ik heb zelf ook gekocht in amsterdam en geen spijt van gehad. De vrienden die uit de stad verhuisd zijn komen juist graag naar amsterdam toe, en er zijn ook een hoop hier blijven wonen. ik vind het heerlijk dat er zoveel te doen is en ik woon op IJburg dus auto is geen probleem.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:08 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Tijdje geleden een familielid overleden, en het komt erop neer dat mijn pa de erfenis krijgt..
In ieder geval, ik ben lucky, en dat geld wil hij in woonruimte gaan investeren voor mij. Nu droom ik al vanaf mijn 19e om in een leuke buurt in Amsterdam te wonen (De Pijp, Jordaan, Rivierenbuurt ofzo)..
Tot nu toe altijd in een smerig studentenhuis gewoond, 3 jaar lang en ik twijfel of het nog wel zo'n handige stap is. Nog steeds lijkt het me heerlijk, maar ben 23 en mijn studententijd zit er nagenoeg op. Ook heb ik de kans dat al mijn (studenten) vrienden die nu in Amsterdam wonen binnen niet al te lange tijd afstuderen en wellicht vertrekken uit de stad. Dan zit ik daar met een net aangekocht appartement, waarvan het toch wel de bedoeling is dat ik het er een jaar of 7/8 gaan uithouden..
Vraag dus hier (al zullen de meesten hier al bevooroordeeld zijn en sowieso al pro amsterdam) : Is dit handig ja of nee? En een vraag met name aan starters: Is het leven in het centrum van de stad voor jullie nog altijd fijn, of had je nu liever ergens gezeten met bijvoorbeeld een auto voor de deur?
die in oostquote:Op maandag 14 januari 2013 21:13 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
in oost, weet ff niet meer hoe die tent heet![]()
hier in de buurt haal ik altijd bij ram's
hier is er zelfs een motor uit de parkeergarage gejat....quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Motoren worden in Amsterdam echt massaal van de straat gestolen en anders halen ze er onderdelen af en zelfs vandalisme komt voor, een kennis van mij heeft er erg veel last van.
Binnen zetten is het devies.
Reguliers breestraatquote:
heb m van de facebookpagina 'oud amsterdam', hebben alleen maar mooie plaatjes.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Reguliers breestraatBlijft mooi die oude plaatjes
Tja, hou ook rekening met hou je wensen misschien over 5 jaar zijn. Ik woon nu sinds 3 jaar in een appartement van 40 m2 (in m'n eentje). Maar kan me niet voorstellen dat ik hier over 3 jaar nog zit. Dan wil ik toch echt wel wat groters (zeker omdat ik nu 3 jaar later dan veul meer per maand krijg)quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:41 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Oke oke
Zo dacht ik er zelf ook over, maar wilde toch even kijken of het niet iets te impulsief is om maar meteen te roepen :JA IN AMSTERDAM!!...
Ijburg heeft inderdaad zijn voordelen, maar ik vind de Pijp toch wat....gezelliger. En tja, ik ben toch in mijn eentje en laat er de komende 7 jaar een vriendin bijkomen, een kind gaat nog (hopelijk) wel even wat langer duren, dus dan vermaak ik me prima in een klein appartementje.
Nu nog wat zoeken, er staat genoeg leuks tussen ( ook voor best prima prijzen eigenlijk)
Klopt ja, die volg ik ookquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:02 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
heb m van de facebookpagina 'oud amsterdam', hebben alleen maar mooie plaatjes.
Die heb ik wel voorbij zien komen, Juicyquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:03 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Klopt ja, die volg ik ookMaar die van jou heb ik nog niet langs zien komen
Dan ligt het eraan dat ik niet zo vaak op Facebook zitquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:15 schreef donroyco het volgende:
[..]
Die heb ik wel voorbij zien komen, Juicy
Hij staat in hun algemene album.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:27 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan ligt het eraan dat ik niet zo vaak op Facebook zit
Venserpolderquote:
Ik heb hier al heel veel leuke oude foto's gevondenquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:02 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
heb m van de facebookpagina 'oud amsterdam', hebben alleen maar mooie plaatjes.
Ja klopt, kun je heul veul vinden.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb hier al heel veel leuke oude foto's gevondenOok van de straat waar ik vroeger als kind woonde. Niet de Reguliersbree overigens
Bij mij ook niet. Maar ik hoef alleen maar naar de metro te lopen. In het centrum zijn al die trottoirs ook niet begaanbaarquote:Oh en nog even klagen, kutsneeuwhier in de straat wordt nooit gestrooid, wordt weer leuk morgen.
Ik ging gisteren boodschappen doen en bijna op mijn bekquote:Op zondag 20 januari 2013 20:26 schreef Juicyhil het volgende:
Bij mij ook niet. Maar ik hoef alleen maar naar de metro te lopen. In het centrum zijn al die trottoirs ook niet begaanbaar
Als je op de gracht zo'n brug oploopt, dat is bijna niet te doen. Het gaat steil omhoog waardoor ik niet echt durf om er zo op te lopenquote:Op zondag 20 januari 2013 20:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ging gisteren boodschappen doen en bijna op mijn bekAlleen voor de winkels wordt het door de winkeliers nog een beetje bijgehouden.
Het is net een spiegel, die bevroren sneeuw. Bij mijn werk is een bruggetje, dat is helemaal eng, als je uitglijdt val je zo in het water.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als je op de gracht zo'n brug oploopt, dat is bijna niet te doen. Het gaat steil omhoog waardoor ik niet echt durf om er zo op te lopen
Auw, ja daar ben ik ook bang voor. Bij de metro hier gaat het een stukje omhoog en is ook behoorlijk glad. Niet veel daarnaast gaat het steil naar beneden met een sloot daaronder. Moet je niet met kinderen lopenquote:Op zondag 20 januari 2013 20:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Het is net een spiegel, die bevroren sneeuw. Bij mijn werk is een bruggetje, dat is helemaal eng, als je uitglijdt val je zo in het water.
Welkomquote:Op zondag 20 januari 2013 20:48 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Woon sinds twee weken in Amsterdam, bevalt me tot nu toe goed
Bijlmer, D-buurt. Studentenwoning, maar ik ben wel lekker snel bij Amsterdamse Poort en ben met 20 minuutjes in het centrum.quote:
Das hier vlakbijquote:Op zondag 20 januari 2013 21:59 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Bijlmer, D-buurt. Studentenwoning, maar ik ben wel lekker snel bij Amsterdamse Poort en ben met 20 minuutjes in het centrum.
Je weet zeker welke studentenwoningen ik bedoelquote:
Ja die groene toch? Bij de BP daar.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Je weet zeker welke studentenwoningen ik bedoel? Snap niet dat zuid-oost zo'n slechte naam heeft, vind de sfeer tot nu toe niet vervelend
Nee, die nieuwe containerwoningen tegenover het grote Randstad kantoorquote:Op zondag 20 januari 2013 22:02 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja die groene toch? Bij de BP daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |