Waar woon jij ?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:26 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dus op basis van dergelijke onzin zoals hierboven geschreven kwalificeer jij haarlem als een van de betere steden in Nederland? Waarom ben jij para?
Daarentegen was Berlijn destijds een lachertje tegenover kanaleneiland nuquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]Vergeleken met Berlijn in 45' zal t ook wel gezellig zijn ja.
Zo te zien (en naar z'n -misplaatste- arrogantie te oordelen) in het grootste dorp van Nederland: Amsterdam.quote:
Dat heeft je ma je zeker verteld.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Daarentegen was Berlijn destijds een lachertje tegenover kanaleneiland nu
Is het ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:26 schreef ShaoliN het volgende:
Altijd gedacht dat het een kutstad was..
Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Velserbroek en halfweg zijn grauwe arbeidersdorpen met 90 % tokkie
Ik vond Lands End altijd wel okee... Niet heel geweldig maar het was veruit het beste dat Den Helder te bieden had toen ik er nog woonde.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Welke? Ik ken er namelijk géén daar
Fort Kijkduin is redelijk en er zit een indiër, die heeft ook prijzen gewonnen, zit in het centrum. Koningstraat dacht ik. Geen indiër, de eigenaar is een pakistani.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Welke? Ik ken er namelijk géén daar
Jammer was altijd wel dat Lands End niet in het centrum ligt maar je er echt helemaal met de auto naartoe moest.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:00 schreef Erasmo het volgende:
Lands End is een prima no-nonsense restaurant, Fort kijkduin is al een paar jaar geleden uitgebrand
Bombay Palace, is inderdaad ook wel okee. Geen toprestaurants in Den Helder maar je kan er op zich wel redelijk uit eten gaan en een leuke tijd hebben.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:36 schreef niels0 het volgende:
[..]
Fort Kijkduin is redelijk en er zit een indiër, die heeft ook prijzen gewonnen, zit in het centrum. Koningstraat dacht ik. Geen indiër, de eigenaar is een pakistani.
Valt mee toch? Even om het KIM heen en je bent er.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jammer was altijd wel dat Lands End niet in het centrum ligt maar je er echt helemaal met de auto naartoe moest.
Klinkt misschien gek maar mijn favoriete restaurant in het centrum van Den Helder (in ieder geval voor een warme lunch) was altijd nog La Place.
Dat is echt een grote faal ja, zeker omdat het station zelf wel mooi is en de rest van de binnenstad ook.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:08 schreef okiokinl het volgende:
wel jammer dat je in haarlem direct uit het station op zo'n depressief plein terecht komt.
ja in haarlem is het nog extra treurig inderdaad, want mooiste station van nederland. ik zeg afbreken dat plein en iets moois bouwen.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is echt een grote faal ja, zeker omdat het station zelf wel mooi is en de rest van de binnenstad ook.
Hmmm, lelijke stationsgebieden, waar hebben we dat vaker gezien?
Je bedoeld dat plein wat net een jaar af is ? :p Vind t zelf wel een enorme verbetering. Stuk 'opener' en minder grauw... + de noodzaak van die bussen kun je niet opheffen dus gezellige horeca achter t station gaat sowieso niet lukken.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:17 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja in haarlem is het nog extra treurig inderdaad, want mooiste station van nederland. ik zeg afbreken dat plein en iets moois bouwen.
Vergeet de daadwerkelijk polo-dragende kereltjes niet. Wat een pretentieus schijt volk aldaar.quote:Op zondag 6 januari 2013 08:43 schreef Nielsch het volgende:
Haarlem... In de Polo Bar heb je wel geile sletjes altijd...
Ik wist niet dat het plein vernieuwd was. Al weer enkele jaren geleden dat ik met de trein Haarlem binnen ben gekomen. Ziet er inderdaad een stuk beter uit dan eerst.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je bedoeld dat plein wat net een jaar af is ? :p Vind t zelf wel een enorme verbetering. Stuk 'opener' en minder grauw... + de noodzaak van die bussen kun je niet opheffen dus gezellige horeca achter t station gaat sowieso niet lukken.
Die lelijke parkeergarage mag wel tegen de grond wmb.
Lands end vind ik k*t. Wel dichtbij DHTC. Da's een voordeel.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:00 schreef Erasmo het volgende:
Lands End is een prima no-nonsense restaurant, Fort kijkduin is al een paar jaar geleden uitgebrand
Dat dacht ik alquote:Op zondag 6 januari 2013 13:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het plein vernieuwd was. Al weer enkele jaren geleden dat ik met de trein Haarlem binnen ben gekomen.
Klopt. Het rare is ook dat het niet door tuig uit een bepaalde kroeg komt... voor elke tent is altijd wel gezeik daar. Misschien door gebrek aan anonimiteit en het 'thuis-gevoel' of zo... in bv Amsterdam durft men toch minder snel ruzie te zoeken/maken. Of misschien omdat er te weinig sletjes zijn in Haarlem...quote:Op zondag 6 januari 2013 03:52 schreef KreKkeR het volgende:
Is het ook. Ook altijd gezeik / vechten / politie op de Grote Markt tijdens en na het uitgaan waardoor er ook altijd zo'n grimmige sfeer hangt. Relatief gezien (qua aantal mensen in het gebied) zijn dit soort knokpartijen daar volgens mij zelfs vele malen vaker dan in Amsterdam centrum.
Deze man weet waar hij over praatquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Stadshart Amstelveen regeert over Haarlem.
Typische 'om er te zijn' tent. Op zich wel leuk na de bios (die er naast zit) of als je in de buurt een hapje gegeten hebt met een dame, maar verder is er idd geen flikker aan.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:30 schreef Nielsch het volgende:
Wat me in Haarlem laatst wel opviel was een overschot aan restaurantjes en eigenlijk weinig echte kroegjes...
En die Jopenkerk waar iedereen uit Haarlem helemaal lyrisch over is vond ik eigenlijk wel een beetje tegenvallen. De biertjes die ik er heb gehad konden me niet echt bekoren en verder vond ik het maar ruim, lawaaierig en niet heel sfeervol.
ik ben er afgelopen jaar niet geweest, maar het is vooral de gebouwen om het plein heen die zo lelijk zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je bedoeld dat plein wat net een jaar af is ? :p Vind t zelf wel een enorme verbetering. Stuk 'opener' en minder grauw... + de noodzaak van die bussen kun je niet opheffen dus gezellige horeca achter t station gaat sowieso niet lukken.
Die lelijke parkeergarage mag wel tegen de grond wmb.
quote:Op zondag 6 januari 2013 13:43 schreef niels0 het volgende:
Jopenbier lol. Ik woon in België. Jupiler of Stella. Proost!
Heineken hahahahaha Bocht.
Dat is zeker waar inderdaad. Snap ook niet waarom 't ooit gebouwd mocht worden. De hele stad laat zich kenmerken door mooie oude gebouwen en precies rondom t station werd dan, wrs in de jaren 60/70 of zo ?, van die (hoge) rotzooi gebouwd...quote:Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik ben er afgelopen jaar niet geweest, maar het is vooral de gebouwen om het plein heen die zo lelijk zijn.
dat is in zoveel neerlandse steden het geval, helaas...in haarlem valt het natuurlijk extra op, met zo'n mooi station.
Haarlem is gvd de bakermat van normaal Nederlands. Eigenlijk gewoon ABN maar dat schijnt gevoelig te liggen. Tevens ligt Amsterdam in N-H.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:00 schreef niels0 het volgende:
Laten we ff Noord-Holland afzeiken. Het is verdorie erger dan Zeeland.
Wat een kutplek, en ze lullen nep-amsterdams ook nog.
en jullie komen er eigenlijk nog goed vanaf, kijk eens naar mijn mooie utrecht...quote:Op zondag 6 januari 2013 14:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is zeker waar inderdaad. Snap ook niet waarom 't ooit gebouwd mocht worden. De hele stad laat zich kenmerken door mooie oude gebouwen en precies rondom t station werd dan, wrs in de jaren 60/70 of zo ?, van die (hoge) rotzooi gebouwd...
haarlem heeft wel meer stadse uitstraling dan alkmaar, vind ik.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:11 schreef niels0 het volgende:
Maar Haarlem is de hoofdstad van Noord-Holland. Althans, dat leerde ik op school.
Ik lach daar gewoon om. Alkmaar is een veel belangrijkere stad geweest in het verleden.
quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef niels0 het volgende:
Vind ik ook. Ik houd liever een pitstop in Haarlem dan Alkmaar. Neemt niet weg dat historisch gezien Alkmaar meer op de wereldkaart staat. Ik doe mijn best Haarlem af te zeiken.
Inderdaad, de tyfuszooi die ze in Utrecht hebben neergeplemd in de jaren '60 / '70 is vandaag de dag helaas gewoon te megalomaan om te vervangen. Is geen geld voor. In Haarlem is het echter een kwestie van een aantal gebouwen die vervangen moeten worden en dat is prima te doen.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:21 schreef okiokinl het volgende:
[..]
en jullie komen er eigenlijk nog goed vanaf, kijk eens naar mijn mooie utrecht...![]()
maar voor haarlem zou ik zeggen; afbreken, en mooie retro- oude 1900 gebouwen eromheen, die bij het station passen. maar iets moderns kan ook, als het maar mooi is en een beetje een goede overgang naar de oude stad maakt. en ook busstations/ pleinen kunnen mooi en gezellig zijn.
trouwens, mijn vader is in haarlem opgegroeid, ik heb er wel wat mee.
Dat is toch puur voor toeristen?quote:Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef okiokinl het volgende:
[..]die kaasmarkt in alkmaar, dat vond ik toch een beschamende vertoning, toen ik er vorig jaar nog eens was..
ja, utrecht is zinloos.. ben al blij dat er iets gaat verbeteren nu.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad, de tyfuszooi die ze in Utrecht hebben neergeplemd in de jaren '60 / '70 is vandaag de dag helaas gewoon te megalomaan om te vervangen. Is geen geld voor. In Haarlem is het echter een kwestie van een aantal gebouwen die vervangen moeten worden en dat is prima te doen.
ja, maar het wordt gepresenteerd als typisch nederlands, met uitgezakte kaasmeisjes en hyperactieve kaasrenners die een troneelstukje opvoeren. slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is toch puur voor toeristen?
Mijn moeder woont in Alkmaar en overdag vind ik het er best wel leuk om rond te lopen want er staan best wel mooie gebouwen en er zijn ook wel wat leuke winkels. Uitgaan zou ik er nooit doen; volgens mijn broertje hangt er echt een kutsfeer en van wat ik ervan heb gezien komen er vooral boeren en paupers naar die binnenstad 's nachts.
Dan kun je volgens mij beter nog Haarlem hebben. Lopen tenminste nog hockeysletjes van 't Kennemer rond...
Ik ben geboren Amsterdammer, ik werk in Haarlem, heb er een tijdje gewoond, stap en speel er regelmatig (Haarlem, geweldige muziekstad) Ik kan zeggen Haarlem een dorp noemen, dat kan, als je bijvoorbeeld uit New York, Parijs of Barcelona komt en dat als referentiekader hebt, als je echter gewoon uit Nederland komt, waar mijn Amsterdam, hoofdstad van Nederland, gewoon de grootste "metropool" is, dan is de hoofdstad van Noord Holland, Haarlem, een dorp noemen, gewoon slap gelul en meer niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 02:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja. Beide dorpen. Ik oordeel zelden zonder t zelf gezien t hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |