Wat zeiden ze dan precies?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook ooit gezegd van het wiel. Dus blijven hopen!
Dit hebben ze gevonden op grotswanden:quote:
Alleen bewogen de emoticons toen nog niet.quote:"Hej Henk wat doe jij nou weer met dat rare ronde ding? Daar kun je toch niks mee mafkees dat je bent!"
quote:Op maandag 7 januari 2013 00:45 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dit hebben ze gevonden op grotswanden:
[..]
Alleen bewogen de emoticons toen nog niet.
Als je de ruimte vervormd word ie kleiner.quote:Op maandag 7 januari 2013 05:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Gaan ze nu beginnen met proberen zoiets te ontwikkelen of is t hun gelukt zeg maar?
snap trouwens nog steeds niks van waarom je sneller zou gaan als je de ruimte om je heen kan vervormen ofzo? Maarja kan ook aan mij liggen![]()
en als je dan voorbij rijd dan laat je m weer even groot worden als ie eerst was?quote:Op maandag 7 januari 2013 06:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je de ruimte vervormd word ie kleiner.
Die is al gebruikt, dankzij een lobby van diezelfde kuttrekkiesquote:Op zondag 6 januari 2013 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Overigens mag ons eerste echte Aardse sterrenschip natuurlijk maar één naam dragen
[ afbeelding ]
Nee, de ruimte word zelfs groter gemaakt dan ie eerst was, en dat zorgt voor de voortstuwing.quote:Op maandag 7 januari 2013 06:29 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
en als je dan voorbij rijd dan laat je m weer even groot worden als ie eerst was?
maar de ruimte kan toch niet nog groter want hij is al oneindig?quote:Op maandag 7 januari 2013 06:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, de ruimte word zelfs groter gemaakt dan ie eerst was, en dat zorgt voor de voortstuwing.
Zie:quote:Op maandag 7 januari 2013 06:52 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
maar de ruimte kan toch niet nog groter want hij is al oneindig?
En hoe moet je dat in godsnaam doen dannja begrijpen zal ik t toch niet denk ik maar zou wel teringvet zijn als ze t konden
quote:Op zondag 6 januari 2013 22:44 schreef wipes66 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo moet je dus een warp bubble voorstellen
snap dat ook niet helemaal, vooral van dat 2e plaatje echt niksquote:
Je hoeft het niet te snappen. Gewoon blij zijn met dit nieuws.quote:Op maandag 7 januari 2013 06:58 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
snap dat ook niet helemaal, vooral van dat 2e plaatje echt niksmaar op dat 1e plaatje is te zien dat ze dus aan de voorkant ook de ruimte kleiner maken dan? ipv alleen aan de achterkant de ruimte groter? En hoezo zou je sneller moeten reizen of in 1x kunen verplaatsen als je ruimte vergroot? Sowieso wtf is ruimte verkleinen/vergroten? je kan toch moeilijk lucht 2x zo lang maken
ja zoals ik al zei in die post die jij quote vna mij ws zal ik t niet snappen maar vind t wle tering vetquote:Op maandag 7 januari 2013 07:03 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te snappen. Gewoon blij zijn met dit nieuws.
Dat wordt lastig als ze sneller dan het licht gaan.quote:
Ik dacht al, wanneer komt die een keer...quote:Op maandag 7 januari 2013 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat wordt lastig als ze sneller dan het licht gaan.
quote:Op zondag 6 januari 2013 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Overigens mag ons eerste echte Aardse sterrenschip natuurlijk maar één naam dragen
[ afbeelding ]
Werd ook ooit gezegd over de scanners uit Star Trek. Tegenwoordig hebben we de MRI (om maar een voorbeeld te noemen).quote:
Misschien zijn wij simpelweg niet interessant genoeg?quote:Op zondag 6 januari 2013 20:38 schreef LXIV het volgende:
Als het mogelijk zou zijn, waarom barst het dan niet overal van buitenaardse ruimtevaartuigen die van dit principe gebruik maken?
Als/wanneer er eenmaal een werkend prototype is, dan denk ik dat bedrijven zoals shell en exxon wel veel geld erin willen pompen. Andere planeten = meer werk en geld voor hun.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Is dat te betalen,om een functionerend warpruimtevaartuig te maken? En hoeveel kost een ritje? In star trek doet geld er niet meer toe, hier nog wel....
Dat valt nu allemaal nog niet te zeggen. Wanr Er zijn nog onbekende technologieën nodig om het te laten werken.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Is dat te betalen,om een functionerend warpruimtevaartuig te maken? En hoeveel kost een ritje? In star trek doet geld er niet meer toe, hier nog wel....
ik zou het graag zien, maar ik denk dat een veilig en betrouwbaar werkend warpschip het nog wel even op zich zal laten wachten, vooral door die onbekende technologieën die nog nodig zijn en dat door de onbekendheid hiervan ik vermoed dat niemand/geen enkele regering daar kapitalen in zoiets onzekers gaat steken. (ik hoop het echter verkeerd te hebben)quote:Op maandag 7 januari 2013 13:01 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat valt nu allemaal nog niet te zeggen. Wanr Er zijn nog onbekende technologieën nodig om het te laten werken.
Dat 2e plaatje maakt het juist een stuk duidelijker.quote:Op maandag 7 januari 2013 06:58 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
snap dat ook niet helemaal, vooral van dat 2e plaatje echt niksmaar op dat 1e plaatje is te zien dat ze dus aan de voorkant ook de ruimte kleiner maken dan? ipv alleen aan de achterkant de ruimte groter? En hoezo zou je sneller moeten reizen of in 1x kunen verplaatsen als je ruimte vergroot? Sowieso wtf is ruimte verkleinen/vergroten? je kan toch moeilijk lucht 2x zo lang maken
Aw oke, begin t nu te snappenquote:Op maandag 7 januari 2013 13:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat 2e plaatje maakt het juist een stuk duidelijker.
Ruimtetijd moet je je voorstellen als een laken..
Als je een groot laken hebt en je hebt een zwevende knikker dan moet die knikker best ver "reizen" om bij de rand van het laken te komen.
Maar als je nu het laken vervormt dan is die rand veel dichter bij.
Bij de Ikea kan het ook.. je kan die hele route lopen om bij de kassa's te komen maar je kan ook op enkele plekken de bocht afsnijden, ben je er veel eerder.
Dat we het niet zien is omdat we 3D wezens zijn, die kunnen geen 4D zien.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:19 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Aw oke, begin t nu te snappen![]()
maar vind t alleen zo raar om "ruimte" zeg maar te zien als iets wat je kan vervormen op een of andere manier en helemaal om een inbeelding ervan te maken hoe dat dan zou zijn zgmaar
Ja oke, beetje die theorie achtig dat als je nu op de maan zou staan en naar de aarde zou kijken je de dinosauriers nog zou zien rondlopen zgmaar. Begin t trouwens al wel meer te snappen bdankt voor je uitlegquote:Op maandag 7 januari 2013 13:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat we het niet zien is omdat we 3D wezens zijn, die kunnen geen 4D zien.
En het is niet alleen ruimte maar tijdruimte, groot verschil.
ruimte alleen is 3D maar zodra je er tijd bij gooit is het 4D, zelfde ruimte maar met verleden en toekomst en constant in beweging.
Theoretisch is het zeker haalbaar, zolang we ademen dan.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:49 schreef Voorschrift het volgende:
Lijkt me niet echt haalbaar, tenminste niet terwijl wij nog ademhalen op deze aardkloot. Maar leuk dat ze zich er mee bezig houden. Alleen met die snelheden staat de tijd bijna stil, voor die mensen duurt het weken maar dan zijn wij al jaren verder. Tenminste, meen dat ik zoiets gelezen had.
Het schip heeft geen snelheid. Dat is het hele punt van de theorie.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:49 schreef Voorschrift het volgende:
Lijkt me niet echt haalbaar, tenminste niet terwijl wij nog ademhalen op deze aardkloot. Maar leuk dat ze zich er mee bezig houden. Alleen met die snelheden staat de tijd bijna stil, voor die mensen duurt het weken maar dan zijn wij al jaren verder. Tenminste, meen dat ik zoiets gelezen had.
Nee, dat is als je (bijna) met de snelheid van het licht reist, dan krijg je dat soort effecten. Aangezien je hier zelf niet versnelt maar alleen de ruimte om je heen vervormt heb je dat hier niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:49 schreef Voorschrift het volgende:
Wellicht geen mensen. Maar wellicht computergestuurde schepen.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
Oh, nouja prima dan, ben ook maar bankier, geen fysicus.
Maar evengoed zie ik ons niet echt rondvliegen bij Alpha Centauri voordat ik onder de zoden lig.
Zo is het ook al een tijdje mogelijk om te "teleporteren", maar echt een praktisch doel dient het vooralsnog niet. Ik vind het helemaal prima en geweldig dat ze zoiets doen, alleen ik zie 't geen toepassing hebben in onze levensspanne.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:29 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wellicht geen mensen. Maar wellicht computergestuurde schepen.
Als het op microscopische schaal lukt de ruimte te buigen. Dan kunnen dit soort ontwikkelingen vrij snel gaan. Al zijn de energiebenodigdheden wel zo groot dat het een flinke tijd duurt.
De eerste kernreactor werd in 1942 gebouwd en had een vermogen van een halve watt. Een jaartje later stond er eentje waarmee je een stad kon voorzien. Als het principe eenmaal is aangetoond kunnen er gigantische resources beschikbaar komen om dit te laten werken.
Bij technologische vooruitgang moet je meestal in exponentiele groei denken ipv lineare groei. Dit soort zaken kunnen heel snel groot worden.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo is het ook al een tijdje mogelijk om te "teleporteren", maar echt een praktisch doel dient het vooralsnog niet. Ik vind het helemaal prima en geweldig dat ze zoiets doen, alleen ik zie 't geen toepassing hebben in onze levensspanne.
Tenzij de oorlog uitbreekt. kan het voordeliger zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:50 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Bij technologische vooruitgang moet je meestal in exponentiele groei denken ipv lineare groei. Dit soort zaken kunnen heel snel groot worden.
Deze dan, moet je zien waar we nu allemaal mee lopenquote:Op maandag 7 januari 2013 12:34 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Werd ook ooit gezegd over de scanners uit Star Trek. Tegenwoordig hebben we de MRI (om maar een voorbeeld te noemen).
Ja. Star Trek wordt vaak ter inspiratiebron gebruikt. Het klinkt gek, maar er is zoveel uitgedacht in al die series. Niet perse technisch maar wel gebruikersscenario's en dergelijke. Zo van, in deze situatie zou dit best handig zijn. Vaak begin je ook zo bij het ontwikkelen van een nieuw product en Star Trek is een feite honderden voorgekauwde probleemstellingen/oplossingen.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Deze dan, moet je zien waar we nu allemaal mee lopen![]()
[ afbeelding ]
Had die Roddenberry geniale fantasie, of zijn die spullen juist gemaakt met Star Trek als voorbeeld?
Ja, bijna griezelig he?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Deze dan, moet je zien waar we nu allemaal mee lopen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 januari 2013 17:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En 3D hologrammen zijn volgens mij ook inmiddels realiteit, toch?
Dat staat ook in het nieuwsberichtje, dat het ineens maar 1 jaar duurde voordat een hele stad verlicht was dmv een kernreactor! Vergis je niet dat als het flink voordeel heeft, dat iedereen er achteraan gaat!quote:Op maandag 7 januari 2013 05:05 schreef JaJammerJan het volgende:
2 jaar lijkt me sterk, er moet eerst een soort exotisch materiaal gevonden worden waarvan die ring van gemaakt moet zijn. En dan moet er nog zoveel onderzoek gedaan worden...
Als al het onderzoek positief uitpakt zul je denk ik nog minstens 50 jaar moeten wachten met onze huidige technologische ontwikkeling. Maar eerlijk gezegd denk ik dat met onze huidige stand van zaken met betrekking tot de economische systemen dat we hebben op aarde(kapitalisme/communisme) en de samenwerking die afwezig is op aarde, dat het nog een aantal honderden jaren zal duren.
Als er een soort wereldrevolutie plaatsvindt op aarde waardoor we van het kapitalistische systeem afstappen naar een systeem waarin de hele wereld samenwerkt zouden dit soort ontwikkelingen snelelr gaan.
Mensen als jij belemmeren zo'n beetje de wetenschap en dus vooruitgang en dus overlevingskansen van de mensheid.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Klinkt als een behoorlijk snelle subsidiespons.
Op de maan niet, wel vanaf een verre planeet in een andere zonnestelselquote:Op maandag 7 januari 2013 13:23 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ja oke, beetje die theorie achtig dat als je nu op de maan zou staan en naar de aarde zou kijken je de dinosauriers nog zou zien rondlopen zgmaar. Begin t trouwens al wel meer te snappen bdankt voor je uitleg
Mensen als jij...quote:Op maandag 7 januari 2013 19:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mensen als jou belemmeren zo'n beetje de wetenschap en dus vooruitgang en dus overlevingskansen van de mensheid.
Staat er toch?quote:
Overheden besteden al gigantische bedragen aan astronomisch onderzoek. Er zijn voor tientallen miljarden aan (ruimte)telescopen gebouwd.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
Straks kan je tegen computer praten. iets wat nog binnenkort kan gebeuren.
In ISS station hebben ze al een soort apparaat die alle informatie aan astronaut voorzien.
Ook hebben ze van star trek vandaan.
En we kunnen nu ook met plastic beker uit printen laten maken. bijna als een apparaat waar Kaptein van schip altijd hete thee haalde.
maar dan zonder smaak en hete water in.
Kortom men moet gewoon zijn fantasie loslaten en kijken wat hiermee kan doen.
Je moet ook wel iemand zien te vinden die flink erin willen investeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |