Dat lijkt me vrij sterk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef vblok het volgende:
Zou ik dan morgenochtend de pauze zo rond 18.00 hebben?
rebelsquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:15 schreef vblok het volgende:
Ik krijg wel een halfuur pauze heb ik gehoord... Ach ja, ik koop gewoon een pizza en dauw die in de broodoven..
quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:15 schreef vblok het volgende:
Ik krijg wel een halfuur pauze heb ik gehoord... Ach ja, ik koop gewoon een pizza en dauw die in de broodoven..
Dan eet je meer van te voren en om 22.00uur nog wat.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:20 schreef vblok het volgende:
Op een bammetje houd ik het in ieder geval niet uit hoor.. Ik moet in ieder geval normaal kunnen eten..
wat versta je onder normaal?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:20 schreef vblok het volgende:
Op een bammetje houd ik het in ieder geval niet uit hoor.. Ik moet in ieder geval normaal kunnen eten..
Gast dan eet je toch om 16.30 thuis o.i.d.?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:20 schreef vblok het volgende:
niet 5 uurtjes zonder eten kunnenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:20 schreef vblok het volgende:
Ik snap ineens waarom m'n boodschappen zo duur zijnquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:22 schreef motorbloempje het volgende:
Anderhalf uur pauze op een werkdag van 5 uur?_!
Kijk, de eerste met een serieuze reactie.. Bedankt!! Ik zal het morgen nog ff aan de TL vragen..quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:24 schreef Spanky78 het volgende:
Toen ik vroegah nog bij appie werkte mocht het wel. Maar toen deden ze nog niet zo lullig daarover. Kon je ook gewoon rond 7 uur gaan eten.
Schijnt nogal wat slechter te zijn geworden. We kregen ook bonnen voor ah/etos/gallngall enzo..
Gast iedereen reageert hier serieus, maar niemand kan geloven dat je je hier zo druk om maakt. Je moet fokking 5 uurtjes werken en je raakt in paniek omdat je dan misschien wel eens een warme maaltijd mis zou kunnen lopen. En dan ook nog als argument geven dat je echt niet kunt functioneren zonder warme maaltijd. Is toch om te gieren, zou Gerard Joling zeggen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:26 schreef vblok het volgende:
[..]
Kijk, de eerste met een serieuze reactie.. Bedankt!! Ik zal het morgen nog ff aan de TL vragen..
Dank je.. Dan zal dat bij ons ook wel zo zijn.. Zal het ff vragen.. Want om 16.00 te eten als je 16.30 naar het werk moet vertrekken is ook wat..quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:28 schreef ikbenschipper het volgende:
stel je vraag hier
WGR / AH-Medewerkerstopic [Deel 109] De kerstpakketten zijn er!
En je had waarschijnlijk normalere antwoorden gekregen.
Je hebt i.d.d. recht op een half uur ONBETAALDE PAUZE!!
Bij mij in de winkel krijg je dan ook een maaltijdvergoeding.
Nu weet ik alleen even niet of dat ook in de handboeken staat bij deze tijd en ik heb geen zin om dat nu uit te zoeken op plaza (maar dat kan je zelf ook)
Toch schattig?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:26 schreef kwiwi het volgende:
Dit topic is overigens wel briljantNormaal vind je in WGR mensen die grote schulden hebben, conflicten hebben op hun werk etc., en deze jongen maakt zich druk over z'n avondeten
Geniet er nog maar even van knul, straks begint het echte leven!
Oe! Wij kregen een half uur betaal of een uur onbetaald! En geen vergoeding, maar we mochten gewoon een maaltijd kiezen...quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:28 schreef ikbenschipper het volgende:
stel je vraag hier
WGR / AH-Medewerkerstopic [Deel 109] De kerstpakketten zijn er!
En je had waarschijnlijk normalere antwoorden gekregen.
Je hebt i.d.d. recht op een half uur ONBETAALDE PAUZE!!
Bij mij in de winkel krijg je dan ook een maaltijdvergoeding.
Nu weet ik alleen even niet of dat ook in de handboeken staat bij deze tijd en ik heb geen zin om dat nu uit te zoeken op plaza (maar dat kan je zelf ook)
Ik zit hier gewoon hardop te lachenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:30 schreef vblok het volgende:
[..]
Dank je.. Dan zal dat bij ons ook wel zo zijn.. Zal het ff vragen.. Want om 16.00 te eten als je 16.30 naar het werk moet vertrekken is ook wat..
Kom op dit is toch te geschift voor woordenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:30 schreef vblok het volgende:
[..]
Want om 16.00 te eten als je 16.30 naar het werk moet vertrekken is ook wat..
yoloquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:15 schreef vblok het volgende:
Zware tijden in deze crisis ja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:30 schreef vblok het volgende:
[..]
Dank je.. Dan zal dat bij ons ook wel zo zijn.. Zal het ff vragen.. Want om 16.00 te eten als je 16.30 naar het werk moet vertrekken is ook wat..
Ja het is maaltijd enzo kiezen tegen een x- bedrag (Bij AH is het 7 euro). Zit nog beetje in de oude termen van 12,5 jaar geleden :-) Toen we nog naar de snackbar op de hoek mochten om avondeten te halen:)quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Oe! Wij kregen een half uur betaal of een uur onbetaald! En geen vergoeding, maar we mochten gewoon een maaltijd kiezen...
Ik hoop het van harte.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef kwiwi het volgende:
Volgens mij worden we keihard getrolled hier, dit kán gewoon niet waar zijn
Ah de Albert Heijn kenner.. Dus ik heb gewoon recht op een maaltijd?? Dat scheelt weer 5 voor een pizza, pak sap en een toetje..quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja het is maaltijd enzo kiezen tegen een x- bedrag (Bij AH is het 7 euro). Zit nog beetje in de oude termen van 12,5 jaar geleden :-) Toen we nog naar de snackbar op de hoek mochten om avondeten te halen:)
Haha, ja zoiets. Ik werkte bij appie in 1996 ofzo. Als je dan een 12 uurscontract had kreeg je bonnen en 9 weken vakantie, en omdat ik kon bestellen kreeg ik een gulden meer dan de gewone vakknevullers. Mooi tijd was dat... ik heb geloof ik met de helft van de kaasmeisjes en kassameisjes iets gehad (zij het kortstondig).quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja het is maaltijd enzo kiezen tegen een x- bedrag (bij AH 7 euro). Zit nog beetje in de oude termen van 12,5 jaar geleden :-) Toen we nog naar de snackbar op de hoek mochten om avondeten te halen:)
Ach meid. Wát een kutleven.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:30 schreef vblok het volgende:
[..]
Zoals ik al copy paste hebben we ook gewoon een AH Medewerkerstopic daar kan je deze vragen zonder 2 paginas verder te zijn stellenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:36 schreef vblok het volgende:
[..]
Ah de Albert Heijn kenner.. Dus ik heb gewoon recht op een maaltijd?? Dat scheelt weer 5 voor een pizza, pak sap en een toetje..
Wacht even, je kan dus niet alleen niet zonder warm avondeten maar ook niet zonder je dagelijkse toetje?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:36 schreef vblok het volgende:
[..]
Ah de Albert Heijn kenner.. Dus ik heb gewoon recht op een maaltijd?? Dat scheelt weer 5 voor een pizza, pak sap en een toetje..
Hartelijk bedankt!quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:38 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zoals ik al copy paste hebben we ook gewoon een AH Medewerkerstopic daar kan je deze vragen zonder 2 paginas verder te zijn stellen
Ik weet dat sommige winkels er wat eigen regels op nahouden maar i.i.g. bij ons is het bij 17-22 dat hetzelfde geld als bij 14-22
Jeps nu heb je all-inn loon opzich denk ik wel beter omdat ik nooit 9 weken vakantie per jaar opnamquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Haha, ja zoiets. Ik werkte bij appie in 1996 ofzo. Als je dan een 12 uurscontract had kreeg je bonnen en 9 weken vakantie, en omdat ik kon bestellen kreeg ik een gulden meer dan de gewone vakknevullers. Mooi tijd was dat... ik heb geloof ik met de helft van de kaasmeisjes en kassameisjes iets gehad (zij het kortstondig).
Ach ik snap het wel voor iemand van 16 is het gewoon "leuk" dat hij gewoon lekker ongezond mag eten zonder dat ze ouders er zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wacht even, je kan dus niet alleen niet zonder warm avondeten maar ook niet zonder je dagelijkse toetje?Je moeder komt zeker ook nog controleren of je je bord wel leeg hebt voordat je aan je toetje mag beginnen..
Met me HBO Accountancy had ik dat ook zeker kunnen hebben. Alleen na 2 stages was ik er achter dat ik dat NOOIT leuk ging vinden. Ik deed als teamleider werk dat ik leuk vond en dat moest ik in mijn ogen ook als ASM kunnen. En later als SM. Daarna zien we wel weer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:42 schreef Spanky78 het volgende:
heh, ja verkoper 2 heette dat. Ze vroegen of ik wilde blijven, moest ik een hbo wekren leren gaan doen. Ben toch maar gaan studeren.
Mooie tijd gehad. maar op dit moment een betere baan dan supermarktmanager, dus was een goede keuze.
Omdat in de CAO is vastgelegd wanneer je wel en niet een maaltijd krijgtquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:13 schreef Bastoenie het volgende:
Waarom zou je daar recht op hebben?Het is gewoon je werk hoor en niet eens belachelijk lang. Ken zat beroepen die ook onregelmatig werken en die ook geen eten krijgen.
Het is nog waar ookquote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat in de CAO is vastgelegd wanneer je wel en niet een maaltijd krijgt
quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:31 schreef niels0 het volgende:
Een warme maaltijd op een normaal tijdstip die je door de neus geboord wordt is trouwens wel iets typisch nederlands.
Anders zeg ik het nietquote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:15 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Het is nog waar ook![]()
5. De werknemer die op een dag meer dan 4,5 uur werkt en na 19.00 uur doorwerkt, heeft recht op
een warme maaltijd van redelijke kwaliteit.
COLLECTIEVE
ARBEIDSOVEREENKOMST
VOOR PERSONEEL VAN
GROOTWINKELBEDRIJVEN
IN LEVENSMIDDELEN
ZOALS DEZE GELDT VAN
1 APRIL 2011 TOT 1 APRIL 2013
Maar volgens mij werkt TS niet meer dan 4,5 uur, maar precies 4,5 uur. Van 5 tot 10, min een half uur pauze, is 4,5 uur.quote:
Wel dusquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:21 schreef Gia het volgende:
Jeetje, denkt TS dat bijvoorbeeld een verzorgende in een verpleeghuis tijdens de avond dienst, 2 tot 10, mag eten op kosten van de baas? Ben maar blij dat je bij jouw werkgever dat, soms, wel krijgt, want ik denk niet dat de werkgever hiertoe verplicht is.
Of TS pakt het uit de winkelquote:Neem een zakje good noodles, en/of een cup a soupie mee, en eet vantevoren, thuis, een pizza. Dan red je het heus wel, die paar uurtjes.
Maar daar staat ontslag op.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Wel dusIs in de CAO opgenomen
[..]
Of TS pakt het uit de winkel![]()
True, in de OP heeft TS zijn pauzetijd er niet afgehaald zie ik nu....quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar volgens mij werkt TS niet meer dan 4,5 uur, maar precies 4,5 uur. Van 5 tot 10, min een half uur pauze, is 4,5 uur.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef vblok het volgende:
Ik moet morgenmiddag/avond werken van 17.00 uur tot 22.00 uur. Dus ik werk vijf uur.
Alleen als het proefblokjes kaas zijn voor de klantenquote:
Voor de maaltijdvergoeding telt in dit geval '5 uur' in de zin van 'er zit vijf uur tussen begin en eindtijd'. Althans, dat staat in het handboek en hielden wij ook altijd aan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar volgens mij werkt TS niet meer dan 4,5 uur, maar precies 4,5 uur. Van 5 tot 10, min een half uur pauze, is 4,5 uur.
Wel even het plastic eraf halen. (Ja dat vergeten sommigen)quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:15 schreef vblok het volgende:
Inderdaad! Stelletje verwende kut kleuters tegenwoordig. Ze mogen van mij allemaal de tyfus krijgen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:15 schreef ElisaB het volgende:
Ik snap steeds beter dat mijn (groot-)ouders vroeger nog wel eens vol ongeloof het hoofd schudden. Ik zit nu namelijk precies het zelfde te doen.
Prima hoor, dat je het je afvraagt. Maar dat gesneuneus en de drama over 5 uur werken 'op boterhammen' niet uithouden en het 'ook zo wat' vinden als je om 16:30 thuis moet eten.
Grow some balls zeg. Christus nog aan toe
Mooi, want ze menen er toch al recht op te hebben, zoals allesquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:11 schreef Apekoek het volgende:
Ze mogen van mij allemaal de tyfus krijgen.
En dan gezellig hand in hand met Jantien, Jaap en Bert exact om 12u in de kantine aan een lange tafel, alwaar iedereen een vaste plek heeft.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:03 schreef Godshand het volgende:
TS moet geen arts, ambulancemedewerker, beroepssoldaat, of brandweerman worden. Die lui hebben soms gewoon geen tijd om te eten!
TS, zoek straks een keurige 9-17 baan, bij een bedrijf met goede kantine, dan komt het in orde
Inderdaad. Vroeger at bijna iedereen tussen de middag. Veel oudjes zijn dat nog steeds gewend.quote:
Deze generatie is opgegroeid met alle gemakken van de wereld en gedraagt zich er ook naar.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:24 schreef dude1960 het volgende:
Dit is weer gewoon die trieste generatie die geen zin heeft om brood te eten. Dit topic gaat er niet om of TS de ruimte krijgt om te eten (hij heeft een half uur pauze), maar om wat ie kan eten. Wat is er mis met om tijdens je pauze een paar boterhammen te eten?? Ja is misschien niet super lekker, maar gaat even niet anders.
Maar wanneer je inderdaad recht op hebt en het ook krijgt, wat is er dan mis mee? Waarom zou je er geen gebruik van maken?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:32 schreef karr-1 het volgende:
Het lijkt wel alsof mensen tegenwoordig niets meer gewend zijn en overal menen recht op te hebben. 5 uurtjes werken en dan al een maaltijd willen? Doe even normaal zeg, ga lekker voor of na die tijd eten, maar val je baas niet lastig met die onzin.
Dat je er bij een volledige werkdag recht op hebt, prima. Maar voor slechts 5 uur werken? Waarom zou je er dan recht op hebben? Alleen omdat het in de CAO staat?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:18 schreef exelletor het volgende:
[..]
Maar wanneer je inderdaad recht op hebt en het ook krijgt, wat is er dan mis mee? Waarom zou je er geen gebruik van maken?
Jep, de CAO is aanvulling op de wetgeving.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat je er bij een volledige werkdag recht op hebt, prima. Maar voor slechts 5 uur werken? Waarom zou je er dan recht op hebben? Alleen omdat het in de CAO staat?
Uh, ja. Dan kan je wel je vraagtekens hebben bij het nut en noodzaak van zoiets, maar als het in de CAO staat, ja, dan heb je er gewoon recht op.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:05 schreef karr-1 het volgende:
Waarom zou je er dan recht op hebben? Alleen omdat het in de CAO staat?
Uhm, ja. Recht is recht. Niet dat ik het verder niet belachelijk vind, maar afspraak is wel afspraak natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat je er bij een volledige werkdag recht op hebt, prima. Maar voor slechts 5 uur werken? Waarom zou je er dan recht op hebben? Alleen omdat het in de CAO staat?
Het is overigens ook gebruikelijk, ik weet niet beter uit de tijd dat ik in de supermarkt werkte.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:53 schreef karr-1 het volgende:
Recht is recht, dat ben ik geheel met je eens. Ik heb dan ook twijfels bij het nut en de noodzaak, maar dat hebben velen hier.
Ik wil er ook een kleine kanttekening bij zetten: de lonen voor die 16 jarige pubers liggen achterlijk laag en met dat in het achterhoofd zou ik me in zijn plaats met dit soort dingen wat harder opstellen dan wanneer je als volwassene een serieuze baan hebt. Ook al omdat je voor een bakje magnetronvoer en wat drinken twee uur moet werken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is overigens ook gebruikelijk, ik weet niet beter uit de tijd dat ik in de supermarkt werkte.
En ja, dit soort zaken zijn in jouw ogen nutteloos, maar de CAO partijen, w.o. de vakbond vonden dit wel nuttig. En zij vertegenwoordigen de werknemers in de branche.
Nog een reden om vakbonden af te schaffen dus. Totaal overbodig in deze tijd en vooral goed voor het verzorgen van de oudere leden. Jongeren hebben er in ieder geval niets meer aan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is overigens ook gebruikelijk, ik weet niet beter uit de tijd dat ik in de supermarkt werkte.
En ja, dit soort zaken zijn in jouw ogen nutteloos, maar de CAO partijen, w.o. de vakbond vonden dit wel nuttig. En zij vertegenwoordigen de werknemers in de branche.
Ik ben ook geen voorstander van vakbonden inderdaad. Het concept zou kunnen werken als ze niet steeds teruggrijpen op staken (en daarmee heel Nederland, behalve degene tegen wie ze hun punt willen maken, last laten ondervinden van het feit dat ze hun zin niet krijgen)quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog een reden om vakbonden af te schaffen dus. Totaal overbodig in deze tijd en vooral goed voor het verzorgen van de oudere leden.
Niets is een groot woord, maar inderdaad weinig.quote:Jongeren hebben er in ieder geval niets meer aan.
Ik denk dat 99% van de mensen die 5 uur in een supermarkt werken en dus van die regeling gebruik maken, ~24 jaar of jonger zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:31 schreef karr-1 het volgende:
Jongeren hebben er in ieder geval niets meer aan.
Ik werk in een ziekenhuis en hier zijn ook diensten van 15:00 tot 23:00, maar reken maar niet dat je eten van het werk krijgtquote:Op zondag 6 januari 2013 00:46 schreef Danter het volgende:
jammer dat dit dan bij tankstations weer heel anders is.. werk vaak zat van 15:00 tot 23:00 en nog nooit een warme maaltijd gezien hoor.. mag al blij zijn als er n pauze vanaf kan
Ik geloof dat de meesten over dat huilverhaal vallen dat hij zwaar in de problemen komt als hij niet op zijn reguliere tijd een warm hapje gevoerd krijgt.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:51 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik weet ook niet waar jullie over vallen want deze jongen heeft er dus recht op (CAO).
Precies dat dus. Zolang het in de CAO staat zal je er recht op hebben, maar dat hele jankverhaal was overbodig. Tenzij je vanwege een medische noodzaak stipt op tijd moet eten.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:21 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik geloof dat de meesten over dat huilverhaal vallen dat hij zwaar in de problemen komt als hij niet op zijn reguliere tijd een warm hapje gevoerd krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |