Lang niet alles is vooraf ingevuld. Juist de zaken waar het hier om gaat, zoals een aftrek ziektekosten zijn niet vooraf ingevuld. Dus gewoon dat overnemen en insturen is ook niet heel handig. Wel zou ik alles goed controleren wat er ingevuld wordt. Premies, eigen risico etc zijn niet aftrekbaar. Misschien dat de beste man nog steeds vanalles meetelt wat in het verleden wel aftrekbaar was.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:37 schreef Sport_Life het volgende:
Tegenwoordig is alles al vooraf ingevuld, alleen ff checken, evt aanvullen en opsturen. Dus misschien kun je het zelf wel doen, obv voorgaande jaren moet het zeker lukken.
Zijn volgens mij heel veel van die administratiekantoren die betaald krijgen voor even 5 min. wat gegevens met DigiD inlezen en verzenden..

Voorwaarden aftrek ziektekosten.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:57 schreef Moogwai10 het volgende:
Ik vermoed inderdaad dat hij niet helemaal meer op de hoogte is van de laatste stand van zaken.![]()
Maar even voor mijn duidelijkheid:
- premie basisverzekering -> niet aftrekbaar? nee
- premie aanvullende verzekeringen (algemeen/tandarts) -> niet aftrekbaar? nee
- verbruikt eigen risico tot ¤ 220,- -> niet aftrekbaar? nee
- verbruikt aanvullend eigen risico tot max. ¤ 500,- -> niet aftrekbaar? nee
- extra kosten boven het eigen risico van ¤ 220,- (bv. aan door arts voorgeschreven medicijnen) -> wel aftrekbaar? eigen bijdrage is aftrekbaar, eigen risico niet
- kosten die (deels) niet vergoed werden door de verzekeraar -> wel aftrekbaar? Of moet je dan ook eerst weer kijken of die kosten opgeteld bij je verbruikte eigen risico wel boven de ¤ 220,- uitkomen? eigen bijdrage is aftrekbaar

Een verschil van ¤ 60 zal het nog niet zo snel doen. De aangifte is nu helemaal geautomatiseerd behandelt en verwerkt. De aangifte zat ogenschijnlijk niet in de groep die sowieso gecontroleerd werd (er is altijd een groep die steekproefsgewijs gecontroleerd wordt), in de groep waar het geautomatiseerd systeem vraagtekens bij zet (de afwijking is buitenproportioneel, bijvoorbeeld ¤ 30.000 aan ziektekosten opgeven) en dus in de uitvalbehandeling vallen en er zijn mensen die standaard in de uitvalbehandeling vallen en nooit een voorlopige aanslag zullen ontvangen (ik laat aan eenieders verbeelding over welk type mensen we het hier hebben).quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:23 schreef Moogwai10 het volgende:
Dat lijkt mij ook. Vreemd dus dat dat administratiekantoortje die ¤ 60,- wel opvoerde vorig jaar en voor zover ik weet is de aangifte ook gewoon 1-op-1 overgenomen in de definitieve aanslag.
Blijkbaar vindt daar geen controle op plaats.
Ik heb het vermoeden dat de wijzigingen van de buitengewone uitgaven zoals die t/m belastingjaar 2008 bestonden naar de uitgaven voor specifieke zorgkosten vanaf belastingjaar 2009 aan iemand voorbijgegaan zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:57 schreef Moogwai10 het volgende:
Ik vermoed inderdaad dat hij niet helemaal meer op de hoogte is van de laatste stand van zaken.

vakantiegeld, 13e maand........quote:Op zondag 3 februari 2013 13:42 schreef kastanova het volgende:
Het zal waarschijnlijk een noobvraag zijn, maar het jaarloon op m'n jaaropgaaf is ruim ¤3400 hoger dan het jaarloon waar ik zelf aan dacht (12x bruto maandloon)
Kan iemand me uitleggen waar dat verschil door ontstaat aangezien dat het verschil maakt tussen ruim 1400 terugkrijgen of op -17 uitkomen?

13e maand heb ik helaas niet en qua vakantiegeld kom ik echt niet tot de 3400.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:47 schreef DrMarten het volgende:
[..]
vakantiegeld, 13e maand........
Veel mensen vergeten dat mee te tellen.

Wat is je bruto salaris?quote:Op zondag 3 februari 2013 13:42 schreef kastanova het volgende:
Het zal waarschijnlijk een noobvraag zijn, maar het jaarloon op m'n jaaropgaaf is ruim ¤3400 hoger dan het jaarloon waar ik zelf aan dacht (12x bruto maandloon)
Kan iemand me uitleggen waar dat verschil door ontstaat aangezien dat het verschil maakt tussen ruim 1400 terugkrijgen of op -17 uitkomen?

Verg. ZVW zie ik inderdaad staan á ¤173 in de maand.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat is je bruto salaris?
Kijk eens of dat klopt met wat er elke salarisperiode op je loonstrook staat. Als je zo elke maandstrook langsgaat zie je vanzelf in welke maanden er meer dan je bruto salaris is bijgekomen.
Denk aan zvw, toeslagen, vakantiegeld.

Dat doet hij waarschijnlijk omdat het toch niet "opvalt".quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:23 schreef Moogwai10 het volgende:
Dat lijkt mij ook. Vreemd dus dat dat administratiekantoortje die ¤ 60,- wel opvoerde vorig jaar en voor zover ik weet is de aangifte ook gewoon 1-op-1 overgenomen in de definitieve aanslag.
Blijkbaar vindt daar geen controle op plaats.

Waarschijnlijk. Alhoewel het in het kader van de vooraf ingevulde aangifte van tegenwoordig eigenlijk wel zou moeten opvallen.quote:Dat doet hij waarschijnlijk omdat het toch niet "opvalt".

Tsja, in 2012 was je bruto loon niet gelijk aan je fiscaal loon.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:15 schreef kastanova het volgende:
[..]
Verg. ZVW zie ik inderdaad staan á ¤173 in de maand.
Maakt ¤2076 per jaar + vakantiegeld, dus zal dan inderdaad wel kloppen...
Pffff, geen cent terug dus.

Ja.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:40 schreef Amy21 het volgende:
ik heb mijn jaaropgaaf binnen ik dit is van een stage. Maar mijn vraag is is loonheffing hetzelfde als ingehouden loonheffing/premie volksverz.
Je krijgt nul euro terug. Er is immers geen loonheffing ingehouden.quote:Ik heb bij dit baantje mijn loonheffingkorting aan staan. Dit zijn de gegevens wat er op mijn jaaropgaaf staat. Weet iemand of ik 0 euro terug krijg of wel die 480?
Loon loonheffingen 514
Loon zorgverzekeringswet 480
inhouding loonheffing/premie 0
Ingehouden inkomensafh. bijdrage ZVW 35
Verekende arbeidskorting 10

Op zich is het wel vrij knap dat je een aangifte over 2013 gedaan hebt terwijl het jaar nog niet eens voorbij is...quote:Op maandag 4 februari 2013 17:50 schreef jxbe84 het volgende:
10 dagen geleden aangifte gedaan en nu al een brief met voorlopige aanslag 2013
"Te ontvangen ¤ 91"

Of misschien zorgtoeslag? - is dat niet ongeveer 90 euro per maand?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:37 schreef DreO het volgende:
[..]
Op zich is het wel vrij knap dat je een aangifte over 2013 gedaan hebt terwijl het jaar nog niet eens voorbij is...
Zeker weten dat je geen verzoek voorlopige aanslag 2013 ingediend hebt en daarvoor een aanslag ontvangen hebt?

Heb je bij je werkgever niet zo'n biljet ingevuld toen je begon?quote:Op zondag 3 februari 2013 17:48 schreef Amy21 het volgende:
okee bedankt voor je reactie. Wel gek want er word elke maand 40 euro ingehouden krijg 160 stagevergoeding maar krijg er maar 120 van. Klopt dat dan wel met mijn jaaropgaaf?

Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Of misschien zorgtoeslag? - is dat niet ongeveer 90 euro per maand?
en hier weer...quote:Op maandag 4 februari 2013 19:47 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Heb je bij je werkgever niet zo'n biljet ingevuld toen je begon?
Dan hoef je volgens mij niet eens geld terug te vragen, want dan betaal je al geen belasting.

Toen ik stage liep (dat was alweer 3 jaar geleden). Kreeg ik een soort formulier voor de belasting. Ik hoefde dat jaar geen belasting terug te vragen volgens mij. Maar als ik er naast zit. Sorry.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:29 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
[..]
en hier weer...

Volgens mij is er weinig aan te doen en drukt het op 2013..quote:Op maandag 4 februari 2013 23:02 schreef Piger het volgende:
Werkgever heeft een fout gemaakt. Salarisverhoging in 2012, maar is pas in 2013 betaald omdat deze niet goed in het systeem is gezet. De betaling zie ik ook niet terug op de jaaropgave van 2012, maar zal in 2013 op de jaaropgave terecht komen.
Zijn er toch mogelijkheden om aangifte van dit bedrag te doen in 2012? Het gaat namelijk om een betaling die betrekking heeft op 2012 en qua hoogte van inkomen en toeslag e.d. zou het gunstiger zijn als dit inkomen in 2012 zou vallen.

Wanneer is de factuur betaald? In 2011: dan nieuwe aangifte maken, kijken of het verschilt met de opgelegde aanslag, als er een verschil is en de aanslag is definitief dan verzoeken om ambtshalve vermindering.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:45 schreef Zwolsboy het volgende:
Kan je trouwens een nota van eind 2011 aftrekken in 2012 ?
Me vriendin heeft een rekening van haar gehoortoestel dat niet volledig vergoed werd door de zorgverzekeraar, Nu is ze te laat achter gekomen dat ze dit kan aftrekken van de belasting. De aanslag is al ingediend en dat tooltje is ze kwijt door aanschaf nieuwe laptop, en de belastingdienst heeft nergens online een back up.
Vroegen we ons af of je een nota van 28 december 2011 kan aftrekken op je inkomen van 2012?
of?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |