abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121225888
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 03:52 schreef KreKkeR het volgende:
Is het ook. Ook altijd gezeik / vechten / politie op de Grote Markt tijdens en na het uitgaan waardoor er ook altijd zo'n grimmige sfeer hangt. Relatief gezien (qua aantal mensen in het gebied) zijn dit soort knokpartijen daar volgens mij zelfs vele malen vaker dan in Amsterdam centrum.
Klopt. Het rare is ook dat het niet door tuig uit een bepaalde kroeg komt... voor elke tent is altijd wel gezeik daar. Misschien door gebrek aan anonimiteit en het 'thuis-gevoel' of zo... in bv Amsterdam durft men toch minder snel ruzie te zoeken/maken. Of misschien omdat er te weinig sletjes zijn in Haarlem...
pi_121226025
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Stadshart Amstelveen regeert over Haarlem.
Deze man weet waar hij over praat _O_

Haarlem is een leuke stad trouwens, als ik niet in Amsterdam woonde zou ik er best willen wonen. Mooie stad, goed gelegen/vlakbij Amsterdam maar ook bij het strand, leuke inwoners.
pi_121226028
Wat me in Haarlem laatst wel opviel was een overschot aan restaurantjes en eigenlijk weinig echte kroegjes...

En die Jopenkerk waar iedereen uit Haarlem helemaal lyrisch over is vond ik eigenlijk wel een beetje tegenvallen. De biertjes die ik er heb gehad konden me niet echt bekoren en verder vond ik het maar ruim, lawaaierig en niet heel sfeervol.

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2013 13:32:07 ]
pi_121226541
Jopenbier lol. Ik woon in België. Jupiler of Stella. Proost!
Heineken hahahahaha Bocht.

[ Bericht 18% gewijzigd door niels0 op 06-01-2013 13:55:54 ]
pi_121227099
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:30 schreef Nielsch het volgende:
Wat me in Haarlem laatst wel opviel was een overschot aan restaurantjes en eigenlijk weinig echte kroegjes...

En die Jopenkerk waar iedereen uit Haarlem helemaal lyrisch over is vond ik eigenlijk wel een beetje tegenvallen. De biertjes die ik er heb gehad konden me niet echt bekoren en verder vond ik het maar ruim, lawaaierig en niet heel sfeervol.
Typische 'om er te zijn' tent. Op zich wel leuk na de bios (die er naast zit) of als je in de buurt een hapje gegeten hebt met een dame, maar verder is er idd geen flikker aan.

Kroeg/restaurant verhouding is idd belachelijk. Gok zo'n 1 op de 20 :/
Vele worden wel als beide gebruikt, vooral aan de grote markt iig.
pi_121227157
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je bedoeld dat plein wat net een jaar af is ? :p Vind t zelf wel een enorme verbetering. Stuk 'opener' en minder grauw... + de noodzaak van die bussen kun je niet opheffen dus gezellige horeca achter t station gaat sowieso niet lukken.
Die lelijke parkeergarage mag wel tegen de grond wmb.
ik ben er afgelopen jaar niet geweest, maar het is vooral de gebouwen om het plein heen die zo lelijk zijn.
dat is in zoveel neerlandse steden het geval, helaas...in haarlem valt het natuurlijk extra op, met zo'n mooi station.
pi_121227178
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:43 schreef niels0 het volgende:
Jopenbier lol. Ik woon in België. Jupiler of Stella. Proost!
Heineken hahahahaha Bocht.
:')
Tegenwoordig hebben ze van die dingen op wielen. Daar zetten ze da dingen op, zoals bv jupiler bier, en dan -heel raar- is het oppeens ook in andere landen.
pi_121227204
Laten we ff Noord-Holland afzeiken. Het is verdorie erger dan Zeeland.

Wat een kutplek, en ze lullen nep-amsterdams ook nog.
pi_121227348
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik ben er afgelopen jaar niet geweest, maar het is vooral de gebouwen om het plein heen die zo lelijk zijn.
dat is in zoveel neerlandse steden het geval, helaas...in haarlem valt het natuurlijk extra op, met zo'n mooi station.
Dat is zeker waar inderdaad. Snap ook niet waarom 't ooit gebouwd mocht worden. De hele stad laat zich kenmerken door mooie oude gebouwen en precies rondom t station werd dan, wrs in de jaren 60/70 of zo ?, van die (hoge) rotzooi gebouwd...
pi_121227407
Nedrlandse tijd (CET) is begonnen in Haarlem.
pi_121227474
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:00 schreef niels0 het volgende:
Laten we ff Noord-Holland afzeiken. Het is verdorie erger dan Zeeland.

Wat een kutplek, en ze lullen nep-amsterdams ook nog.
Haarlem is gvd de bakermat van normaal Nederlands. Eigenlijk gewoon ABN maar dat schijnt gevoelig te liggen. Tevens ligt Amsterdam in N-H.
pi_121227582
Maar Haarlem is de hoofdstad van Noord-Holland. Althans, dat leerde ik op school.
Ik lach daar gewoon om. Alkmaar is een veel belangrijkere stad geweest in het verleden.
pi_121227942
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is zeker waar inderdaad. Snap ook niet waarom 't ooit gebouwd mocht worden. De hele stad laat zich kenmerken door mooie oude gebouwen en precies rondom t station werd dan, wrs in de jaren 60/70 of zo ?, van die (hoge) rotzooi gebouwd...
en jullie komen er eigenlijk nog goed vanaf, kijk eens naar mijn mooie utrecht... :(
maar voor haarlem zou ik zeggen; afbreken, en mooie retro- oude 1900 gebouwen eromheen, die bij het station passen. maar iets moderns kan ook, als het maar mooi is en een beetje een goede overgang naar de oude stad maakt. en ook busstations/ pleinen kunnen mooi en gezellig zijn.

trouwens, mijn vader is in haarlem opgegroeid, ik heb er wel wat mee. :)
pi_121227953
Alkmaar? Ha. Nutteloze kutstad voor het plebs.
Conscience do cost.
pi_121228017
De Waag
pi_121228040
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:11 schreef niels0 het volgende:
Maar Haarlem is de hoofdstad van Noord-Holland. Althans, dat leerde ik op school.
Ik lach daar gewoon om. Alkmaar is een veel belangrijkere stad geweest in het verleden.
haarlem heeft wel meer stadse uitstraling dan alkmaar, vind ik.
pi_121228148
Vind ik ook. Ik houd liever een pitstop in Haarlem dan Alkmaar. Neemt niet weg dat historisch gezien Alkmaar meer op de wereldkaart staat. Ik doe mijn best Haarlem af te zeiken.
pi_121228295
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef niels0 het volgende:
Vind ik ook. Ik houd liever een pitstop in Haarlem dan Alkmaar. Neemt niet weg dat historisch gezien Alkmaar meer op de wereldkaart staat. Ik doe mijn best Haarlem af te zeiken.
:P die kaasmarkt in alkmaar, dat vond ik toch een beschamende vertoning, toen ik er vorig jaar nog eens was..
pi_121228418
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:21 schreef okiokinl het volgende:

[..]

en jullie komen er eigenlijk nog goed vanaf, kijk eens naar mijn mooie utrecht... :(
maar voor haarlem zou ik zeggen; afbreken, en mooie retro- oude 1900 gebouwen eromheen, die bij het station passen. maar iets moderns kan ook, als het maar mooi is en een beetje een goede overgang naar de oude stad maakt. en ook busstations/ pleinen kunnen mooi en gezellig zijn.

trouwens, mijn vader is in haarlem opgegroeid, ik heb er wel wat mee. :)
Inderdaad, de tyfuszooi die ze in Utrecht hebben neergeplemd in de jaren '60 / '70 is vandaag de dag helaas gewoon te megalomaan om te vervangen. Is geen geld voor. In Haarlem is het echter een kwestie van een aantal gebouwen die vervangen moeten worden en dat is prima te doen.
pi_121228500
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef okiokinl het volgende:

[..]

:P die kaasmarkt in alkmaar, dat vond ik toch een beschamende vertoning, toen ik er vorig jaar nog eens was..
Dat is toch puur voor toeristen?

Mijn moeder woont in Alkmaar en overdag vind ik het er best wel leuk om rond te lopen want er staan best wel mooie gebouwen en er zijn ook wel wat leuke winkels. Uitgaan zou ik er nooit doen; volgens mijn broertje hangt er echt een kutsfeer en van wat ik ervan heb gezien komen er vooral boeren en paupers naar die binnenstad 's nachts.

Dan kun je volgens mij beter nog Haarlem hebben. Lopen tenminste nog hockeysletjes van 't Kennemer rond...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2013 14:38:38 ]
pi_121228534
Owja ik vind het trouwens wel raar dat er geen nachttrein van Amsterdam naar Haarlem rijdt, alleen maar zo'n pauperbus vanaf 't Leidse.
pi_121228673
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, de tyfuszooi die ze in Utrecht hebben neergeplemd in de jaren '60 / '70 is vandaag de dag helaas gewoon te megalomaan om te vervangen. Is geen geld voor. In Haarlem is het echter een kwestie van een aantal gebouwen die vervangen moeten worden en dat is prima te doen.
ja, utrecht is zinloos.. ben al blij dat er iets gaat verbeteren nu.
verschil is ook wel, dat in utrecht ook het station neergehaald is voor HC. dat haarlemse station is echt een hoogtepunt.
pi_121228847
Jammer dat er zoveel tokkies wonen daar en veel mensen die denken rijk te zijn :').
pi_121228850
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is toch puur voor toeristen?

Mijn moeder woont in Alkmaar en overdag vind ik het er best wel leuk om rond te lopen want er staan best wel mooie gebouwen en er zijn ook wel wat leuke winkels. Uitgaan zou ik er nooit doen; volgens mijn broertje hangt er echt een kutsfeer en van wat ik ervan heb gezien komen er vooral boeren en paupers naar die binnenstad 's nachts.

Dan kun je volgens mij beter nog Haarlem hebben. Lopen tenminste nog hockeysletjes van 't Kennemer rond...
ja, maar het wordt gepresenteerd als typisch nederlands, met uitgezakte kaasmeisjes en hyperactieve kaasrenners die een troneelstukje opvoeren. slaat echt helemaal nergens op.
maar de toeristen vinden het prachtig...
  zondag 6 januari 2013 @ 15:02:08 #100
241662 Jian
Well, well, well
pi_121229615
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ja. Beide dorpen. Ik oordeel zelden zonder t zelf gezien t hebben
Ik ben geboren Amsterdammer, ik werk in Haarlem, heb er een tijdje gewoond, stap en speel er regelmatig (Haarlem, geweldige muziekstad) Ik kan zeggen Haarlem een dorp noemen, dat kan, als je bijvoorbeeld uit New York, Parijs of Barcelona komt en dat als referentiekader hebt, als je echter gewoon uit Nederland komt, waar mijn Amsterdam, hoofdstad van Nederland, gewoon de grootste "metropool" is, dan is de hoofdstad van Noord Holland, Haarlem, een dorp noemen, gewoon slap gelul en meer niet.
Viva Haarlem, heerlijke Stad ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')