Feitelijk is er geen onderscheid tussen religie en cultuur.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:09 schreef KreKkeR het volgende:
Wilders eigen veronderstelling is dat het gedrag voortvloeit uit de religie en cultuur, waarmee hij dus opeens een link legt met de Islam.
Er is wel degelijk een feitelijk onderscheid tussen religie en cultuur. Een groot onderscheid zelfs. Dat er ook overeenkomsten zijn is een tweede.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Feitelijk is er geen onderscheid tussen religie en cultuur.
Dus dan mag jij kiezen: marokkanen zijn 'toevallig' buitensporig crimineel, marokkanen zijn genetisch buitensporig crimineel, de buitensporige criminaliteit van marokkanen aard in hun cultuur.
Kies.
Religie is een setje ideeën met een denkbeeldig opperwezen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een feitelijk onderscheid tussen religie en cultuur. Een groot onderscheid zelfs. Dat er ook overeenkomsten zijn is een tweede.
Ik deel je obsessie met die vent niet. Ik vind hem bitter oninteressant.quote:Wilders...
Ik hoor graag inhoudelijk waarom ik er naast zit. Waarschuwing: zelf nogal vol zijn van een denkbeeldig opperwezen geeft je slechte argumenten.quote:
marokkanen zijn oververtegenwoordig in de cijfers, dat heeft niets met wilders te maken maar met straatratten, dat jij ze wilt verdedigen om ?? doet daar niets aan afquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah we zijn nu al zo ver dat we iemand die simpelweg van mening is dat we bij de feiten moeten blijven, afschilderen als Marokkaan, moslim en als kneus die fietsen jat of sloopt?
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Daar wordt Wilders over het algemeen ook niet op afgebrand. Wilders wordt over het algemeen afgebrand op het moment dat hij weer allerlei onzin begint te roepen, op het moment dat hij met de meest onrealistische plannen komt, op het moment dat hij er simpele wij-zij verhaaltjes van maakt waarbij hij de wij-zij nogal raar definieert.
En tuurlijk zijn er ook mensen die elke uitspraak van Wilders als onzin afdoen puur omdat het uit zijn mond komt. Maar het gros v/d mensen met kritiek op Wilders heeft deze kritiek niet op de zinnige uitspraken van hem
Daar wordt Wilders ook over afgebrand iedereen vindt het een belachelijk idee om uit de EU te stappen etc.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Daar wordt Wilders over het algemeen ook niet op afgebrand. Wilders wordt over het algemeen afgebrand op het moment dat hij weer allerlei onzin begint te roepen, op het moment dat hij met de meest onrealistische plannen komt, op het moment dat hij er simpele wij-zij verhaaltjes van maakt waarbij hij de wij-zij nogal raar definieert.
En tuurlijk zijn er ook mensen die elke uitspraak van Wilders als onzin afdoen puur omdat het uit zijn mond komt. Maar het gros v/d mensen met kritiek op Wilders heeft deze kritiek niet op de zinnige uitspraken van hem
onzinquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Feitelijk is er geen onderscheid tussen religie en cultuur.
antillianen staan/stonden nog steeds bovenaanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:19 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind het allemaal kletskoek![]()
Ik geloof er niks van dat Marokkaan zijn, islam, moslim , niet-westers, allochtoon etc er iets mee te maken heeft.
" Vroeger" hadden we zogenaamd last van Antillianen, Molukkers of Surinamers, vertel me eens wat er Marokkaans is aan die groepen![]()
Ik denk eerder dat het te maken heeft met behoren tot een minderheid, ook als zodanig gezien en behandeld worden, het sterk voelen binnen de eigen groep en tegen de rest enz...
Als je het gevoel hebt er niet bij te horen, ga je je vanzelf afzetten.
Met andere groepen is het ook goed gekomen, dus ik hou goede hoop
Ik dacht dat men een redelijke stelling behoorde te opperen, waarna de stelling geperfectioneerd werd dmv argumentatie van beide kanten, niet gewoon een uitgemolken drogreden in de groep gooien en dan weer weglopenquote:
Ik heb beredeneert waarom die dingen 1 pot nat zijn, even teruglezen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik dacht dat men een redelijke stelling behoorde te opperen, waarna de stelling geperfectioneerd werd dmv argumentatie van beide kanten, niet gewoon een uitgemolken drogreden in de groep gooien en dan weer weglopen
Mijn obsessie?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Religie is een setje ideeën met een denkbeeldig opperwezen.
Denkbeeldige opperwezens bestaan niet. Derhalve is religie iets wat mensen hebben bedacht, derhalve is religie cultuur.
De onzin ook. Alsof gelovige mensen in hun dagelijkse leven actief switchen tussen redeneren vanuit hun cultuur en redeneren vanuit hun religie. Alsof die 2 niet verweven zijn.
[..]
Ik deel je obsessie met die vent niet. Ik vind hem bitter oninteressant.
in jouw ogen ja, in mijn ogen is het een uiterst zwakke hypothesequote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:23 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik heb beredeneert waarom die dingen 1 pot nat zijn, even teruglezen.
Dus je bent geen moslim, marokkaan of iemand anders met een bovengemiddelde interesse in wilders?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mijn obsessie?
Wacht even hoor, ik reageer op een uitspraak van iemand. Jij gaat op mijn reactie in en stelt mij allerlei vragen. Ik geef toelichting en betrek daar logischerwijs de factor waar het aanvankelijk over ging bij in, en nu opeens heb ik een obsessie?
Grappig hoe in dit topic nu meerdere mensen mij in een bepaalde hoek (Marokkaan, moslim, Wilders obsessie) proberen te drukken terwijl ik simpelweg reageer op wat andere users zeggen.
Leuk voorbeeld trouwens van hoe mensen niet bij de feiten blijven, maar er allerlei niet terzake doende dingetjes bij gaan bedenken om de ander een bepaald negatief stempel op te drukken.
En dat noopt me om weer te komen met:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mijn obsessie?
Wacht even hoor, ik reageer op een uitspraak van iemand.
quote:Leuk voorbeeld trouwens van hoe mensen niet bij de feiten blijven, maar er allerlei niet terzake doende dingetjes bij gaan bedenken om de ander een bepaald negatief stempel op te drukken.
En ten overvloede: ik iig ben niet van mening dat het probleem Wilders is. Jij allicht wel?quote:Nog een keer: welke feiten worden er dan keer op keer verkeerd benoemd?
En in welke mate belemmert dat een oplossing?
Jij bent gelovig dus?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
in jouw ogen ja, in mijn ogen is het een uiterst zwakke hypothese
quote:als religie cultuur is omdat mensen het bedacht hadden zijn bananen ook cultuur?
Er is geen verschil in cultuur tussen:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik hoor graag inhoudelijk waarom ik er naast zit.
...
Bonus mongoliteitspunten voor deze kansloze fascistenopmerking, nazi.quote:Waarschuwing: zelf nogal vol zijn van een denkbeeldig opperwezen geeft je slechte argumenten.
Religie ook, mensen zijn immers natuurlijke wezensquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:29 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Jij bent gelovig dus?
In de antropologie is cultuur gedefinieerd als alles wat mensen hebben bedacht. Van kleidingstijl via acrhitectuur tot omgangsvormen.
Het tegenovergestelde is natuur, alles wat van nature voorkomt.
Ik neem geen denkbeeldige vrienden in de wolken waar. Jij wel?
Dat kan
[..]
Zojuist beantwoord. Bananen komen in de natuur voor.
En waar gaat dit over?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Er is geen verschil in cultuur tussen:
• de Verenigde Staten en de Filipijnen
• Indonesie en Iran
• Maleisie en Marokko
• China en Japan
• Jouw stelling en een intelligente opmerking.
Kruis de zin door die niet in het rijtje past.
Ah, op die fiets.quote:Bonus mongoliteitspunten voor deze kansloze fascistenopmerking, nazi.
Ik verdedig helemaal geen Marokkanen, waar haal je dat in hemelsnaam vandaanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
marokkanen zijn oververtegenwoordig in de cijfers, dat heeft niets met wilders te maken maar met straatratten, dat jij ze wilt verdedigen om ?? doet daar niets aan af
Dr.Nikita zegt letterlijk tegen mij: "Maarja, jij als marokkaan én moslim voelt je gelijk op de pik getrapt bij elk negatief bericht over die groep."quote:verder heb je problemen met lezen of het trekken van conclusies
of je bent gewoon een marokkaan en denkt dat alles over jou gaat en tegen jou gericht is
ik twijfel tussen ph - vs en china - japanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Er is geen verschil in cultuur tussen:
• de Verenigde Staten en de Filipijnen
• Indonesie en Iran
• Maleisie en Marokko
• China en Japan
• Jouw stelling en een intelligente opmerking.
Kruis de zin door die niet in het rijtje past.
[..]
Bonus mongoliteitspunten voor deze kansloze fascistenopmerking, nazi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |