abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121150498
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:00 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Wat geeft iemand het recht om iemand anders sport te verplichten
hoort gewoon bij de dienstplicht. Als militair moet je fit zijn en dat kan je alleen blijven door actief te sporten.

Het recht om je militair te maken is gewoon democratisch besloten. Dat is nodig om een land te beschermen.
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
pi_121151295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:04 schreef Nobody2.0 het volgende:

[..]

hoort gewoon bij de dienstplicht. Als militair moet je fit zijn en dat kan je alleen blijven door actief te sporten.

Het recht om je militair te maken is gewoon democratisch besloten. Dat is nodig om een land te beschermen.
We hebben een professioneel leger om het land te beschermen, met mensen die daadwerkelijk gemotiveerd zijn om het leger in te gaan. Een leger dienstplichtigen is enkel handig om wat extra kanonnenvoer achter de hand te hebben als de Russen binnenvallen, aangezien de koude oorlog al weer een tijdje over is...
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:26:09 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121151413
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:04 schreef Nobody2.0 het volgende:

[..]

Een beroepsleger doet dat beter dan het kanonnenvoer van de dienstplicht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:04:23 #104
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_121153087
Los van het gebrek aan noodzaak, voor robo-wars is de jeugd al opgeleid met hun Xbox controllers en wat niet. :D
pi_121158193
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:22 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

We hebben een professioneel leger om het land te beschermen, met mensen die daadwerkelijk gemotiveerd zijn om het leger in te gaan. Een leger dienstplichtigen is enkel handig om wat extra kanonnenvoer achter de hand te hebben als de Russen binnenvallen, aangezien de koude oorlog al weer een tijdje over is...
met de dreiging uit het midden oosten, Iran, Noord Korea en de huidige economische crisis is de kans op oorlog niet kleiner als in de koude oorlog. Sterker nog: de kans is zelfs groter.

Je heb een bepaalde grote nodig om een serieus leger te vormen.
Als de dreiging straks ineens zo toeneemt dat oorlog bijna niet meer te voorkomen is, ben je te laat met opleiden. Mensen zullen dan veel gemotiveerder zijn.

Daarnaast is discipline bijbrengen niet verkeerd. Elke militair kan ZHKH, het militaire EHBO.
Bedenk is wat dat al scheelt aan BHV cursussen enz. Maar belangrijker: het aantal mensen dat kan reanimeren neemt met 1100% toe. *fictief getal kan nog wel groter zijn*
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
pi_121159525
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:28 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

dus je wilt iemand 18 maanden lang verplichten iets nutteloos te doen?
Nutteloos?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:29:04 #107
45206 Pietverdriet
pi_121159559
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nutteloos?
Nutteloos
pi_121159575
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nutteloos
Verklaar je nader.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:31:13 #109
45206 Pietverdriet
pi_121159645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Lees het topic nog eens door, je hebt geen enkel nut aangetoont, al je ideeen zijn het water uitgeblazen als een Somalische piraat naast een slagschip
pi_121159668
de muur is weg, er is geen ijzeren gordijn meer, en de koude oorlog is voorbij. oh, en wij maken deel uit van de navo. dienstplicht is dus nutteloos geworden in feite.

beter zet je dan iets op poten voor probleemjongeren, ipv dit.
pi_121159728
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees het topic nog eens door, je hebt geen enkel nut aangetoont, al je ideeen zijn het water uitgeblazen als een Somalische piraat naast een slagschip
Dat is jouw mening, maar ik vroeg je iets, en je geeft geen antwoord dus wat dat betreft.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:42:58 #112
45206 Pietverdriet
pi_121160041
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, maar ik vroeg je iets, en je geeft geen antwoord dus wat dat betreft.
Die heb al eerder gegeven, maar daar reageer je niet op

1. Je heeft geen idee waarom je de Dienstplicht weer wil invoeren
2. Er is geen draagvlak voor het invoeren van Dienstplicht
3. Er is geen geld, ruimte of personeel meer om Dienstplichtigen op te vangen
4. Het is niet de verantwoording van de Staat alle jonge mannen te heropvoeden
5. Het kost veel te veel geld, we hebben de productiviteit nodig van mensen die op de arbeidsmarkt komen om de vergrijzing te betalen
6. Die 18 maanden kan zo een jongen beter in het bedrijfsleven werken, belastingen en premies betalen en welvaart creëren dan bezig gehouden worden met veel belastinggeld
pi_121160188
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:53 schreef Nobody2.0 het volgende:

[..]

met de dreiging uit het midden oosten, Iran, Noord Korea en de huidige economische crisis is de kans op oorlog niet kleiner als in de koude oorlog. Sterker nog: de kans is zelfs groter.
Dat er oorlog daar uitbreekt is nu groter, niet dat het deze kant opkomt, als we dan al ingrijpen zenden we geen dienstplichtigen uit.
Als we ons voor willen berijden op een oorlog hier tegen een westerse macht als het gaat om een verergerde crisis is het misschien een beter idee om weer tanks aan te schaffen en daar professionele militairen in te zetten dan dat we dienstplichtigen gaan inzetten
quote:
Je heb een bepaalde grote nodig om een serieus leger te vormen.
Als de dreiging straks ineens zo toeneemt dat oorlog bijna niet meer te voorkomen is, ben je te laat met opleiden. Mensen zullen dan veel gemotiveerder zijn.

Daarnaast is discipline bijbrengen niet verkeerd. Elke militair kan ZHKH, het militaire EHBO.
Bedenk is wat dat al scheelt aan BHV cursussen enz. Maar belangrijker: het aantal mensen dat kan reanimeren neemt met 1100% toe. *fictief getal kan nog wel groter zijn*
Als het gaat om discipline, ook militairen gaan over de schreef tijdens verlof of na hun diensttijd. Het scheelt ook niks aan cursussen omdat ze ook in het leger door iemand betaald moeten worden, iedere EHBO of andere cursus wordt onbruikbaar als je de kennis niet bijhoud met een jaarlijkse opfriscursus.
Een EHBO cursus in het leger is op deze manier weggegooid geld.
pi_121160547
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die heb al eerder gegeven, maar daar reageer je niet op

1. Je heeft geen idee waarom je de Dienstplicht weer wil invoeren
2. Er is geen draagvlak voor het invoeren van Dienstplicht
3. Er is geen geld, ruimte of personeel meer om Dienstplichtigen op te vangen
4. Het is niet de verantwoording van de Staat alle jonge mannen te heropvoeden
5. Het kost veel te veel geld, we hebben de productiviteit nodig van mensen die op de arbeidsmarkt komen om de vergrijzing te betalen
6. Die 18 maanden kan zo een jongen beter in het bedrijfsleven werken, belastingen en premies betalen en welvaart creëren dan bezig gehouden worden met veel belastinggeld
1. Al tig keer herhaald wat een kul antwoord en dan beweren dat ik degene ben die niet reageer :') :').
2. Ik denk inderdaad niet voldoende, op dit moment althans, maar wat niet is kan nog komen uiteraard, dat er wel of geen draagvlak voor is, zegt niet veel of het wel of niet nutteloos is.
3. Zoals ik al stelde is dat pure onzin, dienstplichtigen kan je in grote aantallen veel efficiënter inzetten dan vroeger is gebeurd, denk hierbij aan publieke functies en zelfs dat ze voor particuliere zaken kunnen worden ingezet. Daarnaast, zoals gezegd, zitten veel bedrijven te springen om mensen met en een militaire en een academische achtergrond.
4. Dat is jouw mening, ik vind dat de staat wel degelijk bij jonge mensen verantwoordelijkheid heeft ze op het goede pad te zetten en te houden, dit is een mogelijke oplossing daarvoor.
5. Op deze manier verhoog je de productiviteit juist, van dienstplicht worden ze vaak echt niet minder productief, daarnaast zoals gezegd kun je ze inzetten ten behoeve van de samenleving dan combineer je het ook met een soort sociale dienstplicht.
6. Het voordeel van de dienstplicht is dat de kans veel groter is dat hij daar aanleert, vooral door de verplichting in het begin, dat klinkt afstotend maar zo moeten veel het vaak wel leren. Het bedrijfsleven is een heel andere tak van de samenleving en zorgt juist voor meer afstoting van welvaart en mindere cohesie in plaats van meer.
pi_121160667
Hoezo zit er nog geen slotje op dit topic? Volgens mij vindt iedereen, met uitzondering van TS, de dienstplicht nutteloos
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:01:45 #116
45206 Pietverdriet
pi_121160699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

1. Al tig keer herhaald wat een kul antwoord en dan beweren dat ik degene ben die niet reageer :') :').
2. Ik denk inderdaad niet voldoende, op dit moment althans, maar wat niet is kan nog komen uiteraard, dat er wel of geen draagvlak voor is, zegt niet veel of het wel of niet nutteloos is.
3. Zoals ik al stelde is dat pure onzin, dienstplichtigen kan je in grote aantallen veel efficiënter inzetten dan vroeger is gebeurd, denk hierbij aan publieke functies en zelfs dat ze voor particuliere zaken kunnen worden ingezet. Daarnaast, zoals gezegd, zitten veel bedrijven te springen om mensen met en een militaire en een academische achtergrond.
4. Dat is jouw mening, ik vind dat de staat wel degelijk bij jonge mensen verantwoordelijkheid heeft ze op het goede pad te zetten en te houden, dit is een mogelijke oplossing daarvoor.
5. Op deze manier verhoog je de productiviteit juist, van dienstplicht worden ze vaak echt niet minder productief, daarnaast zoals gezegd kun je ze inzetten ten behoeve van de samenleving dan combineer je het ook met een soort sociale dienstplicht.
6. Het voordeel van de dienstplicht is dat de kans veel groter is dat hij daar aanleert, vooral door de verplichting in het begin, dat klinkt afstotend maar zo moeten veel het vaak wel leren. Het bedrijfsleven is een heel andere tak van de samenleving en zorgt juist voor meer afstoting van welvaart en mindere cohesie in plaats van meer.
Probeer het eens met argumenten ipv niet onderbouwde onderbuikgevoelens
pi_121160730
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:00 schreef Triptamine2 het volgende:
Hoezo zit er nog geen slotje op dit topic? Volgens mij vindt iedereen, met uitzondering van TS, de dienstplicht nutteloos
Gezien de poll in de OP valt dat enorm mee.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Probeer het eens met argumenten ipv niet onderbouwde onderbuikgevoelens
:') :') Je mag in een ander topic trollen Pietje niet hier dat is niet zo netjes haha.
pi_121160751
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

[..]

:') :') Je mag in een ander topic trollen Pietje niet hier dat is niet zo netjes haha.
Wow, dat had ik niet eens gezien, apart.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:17:47 #119
45206 Pietverdriet
pi_121161176
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

.
Van statistiek en representatieve steekproeven heb jij ook niet veel begrepen
pi_121161243
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Van statistiek en representatieve steekproeven heb jij ook niet veel begrepen
Ik zal het mijn docenten voorleggen :') :').
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:21:45 #121
45206 Pietverdriet
pi_121161284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zal het mijn docenten voorleggen :') :').
De formule voor een steekproef waarbij de populatie eindig is:
n>= N x z ² x p(1-p)
z ² x p(1-p) + (N-1) x F ²
pi_121161533
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
n>= N x z ² x p(1-p)
z ² x p(1-p) + (N-1) x F ²
Gefeliciteerd :') :').
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:35:03 #123
45206 Pietverdriet
pi_121161711
Heb je al een argument waarom het beter is jongeren tegen hoge kosten 18 maanden van de arbeidsmarkt te houden ipv ze te laten werken en premies en belastingen op te laten leveren?
pi_121161824
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je al een argument waarom het beter is jongeren tegen hoge kosten 18 maanden van de arbeidsmarkt te houden ipv ze te laten werken en premies en belastingen op te laten leveren?
Volgens mij kan je uit mijn antwoorden hierboven prima halen dat je het ook efficiënt kan aanpakken.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:39:18 #125
45206 Pietverdriet
pi_121161856
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij kan je uit mijn antwoorden hierboven prima halen dat je het ook efficiënt kan aanpakken.
Mond vol tanden dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')