*kuck* *kuch*quote:Op maandag 7 januari 2013 20:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Overheden besteden al gigantische bedragen aan astrologisch onderzoek.
Als je over het bedragen heeft die overheid uitgeeft aan wetenschappelijk onderzoek.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Overheden besteden al gigantische bedragen aan astrologisch onderzoek. Er zijn voor tientallen miljarden aan (ruimte)telescopen gebouwd.
En ook nog eens tientallen miljarden aan allerhande exotische deeltjes detectoren en deeltjesversnellers.
Ik denk dat als het opeens theoretisch mogelijk blijkt om naar andere zonnestelsels te kunnen reizen, de honderden miljarden je opeens om de oren vliegen. Kan flink wat Europees/Amerikaans/Chinees nationalisme aanwakkeren in de strijd om als eerste erin te slagen.
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn post. Als we als een wereld samen zouden werken, zonder een systeem van geld, maar gebaseerd op wat mogelijk is met de grondstoffen die we hebben, dan zouden we zoveel meer kunnen doen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Als je over het bedragen heeft die overheid uitgeeft aan wetenschappelijk onderzoek.
Moet je eens voor de grap bij de uitgaven van de leger kijken.
Die is vaak tientallen miljarden meer dan wat de wetenschappelijk onderzoek zulke bedragen krijgen.
Gewone wetenschappelijk onderzoek is even duur als JSF project en of Betuwelijn al.
En nog zwijgen over de zorg die overheid moeten besteden.
op dit manier duurt alleen langer voordat alles aanwakkert.
Stel je ervoor dat geld niet bestond en je voor van alles mag onderzoeken..
hoe zou eruit zien.
Waarom nou altijd weer zonder geld? Meer en beter samenwerken, goed idee. Maar geld is heel nuttig omdat het het doen van transacties veel makkelijker maakt.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef JaJammerJan het volgende:
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn post. Als we als een wereld samen zouden werken, zonder een systeem van geld, maar gebaseerd op wat mogelijk is met de grondstoffen die we hebben, dan zouden we zoveel meer kunnen doen.
Nogal offtopic. En daarnaast complete onzin.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn post. Als we als een wereld samen zouden werken, zonder een systeem van geld, maar gebaseerd op wat mogelijk is met de grondstoffen die we hebben, dan zouden we zoveel meer kunnen doen.
Welke transacties?. waarvan banken alleen hiervan profiteren?..quote:Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom nou altijd weer zonder geld? Meer en beter samenwerken, goed idee. Maar geld is heel nuttig omdat het het doen van transacties veel makkelijker maakt.
Ga lekker naar ONZ met dit soort teksten.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:40 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Welke transacties?. waarvan banken alleen hiervan profiteren?..
Geld is alleen voor de mensen die lui en gierige zijn. Maar ook mensen die macht willen oefenen.
Geld heeft al milieus om de zeep geholpen.
Je moet steeds iets doen voor geld. terwijl dat eigenlijk verspillende gedoe is.
Geld bezorgt men ook overbevolking, omdat alles moeten groeien. dus meer mensen bij en alsmaar doorgaan...
Nee, man, een brood bij de bakker kopen. Zonder geld moet je maar net een varken bij je hebben als de bakker gehaktballen wil eten 's avonds. Met geld kan hij gewoon naar de slager en kan jij je brood kopen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:40 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Welke transacties?. waarvan banken alleen hiervan profiteren?..
Volgens mij bedoelt hij zo'n samenleving waarin iedereen vrijwillig werkt. En alles gratis wordt weggegeven.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, man, een brood bij de bakker kopen. Zonder geld moet je maar net een varken bij je hebben als de bakker gehaktballen wil eten 's avonds. Met geld kan hij gewoon naar de slager en kan jij je brood kopen.
Niet in dit sterrenstelsel, maar vanuit het Antennestelsel kunnen we dino's bekijken!quote:Op maandag 7 januari 2013 20:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Op de maan niet, wel vanaf een verre planeet in een andere zonnestelsel
Kan jij niet eerst even aan je Nederlands werken voordat je hier begint te blaten. Volgens mij onderschat jij even hoe belangrijk het leger in de VS is voor de technologische vooruitgang. En daarnaast, als jij niks kreeg voor je arbeid, zou jij het dan nog doen?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Als je over het bedragen heeft die overheid uitgeeft aan wetenschappelijk onderzoek.
Moet je eens voor de grap bij de uitgaven van de leger kijken.
Die is vaak tientallen miljarden meer dan wat de wetenschappelijk onderzoek zulke bedragen krijgen.
Gewone wetenschappelijk onderzoek is even duur als JSF project en of Betuwelijn al.
En nog zwijgen over de zorg die overheid moeten besteden.
op dit manier duurt alleen langer voordat alles aanwakkert.
Stel je ervoor dat geld niet bestond en je voor van alles mag onderzoeken..
hoe zou eruit zien.
Weer een mooi voorbeeld van wat LSD met je hersens doet.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:59 schreef gembird het volgende:
Het is overduidelijk dat wij in een circuit leven en misschien onderdeel zijn van een software. Willen wij reizen dan horen wij als signaal opgepikt te worden door de locatie waar wij willen komen. Alpha Centauri hoort ons op te pikken en dit kan alleen wanneer wij een krachtig signaal uitzenden. Tijd bestaat niet eens en ruimte kan net zo goed een hoax zijn. Alleen maar om ons het idee te geven dat wij ons bevinden in een ruimte. Figuren in een computerspellen lopen zogenaamd vooruit, maar het is juist de ruimte om hen heen dat beweegt en alleen maar omdat het zo geprogrammeerd is.
Wij moeten uitvissen hoe wij de ruimte om ons heen kunnen aansturen en daarna kunnen wij zelfs miljoenen lichtjaren afleggen in een seconde. Gewoon invoeren waar je wilt zijn en je komt daar. Maar dit is pas voor het jaar 100.000 na christus ofzo.
Er bestaat toch een theorie dat stelt dat er een zeer grote kans is dat wij leven in een simulatie?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Weer een mooi voorbeeld van wat LSD met je hersens doet.
Dat ligt er een beetje aan wat je onder theorie verstaat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:20 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Er bestaat toch een theorie dat stelt dat er een zeer grote kans is dat wij leven in een simulatie?
Ik ben helemaal niet tegen collectieve financiering van zaken waarvan het nut onduidelijk is, in ieder geval in de niet nabije toekomst ligt en misschien wel helemaal niet op geld waardeerbaar is. Maar ik meen in dit topic een aantal users te herkennen die daar doorgaans anders over denken en dus wat selectief zijn in hun enthousiasme voor dat idee.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mensen als jij belemmeren zo'n beetje de wetenschap en dus vooruitgang en dus overlevingskansen van de mensheid.
Ik denk dat ik daar behoorlijk verslaafd aan zou worden. Holodeck-addiction. Luitenant Reginald Barclay aka Murdoch had er ook last van.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:01 schreef sorcees het volgende:
En hoe ver zijn ze met de ontwikkeling van het holodeck?
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Weer een mooi voorbeeld van wat LSD met je hersens doet.
Hologrammen zijn net nieuw maar die hologrammen kunnen nog niet worden aangeraakt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:01 schreef sorcees het volgende:
En hoe ver zijn ze met de ontwikkeling van het holodeck?
Je zin zelf was ook een klein foutje. De NASA is de enige ruimte organisatie die ook maar iets van een budget krijgt en zelfs dat is maar een promille van de gehele begroting.quote:
Nee, het is nog redelijk bekend ook volgens mij. Niet iets zweverigs of zo hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan wat je onder theorie verstaat.
Als je daarmee gewoon een hersenspinsel bedoeld, dan is er ongetwijfeld een theorie over.
Er bestaan geen solide wetenschappelijke theorieën over dit soort onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |