abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121548309
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ben je helemaal achterlijk of wat?

Ik vroeg je om bronnen, niet om weer te laten zien dat je niks weet van etniciteit en nationaliteit. Ik heb het je al tientallen malen uitgelegd, en no way dat ik het weer ga doen.

Dus nog 1 keer, wetenschappelijke papers en boeken. Geen familienamen, rare blogs of verzinsels van jouw zelf!

Palestijnen hebben Arabische namen, NO SHIT!!! Joden hebben Hebreeuwse namen, DUS DAT KUNNEN HELEMAAL GEEN JODEN ZIJN!!!!!!! :')
Je hebt teveel oogkleppen op om te kunnen zien dat het grootste gedeelte import is. Waarom heb je daar genetisch bewijs nodig(etniciteit) als je zelf zegt dat het om de nationaliteit gaat? _O- Veel import palestijnen hebben familie uit egypte, saudi arabie enz. Daar wordt natuurlijk geen onderzoek naar gedaan, het is zo recent en zo klaar als een klontje. Je hoeft alleen de (egyptische)paspoort te vragen van hun broers/zussen of opa/oma.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:49:07 #152
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121552434
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je hebt teveel oogkleppen op om te kunnen zien dat het grootste gedeelte import is. Waarom heb je daar genetisch bewijs nodig(etniciteit) als je zelf zegt dat het om de nationaliteit gaat? _O- Veel import palestijnen hebben familie uit egypte, saudi arabie enz. Daar wordt natuurlijk geen onderzoek naar gedaan, het is zo recent en zo klaar als een klontje. Je hoeft alleen de (egyptische)paspoort te vragen van hun broers/zussen of opa/oma.
:')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_121566926
quote:

[..]

Ja ik ga dit spelletje dus niet met jou spelen. Bronnen om je slappe gelul te ondersteunen of helemaal niet slap lullen. 1 van de 2.

688,000 Joden zijn alleen al tussen 1948 - 1951 naar Israel geëmigreerd vanuit grotendeels Europa.
166,000 Joden in het midden van de jaren 50.
En de jaren daarna is de immigratie/emigratie gewoon doorgegaan, maar niet in zulke grote cijfers in 1 keer.

En het grappige is, in 1948 waren er maar 650,000 Israelis. Dat is dus een verdubbeling van het aantal inwoners! Dat is de definitie van import!
Bron = The Jewish Library.

Hier nog een mooi artikel erover. Geschreven door iemand van de Hebrew University of Jeruzalem.
http://www.myjewishlearni(...)50s_Migrations.shtml

Maar dan is er natuurlijk nog de immigratie van 1890 - 1948. Dat is in meerdere immigratiegolven gebeurd genaamd Aliyahs(Joodse naam);

Lees je maar in, bronnen staan onder aan het artikel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah

Als jij dit allemaal gaat lezen en er ook maar iets van begrijpt vreet ik mijn voeten op.
pi_121577493
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De Joden zijn de oorspronkelijke bewoners:

[ afbeelding ]
Ach, flikker op. We zijn allemaal oorspronkelijke bewoners van Ethiopië. Dus laten we met ons 9 miljard daar eens naar terugkeren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121577617
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 08:42 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Tussen 1945 en 1950 heeft een van de grootste volksverhuizingen in de geschiedenis van de mensheid plaatsgehad. Vele miljoenen mensen zijn gedwongen verhuisd uit delen van Duitsland, uit verschillende delen van wat plotseling 'Soviet-Unie' heette of 'Polen'.De geschiedenis zit vol met staten die vanuit het niets worden geschapen, volkeren die gedwongen een ander gebied moeten opzoeken of die overweldigd worden door een ander volk. Israel is niet de grote anomalie zoals het wel wordt voorgespiegeld. Ik wens in ieder geval de miljoenen Duitsers die zijn verdreven uit Russisch en Pools gebied veel succes met het opeisen van hun rechten.
Oh ja, dat weet ik wel. Maar hoe kwamen die Duitsers daar? En wanneer?
Je vergelijking is wel erg makkelijk. In elk geval in het Baltische gebied kwamen de Duitsers het land koloniseren, dus hun verdrijving was niet zo heel vreemd.
En, nu je het toch over een volk hebt (Duitsers) kan ik ook wel veralgemeniseren: het kromme is dat joden zowel hun geroofde eigendommen en landgoederen terug eisen als de grond van anderen in Palestina. Dat is natuurlijk dubbel eten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121577696
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De Joden zijn de oorspronkelijke bewoners:

[ afbeelding ]
Nee hoor. Genesis 12: De Kanaäniet was toen in het land.
Abraham moet dus het land van de Kanaänieten afpakken.

Dat kan wel door god bevolen zijn (Gij zult niet begeren wat van een ander is), maar de oorspronkelijke bewoners zijn ze dus niet!
Zie Genesis van Robert Crumb.
pi_121577791
quote:

[..]

Je hebt teveel oogkleppen op om te kunnen zien dat het grootste gedeelte 2/3 import is. Waarom heb je daar genetisch bewijs nodig(etniciteit) als je zelf zegt dat het om de nationaliteit gaat? _O- Veel import palestijnen Israeli's hebben familie uit egypte, saudi arabie Rusland, Azië, Afrika enz. Daar wordt natuurlijk geen onderzoek naar gedaan, het is zo recent en zo klaar als een klontje. Je hoeft alleen de het (egyptische) andere paspoort te vragen van hun broers/zussen of opa/oma.
Oh, en genetisch bewijs is er niet. Genetisch gezien zijn Palestijnen en joden vrijwel broers en zussen. Dit i.t.t. tot hun paspoorten.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:14:49 #158
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_121581246
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je vergelijking is wel erg makkelijk. In elk geval in het Baltische gebied kwamen de Duitsers het land koloniseren, dus hun verdrijving was niet zo heel vreemd.
n.
Die Duitsers waren daar al vele generaties, dat gaat terug naar de middeleeuwen of verder, met alle respect dan praten we over honderden jaren. Als je dan al verdrijving 'niet zo heel vreemd' noemt, kunnen we de VS, Australië en Zuid-Amerika ook wel ontruimen. In de voormalige Duitse gebieden wonen nu Polen, Tsjechen, Russen en behalve een paar kleine rechtsradicale groepjes maakt niemand zich daar zestig jaar na dato nog druk over. Dat komt natuurlijk omdat al die naar andere delen van Duitsland te voet en haveloos vertrokken migranten, onderweg nog verkracht en beroofd door het Rode Leger, een nieuw leven hebben opgebouwd en aan hun toekomst hebben gewerkt.

De Palestijnen hebben zich in dezelfde periode onmogelijk gemaakt in Jordanië, Libanon en andere landen en zetten zich via allerlei terroristische groepen al veertig jaar in voor de vernietiging van Israel. Geen wonder dat zij nog altijd in de puree zitten. En zolang zij zich laten vertegenwoordigen door bewapende, radicale groepen, zal daar weinig verandering in komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dwersdriever op 15-01-2013 09:22:01 ]
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2013 @ 09:28:47 #159
230491 Zith
pls tip
pi_121581528
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Geld stoppen in de lokale wahabi moskee om de lokale bevolking te radicaliseren, schrijven zij dat ook af als hulp?
Je bedoelt honderden miljoenen aan de slachtoffers van Hurricane Katarina schenken/aanbieden?

quote:
The Bush administration said the money it received from the United Arab Emirates was nearly four times as much as it received from all other countries combined. Other countries, including some in the Middle East, also pledged large contributions but have not yet sent the money.

Read more: http://www.foxnews.com/story/0,2933,185884,00.html#ixzz2I20IL7tw
http://en.wikipedia.org/w(...)to_Hurricane_Katrina Zoek hier even de arabische landen op.

[ Bericht 13% gewijzigd door Zith op 15-01-2013 09:34:57 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2013 @ 09:49:49 #160
230491 Zith
pls tip
pi_121582190
Rest van het topic gelezen: De 'normale' pro-Israel discussieerders hier moeten zich wel kapot schamen dat er iemand als firefly aan hun kant staat _O-
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:46:04 #161
79262 Dwersdriever
pi_121584165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:49 schreef Zith het volgende:
Rest van het topic gelezen: De 'normale' pro-Israel discussieerders hier moeten zich wel kapot schamen dat er iemand als firefly aan hun kant staat _O-
Zal wel een undercover Hamas-sympathisant zijn dan :')
We Came A Long Time Ago
pi_121592392
Het is allemaal vrij simpel:

Wie waren daar eerder, de Joden of de Moslims?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_121593058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:29 schreef firefly3 het volgende:

Wie waren daar eerder, de Palestijnen of importJoden?
pi_121610839
Hypocriete moderators, moet dit niet verplaatst worden naar de centrale topic? Of betreft dit alleen zaken die negatief zijn over Israël? Wat een bron ook: wordpress van een of ander zionist.. bron: http://www.israelheute.co(...)=newsletter-20130104

Schande dat de beheerders van dit hoekje zo subjectief zijn in hun doen.
pi_121611837
quote:

Nou.. misschien het land maar teruggeven aan Egypte? Of USA aan de indianen? Zulks dom argumenten om dood en verderf goed te praten? Om mensen uit hun huis te jagen?

:')
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 21:46:42 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121613389
who cares?

ze zijn er nu iig allebei en ze zijn geen fan beiden van plan te vertrekken en ze kunnen elkaar niet uitstaan

dan heb je nog 2 opties, opdelen in 2 staten of elkaar uitroeien

ik zeg opdelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121619991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Die Duitsers waren daar al vele generaties, dat gaat terug naar de middeleeuwen of verder, met alle respect dan praten we over honderden jaren. Als je dan al verdrijving 'niet zo heel vreemd' noemt, kunnen we de VS, Australië en Zuid-Amerika ook wel ontruimen. In de voormalige Duitse gebieden wonen nu Polen, Tsjechen, Russen en behalve een paar kleine rechtsradicale groepjes maakt niemand zich daar zestig jaar na dato nog druk over. Dat komt natuurlijk omdat al die naar andere delen van Duitsland te voet en haveloos vertrokken migranten, onderweg nog verkracht en beroofd door het Rode Leger, een nieuw leven hebben opgebouwd en aan hun toekomst hebben gewerkt.

De Palestijnen hebben zich in dezelfde periode onmogelijk gemaakt in Jordanië, Libanon en andere landen en zetten zich via allerlei terroristische groepen al veertig jaar in voor de vernietiging van Israel. Geen wonder dat zij nog altijd in de puree zitten. En zolang zij zich laten vertegenwoordigen door bewapende, radicale groepen, zal daar weinig verandering in komen.
Dit argument keert zich toch wel tegen je.
De Duitsers, die sinds pakweg 500 jaar in de Baltische staten woonden en 50 jaar geleden verdreven werden, hebben een nieuw leven opgebouwd en aan hun toekomst gewerkt. (Ik ken er een en voor haar heb ik een diep respect!)
De joden, die indertijd pakweg een paar honderd jaar daar woonden en 2000 jaar geleden verderven werden, hebben kennelijk niet de tijd gehad om een eigen leven op te bouwen en aan hun toekomst te werken. Ze hebben de cultus gecultiveerd, 2000 jaar lang, dat ze terug wilden naar land dat ze om te beginnen al van anderen (Kanaänieten) ingepikt hadden.
Zijn joden dan in dit opzicht inferieur aan Duitsers?

Wat de Palestijnen betreft: joden/Israel hebben/heeft steeds met de mond beleden, dat ze eigenlijk helemaal niet weg hoefden. Inmiddels wel door daden kenbaar maken dat ze maar beter konden oprotten. De Palestijnen is dus gewoon een rad voor ogen gedraaid.
pi_121620064
quote:

De Kanaänieten!
pi_121620642
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:59 schreef slashdotter3 het volgende:
http://ejbron.wordpress.c(...)ijnse-vluchtelingen/

Meer dan 60 jaar geleden was Israël financieel ook niet in staat om joodse immigranten op te nemen. Desondanks werd iedereen hartelijk verwelkomd en in het land opgenomen.
Nou, het is maar net hoe je dat ziet. Ruim 100 jaar geleden kwamen de joden gewoon naar Palestina om zich daar te vestigen in het Ottomaanse Rijk. En daarna overstroomden ze Palestina, ondanks de verboden van de mandaathouder het Verenigd Koninkrijk.
quote:
In Libanon werden al 2500 Palestijnse vluchtelingenfamilies opgenomen, in totaal 13.000 mensen.
Het ontgaat me wat het opnemen van Palestijnse vluchtelingen in Libanon te maken heeft met de instroom van joden in Palestina, meer dan 60 jaar geleden. Of wou je zeggen dat de hartelijk verwelkomde joden de Palestijnen verdreven? Dat zal ook nog wel waar zijn ook, maar dat wou je vast niet zeggen.
quote:
De Palestijnen schijnt het niet echt te gaan om het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen. Ze hebben er geen probleem mee demografisch de joodse staat te overstromen, maar o wee als dit gebeurt met hun dorpen en steden. Het vluchtelingenprobleem wordt nu als politiek instrument tegen Israël gebruikt. Volgens VN-informatie zijn er sinds het uitbreken van de onlusten in Syrië tot nu toe meer dan 60.000 mensen om het leven gekomen.
============
_O-
Zoals ik al eerder schreef: ik snap je laatste alinea niet zo goed. Er is geen sprake van de Gazanen demografisch de joodse staat overstromen. Dat doen de orthodoxe joden al.
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:30:56 #170
79262 Dwersdriever
pi_121628500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]
[quote]
Dit argument keert zich toch wel tegen je.
Hooguit in jouw weinig objectieve ogen denk ik. Ik bespeur een erg felle pro-Palestijnse toon bij je die ik vaker tegenkom bij mensen. Ik wil dat altijd graag nuanceren door ontwikkelingen in een historisch perspectief te plaatsen omdat het conflict wat mij betreft wel erg veel emoties losmaakt en veel te veel aandacht krijgt in de media.

quote:
De joden, die indertijd pakweg een paar honderd jaar daar woonden en 2000 jaar geleden verderven werden, hebben kennelijk niet de tijd gehad om een eigen leven op te bouwen en aan hun toekomst te werken. Ze hebben de cultus gecultiveerd, 2000 jaar lang, dat ze terug wilden naar land dat ze om te beginnen al van anderen (Kanaänieten) ingepikt hadden.
Dit is natuurlijk feitelijke en historische onzin, je lijkt wat verblind doordat je erg eenzijdig partij hebt gekozen in dit conflict. Talloze joden zijn op het gebied van onder meer wetenschap, handel en de kunsten zeer succesvol geworden. Er wonen nu nog steeds veel meer joden buiten Israel dan daarbuiten. Joden zijn echter eeuwenlang sterk gediscrimineerd en vervolgd met de Tweede Wereldoorlog als dieptepunt, wat voor een deel het verlangen bij een deel van dat volk naar een eigen, veilige staat verklaard.

