Dat zeg je nu wel. Maar ik denk dat je het wegstopt om je eigen familie te beschermen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, ik zou dat niet kunnen hoor. Een moord plegen en mijn eigen hachje redden belangrijker vinden dan dat bv de familie ooit nog hoort wat er met hun dochter is gebeurd.
Dan ben je mijn inziens toch een door-en door slecht mens. Er is een jonge meid verkracht en vermoord, er is een leven ontnomen, je praat er erg makkelijk over Isegrim.

Er wordt ook door niemand ontkend dat hij door en door slecht zou zijn toch?quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, ik zou dat niet kunnen hoor. Een moord plegen en mijn eigen hachje redden belangrijker vinden dan dat bv de familie ooit nog hoort wat er met hun dochter is gebeurd.
Dan ben je mijn inziens toch een door-en door slecht mens. Er is een jonge meid verkracht en vermoord, er is een leven ontnomen, je praat er erg makkelijk over Isegrim.

Ik zeg ook niet dat ik het zou kunnen, alleen dat ik het niet zo vreemd vind.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]

quote:Proces Jasper S. niet opgenomen uit respect voor Marianne
Uit respect voor Marianne Vaatstra wordt niet de hele rechtszaak tegen Jasper S. opgenomen en uitgezonden. De rechtbank in Leeuwarden denkt 'met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' te weten dat Marianne niet zou hebben gewild dat alle details in beeld en geluid vastgelegd zouden worden.
Marianne Vaatstra was 16 jaar toen ze in 1999 werd verkracht en vermoord. Pas onlangs is de vermoedelijke dader, Jasper S., ontmaskerd door DNA-onderzoek. S. staat volgende week donderdag voor de rechter in Leeuwarden. Omrop Fryslân wilde zoveel mogelijk van de rechtszaak, inclusief de stem van de verdachte, opnemen en uitzenden.
Nu blijven die opnames beperkt tot de opkomst van de rechtbank, de voordracht van de zaak door de aanklager, het requisitoir en het pleidooi van de advocaat. Die worden met een vertraging van een kwartier uitgezonden, zodat eventuele incidenten in de rechtszaal eruit zijn te filteren. Per 1 maart is de persrichtlijn van de rechtbanken en gerechtshoven versoepeld en mogen beeld en geluid van strafrechtszaken in principe worden vastgelegd, tenzij de rechter anders beslist.

Net als dat haar ouders zeker wisten dat ze niet alleen in het donker naar huis zou fietsen....quote:

Wat heeft dat er nou mee te maken? Ik zou ook niet willen dat heel NL van de laatste details en laatst gesproken woorden vlak voor de moord op m'n dochter zou kunnen meegenieten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:04 schreef hexje het volgende:
[..]
Net als dat haar ouders zeker wisten dat ze niet alleen in het donker naar huis zou fietsen....

Dat ook ja. Niemand zou dat willen, ook al ben je dood en ben je er niet meer bij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:07 schreef Leandra het volgende:
De rechtbank denkt te weten dat ze dat niet zou willen.
En volgens mij zou dat voor de meeste mensen gelden.
Als je kijkt hoe er op de diverse fora gespeculeerd is, waarbij de vermeende "eigen schuld" van het slachtoffer niet van de lucht is, dan zie ik niet waar het voor het slachtoffer wenselijk zou zijn dat ieder ranzig detail bekend wordt gemaakt.
Of zou je het zelf geen probleem vinden als jij gruwelijk verkracht en vermoord was en zelfs je laatste beetje waardigheid nog geschonden zou worden doordat alle gruwelijke details van de rechtzaak rechtstreeks worden uitgezonden?

ik zou niet willen dat mijn moeder het te horen kreegquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat ook ja. Niemand zou dat willen, ook al ben je dood en ben je er niet meer bij.

desondanks wordt er altijd aangeraden om je niet te verzetten (doch wel te gillen) wanneer je verkracht wordt. da's mij iig van klens af geleerdquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Natuurlijk heeft ze zich verzet. Dat zou iedereen doen...

Tsja, in zo'n situatie handel je eerder impulsief. Wat ook volkomen logisch is. Kalm blijven lukt bijna niemand, denk ik.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:48 schreef simmu het volgende:
[..]
desondanks wordt er altijd aangeraden om je niet te verzetten (doch wel te gillen) wanneer je verkracht wordt. da's mij iig van klens af geleerd

Jep!quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nog iemand die de liveblog volgt?
True, en hij ontkent ook nog dat hij een moment van bezinning had gehad, maar als je die fietsen rechtzet om geen aandacht te trekken, dan weet je toch dat je met foute dingen bezig bent?quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Apart hoor, dat Jasper S. wel er over nadacht de fietsen netjes naast elkaar te zetten om geen aandacht te trekken, dat zegt hij ook, maar niet meer weet hoe erg Marianne zich verzet heeft en wat hij precies heeft gezegd en gedaan om haar in bedwang te houden en mee te nemen dat weiland in.

wat een dom volk loopt er ook op aardetwitter:Bhofwatcher twitterde op donderdag 28-03-2013 om 11:23:45Rechter zeikt door over afstanden tussen weilanden. Nederland op z'n smalst. Hij heeft dat meisje verkracht en vermoord! #vaatstra #steringa reageer retweet

Lijkt mij ook een bewuste actie om geen aandacht te trekken (voor het geval er heel misschien iemand voorbij komt) om daarna over te gaan tot waarmee hij van plan was.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:25 schreef Doodloper het volgende:
True, en hij ontkent ook nog dat hij een moment van bezinning had gehad, maar als je die fietsen rechtzet om geen aandacht te trekken, dan weet je toch dat je met foute dingen bezig bent?

Tsja, een rechter die grondig te werk gaat en echt wil uitzoeken wat er precies op welk moment gebeurd is, dat willen we natuurlijk niet...quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:27 schreef Doodloper het volgende:
wat een dom volk loopt er ook op aardetwitter:Bhofwatcher twitterde op donderdag 28-03-2013 om 11:23:45Rechter zeikt door over afstanden tussen weilanden. Nederland op z'n smalst. Hij heeft dat meisje verkracht en vermoord! #vaatstra #steringa reageer retweet

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |