Dat zeg je nu wel. Maar ik denk dat je het wegstopt om je eigen familie te beschermen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, ik zou dat niet kunnen hoor. Een moord plegen en mijn eigen hachje redden belangrijker vinden dan dat bv de familie ooit nog hoort wat er met hun dochter is gebeurd.
Dan ben je mijn inziens toch een door-en door slecht mens. Er is een jonge meid verkracht en vermoord, er is een leven ontnomen, je praat er erg makkelijk over Isegrim.
Er wordt ook door niemand ontkend dat hij door en door slecht zou zijn toch?quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, ik zou dat niet kunnen hoor. Een moord plegen en mijn eigen hachje redden belangrijker vinden dan dat bv de familie ooit nog hoort wat er met hun dochter is gebeurd.
Dan ben je mijn inziens toch een door-en door slecht mens. Er is een jonge meid verkracht en vermoord, er is een leven ontnomen, je praat er erg makkelijk over Isegrim.
Ik zeg ook niet dat ik het zou kunnen, alleen dat ik het niet zo vreemd vind.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
quote:Proces Jasper S. niet opgenomen uit respect voor Marianne
Uit respect voor Marianne Vaatstra wordt niet de hele rechtszaak tegen Jasper S. opgenomen en uitgezonden. De rechtbank in Leeuwarden denkt 'met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' te weten dat Marianne niet zou hebben gewild dat alle details in beeld en geluid vastgelegd zouden worden.
Marianne Vaatstra was 16 jaar toen ze in 1999 werd verkracht en vermoord. Pas onlangs is de vermoedelijke dader, Jasper S., ontmaskerd door DNA-onderzoek. S. staat volgende week donderdag voor de rechter in Leeuwarden. Omrop Fryslân wilde zoveel mogelijk van de rechtszaak, inclusief de stem van de verdachte, opnemen en uitzenden.
Nu blijven die opnames beperkt tot de opkomst van de rechtbank, de voordracht van de zaak door de aanklager, het requisitoir en het pleidooi van de advocaat. Die worden met een vertraging van een kwartier uitgezonden, zodat eventuele incidenten in de rechtszaal eruit zijn te filteren. Per 1 maart is de persrichtlijn van de rechtbanken en gerechtshoven versoepeld en mogen beeld en geluid van strafrechtszaken in principe worden vastgelegd, tenzij de rechter anders beslist.
Net als dat haar ouders zeker wisten dat ze niet alleen in het donker naar huis zou fietsen....quote:
Wat heeft dat er nou mee te maken? Ik zou ook niet willen dat heel NL van de laatste details en laatst gesproken woorden vlak voor de moord op m'n dochter zou kunnen meegenieten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:04 schreef hexje het volgende:
[..]
Net als dat haar ouders zeker wisten dat ze niet alleen in het donker naar huis zou fietsen....
Dat ook ja. Niemand zou dat willen, ook al ben je dood en ben je er niet meer bij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:07 schreef Leandra het volgende:
De rechtbank denkt te weten dat ze dat niet zou willen.
En volgens mij zou dat voor de meeste mensen gelden.
Als je kijkt hoe er op de diverse fora gespeculeerd is, waarbij de vermeende "eigen schuld" van het slachtoffer niet van de lucht is, dan zie ik niet waar het voor het slachtoffer wenselijk zou zijn dat ieder ranzig detail bekend wordt gemaakt.
Of zou je het zelf geen probleem vinden als jij gruwelijk verkracht en vermoord was en zelfs je laatste beetje waardigheid nog geschonden zou worden doordat alle gruwelijke details van de rechtzaak rechtstreeks worden uitgezonden?
ik zou niet willen dat mijn moeder het te horen kreegquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat ook ja. Niemand zou dat willen, ook al ben je dood en ben je er niet meer bij.
desondanks wordt er altijd aangeraden om je niet te verzetten (doch wel te gillen) wanneer je verkracht wordt. da's mij iig van klens af geleerdquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Natuurlijk heeft ze zich verzet. Dat zou iedereen doen...
Tsja, in zo'n situatie handel je eerder impulsief. Wat ook volkomen logisch is. Kalm blijven lukt bijna niemand, denk ik.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:48 schreef simmu het volgende:
[..]
desondanks wordt er altijd aangeraden om je niet te verzetten (doch wel te gillen) wanneer je verkracht wordt. da's mij iig van klens af geleerd
Jep!quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nog iemand die de liveblog volgt?
True, en hij ontkent ook nog dat hij een moment van bezinning had gehad, maar als je die fietsen rechtzet om geen aandacht te trekken, dan weet je toch dat je met foute dingen bezig bent?quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Apart hoor, dat Jasper S. wel er over nadacht de fietsen netjes naast elkaar te zetten om geen aandacht te trekken, dat zegt hij ook, maar niet meer weet hoe erg Marianne zich verzet heeft en wat hij precies heeft gezegd en gedaan om haar in bedwang te houden en mee te nemen dat weiland in.
wat een dom volk loopt er ook op aardetwitter:Bhofwatcher twitterde op donderdag 28-03-2013 om 11:23:45Rechter zeikt door over afstanden tussen weilanden. Nederland op z'n smalst. Hij heeft dat meisje verkracht en vermoord! #vaatstra #steringa reageer retweet
Lijkt mij ook een bewuste actie om geen aandacht te trekken (voor het geval er heel misschien iemand voorbij komt) om daarna over te gaan tot waarmee hij van plan was.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:25 schreef Doodloper het volgende:
True, en hij ontkent ook nog dat hij een moment van bezinning had gehad, maar als je die fietsen rechtzet om geen aandacht te trekken, dan weet je toch dat je met foute dingen bezig bent?
Tsja, een rechter die grondig te werk gaat en echt wil uitzoeken wat er precies op welk moment gebeurd is, dat willen we natuurlijk niet...quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:27 schreef Doodloper het volgende:
wat een dom volk loopt er ook op aardetwitter:Bhofwatcher twitterde op donderdag 28-03-2013 om 11:23:45Rechter zeikt door over afstanden tussen weilanden. Nederland op z'n smalst. Hij heeft dat meisje verkracht en vermoord! #vaatstra #steringa reageer retweet
En vindt het vreemd dat de fietsen er een stuk vandaan liggen, wat S. niet kan verklaren.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
De rechter vindt het toch erg toevallig dat hij net dat weiland vond?
Nope, ze zijn nu chronologisch bezig bij waar ze samen 't weiland inlopen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:38 schreef Bayswater het volgende:
Die Playboy aansteker al langsgekomen?
Speculatiesquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Was die niet gewoon van Marianne?
Misschien heeft ie nog in haar tas gerommeld en na afloop een peukie gerookt.
Het was volle maan, dus waarschijnlijk kon je wel een beetje zien waar je moest lopen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
S. weet niet meer hoe Marianne er op dat moment aan toe was. 'De lichtsituatie was op dat moment bijna hetzelfde als op het fietspad.'
Hoe kan hij dan wel zien welk weiland geschikt is?
Het valt me nog mee dat hij die details geeft en het niet overal op "ik weet het niet meer" gooit.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, er komen toch wel pijnlijke details hoor.
Mja, als 30-jarige (?) sterke boer met een mes (hij zegt zelf dat 't scherp was) tegen een 16-jarig meisje dat bang is in het donker en wellicht hoopt het er levend vanaf te brengen als ze meewerkt...quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:58 schreef md89 het volgende:
Ik vind het ook vreemd dat hij blijkbaar en Marianne in bedwang kon houden en tegelijkertijd 2 fietsen weg kon zetten.
Dat zou best is kunnen ja...quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:04 schreef Doodloper het volgende:
Volgens mij wil de verdediging het op doodslag gooien ipv moord, Jasper laat wel heel duidelijk weten dat hij nergens vooraf over heeft nagedacht, "Het geheel heeft zich ontwikkeld zoals het zich ontwikkeld heeft.".
Ja dat is waar..ze was waarschijnlijk te bang om iets te beginnen..quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:59 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Mja, als 30-jarige (?) sterke boer met een mes (hij zegt zelf dat 't scherp was) tegen een 16-jarig meisje dat bang is in het donker en wellicht hoopt het er levend vanaf te brengen als ze meewerkt...
quote:'Ik heb haar toen omgedraaid. Daar hoefde ik geen moeite voor te doen', zegt S. De rechter stelt dat Marianne nog maar één angst moet hebben gehad, voor wat zou komen.
S. barst in tranen uit en komt moeilijk uit zijn woorden.
'In die paniek heb ik haar omgedraaid. Ik hem om me heen gegrepen en het eerste gepakt wat ik aan kon grijpen. Dat was haar BH. Die heb ik om haar hoofd gelegd en aangetrokken. Dat heeft maar heel kort geduurd. Ik hoorde haar nog ademen.'
'Op hetzelfde moment heb ik mijn mes gepakt en toen heb ik haar keel doorgesneden.'
De rechter vraagt of hij dit drie keer heeft gedaan. S: drie keer ja.
De doodsoorzaak is dus waarschijnlijk toch het de keel doorsnijden. Arme meid. Afgeslacht als een beest.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:41 schreef Adolecens het volgende:
Wat fucking bizar om dat zo live mee te lezen!![]()
![]()
Jezus zeg..
[..]
Nou ja je haalt er niet echt uit of ze nog bewoog/ leefde. Voro het zelfde dacht Jasper S. nog dat ze leefde en deed die aktie, mar was ze al dood..quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De doodsoorzaak is dus waarschijnlijk toch het de keel doorsnijden. Arme meid. Afgeslacht als een beest.
Snap je nu waarom Dankbaar er aan twijfelt of Steringa de dader is dan?quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nee hoor, Jasper G is geen iman.
Daaammnnquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:41 schreef Adolecens het volgende:
Wat fucking bizar om dat zo live mee te lezen!![]()
![]()
Jezus zeg..
[..]
Het was toch ook niet bedoeld als wurging?quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lijkt me knap moeilijk iemand met een bh te wurgen, dan ben je echt wel even bezig.
Er is dus geen sprake van een stroomstootwapen? Marianne had toch wondjes op haar benen of zoiets? Of zou hij haar tussendoor ook nog gestoken hebben?
Er werd toch gedacht dat ze gewurgd was en toen ze dood was nog eens de keel doorgesneden?quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Het was toch ook niet bedoeld als wurging?
Valt mee denk ik, zit elastiek in?quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lijkt me knap moeilijk iemand met een bh te wurgen, dan ben je echt wel even bezig.
Mij staat bij uit de uitzending van Peter R. de Vries dat ze omgekomen was door verstikking en dat daarna haar keel was doorgesneden (dit concludeerden ze uit het feit dat er weinig bloed was)quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De doodsoorzaak is dus waarschijnlijk toch het de keel doorsnijden. Arme meid. Afgeslacht als een beest.
Hmm, ik weet het niet helemaal. Zoals S. het beschrijft is het meer gedaan om de keel vrij te maken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er werd toch gedacht dat ze gewurgd was en toen ze dood was nog eens de keel doorgesneden?
quote:'In die paniek heb ik haar omgedraaid. Ik hem om me heen gegrepen en het eerste gepakt wat ik aan kon grijpen. Dat was haar BH. Die heb ik om haar hoofd gelegd en aangetrokken. Dat heeft maar heel kort geduurd. Ik hoorde haar nog ademen.'
'Op hetzelfde moment heb ik mijn mes gepakt en toen heb ik haar keel doorgesneden.'
Inderdaadquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:27 schreef Doodloper het volgende:
Maar je verzet je wel als je het leven dreigt te verlaten. Zoiets?quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:22 schreef Ziba het volgende:
Waarom kan die rechter het moeilijk plaatsen dat ze zich niet meer heeft verzet nadat die kerel haar een mes op de keel zette en het mes telkens bij zich had? Dat lijkt mij vrij logisch eigenlijk. Je gaat je toch niet verzetten zodra zo'n gek een mes op je keel zet.
Ze verzette zich - en dat is logisch als je van je fiets wordt afgetrokken - totdat hij een mes op haar keel zet. Maar misschien dacht zij wel dat áls ze dan nog zou tegenwerken, hij haar meteen zou doden. Ik denk dat zodra d'r een mes op je keel wordt gezet, je beter mee kunt werken i.p.v. moeilijk gaan doen zodat je er misschien nog levend uit komt. Maar misschien ben ik hierin wel uitzonderlijk en een schijterd ofzo.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar je verzet je wel als je het leven dreigt te verlaten. Zoiets?
En het is niet standaard dat iemand niks meer doet zodra er een mes blinkt
Zou een shock kunnen zijn van de eerdere daad van S.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar je verzet je wel als je het leven dreigt te verlaten. Zoiets?
En het is niet standaard dat iemand niks meer doet zodra er een mes blinkt
dit. ik vermijd nu.nl al een uurtje ofzo. en de discussie hier doe ik ook al niet meer aan mee. ik vind het allemaal ongelofelijk triest.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:32 schreef henkde_j het volgende:
Waarom moet dit publiekelijk. Hier wordt niemand beter van...
Waarom lees je hier dan nog?quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:37 schreef simmu het volgende:
[..]
dit. ik vermijd nu.nl al een uurtje ofzo. en de discussie hier doe ik ook al niet meer aan mee. ik vind het allemaal ongelofelijk triest.
Ik snap die rechter wat dat betreft ook niet helemaal, want Marianne is echt niet de eerste en zeker niet de laatste die meewerkt onder bedreiging.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:36 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ze verzette zich - en dat is logisch als je van je fiets wordt afgetrokken - totdat hij een mes op haar keel zet. Maar misschien dacht zij wel dat áls ze dan nog zou tegenwerken, hij haar meteen zou doden. Ik denk dat zodra d'r een mes op je keel wordt gezet, je beter mee kunt werken i.p.v. moeilijk gaan doen zodat je er misschien nog levend uit komt. Maar misschien ben ik hierin wel uitzonderlijk en een schijterd ofzo.
Dieren?quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:40 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik snap die rechter wat dat betreft ook niet helemaal, want Marianne is echt niet de eerste en zeker niet de laatste die meewerkt onder bedreiging.
Die verdwenen tampon vind ik wel raar, trouwens.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:40 schreef Harajuku. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]Hahah gadverdammeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een naar idee dat er daarna ook nog eens een stel wilde dieren bij/op haar hebben lopen scharrelen.I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
wie zegt dat ik alles leesquote:
quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]Ik vind het sowieso een misselijkmakend detail.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verhaal is dus dat zij die tampon staand, nog voor de orale seks zelf verwijderd heeft. Vervolgens moet je op je knieën, heb je die orale seks en alle tijd om in je hoofd de rest van het gruwel plaatje voor jezelf in te vullen. De tampon heb je immers al uit moeten doen en dat mes zie je in zijn handen..Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
quote:S: 'Ik blijf bij mijn verklaring. Ik heb haar van haar fiets gerukt, haar misbruikt en om het leven gebracht. Verder heb ik geen buitensporige dingen gedaan.'
Nou gelukkig maar, want anders..!quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
S: 'Ik blijf bij mijn verklaring. Ik heb haar van haar fiets gerukt, haar misbruikt en om het leven gebracht. Verder heb ik geen buitensporige dingen gedaan.'
Ja dat slaat toch werkelijk alles....... ben niks verbaast dat dit iedereen opvalt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ha, ha, Deedeedee, allebei tegelijk.
Misschien gaat ie daarom dingen zeggen die hij eigenlijk niet wil zeggen. Zijn verhaal lijkt aardig goed voorbereidquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ben er niet bij hoor, maar het lijkt er op dat de rechter en Jasper S elkaar niet zo liggen.
Ik wou hem ook postenquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja dat slaat toch werkelijk alles....... ben niks verbaast dat dit iedereen opvalt.
quote:'Ik weet alleen dat ik in paniek gehandeld heb en dat er geen tijd was voor overwegingen of overleg.'
JA, die zal dit met zijn advocaten weken hebben voorbereid, zodat alles afgestemd is en niks aan toeval over gelaten wordt. Eind van de dag zijn er nog steeds allerlei vragen of ze nog bij bewust zijn, of ze nog leefde op het moment van en hoe haar reactie is geweest..quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:03 schreef Sound.Cloud het volgende:
[..]
Misschien gaat ie daarom dingen zeggen die hij eigenlijk niet wil zeggen. Zijn verhaal lijkt aardig goed voorbereid
Uiteraard.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:03 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik wou hem ook posten
Verdediging gaat duidelijk voor doodslag ipv moord..
[..]
Ik vind het echt heel naar voor de betrokkenen, maar de beweegredenen van zo'n persoon vind ik toch altijd interessant en wat dat betreft vind ik het 'leuk' dat we toch een stukje meekrijgen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:04 schreef PoezeligDing het volgende:
Het is de belevingswereld van Jasper S.. Ik vind het wel interessant dat we het mogen volgen.
Waarheidsvinding. Hij is verdacht - dat hij bekend heeft is leuk en aardig, maar het is het doel van de rechter om uit te zoeken wat er gebeurd is, en wie daar schuld aan heeft. Dat dat Jasper S is, is vrijwel zeker, maar het is toch belangrijk om te weten hoe alles verlopen is om een goed beeld te kunnen vormen uit het geheel en zo tot een veroordeling te komen. In dit geval waren het vooral de afstanden fiets, struiken en weiland waar de rechter vraagtekens bij hadquote:Op donderdag 28 maart 2013 13:40 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik snap die rechter wat dat betreft ook niet helemaal, want Marianne is echt niet de eerste en zeker niet de laatste die meewerkt onder bedreiging.
Nee, want de vader van Marianne had al gezegd dat hij dat niet zal accepteren, als ie dat zal doen. Dat hij daar echt niet op zit te wachten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:06 schreef Sound.Cloud het volgende:
Gaat hij nog spijt betuigen of heeft hij dat al gedaan?
Niet dat het veel uitmaakt.
Dat is altijd zoquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ben er niet bij hoor, maar het lijkt er op dat de rechter en Jasper S elkaar niet zo liggen.
Jijzelf. Lijkt wel zo aangezien je blijkbaar wel op de hoogte bent van alles.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:49 schreef simmu het volgende:
[..]
wie zegt dat ik alles leesik zit echt niet de hele dag fok te volgen hoor.
Nee, ik zou het eerder verbazingwekkend vinden als je zodra iemand je bedreigt met een mes nog gaat tegenwerken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:40 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |