccabees
Kan hoor, boekers zijn verschillend hč.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Mooie namen, hoop alleen dat Belle & Sebastian ook nog terug keren voor Lowlands. Maar weet niet of dat er nog in zit
Swans.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
En helemaal compleet.
Belle and Sebastian, Modest Mouse, The Maccabees, Efterklang, Swans, Balthazar, Temples, Wave Machines, Thomas Azier, Cashmere Cat, Splashh.
En nog een paar anderequote:Op maandag 28 januari 2013 10:04 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Swans.
Die gasten die dat album The Seer gemaakt hebben?
quote:Filth (1983)
Cop (1984)
Greed (1986)
Holy Money (1986)
Children of God (1987)
The Burning World (1989)
White Light from the Mouth of Infinity (1991)
Love of Life (1992)
The Great Annihilator (1995)
Soundtracks for the Blind (1996)
My Father Will Guide Me up a Rope to the Sky (2010)
The Seer (2012)
Niet overtuigd? Tijd om een nieuwe vriendin te vinden.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:02 schreef kciR het volgende:
Wat een monster line-up! Erg nice.
Heb nog steeds geen kaartje, mn vriendin is nog steeds niet overtuigd.![]()
Morgen ga ik afstuderen, dus ik wacht nog even een dagje, misschien is het een smoes voor een cadeau
Dat kan je denk ik wel vergeten. 15 en 17 augustus nog in Spanje. Verwacht niet dat ze naar NL vliegen voor LL. Hoop wel dat er een clubshow komt.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Mooie namen, hoop alleen dat Belle & Sebastian ook nog terug keren voor Lowlands. Maar weet niet of dat er nog in zit
Godverdomme.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
En helemaal compleet.
Belle and Sebastian, Modest Mouse, The Maccabees, Efterklang, Swans, Balthazar, Temples, Wave Machines, Thomas Azier, Cashmere Cat, Splashh.
Kan niet denk ik, daarvoor zijn optredens van B&S te exclusief.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Kan hoor, boekers zijn verschillend hč.
Ik weet niet welke dag je voor ogen had, maar de zondag stopt zo rond 23:00.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:17 schreef Norrage het volgende:
Als ik ga ga ik gewoon daarheen en 's avonds weer terug. of duurt het tot te laat?
Gewoon in het algemeen. Maar wellicht is daar gewoon in een tentje pitten toch het beste idee. Deze line-up is ondertussen echt te zot voor woorden.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:21 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik weet niet welke dag je voor ogen had, maar de zondag stopt zo rond 23:00.
hier ben ik dan toch weer wat minder van onder de indruk dan van de eerste namen.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
En helemaal compleet.
Hoezo? Er zit toch gewoon een vrouw in Belle & Sebastian?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:29 schreef ranja het volgende:
[..]
hier ben ik dan toch weer wat minder van onder de indruk dan van de eerste namen.
Paar muzikaal goede bands, en je moet toch een festivaldag vullen. Zelfs bij primavera (waar elke popjournalist een harde van krijgt) zijn er gaten te vullen met bands die o-k-e zijn.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:29 schreef ranja het volgende:
[..]
hier ben ik dan toch weer wat minder van onder de indruk dan van de eerste namen.
quote:Op maandag 28 januari 2013 11:31 schreef Darkestrah het volgende:
Hoezo? Er zit toch gewoon een vrouw in Belle & Sebastian?
Dat is veel ja. Vooral voor de zaterdag moet er nog veel komen. Als The National op zaterdag komt + wat extra goede namen, ga ik toch voor zaterdag denk ik.quote:
Same hier, wacht alleen nog ff of het mekaar niet gaat overlappen. Dan is de lol er nml. weer snel vanafquote:Op maandag 28 januari 2013 13:09 schreef Norrage het volgende:
Alles wat ik wil zien (Portishead, Modest Mouse, B&S) komt op zondag. Wellicht ga ik dus gewoon die dag. Heb geen zin om daar te gaan overnachten
Precies. Sowieso nog even afwachten. Maar wat een festival nu al, knapquote:Op maandag 28 januari 2013 13:11 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Same hier, wacht alleen nog ff of het mekaar niet gaat overlappen. Dan is de lol er nml. weer snel vanaf
Zondag is wel erg sterk ja. De rest is 'leuk voor erbij'. Maar Michael Gira zou ik ook graag eens zien.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:09 schreef Norrage het volgende:
Alles wat ik wil zien (Portishead, Modest Mouse, B&S) komt op zondag. Wellicht ga ik dus gewoon die dag. Heb geen zin om daar te gaan overnachten
Wauw, er staat ook gewoon dat ze komt.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Omdat ze in het tourschema van PIAS staat.
http://www.pias.com/nl/tourdata/
quote:Op maandag 28 januari 2013 14:26 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Wauw, er staat ook gewoon dat ze komt.![]()
Ik heb mijn orakel geraadpleegd, en ik durf ook te zeggen dat ze aanwezig zal zijn.
quote:Op maandag 28 januari 2013 14:27 schreef Darkestrah het volgende:
Ho, daar staat Dead Can Dance ook nog bij. Niet helemaal een act voor BKS, maar van harte welkom.
En zal wel fout op de site staan.twitter:BKSfestival twitterde op maandag 28-01-2013 om 14:27:33@Kreosteijn Dat is geheel nieuw voor ons eerlijk gezegd... Even bellen met PIAS, want dit klopt niet. ^NA reageer retweet
twitter:festivalinfo twitterde op maandag 28-01-2013 om 15:06:40Rectificatie: An Pierlé speelt niet op Best Kept Secret. Foutje van het label. Maar er blijft genoeg moois over: http://t.co/KZ11wD5x reageer retweet
Dit.quote:
Klinkt meer als een kamasutrabeurs.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:24 schreef starla het volgende:
[..]
Dit.
Mooie line-up voor een beginnend festival.
Die naam is echt verschrikkelijk
Dit dus, de naam inderdaadquote:Op zondag 3 februari 2013 11:24 schreef starla het volgende:
[..]
Dit.
Mooie line-up voor een beginnend festival.
Die naam is echt verschrikkelijk
Heb je toevallig Skaters al gezien? En zo ja, hoe was dat? Ben daar erg benieuwd naar.quote:Op zondag 3 februari 2013 04:17 schreef Grobbel het volgende:
Heb hier ook al kaartjes voor gehaald. Moet wel zeggen dat ik praktisch alle bandjes al gezien heb (op een paar hele kleintjes na als Swim Deep, Wave Machines en Splashh), maar dat ligt denk ik meer aan mij dan aan het festival. Ga me er hoe dan ook wel vermaken denk ik.
"Into the great wide open" is er gewoon eentje in de stijl van "all tommorows parties", "in between days" en "I'll be your mirror".quote:Op zondag 3 februari 2013 16:42 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb geen idee wat er mis zou zijn met de naam eigenlijk.Een naam als Into the Great Wide Open vind ik veel vervelender.
[..]
Heb je toevallig Skaters al gezien? En zo ja, hoe was dat? Ben daar erg benieuwd naar.
Ik vond deze beter.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb even een OP swap gedaan met deze MUZ / Best kept secret festival
Even melden dat ze dat niet moeten doen, en genoeg tentjes meenemen. Lijkt me meer afhangen van jouw vriendengroep dan de ongeschreven regels van een festival.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:51 schreef tammepiet het volgende:
Klinkt heel stom dit wordt mijn eerste festival ooit.
Voorheen meer van de electro en deephouse maar in Liverpool omgeslagen naar rock, punk, funk etc.
We gaan met een groepje van 7, hoe voorkom ik dat één van hun in mijn tentje erbij komt liggen? Heb graag zo mijn privacy en slaap bovengemiddeld veel.
Dit is de eerste keer dat ik zo'n vraag leesquote:Op zondag 3 februari 2013 17:51 schreef tammepiet het volgende:
We gaan met een groepje van 7, hoe voorkom ik dat één van hun in mijn tentje erbij komt liggen?
http://www.bestkeptsecret.nl/info/quote:Op zondag 3 februari 2013 21:49 schreef tammepiet het volgende:
Praktische vraag: kan je op festivals als deze je telefoon opladen?
quote:OPLAADSTATIONS
Er zullen mogelijkheden zijn om je telefoon op te laden.
Inderdaad, want Nederland.quote:Op maandag 4 februari 2013 00:12 schreef Darkestrah het volgende:
Ik durf toch wel met een behoorlijke zekerheid te zeggen dat er geen nachtprogramma komt. Mogelijk duren optredens wel tot na middernacht, maar tot bijvoorbeeld 4 uur lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Eigen tijd op een festival met duizenden bezoekers, anders ga je toch lekker naar een religieus festival van de EO.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:44 schreef chansadres het volgende:
Één jaar met een 12 persoons legertent geweest maar dat trok me uiteindelijk niet. Soms wil je wat eigen tijd hebben en dan zit je echt bij elkaar op de lip...
Ik hou er niet zo van als ik door een groep mensen word aangekeken tijdens de seks. Misschien is een parenclub iets voor jou...quote:Op maandag 4 februari 2013 03:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Eigen tijd op een festival met duizenden bezoekers, anders ga je toch lekker naar een religieus festival van de EO.
Op een festival moet natuurlijk geneukt worden, even vergeten.quote:Op maandag 4 februari 2013 06:45 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik hou er niet zo van als ik door een groep mensen word aangekeken tijdens de seks. Misschien is een parenclub iets voor jou...
Heb er totaal geen problemen mee eigenlijk. BKS is deze zomer voor mij het festival waar ik het lekker rustig aan ga doen.quote:
Ik vind het ook niet erg hoor. Heb 's nachts echt geen energie meer na het luisteren van bandjes de hele dag...quote:Op maandag 4 februari 2013 09:32 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Heb er totaal geen problemen mee eigenlijk. BKS is deze zomer voor mij het festival waar ik het lekker rustig aan ga doen.
Dat is bij mij meestal niet zo'n probleem, al ben ik niet iemand die tot een uur of 5 doorgaat. Rond 3 uur vind ik het toch ook echt wel mooi geweest hoor.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet erg hoor. Heb 's nachts echt geen energie meer na het luisteren van bandjes de hele dag...
dit idd, hoewel één avondje doortrekken in zo'n weekend wel leuk is. maar meestal vind ik het net zo leuk om dan een after-party bij/in de tent te houdenquote:Op maandag 4 februari 2013 09:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet erg hoor. Heb 's nachts echt geen energie meer na het luisteren van bandjes de hele dag...
http://www.festivalinfo.n(...)lage_bij_Leeuwarden/quote:Op zondag 3 februari 2013 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
"Into the great wide open" is er gewoon eentje in de stijl van "all tommorows parties", "in between days" en "I'll be your mirror".
"Best kept secret" is pretentieus. Een echt stomme festival naam is "download"
Best Kept Secret Festival 2013, a playlist by Best Kept Secret Festival on Spotify.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:31 schreef tammepiet het volgende:
Iemand een aantal youtube vids / playlist met wat ik kan verwachten?
Anti fb en spotify.
Biks is toch gewoon koeienvoedselquote:Op maandag 4 februari 2013 16:48 schreef JackHerrer het volgende:
BKS komt gewoon van Biks, dat is het dialect dat ze in Hilvarenbeek praten.
Wauw.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:48 schreef JackHerrer het volgende:
BKS komt gewoon van Biks, dat is het dialect dat ze in Hilvarenbeek praten.
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zou graag My Bloody Valentine zien, maar denk dat dat wat te voorbarig is.
Zou wel een perfecte zaterdag zijn, Swans en MBVquote:
Als ze na hun Japanse tour (die eindigt in februari) nu even doorpakken naar Europa..quote:Op maandag 4 februari 2013 19:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou wel een perfecte zaterdag zijn, Swans en MBV
Je moet er ook bijna een halve wereldreis voor maken he.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:42 schreef Cee het volgende:
[..]
Wauw.Zo had ik er niet eens over nagedacht.
En ik kom uit Hilvarenbeek.Woon nu wel sinds een paar jaar in Tilburg maar ik denk er sterk over hier naartoe te gaan.
oeh nice, of dat andere bandje van Thom.. hoe heet het ook alweer..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:38 schreef FourTet het volgende:
Van mij mogen er nog wel namen bij zoals Godspeed You! Black Emperor, Mogwai of Explosions in the Sky. Andere namen zoals Bonobo zijn ook welkom. Oh ja, Thom Yorke mag ook nog even met z'n bandje (Atoms for Peace) langskomen!
Alvast bedankt
Ja, maar Radiohead gaat zeker niet touren, Atoms for Peace wel. En ik was the Knife vergeten te noemen. Past er ook wel goed bij en dan hoef ik geen 100 euro te betalen voor hun optreden in Paradiso...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oeh nice, of dat andere bandje van Thom.. hoe heet het ook alweer..
edit: oh ja, Radiohead
haha radiohead is ook wel te groot voor de meeste festivals denk ikquote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:56 schreef FourTet het volgende:
[..]
Ja, maar Radiohead gaat zeker niet touren, Atoms for Peace wel. En ik was the Knife vergeten te noemen. Past er ook wel goed bij en dan hoef ik geen 100 euro te betalen voor hun optreden in Paradiso...
Dertig seconden werk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:12 schreef Gehenna het volgende:
[..]
damn, ¤100 voor The Knife?![]()
Ik vind dat al tiefus veel voor een gigantische stadion act, laat staan een bandje in Paradiso (ongeacht dat dit verder een mooie zaal)
Het is uitverkocht dus ik denk dat FourTet doelt op de gangbare prijzen op de zwarte marktquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:27 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dertig seconden werk.
ENTREE 27,50 EXCL. LIDMAATSCHAP (3,50 P.M. / 25,- P.J.)
Dan had hij op tijd kaarten moeten kopen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Het is uitverkocht dus ik denk dat FourTet doelt op de gangbare prijzen op de zwarte markt
Dit was zo'n concert wat in 30 seconden uitverkocht , maar sec heb je helemaal gelijk, had 'ie maar 30 seconden eerder moeten zijnquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:47 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dan had hij op tijd kaarten moeten kopen.
Dat eerste zat ik serieus vanmorgen ook te bedenken! Een goede post-rock band zou niet misstaan op het affiche.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:38 schreef FourTet het volgende:
Van mij mogen er nog wel namen bij zoals Godspeed You! Black Emperor, Mogwai of Explosions in the Sky. Andere namen zoals Bonobo zijn ook welkom. Oh ja, Thom Yorke mag ook nog even met z'n bandje (Atoms for Peace) langskomen!
Alvast bedankt
naast Sigur Rós, Efterklang & (en tot zekere hoogte) Swans bedoel je?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:06 schreef kciR het volgende:
[..]
Dat eerste zat ik serieus vanmorgen ook te bedenken! Een goede post-rock band zou niet misstaan op het affiche.
Het werk wat ik ken van Efterklang is geen postrock te noemen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
naast Sigur Rós, Efterklang & (en tot zekere hoogte) Swans bedoel je?
Nou Godspeed of Mogwai is toch wel anders dan Sigur Rós. Al zit het natuurlijk wel in hetzelfde hoekje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
naast Sigur Rós, Efterklang & (en tot zekere hoogte) Swans bedoel je?
Ik heb Parades wel eens geluisterd, dat was een combinatie van post-rock en pop (vond ik)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Het werk wat ik ken van Efterklang is geen postrock te noemen.
Dat sowieso, GYBE zou wel erg tof zijnquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:17 schreef kciR het volgende:
[..]
Nou Godspeed of Mogwai is toch wel anders dan Sigur Rós. Al zit het natuurlijk wel in hetzelfde hoekje.
Misschien had ik het een beetje moeten nuanceren, maar ik denk zeker wel dat daar ruimte voor is.
Klopt wel, Tripper (hun debuut) is nog minder pop, al is die iets elektronischer (als dat een woord is). Die twee platen spreken mij persoonlijk ook meer aan dan de laatste tweequote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik heb Parades wel eens geluisterd, dat was een combinatie van post-rock en pop (vond ik)
Sowieso wel een meetje hoor, al is het maar met de 'Roadburn-groep'. (Als TCM en BB nog gaan)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:46 schreef Gehenna het volgende:
Doen we nog een FOK!meet daar of is dat nu een beetje voorbarig?
Om het mee het terrein op te nemen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:35 schreef tammepiet het volgende:
Ik slik per dag 40 mg van een medicijn.
Ik heb dit gemeld per mail en moet een doktersverklaring aanvragen wat een onzin....
Best logisch. Medicijn is drugs. Drugs zijn verboden. Dus ze moeten het goed in de gaten houden. En als je het aan de dokter meld, doet hij met liefde een verklaring tekenen. Geen probleem dus.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:35 schreef tammepiet het volgende:
Ik slik per dag 40 mg van een medicijn.
Ik heb dit gemeld per mail en moet een doktersverklaring aanvragen wat een onzin....
Beetje Meth doen ze meestal niet al te moeilijk over, als het maar voor eigen gebruik is..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:11 schreef arucard het volgende:
Beter zijn ze niet te streng, ik wil wel mijn crystal meth op hebben tijdens Sigur Rós
Tsja moet die mail en doktersverklaring weer printen meenemen enz. denk dat ik ze tussen mn boxer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:05 schreef chansadres het volgende:
[..]
Best logisch. Medicijn is drugs. Drugs zijn verboden. Dus ze moeten het goed in de gaten houden. En als je het aan de dokter meld, doet hij met liefde een verklaring tekenen. Geen probleem dus.
Efterklang is een soort Dream Pop wat er technisch gezien onder valt, maar ik vind het inderdaad vrij ver er vanaf liggen. Sigur Rós is de enige band die er staat die echt uit die scene komt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Het werk wat ik ken van Efterklang is geen postrock te noemen.
Het is me toch godverdomme wat. De organisatie zou eigenlijk excuses aan moeten bieden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:42 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Tsja moet die mail en doktersverklaring weer printen meenemen enz. denk dat ik ze tussen mn boxer.
Yeah but no.quote:
EITS heb ik op Pukkelpop 2011 mogen zien, en die mogen van mij inderdaad wel een bezoekje brengen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:36 schreef FourTet het volgende:
Ik zie dat Explosions in the Sky ook gewoon in Europa festivals aan het doen zijn rond die periode. Mag dus echt wel komen!
Verder zie ik ook Do Make Say Think naar Optimus Primavera Sound komen, dus die kunnen ook mooi door naar BKS.
Dit ja....ik kan nog steeds enkel en alleen maar naar GYBE luisteren....de rest klinkt dan als een slap aftrekselquote:Op woensdag 6 februari 2013 13:32 schreef Gehenna het volgende:
EITS vind op de plaat maar saai eigenlijk..![]()
Ik heb ze ook na GYBE pas ontdekt, daarna is elke soortgelijke post-rock (crescendo-rock iemand?) al snel minder
Mogwai heb ik op Incubate gezien, maar dat was echt heel tof.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:59 schreef FourTet het volgende:
Achja, GY!BE is wel een klasse apart. Toch hebben EITS en Mogwai bijvoorbeeld ook gewoon erg goede nummers en klinkt het live ook nog eens goed. Je zit toch het hele optreden in een soort trip.
De optredens van EITS en Mogwai vond ik goed, het optreden van GY!BE vond ik echt geweldig.
1. Regel een waterdichte tent (lees: een tent)quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:03 schreef tammepiet het volgende:
Is slapen in je auto op de parking, terwijl je een campingplaats hebt ook toegestaan? Scheelt weer een verregend tentje.
Slapen in auto is niet toegestaan. Nu mssr de weergoden verzoeken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:23 schreef Gehenna het volgende:
[..]
1. Regel een waterdichte tent (lees: een tent)
2. Zorg dat alles wat binnen de tent ligt, niet het doek aanraakt
3. Profit
Leuk Nederlands bandje dat garage rock produceert.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:59 schreef Gehenna het volgende:
nog noooit van gehoord, maar dat hoeft niet slecht te zijn natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee wie het zijn.
doet me erg weinig eerlijk gezegd..quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:01 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Leuk Nederlands bandje dat garage rock produceert.
Ik vind het ook niet heel erg bijzonder ofzo, maar om de een of andere reden wordt dat bandje behoorlijk gehyped...quote:Op maandag 11 februari 2013 13:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
doet me erg weinig eerlijk gezegd..
Word ik niet direct vrolijk van.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Two Door Cinema Club en Mozes and the Firstborn, Macklemore & Ryan Lewis, Tyler. The Creator, Ofe.
Erbij.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:46 schreef On het volgende:
Nou ik heb een kaartje. Kom maar op met die geweldige namen.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:55 schreef tammepiet het volgende:
Hoop wel dat ik gewoon festivaltroep kan kopen ipv die veggie-rommel.
Als je deze pagina nou ens doorleest: http://www.bestkeptsecret.nl/info/quote:We vinden lekker en gezond eten en drinken belangrijk. We streven op Best Kept Secret festival niet alleen naar een divers, maar ook zo duurzaam mogelijk aanbod. No worries; dat betekent niet (alleen maar) verantwoorde wortelsapjes. Ook de doorgewinterde festivaltijger komt aan zijn of haar trekken.
Agnes Obel kan me wel bekoren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
Agnes Obel, Indians, The History of Apple Pie ook nog erbij.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
The History of Apple Pie ook nog erbij.
quote:
De clip kende ik nog nietquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:12 schreef Darkestrah het volgende:
Wauw. Hoe alles in een clip mij kan irriteren.Muziek is oké though.
Qotsa ja, dat zou wat zijn zeg!quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:45 schreef Gehenna het volgende:
Ik zit even te kijken wat er op festivals rond die tijd staat, maar op Roskilde staat:
Suuns, QOTSA, Dead can Dance, Animal Collective, Dillinger Escape Plan, Foxygen..
en op Werchter:
Depeche Mode, Graveyard
wie weet, misschien pikken sommige BKS ook even mee
Dat wordt weer een goed weekend dan, eigenlijk is heel de Roadburngroep (Bosbeetle? AlchemistofSorrows?) er.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:21 schreef Trashcanman het volgende:
Met een beetje mazzel heb ik vrij dat weekend, en kan ik ook een kaartje diksen.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:21 schreef Trashcanman het volgende:
Met een beetje mazzel heb ik vrij dat weekend, en kan ik ook een kaartje diksen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |