abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121221900
Soms ontkom je er niet aan. Je gaat verhuizen, op vakantie, of je moet een auto op een trailer vervoeren. En dan heb je opeens een aanhanger achter je auto. Hoe is het dan gesteld met je skills? Deel hier je ervaringen, tips en trucs.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_121221947
Gewoon rijden, en bij achteruit rijden zorge dat je maar heel kleine stuurbewegingen maakt.
Bijna de helft van de km die ik maak zijn met aanhanger denk ik
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_121222244
Ik heb alleen maar B en mag maar beperkt met aanhanger rijden maar in het verleden is al gebleken dat ik de skills meer heb dan een ouwe vandaag die er nog gratis E achter B bij kreeg...

Let ook maar eens op huisvrouwen van 50 die met paardentrailer rijden... gewoon omdat het mag... :')
  zondag 6 januari 2013 @ 11:21:00 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121222269
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:02 schreef Ridocar het volgende:
Hoe is het dan gesteld met je skills?
Niet best. Vooruit gaat prima, maar zodra het achteruit moet koppel ik 'm net zo lief af :').
Maar goed, ik rij ook bijna nooit met zo'n ding. In 12,5 jaar rijbewijs misschien drie keer. Een dagje oefenen zou wellicht wonderen doen, maar ik heb zelf geen aanhanger in bezit.
Wat me dan wel weer prima afgaat is het moeten "missen" van de binnenspiegel, dankzij vele kilometers ervaring met gesloten bestelwagens.

Eerste ervaring met aanhanger was dan wel weer grappig, op weg naar Tsjechië met de sleurhut voor een midweekje vakantie zei m'n pa opeens "ik ben moe, rij jij maar een eindje." Natuurlijk net op een plek waar even later werkzaamheden plaatsvonden met versmalde rijstroken, slingerbochten en dergelijke ellende.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_121222455
Zolang ik niet achteruit ga, gaat het prima :D
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_121222533
Hoe kan achteruit nou "moeilijk" zijn, gewoon 1-2x doen, lukt het dan nog niet?
Dan ontbreekt er een hoop aan je inzicht en logisch denken.
pi_121222608
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:35 schreef Pap89 het volgende:
Hoe kan achteruit nou "moeilijk" zijn, gewoon 1-2x doen, lukt het dan nog niet?
Dan ontbreekt er een hoop aan je inzicht en logisch denken.
Je moet de andere kant op sturen dan waar je heen wil toch? Bovendien ook hele kleine stuurbewegingen maken. Best lastig vind ik, krijg je niet onder de knie als je 1 keer per jaar of nog minder met een aanhanger rijdt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_121222722
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:35 schreef Pap89 het volgende:
Hoe kan achteruit nou "moeilijk" zijn, gewoon 1-2x doen, lukt het dan nog niet?
Dan ontbreekt er een hoop aan je inzicht en logisch denken.
Tja, niet iedereen is geboren met het stuur in de handen. Ik heb het ook moeten leren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:49:22 #9
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121222778
Ja, dat dus. Het zal best te doen zijn, maar als je eens in de vier jaar zo'n ding huurt om wat troep af te voeren schiet het niet zo op :+.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_121222821
Op de camping veel met skelter en kar gereden en ook veel achteruit gereden dus toen ik eenmaal een aanhangwagen achter de auto had ging het bijna vanzelf :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:58:10 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121222958
Zelfs vooruit rijden is voor sommige mensen nog wel een uitdaging met een aanhanger hoor. Die 'vergeten' even dat ze toch echt langer nodig hebben om een kruispunt over te steken. Of dan rij je op de snelweg met 120 en word je ingehaald door een caravan.

Met achteruit rijden heb ik ook nooit zo'n moeite, ik kan dat alleen echt niet op mijn spiegels. Kijk altijd gewoon achterom.

Vooruit denken is nog wel eens een issue. Ik ben al twee keer een boerenerf met een oprit van 200 meter opgereden om er daar achter te komen dat je geen plek hebt om te draaien :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121223691
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:58 schreef Janneke141 het volgende:
Zelfs vooruit rijden is voor sommige mensen nog wel een uitdaging met een aanhanger hoor. Die 'vergeten' even dat ze toch echt langer nodig hebben om een kruispunt over te steken. Of dan rij je op de snelweg met 120 en word je ingehaald door een caravan.
Herkenbaar, ik zie ze ook altijd voorbij vliegen. Vooral caravans met de zomer. Alleen vergeten ze dat die kleine bandjes niet berekend zijn op dergelijke snelheden. Dan is het wachten op een klapbandje.
quote:
Met achteruit rijden heb ik ook nooit zo'n moeite, ik kan dat alleen echt niet op mijn spiegels. Kijk altijd gewoon achterom.
Tip als je recht achteruit moet. kijk in de spiegels hoeveel aanhanger je ziet en stuur daar waar je steeds meer aanhanger ziet, dus waar deze naartoe neigt. Zie je bijvoorbeeld je aanhanger meer in de linkerspiegel dan moet je ook je stuur naar links draaien.Zie je 'm meer in de rechterspiegel, stuur dan naar rechts. Kwart slagje hooguit.
quote:
Vooruit denken is nog wel eens een issue. Ik ben al twee keer een boerenerf met een oprit van 200 meter opgereden om er daar achter te komen dat je geen plek hebt om te draaien :')
Mooie gelegenheid om te oefenen, toch? :P
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:52:27 #13
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_121224658
Zolang ik niet achteruit hoef te rijden gaat het me prima af met een aanhangwagen.

Ik moet meer oefenen met zo'n ding. Ik heb er nog maar twee keer mee gereden, en zat soms te stoeien welke kant ie dan uit moest. maar gelukkig ben ik niet de enigste :+
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2013 @ 13:00:47 #14
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121224986
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:58 schreef Janneke141 het volgende:
Met achteruit rijden heb ik ook nooit zo'n moeite, ik kan dat alleen echt niet op mijn spiegels. Kijk altijd gewoon achterom.
Vind ik knap, achteruit kijken bij een aanhanger, je kan er toch niet doorheen kijken? :P

Ik heb zelf de afgelopen weken heel veel met kleine aanhangertjes achter een groot voertuig gereden, waar die dus echt achter verdwijnt en dan merk ik dat ik, zeker met indraaien, liever over links draai dan over rechts, puur en alleen omdat ik dan mijn kop uit het raam kan steken. Verder ben ik in die paar weken een stuk makkelijker geworden. Als ik dwars over de weg sta omdat ik een keer moet steken, rijd ik rustig naar binnen in plaats van dat ik haast ga maken. Men wacht maar 10 seconde langer. Verder trek ik hem als ie te scheef gaat gewoon even recht en ga dan weer door naar achter, is een stuk makkelijker.

quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:26 schreef Ridocar het volgende:
Herkenbaar, ik zie ze ook altijd voorbij vliegen. Vooral caravans met de zomer. Alleen vergeten ze dat die kleine bandjes niet berekend zijn op dergelijke snelheden. Dan is het wachten op een klapbandje.
Reed laatst met een aanhanger achter een paar treuzels, was ik het zat reed ik op gegeven moment ook links iets van 140... :P Kort stukje maar, dat ding is zo ongebalanceerd als de pest (aggregaat wagen enkel-assig) dus gaat lekker stuiteren bij de kleinste hobbel. Mijn vader reed altijd (en wellicht rijdt ie nog steeds) ook altijd wel door met de caravan. Ding was zwaarder uitgevoerd dan nodig (schokbrekers/vering, stabilisator, banden voor 2 ton bij iets dat max. 1400 mag wegen) en ik weet nog dat wij op gegeven moment op rijstrook 1 in Frankrijk, heuveltje op, terwijl op 2 en 3 vrachtwagens reden die flink in snelheid terug deden, door aan het klimmen waren met 125 a 130. Nu scheelt het dat wij nog nooit een slingerende/stuiterende caravan hebben gehad (althans, waar ik bij ben geweest). Aannemelijk door het beladen: Voor te zwaar, gaat er voor wat af naar de as of naar de auto, maar we gaan niet meer stapelen achter, verder staat alles van gewicht laag (voordeel van keukenblok+toiletblok op de as hebben).
Ach, ik kon als kind altijd wel lachen, ik kon met mijn pa samen een caravan helemaal op zijn plaats zetten (mits ruimte) met de auto eraan. Alhoewel ik vaak botste (en nog steeds wel bots) met mijn pa, qua karakter, ging dat altijd prima. Zelfde gold voor aankoppelen. Ik wist der halve ook als 14 en 15 jarige al prima waar je op moest letten bij het aankoppelen van een aanhanger danwel caravan. Stond ik dan zo nu en dan op een camping bij mensen die weer eens laat waren (mover eronder, maar niet kijken naar regengoten e.d., dus 1 as vast, auto ervoor, maar half erop, ik meldde dat, was gek, gas geven en plof, schoot toch los... :') Of zeggen dat mensen ergens niet door passen, mensen toch proberen, halverwege een draai stoppen en weer, met de Hollandse moeilijkheid, weer terug moeten. Hilarisch. _O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_121225542
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik zie ze ook altijd voorbij vliegen. Vooral caravans met de zomer. Alleen vergeten ze dat die kleine bandjes niet berekend zijn op dergelijke snelheden. Dan is het wachten op een klapbandje.
Mijn caravan heeft denk ik betere banden dan mijn auto :)
Het probleem is niet zozeer kans op een klapband, dat risico heeft meer met uitdroging te maken dan met snelheid, als wel het slingeren. Als een aanhanger eenmaal gaat slingeren en je rijdt 120 dan zijn de meeste mensen de sigaar.
pi_121225698
Ontopic overigens:
Nergens last van, heb al jaren E achter B en rijd al sinds ik mijn rijbewijs heb regelmatig met de caravan en ook regelmatig met aanhangers. Achteruit is altijd weer even wennen, maar heb nog nooit hoeven afkoppelen gelukkig :)

Op de camping prak ik de caravan met de auto praktisch altijd op zijn plek, alhoewel je wel eens plekken hebt waar het echt schier onmogelijk is en dus niet lukt. Ik heb voor het aankoppelen ook geen hulp nodig over het algemeen, ik krijg de trekhaak in 99 van de 100 gevallen op een paar centimeter van de koppeling.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:22:18 #17
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121225733
Als je achteruit rijdt gewoon rustig corrigeren dan is het een eitje om recht te rijden, en gewoon de andere kant op sturen bij het draaien en zo.

Doe het 3 keer op een parkeerplaats en je kan het. Zou het alleen niet oefenen in een drukke straat of zo.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121226332
let ook op kogeldruk, bij een beetje auto moet die rond 75 kilo zijn, dus je moet hem nog net kunnen tillen als hij op de kogel ligt. te zwaar dan stuurt je auto te licht, je trekhaak raakt de grond bij een drempel oid, en bij een te lichte kogeldruk zwabbert je aanhanger alle kanten uit.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_121232438
overigens snap ik niet waarom mensen een piepklein aanhangertje moeten hebben, zo'n ding zie je gewoon niet in je spiegels. Wmb kun je beter een grotere aanhanger hebben. Dan kun je er fatsoenlijk langs kijken, en die dingen scharen minder snel.
Opleggers zijn in dat opzicht heel makkelijk. Al staat 'ie haaks op de trekker, dan kun je 'm nog recht krijgen, achteruitrijdend. Dat komt door de enorme afstand tussen koppelschotel en as(sen).Het enige nadeel is het kopschot. Bij het maken van een bocht ben je het zicht volledig kwijt in je spiegels.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2013 @ 18:16:07 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121234004
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:42 schreef Ridocar het volgende:
overigens snap ik niet waarom mensen een piepklein aanhangertje moeten hebben, zo'n ding zie je gewoon niet in je spiegels. Wmb kun je beter een grotere aanhanger hebben. Dan kun je er fatsoenlijk langs kijken, en die dingen scharen minder snel.
Opleggers zijn in dat opzicht heel makkelijk. Al staat 'ie haaks op de trekker, dan kun je 'm nog recht krijgen, achteruitrijdend. Dat komt door de enorme afstand tussen koppelschotel en as(sen).Het enige nadeel is het kopschot. Bij het maken van een bocht ben je het zicht volledig kwijt in je spiegels.
Dat riep mijn pa jaren geleden al en dat snap ik eindelijk: Een klein bagagewagentje met korte dissel rijdt veel kuttiger achteruit dan een tandemasser en daarom zou het raar zijn dat je met B wel met zo'n klein kutding mag rijden, maar niet met een lang en vaak zwaarder geval.
Wat bij een vrachtwagen natuurlijk nog meespeelt is dat het draaipunt zich op de trekker bevindt, tussen de assen en niet, zoals bij een auto, erachter, waardoor je dat uitzwenken al niet hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_121244433
Het niet kunnen achteruitrijden zit echt tussen de oren bij mensen.

Je moet niet na gaan denken welke kant je op moet sturen ... gewoon de kant waar je de aanhanger ''teveel'' ziet in je spiegels naartoe sturen. Als je daar op let kun je honderden meters recht achteruit rijden.

Bij bochtjes is het ook simpel ... zorgen dat de afstand van de as(sen) van de aanhanger tot de stoeprand gelijk blijft. Moeilijker is 't niet.
Dag iedereen.
pi_121245813
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mijn caravan heeft denk ik betere banden dan mijn auto :)
Het probleem is niet zozeer kans op een klapband, dat risico heeft meer met uitdroging te maken dan met snelheid, als wel het slingeren. Als een aanhanger eenmaal gaat slingeren en je rijdt 120 dan zijn de meeste mensen de sigaar.
Nee, zonder gein. Die kleine bandjes zoals die onder een vouwwagentje zijn niet berekend op snelheden van 130, wat in Frankrijk gewoon mag. Je hebt in dat formaat wel speciale hogesnelheidsbanden, maar je moet er specifiek om vragen bij je bandenboer.

En misschien een open deur, maar in NL mag je al een tijdje 90 met een aanhanger.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_121246594
Geen probleem, ook achteuitrijden niet.
Heb je trouwens aanhangers voor auto's met 2 draaipunten?
Dus op de kogel en op de voorste wielen?

Dat vind ik wel een uitdaging om achteruit mee te rijden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_121247844
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:46 schreef junkiexp het volgende:
Geen probleem, ook achteuitrijden niet.
Heb je trouwens aanhangers voor auto's met 2 draaipunten?
Dus op de kogel en op de voorste wielen?

Dat vind ik wel een uitdaging om achteruit mee te rijden.
Een schamelwagen. Dan moet je eerst de stuuras de juiste richting op sturen en dan de rest mee laten komen. je moet dan de hoeken van auto en aanhanger bij elkaar houden, dus de stuurhoek van de aanhanger en de trekhaak gelijk houden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_121248424
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:46 schreef junkiexp het volgende:
Geen probleem, ook achteuitrijden niet.
Heb je trouwens aanhangers voor auto's met 2 draaipunten?
Dus op de kogel en op de voorste wielen?

Dat vind ik wel een uitdaging om achteruit mee te rijden.
ja zeker die zijn er

of als semie dieplader
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_121249681
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:42 schreef Ridocar het volgende:
overigens snap ik niet waarom mensen een piepklein aanhangertje moeten hebben, zo'n ding zie je gewoon niet in je spiegels. Wmb kun je beter een grotere aanhanger hebben. Dan kun je er fatsoenlijk langs kijken, en die dingen scharen minder snel.
Opleggers zijn in dat opzicht heel makkelijk. Al staat 'ie haaks op de trekker, dan kun je 'm nog recht krijgen, achteruitrijdend. Dat komt door de enorme afstand tussen koppelschotel en as(sen).Het enige nadeel is het kopschot. Bij het maken van een bocht ben je het zicht volledig kwijt in je spiegels.
Omdat die dingen goedkoper zijn en omdat je die makkelijker kwijt kan ergens. Liever wat meer moeite met rijden dan een groot ding dat je een paar keer per jaar gebruikt maar ondertussen nergens kwijt kan.
pi_121249692
Twee grote voordelen van zulke wagens:
De aanhanger volgt het trekkend voertuig zonder in te lopen en nauwelijks uitzwaai en de kogel draagt alleen de triangel. Er is dus geen deellast op de trekhaak, wat meer vrijheid geeft qua ladingplaatsing.
Echter, op de snelweg zal de schamelwagen zich wat zoekend gedragen. Houd het stuur daarom wat losjes vast. Laat de combinatie maar zijn eigen spoor vinden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_121250060
Als toevoeging aan het Topic en omdat het over 13 dagen geldig is:

quote:
De regels vanaf 19 januari 2013

Een rijbewijs B volstaat zolang de caravan inclusief laadvermogen niet meer weegt dan
750 kg. Is uw caravan zwaarder en heeft uw caravan dus een eigen gele kentekenplaat, dan mag de maximaal toegestane massa (gewicht) van de caravan plus de maximaal toegestane massa van de auto, bij elkaar opgeteld niet meer dan 3500 kg zijn.

Let op: Het gaat om de maximaal toegestane massa's van de auto en de caravan zoals die op het kenteken staan!
Hele tekst: HIER
pi_121250434
nu dus nog snel E halen, als je het nog niet hebt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_121250558
Waarom ? Regels zijn nu nog soepeler ? Of zie ik wat over het hoofd ?
  zondag 6 januari 2013 @ 22:45:21 #31
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_121250625
Ik rijd veel kms met een aanhanger en vaak ook in steden en andere krappe gebieden, achteruit rijden gaat dus prima.
Ik kan me nog wel mijn eerste verhuizing herinneren toen ik net 4 weken 18 was en nog amper met een auto gereden had laat staan met een aanhanger. Op een krappe oprit proberen te keren waar maar nèt genoeg plaats was. Na een half uur kloten dat ding maar gewoon afgekoppeld en met de hand omgedraaid. :')

Inmiddels weet ik gelukkig beter.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_121250751
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:44 schreef cambriagmx het volgende:
Waarom ? Regels zijn nu nog soepeler ? Of zie ik wat over het hoofd ?
quote:
Rijbewijscategorieën E
BE: in de categorie BE mag de toegestane maximum massa van de oplegger of aanhangwagen voortaan niet meer bedragen dan 3500 kg. Voor de oplegger of middenasaanhangwagen is hierop wel een uitzondering mogelijk. de toegestane maximum massa van de oplegger of middenasaanhangwagen mag meer zijn dan 3500 kg als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
• de toegestane maximumlast onder de koppeling van de oplegger of middenasaanhangwagen mag niet meer bedragen dan het verschil tussen de toegestane maximum massa van het trekkend motorrijtuig en de massa in rijklare toestand van het trekkend motorrijtuig.

• de toegestane maximum aslast dan wel de som van de toegestane maximum aslasten van de oplegger of middenasaanhangwagen mag niet meer bedragen dan 3500 kg.

• de toegestane maximum aslast van de oplegger of middenasaanhangwagen en de toegestane maximum massa van het trekkend motorrijtuig tezamen mag niet meer zijn dan 7000 kg.

Zie voor meer informatie en voorbeelden de factsheets voor rijbewijscategorie B. De geldigheidsduur van het rijbewijs is tien jaar.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_121250879
Ja maar een caravan of aanhanger van 3500 kilo rijd ik niet snel mee. Volgens mij niet veel mensen...
pi_121251029
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:49 schreef cambriagmx het volgende:
Ja maar een caravan of aanhanger van 3500 kilo rijd ik niet snel mee. Volgens mij niet veel mensen...
er rijden meer BE trailers dan je in de gaten hebt denk ik.
en clixtar opleggers horen daar ook bij
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_121251286
Oh ja en ik hoop ook dat veel mensen die blijven behalen, want met zulke gewichten is er niks mis met een beetje training.

Overigens zou ik zelf een beetje slachtoffer zijn met deze nieuwe regels, met een maximaal massa van 2380 kg.... Maar ja.

[ Bericht 35% gewijzigd door cambriagmx op 06-01-2013 23:09:20 ]
pi_121254418
Het maakt mij niks uit rijd er net zo makkelijk mee als zonder kar achter de brommobiel
pi_121255995
Aanhangertje(s):


[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 07-01-2013 07:08:29 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 7 januari 2013 @ 00:59:08 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121256297








Indien niet gekker als dit, krijg je mij niet aan het zweten 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2013 @ 01:35:31 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121257253
Mijn 'skill' was het halen van mijn BE-rijbewijs.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 8 januari 2013 @ 02:09:42 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121298090
Ridocar ik rij met een biervat als aanhanger rond. Zal morge een foto plaatsen.
En dan heb ik nog een aanhanger die niet achteruit kan technisch
pi_121304638
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 02:09 schreef T42 het volgende:
Ridocar ik rij met een biervat als aanhanger rond. Zal morge een foto plaatsen.
ik ben benieuwd.
quote:
En dan heb ik nog een aanhanger die niet achteruit kan technisch
:? Foto?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_121304869
Als je je C haalt mag je een aanhanger tot 750 Kilo rijden. Daarboven moet je CE hebben. Punt.
Maar met B mag je tot 3500 Kilo TMM. En straks is de verhouding trekkend voertuig en aanhangwagen vrij. Als het aan mij lag zou ook met B de grens op 750 mogen, maar dan heb je een hoop automobilisten die opeens niet meer met hun karretje op weg mogen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:04:54 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121305981
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:59 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Indien niet gekker als dit, krijg je mij niet aan het zweten 8-)
Baas.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:21:02 #44
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121306327
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

ik ben benieuwd.

[..]

:? Foto?
het biervat (is fabrieks gemaakt)

en niet achteruit kunnen
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:14:17 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121307719
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:26 schreef Ridocar het volgende:
Als je je C haalt mag je een aanhanger tot 750 Kilo rijden. Daarboven moet je CE hebben. Punt.
Maar met B mag je tot 3500 Kilo TMM. En straks is de verhouding trekkend voertuig en aanhangwagen vrij. Als het aan mij lag zou ook met B de grens op 750 mogen, maar dan heb je een hoop automobilisten die opeens niet meer met hun karretje op weg mogen...
Je mag met B nog steeds geen aanhanger trekken waarvan de TMM hoger ligt dan de auto mag trekken. (Met E dus wel)

Maar idd wel vreemd dat je met C een aanhanger tot 750kg mag trekken en met B wel een grote(re) aanhanger :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:52:06 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121314045
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:04 schreef JDude het volgende:

[..]

Baas.
Neh, dat is 'klein spul' mijn (ex) collega, die was pas baas :7



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die deed natuurlijk ook weinig zonder onze oogjes rondom, en de stuurman van de roller, maar toch.. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121318675
Of het is dezelfde of een vergelijkende boot in franeker staat er al 2 jaar zo,n boot weg te kwijnen onafgebouwd

Ik heb gewoon soms een ongebruikelijke combi
En ja de brommobiel trekt het met gemak
er is al eens een renault espace mee getrokken en een kar met 750 kg aan gewicht

  Spellchecker woensdag 9 januari 2013 @ 20:01:07 #48
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121365725
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:37 schreef asfalthooligan het volgende:
Of het is dezelfde of een vergelijkende boot in franeker staat er al 2 jaar zo,n boot weg te kwijnen onafgebouwd

Ik heb gewoon soms een ongebruikelijke combi
En ja de brommobiel trekt het met gemak
er is al eens een renault espace mee getrokken en een kar met 750 kg aan gewicht

[ afbeelding ]
Dat mag officieel vast niet met die brommobiel :P

Zelf alweer een poosje niet met aanhanger gereden (een gelede bus is nou éénmaal officieel geen bus + aanhanger), wel in bezit van BE en ik mag met de huidige auto 3500 KG trekken. Totaal combigewicht van 5400 KG dus :+

Skills zijn ok; achteruit rijden is een peuleschil.
Tevens -purist.
pi_121365885
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:01 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat mag officieel vast niet met die brommobiel :P

Zelf alweer een poosje niet met aanhanger gereden (een gelede bus is nou éénmaal officieel geen bus + aanhanger), wel in bezit van BE en ik mag met de huidige auto 3500 KG trekken. Totaal combigewicht van 4400 KG dus :+

Skills zijn ok; achteruit rijden is een peuleschil.
welke auto van 900 kg mag 3500 kg trekken :?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Spellchecker woensdag 9 januari 2013 @ 20:05:14 #50
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121365920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:04 schreef densmee het volgende:

[..]

welke auto van 900 kg mag 3500 kg trekken :?
Denkfoutje 11.gif

Zie edit.
Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')