SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Nee, geen idee van feestjes in Barca, vraag me ook af of dit het goede topic is om die vraag te stellen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
Garmin is het belangrijkst![]()
Ik ga trouwens 15 t/m 19 februari. Toevallig nog leuke festivals/feestjes oid?
een restauranttip:quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
Garmin is het belangrijkst![]()
Ik ga trouwens 15 t/m 19 februari. Toevallig nog leuke festivals/feestjes oid?
Nodischquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:30 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
een restauranttip:
In Barceloneta zit aan het strand een restaurant/loungeclub. Ik geloof dat het de CDLC is (net gezocht op google maps). Je kan er echt heerlijk eten en op een mooie locatie. Moet je wel een dikke portemonnee meenemen overigens. (wij waren vorig jaar iets van 370 euro kwijt voor 5 personen)
Verder qua bezichtiging heb je ten zuid westen van dat strand bij Barceloneta een berg waar je met een kabelbaan heen kan. Daarboven is een oud kasteel te bezichtigen en iets verderop het olympisch stadion. Die berg is vol met groen en natuur en volgens mij is het wel heel tof om dat tripje naar dat kasteel en het olympisch stadion op de fiets te doen. (wij deden het destijds met de kabelbaan, omdat mijn ouders het niet trekken op de fiets)
Misschien dat Nodisch dit nog kan bevestigingen of ontkrachten vanuit eigen ervaringen
ja, die bedoel ik. Namen lijken ook zoveel op elkaarquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
NodischBedoel je dan niet firewirecable?
K&W / Zonnepanelen. Deel IIII. Vragen - Prijzen - Terugverdientijden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:08 schreef Oksel het volgende:
Tering, spierpijn!! Van 't zonnepanelen plaatsen op mijn eigen dak. Lekker nuttige spierpijn.
Niet mijn foto's, maar van een andere FOK! user (Uncle)quote:
Oja, een foto is iets moois, een kiekje maak je van jezelf boven op de alpe.quote:
Ben net terug, leuk avondje. Met onder andere Kenny die flink onderuit ging door een lekke band. En wat een snelheid ontwikkelen die gastenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:40 schreef kanovinnie het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)e-van-rotterdam.html
Da's toch mooi?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 04:19 schreef ultra_ivo het volgende:
LEL begint uit de hand te lopen. ER is plek voor 800 deelnemers, in nog geen 3 uur gingen de eerste 700 aanmeldingen de deur uit.
Heb ik ook last vanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:38 schreef muzas het volgende:
Meh, te veel gedronken gister. Goed begin van mijn trainingsschema
Klim er toch gewoon op zo... Ben benieuwd hoeveel ik heb ingeleverd na 2 maanden stilzitten en gourmetten
Zo die crash ging hard ja. Was ook een derny die lek reed toch?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ben net terug, leuk avondje. Met onder andere Kenny die flink onderuit ging door een lekke band. En wat een snelheid ontwikkelen die gasten.
Klopt ja. Daarna gingen ze met 2 achter 1 derny hangen. Dillier deed het wel goed trouwens.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:51 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Zo die crash ging hard ja. Was ook een derny die lek reed toch?
sorry Vinniequote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, een foto is iets moois, een kiekje maak je van jezelf boven op de alpe.
misschien moet je gaan fietsen op die rollenbank, veel beter uit te houdenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:14 schreef the_critic het volgende:
ik ga dit weekend weer eens beginnen met buiten D1 rijden.
Tussen kerst en oudjaar een beetje lopen op rollenbank en op tacx, maar dat houd ik niet langer dan 45 min a 1uur vol
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:51 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
sorry Vinnie
[..]
misschien moet je gaan fietsen op die rollenbank, veel beter uit te houden
scherp.. beetje lopen aanklooien bedoelde ik..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:51 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
sorry Vinnie
[..]
misschien moet je gaan fietsen op die rollenbank, veel beter uit te houden
denk dat een retourtje marbella / calpe / mallorca betaalbaarder is..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:49 schreef JohnDDD het volgende:
Kun je in Brazilië nou aardig fietsen, of te gevaarlijk?
Zag een retourtje Rio gisteren voor 469 euro
Mallorca ben ik al 2 keer geweest vorig jaar. Wel een topplek hoor. Heb er ook een vriend wonen dus kan ook nog vrij goedkoop verblijven daar.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:54 schreef the_critic het volgende:
[..]
denk dat een retourtje marbella / calpe / mallorca betaalbaarder is..en zeker weten veiliger!
Maar of rio veilig is voor fietsers.. geen idee..
Ik zou er niet gaan fietsen. Wel tof om heen te gaan. Kennissen zijn wel op fietsvakantie geweest naar Zuid Amerika, maar die waren met 4 man. In Sao Paolo gaat iedere dag een motorkoerier dood in het verkeer. Ook zag ik laatst een docu op tv over volgens mij een Zuid Amerikaanse stad waar het vrij normaal is voor middle class voertuigen dat je je auto van gepantserd glas laat voorzien en kogelwerende materialen in de portieren en anti lekprikbanden enzo.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:49 schreef JohnDDD het volgende:
Kun je in Brazilië nou aardig fietsen, of te gevaarlijk?
Zag een retourtje Rio gisteren voor 469 euro
Hoe is 't met die teen? Kan je er nog op staan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:52 schreef keesfietst het volgende:
Hier de crash van Baugé/Kenny trouwens:
Anders kan je met zware wind ook een extensieve intervaltraining doen, door een beetje te gaan zigzaggen tegenwind zodat je steeds weer een stuk wind mee/tegen hebt. Warming up en cooling down dan 15 minuten ong. voor de wind fietsen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:06 schreef muzas het volgende:
Fuck D1. Heb ik gewoon de conditie niet voor. Tiefushardewind op die open polders. Wil ik dan D1, moet ik gaan lopen.
Wel weer 2 uur gefietst. Maar jezus wat is die wind frustrerend.
Het is je vergeven!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:51 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
sorry Vinnie
[..]
misschien moet je gaan fietsen op die rollenbank, veel beter uit te houden
Oudcollega heeft familie in Venezula. Op het ritje vliegtuig>huis was de auto een kogelgat rijker, en het was daarnormaal om met een 9 mm rond te lopen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou er niet gaan fietsen. Wel tof om heen te gaan. Kennissen zijn wel op fietsvakantie geweest naar Zuid Amerika, maar die waren met 4 man. In Sao Paolo gaat iedere dag een motorkoerier dood in het verkeer. Ook zag ik laatst een docu op tv over volgens mij een Zuid Amerikaanse stad waar het vrij normaal is voor middle class voertuigen dat je je auto van gepantserd glas laat voorzien en kogelwerende materialen in de portieren en anti lekprikbanden enzo.
Tsjah. Mijn tip? Begin tegenwind. fietsen tot je het niet meer leuk vind, dan nog een stukje. Kan je daarna andersom terug. Snelheid komt vanzelf hoor. En ik zou je niet blindstaren op je hartslag, moet ook leuk zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:06 schreef muzas het volgende:
Fuck D1. Heb ik gewoon de conditie niet voor. Tiefushardewind op die open polders. Wil ik dan D1, moet ik gaan lopen.
Wel weer 2 uur gefietst. Maar jezus wat is die wind frustrerend.
Oei. Goed dik!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:50 schreef mrPanerai het volgende:
Schijf van 20 kilo op m'n voet geflikkerd tijden het fitnessen...daar gaat m'n planning![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ja, dan ga je dus met koude benen meteen tegenwind rijden. Is niet zo slim tenzij je het niet demotiverend vind om 20km/u te rijden tegenwind.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Tsjah. Mijn tip? Begin tegenwind. fietsen tot je het niet meer leuk vind, dan nog een stukje. Kan je daarna andersom terug. Snelheid komt vanzelf hoor. En ik zou je niet blindstaren op je hartslag, moet ook leuk zijn.
Dat kan ook ja. Ik moet meestal toch zo'n 5 minuten fietsen eer ik echt op de lange tegenwind stukken kom. En dan ben je toch al aardig opweg om warm te worden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dan ga je dus met koude benen meteen tegenwind rijden. Is niet zo slim tenzij je het niet demotiverend vind om 20km/u te rijden tegenwind.
Beter vertrek je voor een kwartier met rugwind, draai je daarna steeds schuin tegenwind afgewisseld met kleine stukjes zijwind bijvoorbeeld door een kronkelende dijk te volgen. Dan weer laatste stuk voor de wind naar huis. Je maakt dan een driehoek.
[ afbeelding ]
Hangt er vanaf wat je doelen zijn. Meteen eten werkt herstelbevorderend. Wil je KG's kwijt dan kan je even wachten of een appeltje ofzo.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan ook ja. Ik moet meestal toch zo'n 5 minuten fietsen eer ik echt op de lange tegenwind stukken kom. En dan ben je toch al aardig opweg om warm te worden.
Over eten trouwens, ik heb net op z'n Patroons gefietst. maw, niets gegeten. Is het dan verstandig om meteen thuis te eten, of nog even langer wachten?
Kilo's kwijt. Dikke blubberbuikquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je doelen zijn. Meteen eten werkt herstelbevorderend. Wil je KG's kwijt dan kan je even wachten of een appeltje ofzo.
vandaag ?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:06 schreef muzas het volgende:
Fuck D1. Heb ik gewoon de conditie niet voor. Tiefushardewind op die open polders. Wil ik dan D1, moet ik gaan lopen.
Wel weer 2 uur gefietst. Maar jezus wat is die wind frustrerend.
Mooi. over 30 minuten dus een bord pasta naar binnen schuivenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:43 schreef Patroon het volgende:
Idd net wat je wil. Bij kg's kwijt buik vol gooien met water en een uur na de training eten. Na een intensieve training wil je spieren gelijk aanvullen dus snelle koolhydraten gevolgd met eiwitten.
Met snelle koolhydraten zorg je voor een insulinepiek waarna je eiwitten worden opgezogen door je lichaam.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:45 schreef dop het volgende:
[..]
vandaag ?
waar was de wind vond het perfect fiets weer
windkracht 2 hoog uit 3
Spaarnwoude waaide het behoorlijk. Plat, open, wind stond uit zee.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:45 schreef dop het volgende:
[..]
vandaag ?
waar was de wind vond het perfect fiets weer
windkracht 2 hoog uit 3
hoeveel heb je gefietst dan ?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooi. over 30 minuten dus een bord pasta naar binnen schuiven
45kmquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:50 schreef dop het volgende:
[..]
hoeveel heb je gefietst dan ?
ik eet normaal mijn maaltijden , en dan bij de maaltijd iets meer als ik honger heb.
extra maaltijden zijn niet nodig voor korte ritjes of heb je een lange rit gedaan ?
Niet heel ver ofzo hoor.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:50 schreef dop het volgende:
[..]
hoeveel heb je gefietst dan ?
ik eet normaal mijn maaltijden , en dan bij de maaltijd iets meer als ik honger heb.
extra maaltijden zijn niet nodig voor korte ritjes of heb je een lange rit gedaan ?
ff kijken of ik de juiste bandendruk had.quote:
god arme jongen,quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
45km
Oh, op de atb zie ik. 2 uur.![]()
Na een half uur kreeg ik honger. Toen ff doorgetrokken met een beetje moeite. Daarna zat ik op het strand en heb ik er niet meer aan gedacht, tot ik omdraaide en met een groep mee ging. Toen kreeg ik weer behoefte om te eten. Daarna reed ik rustig naar huis toe en dat redde ik goed. Ik ga 't idd ook proberen om langer zonder eten te rijden. Nu 2 uur gedaan zonder problemen. En anders had ik in die tijd echt wel 1 of 2 dingen gegeten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:00 schreef Patroon het volgende:
Kano hoe voelde het zonder te eten? Ik fiets nu zonder honger gevoel 2:45uur. Normaal at ik in een rit van 1,5uur al...
1.86 en 84/85 kg oid.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:00 schreef dop het volgende:
[..]
god arme jongen,
kano hoe zwaar en lang ben je ?
je bent jong , gewicht is redelijk , maar ik zou niet gelijk extra gaan eten na zo'n ritje.quote:
Met eten bedoel ik lunchen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef dop het volgende:
[..]
je bent jong , gewicht is redelijk , maar ik zou niet gelijk extra gaan eten na zo'n ritje.
misschien ben je een bonk spier ,maar voor het fietsen heb je geen extra massa nodig
ok als het een gewone maaltijd is dan heb ik niets gezegdquote:
De vraag stelde ik meer algemeen, niet specifiek voor vandaag.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:10 schreef dop het volgende:
[..]
ok als het een gewone maaltijd is dan heb ik niets gezegd
maar ook dan zou ik niet te teveel afwijken van je normale eetgewoonte , gezien het korte ritje.
bij langere afstanden en grotere inspanning is het natuurlijk een ander verhaal.
Ja, ik was wel licht in mijn hoofd op een gegeven moment.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:10 schreef Patroon het volgende:
Precies, eerst denk je er nog aan en heb je trek tussendoor, je voelt je niet helemaal helder, licht gevoel. Over een paar weken ga je na 2uur eten omdat je geen hongerklop wil, maar je voelt je niet meer licht en hongerig
Dat zeker. Alleen wilde niemand me 4 jaar geleden geloofde toen ik voorspelde dat er een markt van ongeveer 1000 rijders voor LEL Is.quote:
Dat noem je weinig? Vooral die appelgebak zit vol met calorieën (suiker). Daarop kan je 200km rijdenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:41 schreef Tommeke het volgende:
Ik eet ook niet veel tijdens het fietsen.
Heb vanochtend een bak cruesli naar binnen gewerkt en tijdens het fietsen een Snelle Jelle. En een stukje appelgebak
Daar fiets ik een dikke 90 km op.
ik heb vandaag ook gewoon 2uur gefietst, en niet boven de 25km/u gekomen om mijn hartslag maar rond de 130, maar zeker niet boven de 140 te krijgen... 1 oortje in, voor de radio.. en dan maar trappen (en vooral veel vloeken op die kut kou, en tyfus motregen de gehele tijd ghehe)quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:06 schreef muzas het volgende:
Fuck D1. Heb ik gewoon de conditie niet voor. Tiefushardewind op die open polders. Wil ik dan D1, moet ik gaan lopen.
Wel weer 2 uur gefietst. Maar jezus wat is die wind frustrerend.
jup kijk eens, zoals patroon zegt naar stand van plaatjes. Te veel naar voor of achter, hak naar binnen of naar buiten gedraaid?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:59 schreef muzas het volgende:
Overigens kreeg ik ook weer last van een oude kwaal: Enórme kramp in m'n rechtervoet. En ook alleen m'n rechtervoet. Echt tot het punt dat ik moet stoppen met trappen en uitklikken... Maar zodra ik dan weer inklik krampt ie binnen 5 minuten weer zo hard... En dat herhaalt zich zo gedurende de rit.
Heb echt geen FLAUW idee wat dit kan zijn.
Ze zijn er ooit door de fietsenmaker onder gezet. Nooit geen last.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:21 schreef muzas het volgende:
Vind het afstellen van die plaatjes wel lastig. veel trial-and-error naar mijn idee.
Met dat rustige en zachte weer verbrandt je ook niet zo veel.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef CyclingGirl het volgende:
3 uur getraind zonder eten had geen honger. Voor t fietsen 50gram special k met fruit en 1.5 mueslikoek gegeten. Normaal krijg ik na 1.5 a 2 uur wel honger.
Neuh, vind ik niet. Ik vind die Venge ook mooi.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:39 schreef Oksel het volgende:
Morgen weer op m'n topfietsje. Dat ding gaat echt als een Italiaans raspaardje.
M'n oom heeft een Venge gekocht. Matgrijs. Saai. Dranghek. Achterlijk duur.
Waarom zou dat een slecht idee zijn?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
Zit er trouwens hard aan te denken om een 29'er MTB te kopen. Strand/slecht weer fiets. Goed idee of niet?
Nou, misschien zijn er betere opties.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarom zou dat een slecht idee zijn?
Hoe bedoel je uittesten?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:38 schreef Oksel het volgende:
1 ding wel geleerd; probeer nieuwe schoenplaatjes ALTIJD uit voordat je een echte rit fietst.
Tja, het is maar net waar je het aan spenderen wilt. Mijn fiets zou het niet zijn. Ik vind ze zo lomp.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, misschien zijn er betere opties.
Das waar. Maar ik wil eigenlijk sowieso een slechtweer fiets. Daar gebruik ik nu mijn MTB voor. En ik vind het fietsen op het strand eigenlijk toch wel leuk. En een fraaie 29'er MTB rijd volgens mij bijna net zo snel als een racefiets. Plus dat ik niet veel geld aan een slechtweer fiets wil uitgeven. En op deze manier 2 vliegen in 1 klap sla.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, het is maar net waar je het aan spenderen wilt. Mijn fiets zou het niet zijn. Ik vind ze zo lomp.
En even een inbusje mee om ze onderweg te kunnen verstellen!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:38 schreef Oksel het volgende:
1 ding wel geleerd; probeer nieuwe schoenplaatjes ALTIJD uit voordat je een echte rit fietst.
Gewoon altijd een multitoolquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:04 schreef janatwork het volgende:
[..]
En even een inbusje mee om ze onderweg te kunnen verstellen!
Nooit problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:38 schreef Oksel het volgende:
1 ding wel geleerd; probeer nieuwe schoenplaatjes ALTIJD uit voordat je een echte rit fietst.
Extra gewicht, extra training.quote:
Uiteraard, mijn gele spd-sl plaatjes zitten eigenlijk altijd meteen goed. Maar mijn normale spd plaatjes verplaats in altijd wel een paar keer, ik voel dan altijd pas na een half uur fietsen of ze wel of niet goed zitten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:11 schreef Patroon het volgende:
Ben er wel achter gekomen dat plaatjes zonder speling wat nauwkeuriger komt met afstellen. Met veel speling heb je meer marge dus minder kans dat je het fout afsteld.
Nou, een fietstochtje van 60 km zoals een kortere versie als de ronde van noord holland of wat dan ook. Maar als je LEL, silk route of dat soort grappen gaat doen, of de marmotte wilt rijden, moet je wel wat km's in de benen hebben.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:24 schreef janatwork het volgende:
Vraagje: ik lees regelmatig dat je voor een tocht 10x het aantal kilometers of het aantel hoogtemeters moet hebben getraind. Maar vanaf wanneer begin je dan met tellen? 1 januari? begin van een specifieke trainings-periode? vanaf de laatste rust periode?
Of is het een regel die vooral opgaat voor ongetrainde sporters die een AGR gaan fietsen?
Dat snap ik, maar hoeveel en vanaf wanneer gerekend?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, een fietstochtje van 60 km zoals een kortere versie als de ronde van noord holland of wat dan ook. Maar als je LEL, silk route of dat soort grappen gaat doen, of de marmotte wilt rijden, moet je wel wat km's in de benen hebben.
Geen idee. Hangt er heel erg vanaf hoe sportief je al bent en welke tocht je gaat doen. Ik zou denk ik iets van 3 maanden ofzo van te voren beginnen als je van 0 af begint, maar das echt afhankelijk van een hoop factoren. Denk ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:32 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar hoeveel en vanaf wanneer gerekend?
3 maanden is erg krap. 6 maanden van tevoren beginnen te tellen is redelijk. De factor verschilt ook. Onder de 2500km begin je niks, 5000km aan de start van een tocht is behoorlijk. Dat zou ik voor zowel de Marmotte als een vroege 1000km zeggen. Iets als PBP of LEL moet je toch 7500km voor rekenen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee. Hangt er heel erg vanaf hoe sportief je al bent en welke tocht je gaat doen. Ik zou denk ik iets van 3 maanden ofzo van te voren beginnen als je van 0 af begint, maar das echt afhankelijk van een hoop factoren. Denk ik.
Ja precies. Maar voor een tocht van 100 km oid hoef het wat minder extreem.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
3 maanden is erg krap. 6 maanden van tevoren beginnen te tellen is redelijk. De factor verschilt ook. Onder de 2500km begin je niks, 5000km aan de start van een tocht is behoorlijk. Dat zou ik voor zowel de Marmotte als een vroege 1000km zeggen. Iets als PBP of LEL moet je toch 7500km voor rekenen.
Ga je veel koersen? Of af en toe eens?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:55 schreef kaasplankje het volgende:
licentie KNWU 2013 aangevraagd, moest ik nog doen.
Klinkt redelijk, hoewel ik 7500km voor een PBP nog vrij weinig vind. Ik wil minimaal 5000 km in de benen hebben voor de marmotte gerekend vanaf 1/1. Vanaf begin training in oktober heb ik dan zo;n 6500 km gefietst.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
3 maanden is erg krap. 6 maanden van tevoren beginnen te tellen is redelijk. De factor verschilt ook. Onder de 2500km begin je niks, 5000km aan de start van een tocht is behoorlijk. Dat zou ik voor zowel de Marmotte als een vroege 1000km zeggen. Iets als PBP of LEL moet je toch 7500km voor rekenen.
Ik weet het nog niet helemaal. Ik wil in ieder geval in het voorjaar lekker veel op de club koersen om wat hardheid en snelheid op te doen in de aanloop naar de drie tieten en de Marmotte en gewoon ook een beetje voor de fun. Qua criteriums of klassiekers weet ik het nog niet.quote:
Win je nog wel eens wat?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet helemaal. Ik wil in ieder geval in het voorjaar lekker veel op de club koersen om wat hardheid en snelheid op te doen in de aanloop naar de drie tieten en de Marmotte en gewoon ook een beetje voor de fun. Qua criteriums of klassiekers weet ik het nog niet.
Nou, winnen doe ik niet veel want ik ben niet zo heel rap, wel heel sterk. Ik heb afgelopen jaar niet op de club gereden ivm de verbouwing enzo. Het jaar daarvoor wel en dan rijd ik eigenlijk gelijk bij de 1e 5 bij de A categorie bij ons, er rijd A en B op de woensdag en zondag bij ons, elite belofte, goede veteranen en amateurs zitten bij de A. Bij de B zitten jeugd en minder snelle renners en ouderen en dames.quote:
Even de gegevens van de afgelopen jaren erbij gepakt:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:45 schreef janatwork het volgende:
[..]
Klinkt redelijk, hoewel ik 7500km voor een PBP nog vrij weinig vind. Ik wil minimaal 5000 km in de benen hebben voor de marmotte gerekend vanaf 1/1. Vanaf begin training in oktober heb ik dan zo;n 6500 km gefietst.
Dat sowieso. Wel balen dat jij dan wel je zaakjes voor elkaar hebt en dat je goed getraint bent, om dan op te moeten geven vanwege een andere.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Of anderen moeten zich serieuzer voorbereiden.
Ik zou daar toch schijt aan hebben. Als er in het peloton achter mij een valpartij is dan denk ik: "Mooi, weer een pluk minder." Nu is dat wel anders als je ergens in de middle of nowhere bent zoals Oezbekistan misschien maar als ik zou weten dat er een bezemwagen is zou ik ze laten barsten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Of anderen moeten zich serieuzer voorbereiden.
Bij het marathonschaatsen dacht ik ook altijd iets van 'mooi weer wat concurrenten minder' als ik een hoop herrie achter me hoorde in de finale. Ik zorgde er altijd voor dat ik iets van 4-5 rondes voor het eind helemaal voorin zat. Als totale anti-sprinter was dat de enige manier om kort te eindigen in een massasprint.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou daar toch schijt aan hebben. Als er in het peloton achter mij een valpartij is dan denk ik: "Mooi, weer een pluk minder." Nu is dat wel anders als je ergens in de middle of nowhere bent zoals Oezbekistan misschien maar als ik zou weten dat er een bezemwagen is zou ik ze laten barsten.
Ivo je bent te goed voor deze wereld.
Kwestie van de oude positie overnemen door hem even om te trekken met een potlood.quote:
Was al bang dat ze hem alles lieten winnen, maar veel van de zesdaagse zal vooraf wel besproken zijn. Genoeg sprints waar niet vol doorgetrokken wordt waardoor iemand er nog langs kan komen.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Kwestie van de oude positie overnemen door hem even om te trekken met een potlood.
Omdat ik nu ga overstappen op Time RXS zal ik wel opnieuw moeten afstellen. Ik maak bij nieuwe schoenen of pedalen door goed te kijken (naar de oude posities) een educated guess voor de positie van de plaatjes. Dan hoef ik er niet veel meer aan te veranderen.
Baanwielrennen was vet! Wat een bazen zijn dat. Jammer dat Joop Zijlaard al zijn wedstrijden moest winnen. Die koersen waarbij iedereen achter een derny rijdt snap ik sowieso niet. Als je er nog een op kop zet omdat anders niemand dat wil doen kan ik nog begrijpen.
Kan je niet een langere stuurpen monteren op die Specialized?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren voor het eerst getraind op mijn Specialized teamfiets. De Trek rijdt echt vele malen beter. Het is gewoon een stuk stijver en met de Trek zit ik wat langer en dat vind ik persoonlijk fijner. Ik ga wel gewoon met de Specialized koersen, dan blijft mijn Trek ook wat langer mooi.
Dan langere stuurpen en compact stuur met minder drop/reachquote:Op zondag 6 januari 2013 12:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat wilde ik ook maar dat kan dus niet. Ik ben helemaal opgemeten, en als er een langere stuurpen op komt kan ik niet meer goed in de beugels. Het is of / of.
De Trek is ook een 52 en de specialized een 51, ook is de Specialized veel meer slooping als de Trek is. Wat ik overigens wel fijn vind aan de Specialized zijn de FSA carbon cranks.
Idd, niet iedereen past op dezelfde fiets.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Er zit een 38cm stuur op, met een aardig kleine drop. Ik denk dat mijn figuur niet bij deze fiets past, dat kun je wel eens hebben, ik had dat ook vroeger met Giant fietsen. Daarom heb ik daarna altijd Trek gereden. Maar je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Ik ga er nog wat kms op maken en dan zie ik wel of ik er nog wat aan kan wijzigen
Goed trouwens dat Jopie alles gewonnen heeft met zijn knetterende en rokende derny.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Kwestie van de oude positie overnemen door hem even om te trekken met een potlood.
Omdat ik nu ga overstappen op Time RXS zal ik wel opnieuw moeten afstellen. Ik maak bij nieuwe schoenen of pedalen door goed te kijken (naar de oude posities) een educated guess voor de positie van de plaatjes. Dan hoef ik er niet veel meer aan te veranderen.
Baanwielrennen was vet! Wat een bazen zijn dat. Jammer dat Joop Zijlaard al zijn wedstrijden moest winnen. Die koersen waarbij iedereen achter een derny rijdt snap ik sowieso niet. Als je er nog een op kop zet omdat anders niemand dat wil doen kan ik nog begrijpen.
Derny koers is alleen geen eerlijke wedstrijd, een volksvermaak nummer voor tussendoor waar vaak vooraf bepaald wordt wie wint.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet niet precies hoe het gegaan is, maar als ze express de groep achter Joop laten winnen vind ik het een beetje rare manier van afscheid nemen. Of je nou wint of verliest, dat is toch sport? Moet je altijd de afscheidnemers laten winnen? Juist de mensen die jarenlang in een sport gezeten hebben moeten dat toch weten?
Ammoniaklucht is te weinig gedronken, te weinig koolhydraten of te hoge intensiteit. Je kunt zelf het beste invullen welke van de drie.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:03 schreef Oksel het volgende:
Vandaag 105km gefietst, met mannetje of 14. Ging niet heel lekker, last van m'n been, snap niet waar dat vandaan komt. Won nog wel de sprint overigens. Toen ik thuis kwam en m'n jack opendeed een enorme ammoniaklucht. Vreemd, want gisteravond koolhydraten gegeten, vanochtend gewoon brood en tijdens het fietsten een paar reepjes.
Zit trouwens water in m'n frame. En m'n stuur zit vol zand ofzo, kraakt als de ziekte.
Durft iemand aan de hand van deze foto's mij te vertellen welke trapas ik nodig heb? Liefst URL van Salden, daar haal ik nog wat zaken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij lijkt verdacht veel op deze:quote:Op zondag 6 januari 2013 17:15 schreef Oksel het volgende:
Zit Campa op. Schuifmaat vast wel in de buurt.
Dat is altijd zo zeker?quote:Op zondag 6 januari 2013 14:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Derny koers is alleen geen eerlijke wedstrijd, een volksvermaak nummer voor tussendoor waar vaak vooraf bepaald wordt wie wint.
Ik denk dat ze qua puntentelling de snelste renners achter de snelste gangmakers zetten. De renner kan wel communiceren met de gangmaker dmv schreeuwen. Het gebeurt wel eens dat een gangmaker loskomt van de renner. Dan gaat het mis. In hoeverre het afgesproken werk is wie er wint weet ik niet precies.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:59 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat is altijd zo zeker?Want ik vroeg me al af hoe dat ooit eerlijk kan verlopen. De derny rijdt de renner nooit los maar er zijn in de wedstrijd enorme snelheidsverschillen; hoe weet hij nu wanneer hij hoe hard kan rijden? Zoveel communicatie lijkt me niet mogelijk. Dan is het niet zo gek dat Jopie alles mocht winnen. Alleen wel raar dat het ook een onderdeel is van het hoofdklassement.
dit is een gokje en moet je misschien met een korreltje zout nemen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:03 schreef Oksel het volgende:
Vandaag 105km gefietst, met mannetje of 14. Ging niet heel lekker, last van m'n been, snap niet waar dat vandaan komt. Won nog wel de sprint overigens. Toen ik thuis kwam en m'n jack opendeed een enorme ammoniaklucht. Vreemd, want gisteravond koolhydraten gegeten, vanochtend gewoon brood en tijdens het fietsten een paar reepjes.
Zit trouwens water in m'n frame. En m'n stuur zit vol zand ofzo, kraakt als de ziekte.
Durft iemand aan de hand van deze foto's mij te vertellen welke trapas ik nodig heb? Liefst URL van Salden, daar haal ik nog wat zaken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, niet alles weten prikkelt de fantasie!quote:Op zondag 6 januari 2013 20:46 schreef Oksel het volgende:
Ouwe Limbo'er, je was mijn maatje. Ook iemand die de heuvels niet op kwam tijdens de meet. Alleen we begrijpen nog steeds niet waarom je je vriendin niet kwam showen!
Het makkelijkst is het om de trapas te verwijderen, op de trapas staat namelijk het type en dan kun je die gewoon bijbestellen.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:31 schreef Oksel het volgende:
Eentwee, welke as denk jij dat het is? Wat heb je nodig om met zekerheid te kunnen zeggen welke het is?
Jahoor,quote:Op zondag 6 januari 2013 21:53 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Haha, niet alles weten prikkelt de fantasie!
Wellicht bij een volgende meet? staat er eigenlijk eentje gepland?
Fietsmaatje Jitze doet dit jaar ook mee met de 300, dus we kunnen met z'n drieën vanuit Nijmegen rijdenquote:
Ah cool, kan hij een beetje fietsen? Afgelopen jaar ging het met vlagen best hard, denk dat we de pauzes nog beter kunnen indelen, hebben we wat meer speling.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Fietsmaatje Jitze doet dit jaar ook mee met de 300, dus we kunnen met z'n drieën vanuit Nijmegen rijden
Ik vind ze ook best goed staan inderdaad. Tnx voor de tip, scheelt weer een stuk.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:51 schreef eentwee het volgende:
Mooie wielen No-P! Zowel de kleurstelling als het lettertype passen goed bij de fiets.
Ja, die kan het wel, hij reed bijv de klimclassic afgelopen hemelvaart (160 km en veel klimmen) ook goed uit.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:03 schreef No-P het volgende:
[..]
Ah cool, kan hij een beetje fietsen? Afgelopen jaar ging het met vlagen best hard, denk dat we de pauzes nog beter kunnen indelen, hebben we wat meer speling.
Precies, vorig jaar was het best koud. 's Nachts vroor het zelfs als ik de weerstatistieken erbij pak. Die cola sla ik sowieso over.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, die kan het wel, hij reed bijv de klimclassic afgelopen hemelvaart (160 km en veel klimmen) ook goed uit.
Hardrijden is goed, zijn we lekker voor het donker thuis. Als het goed weer is hoef je niet uitgebreid aan de burgers&friet, maar is een broodje van de bakker ook al goed. En geen cola bij het rare vrouwtje had ook een half uur kunnen besparen.
En Gripper tegenhouden als hij met zijn dure wielen door een opgebroken straat wil gaan rijden.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:03 schreef No-P het volgende:
Ah cool, kan hij een beetje fietsen? Afgelopen jaar ging het met vlagen best hard, denk dat we de pauzes nog beter kunnen indelen, hebben we wat meer speling.
Hadden jullie vorig jaar problemen met buba's dan?quote:Op maandag 7 januari 2013 07:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En Gripper tegenhouden als hij met zijn dure wielen door een opgebroken straat wil gaan rijden.
En minstens 1 iemand in de gruppo reserve buitenband meenemen.
Eind maart al 300 km is voor mij een beetje te vroeg denk ik... Ik ga liever voor de mooi-weer meet bij Kanoquote:Op zondag 6 januari 2013 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jahoor,
Ivo's 300kn paaszondag,
Trois Ballons 8-6-13,
Marmotte 6-7-13
Herzlich wilkommen
Wel je eigen bier en fiets meenemen.
Op gevoel.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:06 schreef the_critic het volgende:
hoe hebben jullie je zadel eigenlijk afgesteld..???
zag op fiets.nl de methode 109% methode. Als ik die toepas, zou mijn zadel nog zeker 2cm omhoog kunnen. Vind dat er veel, er vanuit gaande dat ik het idee heb nu goed te zitten. Mensen hier daar nog methodes oid voor?!
De 109%-methode
Deze manier is ontwikkeld door Hamley & Thomas. Het duo experimenteerde met verschillende zadel hoogtes. Volgens hen is de ideale zadelhoogte 109 procent van de binnenbeenlengte.
De binnenbeenlengte is de afstand van het kruis tot de grond. Om dit te berekenen ga je tegen de muur staan met een dik boek tussen de benen. Teken de bovenkant van het boek af op de muur en bereken de afstand tot de grond. 109 procent van deze afstand is je zadelhoogte, gemeten van de pedaalas, tot de bovenkant van het zadel.
Precies klein genoeg om je achterligger nog wel een smerig smoelwerk te gevenquote:Op maandag 7 januari 2013 09:15 schreef Oksel het volgende:
Dit is bij ons de nieuwe hype
http://ass-savers.com/
Werkt dat goed dan?quote:Op maandag 7 januari 2013 09:15 schreef Oksel het volgende:
Dit is bij ons de nieuwe hype
http://ass-savers.com/
Ja Gripper reed door de grove keienin een opgebroken straat zijn buitenband aan gort. Gelukkig hadden we een paar Duitsers in de groep die er een konden uitlenen.quote:Op maandag 7 januari 2013 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
Hadden jullie vorig jaar problemen met buba's dan?
Tsja zo'n methode is een leuke richtlijn maar ook niet meer dan dat. Het houdt bijvoorbeeld geen rekening met de manier waarop je met je hakken fietst. De ene fietst meer met zijn hakken omhoog dan de ander.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:06 schreef the_critic het volgende:
hoe hebben jullie je zadel eigenlijk afgesteld..???
zag op fiets.nl de methode 109% methode. Als ik die toepas, zou mijn zadel nog zeker 2cm omhoog kunnen. Vind dat er veel, er vanuit gaande dat ik het idee heb nu goed te zitten. Mensen hier daar nog methodes oid voor?!
De 109%-methode
Deze manier is ontwikkeld door Hamley & Thomas. Het duo experimenteerde met verschillende zadel hoogtes. Volgens hen is de ideale zadelhoogte 109 procent van de binnenbeenlengte.
De binnenbeenlengte is de afstand van het kruis tot de grond. Om dit te berekenen ga je tegen de muur staan met een dik boek tussen de benen. Teken de bovenkant van het boek af op de muur en bereken de afstand tot de grond. 109 procent van deze afstand is je zadelhoogte, gemeten van de pedaalas, tot de bovenkant van het zadel.
Heb je dan niet last van je knieën? Het is voor mij altijd best wel wennen als ik de zadelhoogte aanpas..quote:Op maandag 7 januari 2013 10:43 schreef kaasplankje het volgende:
Het zadel van mijn werkfiets staat mss wel 10-15mm lager dan op de koersfiets. Dit ivm vaak op en afspringen. Ik doe dat ook op gevoel.
We kunnen ook een quick lunch doen halfweg, en doorrijden en in Maastricht bourgondisch tafelen.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:23 schreef No-P het volgende:
Precies, vorig jaar was het best koud. 's Nachts vroor het zelfs als ik de weerstatistieken erbij pak. Die cola sla ik sowieso over.
Het begint eigenlijk alwel weer te kriebelen. Wil dan wel aardig wat duurkm maken voor die tijd.
Ik heb op het werk m'n zadel ook wat lager staan.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:43 schreef kaasplankje het volgende:
Het zadel van mijn werkfiets staat mss wel 10-15mm lager dan op de koersfiets. Dit ivm vaak op en afspringen. Ik doe dat ook op gevoel.
Maar hoe weet ik of die maat past? Gok jij van wel?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:27 schreef eentwee het volgende:
Een Veloce zou ik nemen. Moet je wel klusmannetje lief aankijken want zo'n ding krijg je er niet in zonder het juiste gereedschap.
FF op die bracket kijke okkie, staan lettertjes opquote:Op maandag 7 januari 2013 11:17 schreef Oksel het volgende:
Maar hoe weet ik of die maat past? Gok jij van wel?
Ja dat betekent dat het voor BSA is (Engelse draad en 68mm breed bracket). 111mm is de aslengte, die is geschikt voor dubbels. Het is een Campa vierkante as toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:31 schreef Oksel het volgende:
1,37" x 24 RII staat er als enige in.
Is dit het goede antwoord?
Bij te laag eerder problemen met kracht overbreng omdat je niet de volledige lengte van je spieren gebruikt. Niet opeens 2cm hoger zetten. Doe het in 2 of 4 stapjes.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:32 schreef the_critic het volgende:
Maar te hoog heb je zeker problemen met kracht overbrenging. Dacht juist dat je eerder iets te laag kon zitten dan iets te hoog..?!
Nouja, binnenkort maar eens stukje hoger proberen en inbus mee voor onderweg..
Daar twijfel ik niet aan. Maar hoe dacht je die as uit je frame te draaien?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:28 schreef Oksel het volgende:
Omdat hier eentwee zit. En eentwee is LBS eindbaas.
Als ik kijk naar de profs, met al hun metingen en professionele begeleiding..vind ik die altijd redelijk laag zitten..quote:Op maandag 7 januari 2013 12:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij te laag eerder problemen met kracht overbreng omdat je niet de volledige lengte van je spieren gebruikt. Niet opeens 2cm hoger zetten. Doe het in 2 of 4 stapjes.
Ik denk dat dat beeld erg vertekend is. Je kan zo niet op het oog zien wat voor hoek iemand trapt.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de profs, met al hun metingen en professionele begeleiding..vind ik die altijd redelijk laag zitten..
Ga maar weer eens een beetje uitproberen dan.. daar zijn die d1 trainingen ideaal voor...
quote:Op maandag 7 januari 2013 13:38 schreef the_critic het volgende:
ja, al die ouderwetse trukjes ken ik... kunt ook naast je fiets knielen, zadel in je oksel en dan arm aan andere kant laten hangen. Topje middelvinger op as van bracket..
Maar wilde gewoon eens weten hoe die methodes stand houden tegen cyclefit/metingen ed.. Bedoel.. die profs jammeren al als er een millimeter verschil zit.. vraag me af hoe erg je dat merkt, invloed enz enz..![]()
Ga zo werken, morgen vrij, dus maar eens verder inlezen
Yes!quote:Op maandag 7 januari 2013 12:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat betekent dat het voor BSA is (Engelse draad en 68mm breed bracket). 111mm is de aslengte, die is geschikt voor dubbels. Het is een Campa vierkante as toch?
Cool die heb ik ook, in het zwart.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:52 schreef Tommeke het volgende:
Heb trouwens dit apparaat gekocht:
[ afbeelding ]
Van de club hebben we wel tijdrithelmen, maar die zitten me niet zo lekker. En ik vind zo'n vizier wel soignee!
Nice! Bevalt ie je een beetje? Ik zat eerst te denken aan een Giro Advantage, maar die heeft geen vizier. Net als die Spiuk Kronos van de club.quote:
Ken jij de weg daar nog niet zo goed?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef firewirecable het volgende:
In & out!
Distance: 23,53 km
Time: 48:50
Avg Speed: 28,9 km/h
Elevation Gain: 307 m
Calories: 629 C
Avg Temperature: 18,9 °C
http://connect.garmin.com/activity/259284924
http://app.strava.com/activities/36512601
Goeie deal! Ah, wist niet dat dat het verschil was tussen de Advantage 1 en 2.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:44 schreef No-P het volgende:
Nog niet opgehad, van de winter pas gekocht. Die Giro Advantage is ook goed, maar je moet wel de 2 hebbenn. Had eerst de Giro Advantage 2 besteld (zo was die ook beschreven op de website), maar kreeg de Giro Advantage, die een andere binnenkant heeft, geen roc loc. Daarom die teruggestuurd en de Javalin genomen met korting. De Giro Selector is te warm voor triathlon.
Ah.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat betekent dat het voor BSA is (Engelse draad en 68mm breed bracket). 111mm is de aslengte, die is geschikt voor dubbels. Het is een Campa vierkante as toch?
Haha die lance, blijkbaar heeft de dope zijn verstand ook aangetast?quote:Op maandag 7 januari 2013 18:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het nieuwe strava profiel van Lance
[ afbeelding ]
Heyeeeuh, zaterdag ga je ook toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:20 schreef MarcoD het volgende:
Nieuwe edge 510 en 810
http://sites.garmin.com/edge/?lang=nl&country=NL
Beste wensen nog!
Ja ik ga nog steeds, moet nog wel me fiets schoonmaken want die heb ik sinds het laatste ritje niet schoongemaakt..quote:Op maandag 7 januari 2013 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heyeeeuh, zaterdag ga je ook toch?
Edit, als ik het zo doorlees is de nieuwe garmin vooral wat meer social media achtig geworden?
Ik sta ook in het laatste vak. Maar ben er wel op tijd zodat ik lekker vooraan kan starten. ff nummers uitwisselen zodat we koffie kunnen drinken van te voren?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja ik ga nog steeds, moet nog wel me fiets schoonmaken want die heb ik sinds het laatste ritje niet schoongemaakt..
Start ook in het laatste vak en rij waarschijnlijk wel minder snel dan jou, tijdje niet gefietst en laatste week de teugels wat laten vieren.
Ja meer social media achtig en de 510 heeft nu ook kaarten?!
Awel, heb jij zoon dure Garmin nodig? En Muzas?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:45 schreef Oksel het volgende:
Edge 810 lijkt me wel leuk.
Duur.
Zucht.
Dure hobby.
Nodig... nodig... Nee.. Willen?... ja...quote:Op maandag 7 januari 2013 20:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Awel, heb jij zoon dure Garmin nodig? En Muzas?
Ga toch gewoon trainen jij.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Nodig... nodig... Nee.. Willen?... ja...
quote:Op maandag 7 januari 2013 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga toch gewoon trainen jij.
Dát moeten jullie willen; afzien.
Laatste ritje was een nat ritje deels over het strand en ook niet kunnen afspoelen dus ketting heeft wel een badje/smering nodig nu...quote:Op maandag 7 januari 2013 20:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik sta ook in het laatste vak. Maar ben er wel op tijd zodat ik lekker vooraan kan starten. ff nummers uitwisselen zodat we koffie kunnen drinken van te voren?
Ga jij trouwens met de auto of met de fiets heen?
500 kopen?, wel met de nodige gebruikssporenquote:Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef muzas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoewel al die cijfertjes enzo wel een motivatie voor me zijn. Vind ik gewoonweg leuk. Maar dat doet een 500 ook prima.
Ik gooi ook nog wel ff wat olie op de ketting voor ik wegga, maar verder vind ik 't wel gescheten. Zit nog zand op en wat roest her en der. Maar dat is dan maar zoquote:Op maandag 7 januari 2013 20:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Laatste ritje was een nat ritje deels over het strand en ook niet kunnen afspoelen dus ketting heeft wel een badje/smering nodig nu...
Ik weet nog niet wanneer ik er ben/aanwezig wil zijn geen zin om erg lang te moeten wachten voor de start, ik ga waarschijnlijk gewoon op de fiets heen (wel afhankelijk van het weer). Nummers kan nog wel via pm
Ws. Krijg ik er een komend weekendquote:Op maandag 7 januari 2013 20:57 schreef MarcoD het volgende:
[..]
500 kopen?, wel met de nodige gebruikssporen
Ja klein beetje tot daar aan toen maar in de huidige staat gaat die ketting me veel energie kosten denk. Ik zie je dm trouwens.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik gooi ook nog wel ff wat olie op de ketting voor ik wegga, maar verder vind ik 't wel gescheten. Zit nog zand op en wat roest her en der. Maar dat is dan maar zo
Bandenspanning is denk belangrijker. Met wat voor druk rij jij?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja klein beetje tot daar aan toen maar in de huidige staat gaat die ketting me veel energie kosten denk. Ik zie je dm trouwens.
iets onder de 2, zou koud worden en kou met laag tij (en 4000 fietsers voor me die de boel aanrijden geeft wel aardig hard oppervlak dus kunnen ze best iets harder zijn (dat is mijn redenering)quote:Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bandenspanning is denk belangrijker. Met wat voor druk rij jij?
Jij ging ook toch? Ik zit in de laatste groep. De kneuzenrecreaten groep. Jij?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:08 schreef No-P het volgende:
Welke startgroep zitten jullie? Irritant trouwens dat je startnummer daar nog moet ophalen.
Jij kan anders ook wel een wat betere gps tracker gebruikenquote:Op maandag 7 januari 2013 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga toch gewoon trainen jij.
Dát moeten jullie willen; afzien.
Mwah, alleen die weersvoorspelling lijkt me wel handigquote:Op maandag 7 januari 2013 21:09 schreef eentwee het volgende:
510 heeft geen kaarten! Kun je echt beter een 800 kopen, die is bijna net zo groot. 810 is ook een zinloze upgrade. Ik ga gewoon een 800 nemen denk ik, tenzij het prijsverschil heel klein is maar dat verwacht ik niet.
Mwah, doe maar niet. Kost 'm 20% van zijn km'squote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij kan anders ook wel een wat betere gps tracker gebruiken
Want i.p.v. naar boven kijken of het gaat regenen kijk je dan op je garmin?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, alleen die weersvoorspelling lijkt me wel handig
[..]
Mwah, doe maar niet. Kost 'm 20% van zijn km's
Denk je? Ik denk dat in werkelijkheid 10% meer doe dan ik track met de foon en Strava.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, alleen die weersvoorspelling lijkt me wel handig
[..]
Mwah, doe maar niet. Kost 'm 20% van zijn km's
Hmm. Ik weet niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat in werkelijkheid 10% meer doe dan ik track met de foon en Strava.
Mwah, soms zie ik rond je huis nog overal rode lijntjes heen. Leen anders eens een edge oid van iemand? Zou ook kunnen wat jij zegt hoor. Of een km teller op je fietsquote:Op maandag 7 januari 2013 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat in werkelijkheid 10% meer doe dan ik track met de foon en Strava.
Ik bedoel dat van alle update's alleen die mij handig lijkt.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Want i.p.v. naar boven kijken of het gaat regenen kijk je dan op je garmin?
Wedstrijdgroep om 10:35h geloof ik. Zondag ook wedstrijdgroep, gelukkig maar want de recreanten starten achter businessloop, dan is het continu slalommen door de duinen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij ging ook toch? Ik zit in de laatste groep. De kneuzenrecreaten groep. Jij?
strandopgang egmond en opgang bij de pier kan ik gewoon fietsen (bij de pier moet ik dan wel diep gaan), maar met die drukte denk ik niet dat makkelijk gaat zijn..quote:Op maandag 7 januari 2013 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Die strandopgangen ga ik sowieso rennen. Ik heb het al geprobeerd maar ik kom er toch niet doorheen. Denk dat het sneller is om gewoon meteen maar te gaan rennen.
Die wedstrijdgroep gaat mij denk te hard. Ik ga gewoon een leuke waaier uitzoeken en dan zie ik het wel. Kennis van me is 59ste van de hele groep geworden, denk dat ik in zijn wiel kruipquote:Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef No-P het volgende:
[..]
Wedstrijdgroep om 10:35h geloof ik. Zondag ook wedstrijdgroep, gelukkig maar want de recreanten starten achter businessloop, dan is het continu slalommen door de duinen.
Ik heb nog wel even nieuw buitenblad besteld om op mijn mtb te zetten. Hoop dat die op tijd binnen is.
Voor op vakantie is de mogelijkheid om te uploaden via je telefoon wel tof. Draadloos uploaden ook wel fijn. Voor de rest valt het me tegen ja; wat ze in mijn ogen hadden moeten verbeteren en niet is gebeurd:quote:Op maandag 7 januari 2013 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, soms zie ik rond je huis nog overal rode lijntjes heen. Leen anders eens een edge oid van iemand? Zou ook kunnen wat jij zegt hoor. Of een km teller op je fiets
[..]
Ik bedoel dat van alle update's alleen die mij handig lijkt.
Verder is er ook weinig nieuws toch?
Ben er alleen bij castricum afgegaan. Oprijden doe ik eigenlijk ook nooit. Ben er zaterdag bij de zwarte weg opgegaan. Ken je die?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef MarcoD het volgende:
[..]
strandopgang egmond en opgang bij de pier kan ik gewoon fietsen (bij de pier moet ik dan wel diep gaan), maar met die drukte denk ik niet dat makkelijk gaat zijn..
Ik heb genoeg filmpjes op youtube gezien om duidelijk te krijgen dat dat echt de knelpunten zijn en als je net ff in een drukke groep zit dan kan je beter afstappen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef MarcoD het volgende:
[..]
strandopgang egmond en opgang bij de pier kan ik gewoon fietsen (bij de pier moet ik dan wel diep gaan), maar met die drukte denk ik niet dat makkelijk gaat zijn..
Starttijd 1050 uur.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:08 schreef No-P het volgende:
Welke startgroep zitten jullie? Irritant trouwens dat je startnummer daar nog moet ophalen.
Ja, dan ga ik even de lift in naar boven, en ik denk dan dat de satelliet niet helemaal recht er boven hangt ofzo iets, of zeg ik nu iets doms.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm. Ik weet niet.
[ afbeelding ]
Ah, klopt wel ongeveer ja. GPS drift heet dat. Als ik voor het stoplicht sta en mn Garmin niet op de snelheidsensor staat ga ik ook 1.3 km per uur ofzoquote:Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dan ga ik even de lift in naar boven, en ik denk dan dat de satelliet niet helemaal recht er boven hangt ofzo iets, of zeg ik nu iets doms.
Ik kan ook niet meekomen hoor, zal wel wat achteraan hangen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die wedstrijdgroep gaat mij denk te hard. Ik ga gewoon een leuke waaier uitzoeken en dan zie ik het wel. Kennis van me is 59ste van de hele groep geworden, denk dat ik in zijn wiel kruip
Waarom heb je dan voor de wedstrijdgroep gekozen? En mijn edit gezien?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik kan ook niet meekomen hoor, zal wel wat achteraan hangen.
Bij de HM loop ik hoop ik bij de eerste 300 van de 9000 deelnemers, dat ligt me beter.
Ik heb ntblicentie, dan kom je automatisch bij de wedstrijdgroep.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom heb je dan voor de wedstrijdgroep gekozen? En mijn edit gezien?
Succes danquote:Op maandag 7 januari 2013 21:29 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik heb ntblicentie, dan kom je automatisch bij de wedstrijdgroep.
De pro's rijden allemaal op 29"quote:Op maandag 7 januari 2013 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Succes dan26" of 29"? Dat maakt op het strand volgens mij ook nog een hoop uit.
Gelukkig starten die nog 5 minuten eerder. Ik fiets op een oud barrelquote:
Ja, klopt. Minder rolweerstand enzo. Als ik een slechtweerfiets/strandfiets koop zal die ook 29" worden waarschijnlijk.quote:
Mijne weegt 13.5 kg volgens de weegschaalquote:Op maandag 7 januari 2013 21:32 schreef No-P het volgende:
[..]
Gelukkig starten die nog 5 minuten eerder. Ik fiets op een oud barrel.
Als ik zo die foto's vergelijk valt dat wel mee toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:33 schreef Patroon het volgende:
510 is een stuk groter geworden dan de 500. Bijna even groot als de 800. Voordeel van de 500 was het formaat. Dat voordeel valt nu met de 510 weg.
Ik dacht iets met tubeless monteren en antilek spul?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
Mwah, ben nu een paar keer op het strand geweest en geen enkele keer lek. Wat kan je LBS nog doen om ze extra lekbestendig te maken? Je moet gewoon de stenen vermijden, maar die zijn er niet zoveel daaro.
Vind ik niet. Kijk maar:quote:Op maandag 7 januari 2013 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijne weegt 13.5 kg volgens de weegschaal
[..]
Als ik zo die foto's vergelijk valt dat wel mee toch?
Ik snap die gigantische randen naast de schermen ook echt niet. Vooral bij die 510quote:Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vind ik niet. Kijk maar:
[ afbeelding ]
Links de Edge 800, daarnaast de Edge 810, daarnaast de Edge 510 en derde van rechts de Edge 500.
Tubless monteren kan niet met alle biba's volgens mij. En als je lekrijd met tubeless ben je evengoed de pineut. Want met tubeless zit je buba op je velg gelijmd en kan je 'm dus niet even lijmen....quote:Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik dacht iets met tubeless monteren en antilek spul?
O wow, dat valt tegen ja. Kan je imo beter voor de 800/810 gaan ipv de 510. De 510 is het nu helemaal net niet toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vind ik niet. Kijk maar:
[ afbeelding ]
Links de Edge 800, daarnaast de Edge 810, daarnaast de Edge 510 en derde van rechts de Edge 500.
Geen groter scherm beschikbaar maar wel ruimte voor hardware nodig?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik snap die gigantische randen naast de schermen ook echt niet. Vooral bij die 510
Met tubeless gebruik je een speciale tubeless band zonder binnenband. Je buitenband zit NIET op de velg gelijmd. Dat is enkel bij tubes.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
. En als je lekrijd met tubeless ben je evengoed de pineut. Want met tubeless zit je buba op je velg gelijmd en kan je 'm dus niet even lijmen....
Hmm ja, zou kunnen hoor, maar ze krijgen het ook in een horloge geproptquote:Op maandag 7 januari 2013 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen groter scherm beschikbaar maar wel ruimte voor hardware nodig?
Oh is dat zo? Ik dacht dat tube en tubeless hetzelfde was maar dan ff anders uitgesproken.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met tubeless gebruik je een speciale tubeless band zonder binnenband. Je buitenband zit NIET op de velg gelijmd. Dat is enkel bij tubes.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm ja, zou kunnen hoor, maar ze krijgen het ook in een horloge gepropt
Dit dus, verder schijnt tubeless icm lage spanning en lage temperaturen niet echt optimaal te zijn..quote:Op maandag 7 januari 2013 21:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met tubeless gebruik je een speciale tubeless band zonder binnenband. Je buitenband zit NIET op de velg gelijmd. Dat is enkel bij tubes.
Tubes bij een racefiets is iets heel anders dan tubeless (bij mtb of race), bij tubeless zorgt de buitenband in combinatie met de velg ervoor dat de lucht erin blijft.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh is dat zo? Ik dacht dat tube en tubeless hetzelfde was maar dan ff anders uitgesproken.
Hoe blijft de lucht er dan in bij tubeless?
Oh gaaf, wist ik niet!quote:Op maandag 7 januari 2013 22:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Tubes bij een racefiets is iets heel anders dan tubeless (bij mtb of race), bij tubeless zorgt de buitenband in combinatie met de velg ervoor dat de lucht erin blijft.
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar kan me idd voorstellen dat vooral de druk, en in mindere mate de tempratuur invloed heeft op de luchtafdichting.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dit dus, verder schijnt tubeless icm lage spanning en lage temperaturen niet echt optimaal te zijn..
Je kan volgens mij wel gewoon een biba erin stoppen als je lek rijdt.
Extra lekbescherming kan bij buba/biba combin in de vorm van anti-lek vloeistof wat kleine gaatjes vult en lekrijden op het strand is met een lage bandenspanning heel goed mogelijk als je over schelpen rijdt die stenen ga je niet tegenkomen.
Klopt. Tubeless kan je vergelijken met een autoband waar ook geen binnenband in zit.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Tubes bij een racefiets is iets heel anders dan tubeless (bij mtb of race), bij tubeless zorgt de buitenband in combinatie met de velg ervoor dat de lucht erin blijft.
Dat was een tip van een ervaren klassementsrijders, bij lage temperatuur en lage druk werkt de tubeless vloeistof niet meer goed (zoiets was het volgens mij). staat ergens op mountainbike.nlquote:Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh gaaf, wist ik niet!
[..]
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar kan me idd voorstellen dat vooral de druk, en in mindere mate de tempratuur invloed heeft op de luchtafdichting.
Ik ga het wel proberen denk, maar dan wel op een nieuw wielsetje die ik wil laten spaken deze zomer. Voor strand gebruik ik wel gewoon biba's.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
Gelukkig rij ik niet tubeless of met tube
Cannondale? Die is alleen niet nieuwquote:Op maandag 7 januari 2013 22:35 schreef Oksel het volgende:
De ene na de andere in m'n groep met gloednieuwe fietsen. Nu weer 1 met een nieuwe Fondriest. En 1 met een nieuwe uhm-merk-ff-kwijt, komt uit Amerika.
He da's mijn stokpaardjequote:Op maandag 7 januari 2013 21:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik snap die gigantische randen naast de schermen ook echt niet. Vooral bij die 510
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want met tubeless zit je buba op je velg gelijmd............
Beetje selectief lopen quotenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb al vaker gezegd, meelullen is aardig maar lul dan wel over dingen waar je verstand van hebt en kraam geen onzin uit.
Maar goed, met tubeless VELGEN ben je zowiezo de sigaar want bij het oppompen met een handpomp krijg je die band waarschijnlijk nooit helemaal in de hiel van de velg geperst en daarnaast is een bandje wisselen met zulke velgen op zich al een heel karwei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |