abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:34:24 #181
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_121178169
Blauwe of zwarte broek gaf TS aan.
Aangezien de broek blauw mag zijn, zal het bedrijfsoverhemd waarschijnlijk lichtblauw zijn gok ik zomaar.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:40:16 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121178444
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef Devion het volgende:
Of opties C, wijs ze alle drie af en houdt en nieuwe sollicitatieronde.

En dan komen er nog twee nieuwe harries. Een ervan heeft een pak aan en die andere niet, dus de eerste wordt het.

Goed plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2013 @ 00:43:34 #183
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121178573
Wat doet er toe ? Schone schijn of kennis van zaken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_121179475
TS :')

Ts is wel lekker stil ineens....
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:05:39 #185
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121179515
TS moet morgen werken man :D
pi_121179756
Mja hij reageert al sinds 15 uur niet meer :D
In welke steden was het koopavond bij de bcc vanavond? :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:17:39 #187
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121180008
Waar niet.. Haha
pi_121180393
Ik zou trouwens denk ik zelf voor een dergelijk gesprek denk ik in een spijkerbroek met overhemd gaan en dan beetje nette zwarte schoenen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_121181378
Als ik zou solliciteren als verkoper bij een Media Markt ofzo dan zou ik ook niet in pak aankomen. Misschien met een nette blouse, maar zeker niet strak in pak. Vreemde eis ook, overigens.

Als die gozer geschikt is voor de baan (en wie is dat overigens niet, onwetende consumenten veel te dure electronica aansmeren kan iedereen :') ) neem hem dan lekker aan en vertel er bij dat hij gewoon in werkkleding moet lopen. Probleem opgelost, iedereen blij.
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:01:04 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121181543
Ik denk niet dat TS het werkelijk een probleem had gevonden als sollicitant B in een overhemd, spijkerbroek en nette schoenen gekomen was, waarschijnlijk was hij dan gelijk aangenomen.
Maar zo te lezen liep de sollicitant er bij alsof hij nog even een happy hour in de kroeg moest meepakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:18:42 #191
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_121181996
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:30 schreef CPS2000 het volgende:
Grappig, veel mensen vinden A de gladjakker omdat hij in pak komt terwijl B als een of andere bijgoochem in zijn kloffie een stoer verhaal afsteekt dat hij niet de directeur komt vervangen.

[..]
Ho wacht even, wij lezen hier de interpertatie van TS.

Ik denk dat er ondertussen wel consensus is dat pak dragen bij sollicitatie geen must is. Zeker niet bij de functie waar het hier om gaat.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat sollicitant B overrompeld werd door de vraag: "Waarom heb je geen pak aan?". Je kunt veel vragen verwachten bij een sollicitatie maar deze vraag is bij een sollicitatie voor betreffende functie wel zeer ongebruikelijk. Dus mogelijk gaf sollicitant B iets te snel een eerlijk (en terrecht juist) antwoord dat hij niet voor functie van directeur komt solliciteren. Want eerlijk is eerlijk, sollicitant B heeft wat dat betreft objectief gezien natuurlijk gewoon gelijk.

Je kunt je wel afvragen of B ook daadwerkelijk eerlijk had moeten zijn en de waarheid had moeten zeggen of dat hij had moeten liegen ofwel niet oprecht antwoord had moeten geven.

B heeft ervoor gekozen om niet als een gladjakker een verzonnen antwoord te geven waar hij niet achter staat. Wat mij betreft juist positief.

Lijkt mij ook voor de betreffende functie goed. Hoe gaat B om met onverwachte vragen? Gaat hij antwoorden verzinnen of blijft hij eerlijk? Moge duidelijk zijn dat het voor klanten het beste is als een verkoper eerlijk is. Altijd goed voor de lange termijn.

Wij weten ook niet hoe het gesprek is verlopen. Wij waren er niet bij. Dus wij kunnen niet beoordelen in welke mate de directeur-opmerking wel of niet gepast was. Misschien verliep op dat moment het gesprek nog redelijk informeel.

Maar goed, vroeguh... stond er bij een vacture meestal ook bij in welke kleding een sollicitant op moest komen dragen.

Als je als werkgever die wens niet opgeeft in je vacature moet je ook niet janken als een kandidaat niet in de gewenste kleding komt opdraven.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:20:20 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_121182024
Naarmate ik meer sollicitatiegesprekken deed ben ik me juist steeds minder formeel gaan kleden. Staat zo raar, jij in glimmend designerpak van 2 ruggen hun ogen uit te steken, commissie allemaal in gebreide trui van hun moeder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:22:51 #193
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121182071
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:20 schreef speknek het volgende:
Naarmate ik meer sollicitatiegesprekken deed ben ik me juist steeds minder formeel gaan kleden. Staat zo raar, jij in glimmend designerpak van 2 ruggen hun ogen uit te steken, commissie allemaal in gebreide trui van hun moeder.
Een pak is misschien ook wel een klein beetje overkill als je gaat kennismaken met je nieuwe collega's van de postkamer. Sowieso een glimmend pak :X
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:25:05 #194
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_121182115
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:30 schreef CPS2000 het volgende:
[..]

De meeste recruiters zijn trouwens van mening dat overdressed altijd beter is dan underdressed op je sollicitatie verschijnen.
Heb je in de branche van TS tegenwoordig ook al recruiters? :P

Overigens is mijn ervaring met redelijk veel verschillende recruiters in de ICT branche dat ze bijna altijd met totaal ongeschikte kandidaten komen aanzetten. Maar misschien komt dat omdat de sollicitanten die via recruiters bij mij binnen komen adviezen opvolgen van recruiters. ;)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:28:00 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_121182168
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een pak is misschien ook wel een klein beetje overkill als je gaat kennismaken met je nieuwe collega's van de postkamer. Sowieso een glimmend pak :X
Da's nog zo'n punt ja, weinig mensen hebben kennis van mode.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:47:34 #196
3542 Gia
User under construction
pi_121182580
Heb niet alles gelezen, maar als jullie gebruik maken van bedrijfskleding, dan kun je dat aan de nieuwe medewerker opleggen. Wat boeit het dan wat hij draagt op zijn sollicitatie-gesprek. Zolang het netjes is....

Resultaat telt, toch?
pi_121182947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef Gulmez het volgende:
wtf is dit man toen ik als 16 jarige bij mcdonalds solliciteerde kwam ik met oorbel aan pet alles en die meid zegt gewoon ja je moet je ketting af doen tijdens werk enzo is dat bezwaarlijk voor je ik zeg nee, en later brief aangenomen wat ben jij een zeikerd zeg zou nooit bij je willen werken, ben nu 23 en maandje weg daar goeie tijd gehad daar dus ga niet disrespecten als iemand niet in pak komt je bent maar een koelkast verkoper jongetje
Ja, en jij bent een triest uitkerings trekkend, werkloos knulletje. Je bent waardeloos voor de maatschappij, je voegt niks toe. De uitwerpselen van een regenworm zijn nog nuttiger.

Jij kan beter je vrije tijd besteden aan iets nuttigs, zoals bijvoorbeeld fatsoenlijk Nederlands leren, een vak leren of een ruggengraat kweken, dan word het misschien ooit nog wat met je. Jij hebt volgens mij geen fatsoen, eer of respect. Met zo'n instelling als die van jou kom je er nog wel, dan eindig je ergens in de goot en dan is het waarschijnlijk iedereen z'n fout behalve die van jou.

Ontopic: Persoon A lijkt mij een betere kandidaat dan persoon B. Als je ergens op sollicitatie gaat dan vind ik dat je je moet conformeren aan diegene. Daarbij hoort dan het dragen van een pak ja. Een vlotte babbel is hardstikke leuk en dan kan je waarschijnlijk goed verkopen, maar een goede werknemer heeft meer nodig dan alleen dat. Een positieve instelling, respect voor hogerhand en etiquette horen daar ook bij mijns inziens.
Maar goed, ik ben wat dat betreft misschien redelijk conservatief ingesteld. Their house, their rules vind ik.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 03:14:39 #198
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121183059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:07 schreef Maax het volgende:

[..]

Ja, en jij bent een triest uitkerings trekkend, werkloos knulletje. Je bent waardeloos voor de maatschappij, je voegt niks toe. De uitwerpselen van een regenworm zijn nog nuttiger.

Jij kan beter je vrije tijd besteden aan iets nuttigs, zoals bijvoorbeeld fatsoenlijk Nederlands leren, een vak leren of een ruggengraat kweken, dan word het misschien ooit nog wat met je. Jij hebt volgens mij geen fatsoen, eer of respect. Met zo'n instelling als die van jou kom je er nog wel, dan eindig je ergens in de goot en dan is het waarschijnlijk iedereen z'n fout behalve die van jou.

Moet jij drukken of zo :?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_121183286
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:14 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Moet jij drukken of zo :?
Hmmm, ik ga misschien wel wat te ver ja.. Excuses.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_121183357
Het is nogal afhankelijk van de spullen die verkocht moeten worden.
Een nieuwe baggerschuit verkoop je niet in een strak pak.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 03:46:49 #201
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121183429
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:32 schreef Maax het volgende:

[..]

Hmmm, ik ga misschien wel wat te ver ja.. Excuses.
Nee hoor ..
pi_121183490
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Capaciteiten kun je niet vormen, je hebt een vlotte babbel of niet, een facade van een pak aandoen om maar te voldoen aan de norm is makkelijker te realiseren.
Dat dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_121183511
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat dus.
Een handelaar in scheepsmotoren ziet er in een pak onbetrouwbaar uit.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 04:04:20 #204
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_121183593
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een handelaar in scheepsmotoren ziet er in een pak onbetrouwbaar uit.
Het hangt er inderdaad maar vanaf in welke sector dat je zit. Je moet niet in pak gaan solliciteren bij een klein bedrijf met tien werknemers waarvan drie familie van de zaakvoerder.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 04:04:39 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121183596
ik zou optie B uitnodigen voor een nieuw EERSTE gesprek en hem op het hart drukken dat hij dan niet op zijn gympies binnen moet komen trollen

als hij op een beetje gefatsoeneerd (pak lijkt me overdreven) op komt dagen istie aangenomen en anders heb je er nix aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121183616
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:04 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Het hangt er inderdaad maar vanaf in welke sector dat je zit. Je moet niet in pak gaan solliciteren bij een klein bedrijf met tien werknemers waarvan drie familie van de zaakvoerder.
Tegenwoordig denkt iedereen dat je in een pak het meest kunt verdienen, de realiteit is toch wat anders.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 04:06:47 #207
380998 DarkAccountant
pi_121183617
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:04 schreef sp3c het volgende:
ik zou optie B uitnodigen voor een nieuw EERSTE gesprek en hem op het hart drukken dat hij dan niet op zijn gympies binnen moet komen trollen

als hij op een beetje gefatsoeneerd (pak lijkt me overdreven) op komt dagen istie aangenomen en anders heb je er nix aan
Bij mij is het ooit omgekeerd geweest hoor: ik kwam in pak solliciteren en mij werd duidelijk gezegd dat ik het in het vervolg maar achterwege moest laten.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 04:09:34 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121183644
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:06 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Bij mij is het ooit omgekeerd geweest hoor: ik kwam in pak solliciteren en mij werd duidelijk gezegd dat ik het in het vervolg maar achterwege moest laten.
geloof ik graag, je kunt ook te hard je best doen :D
ik heb nog nooit in pak gesolliciteerd ... maar ook niet met mijn sportschoenen aan

maar als het daar schijnbaar normaal is kun je dat gewoon vragen

edit: ik snap uberhaupt niet dat ze ermee in discussie zijn gegaan, zeg dan gelijk dat hij een nieuwe afspraak kan maken die nie tegelijkertijd me de sportschool valt ofzo ipv van dat interview afnemen en achteraf over zijn kleding te gaan zitten mieren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 04:13:36 #209
380998 DarkAccountant
pi_121183706
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb nog nooit in pak gesolliciteerd ... maar ook niet met mijn sportschoenen aan

Ik had zelfs nog opzettelijk mijn stropdas niet aangedaan, want ik vermoedde al wel zoiets van tevoren. Was wel aangenomen trouwens, na mijn plechtige belofte om gewoon een trui aan te trekken op het werk. : :P
pi_121183714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ligt ook aan de functie he.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')