abonnement Unibet Coolblue
pi_121231313
Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt.
Wat is vroeg genoeg? Laten we zeggen, een jaar voor de geplande vertrekdatum.

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien. Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook alles zelf regelen. Denk aan contact leggen met de school, je ETCs meenemen naar het buitenland, beurzen aanvragen etc.

Stage
Stages zijn steeds makkelijker te regelen. Helaas zijn scholen hier vaak niet zo actief in en moet je erop voorbereid zijn dit allemaal zelf te mogen regelen door vooral veel contacten te leggen en veel, véél te googlen op interessante bedrijfssoorten. Je kan kiezen voor een bemiddelingsbureau (zie links hieronder).

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld dan in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm. Bekijk ruim voor vertrek hoe dit het beste in het land van jouw bestemming geregeld kan worden.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep (of vul het uitzonderingen-formulier in). Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering.

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
• Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs voor studies in europa en de Leonardo Davinci beurs voor stagaires in europa. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
• Veel uni's/scholen hebben eigen beurzen voor hun studenten. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
• Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
• Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
• Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben beurzen waar je ook als buitenlandse student recht op hebt. Kijk dit goed na!
• In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures, dus zoek goed uit welke je nodig hebt en wat je ervoor moet doen. Het verschilt nogal per land/visum. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card Voor veel kortingen wereldwijd
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl Stagevacatures, sommigen buiten NL.
www.eurostage.org
www.placement-uk.com Bemiddeling voor de UK
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl Alles omtrend financiering, beurzen enz.
www.joho.nl Algemene wereldreisorganisatie, met info over heeeel veel onderwerpen. Moet wel eerst donauteur worden (zo'n 15 euro per jaar).
www.wereldstage.com Stagebemiddeling
www.stageplaza.nl Voor stagevacatures
www.go-europe.nl Veel info over o.a stage, studie, au pair etc binnen europa.
www.travelactive.nl Allerlei soorten reizen en buitenlands werk
www.aiesec.nl Veel over buitenlandse stages over de hele wereld
www.beursopener.nl Handige zoeksite voor (studie)beurzen
www.studeren-in-het-buitenland.nl Verzameling met links voor o.a bemiddeling, certificaten en taalcursussen
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl Voor o.a goedkope tickets, visa voor de USA etc.
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl Stagebemiddeling voor Australië, New Zealand, Malta, Canada en China.

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• shaderon - Sydney, Australië
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
• Thom90 - Denton, University of North Texas, USA (per 9-1-2013)

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom. DM/PM dan motorbloempje even met een link naar je post waarin je de OP quote met je aanpassingen.

Vorige delen
Voor de vorige delen klik je op de topictitel, dan kom je bij de reeks terecht.
pi_121231349
Mijn laatste post waarmee ik m sloot:

Oh, ik ken wel iemand die een exchange in St. Andrews heeft gedaan. Mochten jullie geïnteresseerd zijn kan ik eens vragen of jullie contact met hem mogen opnemen? Hij is zelf Canadees, maar ik neem aan dat voor niemand hier Engels een probleem is :P
pi_121231652
Heb mij dit jaar aangemeld voor een viertal Britse universiteiten. Heb het aanmeldingsproces al helemaal doorlopen. Inmiddels van twee al antwoord, helaas afwijzingen. Gaat hier om Cambridge en University College London. Als je hier aan wilt beginnen moet je het op tijd doen, en je cijfer moeten héél hoog zijn.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121234161
Als de kosten van studeren niet exorbitant hoog worden dan heb ik geen financiële twijfels, ook over de VS en het VK niet. Ik wil best veel geld betalen voor een goede opleiding aan bijvoorbeeld Oxbridge. Na mijn opleiding ben ik dan vrijwel verzekerd van een goedbetaalde baan en is het terugbetalen van leningen geen enkel probleem.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_121238835
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:25 schreef Push. het volgende:
Heb mij dit jaar aangemeld voor een viertal Britse universiteiten. Heb het aanmeldingsproces al helemaal doorlopen. Inmiddels van twee al antwoord, helaas afwijzingen. Gaat hier om Cambridge en University College London. Als je hier aan wilt beginnen moet je het op tijd doen, en je cijfer moeten héél hoog zijn.
hoe heb je het gedaan met de academische referenties. Bij de ene uni moeten je docenten direct contact opzoeken met de uni. Bij sommige anderen moet jezelf die brieven/referenties opsturen.
pi_121240491
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:56 schreef andre347 het volgende:

[..]

hoe heb je het gedaan met de academische referenties. Bij de ene uni moeten je docenten direct contact opzoeken met de uni. Bij sommige anderen moet jezelf die brieven/referenties opsturen.
Je moet sowieso een aanbeveling van een docent hebben. Dat gaat allemaal via UCAS. De docent krijgt dan een link waarmee hij zijn aanbeveling op kan sturen via UCAS. Jijzelf of de docent zoekt dus in principe nooit direct contact met de universiteit totdat zij jou contacteren. Wat er daarna gebeurt is afhankelijk van de universiteit.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121249349
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:22 schreef Push. het volgende:

[..]

Je moet sowieso een aanbeveling van een docent hebben. Dat gaat allemaal via UCAS. De docent krijgt dan een link waarmee hij zijn aanbeveling op kan sturen via UCAS. Jijzelf of de docent zoekt dus in principe nooit direct contact met de universiteit totdat zij jou contacteren. Wat er daarna gebeurt is afhankelijk van de universiteit.
mag ik dan vragen bij welke universiteiten je allemaal hebt aangemeld? En heb je al je referenties bij elke uni gebruikt?
pi_121250669
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:25 schreef andre347 het volgende:

[..]

mag ik dan vragen bij welke universiteiten je allemaal hebt aangemeld? En heb je al je referenties bij elke uni gebruikt?
Aangemeld bij Cambridge, University College London, London School of Economics en Warwick University. Je kunt maar één referentie doorgeven. UCAS is een centrum dat alle aanmeldingen verzamelt, controleert en doorstuurt. Je hebt zelf niet direct te maken met de universiteiten, behalve als je vragen hebt of in het geval dat zij extra informatie sturen. Meld je eens aan bij UCAS en het zal je allemaal een stuk duidelijker worden.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121265999
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:46 schreef Push. het volgende:

[..]

Aangemeld bij Cambridge, University College London, London School of Economics en Warwick University. Je kunt maar één referentie doorgeven. UCAS is een centrum dat alle aanmeldingen verzamelt, controleert en doorstuurt. Je hebt zelf niet direct te maken met de universiteiten, behalve als je vragen hebt of in het geval dat zij extra informatie sturen. Meld je eens aan bij UCAS en het zal je allemaal een stuk duidelijker worden.
Bedankt. Ik zal daar eens naar kijken. Ik keek altijd via website universiteit en dan daar via aanmelden.
pi_121267678
_Loki zijn er nog dingen die ik absoluuuuut niet moet vergeten voordat ik naar Australie ga? Of dingen die ik zeker mee moeten nemen
pi_121267695
Na een hoop geregel visum voor Australië net op tijd binnen :P

Vertrek morgen eerst naar Indonesië en over klein maandje mag ik al beginnen in Melbourne!
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_121294360
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:48 schreef truttebelletje het volgende:
_Loki zijn er nog dingen die ik absoluuuuut niet moet vergeten voordat ik naar Australie ga? Of dingen die ik zeker mee moeten nemen
Reisstekker + goedkope nederlandse verlengsnoer.
reisstekker in je stopcontact, verlengsnoer erin et voila, 4 reisstekkers in 1 :D
Voor de rest zou ik vooral voor de eerste 2 weken alles bij elkaar rapen, in die weken heb je echt geen zin/tijd om sokken te kopen die je vergeten bent. Zal vanavond eens m'n paklijst erbij pakken.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:49 schreef MaxC het volgende:
Na een hoop geregel visum voor Australië net op tijd binnen :P

Vertrek morgen eerst naar Indonesië en over klein maandje mag ik al beginnen in Melbourne!
Nice :D Als je maar koffie komt drinken met de NLers op vrijdag!
pi_121294480
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:39 schreef _Loki het volgende:

[..]

Nice :D Als je maar een borrel komt drinken met de NLers op de vrijdagmiddagborrel!
Fixed ;)

Tuurlijk!
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_121295840
In augustus afgestudeerd aan HBO Bouwkunde en twijfel nu toch om verder te studeren in het buitenland maar geen idee waar te beginnen en hoe het met de kosten zit :P

Iemand hier ook in die richting naar het buitenland gegaan?
pi_121296840
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:25 schreef Push. het volgende:
Heb mij dit jaar aangemeld voor een viertal Britse universiteiten. Heb het aanmeldingsproces al helemaal doorlopen. Inmiddels van twee al antwoord, helaas afwijzingen. Gaat hier om Cambridge en University College London. Als je hier aan wilt beginnen moet je het op tijd doen, en je cijfer moeten héél hoog zijn.
Hopen dat je doorkomt! Heb zelf 3 jaar lang op een universiteit in Londen gezeten :).

Sta op het punt een aantal maand in Polen te studeren tot ik een full-time baan kan vinden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121303655
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hopen dat je doorkomt! Heb zelf 3 jaar lang op een universiteit in Londen gezeten :).

Sta op het punt een aantal maand in Polen te studeren tot ik een full-time baan kan vinden.
Waarom Polen?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_121306196
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:39 schreef _Loki het volgende:

[..]

Reisstekker + goedkope nederlandse verlengsnoer.
reisstekker in je stopcontact, verlengsnoer erin et voila, 4 reisstekkers in 1 :D
Voor de rest zou ik vooral voor de eerste 2 weken alles bij elkaar rapen, in die weken heb je echt geen zin/tijd om sokken te kopen die je vergeten bent. Zal vanavond eens m'n paklijst erbij pakken.

Sjeezus, dat is een goede! Dat had je twee jaar geleden moeten posten! :+
pi_121318181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hopen dat je doorkomt! Heb zelf 3 jaar lang op een universiteit in Londen gezeten :).

Sta op het punt een aantal maand in Polen te studeren tot ik een full-time baan kan vinden.
Thanks! Imperial toch? Waarom nu Polen? Heb er trouwens niet heel veel vertrouwen meer in. Alleen voor Warwick zie ik het nog wel positief in.. Concurrentie is ook groot :)
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121318344
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:43 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Waarom Polen?
Polen is goedkoop (echt goedkoop) en best internationaal. En je bent zo terug in Nederland. Het is even goedkoper vertoeven in vergelijking met Nederland. En ik ben op dit moment toch op zoek naar een baan. Ik ga er ook niet jaren wonen, maar even als tussen-periode.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121318618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:25 schreef Push. het volgende:

[..]

Thanks! Imperial toch? Waarom nu Polen? Heb er trouwens niet heel veel vertrouwen meer in. Alleen voor Warwick zie ik het nog wel positief in.. Concurrentie is ook groot :)
Zelfs al zou je Warwick kunnen doen! Gewoon voor gaan! Huppakee!

Waarom Polen? Goedkoop en andere cultuur. Maar zeker niet toekomst materiaal.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121325629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zelfs al zou je Warwick kunnen doen! Gewoon voor gaan! Huppakee!

Waarom Polen? Goedkoop en andere cultuur. Maar zeker niet toekomst materiaal.
Ah, duidelijk dan. Hele andere cultuur inderdaad!

Ja, is ook zo, maar toch teleurstellend. Stond als nummer vier op mijn lijst. Leek voor de rest ook wel een redelijke kans te hebben, maar kennelijk niet dus.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121325759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:19 schreef Push. het volgende:

[..]

Ah, duidelijk dan. Hele andere cultuur inderdaad!

Ja, is ook zo, maar toch teleurstellend. Stond als nummer vier op mijn lijst. Leek voor de rest ook wel een redelijke kans te hebben, maar kennelijk niet dus.
Ach, teleurstelling? Wat een (kleine) onzin. Zelfs met Warwick kun je elke top instelling nog binnenkomen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121326142
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach, teleurstelling? Wat een (kleine) onzin. Zelfs met Warwick kun je elke top instelling nog binnenkomen!
Ja, is ook wel zo, maar het is toch geen Cambridge, waarvan de opbouw van de opleiding me heel erg aansprak.

Ook als je naar de toelatingseisen van UCL kijkt, die ik ruim overschrijd, vraag ik me af waar het mis is gegaan. Vandaar dat ik het voor de rest ook niet heel erg rooskleurig in zie. Warwick heeft wel laten weten aanvullende informatie te willen, dus ik denk dat dat wel een redelijk positief signaal is.

Tijd zal het uitwijzen. Maandje of drie nog en dan zou ik uitsluitsel moeten hebben. :)
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121332545
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Polen is goedkoop (echt goedkoop) en best internationaal. En je bent zo terug in Nederland. Het is even goedkoper vertoeven in vergelijking met Nederland. En ik ben op dit moment toch op zoek naar een baan. Ik ga er ook niet jaren wonen, maar even als tussen-periode.
Ok, goedkoop snap ik, maar er zijn toch genoeg andere landen die ook dichtbij Nederland zijn en internationaal zijn? Mijn voorkeur zou dan eerder uitgaan naar Brussel of Hamburg of Frankfurt ofzo. Natuurlijk wel duurder, maar daar 'gebeurt' ook wat meer.

Daarnaast staat Polen volgens mij niet heel goed aangeschreven internationaal. En ik weet ook dat de faciliteiten er niet je van het zijn, al maakt dat voor economische studies natuurlijk niet zo heel veel uit (itt natuurkunde etc.). Maargoed, ik ben geen Polen-expert. Het lijkt me wel een interessant land, omdat in Nederland het beeld bestaat dat iedereen daar of loodgieter, of aspergeplukker is, terwijl ze potverdorie een hoop hebben bijgedragen aan de wetenschap. Daarnaast schijnt de natuur prachtig te zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:29 schreef Push. het volgende:

[..]

Ja, is ook wel zo, maar het is toch geen Cambridge, waarvan de opbouw van de opleiding me heel erg aansprak.

Ook als je naar de toelatingseisen van UCL kijkt, die ik ruim overschrijd, vraag ik me af waar het mis is gegaan. Vandaar dat ik het voor de rest ook niet heel erg rooskleurig in zie. Warwick heeft wel laten weten aanvullende informatie te willen, dus ik denk dat dat wel een redelijk positief signaal is.

Tijd zal het uitwijzen. Maandje of drie nog en dan zou ik uitsluitsel moeten hebben. :)
Jammer dat je afgewezen bent! Waarom heb je je overigens niet voor Oxford aangemeld? Ik meen me vaag iets te herinneren dat je maar bij één van de twee (Oxbridge) mag aanmelden, maar dat lijkt me ook wel een beetje raar eigenlijk. En what about St. Andrews of Edinburgh bijvoorbeeld?

Voor mij is het hele buitenlandgebeuren nog toekomstmuziek, in m'n bachelorprogramma past het eigenlijk al niet. Maar het lijkt me erg gaaf om een master Operations Research in het buitenland te gaan doen, dus ik lurk vrolijk mee. :)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_121335409
Ik vertrek begin augustus voor mijn studie in het buitenland, maar wat een geregel met mijn studiefinanciering was dat, zeg! Maar goed, na een kleine twee jaar heb ik nu eindelijk zekerheid dat ik weg kan.

Ik ga trouwens naar Butler Community College in Kansas, best internationaal daar, blijkt.
pi_121335633
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:25 schreef Push. het volgende:
Heb mij dit jaar aangemeld voor een viertal Britse universiteiten. Heb het aanmeldingsproces al helemaal doorlopen. Inmiddels van twee al antwoord, helaas afwijzingen. Gaat hier om Cambridge en University College London. Als je hier aan wilt beginnen moet je het op tijd doen, en je cijfer moeten héél hoog zijn.
Voor welke studie had je je aangemeld bij UCL als ik vragen mag? Ik zit hier nu in m'n 1e jaar Arts & Sciences! Jammer dat je niet bent aangenomen, maar ze ontvangen altijd veel meer goede aanmeldingen die aan de eisen voldoen dan dat er plaatsen zijn, dus dan moeten ze gaan maaien. Soms kan dat ook gewoon heel random zijn dus maak je je maar geen zorgen over je capaciteiten!
pi_121336256
Je moet gewoon een beetje mazzel hebben met die aanmeldingen. UCL, Cambridge, Oxford, Warwick, het is allemaal 1 pot nat. Gewoon goed netwerken, goede cijfers halen en je komt met al die uni's op een leuke plek uit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121339336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:15 schreef fh101 het volgende:

[..]

Sjeezus, dat is een goede! Dat had je twee jaar geleden moeten posten! :+
Kwam m'n vriend ineens mee toen ie hier net aankwam :')
Ik ben er dus ook te laat mee.

MaxC, kan jij niet een goedkope nederland-verlengsnoer voor me meenemen? :D
pi_121339409
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 01:20 schreef _Loki het volgende:

[..]

Kwam m'n vriend ineens mee toen ie hier net aankwam :')
Ik ben er dus ook te laat mee.

MaxC, kan jij niet een goedkope nederland-verlengsnoer voor me meenemen? :D
Wij hadden die bij aankomst op het vliegveld nog gekocht. Overal verkopen ze die daar.
Anoniem
pi_121340252
Ik zit nu te twijfelen. Ik ben door de selectie van de universiteit heen, en ben (conditioneel, ik moet nog TOEFL of IELTS halen) toegelaten voor een half jaar studeren aan de University of California.
Ik zit nog erg te twijfelen. Berkeley is natuurlijk veruit de beste universiteit, zeker in mijn studiegebied. Aan de andere kant hoor ik meerdere verhalen dat de werkdruk daar een stuk hoger ligt dan hier, en daardoor krijg ik ook wel minder zin eigenlijk (niet dat ik niet wil gaan, het lijkt me nog steeds fantastisch, ik begin alleen meer naar de andere campussen te kijken, of ik niet beter naar een meer laidback-campus kan gaan, alleen om wat meer te genieten in plaats van fucking hard te werken).

Wat denken jullie?
pi_121341428
Ga maar naar een 'laid back campus' :)
Ja doei.
pi_121349155
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 02:52 schreef kutkloon7 het volgende:
Ik zit nu te twijfelen. Ik ben door de selectie van de universiteit heen, en ben (conditioneel, ik moet nog TOEFL of IELTS halen) toegelaten voor een half jaar studeren aan de University of California.
Ik zit nog erg te twijfelen. Berkeley is natuurlijk veruit de beste universiteit, zeker in mijn studiegebied. Aan de andere kant hoor ik meerdere verhalen dat de werkdruk daar een stuk hoger ligt dan hier, en daardoor krijg ik ook wel minder zin eigenlijk (niet dat ik niet wil gaan, het lijkt me nog steeds fantastisch, ik begin alleen meer naar de andere campussen te kijken, of ik niet beter naar een meer laidback-campus kan gaan, alleen om wat meer te genieten in plaats van fucking hard te werken).

Wat denken jullie?
Mijn ervaring is dat OVERAL de werkdruk hoger ligt dan hier in Nederland ;') Maar omdat iedereen om je heen keihard studeert ga je daar makkelijker in mee. Je sociale leven speelt dan vooral op de campus af en/of in de UB.

Sowieso ga je om te studeren als je op exchange naar het buitenland ga. Dat vergeten de meesten wel eens geloof ik. Natuurlijk wil je ook wat van het land zien, maar dat bleek bij mij ook wat tegen te vallen. Ik had de werkdruk ook wat onderschat :P Effectief heb je alleen de weekenden om te reizen, en dan zijn de afstanden in de VS en Canada (waar ik dus zat) te groot. Je bent al praktisch een dag onderweg voordat je in een andere stad zit dan waar je studeert.
pi_121350867
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:27 schreef Oliviertje1994 het volgende:

[..]

Voor welke studie had je je aangemeld bij UCL als ik vragen mag? Ik zit hier nu in m'n 1e jaar Arts & Sciences! Jammer dat je niet bent aangenomen, maar ze ontvangen altijd veel meer goede aanmeldingen die aan de eisen voldoen dan dat er plaatsen zijn, dus dan moeten ze gaan maaien. Soms kan dat ook gewoon heel random zijn dus maak je je maar geen zorgen over je capaciteiten!
Had me aangemeld voor Economics. Klopt dat het heel random kan zijn, maar toch balen. Zag op studentroom ook een persoon met héle indrukwekkende cijfers. Hij werd direct afgewezen voor Cambridge. Later heeft hij ze gemaild voor uitleg/feedback en hebben ze hem weer in de procedure toegelaten. Bewijst maar weer dat het allemaal niet even wel overwogen is.

Heel goed dat je het wel hebt gehaald. Bevalt het?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Je moet gewoon een beetje mazzel hebben met die aanmeldingen. UCL, Cambridge, Oxford, Warwick, het is allemaal 1 pot nat. Gewoon goed netwerken, goede cijfers halen en je komt met al die uni's op een leuke plek uit.
Ja, dat is ook zo. Toch blijft het jammer. Je bent er toch veel tijd aan kwijt en stelt je er toch wel een beetje op in. Het is nog niet over, maar we zullen zien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:23 schreef wimjongil het volgende:

Jammer dat je afgewezen bent! Waarom heb je je overigens niet voor Oxford aangemeld? Ik meen me vaag iets te herinneren dat je maar bij één van de twee (Oxbridge) mag aanmelden, maar dat lijkt me ook wel een beetje raar eigenlijk. En what about St. Andrews of Edinburgh bijvoorbeeld?

Je mag je alleen maar voor óf Oxford óf Cambridge aanmelden. Dit hebben de universiteiten afgesproken zodat ze geen studenten van elkaar weg zouden concurreren. Oxford en Cambridge zijn overigens vrij verschillend qua opleidingen en inhoud ervan, dus je kunt een vrij duidelijke keuze maken. Althans, dat was in mijn geval zo.

St. Andrews en Edinburgh niet naar gekeken. Ik wil naar een absolute top instelling en anders blijf ik in Nederland. Keuze vooral gemaakt op de verschillende beoordelingen. Die sluiten vrij goed op elkaar aan, waarbij, voor economie, deze vier naar voren komen als economie top.

Een opleiding in het buitenland is natuurlijk leuk, maar het kost wel een hoop geld. Als het dan een gelijkwaardige opleiding is als een Nederlandse vind ik het het extra geld niet waard, ondanks de ervaring. Je kunt altijd nog voor je master naar het buitenland gaan, er stage gaan lopen of gaan werken.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121355769
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:54 schreef Push. het volgende:

[..]

Had me aangemeld voor Economics. Klopt dat het heel random kan zijn, maar toch balen. Zag op studentroom ook een persoon met héle indrukwekkende cijfers. Hij werd direct afgewezen voor Cambridge. Later heeft hij ze gemaild voor uitleg/feedback en hebben ze hem weer in de procedure toegelaten. Bewijst maar weer dat het allemaal niet even wel overwogen is.

[...]
Slecht dat ze er zo laks mee omgaan, zeker als je bedenkt hoe graag veel studenten daar aangenomen willen worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:04 schreef fh101 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat OVERAL de werkdruk hoger ligt dan hier in Nederland ;') Maar omdat iedereen om je heen keihard studeert ga je daar makkelijker in mee. Je sociale leven speelt dan vooral op de campus af en/of in de UB.

Sowieso ga je om te studeren als je op exchange naar het buitenland ga. Dat vergeten de meesten wel eens geloof ik. Natuurlijk wil je ook wat van het land zien, maar dat bleek bij mij ook wat tegen te vallen. Ik had de werkdruk ook wat onderschat :P Effectief heb je alleen de weekenden om te reizen, en dan zijn de afstanden in de VS en Canada (waar ik dus zat) te groot. Je bent al praktisch een dag onderweg voordat je in een andere stad zit dan waar je studeert.
Op zich denk ik best dat ik die werkdruk aanikan, ik heb mijn rooster nu ook zo vol als het maar kan :P Ik denk alleen dat ik er misschien meer van zou genieten als ik naar een minder prestigieuze universiteit ga. Ik zet Berkeley denk ik gewoon op 1 (ik mag 3 keuzes opgeven, dan doe ik op 2 wel bijvoorbeeld Santa Barbera, lijkt me ook fantastisch daar), de kans is toch niet zo heel groot om daar terecht te komen.
pi_121356080
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:39 schreef _Loki het volgende:

[..]

Reisstekker + goedkope nederlandse verlengsnoer.
reisstekker in je stopcontact, verlengsnoer erin et voila, 4 reisstekkers in 1 :D
Voor de rest zou ik vooral voor de eerste 2 weken alles bij elkaar rapen, in die weken heb je echt geen zin/tijd om sokken te kopen die je vergeten bent. Zal vanavond eens m'n paklijst erbij pakken.

[..]

Thanksss! Ik neem dus mooi zo'n mega lange stekkerdoos mee!
pi_121357282
Is het eigenlijk ook mogelijk om mbo te gaan studeren in het buitenland?

En waar moet je dan eigenlijk op zoeken, want ik heb gehoord dat er niet echt een vertaling voor is maar als je dan zoekt kom je alleen op nederlandse website's uit.
pi_121357534
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:51 schreef kutkloon7 het volgende:

Slecht dat ze er zo laks mee omgaan, zeker als je bedenkt hoe graag veel studenten daar aangenomen willen worden.

Denk niet dat ze dat doen. Het zijn maar mensen. Ze moeten een hele hoop aanvragen in een maand beoordelen. Kan me best voorstellen dat er wat fout gaat af en toe. Daarnaast moeten ze ook gewoon keuzes maken, aangezien ze een enorme poel hebben met capabele studenten.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121358876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:32 schreef Push. het volgende:

[..]

Denk niet dat ze dat doen. Het zijn maar mensen. Ze moeten een hele hoop aanvragen in een maand beoordelen. Kan me best voorstellen dat er wat fout gaat af en toe. Daarnaast moeten ze ook gewoon keuzes maken, aangezien ze een enorme poel hebben met capabele studenten.
Veel van dit soort gevallen gaat vaak op gevoel. Ik zelf heb in Londen gezeten voor 3 jaar, BSc Financial Economics. Fantastische tijd, maar ook heel anders ivg met Nederland. Meeste van de vrienden van die 3 jaar, denk dat 97.5% allemaal (!) weer terug zijn gegaan naar their eigen land. En dat is dan wel zuur (want banen liggen niet voor het oprapen in Londen). En met een goede uni in Londen, bij terugkomst in je eigen land kom je direct bijna overal wel binnen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121375722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Veel van dit soort gevallen gaat vaak op gevoel. Ik zelf heb in Londen gezeten voor 3 jaar, BSc Financial Economics. Fantastische tijd, maar ook heel anders ivg met Nederland. Meeste van de vrienden van die 3 jaar, denk dat 97.5% allemaal (!) weer terug zijn gegaan naar their eigen land. En dat is dan wel zuur (want banen liggen niet voor het oprapen in Londen). En met een goede uni in Londen, bij terugkomst in je eigen land kom je direct bijna overal wel binnen.
Ja, precies, niks aan te doen. Dat er zoveel terug gaan verbaast me eigenlijk wel. Wel begrijpelijk als je niet aan de bak kan komen in Londen uiteraard, maar dat zal maar een deel zijn? Wat is de reden er achter?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121376019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:57 schreef Push. het volgende:

[..]

Ja, precies, niks aan te doen. Dat er zoveel terug gaan verbaast me eigenlijk wel. Wel begrijpelijk als je niet aan de bak kan komen in Londen uiteraard, maar dat zal maar een deel zijn? Wat is de reden er achter?
Alle groto toko's daar heb je ook in je eigen land. Bijv. Goldman Sachs in Londen te werken dat kan immers ook in Spanje ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121376589
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alle groto toko's daar heb je ook in je eigen land. Bijv. Goldman Sachs in Londen te werken dat kan immers ook in Spanje ..
Ja snap ik, maar Londen is voor dat soort instellingen wel het hoogst haalbare toch? Snap niet zo goed dat dat niet aantrekkelijk wordt gevonden dan. Ze zijn immers ook al het 'avontuur' om in het buitenland te studeren aan gegaan.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_121377534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:26 schreef Paradizzee het volgende:
Is het eigenlijk ook mogelijk om mbo te gaan studeren in het buitenland?

En waar moet je dan eigenlijk op zoeken, want ik heb gehoord dat er niet echt een vertaling voor is maar als je dan zoekt kom je alleen op nederlandse website's uit.
denk dat je dan snel terechtkomt bij dingen als community college of gespecialiseerde scholen voor vakopleidingen.
Misschien eens zoeken naar het onderwijssysteem van het land waar je heen wilt?
pi_121380069
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:26 schreef Paradizzee het volgende:
Is het eigenlijk ook mogelijk om mbo te gaan studeren in het buitenland?

En waar moet je dan eigenlijk op zoeken, want ik heb gehoord dat er niet echt een vertaling voor is maar als je dan zoekt kom je alleen op nederlandse website's uit.
Zou je het mbo niet gewoon hier afronden en dan eventueel op HBO niveau naar het buitenland te gaan? ( had ik ook moeten doen :( )
pi_121385476
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:59 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Thanksss! Ik neem dus mooi zo'n mega lange stekkerdoos mee!
Ik weet niet hoelang het nog duurtr voordat je weg gaat maar je kan ook gewoon 4 van die us-eu en eu-us stekkers kopen en overal opklikken. Kies een chinese webshop daar liggen ze voor 1dollar/stuk, zijn altijd handig.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_121444951
Mensen ik ben van plan om direct na mijn Aussie-experience een minor Spaans in Spanje te doen in september!

Het liefst ga ik lekker in een warm gedeelte van Spanje maar ik hoorde dat je voor het Spaans zonder teveel dialect in de buurt van Madrid moet zijn :{ stiekem vind ik t jammer dat t daar niet zo warm is in de winter

Nou heeft mn school wel connecties met Malaga of Alicante, heeft iemand van jullie ervaring met een semester Spaans studeren in Spanje? Raden jullie een van deze twee steden aan daarvoor?
pi_121455329
Ok mensen, nu mijn tweede dag hier in Texas bij UNT. Echt erg gaaf en veel leuke international students.
Mijn vakken zijn allemaal goed gekeurd en maandag beginnen de lessen. Nu eerst dit weekend nog een beetje bijkomen(haha, staan voor vanavond en morgenavond alweer feestjes gepland).

Nu ik hier zo door de campus heen loop is al het werk dat je van tevoren erin moest steken het zo erg waard geweest.
pi_121457220
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:17 schreef Thom90 het volgende:
Ok mensen, nu mijn tweede dag hier in Texas bij UNT. Echt erg gaaf en veel leuke international students.
Mijn vakken zijn allemaal goed gekeurd en maandag beginnen de lessen. Nu eerst dit weekend nog een beetje bijkomen(haha, staan voor vanavond en morgenavond alweer feestjes gepland).

Nu ik hier zo door de campus heen loop is al het werk dat je van tevoren erin moest steken het zo erg waard geweest.
Haha leuk man. Kan niet wachten tot ik eindelijk weg ga. Als ik vragen mag. Hoe lang voordat je studie begint was je er al?
Anoniem
pi_121462317
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:01 schreef shaderon het volgende:

[..]

Haha leuk man. Kan niet wachten tot ik eindelijk weg ga. Als ik vragen mag. Hoe lang voordat je studie begint was je er al?
Nou, ik was er afgelopen woensdag, dus valt mee hoe ver van tevoren. Maar dat moest ook vanwege de oriëntatie. :)
pi_121514196
Wil graag in september naar het buitenland, ben mij al wel maanden aan het oriënteren...
Worry is a misuse of imagination
  zondag 13 januari 2013 @ 19:27:11 #50
286575 Roces18
Chef de party
pi_121515835
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:52 schreef Probability het volgende:
Wil graag in september naar het buitenland, ben mij al wel maanden aan het oriënteren...
Hier nog precies 2 weken en dan 8 maanden NZ :+
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_121515910
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:52 schreef Probability het volgende:
Wil graag in september naar het buitenland, ben mij al wel maanden aan het oriënteren...
Dan wordt het ondertussen wel eens tijd om actie te ondernemen, ipv enkel orienteren ;)
Zou zonde zijn als je te laat bent.
pi_121516253
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dan wordt het ondertussen wel eens tijd om actie te ondernemen, ipv enkel orienteren ;)
Zou zonde zijn als je te laat bent.
Ja ben al naar het land van keuze geweest. Zoek een NLs bedrijf met afdeling daar, is afstudeerstage.
Worry is a misuse of imagination
  zondag 13 januari 2013 @ 19:59:24 #53
286575 Roces18
Chef de party
pi_121517555
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:34 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja ben al naar het land van keuze geweest. Zoek een NLs bedrijf met afdeling daar, is afstudeerstage.
En welk land wordt het dan? (Toevallig zit ik ook bij een NL bedrijf)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 13 januari 2013 @ 22:18:56 #54
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_121526505
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dan wordt het ondertussen wel eens tijd om actie te ondernemen, ipv enkel orienteren ;)
Zou zonde zijn als je te laat bent.
Ligt er een beetje aan waar lijkt mij, ikzelf ben pas ergens in maand 6/7 contact gaan zoeken met wat scholen. In september gewoon kunnen beginnen!
Aigh aigh Captain!
pi_121526558
quote:
3s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:18 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan waar lijkt mij, ikzelf ben pas ergens in maand 6/7 contact gaan zoeken met wat scholen. In september gewoon kunnen beginnen!
Een meisje dat ik daar heb ontmoet wil daar per februari beginnen met haar stage - ik zie het niet heel somber in hoor!
Worry is a misuse of imagination
pi_121528316
quote:
3s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:18 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan waar lijkt mij, ikzelf ben pas ergens in maand 6/7 contact gaan zoeken met wat scholen. In september gewoon kunnen beginnen!
Is ook zo inderdaad, ikzelf had officieel alles in december 2010 al klaar moeten hebben om in september 2011 te kunnen beginnen, maar omdat alles een beetje anders liep was het niet erg dat ik een paar maanden na de deadline pas definitief liet weten dat ik echt op exchange wou.

Lang verhaal kort; zou toch zonde zijn als je je al 6 maanden aan het orienteren bent, en dan toch nog de deadline mist ;)

Er komen zat mensen in dit topic die rond mei bedenken dat ze in september naar de VS willen om daar een semester te studeren. Dat gaat gewoon niet meer lukken dan.
pi_121532104
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:50 schreef fh101 het volgende:

Er komen zat mensen in dit topic die rond mei bedenken dat ze in september naar de VS willen om daar een semester te studeren. Dat gaat gewoon niet meer lukken dan.
Ik zit dan ook maar in de UK. Het had mij inderdaad wel veel rust gebracht als ik eerder was begonnen. Nu wist ik een week voor vertrek nog niet waar ik zou verblijven.

Achteraf is dat ook geen probleem maar een stukje zekerheid is toch wel fijn
Aigh aigh Captain!
pi_121532197
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:19 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Ik zit dan ook maar in de UK. Het had mij inderdaad wel veel rust gebracht als ik eerder was begonnen. Nu wist ik een week voor vertrek nog niet waar ik zou verblijven.

Achteraf is dat ook geen probleem maar een stukje zekerheid is toch wel fijn
Zo. Dat is herkenbaar :+ Ik wist voordat ik vertrok dat ik voor 3 nachten een slaapplaats had, daarna niet meer. Motel/hotel/B&B was niet meer mogelijk, alles daarna was volgeboekt omdat de domestic students toen aankwamen. Tering, wat een stress gaf dat...

Uiteindelijk allemaal wel goed gekomen, maar inderdaad, zekerheid was heel fijn geweest op dat moment.
pi_121532381
Zo, rondleiding en informatie op de university of Sydney geregeld :D
Anoniem
pi_121534440
Ik vertrek volgende week maandag naar Oostenrijk. Weet nog niet zeker of ik ben toegelaten, mocht het niet zo zijn, dan ga ik een daar iig het komende half jaar werken. Semester begint in maart en ik hoop voor die tijd een kamer en baan gevonden te hebben.

Ik merk wel dat het heel veel scheelt dat Nederland en Oostenrijk een samenwerkingsverband hebben (op educatief gebied) waardoor heel veel rompslomp voorkomen wordt (legaliseren documenten, etc.). Scheelt tijd en vooral ook: geld!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_121566078
Ik ben bezig met mijn master aan de UvA en zou volgend jaar graag nog een master willen doen in het buitenland op het gebied van Bedrijfskunde. Ik heb mij voorlopig alleen georiënteerd en heb mij hierbij vooral gefocust op Scandinavië en in mindere mate Schotland. Dit om de volgende redenen:
- Goede beheersing van de Engelse taal (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië en Spanje)
- Laag collegegeld (hoewel leven daarnaast duurder is)
- Waarde van het diploma is hoog (universiteitsranking)

Echter zit aan Scandinavië ook een nadeel daar de masteropleidingen bijna allemaal 2 jaar zijn. Daarnaast is het natuurlijk nog belangrijk dat het een interessante master is en dat het toegankelijk is met mijn Bachelor opleiding. Ik weet dat ik op moet schieten wil ik goed voorbereid uit Nederland weg gaan, daarom: heeft iemand tips voor websites waar ik op zou kunnen kijken of zelf ervaringen in deze landen?
pi_121577597
Deze website had je vast al gevonden, of niet?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_121581076
Hoe doen jullie het met kamers, je zal wel iets moeten vinden wat al compleet gemeubileerd is? Lastig te vinden lijkt me?
pi_121585494
Nee hoor! In Oostenrijk is het eerder de norm dat een kamer gemeubileerd verhuurd wordt en in Schotland, waar ik op Erasmus ben geweest, had ook iedereen die ik daar kende een gemeubileerde kamer.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_121591742
Het huis dat ik gehuurd heb was niet gemeubileerd. Dat was wel jammer, maar vanuit de universiteit werden we goed geholpen met het bij elkaar sprokkelen van benodigdheden. We kregen bv de afgedankte meubels van de uni!

Uiteindelijk was het wel 4 maanden kamperen in je eigen huis en veel improviseren. Ik had bv geen zin om voor 4 maanden een bed te kopen, dus ik sliep op een matras op de grond :P

Maar er zijn in principe wel redelijk wat gemeubileerde kamers te vinden, omdat verhuurders in universiteitssteden ook wel weten dat ze die kunnen verhuren (voor een wat hogere prijs) aan buitenlandse studenten.
pi_121616933
Ik zit op campus, heb een ensuite kamer wat met mijn huisgenoten wel heel fijn is ! (hoewel de grootste viezerik wegens een agressie incident is verwijderd).

De kamers op campus hier in Wales zijn allemaal gelijkwaardig, redelijk klein maar prima. Voorzien van Bed, bureau en redelijk wat kastruimte. Enige nadeel is de hoge prijs, ruim 40 pond per week duurder als private accomodations. Voordeel is wel: 24/7 mensen aanwezig en bij een klacht is het zeer snel gefixed.

Waar ook veel gebruik van wordt gemaakt zijn private halls: in feite campus woningen die beheerd worden door een bedrijf.
Aigh aigh Captain!
pi_121665157
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 01:02 schreef margaretha_01 het volgende:
Deze website had je vast al gevonden, of niet?
Had ik inderdaad al gevonden. Weet iemand meer over het collegegeld in Schotland? Ik lees hierover nogal wat tegenstrijdige informatie en heb ook vernomen dat ze bepaalde dingen hebben aangepast om de toestroom van studenten uit Engeland in te dammen.
pi_121720513
Ik ga in februari voor een half jaar naar Argentinië. Ik hoorde gisteren dat ik dan geen visum nodig heb als ik in de tussentijd mijn toeristische visum (of zoiets) verleng in een land als Uruguay? Weet iemand of dit klopt?
pi_121753705
Ik meld me hier ook even, vanaf begin februari ga ik een half jaar in Sydney stage lopen. Na heel veel geregel is alles eindelijk rond en kan ik m'n ticket kopen :)
pi_121819888
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 05:45 schreef idiot_abroad het volgende:
Ik meld me hier ook even, vanaf begin februari ga ik een half jaar in Sydney stage lopen. Na heel veel geregel is alles eindelijk rond en kan ik m'n ticket kopen :)
Wat leuk! Dan kunnen we elkaar de hand schudden haha! Wanneer vertrek jij? Ik 3 feb
pi_121828175
Afgelopen week weer gearriveerd in het zonnige Californië! *O*
Heb d'r weer zin in!
pi_121834259
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:21 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Wat leuk! Dan kunnen we elkaar de hand schudden haha! Wanneer vertrek jij? Ik 3 feb
Ik vertrek de 30ste, en 4 februari begint de stage. Ik heb zojuist m'n visa ontvangen dus de dag kan niet meer kapot! Ben je al zenuwachtig aan het worden?
pi_121848818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:24 schreef taalverloederaar het volgende:

[..]

Had ik inderdaad al gevonden. Weet iemand meer over het collegegeld in Schotland? Ik lees hierover nogal wat tegenstrijdige informatie en heb ook vernomen dat ze bepaalde dingen hebben aangepast om de toestroom van studenten uit Engeland in te dammen.
De SAAS betaalt collegegeld voor alle Schotse studenten. Op basis van EU-wetgeving geld dat voor elke EU-student. Voor studenten uit het VK (en dan niet uit Schotland) geld dit niet op basis van autonomie van de onderdelen van het VK.
pi_121876315
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:53 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Ik vertrek de 30ste, en 4 februari begint de stage. Ik heb zojuist m'n visa ontvangen dus de dag kan niet meer kapot! Ben je al zenuwachtig aan het worden?
zooo, ik heb mijn visa al een paar maandjes haha, je maakt t wel spannend voor jezelf! Ik ben super zenuwachtig, soms droom ik erover en dan wordt k misselijk wakker haha! Begin jij m ook al te knijpen?
pi_121888177
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 07:31 schreef truttebelletje het volgende:
zooo, ik heb mijn visa al een paar maandjes haha, je maakt t wel spannend voor jezelf! Ik ben super zenuwachtig, soms droom ik erover en dan wordt k misselijk wakker haha! Begin jij m ook al te knijpen?
Haha het was inderdaad allemaal op het laatste moment pas rond, maar dat maakt het gevoel van voldoening nu juist alleen maar beter. Alles is nu geregeld en ik heb niks meer om me zorgen over te maken, en eigenlijk wil ik nu al gewoon gaan en me in Sydney settelen, de laatste dagen wachten is zoo irritant.

Wat voor woonruimte heb je eigenlijk, en wat ga je precies doen daar?

[ Bericht 10% gewijzigd door idiot_abroad op 22-01-2013 14:34:17 ]
pi_121927149
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:26 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Haha het was inderdaad allemaal op het laatste moment pas rond, maar dat maakt het gevoel van voldoening nu juist alleen maar beter. Alles is nu geregeld en ik heb niks meer om me zorgen over te maken, en eigenlijk wil ik nu al gewoon gaan en me in Sydney settelen, de laatste dagen wachten is zoo irritant.

Wat voor woonruimte heb je eigenlijk, en wat ga je precies doen daar?
Ik heb voor de eerste 6 weken woonruimte geregeld in een Nederland studentenhuis, super gezellig! Daarna kijk ik verder of het slimmer is om ergens anders te wonen of gewoon daar. Ik ga 5 maanden stagelopen bij een PR bureau en daarna nog een paar weken backpacken! Wat zijn jouw plannen?
pi_122072836
Ik ben aangenomen voor een geschiedenis master bij LSE, maar ik ben nu hard aan het nadenken over hoe ik het ga financieren. Op zich verdient mijn vader wel aardig en alles, maar ik voel me er echt enorm schuldig over. Ik zou het liever gewoon allemaal zelf betalen, maar dat gaat hem niet worden :'). Heb ook maar gelijk mijn lening op maximaal gezet, zodat ik een (extra) buffer op kan gaan bouwen.

Dit is wel iets wat ik nu al ongeveer 2 jaar wil, maar ik moet nu toch hard nadenken of het het geld waard is. Ik wil dolgraag naar LSE, maar ik hoop wel dat ik nog ergens een studiebeurs kan krijgen of dergelijks (ik heb er nog wel 1 op het oog, maar helaas zijn een aantal goede wegbezuinigd + ik kon geen geld krijgen van the graduate support). Ik hou er maar rekening mee dat zelfs met een master aan een goede uni het nog redelijk lastig kan zijn op de arbeidsmarkt voor een geschiedenis student. Ben benieuwd, eerst maar even mijn bachelor diploma goed afronden :7.

[ Bericht 0% gewijzigd door gdbasketcase op 26-01-2013 15:54:50 ]
pi_122089681
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 23:39 schreef Marurk het volgende:
Afgelopen week weer gearriveerd in het zonnige Californië! *O*
Heb d'r weer zin in!
Cool! Wat studeer je, waar? Ik ga ook (maar pas volgend jaar), ik ben erg geinteresseerd in al je ervaringen :)
  zondag 27 januari 2013 @ 13:14:52 #79
286575 Roces18
Chef de party
pi_122109008
Morgenavond vertrekken :D Koffer kon amper dicht, maar met een beetje duwen moet het wel lukken :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122114408
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 13:14 schreef Roces18 het volgende:
Morgenavond vertrekken :D Koffer kon amper dicht, maar met een beetje duwen moet het wel lukken :P
Aaah spannend! Succes met afscheid nemen en vliegen!
pi_122114782
Over 6 uurtjes zit ik in Melboure! O+
Begin over weekje met mijn stage
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 27 januari 2013 @ 15:46:23 #82
286575 Roces18
Chef de party
pi_122116628
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:00 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Aaah spannend! Succes met afscheid nemen en vliegen!
Ah thanks :)

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef MaxC het volgende:
Over 6 uurtjes zit ik in Melboure! O+
Begin over weekje met mijn stage
Zit je nu in Azië? :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122117190
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:40 schreef gdbasketcase het volgende:
Ik ben aangenomen voor een geschiedenis master bij LSE, maar ik ben nu hard aan het nadenken over hoe ik het ga financieren. Op zich verdient mijn vader wel aardig en alles, maar ik voel me er echt enorm schuldig over. Ik zou het liever gewoon allemaal zelf betalen, maar dat gaat hem niet worden :'). Heb ook maar gelijk mijn lening op maximaal gezet, zodat ik een (extra) buffer op kan gaan bouwen.
Waarom? Ik wilde eerst ook gaan lenen, maar mijn ouders wilden echt liever dat ik dan maar van hun zou lenen. Voel ik me verder niet schuldig over ofzo, het is niet alsof ik hun geld verbras met feesten, en zij willen toch echt ook wel dat ik een opleiding doe. Zou je niet ook van je pa kunnen lenen? (of was je dat al van plan?)
pi_122117540
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:46 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ah thanks :)

[..]

Zit je nu in Azië? :P
Ja, afgelopen weken wezen backpacken door Indonesië. Vliegticket was precies even duur met deze lange tussenstop als rechtstreeks. Dus was zonde om niet te doen :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_122120000
Allereerst hallo iedereen. :W Ik lees al een paar weken mee nu, en vind de verhalen echt fantastisch =P Ik denk dat ik mij hier zeker in latere jaren kan gaan melden. :)

Nu dan.. Zijn er mensen die ervaring hebben met een summer school course aan University of Oxford of University of Cambridge?
  zondag 27 januari 2013 @ 19:07:20 #86
286575 Roces18
Chef de party
pi_122126027
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:02 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ja, afgelopen weken wezen backpacken door Indonesië. Vliegticket was precies even duur met deze lange tussenstop als rechtstreeks. Dus was zonde om niet te doen :P
Heb ik ook over getwijfeld, maar ik spendeer liever al mijn geld in een land zodat ik er voorlopig niet meer hoef te komen :P Met Australië kan je dit gewoon niet doen tenzij je 6 weken hebt :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122150726
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef MaxC het volgende:
Over 6 uurtjes zit ik in Melboure! O+
Begin over weekje met mijn stage
Nais, welkom!
Roep maar als je eens wilt meeten. :D
pi_122150765
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:58 schreef VonBallusseck het volgende:
Allereerst hallo iedereen. :W Ik lees al een paar weken mee nu, en vind de verhalen echt fantastisch =P Ik denk dat ik mij hier zeker in latere jaren kan gaan melden. :)

Nu dan.. Zijn er mensen die ervaring hebben met een summer school course aan University of Oxford of University of Cambridge?
Nee, wel die van LSE in Londen. Qua ranking etc. allemaal ong. hetzelde. Het is zeker leuk maar als je voor een summer school gaat zou ik deze universiteiten toch links laten liggen en voor de summer school van Harvard gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122152356
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 06:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee, wel die van LSE in Londen. Qua ranking etc. allemaal ong. hetzelde. Het is zeker leuk maar als je voor een summer school gaat zou ik deze universiteiten toch links laten liggen en voor de summer school van Harvard gaan.
Ik had hier al naar gekeken, ook naar het programma van Yale, maar zij bieden geen summer courses voor rechten aan (en hier ben ik echt specifiek naar op zoek). :N Next best thing was m.i. Uni Ox dan wel Uni Cambridge.
pi_122152375
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:29 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Ik had hier al naar gekeken, ook naar het programma van Yale, maar zij bieden geen summer courses voor rechten aan. :N
Dan zou ik wat anders gaan doen. Je leert namelijk toch niks (niet veel) op zo'n summercourse. Zo'n summercourse op de uni is er voor 3 redenen 1) pimpen van hun eigen uni 2) de centen voor de uni en 3) om vrienden te maken!

Mijn inziens gaat het dus om de ervaring en dat heb ik ook van andere meegekregen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122153180
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan zou ik wat anders gaan doen. Je leert namelijk toch niks (niet veel) op zo'n summercourse. Zo'n summercourse op de uni is er voor 3 redenen 1) pimpen van hun eigen uni 2) de centen voor de uni en 3) om vrienden te maken!

Mijn inziens gaat het dus om de ervaring en dat heb ik ook van andere meegekregen.
Ja, fair enough. Nog maar eens overwegen dan. Wat mij erg tegenvalt is het feit dat er geen eisen worden gesteld aan bijv. taalniveau of opleidingsniveau bij Ox, en je bij Cambridge enkel een papiertje krijgt dat je aanwezig bent geweest. Bij Ox kun je nog daadwerkelijk papers laten beoordelen en credits ontvangen (moet mijn eigen uni het natuurlijk wel accepteren :P). Keuzes.. keuzes..
pi_122156488
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:11 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Ja, fair enough. Nog maar eens overwegen dan. Wat mij erg tegenvalt is het feit dat er geen eisen worden gesteld aan bijv. taalniveau of opleidingsniveau bij Ox, en je bij Cambridge enkel een papiertje krijgt dat je aanwezig bent geweest. Bij Ox kun je nog daadwerkelijk papers laten beoordelen en credits ontvangen (moet mijn eigen uni het natuurlijk wel accepteren :P). Keuzes.. keuzes..
Er worden geen eisen gesteld omdat je toch wel wordt geaccepteerd. Iemand die een applicatie gaat opsturen krijgt ook uitnodiging :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122177005
Google en de sites van buitenlandse universiteiten verschaffen mij niet de informatie waar ik naar op zoek ben, dus hopelijk weet een van jullie het.

Is het mogelijk met een HBO propedeuse aan een buitenlandse universiteit te gaan studeren? Ervan uitgaande dat ik de TOEFL-test behaald heb?
Ik volg nu Bedrijfskunde MER en dit gaat mij te makkelijk af waardoor ik graag een stapje hoger wil. Ik had altijd al het idee om een master in het buitenland te volgen, maar een bachelor lijkt mij nog veel leuker!
pi_122190757
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:04 schreef NightDream het volgende:
Google en de sites van buitenlandse universiteiten verschaffen mij niet de informatie waar ik naar op zoek ben, dus hopelijk weet een van jullie het.

Is het mogelijk met een HBO propedeuse aan een buitenlandse universiteit te gaan studeren? Ervan uitgaande dat ik de TOEFL-test behaald heb?
Ik volg nu Bedrijfskunde MER en dit gaat mij te makkelijk af waardoor ik graag een stapje hoger wil. Ik had altijd al het idee om een master in het buitenland te volgen, maar een bachelor lijkt mij nog veel leuker!
Ik weet dat je met een HBO-P je kan aanmelden voor Britse universiteiten dus dat sowieso mogelijk. Hoe het zit met verder buitenland weet ik niet.
pi_122191439
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:04 schreef NightDream het volgende:
Google en de sites van buitenlandse universiteiten verschaffen mij niet de informatie waar ik naar op zoek ben, dus hopelijk weet een van jullie het.

Is het mogelijk met een HBO propedeuse aan een buitenlandse universiteit te gaan studeren? Ervan uitgaande dat ik de TOEFL-test behaald heb?
Ik volg nu Bedrijfskunde MER en dit gaat mij te makkelijk af waardoor ik graag een stapje hoger wil. Ik had altijd al het idee om een master in het buitenland te volgen, maar een bachelor lijkt mij nog veel leuker!
Is dacht ik per uni afhankelijk. Het kan in ieder geval wel.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_122217596
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:56 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Waarom? Ik wilde eerst ook gaan lenen, maar mijn ouders wilden echt liever dat ik dan maar van hun zou lenen. Voel ik me verder niet schuldig over ofzo, het is niet alsof ik hun geld verbras met feesten, en zij willen toch echt ook wel dat ik een opleiding doe. Zou je niet ook van je pa kunnen lenen? (of was je dat al van plan?)
Sorry wat late reactie :@. Ik heb met mijn ouders gesproken en dat ga ik inderdaad doen! Er is (gelukkig! Want ik weet dat veel mensen die luxe niet hebben) genoeg geld beschikbaar en dat ga ik van mijn ouders lenen :). Ik voel me daar een stuk fijner bij dan als ik het zo maar zou krijgen.

quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er worden geen eisen gesteld omdat je toch wel wordt geaccepteerd. Iemand die een applicatie gaat opsturen krijgt ook uitnodiging :)
Die indruk heb ik ook, dat summer courses heel makkelijk doen qua aanmeldingen. Echter ben ik het niet met je eens dat het puur om de ervaring gaat (al is het natuurlijk enorm tof). Ik heb wel de indruk dat die topscholen daar inderdaad enorm aan verdienen terwijl de kwaliteit niet eens zo heel hoog is, maar ik heb zelf (destijds in Hong Kong) heel veel nuttigs geleerd. Ik heb toen wel 2 vakken gedaan, waarvan zeker 1 een heel hoog niveau had :).

Dus verder kijken dan je neus lang is, het kan je geld besparen om naar een uni te gaan die minder aangeschreven staat, het niveau zal er niet eens per se onder lijden.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:45:18 #97
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_122220465
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met studeren in Manchester?
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_122220588
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:45 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Sorry wat late reactie :@. Ik heb met mijn ouders gesproken en dat ga ik inderdaad doen! Er is (gelukkig! Want ik weet dat veel mensen die luxe niet hebben) genoeg geld beschikbaar en dat ga ik van mijn ouders lenen :). Ik voel me daar een stuk fijner bij dan als ik het zo maar zou krijgen.

[..]

Die indruk heb ik ook, dat summer courses heel makkelijk doen qua aanmeldingen. Echter ben ik het niet met je eens dat het puur om de ervaring gaat (al is het natuurlijk enorm tof). Ik heb wel de indruk dat die topscholen daar inderdaad enorm aan verdienen terwijl de kwaliteit niet eens zo heel hoog is, maar ik heb zelf (destijds in Hong Kong) heel veel nuttigs geleerd. Ik heb toen wel 2 vakken gedaan, waarvan zeker 1 een heel hoog niveau had :).

Dus verder kijken dan je neus lang is, het kan je geld besparen om naar een uni te gaan die minder aangeschreven staat, het niveau zal er niet eens per se onder lijden.
Een summerschool course gaat nooit ergens boven het niveau uit qua les. Ja, als jij 1e jaar BSc bent en je doet een 3 jaar BSc module tijdens zo'n summercourse leer je veel nuttigs. Net zoals je 3e jaar BSc wiskunde bent en je gaat een 1e jaar literatuur module doen bij Harvard. Leer je dan ook veel :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122220992
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een summerschool course gaat nooit ergens boven het niveau uit qua les. Ja, als jij 1e jaar BSc bent en je doet een 3 jaar BSc module tijdens zo'n summercourse leer je veel nuttigs. Net zoals je 3e jaar BSc wiskunde bent en je gaat een 1e jaar literatuur module doen bij Harvard. Leer je dan ook veel :)
Aah op die fiets heb je natuurlijk groot gelijk :p. Het klopt inderdaad dat wat ik daar deed (Chinese cultuur + politiek) niet direct aansloot bij mijn studie en daarom compleet nieuw was :).
  woensdag 30 januari 2013 @ 01:26:34 #100
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_122243553
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:45 schreef Näsenbar het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met studeren in Manchester?
Of Dublin?
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_122244409
*edit Nevermind : D

[ Bericht 97% gewijzigd door _Loki op 31-01-2013 09:57:22 ]
pi_122252185
Beste Fokkers,

Leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen over studeren in het buitenland! Zelf ga ik mijn Minor doen op de Ca'Foscari Università Venezia komend jaar. Is er toevallig iemand daar al eens heen geweest?

Heb er onwijs veel zin in, en ben al een paar weken bezig met een intensieve cursus Italiaans ;)!

Groeten,
Diefke
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:09:05 #103
286575 Roces18
Chef de party
pi_122272826
En daar zit je dan van de een op andere dag in Auckland :P
Mega veel chinezen, geen jetlag meer, maar wel nog een vreemd gevoel in mijn maag. Een van de aanpassingsproblemen. Nu alles maar eens regelen wat betreft bus abbo en dergelijke.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122287240
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:09 schreef Roces18 het volgende:
En daar zit je dan van de een op andere dag in Auckland :P
Mega veel chinezen, geen jetlag meer, maar wel nog een vreemd gevoel in mijn maag. Een van de aanpassingsproblemen. Nu alles maar eens regelen wat betreft bus abbo en dergelijke.
Haha wat een apart gevoel hé, maar hoe is je eerste indruk van de stad? Wel heel herkenbaar overigens, ik ben vanmorgen aangekomen in Sydney en heb de eerste dag lekker de toerist uitgehangen, en tot nu toe vind ik de stad echt super! Het was wel even schrikken toen ik alle prijzen zag, terwijl iedereen me er van tevoren voor gewaarschuwd heeft :P
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:16:42 #105
286575 Roces18
Chef de party
pi_122292702
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 08:31 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Haha wat een apart gevoel hé, maar hoe is je eerste indruk van de stad? Wel heel herkenbaar overigens, ik ben vanmorgen aangekomen in Sydney en heb de eerste dag lekker de toerist uitgehangen, en tot nu toe vind ik de stad echt super! Het was wel even schrikken toen ik alle prijzen zag, terwijl iedereen me er van tevoren voor gewaarschuwd heeft :P
De prijzen slaan inderdaad nergens op. Je kan net zo goed elke avond take/away doen ipv zelf koken tenzij je met een grote groep bent. De stad valt wel mee eigenlijk, ik denk dat Utrecht qua winkels e.d. wel 5x zoveel te bieden heeft. Dit is eigenlijk gewoon een lange straat met wat zijstraatjes. Had eerst 2 weken vakantie in gedachten, maar toch maar besloten om a.s. maandag meteen stage te doen en in het weekend te toeren.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122370621
Whaaa, morgen vertrek ik naar Sydney!!

Iemand nog tips om niet vergeten in te pakken? Ik ben zo slecht in koffers inpakken..
pi_122380747
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:38 schreef truttebelletje het volgende:
Whaaa, morgen vertrek ik naar Sydney!!

Iemand nog tips om niet vergeten in te pakken? Ik ben zo slecht in koffers inpakken..
Spannend!
Wat kleren en echt belangrijke spullen (naast id/paspoort en geld ook badspullen) in je handbagage, want het kan voorkomen dat je bagage kwijtraakt. Verder natuurlijk de kleren goed uitzoeken, zodat je ook voor onverwacht koud of warm weer (ik zou eigenlijk niet weten wat voor weer het daar is op dit moment) voorbereid bent. Verder kreeg ik van iemand anders nog de tip dat als je moeilijk bent qua broodbeleg (of andere dingen natuurlijk, maar broodbeleg varieert volgens mij het meest) je even moet uitzoeken of dat daar wel verkrijgbaar is (een vriend van mij lust bijvoorbeeld alleen hagelslag, en dat is lang niet overal verkrijgbaar, maar goed dan moet je ook maar niet zo'n zeikerd zijn), en anders even een potje moet meenemen :P
Een universele stekkerdoos komt ook altijd goed van pas, en een USB-oplader-stekker.
Have fun! (Ik heb alleen maar goede verhalen over Sydney gehoord, dat komt waarschijnlijk dus wel goed ;) )
pi_122385226
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:08 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Spannend!
Wat kleren en echt belangrijke spullen (naast id/paspoort en geld ook badspullen) in je handbagage, want het kan voorkomen dat je bagage kwijtraakt. Verder natuurlijk de kleren goed uitzoeken, zodat je ook voor onverwacht koud of warm weer (ik zou eigenlijk niet weten wat voor weer het daar is op dit moment) voorbereid bent. Verder kreeg ik van iemand anders nog de tip dat als je moeilijk bent qua broodbeleg (of andere dingen natuurlijk, maar broodbeleg varieert volgens mij het meest) je even moet uitzoeken of dat daar wel verkrijgbaar is (een vriend van mij lust bijvoorbeeld alleen hagelslag, en dat is lang niet overal verkrijgbaar, maar goed dan moet je ook maar niet zo'n zeikerd zijn), en anders even een potje moet meenemen :P
Een universele stekkerdoos komt ook altijd goed van pas, en een USB-oplader-stekker.
Have fun! (Ik heb alleen maar goede verhalen over Sydney gehoord, dat komt waarschijnlijk dus wel goed ;) )
Thankssss! Ik heb nu bijna al mn kleding in een handbagage-koffer kunnen proppen, en ik zit nog maar op 11 kilo!
pi_122408655
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:08 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Spannend!
Wat kleren en echt belangrijke spullen (naast id/paspoort en geld ook badspullen) in je handbagage, want het kan voorkomen dat je bagage kwijtraakt. Verder natuurlijk de kleren goed uitzoeken, zodat je ook voor onverwacht koud of warm weer (ik zou eigenlijk niet weten wat voor weer het daar is op dit moment) voorbereid bent. Verder kreeg ik van iemand anders nog de tip dat als je moeilijk bent qua broodbeleg (of andere dingen natuurlijk, maar broodbeleg varieert volgens mij het meest) je even moet uitzoeken of dat daar wel verkrijgbaar is (een vriend van mij lust bijvoorbeeld alleen hagelslag, en dat is lang niet overal verkrijgbaar, maar goed dan moet je ook maar niet zo'n zeikerd zijn), en anders even een potje moet meenemen :P
Een universele stekkerdoos komt ook altijd goed van pas, en een USB-oplader-stekker.
Have fun! (Ik heb alleen maar goede verhalen over Sydney gehoord, dat komt waarschijnlijk dus wel goed ;) )
Ik zou vooral geen eten meenemen, daar kunnen ze hier in Australiè echt heel moeilijk over doen! Oh en, ze verkopen hier hagelslag en pepermunt in de supermarkt ( :D )
pi_122410503
Hi mensen! Ik ga aankomende zomer (augustus) een maandje naar Bangalore, India. Iemand ooit eerder in Bangalore geweest? Overigens ga ik er niet studeren maar werken in een weeshuis/school/hiv-kliniek.

Ik studeer geneeskunde in Nijmegen en ondanks dat mijn opleiding niet heel veel mogelijkheden heeft om naar het buitenland te gaan hoop ik wel vaak weg te kunnen. Dit jaar ga ik dus naar India en de twee jaar daarop zou ik graag werken in laboratoria in Israël/ Jordania en het VK/ US. In het derde jaar hebben we nog wat vrije keuzevakken waarvan ik er een in Edinburgh wil doorbrengen! Iemand anders die geneeskunde studeert en naar het buitenland is geweest?
pi_122410675
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:09 schreef Clemenza het volgende:
Hi mensen! Ik ga aankomende zomer (augustus) een maandje naar Bangalore, India. Iemand ooit eerder in Bangalore geweest? Overigens ga ik er niet studeren maar werken in een weeshuis/school/hiv-kliniek.

Ik studeer geneeskunde in Nijmegen en ondanks dat mijn opleiding niet heel veel mogelijkheden heeft om naar het buitenland te gaan hoop ik wel vaak weg te kunnen. Dit jaar ga ik dus naar India en de twee jaar daarop zou ik graag werken in laboratoria in Israël/ Jordania en het VK/ US. In het derde jaar hebben we nog wat vrije keuzevakken waarvan ik er een in Edinburgh wil doorbrengen! Iemand anders die geneeskunde studeert en naar het buitenland is geweest?
Ik zit nu in Melbourne en begin morgen met mijn stage wetenschap (half jaar). Zelf studeer ik in Groningen en daar kan je 2 co-schappen in het buitenland doen en het hele 6e jaar(oudste co-schap + wetenschap) als je wilt.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_122410998
Wij kunnen - geloof ik - alleen een oudste en de wetenschapsstage in het buitenland doen. Zie je geen nadelen van je stage in het buitenland doen? Ik ben zelf dus nog lang niet zo ver maar ik hoor regelmatig dat mensen die een populair specialisme willen doen juist in Nederland blijven om te proberen in contact te komen met opleiders binnen hun (gewilde) vakgebied. Hoe kijk jij daar tegenaan?
  zondag 3 februari 2013 @ 11:34:16 #113
208890 June.
Seriously?
pi_122411037
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:32 schreef Clemenza het volgende:
Wij kunnen - geloof ik - alleen een oudste en de wetenschapsstage in het buitenland doen. Zie je geen nadelen van je stage in het buitenland doen? Ik ben zelf dus nog lang niet zo ver maar ik hoor regelmatig dat mensen die een populair specialisme willen doen juist in Nederland blijven om te proberen in contact te komen met opleiders binnen hun (gewilde) vakgebied. Hoe kijk jij daar tegenaan?
Nee, wij kunnen ook nog de 3 keuzecoschappen in het buitenland doen ;) Ik heb mijn wetenschappelijke stage in het buitenland gedaan en er alleen maar profijt van gehad. Maar goed, dan is het wel beter als je dat in een land zoals de VS, Engeland of Australië doet. En niet in Tanzania oid. Je hebt altijd een begeleider in het UMC, dus het is niet zo dat je dan totaal geen contact meer hebt. En vaak zijn die begeleiders ook opleiders.

[ Bericht 5% gewijzigd door June. op 03-02-2013 11:44:11 ]
Shine bright like a diamond.
pi_122411694
Sorry daar heb je gelijk in. Is het trouwens niet zo dat je er daar maximaal een van in het buitenland kunt doen?
pi_122412245
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:32 schreef Clemenza het volgende:
Wij kunnen - geloof ik - alleen een oudste en de wetenschapsstage in het buitenland doen. Zie je geen nadelen van je stage in het buitenland doen? Ik ben zelf dus nog lang niet zo ver maar ik hoor regelmatig dat mensen die een populair specialisme willen doen juist in Nederland blijven om te proberen in contact te komen met opleiders binnen hun (gewilde) vakgebied. Hoe kijk jij daar tegenaan?
Er zijn veel meer mogelijkheden voor onderzoek in het instituut waar ik zit dan in de UMC´s in Nederland en staat mondiaal ook beter aangeschreven. Daarnaast spreek, lees en schrijf ik een half jaar alleen maar in het Engels en is het natuurlijk een enorm leuke en waardevolle ervaring. Zal ook wel goed staan op je CV. Als je zo graag contacten wilt bij een opleider moet je ook al een keuze voor die regio maken waar je nog minimaal 7 jaar woont.

Ik doe mijn laatste jaar op een plek waar ik mij het beste kan ontwikkelen tot basisarts, niet persé waar een opleider zit.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_122453926
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:09 schreef Clemenza het volgende:
Dit jaar ga ik dus naar India en de twee jaar daarop zou ik graag werken in laboratoria in Israël/ Jordania en het VK/ US.
Kan je als geneeskundestudent wel een visum krijgen voor de VS? Volgens mij valt dat onder de opleidingen die geen studievisa krijgen door patientencontact, tenzij je echt vakken gaat volgen.
pi_122761591
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 04:55 schreef _Loki het volgende:

[..]

Kan je als geneeskundestudent wel een visum krijgen voor de VS? Volgens mij valt dat onder de opleidingen die geen studievisa krijgen door patientencontact, tenzij je echt vakken gaat volgen.
Dat kan gewoon alleen heb je dan natuurlijk te maken met echte Amerikaanse ziekenhuiscultuur als dure aansprakelijkheidsverzekeringen.
pi_122800320
Ik moet vanuit mijn school verplicht op stage in het buitenland. Heerlijk, geen problemen mee! Ik zou voor mijn stage graag naar Noorwegen gaan. Maar het probleem is dat zowel ik zelf, als mijn school helemaal geen connecties hebben daar. Weten jullie een instantie die ik zou kunnen benaderen? Het gaat over een groen opleiding, waarin het beheren van stedelijk groen / natuur centraal staat. Je kan hierbij denken bij het werken in een gemeentehuis afdeling openbare ruimte. Maar het kan ook bij staatsbosbeheer of een groenadviesbureau. Hoop dat jullie mij hier mee op weg kunnen helpen! Alle tips zijn welkom!
pi_122805454
Hoi
Leuk om dit allemaal te lezen! De ervaringen en tips.

Volgend schooljaar wil ik graag stage lopen in Londen. Ben al bezig met een verblijf en stage plek te zoeken en regelen.
Heeft iemand hier toevallig al ervaring met stage lopen in Londen?

En waar ik misschien wel een beetje mee zit.. Dat ik in m'n vrije tijd daar in me uppie zit. Of valt dat allemaal wel mee? Dit ligt natuurlijk ook wel aan jezelf of je wat onderneemt. Hoe is jullie ervaring hiermee?
pi_122813499
Wat ik erg merkte, was dat ik in het begin best veel zelf ondernam omdat het allemaal nog nieuw voelde zeg maar. Het was meer een vakantie. Ook dacht ik dat het met leuke collega’s, andere buitenlandse stagiairs en huisgenoten wel vanzelf zou komen, maar dat viel erg tegen bij mij. Ik heb uiteindelijk best wel m’n best gedaan om mensen te leren kennen om gewoon eens een avond mee weg te kunnen en zo, meetup.com is daar een heule fijne website voor! Als je na een tijdje een groepje mensen hebt om mee op te trekken, komt die opvulling zo. Je kunt ook altijd bij een sportclub gaan, of een andere vereniging, vrijwilligersgroep.. Een beetje creatief zijn zou in het begin wel moeten, maar na een tijdje loopt het zo.
pi_122813997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:37 schreef _Loki het volgende:
Wat ik erg merkte, was dat ik in het begin best veel zelf ondernam omdat het allemaal nog nieuw voelde zeg maar. Het was meer een vakantie. Ook dacht ik dat het met leuke collega’s, andere buitenlandse stagiairs en huisgenoten wel vanzelf zou komen, maar dat viel erg tegen bij mij. Ik heb uiteindelijk best wel m’n best gedaan om mensen te leren kennen om gewoon eens een avond mee weg te kunnen en zo, meetup.com is daar een heule fijne website voor! Als je na een tijdje een groepje mensen hebt om mee op te trekken, komt die opvulling zo. Je kunt ook altijd bij een sportclub gaan, of een andere vereniging, vrijwilligersgroep.. Een beetje creatief zijn zou in het begin wel moeten, maar na een tijdje loopt het zo.
Goede tip! Ik ben inderdaad zelf ook wel een beetje bang dat als ik op uitwisseling ga ik een half jaar in mijn eentje ergens zit :P
pi_122814394
Daar was ik zelf eigenlijk ook heel bang voor :’) maar zo lang je zelf niet stilletjes in je kamertje gaat zitten, komt het wel goed. Je moet er wel wat voor ondernemen, maar dat is logisch lijkt me ;) Je zult ook merken dat er zat mensen in een soortgelijke situatie zitten, in zulke grote steden zijn erg veel mensen die er een tijdje werken/studeren zonder er iemand te kennen. Vaak vinden die het alleen maar fijn als je ze eens mee vraagt voor een biertje.
De couchsurf website organiseert ook veel bijeenkomsten trouwens, grote picknicks en zo, ook erg leuk om heen te gaan.
pi_122866754
Hoe lang duurde het bij jullie voordat DUO de formulieren voor uitwonende beurs (als je bij je ouders staat ingeschreven GBA voor post) en OV-vergoeding buitenland verwerkt hadden?

Sowieso belachelijk dat het niet online kan maar heb al bevestiging gekregen dat DUO het 7 (!) weken geleden ontvangen heeeft maar ze moesten het nog verwerken. Lijkt me toch alleen wat aanklikken?

Ambtenaren :')
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_122869262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef MaxC het volgende:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat DUO de formulieren voor uitwonende beurs (als je bij je ouders staat ingeschreven GBA voor post) en OV-vergoeding buitenland verwerkt hadden?

Sowieso belachelijk dat het niet online kan maar heb al bevestiging gekregen dat DUO het 7 (!) weken geleden ontvangen heeeft maar ze moesten het nog verwerken. Lijkt me toch alleen wat aanklikken?

Ambtenaren :')
Het duurde meer dan 4 maanden voor mij... Achterlijk zooitje slakken daar.
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:55:04 #125
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_122869526
Zo eerste semester is alweer een goed maandje achter de rug. Alles gehaald, eerste vak van het 2de semester is ook al binnen *O*

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met die kut winter hier (Stockholm), het blijft maar sneeuwen :') Vorige week ook alles ingeleverd voor een exchange naar Barcelona voor mijn Master Thesis. Ben benieuwd of dat doorgaat, fingers crossed! :D
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  donderdag 14 februari 2013 @ 22:42:02 #126
286575 Roces18
Chef de party
pi_122895225
Heeft iemand een paar leerdoelen voor mij (Marketing), ik bedoel maar ik draai hier zo goed als normale werknemer mee en echte leerdoelen heb ik niet. Maar ik moet toch wat verzinnen zodat ze in Nederland ook weer blij zijn.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122895462
Ik zit nu al zo'n drie weken in Oostenrijk. Ik ging weg uit Nederland zonder dat ik op plaats van bestemming woonruimte had, zonder hier een baan te hebben en zonder te weten of ik überhaupt was aangenomen voor mijn studie.

Gelukkig is tot nu toe heel veel goed gekomen: een dag na aankomst vond ik een studentenkamer op een kwartiertje lopen van het centrum. Een week later besloot ik om nog even langs de uni te gaan om te vragen of ze al iets wisten over mijn toelating, en toen kreeg ik te horen dat ik in principe was toegelaten en dat ik alleen nog even langs moest komen met mijn officiële Nederlandse documenten. En in de derde week solliciteerde ik voor een bijbaantje om in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien, en ook daar ben ik aangenomen!

Nog twee weken en dan begint het semester! :D Kan niet wachten!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_122896259
Wauw, mooie start na zoveel onzekerheden! *O*
pi_122902280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:42 schreef Roces18 het volgende:
Heeft iemand een paar leerdoelen voor mij (Marketing), ik bedoel maar ik draai hier zo goed als normale werknemer mee en echte leerdoelen heb ik niet. Maar ik moet toch wat verzinnen zodat ze in Nederland ook weer blij zijn.
Een leerdoel is niet altijd wat je niet kan, het kan ook zijn wat je verder moet ontwikkelen. Ook als je gewoon mee draait kun je altijd nog ontwikkelen.
Is er iets waar je meer over wilt leren, wat je nog beter wilt kunnen, wil je je specialiseren? Meer kennis ergens over op doen? Misschien gaat je persoonlijke planning nog niet perfect of kan je soms gestresst reageren op iets onverwachts?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 02:06:05 #130
286575 Roces18
Chef de party
pi_122902351
Kijk dat soort dingen heb ik allemaal geen last van. Wellicht als ik in Nederland zou stage lopen, maar hier is het tempo 10x zo laag. Zo is iedereen op dit moment weg (Zwemmen) en ik zit hier in mijn eentje het bedrijf te runnen tot dat ze terug zijn als stagiair zijnde, dus stress nee. Planning is hier niet nodig.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122902775
Het waren dan ook maar voorbeelden he.
Je kunt je altijd nog ontwikkelen. Ligt er maar net aan waar je beter in wilt worden. Dat het voor je huidige functie als stagiair niet meer nodig is, ala, maar je zult je binnen je beroep ook altijd blijven verbeteren.
pi_122908838
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik zit nu al zo'n drie weken in Oostenrijk. Ik ging weg uit Nederland zonder dat ik op plaats van bestemming woonruimte had, zonder hier een baan te hebben en zonder te weten of ik überhaupt was aangenomen voor mijn studie.
...
Dapper! Mooi dat alles zo goed is afgelopen dan ;)
  zondag 17 februari 2013 @ 04:51:15 #133
286575 Roces18
Chef de party
pi_122977652
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 03:52 schreef _Loki het volgende:
Het waren dan ook maar voorbeelden he.
Je kunt je altijd nog ontwikkelen. Ligt er maar net aan waar je beter in wilt worden. Dat het voor je huidige functie als stagiair niet meer nodig is, ala, maar je zult je binnen je beroep ook altijd blijven verbeteren.
Oke, ik zal wel wat dingen verzinnen dan ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122979328
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:01 schreef fh101 het volgende:
Wauw, mooie start na zoveel onzekerheden! *O*
Dankjewel!
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:00 schreef kutkloon7 het volgende:
Dapper! Mooi dat alles zo goed is afgelopen dan ;)
Ja, het is mij ook 100% meegevallen!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_122984647
Eind augustus ga ik een half jaar studeren in Kaohsiung, in het zuiden van Taiwan. Studeer momenteel aan de RuG en kan vrij gemakkelijk naar Taiwan. Iemand ervaringen met taiwan? Nog suggesties voor beurzen naast beursopener?

Nog andere tips voor het regelen van alles?
Tips voor taiwan?
  FOK!fotograaf donderdag 28 februari 2013 @ 19:30:34 #136
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_123469667
Is Sydney echt zo duur en zoveel moeite om te regelen als je daar stage wil lopen? Stageplaats an sich zal het probleem niet zijn, maar meer het regelen van accomodatie, visum, kosten voor voedsel en beurzen enzo. Ik heb vandaag besloten misschien wel vanaf oktober die kant op te willen voor 5 maanden :+. Contact met de onderzoeksgroep is er al vanuit Nederland, heb het hoofd van de groep ook al ontmoet.
pi_123481441
Morgen gaat mijn motivatiebrief voor een semester naar University of Greenwich in Londen weg. Ik vind het zó spannend! O+
pi_123482832
Moet toch wel goed komen? Of zijn er bepaalde eisen waaraan je moet voldoen...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:30 schreef Chemiu het volgende:
Is Sydney echt zo duur en zoveel moeite om te regelen als je daar stage wil lopen? Stageplaats an sich zal het probleem niet zijn, maar meer het regelen van accomodatie, visum, kosten voor voedsel en beurzen enzo. Ik heb vandaag besloten misschien wel vanaf oktober die kant op te willen voor 5 maanden :+. Contact met de onderzoeksgroep is er al vanuit Nederland, heb het hoofd van de groep ook al ontmoet.
Volgens mij mag je dan wel alvast je visum gaan regelen. Op de international office dag bij ons vorig jaar presentatie over Australië bijgewoond en die persoon vertelde dat een visumaanvraag voor Australië best lang duurt.
pi_123486486
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:10 schreef LUFC het volgende:
Moet toch wel goed komen? Of zijn er bepaalde eisen waaraan je moet voldoen...

[..]

Volgens mij mag je dan wel alvast je visum gaan regelen. Op de international office dag bij ons vorig jaar presentatie over Australië bijgewoond en die persoon vertelde dat een visumaanvraag voor Australië best lang duurt.
Ik denk dat je het tegen mij had. Nou er zijn maar twee plekken, dus het ligt eraan hoeveel studenten zich aanmelden. Daarbij gaan bedrijfskunde studenten ook nog eens voor en die opleiding is heel groot.
pi_123487775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:58 schreef _Loki het volgende:
Daar was ik zelf eigenlijk ook heel bang voor :’) maar zo lang je zelf niet stilletjes in je kamertje gaat zitten, komt het wel goed. Je moet er wel wat voor ondernemen, maar dat is logisch lijkt me ;) Je zult ook merken dat er zat mensen in een soortgelijke situatie zitten, in zulke grote steden zijn erg veel mensen die er een tijdje werken/studeren zonder er iemand te kennen. Vaak vinden die het alleen maar fijn als je ze eens mee vraagt voor een biertje.
De couchsurf website organiseert ook veel bijeenkomsten trouwens, grote picknicks en zo, ook erg leuk om heen te gaan.
Ik denk dat dit ook verschilt met stage en uitwisseling (studie).
Met een studie zit je op campus en dan wordt je haast wel meegetrokken in de sfeer lijkt mij , met exchange students?

Ik ga zelf naar Amerika volgend jaar. Aardig gedoe nog om de CFR te regelen voor mijn visum. Ze willen dat ik garandeer dat er 9000$ op staat op mijn bankrekening, maar dat soort statements kan mijn bank natuurlijk niet maken...rare praktijk.
pi_123487882
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 01:03 schreef JohnSpek het volgende:

[..]
Ze willen dat ik garandeer dat er 9000$ op staat op mijn bankrekening, maar dat soort statements kan mijn bank natuurlijk niet maken...rare praktijk.
Hoezo niet?
Ik heb gewoon een officiele statement met stempel en handtekening gekregen waarin het bedrag genoemd werd dat op mijn rekening staat. Geen probleem.
pi_123487898
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 01:09 schreef _Loki het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Ik heb gewoon een officiele statement met stempel en handtekening gekregen waarin het bedrag genoemd werd dat op mijn rekening staat. Geen probleem.
Raar dat geeft de ABN AMRO niet. Ze wilde enkel ene letter of recommendation geven waarin ze aanbevelen dat ik een goede klant ben.
pi_123487984
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 01:10 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Raar dat geeft de ABN AMRO niet. Ze wilde enkel ene letter of recommendation geven waarin ze aanbevelen dat ik een goede klant ben.
ABN Ambro doet daar niet zo makkelijk aan, ING wel, hebben ze ons verteld, of heb ik uit een verslag (op de site van de UU staat een hele zooi pdf's met ervaring van mensen die al in het buitenland gestudeerd hebben, die heb ik een keer doorgelezen, wel handig :) ) van iemand gehaald, ik weet het niet precies meer (ik gok het laatste).
pi_123488284
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 01:03 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook verschilt met stage en uitwisseling (studie).
Met een studie zit je op campus en dan wordt je haast wel meegetrokken in de sfeer lijkt mij , met exchange students?

Ik ga zelf naar Amerika volgend jaar. Aardig gedoe nog om de CFR te regelen voor mijn visum. Ze willen dat ik garandeer dat er 9000$ op staat op mijn bankrekening, maar dat soort statements kan mijn bank natuurlijk niet maken...rare praktijk.
Voor mijn australische visum was een PDF-afdruk van mijn internet bankieren genoeg.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_123488895
Wat voor visum heb je?
Verschilt namelijk erg per visum, ik heb een occupational trainee visa waarbij ze specifiek om een bank statement met stempel en handtekening vroegen.
pi_123488947
Ik heb ook occupational trainee. Ze zeggen wel meer, ze wouden ook elk document(bijvoorbeeld stufi-brief) officieel vertaald zien. Toen dat 400 euro bleek te kosten en 3/4 weken zou duren voor 4 pagina's met ongeveer 5 of 6 zinnen heb ik het zelf maar vertaald en toen kreeg ik 3 uur laten mijn visum binnen :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_123489028
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 04:37 schreef MaxC het volgende:
Ik heb ook occupational trainee. Ze zeggen wel meer, ze wouden ook elk document(bijvoorbeeld stufi-brief) officieel vertaald zien. Toen dat 400 euro bleek te kosten en 3/4 weken zou duren voor 4 pagina's met ongeveer 5 of 6 zinnen heb ik het zelf maar vertaald en toen kreeg ik 3 uur laten mijn visum binnen :P
Que
3 uur? :')

Wat raar. Al die regels die ze opstellen zijn dus fijn bangmakerij?
pi_123489045
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 06:03 schreef _Loki het volgende:

[..]

Que
3 uur? :')

Wat raar. Al die regels die ze opstellen zijn dus fijn bangmakerij?
Ja volgens mij wel, het visum proces was al een tijdje op gang maar ik moest nog wel bewijs aanleveren van voldoende inkomsten, daarna ging het inderdaad in een paar uurtjes. Denk dat het zo goed als geregeld was behalve dan het inkomsten gedoe, al heb ik natuurlijk mazzel gehad dat ze een afdrukje van mijn internet bankieren en mijn eigen vertaling genoeg vonden.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 1 maart 2013 @ 07:11:36 #149
286575 Roces18
Chef de party
pi_123489163
De tijd vliegt zeg, al een maand stagelopen en het voelt nog als de dag van gisteren dat ik vertrok :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 2 maart 2013 @ 18:00:17 #150
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_123542380
Ik ga hier maar eens rustig meelezen, ik ben er ook sterk over aan het nadenken om volgend jaar zes maanden in het buitenland stage te gaan lopen. Zit alleen nog met wat persoonlijke overwegingen :)
pi_123669717
beste mensen,

omdat ik van plan ben en al zeker weet dat ik mijn stage in derde jaar op 't hbo in eindhoven ( elektrotechniek ) wil volgen in Polen, heb ik een vraag aan jullie hoe groot mijn kansen zijn. IK wil stage volgen in een bedrijf gevestigd in Wrocław of de omgeving daarvan. Ik spreek naast Nederlands , vloeiend Pools. Over accommodatie maak ik me ook geen zorgen. Ik maak me wel druk of een bedrijf mij bereied is aan te nemen. Wat vinden jullie ervan ?
pi_123754041
Ik ben dus genomineerd door de RU Nijmegen om met het ISEP programma op uitwisseling te gaan in de VS om keuze vakken te volgen in Marketing & Sales (misschien nog iets van Journalistiek erbij)!
Ben er heel erg blij mee.
Heb 10 universiteiten aangegeven dus nu afwachten welke het wordt. (zal rond oktober/november bekend zijn)

Iemand hier ervaringen mee?
Davarias gains
pi_123771976
iemand enig idee ?
pi_123772256
Goede vraag. In Polen staat het Nederlands onderwijs wel hoog aangeschreven, terwijl het Poolse onderwijs ook steeds beter wordt. Overigens is de kans aanwezig dat je daar met Poolse studenten Nederlands kunt spreken. Ik neem aan dat je Pools bent, dus je zult er waarschijnlijk meer over weten dan ik. Enige tip die ik kan geven is gewoon op tijd zoeken. Je Poolse taalkennis zal een enorm voordeel zijn in ieder geval. Succes en hou me op de hoogte, ben erg benieuwd.
pi_123772518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:49 schreef Davarius het volgende:
Ik ben dus genomineerd door de RU Nijmegen om met het ISEP programma op uitwisseling te gaan in de VS om keuze vakken te volgen in Marketing & Sales (misschien nog iets van Journalistiek erbij)!
Ben er heel erg blij mee.
Heb 10 universiteiten aangegeven dus nu afwachten welke het wordt. (zal rond oktober/november bekend zijn)

Iemand hier ervaringen mee?
Geen direct relevante ervaring, maar ben als phd-student een paar keer een tijd op een Amerikaanse universiteit geweest (sterker nog, ben er ook nu).

Dus specifieke relevante ervaring heb ik niet, maar misschien wel algemene ervaring, ligt er aan waar je precies naar op zoek bent.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_123774007
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:49 schreef Davarius het volgende:
Ik ben dus genomineerd door de RU Nijmegen om met het ISEP programma op uitwisseling te gaan in de VS om keuze vakken te volgen in Marketing & Sales (misschien nog iets van Journalistiek erbij)!
Ben er heel erg blij mee.
Heb 10 universiteiten aangegeven dus nu afwachten welke het wordt. (zal rond oktober/november bekend zijn)

Iemand hier ervaringen mee?
Welke universiteiten als ik vragen mag?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:40:36 #157
340034 Davarius
Train=gain
pi_123781726
San Jose State University, San Jose
Northern Arizona University, Flagstaff
University of Tennessee, Knoxville
University of NC, Charlotte
University of Nebraska, Lincoln
University of Utah, Salt Lake City
Virginia Commonwealth University, Richmond
Old Dominion University, Norfolk
Georgia Southern University, Statesboro
Southern Connecticut State University , New Haven

Heb je ook zoiets gedaan?
Davarias gains
pi_123782110
Leuk! :D Waar hoop je zelf op?
Ja doei.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:39:08 #159
340034 Davarius
Train=gain
pi_123798392
De eerste 2, en de Universiteit in Richmond lijkt me echt tof.
Maar dit is een keuze uit meer dan 100 universiteiten. Dus ik vind ze eigenlijk allemaal leuk!
Davarias gains
pi_123812168
Ben inmiddels alweer een halfjaar terug uit Gdansk, Polen. Heb daar 5 maanden gezeten, ook tijdens het EK. Was echt een fantastische tijd, school stelde niet erg veel voor maar des te meer had ik wat aan de internationale ontmoetingen en elke dag Engels praten.

Veel leuke herinneringen aan over gehouden, mocht iemand nog vragen hebben over Polen en in het speciaal over Gdansk beantwoord ik die graag!
pi_123940269
beste mensen enig idee waar ik het goedkoopst kan stage lopen ?
  maandag 11 maart 2013 @ 23:25:00 #162
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123940343
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:23 schreef trOnk12 het volgende:
beste mensen enig idee waar ik het goedkoopst kan stage lopen ?
In Nederland.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_123942991
En wat dachten jullie van italie ? Ik begrijp dat de stage betaald is ? :) Ik ben van plan met mijn vriendin ergens te vertrekken , zij kan werken naast mijn stage, maar ik wil natuurlijk neit dat ze alles gaat betalen. :) ik krijg maandelijks van mijn moeder 200 euro . Verder moet ik zelf ervoor zorgen dat ik rond kan komen , ook in het buitenland tijdens mijn stage :) Of misschien gewoon lekker dichtbij in de Ardennen in Belgie ? Maar denk niet dat het een gebied is waar ik stage kan vinden :)

[ Bericht 14% gewijzigd door trOnk12 op 12-03-2013 00:36:25 ]
pi_123944569
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:23 schreef trOnk12 het volgende:
beste mensen enig idee waar ik het goedkoopst kan stage lopen ?
Wat vind jij goedkoop?
Buitenlandse stages zijn nu eenmaal duurder, ook omdat je bijna nergens stagevergoeding krijgt (wat ik ervan begrijp dan).
Er zijn stagebureaus die een stagevergoeding-garantie bieden, misschien is dat iets. Ligt wel helemaal aan je stage.
pi_123944738
Als je van al je spaargeld af wilt is Australië een goede optie :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_123944857
:D
zeg dat wel.
pi_123944906
China is prima goedkoop :D

200 euro voor n kamer
eten kost 2,3 euro per maaltijd :D
pi_123956550
Het liefst wil ik in Polen stage lopen, maar ik denk niet dat het erin zit aangezien ik zelfs bemiddelingsbureaus niet kan vinden . Ik spreek vloeiend Pools .
pi_123958908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 02:03 schreef MaxC het volgende:
Als je van al je spaargeld af wilt is Australië een goede optie :P
California werkt ook prima. Geschatte kosten zijn iets onder de $10.000 :P
pi_123959042
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:23 schreef trOnk12 het volgende:
En wat dachten jullie van italie ? Ik begrijp dat de stage betaald is ? :) Ik ben van plan met mijn vriendin ergens te vertrekken , zij kan werken naast mijn stage, maar ik wil natuurlijk neit dat ze alles gaat betalen. :) ik krijg maandelijks van mijn moeder 200 euro . Verder moet ik zelf ervoor zorgen dat ik rond kan komen , ook in het buitenland tijdens mijn stage :) Of misschien gewoon lekker dichtbij in de Ardennen in Belgie ? Maar denk niet dat het een gebied is waar ik stage kan vinden :)
Ik zou gewoon op verschillende plekken die je wel ziet zitten een stageplek proberen te regelen (lijkt me niet al te veel gedoe?), dan zie je vanzelf wel wat de mogelijkheden zijn en kan je ook kijken waar de stage je fijn lijkt. Dan kan je daarna ook nog wel de verblijfskosten en andere dingen waar je rekening mee wilt houden bekijken.
pi_123959137
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:51 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon op verschillende plekken die je wel ziet zitten een stageplek proberen te regelen (lijkt me niet al te veel gedoe?), dan zie je vanzelf wel wat de mogelijkheden zijn en kan je ook kijken waar de stage je fijn lijkt. Dan kan je daarna ook nog wel de verblijfskosten en andere dingen waar je rekening mee wilt houden bekijken.
dat ga ik in iedere geval doen ! :) Ik richt me zeker op een stage in Polen , dat is mijn doel nummer ! :) Bedankt
pi_123961697
Als je vloeiend Pools spreekt, moet dat toch lukken? Ga naar de poolse site van Shell, Siemens of weet ik veel en schrijf in het brief in het Pools en ook dat je in Nederland studeert. Begin op tijd en succes.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 16:24:23 #173
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123963311
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 02:03 schreef MaxC het volgende:
Als je van al je spaargeld af wilt is Australië een goede optie :P
Dat kan ik heel goed bevestigen O+
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_124019382
Ok nu een andere vraag ! Er zijn ook mensen ( in Polen ) die gewoon werken , ondertekenen een contract voor eenjaar en vervolgens stoppen ze na halfjaar. Werkgevers vinden het meestal ok. Dat doen de studenten omdat bedrijven in Polen meestal niet aan stages doen. Denken julllie dat mijn instelling ( fontys ) het ok zal vinden ? Of zijn er voorwaarden waaraan ik echt moet voldoen , voor mijn vertrek ?
pi_124037624
dat moet je echt even met jou eigen school bespreken.. maar waarom zou een bedrijf perse geen stagiares willen? Je kan toch bijv. ook gewoon gelijk bellen (je spreekt toch vloeiend pools) en uitleggen dat je met een stage gewoon werkt als n normale medewerker maar dan voor een halfjaar en dat je nog goedkoper bent dan een gewone medewerker ook ;)!

zo ben ik ook aan mijn plekje hier in china gekomen en ik spreek niet eens mandarijn :p dus ik denk dat het wel goed komt :)
pi_124041888
Inderdaad, je spreekt Pools en studeert aan een Nederlandse onderwijsinstelling. Dan is er echt wel ergens in plekje bij een bedrijf in Polen. Polen is sterk aan het groeien met steeds meer werkgelegenheid dus ik zou gewoon even een goede brief schrijven met een duidelijke motivatie waarom je per se bij dat bedrijf wilt (indien het in een internationaal bedrijf is ken je zogenaamd medewerkers in Nederland waarvan je positieve verhalen hebt gehoord). Het lijkt je leuk om je stage in Polen doen vanwege je afkomst (waarschijnlijk?) etc. En je hebt veel geleerd tijdens je studie etc noem maar op.
Uiteraard eerst even goed bespreken met je coördinator van je opleiding of zo. Er is veel mogelijk, studiepunten kan je namelijk binnen Europa meenemen. Waarschijnlijk moet je wel zo nu en dan verslag uitbrengen hoe het gaat, hoe de begeleiding vanuit de stageplaats is etc zoals dat ook in Nederland zou moeten d.m.v. voortgangsgesprekken.
Gewoon even langs je international office en coördinator van de opleiding gaan en zo, zij kunnen je meer vertellen.
Ik kwam er laatst pas achter dat het ook mogelijk was om in het 3e jaar naar Warschau te gaan, als ik dat had geweten, had ik het zeker gedaan.
pi_124295008
iemand die in new york stage loopt/heeft gelopen? lijkt me heel leuk, maar vreemd genoeg hoor je er nooit wat over? (ik in ieder geval niet)

lijkt me ook niet veel duurder dan sydney bijvoorbeeld.
  donderdag 21 maart 2013 @ 06:35:30 #178
286575 Roces18
Chef de party
pi_124323326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef Deeltjesversneller het volgende:
iemand die in new york stage loopt/heeft gelopen? lijkt me heel leuk, maar vreemd genoeg hoor je er nooit wat over? (ik in ieder geval niet)

lijkt me ook niet veel duurder dan sydney bijvoorbeeld.
New York is een heel stuk duurder dan Sydney.
Denk dat je qua kamerhuur zo'n 1000 dollar kwijt bent per maand, terwijl je in Sydney op de 5/600 AUD zit. Daarnaast is de AUD iets minder waard ten opzichte van de Amerikaanse. Daarnaast is het een stuk lastiger om in NY stage te lopen en visum enz. is een stuk duurder. Maar ik wens je veel succes als dit is wat je wilt :) Lijkt me zelf ook heel mooi om daar stage te lopen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_124490519
Vanaf september ga ik tot in ieder geval Kerst naar Londen! Studeren aan de University of Greenwich. O+
pi_124594090
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:40 schreef Davarius het volgende:
San Jose State University, San Jose
Northern Arizona University, Flagstaff
University of Tennessee, Knoxville
University of NC, Charlotte
University of Nebraska, Lincoln
University of Utah, Salt Lake City
Virginia Commonwealth University, Richmond
Old Dominion University, Norfolk
Georgia Southern University, Statesboro
Southern Connecticut State University , New Haven

Heb je ook zoiets gedaan?
Cool, ik zit momenteel in de VS via ISEP op University of North Texas,

Dat was mijn derde keus, op de eerste plek had ik University of Utah en tweede was Virginia Commonwealth University. Een vriendin van mijn zit nu in Utah.

Als je vragen voor de rest hebt, stel ze gerucht :).
pi_124594296
Vraagje aan de bovenstaande mensen: Waarom kies je ervoor om ergens in de middle of nowhere in utah te studeren? Just asking. Zou zelf eerder voor een grote stad kiezen, iets met meer uitgangspunten
Anoniem
pi_124595102
quote:
99s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:45 schreef shaderon het volgende:
Vraagje aan de bovenstaande mensen: Waarom kies je ervoor om ergens in de middle of nowhere in utah te studeren? Just asking. Zou zelf eerder voor een grote stad kiezen, iets met meer uitgangspunten
Ik heb gehoord dat het een stuk goedkoper is, en een heel andere ervaring. Het is maar waar je naar op zoek bent. In de VS zal je uiteindelijk toch wel een stuk willen rondreizen, en tijdens je studie zal je daar waarschijnlijk niet zoveel tijd voor hebben, dus voor het reizen zal het ook niet zo veel uitmaken.
pi_124595127
Trouwens, klein vraagje over betalen in de VS. Ik las ergens dat je bijna overal kan pinnen, maar ik dacht dat tijdens een presentatie werd aangeraden om vooral een rekening met creditcard te openen bij een Amerikaanse bank. Weet iemand hoe dit precies zit?
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:42:20 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_124599820
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2013 01:38 schreef kutkloon7 het volgende:
Trouwens, klein vraagje over betalen in de VS. Ik las ergens dat je bijna overal kan pinnen, maar ik dacht dat tijdens een presentatie werd aangeraden om vooral een rekening met creditcard te openen bij een Amerikaanse bank. Weet iemand hoe dit precies zit?
Jaa! Als je een creditcard daar aanvraagt betaal je uiteindelijk minder, dan wanneer je je eigen creditcard gebruikt vanwege koersopslag etc. Bewijs van huisvesting enz. mee naar bank en dan is het zo geregeld.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_124600097
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2013 01:38 schreef kutkloon7 het volgende:
Trouwens, klein vraagje over betalen in de VS. Ik las ergens dat je bijna overal kan pinnen, maar ik dacht dat tijdens een presentatie werd aangeraden om vooral een rekening met creditcard te openen bij een Amerikaanse bank. Weet iemand hoe dit precies zit?
Beetje geluk en ze geven er ook nog een revolver bij als welkomstgeschenk
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_124600654
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2013 01:38 schreef kutkloon7 het volgende:
Trouwens, klein vraagje over betalen in de VS. Ik las ergens dat je bijna overal kan pinnen, maar ik dacht dat tijdens een presentatie werd aangeraden om vooral een rekening met creditcard te openen bij een Amerikaanse bank. Weet iemand hoe dit precies zit?
Ja heb ik toen ik in Amerika zat wel gedaan. Ik heb het vooral gedaan omdat ik daar mijn stagevergoeding op gestort kreeg maar het is ook gewoon veel goedkoper omdat je dan niet al die fees hoeft te betalen die je wel moet betalen als met je Nederlandse creditcard/pinpas betaald.
Je kunt dan trouwens ook overal met je debitcard betalen, stuk beter dan een creditcard.
pi_124600741
quote:
99s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:45 schreef shaderon het volgende:
Vraagje aan de bovenstaande mensen: Waarom kies je ervoor om ergens in de middle of nowhere in utah te studeren? Just asking. Zou zelf eerder voor een grote stad kiezen, iets met meer uitgangspunten
Utah is prachtig :) Maar sowieso is zo een grote stad niet zo heel bijzonder. Ik zat in Michigan op 2 uur rijden van Chicago en daar ben ik dus ook een aantal keer geweest. Maar ik moet er niet aan denken om daar ruim 6 maanden te moeten wonen.
pi_124602976
quote:
99s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:45 schreef shaderon het volgende:
Vraagje aan de bovenstaande mensen: Waarom kies je ervoor om ergens in de middle of nowhere in utah te studeren? Just asking. Zou zelf eerder voor een grote stad kiezen, iets met meer uitgangspunten
Meer cultuur/natuur.
pi_124603909
Bedankt Roces18, Ahmad1nejad en larry91!
pi_124649382
Kutkutkut. Ik heb nu pas door dat door het semester dat ik in Amerika wil studeren ik net te laat ben om stufi voor mijn master te vangen. Ik ga kijken of het nog een semester eerder (hoogstwaarschijnlijk niet: dan waren mijn deadlines al veel eerder geweest) kan en of er misschien een andere oplossing is (misschien dat ik op de een of andere manier eerder met mijn master kan beginnen, maar dit geef ik ook weinig kans).

Nog even kijken of ik dan überhaupt wel kan gaan, ik weet niet of ik er wel geld voor heb :(
(reis en verblijf in amerika kan rond de 10.000 euro kosten, afhankelijk van waar ik zit, en als ik die stufi misloop kost me dat ook nog eens bijna 10.000 euro)

[ Bericht 12% gewijzigd door kutkloon7 op 29-03-2013 16:06:42 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 17:22:29 #191
340034 Davarius
Train=gain
pi_124652592
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 15:58 schreef kutkloon7 het volgende:
Kutkutkut. Ik heb nu pas door dat door het semester dat ik in Amerika wil studeren ik net te laat ben om stufi voor mijn master te vangen. Ik ga kijken of het nog een semester eerder (hoogstwaarschijnlijk niet: dan waren mijn deadlines al veel eerder geweest) kan en of er misschien een andere oplossing is (misschien dat ik op de een of andere manier eerder met mijn master kan beginnen, maar dit geef ik ook weinig kans).

Nog even kijken of ik dan überhaupt wel kan gaan, ik weet niet of ik er wel geld voor heb :(
(reis en verblijf in amerika kan rond de 10.000 euro kosten, afhankelijk van waar ik zit, en als ik die stufi misloop kost me dat ook nog eens bijna 10.000 euro)
Hoe ga je naar de VS, met welk programma?
En wanneer was je van plan aan die master te beginnen?
Davarias gains
pi_124653121
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 17:22 schreef Davarius het volgende:

[..]

Hoe ga je naar de VS, met welk programma?
En wanneer was je van plan aan die master te beginnen?
Het tweede semester van 2013/2014, via het Education Abroad Program naar Californie, en dan in september aan een master beginnen.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 17:39:35 #193
340034 Davarius
Train=gain
pi_124653229
Maar wilde je eigenlijk je master nu deze zomer doen dan? Want vanaf 2014 krijg je sowieso geen basisbeurs meer.
Davarias gains
pi_124656106
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 17:39 schreef Davarius het volgende:
Maar wilde je eigenlijk je master nu deze zomer doen dan? Want vanaf 2014 krijg je sowieso geen basisbeurs meer.
Als je n het studiejaar 2013/2014 met een master begint, krijg je nog stufi: als je in 2014/2015 begint niet meer. Als ik dus volgend jaar halverwege 2013/2014 zou beginnen met mijn master zou ik nog stufi krijgen. Dat kan ik in principe: ik hoef nog maar een paar vakken te halen, maar ik heb dan dus al dat semester in Amerika gepland (en dat had ik al voordat het sociale leenstelsel werd ingevoerd: het is dus niet dom gepland).
pi_124657411
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:05 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Als je n het studiejaar 2013/2014 met een master begint, krijg je nog stufi: als je in 2014/2015 begint niet meer. Als ik dus volgend jaar halverwege 2013/2014 zou beginnen met mijn master zou ik nog stufi krijgen. Dat kan ik in principe: ik hoef nog maar een paar vakken te halen, maar ik heb dan dus al dat semester in Amerika gepland (en dat had ik al voordat het sociale leenstelsel werd ingevoerd: het is dus niet dom gepland).
Volgens mij is het nog niet definitief ingevoerd hoor.. Ik kan zo snel even geen bron vinden, maar die langstudeerboete was ook zo goed als zeker en die ging opeens ook niet meer door. Over dat leenstelsel zijn ook nog niet alle partijen het eens...

edit: ah, de plannen zijn er idd, maar de wetsvoorstellen moeten nog worden gemaakt. http://www.rijksoverheid.(...)l-studiefinanciering
pi_124659751
Vraagje;

Ik wil enorm graag naar het buitenland. Avontuur, nieuwe mensen leren kennen en naar een land waar de zon zich toch echt wat vaker laat zien dan in Nederland..

2 jaar geleden ben ik gestopt met een hbo studie en sindsdien fulltime aan het werk.
Aangezien een diploma toch wel handig is zit ik erover te denken om toch weer te gaan studeren.

Opzich leek mij studeren in het buitenland dus ideaal.

In welk land? Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Het klimaat speelt in ieder geval wel een belangrijke rol. Een warm land dus :)
California, USA zou perfect zijn, maar dit is bijna niet te betalen..

Hoe zit het met studeren binnen Europa? Is dit enigszins te betalen of moet je hier ook een berg geld voor hebben klaarliggen?
Hoe kom je eigenlijk terecht bij zo'n studie in het buitenland? Op de site van bijv. de haagse hogeschool kan ik er niet echt wat over vinden... Is het dan ook mogelijk om dus de gehele studie in het buitenland te volgen?
pi_124772320
Ik ga dit topic ook volgen :) mijn stage begint in september en gaat 6 maanden duren t/m maart 2014. Heb al aanvragen verstuurd naar Toronto, Copenhagen en New York. Toronto hadden ze geen plek en de andere 2 moet ik nog terug krijgen. Deze week nog 2 naar Manchester versturen en 1'tje naar copenhagen.
Iemand nog tips om je mail enigszins onderscheidend te maken tov de rest? vaak hebben grotere bedrijven ca. 20/30 aanvragen per dag en lezen ze je motivatiebrief + portfolio niet eens door, alleen je mail..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2013 22:00:28 ]
pi_124781440
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:20 schreef Jef1919 het volgende:
[...]

Hoe zit het met studeren binnen Europa? Is dit enigszins te betalen of moet je hier ook een berg geld voor hebben klaarliggen?
Hoe kom je eigenlijk terecht bij zo'n studie in het buitenland? Op de site van bijv. de haagse hogeschool kan ik er niet echt wat over vinden... Is het dan ook mogelijk om dus de gehele studie in het buitenland te volgen?
Ik heb niet echt een goed antwoord, maar omdat er voor de rest niemand antwoord typ ik maar even mijn gedachten :P

Bij mij was er een speciaal programma: als je er niks over kan vinden is de kans natuurlijk aanwezig dat er bij jou niet zo'n programma is. Je zou het kunnen navragen bij je studieadviseur. Als er niet zo'n programma is, kan het wel maar is het erg veel gedoe. Qua prijs weet ik niet precies hoe het zit. Het zal inderdaad goedkoper zijn dan in Amerika studeren, maar op de meeste plekken wel duurder dan Nederland, schat ik zo. Het is ook maar net wat je een berg geld vindt. Een hele studie in het buitenland volgen is uiteraard ook mogelijk, maar dat is nog meer gedoe. Anyway, succes!
  dinsdag 2 april 2013 @ 08:56:04 #199
286575 Roces18
Chef de party
pi_124783455
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 21:59 schreef andreas612 het volgende:
Ik ga dit topic ook volgen :) mijn stage begint in september en gaat 6 maanden duren t/m maart 2014. Heb al aanvragen verstuurd naar Toronto, Copenhagen en New York. Toronto hadden ze geen plek en de andere 2 moet ik nog terug krijgen. Deze week nog 2 naar Manchester versturen en 1'tje naar copenhagen.
Iemand nog tips om je mail enigszins onderscheidend te maken tov de rest? vaak hebben grotere bedrijven ca. 20/30 aanvragen per dag en lezen ze je motivatiebrief + portfolio niet eens door, alleen je mail..
Lastig! Probeer anders een bedrijf te zoeken dat een Nederlandse manager heeft (heb ik ook gedaan) zo heb je meteen een streepje voor op de rest!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_124811350
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 08:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Lastig! Probeer anders een bedrijf te zoeken dat een Nederlandse manager heeft (heb ik ook gedaan) zo heb je meteen een streepje voor op de rest!
Hoe vind ik die? ik zoek bedrijven eigenlijk puur op wat voor projecten ze leveren.. anders heb ik niet eens zin om er stage te lopen als 't er niet uit ziet.
Laatst hadden we wel een lezing van een groot architectenbureau maar daar was nog de gehele 3e jaars lichting bij die ook allemaal hongerig waren naar een stageplek dus die is al bezet gok ik :')
  woensdag 3 april 2013 @ 08:36:00 #201
286575 Roces18
Chef de party
pi_124823735
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:44 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Hoe vind ik die? ik zoek bedrijven eigenlijk puur op wat voor projecten ze leveren.. anders heb ik niet eens zin om er stage te lopen als 't er niet uit ziet.
Laatst hadden we wel een lezing van een groot architectenbureau maar daar was nog de gehele 3e jaars lichting bij die ook allemaal hongerig waren naar een stageplek dus die is al bezet gok ik :')
Als je niet schiet kan je niet scoren he. Dus gewoon proberen bij dat grote architectenbureau. En stel nooit teveel eisen aan een stage, tegenwoordig mag je blij zijn als je er gauw eentje kunt vinden. Het werk wat ik hier doe, is zeker niet zo hoog als het niveau in Nederland. Maar dat is de cultuur die gewoon veel relaxter is en naar zulk soort dingen moet je ook kijken. Zoek anders op bedrijven in Aruba, Curacao etc.die hebben graag wat Nederlandse kennis. Anders spreek je netwerk eens aan via linkedin of facebook.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_124826909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:36 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Als je niet schiet kan je niet scoren he. Dus gewoon proberen bij dat grote architectenbureau. En stel nooit teveel eisen aan een stage, tegenwoordig mag je blij zijn als je er gauw eentje kunt vinden. Het werk wat ik hier doe, is zeker niet zo hoog als het niveau in Nederland. Maar dat is de cultuur die gewoon veel relaxter is en naar zulk soort dingen moet je ook kijken. Zoek anders op bedrijven in Aruba, Curacao etc.die hebben graag wat Nederlandse kennis. Anders spreek je netwerk eens aan via linkedin of facebook.
Tja, ben momenteel een 2e jaars student, dus m'n netwerk is nagenoeg 0, en linkedin.. :') ik haat min of meer alle sociale media, dus om me daar ook voor aan te melden is een beetje too much. Maar misschien dat ik 'm in de toekomst nog aanmaak.
pi_124890158
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een volledige studie in het buitenland te volgen.
Wordt dit wel is gedaan of eigenlijk nooit?

En stel je gaat in Zweden studeren, hoe zit het dan met de taal?
Want kom je dan gewoon in een groep terecht met alleen Zweedse mensen of in een groep juist met allerlei mensen die uit andere landen komen? Lijkt mij wel lastig aansluiting te vinden als derest onderling gewoon Zweeds praat...
pi_124893861
Waarom zou het niet mogelijk zijn? Bolognaverklaring, jawel! ^O^

Onderwijsinstellingen in landen binnen de Europese Unie zijn verplicht studenten uit andere lidstaten hetzelfde te behandelen als studenten uit het eigen land. Dit houdt onder andere in dat het bedrag aan collegegeld dat eigen studenten betalen hetzelfde is voor studenten uit andere EU lidstaten. Verder worden documenten (e.g. diploma's) makkelijker erkend binnen de EU , omdat veel lidstaten het Apostilleverdrag hebben ondertekend.

In de meeste Europese landen is het zo dat bachelors voornamelijk in de eigen taal worden aangeboden. Van - ik geloof - Zweden heb ik ergens gelezen dat bachelors die in de eigen taal gegeven worden gratis zijn. Bachelors in het Engels daar hangt dan wel weer een prijskaartje aan. Ik weet niet of dit ook geldt voor de rest van de Scandinavische Eilanden. In Duitsland en Oostenrijk worden, op Anglistik/Amerikanistik na, vrijwel alle bachelors slechts in het Duitse aangeboden - of de beginfase in het Duits en de eindfase van de bachelor in het Engels.

Ik denk eigenlijk dat Nederland een uitzondering is met bachelors die volledig in het Engels gegeven worden.

[ Bericht 19% gewijzigd door margaretha_01 op 04-04-2013 21:53:45 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_124894223
Het is meestal wel duurder als buitenlandse student, maar veel mensen doen dit gewoon hoor :P
Anoniem
pi_124894508
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:51 schreef shaderon het volgende:
Het is meestal wel duurder als buitenlandse student, maar veel mensen doen dit gewoon hoor :P
Binnen de EU zou het in principe niet mogen dat je als ander-lidstaat-student meer betaalt dan de 'lokale' student.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_124894573
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:57 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Binnen de EU zou het in principe niet mogen dat je als ander-lidstaat-student meer betaalt dan de 'lokale' student.
Oh sorry, geen ervaring met binnen de EU. Wel buiten de EU :P
Anoniem
pi_124895318
Schrijf me hier weer uit. Ga nu officieel niet meer naar Engeland. Jammer, want had wel verwacht op z'n minst één offer te krijgen. Heb ook offers gehoord voor mensen met mindere resultaten. Kennelijk te competitieve opleiding uitgezocht. -O-
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_124895908
Wat k.ut! Voor welke studie had je je aangemeld? En wat ben je nu van plan om te gaan doen?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:05:05 #210
286575 Roces18
Chef de party
pi_124904838
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:00 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Tja, ben momenteel een 2e jaars student, dus m'n netwerk is nagenoeg 0, en linkedin.. :') ik haat min of meer alle sociale media, dus om me daar ook voor aan te melden is een beetje too much. Maar misschien dat ik 'm in de toekomst nog aanmaak.
Okay anyway, good luck!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_124913931
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:36 schreef 12345r het volgende:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een volledige studie in het buitenland te volgen.
Wordt dit wel is gedaan of eigenlijk nooit?
Ik ga mijn volledige studie in het buitenland doen, en ik ken er meer die dat doen. Maar niet in Zweden, het lijkt me inderdaad ingewikkeld met de taal in situaties bijten school.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:11:29 #212
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_124914108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:36 schreef 12345r het volgende:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een volledige studie in het buitenland te volgen.
Wordt dit wel is gedaan of eigenlijk nooit?

En stel je gaat in Zweden studeren, hoe zit het dan met de taal?
Want kom je dan gewoon in een groep terecht met alleen Zweedse mensen of in een groep juist met allerlei mensen die uit andere landen komen? Lijkt mij wel lastig aansluiting te vinden als derest onderling gewoon Zweeds praat...
Ik studeer momenteel in Zweden (Stockholm/Solna), iedereen spreekt hier na genoeg perfect Engels, zeker op de universiteit. Bachelor opleidingen zijn overwegend Zweeds qua studenten, terwijl in mijn Master groep het ongeveer 50/50 is :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:12:09 #213
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_124914126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:57 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Binnen de EU zou het in principe niet mogen dat je als ander-lidstaat-student meer betaalt dan de 'lokale' student.
In Zweden is het studeren zelfs gratis wanneer je een EU/EER burger bent. :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_124916782
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:21 schreef margaretha_01 het volgende:
Wat k.ut! Voor welke studie had je je aangemeld? En wat ben je nu van plan om te gaan doen?
Ja, erg jammer. Had me aangemeld voor economie bij de topinstituten. Wil nu University College gaan doen en anders econometrie.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_125202571
Ik ben afgestudeerd (Notarieel recht aan de uni van Leiden), maar door de economische crisis kom ik niet aan het werk. Een tweede studie volgen is door de nieuwe regels, waardoor ik het instellingscollegegeld zou moeten betalen, ook onmogelijk gemaakt.

Door mijn gebrek aan werkervaring kom ik niet aan de spreekwoordelijke bak. Ik dacht erover om misschien stage te gaan lopen. Ik heb een voorliefde voor de Spaanse taal en cultuur en ik heb al eens in Spanje gewoond om Spaans te leren. Nu vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn om in Spanje of een Spaanstalig land in Latijns-Amerika stage te gaan lopen. Ik heb via google wat bedrijven gevonden die wel bemiddelen (zoals Linguastage en Abroad Internships), maar dat zijn commerciële bedrijven die meteen een aanbetaling en een deposit willen voordat ze überhaupt iets voor je hebben gedaan. Via de uni wordt lastig aangezien ik al afgestudeerd ben en dus niet meer ingeschreven sta aan een onderwijsinstelling.

Ik vroeg me af of hier mensen zitten met dezelfde plannen of mensen die al eens stage hebben gelopen in het buitenland en die me meer informatie kunnen verschaffen over hoe je zoiets aanpakt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg!
Copthorne 2.0
pi_125203259
Waarom vast timmeren op Spanje? Gaat er nu toch meer om dat je werk krijgt en niet in welk land je het liefste bent..

En heb je geen contacten aan je studie over gehouden? zowel leraren als studenten wellicht uit het bedrijfsleven?
pi_125203983
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:01 schreef andreas612 het volgende:
Waarom vast timmeren op Spanje? Gaat er nu toch meer om dat je werk krijgt en niet in welk land je het liefste bent..

En heb je geen contacten aan je studie over gehouden? zowel leraren als studenten wellicht uit het bedrijfsleven?
Ik wil nu even tips over stages in het buitenland. Spanje heeft uiteraard de voorkeur, maar ik sta voor meer open.
Copthorne 2.0
pi_125204173
Is het heel gek om voor te stellen gewoon eens op internet te kijken bij welke bedrijven je stage zou willen lopen en daar een open sollicitatie heen te sturen?
pi_125204257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:33 schreef Igen het volgende:
Is het heel gek om voor te stellen gewoon eens op internet te kijken bij welke bedrijven je stage zou willen lopen en daar een open sollicitatie heen te sturen?
Ik zit hier duidelijk tussen de studenten en niet tussen werkzoekenden. Open sollicitaties hebben in deze tijd geen enkel nut. Ik ben een ervaren sollicitant met 200+ sollicitaties. Het enige wat ik nu wil zijn tips over het regelen van een stage.
Copthorne 2.0
pi_125204527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:35 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik zit hier duidelijk tussen de studenten en niet tussen werkzoekenden. Open sollicitaties hebben in deze tijd geen enkel nut. Ik ben een ervaren sollicitant met 200+ sollicitaties. Het enige wat ik nu wil zijn tips over het regelen van een stage.
Je zegt zelf dat je geen student meer bent. Dan kun je (officieel) ook geen stage meer lopen.
pi_125204668
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat je geen student meer bent. Dan kun je (officieel) ook geen stage meer lopen.
Stage is toch niet altijd in het kader van een opleiding? Je kunt toch ook stage doen om, als afgestudeerde, werkervaring op te doen?
Copthorne 2.0
pi_125204720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:35 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik zit hier duidelijk tussen de studenten en niet tussen werkzoekenden. Open sollicitaties hebben in deze tijd geen enkel nut. Ik ben een ervaren sollicitant met 200+ sollicitaties. Het enige wat ik nu wil zijn tips over het regelen van een stage.
Als ik 200+ x had gesolliciteerd zou ik toch wel eerst met een scherp en kritisch oog naar m'n eigen werk/cv/motivatiebrief kijken...

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:49 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Stage is toch niet altijd in het kader van een opleiding? Je kunt toch ook stage doen om, als afgestudeerde, werkervaring op te doen?
Je kan inderdaad als werkzoekende alsnog een stageplek invullen.. dus eigenlijk gewoon een werkplek maar voor hen 6x zo goedkoop. Voordeel voor je werkervaring inderdaad.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2013 18:53:00 ]
pi_125204862
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:51 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Als ik 200+ x had gesolliciteerd zou ik toch wel eerst met een scherp en kritisch oog naar m'n eigen werk/cv/motivatiebrief kijken...
Ik ben al een paar keer uitgenodigd voor een gesprek als 1 van de 5 uit meer dan 200 brieven (dan zat ik dus bij de 2,5% sollicitanten die werden uitgenodigd). De concurrentie is enorm. Als je het journaal zou volgen, dan zou je weten dat de jeugdwerkloosheid dramatisch oploopt, dus kom niet belerend doen over mijn motivatiebrief / cv, want daar krijg ik juist complimenten over.

Zo'n reactie geeft alleen maar aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Ik spreek je nog wel als je zelf de arbeidsmarkt op gaat.

Ik focus me nu op mensen die me daadwerkelijk willen helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Copthorne op 12-04-2013 19:02:20 ]
Copthorne 2.0
pi_125204942
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:49 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Stage is toch niet altijd in het kader van een opleiding? Je kunt toch ook stage doen om, als afgestudeerde, werkervaring op te doen?
Dat hangt maar net ervan af.

In Duitsland mag dat bijvoorbeeld niet, maar omdat ze daar geen minimumloon hebben kan een werkgever de stage gewoon vermommen als slechtbetaald tijdelijk arbeidscontract. In Portugal is een stage idioot streng gereguleerd, met een vaste duur van één jaar, een vaste begindatum elk jaar, een vaste sollicitatiedeadline (eind januari, dacht ik) etc. Hoe het in Spanje zit, weet ik niet.

Afijn, ik loop nu 'stage' in Duitsland, had bij de eerste open sollicitatie meteen beet. :)
pi_125205073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt maar net ervan af.

In Duitsland mag dat bijvoorbeeld niet, maar omdat ze daar geen minimumloon hebben kan een werkgever de stage gewoon vermommen als slechtbetaald tijdelijk arbeidscontract. In Portugal is een stage idioot streng gereguleerd, met een vaste duur van één jaar, een vaste begindatum elk jaar, een vaste sollicitatiedeadline (eind januari, dacht ik) etc. Hoe het in Spanje zit, weet ik niet.

Afijn, ik loop nu 'stage' in Duitsland, had bij de eerste open sollicitatie meteen beet. :)
Bedankt voor je reactie. Wellicht kan ik een open sollicitatie voor een stage overwegen. Het is in ieder geval het proberen waard. Ik neem aan dat jij nog ingeschreven staat bij een onderwijsinstelling?

In Spanje hangt het van het bedrijf af. Zo neemt het Nederlandse consulaat alleen stagiairs aan die ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling, maar er zijn bedrijven die die eis niet stellen.
Copthorne 2.0
pi_125205231
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:55 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik ben al een paar keer uitgenodigd voor een gesprek als 1 van de 5 uit meer dan 200 brieven (dan zat ik dus bij de 2,5% sollicitanten die werden uitgenodigd). De concurrentie is enorm. Als je het journaal zou volgen, dan zou je weten dat de jeugdwerkloosheid dramatisch oploopt, dus kom niet belerend doen over mijn motivatiebrief / cv, want daar krijg ik juist complimenten over.

Zo'n reactie geeft alleen maar aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Ik spreek je nog wel als je zelf de arbeidsmarkt op gaat.

Ik focus me nu op mensen die me daadwerkelijk willen helpen.
Je hoeft niet zo geïrriteerd te reageren, 'k bedoel maar, je zal niet de eerste zijn die 200x is afgewezen op basis van een slechte brief oid (je cijfers uit je laatste antwoord gaven pas blijk dat je wel degelijk kans heb). En ik volg het journaal wel, alleen het is sterk branche afhankelijk. En was me niet bewust dat je in een moeilijke sector zit, sorry dat ik je tijd verneukt heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2013 19:06:13 ]
pi_125206219
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:01 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Wellicht kan ik een open sollicitatie voor een stage overwegen. Het is in ieder geval het proberen waard. Ik neem aan dat jij nog ingeschreven staat bij een onderwijsinstelling?
Nee, ik ook niet. Dus dat was wat extra gedoe aan formaliteiten om het rond te krijgen.

In Duitsland zijn trouwens bijna geen vacatures voor concrete stageplekken te vinden, maar heeft zowat elk bedrijf permanent een algemene vacature voor "stagiair" op hun website staan. Daaraan kun je al wel zien dat het gebruikelijk is (tenminste in Duitsland) om open sollicitaties te sturen als je een stageplek zoekt.

Maar misschien is in Spanje alles heel anders. Maar dat zou jij beter moeten weten dan ik. ;)
quote:
In Spanje hangt het van het bedrijf af. Zo neemt het Nederlandse consulaat alleen stagiairs aan die ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling, maar er zijn bedrijven die die eis niet stellen.
Dan is het glas toch tenminste half vol. :)

Succes ermee!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2013 19:32:35 ]
  zondag 14 april 2013 @ 16:28:53 #228
341456 Woerd26
Ibant Obscuri
pi_125270051
Ik ga naar Zuid-Korea, wens me succes! :P
Het zal allemaal wel loslopen. Iemand leuke ervaringen/tips voor Seoul of Zuid-Korea in het algemeen?
We gaan 'm Rocken
  zondag 14 april 2013 @ 21:44:14 #229
401242 NWstudenten
Gaan voor die uitdaging!
pi_125286028
Mensen op fok die in het buitenland (gaan) studeren praten daar hier over.


Niet spammen. Foei!

[ Bericht 41% gewijzigd door motorbloempje op 14-04-2013 22:33:08 ]
  maandag 15 april 2013 @ 08:54:43 #230
286575 Roces18
Chef de party
pi_125300371
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:28 schreef Woerd26 het volgende:
Ik ga naar Zuid-Korea, wens me succes! :P
Het zal allemaal wel loslopen. Iemand leuke ervaringen/tips voor Seoul of Zuid-Korea in het algemeen?
Ja!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_125389425
Iemand die weet hoe belangrijk een "letter of reccomendation" is bij een non-degree programma van een halfjaartje? Ben free mover, omdat exchange niet meer mogelijk is maar heb wel een soort van motivatiebrief opgesteld + Engelse versie van de cijferlijst + kopie ID etc.
pi_125394166
Helpt altijd.
pi_125437298
Net aanmeldformulieren + kopie ID en cijferlijst etc opgestuurd naar Vilnius University voor halfjaartje als free mover. Hopen dat ze niet zeuren over letter of reccomendation, aangezien ik die niet heb.
pi_125453336
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:05 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo geïrriteerd te reageren, 'k bedoel maar, je zal niet de eerste zijn die 200x is afgewezen op basis van een slechte brief oid (je cijfers uit je laatste antwoord gaven pas blijk dat je wel degelijk kans heb). En ik volg het journaal wel, alleen het is sterk branche afhankelijk. En was me niet bewust dat je in een moeilijke sector zit, sorry dat ik je tijd verneukt heb.
Geeft niet. Sorry van mijn reactie, was niet nodig.
Copthorne 2.0
pi_125543699
Heb gisteren gehoord dat ik voorwaardelijk ben toegelaten tot de LLM History and Philosophy of Law aan de UoEdinburgh. Volgens mij heel erg kleinschalig (als in 3 studenten, dit jaar), maar natuurlijk wel een uni die van oudsher (zeker op dit gebied) goed bekend staat. Heb een deadline om te reageren voor 17 mei; en stiekem hoop ik ook nog dat ik word toegelaten tot Legal and Political Theory aan UCL, alhoewel ik daar niet te veel op reken. Lastige keuzes, vooral omdat beide masters een 'comfortabele' carrière als advocaat vrijwel uitsluiten. Iemand ervaring met deze twee uni's?
pi_125557136
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 01:00 schreef Shroge het volgende:
Heb gisteren gehoord dat ik voorwaardelijk ben toegelaten tot de LLM History and Philosophy of Law aan de UoEdinburgh. Volgens mij heel erg kleinschalig (als in 3 studenten, dit jaar), maar natuurlijk wel een uni die van oudsher (zeker op dit gebied) goed bekend staat. Heb een deadline om te reageren voor 17 mei; en stiekem hoop ik ook nog dat ik word toegelaten tot Legal and Political Theory aan UCL, alhoewel ik daar niet te veel op reken. Lastige keuzes, vooral omdat beide masters een 'comfortabele' carrière als advocaat vrijwel uitsluiten. Iemand ervaring met deze twee uni's?
Ik weet niet hoe belangrijk de kosten meespelen, maar ik denk dat Edinburgh een stuk goedkoper is.
pi_125573005
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 15:50 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe belangrijk de kosten meespelen, maar ik denk dat Edinburgh een stuk goedkoper is.
Yep, dat is zeker waar. Edinburgh lijkt qua kosten vergelijkbaar met Amsterdam en is wellicht zelfs iets goedkoper, voor zover ik het tot nu toe kan beoordelen. Londen daarentegen...
  zondag 21 april 2013 @ 21:43:55 #238
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125574728
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 01:00 schreef Shroge het volgende:
Heb gisteren gehoord dat ik voorwaardelijk ben toegelaten tot de LLM History and Philosophy of Law aan de UoEdinburgh. Volgens mij heel erg kleinschalig (als in 3 studenten, dit jaar), maar natuurlijk wel een uni die van oudsher (zeker op dit gebied) goed bekend staat. Heb een deadline om te reageren voor 17 mei; en stiekem hoop ik ook nog dat ik word toegelaten tot Legal and Political Theory aan UCL, alhoewel ik daar niet te veel op reken. Lastige keuzes, vooral omdat beide masters een 'comfortabele' carrière als advocaat vrijwel uitsluiten. Iemand ervaring met deze twee uni's?
Beide erg goede universiteiten, al ken ik deze opleidingen niet. De steden zijn ook allebei erg leuk, al heeft Londen natuurlijk meer.

Ik zou het dus gewoon laten afhangen van de studie die je het meeste aanspreekt, want verder zit je sowieso wel goed. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125671621
Hallo allemaal,

Ik heb zelf ook stage gelopen in het buitenland in Barcelona.
Momenteel bezig met mn scriptie en daarvoor ben ik bezig met enquêtes.
De doelgroep is studenten die stage hebben gelopen in het buitenland, dus als jullie een minuutje tijd hebben zouden jullie dan mijn enquête in willen vullen :)

Link: http://www.thesistools.com/web/?id=340466

Groetjes
pi_125795041
Ik ga misschien deze zomer 2-3-4 maanden stage lopen in het buitenland,

moet na de zomer mijn bachelor thesis schrijven bij een bedrijf en dat wilde ik eigenlijk in het buitenland doen. Dat is een beetje veel gedoe dus heb ik besloten dat uit te stellen. Dus nu is er ruimte voor een zomerstage. (Niet Europees land)
Worry is a misuse of imagination
pi_125941702
Ik had wat open sollicitaties de deur uitgedaan met de vraag of ik stage kon lopen.

De eerste afwijzing is alweer binnen. Dit heeft ook geen zin. :'(
Copthorne 2.0
pi_126128333
Iemand die via ISEP is gaan studeren in het buitenland?
Duurt zo lang voordat ik hoor dat ik geselecteerd ben. :(
Ze zeiden dat het ongeveer 8 weken duurt voordat je iets hoort en het is nu al 10 weken geleden ofzo en heb nog niks terug gehad , zelfs m'n buitenlandcoördinator maakte zich zorgen. -O-
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 02:39:07 #243
255490 _Loki
Jahoi.
pi_126160001
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:40 schreef Copthorne het volgende:
Ik had wat open sollicitaties de deur uitgedaan met de vraag of ik stage kon lopen.

De eerste afwijzing is alweer binnen. Dit heeft ook geen zin. :'(
Joh, niet opgeven. Je komt er wel.
Ik heb uiteindelijk 20 afwijzingen gehad, 17 hebben nooit gereageerd, 3 hadden interesse waarvan 1 er ineens achter kwam dat patientencontact lastig werd en een andere kon ik geen visum voor krijgen door patientencontact. De andere zit ik nu. :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 06:54:35 #244
208890 June.
Seriously?
pi_126160450
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:40 schreef Copthorne het volgende:
Ik had wat open sollicitaties de deur uitgedaan met de vraag of ik stage kon lopen.

De eerste afwijzing is alweer binnen. Dit heeft ook geen zin. :'(
Ik heb verder geen tips, behalve dat je toch door moet gaan ondanks afwijzingen ;) Zo jammer dat notarieel recht geen stage biedt TIJDENS de opleiding, dat scheelt al zoveel. Vriendin van me heeft dat wel gedaan, en dus een half jaar uitgelopen, en kon daarna blijven. Ook in deze tijd.
Shine bright like a diamond.
pi_126219521
Vorig jaar augustus mijn HBO Bouwkunde diploma behaald en door de crisis nu zit ik eraan te denken om door te studeren om zo geen gat in mijn CV te krijgen en kennis te blijven opdoen in mijn vakgebied. Nu zit ik eraan te denken om in Antwerpen een opleiding te zoeken Bachelor of Master moet ik me nog even in verdiepen maar hebben mensen hier misschien ervaringen met studeren in Belgie en vooral Antwerpen?
pi_126289294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:32 schreef kurk_droog het volgende:
Vorig jaar augustus mijn HBO Bouwkunde diploma behaald en door de crisis nu zit ik eraan te denken om door te studeren om zo geen gat in mijn CV te krijgen en kennis te blijven opdoen in mijn vakgebied. Nu zit ik eraan te denken om in Antwerpen een opleiding te zoeken Bachelor of Master moet ik me nog even in verdiepen maar hebben mensen hier misschien ervaringen met studeren in Belgie en vooral Antwerpen?
Ik ben Belg en studeer vanaf volgend jaar in Antwerpen, dus ik kan waarschijnlijk de meeste van je vragen beantwoorden. Ik heb me dit jaar ook geïnformeerd om in NL (dus buitenland) te studeren dus daarover weet ik ook wel een en ander.
pi_126290291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:11 schreef hannelorevl het volgende:

[..]

Ik ben Belg en studeer vanaf volgend jaar in Antwerpen, dus ik kan waarschijnlijk de meeste van je vragen beantwoorden. Ik heb me dit jaar ook geïnformeerd om in NL (dus buitenland) te studeren dus daarover weet ik ook wel een en ander.
Het gaat mij eigenlijk vooral om het studentenleven daar en hoe men omgaat met Nederlanders denk ik aangezien het niveau vergelijkbaar zal zijn met NL maar de kosten qua leergeld veel lager.

Hoe en wat allemaal aansluit op mijn opleiding heb ik nog niet bekeken maar jouw ervaringen / hulp is zeker welkom :)
pi_126290465
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:35 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het gaat mij eigenlijk vooral om het studentenleven daar en hoe men omgaat met Nederlanders denk ik aangezien het niveau vergelijkbaar zal zijn met NL maar de kosten qua leergeld veel lager.

Hoe en wat allemaal aansluit op mijn opleiding heb ik nog niet bekeken.
Antwerpen is een van de grootste studentensteden, dus daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Het is ook gewoon een van de grootste steden in België, en er is elke dag wel iets te doen. In mijn huidige studie zitten ook een paar Nederlanders en die worden behandeld zoals een ander. Alleen wordt er misschien af en toe eens gelachen met jullie taaltje (de jus d'orange vs fruitsap en de cliché dingen). :D Er zijn ook ongelooflijk veel Nederlanders in Antwerpen, ik was er afgelopen week en ik hoorde rondom mij alleen maar Nederlanders, het leek alsof ik niet meer in België was :P

Het collegegeld is inderdaad veel lager, zo'n ¤500 euro en met een beurs is dat al maar ¤100, maar daar zitten je boeken niet bij (kan wel oplopen bij sommige studies). Al bij al is het nog altijd goedkoper als in NL natuurlijk. Het niveau is denk ik wel gelijk, al hoor ik veel NL'ers zeggen dat ze speciaal naar België komen omdat het goedkoper is, maar ook het niveau hier hoger ligt. Nu, dat is van horen zeggen, ik spreek me daar niet over uit.
pi_126293476
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:41 schreef hannelorevl het volgende:

[..]
Alleen wordt er misschien af en toe eens gelachen met jullie taaltje (de jus d'orange vs fruitsap en de cliché dingen). :D
Ik vind het heerlijk hoe jullie een balpen een Bic noemen :D
  vrijdag 10 mei 2013 @ 06:55:41 #250
208890 June.
Seriously?
pi_126294224
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 03:00 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk hoe jullie een balpen een Bic noemen :D
Of dat met lopen eigenlijk rennen wordt bedoeld haha.
Shine bright like a diamond.
pi_126294740
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 06:55 schreef June. het volgende:

[..]

Of dat met lopen eigenlijk rennen wordt bedoeld haha.
Poepen was ook altijd leuk op Belgische festivals. Waren altijd wel Nederlanders die riepen dat ze heel nodig moesten poepen, of iets in die trant.
En ja dat betekent dus wat anders in het Vlaams. :')
pi_126300296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:41 schreef hannelorevl het volgende:

[..]

Antwerpen is een van de grootste studentensteden, dus daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Het is ook gewoon een van de grootste steden in België, en er is elke dag wel iets te doen. In mijn huidige studie zitten ook een paar Nederlanders en die worden behandeld zoals een ander. Alleen wordt er misschien af en toe eens gelachen met jullie taaltje (de jus d'orange vs fruitsap en de cliché dingen). :D Er zijn ook ongelooflijk veel Nederlanders in Antwerpen, ik was er afgelopen week en ik hoorde rondom mij alleen maar Nederlanders, het leek alsof ik niet meer in België was :P

Het collegegeld is inderdaad veel lager, zo'n ¤500 euro en met een beurs is dat al maar ¤100, maar daar zitten je boeken niet bij (kan wel oplopen bij sommige studies). Al bij al is het nog altijd goedkoper als in NL natuurlijk. Het niveau is denk ik wel gelijk, al hoor ik veel NL'ers zeggen dat ze speciaal naar België komen omdat het goedkoper is, maar ook het niveau hier hoger ligt. Nu, dat is van horen zeggen, ik spreek me daar niet over uit.
Dat klinkt goed. Ik heb verder ook helemaal niks tegen Belgen maar je weet maar nooit hoe ze daar tegen Nederlanders opkijken... In Nederland zitten die boeken er ook niet bij dus misschien kom je in België met boeken in de buurt van het college geld van NL, is goed te doen dus.

Jammer dat ik laatst die opendagen heb gemist ( opende die envelop pas paar dagen terug :') ). Ik twijfel te veel dus moet me er echt goed in gaan verdiepen. Ik heb een HBO diploma hier dus ik daar in die richting ( architectuur? ) meteen aan een master kunnen beginnen, of ik neem een andere richting en begin een Bachelor..lastig. :'( ( en de financiën uiteraard ).

Maar jij hebt dus al een kamer ook daar? Zit je dan op de campus of in studentenflats ergens in de stad of gewoon een losse kamer ergens? Neem aan dat het voor je sociale contatcen het beste is om bij andere studenten te komen.


quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 03:00 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk hoe jullie een balpen een Bic noemen :D
O+

Eigenlijk alleen om dat soort dingen zou ik al naar Antwerpen moeten gaan :D

[ Bericht 31% gewijzigd door kurk_droog op 10-05-2013 12:58:22 ]
pi_126397816
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:26 schreef kurk_droog het volgende:

Dat klinkt goed. Ik heb verder ook helemaal niks tegen Belgen maar je weet maar nooit hoe ze daar tegen Nederlanders opkijken... In Nederland zitten die boeken er ook niet bij dus misschien kom je in België met boeken in de buurt van het college geld van NL, is goed te doen dus.

Jammer dat ik laatst die opendagen heb gemist ( opende die envelop pas paar dagen terug :') ). Ik twijfel te veel dus moet me er echt goed in gaan verdiepen. Ik heb een HBO diploma hier dus ik daar in die richting ( architectuur? ) meteen aan een master kunnen beginnen, of ik neem een andere richting en begin een Bachelor..lastig. :'( ( en de financiën uiteraard ).

Maar jij hebt dus al een kamer ook daar? Zit je dan op de campus of in studentenflats ergens in de stad of gewoon een losse kamer ergens? Neem aan dat het voor je sociale contatcen het beste is om bij andere studenten te komen.
Er komen heel veel Nederlanders in België studeren, dus we kijken er al niet meer van op. We zijn een vredelievend volkje hoor :P Ik denk zelfs dat je met inschrijvingsgeld + boeken nog veel minder betaalt dan in NL, ik dacht dat het daar ¤1700 was en daar kom je hier normaal écht niet aan.
De meeste universiteiten/hogescholen hebben eind juni of begin september ook nog infomomenten, maar dat hangt echt van unief/hs af. Ik heb al een kamer ja, niet op de campus zelf, maar van een particulier bedrijf, in een huis met 25 kamers met gemeenschappelijke keuken. Zo leer je inderdaad sneller mensen kennen. Er waren er nog vrij, ik wil je gerust even de link sturen.
pi_126399046
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:36 schreef Copthorne het volgende:
Ik ben afgestudeerd (Notarieel recht aan de uni van Leiden), maar door de economische crisis kom ik niet aan het werk. Een tweede studie volgen is door de nieuwe regels, waardoor ik het instellingscollegegeld zou moeten betalen, ook onmogelijk gemaakt.

Door mijn gebrek aan werkervaring kom ik niet aan de spreekwoordelijke bak. Ik dacht erover om misschien stage te gaan lopen. Ik heb een voorliefde voor de Spaanse taal en cultuur en ik heb al eens in Spanje gewoond om Spaans te leren. Nu vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn om in Spanje of een Spaanstalig land in Latijns-Amerika stage te gaan lopen. Ik heb via google wat bedrijven gevonden die wel bemiddelen (zoals Linguastage en Abroad Internships), maar dat zijn commerciële bedrijven die meteen een aanbetaling en een deposit willen voordat ze überhaupt iets voor je hebben gedaan. Via de uni wordt lastig aangezien ik al afgestudeerd ben en dus niet meer ingeschreven sta aan een onderwijsinstelling.

Ik vroeg me af of hier mensen zitten met dezelfde plannen of mensen die al eens stage hebben gelopen in het buitenland en die me meer informatie kunnen verschaffen over hoe je zoiets aanpakt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg!
Hola,

Ik heb wel een tip voor je :) .. Dit staat er op hun website (zal verder maar niet linken, dat mag denk ik niet). Enige nadeel is dat je wel 4 weken cursus moet boeken voordat je met je werk ervaring begint. Wil je meer weten, PM me maar, ik ken de mensen persoonlijk ! Helaas is het echter niet in je vakgebied, ik weet niet in hoeverre dit een probleem voor je is.

quote:
You will have the opportunity to learn or perfect your Spanish through an intensive Spanish course in the morning, and gain valuable experience and skills through an office internship in the afternoon. Ofcourse you can start your own desired project.

What can we offer the intern?

The school is currently busy with several projects. Examples of currently on-going projects are; The planning, promotion and implementation of Summer Camps in the south of Spain. The summer camp will include Spanish lessons, sport activities and trips in Andalucía.

The school is also starting up a language school in the North of Morocco, located in the city of Tanger. This is going to be an addition to the current language school in the south of Spain. For both schools there are many on-going projects regarding market research, creating products, promotions and the creation of new programs in which students can follow language lessons for a few weeks in Spain, followed by a few weeks in Morocco.

There is another company linked to the Spanish school, this company creates tailor made trips in Spain with the option of participating in many different sport activities. For all these projects the company is busy using social media to promote these different products as much as possible. They are working with: Facebook, Linkedin, Hyves, Google+, Twitter, and blogs are posted on the website. Students who are interested in Social media and Online Marketing are very welcome to assist them with these projects to optimize the reach of these channels.

Because of the many projects, they are looking for enthusiastic interns with different backgrounds, nationalities, levels and from different universities. Students with the following background/education would be beneficial; Marketing, Promotion, Social media, History, Leisure and event management, Tourism, Accounting, text writers/journalists, photographers, Sports education, ICT.

Examples of projects in which the student/intern can participate

• Marketing communication plan
• Conducting international market research
• Contribute to product promotion
• Various social media related projects
• Tourism and Sports related activities
• Create and/or set up new products
• Relevant text writing
• SEO activities
• ICT

What is the intern’s role?

The intern will be participating in one or several of the appointed projects, this depends on the background of the student and the task he/she has to accomplish for the internship. After a short interview or email correspondence the agreements about what projects the intern will be working can be decided on and finalized.

The school / workplace

The company is located at the boulevard with a view on the beach and the sea, the intern is free to use all utilities at the company, including internet, copy machines and the use of all databases and other things needed. The intern will be offered a working place in the office, but will also be asked from time to time to go out into the field, assisting with several activities, interviewing host families, taking pictures of the group activities and more.

Spanish courses

Since the company’s core business is the language school in Spain, the intern will be given the possibility to follow language lessons for free. No monetary reward for the work, but a great opportunity to learn a new language or improve it.

For the first month the intern will follow an intensive course Spanish. The intensive language course consists of 4 hours of class per day (160 euro a week for the first 4 weeks), after the classes the intern can work on his/her projects. After the first month the student will still have the possibility to continue with the Spanish lessons for free, as a reward for the work. The amount of hours then depend on the present group situation.

Groups

There is a maximum of 8 students per group, although that number may be exceeded in conversation classes. If there is no group at your level, you’ll receive one-to-one classes instead, or if the group is smaller than 4 persons, the classes will proceed with a reduced number of hours daily. This is to reflect the intensive nature of individual, or small group tuition. Your group may change in the course of your stay as students leave, new students arrive, or if you progress to a different level.

What do we expect

A motivated student available for a period of maximum 6 months with a sufficient level of English (both written as well as oral) who is open to learn a new language and culture and who is willing to invest in his or her own future. We like to welcome you soon !

Would this be of any interest of you ? We are very keen of receiving some more international students and/or motivated people. !!

pi_126410979
Nog bouwkunde studenten die een stage in het buitenland hebben gehad?
pi_126426289
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:18 schreef hannelorevl het volgende:

[..]

Er komen heel veel Nederlanders in België studeren, dus we kijken er al niet meer van op. We zijn een vredelievend volkje hoor :P Ik denk zelfs dat je met inschrijvingsgeld + boeken nog veel minder betaalt dan in NL, ik dacht dat het daar ¤1700 was en daar kom je hier normaal écht niet aan.
De meeste universiteiten/hogescholen hebben eind juni of begin september ook nog infomomenten, maar dat hangt echt van unief/hs af. Ik heb al een kamer ja, niet op de campus zelf, maar van een particulier bedrijf, in een huis met 25 kamers met gemeenschappelijke keuken. Zo leer je inderdaad sneller mensen kennen. Er waren er nog vrij, ik wil je gerust even de link sturen.
Heel vredelievend ja ;)
1700 is alleen het collegeld inderdaad waar de boeken hier dan nog bovenop komen dus Belgie is echt een stuk goedkoper terwijl het gewoon net zo goed of misschien beter staat dat je daar een studie hebt gevolgd. Ik ga die dagen maar even in de gaten houden.

Die link zou ik wel willen hebben ja, kan ik even kijken en informatie opdoen al ( ook als tegen die tijd daar geen kamers meer zijn ).
pi_126475016
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:11 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Heel vredelievend ja ;)
1700 is alleen het collegeld inderdaad waar de boeken hier dan nog bovenop komen dus Belgie is echt een stuk goedkoper terwijl het gewoon net zo goed of misschien beter staat dat je daar een studie hebt gevolgd. Ik ga die dagen maar even in de gaten houden.

Die link zou ik wel willen hebben ja, kan ik even kijken en informatie opdoen al ( ook als tegen die tijd daar geen kamers meer zijn ).
Of het echt beter staat, weet ik niet, maar toen ik dit jaar in Nijmegen was op de open dag vonden ze het raar dat een Belg naar NL kwam terwijl het onderwijs in België op bepaalde vlakken zoveel beter was. Volgens mij is het ongeveer wel gelijk, maar als het goedkoper kan ja, waarom niet. :D
pi_126486098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:49 schreef hannelorevl het volgende:

[..]

Of het echt beter staat, weet ik niet, maar toen ik dit jaar in Nijmegen was op de open dag vonden ze het raar dat een Belg naar NL kwam terwijl het onderwijs in België op bepaalde vlakken zoveel beter was. Volgens mij is het ongeveer wel gelijk, maar als het goedkoper kan ja, waarom niet. :D

Nja, het staat denk ik best goed dat je ook over de grenzen een studie hebt gevolgd ( en dan niet op bananeneilanden zoals curaçao ). Dat is wel mooi dat ze het gewoon erkennen dat het in Belgie dus beter is op bepaalde vlakken :P

Universiteit van Antwerpen zal me wel zat worden aangezien ik verschillende brochures los besteld had de afgelopen maanden en nu even in 1x 8x van die dingen aanvraag voor de verschillende opleidingen die in de Bouwkunde zitten ( architectuur, stedenbouwkundige, Bouwkunde, enz. ) en de algemene brochures voor op kamers en dergelijke, ik hoop dat ze het nog 1x op kunnen brengen om op te sturen ;) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 23% gewijzigd door kurk_droog op 14-05-2013 19:35:13 ]
pi_126490711
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:21 schreef ntm het volgende:
Iemand die via ISEP is gaan studeren in het buitenland?
Duurt zo lang voordat ik hoor dat ik geselecteerd ben. :(
Ze zeiden dat het ongeveer 8 weken duurt voordat je iets hoort en het is nu al 10 weken geleden ofzo en heb nog niks terug gehad , zelfs m'n buitenlandcoördinator maakte zich zorgen. -O-
Het duurt ook gewoon vrij lang, ze zeggen 8 weken, maar daar hoef je nooit vanuit te gaan, een vriendin van mij op dezelfde universiteit kreeg haar mail iets van 2 of 3 weken voor mij, ik was een van de laatste van mijn universiteit om wat te horen.

Je hebt je echt geen zorgen te maken, sommige universiteiten doen er gewoon lang over om te reageren.
pi_126523760
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:26 schreef Thom90 het volgende:

[..]

Het duurt ook gewoon vrij lang, ze zeggen 8 weken, maar daar hoef je nooit vanuit te gaan, een vriendin van mij op dezelfde universiteit kreeg haar mail iets van 2 of 3 weken voor mij, ik was een van de laatste van mijn universiteit om wat te horen.

Je hebt je echt geen zorgen te maken, sommige universiteiten doen er gewoon lang over om te reageren.
Ja, I know moet geduld hebben maar liefst wil ik het zsm weten natuurlijk. :P
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_126890268
Nou, ik ga alweer bijna terug naar Nederland. Ik ben hier inmiddels 10 maanden en over 1,5 maand zit ik in het vliegtuig terug naar huis.

Ik kijk er best tegenop. M’n studie is klaar, geen tijdsbesteding meer, werk zoeken, heel veel achterlaten hier en eigenlijk ook bepalen of ik terug wil voor langere tijd. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met terugkeer na een lange tijd buitenland? Het rotte is ook dat eigenlijk niemand in mijn omgeving zich voor kan stellen hoe het is, dus qua steun van familie en vrienden hoef ik ook niet veel te verwachten. Zij denken vooral dat ik alleen maar heel blij ben dat ik terug kan, maar dat is dus niet zo. :’)

Gelukkig heb ik hier een aantal goede vrienden uit de US en NZ, dus die weten wel waar ik het over heb. ;D
pi_126890282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:16 schreef _Loki het volgende:

Ik kijk er best tegenop. M’n studie is klaar, geen tijdsbesteding meer, werk zoeken, heel veel achterlaten hier en eigenlijk ook bepalen of ik terug wil voor langere tijd. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met terugkeer na een lange tijd buitenland? Het rotte is ook dat eigenlijk niemand in mijn omgeving zich voor kan stellen hoe het is, dus qua steun van familie en vrienden hoef ik ook niet veel te verwachten. Zij denken vooral dat ik alleen maar heel blij ben dat ik terug kan, maar dat is dus niet zo. :’)

Oh ja ik ken dit, toen ik terug kwam uit Canada had ik dat heel erg. En ik gok dat ik dat nu na China weer ga hebben. Wat voor mij heel erg hielp was (zeker voor de eerste weken) je favoriete snacks van daar mee nemen zodat je die nog kan eten :P En verder gewoon mijn eerst volgende reis daarheen plannen etc.

verder is er niet zo veel aan te doen het is gewoon niet zo heel erg leuk om terug naar NL te gaan als je het in het andere land zo naar je zin had...
pi_126891211
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:24 schreef Danter het volgende:

[..]

Oh ja ik ken dit, toen ik terug kwam uit Canada had ik dat heel erg. En ik gok dat ik dat nu na China weer ga hebben. Wat voor mij heel erg hielp was (zeker voor de eerste weken) je favoriete snacks van daar mee nemen zodat je die nog kan eten :P En verder gewoon mijn eerst volgende reis daarheen plannen etc.

verder is er niet zo veel aan te doen het is gewoon niet zo heel erg leuk om terug naar NL te gaan als je het in het andere land zo naar je zin had...
Ha, en of ik belachelijk veel timtams op ga sturen naar huis! :)
pi_126891714
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:16 schreef _Loki het volgende:
Nou, ik ga alweer bijna terug naar Nederland. Ik ben hier inmiddels 10 maanden en over 1,5 maand zit ik in het vliegtuig terug naar huis.

Ik kijk er best tegenop. M’n studie is klaar, geen tijdsbesteding meer, werk zoeken, heel veel achterlaten hier en eigenlijk ook bepalen of ik terug wil voor langere tijd. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met terugkeer na een lange tijd buitenland? Het rotte is ook dat eigenlijk niemand in mijn omgeving zich voor kan stellen hoe het is, dus qua steun van familie en vrienden hoef ik ook niet veel te verwachten. Zij denken vooral dat ik alleen maar heel blij ben dat ik terug kan, maar dat is dus niet zo. :’)

Gelukkig heb ik hier een aantal goede vrienden uit de US en NZ, dus die weten wel waar ik het over heb. ;D
Ik heb hier straks 'maar' 6 maanden gezeten en ik ga ongeveer gelijk met jou terug maar heb juist beetje het tegenovergestelde. Heb het hier ontzettend naar mijn zin, veel vrienden, feestjes, contacten, sport, leuke stage en veel van Australië gezien maar ben de weken aan het aftellen totdat ik weer terug mag naar Nederland om weer dingen te doen met mijn beste vrienden.

Misschien was het niet zo handig om in de whatsapp groepen te blijven zitten met je vrienden. Wel heel makkelijk om contact te houden maar je ziet wel constant welke geniale dagen en avonden je mist, vooral in april en mei zijn er te veel leuke dingen in Nederland. :P

Heel raar is dat dubbele gevoel, het in het buitenland heel leuk hebben maar toch ook graag terug willen.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_126893741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:24 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ha, en of ik belachelijk veel timtams op ga sturen naar huis! :)
timtams heb ik in Nederland wel eens bij de xenos zien liggen! Wat een van mijn Australische vrienden in Canada deed was door een timtam warme chocolademelk drinken, geniaal!

Ik heb dan maar vier maanden in Canada gezeten, maar ik had vooral gemengde gevoelens bij het naar huis gaan. Aan de ene kant vond ik het heerlijk om naar huis te gaan (ik kwam ook de dag voor kerst terug, speelt mss ook mee), maar aan de andere kant was mijn avontuur en grote zelfstandigheid ineens klaar... Ik zat heel snel weer in mijn oude ritme en dat was jammer.
pi_126902234
Haha, timtam slam! :) Yup, denk dat ook de zelfstandigheid heel raar gaat worden. Ik 'moet' ook bij m'n ouders gaan wonen als ik terug ben, wordt heel raar.

En Max (hehe.), yea ik denk dat dat scheelt bij mij, ik heb zeker nog contact met hele goede vrienden in NL en we hebben ook heel veel leuke dingen op de planning staan maar heel intensief contact hebben ik niet met ze. Tot een paar maanden geleden was ik ook wel een beetje aan het aftellen maar nu ben ik echt gesettled, dus dat doe ik nu ook niet meer.
He, raar gevoel dit.
pi_127004635
Als ik goedkeuring krijg ga ik vanaf september 5 maanden stage lopen in china :D
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_127014531
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:09 schreef _Loki het volgende:
Haha, timtam slam! :) Yup, denk dat ook de zelfstandigheid heel raar gaat worden. Ik 'moet' ook bij m'n ouders gaan wonen als ik terug ben, wordt heel raar.

En Max (hehe.), yea ik denk dat dat scheelt bij mij, ik heb zeker nog contact met hele goede vrienden in NL en we hebben ook heel veel leuke dingen op de planning staan maar heel intensief contact hebben ik niet met ze. Tot een paar maanden geleden was ik ook wel een beetje aan het aftellen maar nu ben ik echt gesettled, dus dat doe ik nu ook niet meer.
He, raar gevoel dit.
Yes, zelfde gevoel hier, zit hier dan ook maar ongeveer 6 maanden, maar ik heb nu ook al tegenzin om naar huis te gaan...
Ik had hier makkelijk een jaar kunnen zitten, of hier gewoon blijven haha. Ik moet zeggen dat ik nou ook niet zoveel contact had met vrienden van thuis, zo nu en dan is op Facebook of Whatsapp, maar niet echt regelmatig.

Argh, we gaan het zien, 10 juni ben ik weer thuis.
pi_127021067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nja, het staat denk ik best goed dat je ook over de grenzen een studie hebt gevolgd ( en dan niet op bananeneilanden zoals curaçao ). Dat is wel mooi dat ze het gewoon erkennen dat het in Belgie dus beter is op bepaalde vlakken :P

Universiteit van Antwerpen zal me wel zat worden aangezien ik verschillende brochures los besteld had de afgelopen maanden en nu even in 1x 8x van die dingen aanvraag voor de verschillende opleidingen die in de Bouwkunde zitten ( architectuur, stedenbouwkundige, Bouwkunde, enz. ) en de algemene brochures voor op kamers en dergelijke, ik hoop dat ze het nog 1x op kunnen brengen om op te sturen ;) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook naar Antwerpen
pi_127022033
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:16 schreef _Loki het volgende:
Nou, ik ga alweer bijna terug naar Nederland. Ik ben hier inmiddels 10 maanden en over 1,5 maand zit ik in het vliegtuig terug naar huis.

Ik kijk er best tegenop. M’n studie is klaar, geen tijdsbesteding meer, werk zoeken, heel veel achterlaten hier en eigenlijk ook bepalen of ik terug wil voor langere tijd. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met terugkeer na een lange tijd buitenland? Het rotte is ook dat eigenlijk niemand in mijn omgeving zich voor kan stellen hoe het is, dus qua steun van familie en vrienden hoef ik ook niet veel te verwachten. Zij denken vooral dat ik alleen maar heel blij ben dat ik terug kan, maar dat is dus niet zo. :’)

Gelukkig heb ik hier een aantal goede vrienden uit de US en NZ, dus die weten wel waar ik het over heb. ;D
Hoe heb je je huis geregeld? Ik wil volgend jaar naar AU/NZ en las dat Stagehuis zelf appartementen heeft waar je zo in kan. Dat scheelt wel veel geregel en onzekerheid meteen, iemand ervaring mee?
  zondag 26 mei 2013 @ 16:09:37 #271
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_127026951
Ook hier gemengde gevoelens, sinds september de tijd van mijn leven gehad in Wales. Mensen ontmoet en banden gesmeed die ik nooit ga vergeten. In de tussentijd 2x thuisgeweest voor een korte "vakantie" (lees werken) omdat iedereen hier vertrok voor die tijden.

Door een fout van de school zit ik hier echter nog 1.5 maand terwijl de gehele campus langzaam maar zeer zeker leegloopt. Erg demotiverend en depressing.. Het valt toch zwaar om afscheid te nemen als je ruim 8 maanden met mensen samen woont, chilled en leeft.

Ik heb er zeker overnagedacht hier te blijven en te werken aangezien vele volgend jaar gewoon terugkomen maar heb dit niet doorgezet omdat het dan toch "anders" zal voelen.

Terugkeren is zwaar onderschat denk ik zo!
Aigh aigh Captain!
pi_127053215
Zoals het er nu naar uit ziet zal ik na vier jaar studie in de VS eind augustus weer in Nederland zijn voor onbepaalde tijd. Hoewel ik voor een jaar mag werken hier in de VS en ik voor de komende twee maanden ook werk heb, ziet het er met de huidige banenmarkt slecht uit om daadwerkelijk voor een jaar werk te vinden. Aan de ene kant is het wel fijn om weer wat langer in Nederland te zijn dan twee maanden, maar aan de andere kant doet ook het idee dat ik hier een thuis achterlaat veel pijn.

Bovendien heb ik zo ontzettend veel troep verzameld in de afgelopen vier jaar dat ik geen flauw idee heb hoe ik dit terug naar Nederland ga krijgen. Ook het idee om weer voor langere tijd bij mijn ouders in te trekken is ook niet erg aantrekkelijk. En dan nog het feit dat ik geen werk en geen directe plannen heb. Vooral die onzekerheid is nekkend.
pi_127054739
Terugkeer wordt absoluut onderschat. Ik had er totaal niet over nagedacht dat het zo vreemd zou zijn. Ik dacht meer van, ach, als het leuk is dan blijf ik toch lekker. Maar zo makkelijk is dat ook niet.

Wat Greci zegt, heb ik ook wel. Ik moet een volle doos terugsturen met zooi. En dan zal ik bij m’n ouders moeten wonen, in ieder geval voor de eerste periode. Lijkt me erg raar, na een jaar nul familie om je heen te hebben ineens 24/7 ouders bij je.

En Deeltjesversneller, zie dm ;D
pi_127085928
Ik ging ook terug naar mijn ouders. Het schijnt dat ik de eerste tijd thuis niet de meest makkelijke persoon was om mee samen te wonen :P Ik was zo gewend aan mn vrijheden en om met niets en niemand rekening te houden, en dan zit je opeens weer bij je ouders!
pi_127108668
Haha ja god dat wordt echt wat :')
Gelukkig hebben ze al voorgesteld om van de extra slaapkamer naast mijn eigen slaapkamer een woonkamer/keuken te maken zodat ik m'n eigen mini-appartementje heb. Niet ideaal, maar handig voor het geval dat.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 juni 2013 @ 17:29:28 #276
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_127830142
Afgelopen week bericht gehad van de buitenlandse onderzoeksgroep dat ik 6 maanden onderzoek mag komen doen in Zwitserland :D. Dus nu druk bezig met beursen opzoeken en aanvragen, Zwitserland is dúúr :+.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:12:52 #277
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_127953293
Over een maand klaar met mijn Msc International business in Wales.

Oorspronkelijk hier aan begonnen om wat extra ervaring op te doen en de slechte banenmarkt te ontlopen. Nu is er eigenlijk niks veranderd in NL (eerder verslechtert) en word ik aangeraden om nog "weg" te blijven.

Iemand ervaring met Msc certficitates? Ik wil niet een heel jaar investeren, voel mij te oud worden! Ook wil ik niet te theoretisch worden.
Aigh aigh Captain!
pi_127953347
Zijn er in je veld geen PhD-plekken te vinden die meer vanuit de praktijk komen en dus gefinancierd worden door een bedrijf met specifieke (praktijk)doelstellingen?
Ja doei.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:42:12 #279
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_127954514
PHD plekken zijn er zeker wel, veelal voor een (veel) langere tijds duur als ik wenselijk vind (jaren!). Ook zie ik mijzelf niet als een prototype PHD student. Ik heb enkele Courses gezien waar, als je na semester 1 stopt, je een pg certificate krijgt. Weet niet hoe zoiets in NL wordt gezien?
Aigh aigh Captain!
pi_127983937
Vanaf 1 augustus ga ik 8 maanden naar shanghai voor stage ( *O* ) maar is het nog mogelijk dat ik een aanvullende beurs krijg ivm buitenland?
pi_127990412
Aankomende zomer ga ik een maandje werken in Bangalore, India. Zin in!! Niet helemaal voor mijn studie (geneeskunde) maar het is wel leuk. Ga lesgeven, meelopen met een arts, werken op een weeshuis voor kinderen wiens ouders gestorven zijn aan aids en kijken bij rijsttransporten naar sloppenwijken.
  FOK!fotograaf woensdag 19 juni 2013 @ 15:36:34 #282
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_127990622
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:53 schreef andreas612 het volgende:
Vanaf 1 augustus ga ik 8 maanden naar shanghai voor stage ( *O* ) maar is het nog mogelijk dat ik een aanvullende beurs krijg ivm buitenland?
Als onderdeel van je huidige stufi geloof ik niet, die aanvullende beurs is gebonden aan het inkomen van je ouders. Je kunt wel extra beurzen aanvragen, zoals volgens mij de Socrates beurs (was geloof ik de niet-EU versie van Erasmus). http://www.nuffic.nl/studiebeurzen/beursopener
pi_127993799
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:36 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Als onderdeel van je huidige stufi geloof ik niet, die aanvullende beurs is gebonden aan het inkomen van je ouders. Je kunt wel extra beurzen aanvragen, zoals volgens mij de Socrates beurs (was geloof ik de niet-EU versie van Erasmus). http://www.nuffic.nl/studiebeurzen/beursopener
Maar wel OV beurs toch? 98 eu als ik 't niet verkeerd heb..
pi_127995594
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:55 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Maar wel OV beurs toch? 98 eu als ik 't niet verkeerd heb..
Klopt. Wel op tijd je ov stop zetten dan ;)
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:55:08 #285
208890 June.
Seriously?
pi_127995858
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:53 schreef andreas612 het volgende:
Vanaf 1 augustus ga ik 8 maanden naar shanghai voor stage ( *O* ) maar is het nog mogelijk dat ik een aanvullende beurs krijg ivm buitenland?
Vanalles is mogelijk, maar het moet wel op tijd en je moet echt alles zelf regelen :P . Soms heeft de universiteit ook nog wel een fonds oid, maar mijn ervaring is dat ze er niet zelf mee op de proppen komen.
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf woensdag 19 juni 2013 @ 22:15:24 #286
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_128009026
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:55 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Maar wel OV beurs toch? 98 eu als ik 't niet verkeerd heb..
Als je recht op OV hebt wel ja. Rest van de beurzen wordt trouwens lastig, je moet meestal 3 maanden voor vertrek een aanvraag doen (en dat is voor jou een anderhalve maand geleden).
pi_128021582
stomme kutregeltjes ook altijd hier
  donderdag 20 juni 2013 @ 08:56:39 #288
208890 June.
Seriously?
pi_128023007
quote:
13s.gif Op donderdag 20 juni 2013 03:41 schreef andreas612 het volgende:
stomme kutregeltjes ook altijd hier
Ik snap wel dat ze een termijn handhaven. Ze willen toch een beetje weten aan wie en wat ze hun geld geven en hebben tijd nodig om je projectvoorstel door te nemen en te lezen.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:35:27 #289
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128573937
Is er toevallig iemand hier die ervaring heeft met een Master Thesis of een Master Project in de VS? Ik heb nu een enigszins positief antwoord gekregen van iemand uit New York (Columbia University) dat het wellicht mogelijk is om daar mijn Master Thesis te doen. Ik vroeg me af, moet ik daar dan ook tuition fee betalen? Het lijkt mij haast niet, zeker omdat in principe het enige dat ik doe, is mijn data daar verzamelen in het laboratorium.

Maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee? :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_129206845
Na het afstuderen afgelopen donderdag is het zeker: vanaf 2 september 1 semester naar Vilnius University :)
pi_129689527
Zijn er hier toevallig mensen die een studie in Australie volgen?

Zoja, is dit enigszins betaalbaar? Ik zou dit ook heel graag willen doen, maar heb helaas geen gigantische zak met geld staan ;(
pi_130384352
Hier wat tips voor een succesvolle stage. Ik heb zelf een rotervaring met stage... en dat wil ik nooit meer en dat wens ik niemand toe. Vandaar wat tips!

http://lindatenveen.plazilla.com/tips-voor-een-succesvolle-stage
pi_130460862
Schopje weer eens! Trouwens! Want er gaan veel mensen op pad in september! :)
Ja doei.
pi_130461045
Is er hier iemand die een beurs heeft gekregen om te studeren in Duitsland? Wil zelf namelijk naar Berlijn volgend jaar.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_130461099
Wil je een semester of een jaar? En wat studeer je? :)
Ja doei.
pi_130461263
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef motorbloempje het volgende:
Wil je een semester of een jaar? En wat studeer je? :)
Ik studeer Duitse Taal en Cultuur, ik zou graag een jaar gaan, maar de enige optie is een semester.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_130461353
Zijn er vanuit de opleiding geen specifieke banden of beurzen? Ik deed Engels en ben via een beurs speciaal voor studenten Engels vanuit Nederlandse universiteiten naar een universiteit in Engeland gegaan, en Schotland en Noord-Ierland en Wales waren ook een optie :Y
Ja doei.
pi_130462717
Weet iemand wat over de mogelijkheden om een internship te regelen in Engeland of Duitsland bij een financiële instelling, na een afgeronde master wiskunde met ervaring in C++/Matlab en "aantoonbare affiniteit" met finance?

Na een hoop gegoogle vind ik eigenlijk alleen vacatures voor vaste banen, waar je altijd jaren ervaring moet hebben in de business, óf vacatures voor stageplekken tijdens het afronden van je bsc/msc.
pi_130465075
Op 2 september begin ik met een 6-maand durende studie in Hannover.
Het doel is om met vloeiend Duits terug te keren naar Nederland na dat half jaar.
pi_130469052
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 00:04 schreef alf89 het volgende:
Op 2 september begin ik met een 6-maand durende studie in Hannover.
Het doel is om met vloeiend Duits terug te keren naar Nederland na dat half jaar.
interessant! Wat voor opleiding ga je doen?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_130469328
Vol!! :P
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')