Het zionisme waar je naar verwijst is geen 2000 jaar oude cultus, maar een negentiende eeuwse stroming die past in de opkomst van de natiestaat en nationalisme zoals dat toen in de hele westerse wereld opgang deed. Het was ook een periode waarin antisemitisme groeiende was, wat zoals hierboven al geschreven als een soort olie in de motor fungeerde en uiteindelijk ook de feitelijke stichting van de staat Israel inleidde.

quote:
Wat de Palestijnen betreft: joden/Israel hebben/heeft steeds met de mond beleden, dat ze eigenlijk helemaal niet weg hoefden. Inmiddels wel door daden kenbaar maken dat ze maar beter konden oprotten. De Palestijnen is dus gewoon een rad voor ogen gedraaid.
Dit is historisch ook een wat twijfelachtige stelling. Israel accepteerde het Plan of Partition van de UN, maar het was de daaropvolgende invasie door buurlanden die zo'n oplossing onmogelijk maakte. Zoals gemeld, de ambities van de Palestijnen zijn niet gericht op een daadwerkelijke oplossing en zo lang ze door radicalen geleid worden, zal hun situatie niet verbeteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dwersdriever op 16-01-2013 13:38:43 ]
We Came A Long Time Ago
pi_121638950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Kanaänieten!
Leven die nog? Nee.

Dus wie van de twee bevolkingsgroepen (joden/arabieren) waren er het eerst? De Joden dus.
pi_121645192
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:01 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Leven die nog? Nee.

Dus wie van de twee bevolkingsgroepen (joden/arabieren) waren er het eerst? De Joden dus.
De Arabieren waren er eerder dan de importJoden.
pi_121649252
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

De Arabieren waren er eerder dan de importJoden.
De "Import Joden" hebben niets te maken met het feit dat het gebied al van de Joden was. Ze hebben het eerlijk gekocht. (Zie andere thread).
pi_121650420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De "Import Joden" hebben niets te maken met het feit dat het gebied al van de Joden was. Ze hebben het eerlijk gekocht. (Zie andere thread).
Jij bent een idioot als je denkt dat de Joden heel Palestina hebben gekocht.
pi_121667015
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:30 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Hooguit in jouw weinig objectieve ogen denk ik. Ik bespeur een erg felle pro-Palestijnse toon bij je die ik vaker tegenkom bij mensen. Ik wil dat altijd graag nuanceren door ontwikkelingen in een historisch perspectief te plaatsen omdat het conflict wat mij betreft wel erg veel emoties losmaakt en veel te veel aandacht krijgt in de media.
Die laatste zin deel ik wel met je.
quote:
[..]

Dit is natuurlijk feitelijke en historische onzin, je lijkt wat verblind doordat je erg eenzijdig partij hebt gekozen in dit conflict. Talloze joden zijn op het gebied van onder meer wetenschap, handel en de kunsten zeer succesvol geworden. Er wonen nu nog steeds veel meer joden buiten Israel dan daarbuiten. Joden zijn echter eeuwenlang sterk gediscrimineerd en vervolgd met de Tweede Wereldoorlog als dieptepunt, wat voor een deel het verlangen bij een deel van dat volk naar een eigen, veilige staat verklaard.
Waar het om gaat is dat de joden in al die eeuwen de wens terug te keren naar Jeruzalem gecultiveerd hebben. Al ver voor de Tweede Wereldoorlog.
Dan kunnen ze zich tegelijk nog wel opgewerkt hebben in de hen omringende maatschappij, maar hun prioriteit bleef kennelijk de terugkeer naar Jeruzalem. 2000 jaar lang!
quote:
Het zionisme waar je naar verwijst is geen 2000 jaar oude cultus, maar een negentiende eeuwse stroming die past in de opkomst van de natiestaat en nationalisme zoals dat toen in de hele westerse wereld opgang deed. Het was ook een periode waarin antisemitisme groeiende was, wat zoals hierboven al geschreven als een soort olie in de motor fungeerde en uiteindelijk ook de feitelijke stichting van de staat Israel inleidde.
Dat is ook niet vreemd: als iedereen begint te denken over natiestaten, doen de joden dat natuurlijk ook. Maar dat was pakweg 200 jaar geleden? Terwijl al 2000 jaar lang de prioriteit, het ideaal, de wensgedachte, de droom de terugkeer naar Jeruzalem was.
quote:
[..]

Dit is historisch ook een wat twijfelachtige stelling. Israel accepteerde het Plan of Partition van de UN, maar het was de daaropvolgende invasie door buurlanden die zo'n oplossing onmogelijk maakte. Zoals gemeld, de ambities van de Palestijnen zijn niet gericht op een daadwerkelijke oplossing en zo lang ze door radicalen geleid worden, zal hun situatie niet verbeteren.
Natuurlijk accepteerden de joden dat plan: het was voor hen gebaseerd op groei van hun populatie en voor de Palestijnen op inkrimping van hun gebied.
En je opmerking over de ambities van de Palestijnen geldt evengoed voor de ambities van Israel. De woorden zijn wel aardig, maar de daden zijn desastreus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 17-01-2013 03:14:46 ]
pi_121667025
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:01 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Leven die nog? Nee.

Zijn die uitgemoord door de joden dan?
Tekent hun karakter.
pi_121667039
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij bent een idioot als je denkt dat de Joden heel Palestina hebben gekocht.
Ze hadden een procent of 8 van de grond in handen. Veel minder dan de grond die eigendom was van Palestijnen of Arabieren elders. En nog veel en veel minder dan grond van wie de eigenaar niet duidelijk was of grond die geen eigendom was van iemand.
Dus om hier nou het bezit van Palestina op te baseren is bepaald zwak.
pi_121667056
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Maar waarom was het gebied dan al van de joden?
Ze zijn er 2000 jaar geleden uitgegooid door de toenmalige rechtmatige bezetter. En in 1800 jaar niet teruggekeerd. En ook daarvoor al was hun eigendom gebaseerd op het uitmoorden van de bewoners voor hen.

Je hebt waarlijk wisselende gronden voor het begrip eigendom, geloof ik.
pi_121667188
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo is de verdrijving van Duitsers uit gebieden en steden die eeuwenlang Duits waren "niet zo heel vreemd"?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_121667539
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 02:02 schreef Polacco het volgende:

[..]

Hoezo is de verdrijving van Duitsers uit gebieden en steden die eeuwenlang Duits waren "niet zo heel vreemd"?
De Duitsers kwamen in de Baltische staten de bevolking koloniseren en kerstenen. Ze kwamen dus als bezetters.

Overigens is de geschiedenis van Centraal-Europa en het Midden-Oosten wel wat ingewikkelder dan het conflict dat Israel veroorzaakt in Palestina.
pi_121668473
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 03:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Duitsers kwamen in de Baltische staten de bevolking koloniseren en kerstenen. Ze kwamen dus als bezetters.

Overigens is de geschiedenis van Centraal-Europa en het Midden-Oosten wel wat ingewikkelder dan het conflict dat Israel veroorzaakt in Palestina.
Vind je dat mensen die al eeuwen in gebieden en steden als Pommeren, Breslau, Oostpruisen of Koningsbergen nog steeds als "bezetter" moet worden gezien?

Daarbij is het Israël conflict net zo ingewikkeld of complex als de geschiedenis van midden en oost Europa. Het is niet zo genuanceerd zoals jij probeert over te brengen.
  donderdag 17 januari 2013 @ 17:23:20 #182
79262 Dwersdriever
pi_121686081
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 08:14 schreef Polacco het volgende:

[..]

Vind je dat mensen die al eeuwen in gebieden en steden als Pommeren, Breslau, Oostpruisen of Koningsbergen nog steeds als "bezetter" moet worden gezien?

Daarbij is het Israël conflict net zo ingewikkeld of complex als de geschiedenis van midden en oost Europa. Het is niet zo genuanceerd zoals jij probeert over te brengen.
Dat is wat ik ook al een aantal postings probeer duidelijk te maken. Het is een gebrek aan historische kennis en dat leidt ertoe dat men het conflict over de verdeling van het Britse protectoraat op een soort van podium plaatst als een anomalie in de recente en minder recente wereldgeschiedenis. Wat het niet is.

Dat is overigens niet specifiek aan Kees22 gericht, al is zijn mening over Oost-Europa redelijk schokkend, maar het is een punt dat me al jaren irriteert aan deze zaak. Ik ben niet specifiek pro-Israel, maar het grote verschil met veel andere situaties in de wereld is dat de Palestijnen vrijwel overal waar ze terechtkwamen er een zootje van maakten, met Jordanië en Libanon als dieptepunt.

Dat heeft sterk bijgedragen aan de huidige situatie van de Palestijnen en het helpt niet dat ze hun vertrouwen blijven stellen in fanatici die vernietiging van Israel als de enige oplossing zien en voor wie het gewapende conflict nog altijd de voorkeur geniet. De Palestijnen hebben een Gerry Adams nodig.
We Came A Long Time Ago
  donderdag 17 januari 2013 @ 17:30:38 #183
79262 Dwersdriever
pi_121686293
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 01:39 schreef Kees22 het volgende:
Natuurlijk accepteerden de joden dat plan: het was voor hen gebaseerd op groei van hun populatie en voor de Palestijnen op inkrimping van hun gebied.
En je opmerking over de ambities van de Palestijnen geldt evengoed voor de ambities van Israel. De woorden zijn wel aardig, maar de daden zijn desastreus.
Wellicht kun je erkennen dat de Palestijnen er een stuk beter aan toe waren geweest als ze toen de twee staten-oplossing hadden geaccepteerd? Als ook de daaropvolgende oorlogen niet waren geïnitieerd door de Palestijnen en hun bondgenoten? Als ze geen staat binnen een staat hadden willen vormen binnen Jordanië en Libanon?

Als jij denkt dat het voortzetten van de strategie van confrontatie en radicale oplossingen na zestig jaar nog steeds de beste oplossing is, prima. We gaan dat conflict hier op Fok niet oplossen.
We Came A Long Time Ago
pi_121701765
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 08:14 schreef Polacco het volgende:

[..]

Palestijnen horen niet in het gebied waar ze al eeuwen wonen maar Duitsers wel?
quote:
Het Midden-Oosten heeft ook een ingewikkelde geschiedenis, maar grotendeels zonder joden.
pi_121702071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:23 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat is wat ik ook al een aantal postings probeer duidelijk te maken. Het is een gebrek aan historische kennis en dat leidt ertoe dat men het conflict over de verdeling van het Britse protectoraat op een soort van podium plaatst als een anomalie in de recente en minder recente wereldgeschiedenis. Wat het niet is.

Dat is overigens niet specifiek aan Kees22 gericht, al is zijn mening over Oost-Europa redelijk schokkend, maar het is een punt dat me al jaren irriteert aan deze zaak. Ik ben niet specifiek pro-Israel, maar het grote verschil met veel andere situaties in de wereld is dat de Palestijnen vrijwel overal waar ze terechtkwamen er een zootje van maakten, met Jordanië en Libanon als dieptepunt.
De bezetting van land dat van een ander is, is inderdaad geen anomalie, niet in tijd en niet in plaats. Het grote verschil is ook niet dat de grote aantallen vluchtelingen er een zooitje van maken, dat doen vluchtelingen bijna per definitie.
Het grote verschil is, dat er mensen zijn die hartstochtelijk deze bezetting en de bezetters goedpraten. De bezetting van Tibet en de westelijke provincies van China door Han-Chinezen wordt algemeen veroordeeld, behalve door Chinezen. Idem de Westelijke Sahara door Marokko.
quote:
Dat heeft sterk bijgedragen aan de huidige situatie van de Palestijnen en het helpt niet dat ze hun vertrouwen blijven stellen in fanatici die vernietiging van Israel als de enige oplossing zien en voor wie het gewapende conflict nog altijd de voorkeur geniet. De Palestijnen hebben een Gerry Adams nodig.
Dat doen ze dus ook niet meer, al een hele tijd niet meer. Maar dat heeft hen niet geholpen. Dat heeft in de praktijk alleen ruimer baan gemaakt voor verdere illegale bezetting door Israel.
pi_121702261
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:30 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Wellicht kun je erkennen dat de Palestijnen er een stuk beter aan toe waren geweest als ze toen de twee staten-oplossing hadden geaccepteerd? Als ook de daaropvolgende oorlogen niet waren geïnitieerd door de Palestijnen en hun bondgenoten? Als ze geen staat binnen een staat hadden willen vormen binnen Jordanië en Libanon?

Als jij denkt dat het voortzetten van de strategie van confrontatie en radicale oplossingen na zestig jaar nog steeds de beste oplossing is, prima. We gaan dat conflict hier op Fok niet oplossen.
Dat durf ik zo niet te zeggen. Want ik geloof er niks van de joden/Israel het erbij had(den) gelaten.

Het is immers steeds opnieuw Israel dat de Palestijnen confronteert en schoffeert. Niet of althans veel minder andersom.

En dan kun je wel net doen alsof ik een heel afwijkende mening heb, gebaseerd op een tekortschietend historisch inzicht, maar het lijkt me dat je dat het Internationaal Hof toch niet voor de voeten kunt gooien.
pi_121705125
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Palestijnen horen niet in het gebied waar ze al eeuwen wonen maar Duitsers wel?
Dat vraag ik niet. Waarom zie je Duitsers die eeuwenlang in Oostpruisen, Silezië en Pommeren hebben gewoond als bezetters?
quote:
Het Midden-Oosten heeft ook een ingewikkelde geschiedenis, maar grotendeels zonder joden.
Dat maakt het Israël conflict niet minder complex of ingewikkeld.
pi_121706305
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:39 schreef Polacco het volgende:

[..]

Dat vraag ik niet. Waarom zie je Duitsers die eeuwenlang in Oostpruisen, Silezië en Pommeren hebben gewoond als bezetters?
Je hebt een punt.
Ik zou het moeten nakijken, maar ik doe het nu even uit mijn geheugen.
De Baltische staten zijn gedeeltelijk geannexeerd als Oost-Pruisen en ook als bezet gebied behandeld, met een Duitse adel en Baltische horigen.
Diverse andere gebieden werden niet Duits, maar bleven onderhorig aan een lokale overheid, bijvoorbeeld Polen, (Wit)-Rusland, Oekraïne of Tsjechië.
Tot de Duitsers de bewoning van die gebieden door Duitsers gebruikten als argument om ze te veroveren voor het Derde Rijk. En daarbij de oorspronkelijke, rechtmatige overheid en bevolking op zijn zachtst gezegd nogal schoffeerde. Ik denk daarbij aan de verdeling van Polen en het inlijven van Bohemen-Moravië.
Het is niet zo vreemd dat de lokale bevolking of overheid de Duitsers vlak na de Tweede Wereldoorlog niet meer vertrouwde. Misschien overdreven, maar in Nederland zijn er ook nogal wat excessen geweest na 5 mei 1945!
quote:
[..]

Dat maakt het Israël conflict niet minder complex of ingewikkeld.
In principe is het conflict eenvoudig: er is een land illegaal veroverd. Niet erg ingewikkeld.

Overigens drijven we steeds weer af: dit topic gaat over Palestijnse vluchtelingen die niet in Palestina terecht kunnen.

Hoe nu? :? Palestijnen bestonden toch niet??
pi_121707061
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt een punt.
Ik zou het moeten nakijken, maar ik doe het nu even uit mijn geheugen.
De Baltische staten zijn gedeeltelijk geannexeerd als Oost-Pruisen en ook als bezet gebied behandeld, met een Duitse adel en Baltische horigen.
Waar heb je het nu over? De twaalfde eeuw of over Memelland 1939?

quote:
Diverse andere gebieden werden niet Duits, maar bleven onderhorig aan een lokale overheid, bijvoorbeeld Polen, (Wit)-Rusland, Oekraïne of Tsjechië.
Tot de Duitsers de bewoning van die gebieden door Duitsers gebruikten als argument om ze te veroveren voor het Derde Rijk. En daarbij de oorspronkelijke, rechtmatige overheid en bevolking op zijn zachtst gezegd nogal schoffeerde. Ik denk daarbij aan de verdeling van Polen en het inlijven van Bohemen-Moravië.
Die truc hebben ze alleen succesvol uitgehaald bij Tsjechoslowakije. Ze eisten eerst Sudentenland op vanwege het grote aantal Duitsers dat daar woonde en vervolgens bezetten ze heel Tsjechië. Bij Polen eisten ze uiteindelijk de corridor waar Polen weigerde deze op te geven. Na het verslaan van Polen samen met de Sovjet unie werd Polen opgedeeld.

Maar dit beantwoord nog steeds niet mijn vraag. Pommeren en Silezië waren rond het jaar 1000 Pools, daarna zijn ze in Duitse handen gevallen. Zelfs geldt voor Oostpruisen wat al sinds de 12de eeuw Duits was. Waarom zie je de mensen die daar in 1938 wonen als bezetter?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:07:29 #190
79262 Dwersdriever
pi_121712442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De bezetting van land dat van een ander is, is inderdaad geen anomalie, niet in tijd en niet in plaats. Het grote verschil is ook niet dat de grote aantallen vluchtelingen er een zooitje van maken, dat doen vluchtelingen bijna per definitie.
Het grote verschil is, dat er mensen zijn die hartstochtelijk deze bezetting en de bezetters goedpraten. De bezetting van Tibet en de westelijke provincies van China door Han-Chinezen wordt algemeen veroordeeld, behalve door Chinezen. Idem de Westelijke Sahara door Marokko.
Voor alle duidelijkheid. Heb jij het over de 'bezette gebieden' of beschouw je heel Israel als bezet gebied?
We Came A Long Time Ago
pi_121762256
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 01:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zijn die uitgemoord door de joden dan?
Tekent hun karakter.
Vroeger ging iedereen elkaar uitmoorden. Nu leven we echter niet meer in de middeleeuwen en zie ik nog steeds middeleeuwse praktijken aan de palestijnse kant.
pi_121831511
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:07 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid. Heb jij het over de 'bezette gebieden' of beschouw je heel Israel als bezet gebied?
Goed dat je dat vraagt!
In feite is natuurlijk heel Palestina, met aftrek van de 8 % territorium die joods eigendom was, bezet.
Maar goed, men kan niet alles terugdraaien en soms moet men, met pijn in het hart, feiten accepteren.
De grenzen van 1967 zijn inmiddels algemeen (d.w.z. door iedereen behalve Israel) geaccepteerd als redelijke grenzen.
Dus wat mij betreft: het is jammer dat de vorming van de staat Israel niet voorkomen/verhinderd is, maar we zullen het ermee moeten doen. Maar dan ook verder rustig zijn en geen eisen stellen.
pi_121831555
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:33 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Vroeger ging iedereen elkaar uitmoorden. Nu leven we echter niet meer in de middeleeuwen en zie ik nog steeds middeleeuwse praktijken aan de palestijnse kant.
Jaja.
De meeste mensen Verstandige mensen kijken naar de feiten die ze tegenkomen en vormen zich daar een oordeel over. Na rijp beraad. En vormen zich dan een mening.

Jij hebt je kennelijk een mening gevormd en plooit daar de feiten omheen.

Als je het over uitmoorden hebt: Israel heeft ongeveer 100 keer zoveel Palestijnen vermoord/gedood als andersom. Dus wie is nou middeleeuws?
  maandag 21 januari 2013 @ 02:49:36 #194
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_121831728
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 02:13 schreef Kees22 het volgende:
De meeste mensen Verstandige mensen kijken naar de feiten die ze tegenkomen en vormen zich daar een oordeel over. Na rijp beraad. En vormen zich dan een mening.

Jij hebt je kennelijk een mening gevormd en plooit daar de feiten omheen.

Als je het over uitmoorden hebt: Israel heeft ongeveer 100 keer zoveel Palestijnen vermoord/gedood als andersom. Dus wie is nou middeleeuws?
Het ratio zegt natuurlijk niks over wie er middeleeuws bezig is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:36:17 #195
79262 Dwersdriever
pi_121901108
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 02:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed dat je dat vraagt!
Dank je. Dat geeft echter wel het verschil aan tussen de bezettingen die jij noemt en de oprichting van de staat Israel. Die laatste is volgens internationaal recht gelegitimeerd.

quote:
In feite is natuurlijk heel Palestina, met aftrek van de 8 % territorium die joods eigendom was, bezet.
Maar goed, men kan niet alles terugdraaien en soms moet men, met pijn in het hart, feiten accepteren.
Dat is feitelijk onjuist en zoals eerder gemeld onderdeel van de voortdurende verplaatsing van mensen zoals die de hele geschiedenis aan de gang is en die in de periode rond de oprichting van Israel een hoogtepunt bereikte. Volgens jouw definitie is een groot deel van de wereld bezet gebied (negen eeuwen was nog niet lang genoeg) Maar als opinie is het verder natuurlijk prima.

quote:
De grenzen van 1967 zijn inmiddels algemeen (d.w.z. door iedereen behalve Israel) geaccepteerd als redelijke grenzen.
Uiteindelijk kan een compromis de oplossing brengen. Zie Noord-Ierland. Ik leg de schuld van het conflict overigens wat minder eenzijdig bij één partij dan jij doet.

quote:
Maar dan ook verder rustig zijn en geen eisen stellen.
Dit is een beetje een rare opmerking. De souvereine staat Israel heeft natuurlijk dezelfde rechten als iedere andere staat. Dat betekent onder meer het recht zich te verdedigen tegen bedreigingen van buiten, zoals het in zijn bestaan al meerdere keren met succes heeft gedaan. Als de opmerking al hout snijdt, dan geldt het voor beide partijen in het conflict.
[/quote]
We Came A Long Time Ago
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 19:51:25 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121901920
op deze manier kan dit topic wel dicht denk ik

gaat eigenlijk alleen nog maar over hetzelfde als in het andere topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_122095646
Inderdaad, het is heel lastig om het bij de oorspronkelijke vraag te houden.
Maar het is dan ook lastig om in te zien hoe dat moet.

Stel: vluchtelingen uit Somalië hebben zich verspreid over nabuurlanden: Djibouti, Ethiopië, Kenia, Tanzania. En zitten daar in vluchtelingenkampen. In Somalië zelf heerst een regiem dat de gevluchte Somaliërs niet meer toelaat op hun eigen grond.
Mocht er in Djibouti trammelant ontstaan, dan is het de meest logische stap dat de gevluchte Somaliërs teruggaan naar hun land van herkomst, Somalië. Maar daar kan geen sprake van zijn. Punt! Dat land is inmiddels bezet door anderen of andersdenkenden.
De bezetters van het land vinden het meer logisch dat de herverdreven Somaliërs uit Djibouti hun heil gaan zoeken bij de verdreven Somaliërs in de vluchtelingenkampen in Ethiopië, Kenia en Tanzania. Alsof de bewoners van en vluchtelingenkamp daar iets over te zeggen hebben.

De vraag in de TT is gewoon denigrerend bedoeld en niet bedoeld om een serieuze discussie te entameren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')