zeurkous.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:21 schreef Kostyan het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet. Door te zeggen dat je het zou verzwijgen en een zoen met een ander no big deal is om te verzwijgen, zeg je eigenlijk dus gewoon hetzelfde als: "Een zoen met een ander moet geen probleem zijn en moet kunnen in een relatie". Oke, waarom überhaupt moeilijk doen dan.. blijkbaar is dit iets wat in jouw optiek getolereerd moet worden in een relatie. Als je een fout maakt, dan horen daar gevolgen bij.
Ik vind het moedig van je dat je gewoon alsnog daar naartoe gaat om het te vertellen, je laat hiermee zien dat je ballen hebt en verantwoordelijkheid neemt voor je daden. M.i. kan zij dat alleen maar waarderen, hoe kut het bericht voor haar ook is. Wees in ieder geval een beetje voorbereid als je echt besluit om er naartoe te gaan, kijk eventueel alvast voor een cheapass hotel voor het geval dat.
Het is makkelijk om de weg van de minste weerstand te kiezen, maar je verliest er een hoop persoonlijkheid en respect mee.
Ik hoop oprecht voor je dat ze er geen eind aan maakt en dat jullie gewoon verder kunnen gaan.
TS is een gore giggolo.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:27 schreef vosss het volgende:
Als TS een vrouw was geweest dan waren waarschijnlijk reacties als gore kuthoer en dergelijke voorbij gekomen
Zoals ik eerder al zei doe jij net alsof het een doodzonde is. Er is gekust, er is spijt, er is niet geneukt, er zijn geen gevoelens of nummers uitgewisseld. Naar mijn mening moet je dit als volwassene zelf kunnen oplossen en de ander daar niet in meeslepen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:02 schreef Kostyan het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet op een kindse manier. ik ben alleen wel van mening dat wanneer je een relatie met iemand aangaat, waarin het niet gewaardeerd wordt wanneer één van de partners vreemd gaat, dat je hier in elk geval eerlijk over moet zijn wanneer het wel gebeurd. En verantwoordelijkheid nemen doe je denk ik juist door de confrontatie aan te gaan en er uiteindelijk het beste proberen uit te halen.
Het kan toch niet zo zijn dat je eerst vreemd gaat en vervolgens maar niks zegt omdat je hem/haar niet kwijt wilt, dat had je dan eerder moeten bedenken. Het is hetzelfde als zonder condoom/pil seks hebben en vervolgens een abortus plegen als je zwanger raakt. Zo werkt het toch niet? Je kan toch niet overal maar van profiteren en als je dan een fout maakt doen alsof het niet gebeurd is?
Als ik een ander meisje zoen dan weet ik dat daar een bepaald risico bij hoort. Dat risico is dat ik een vriendin heb waar ik het eerlijk aan moet vertellen en dat er een kans is dat zij daardoor niet met mij verder wilt. Vind ik die ene zoen dat risico waard? Ja, dan ga ik lekker zoenen en zo niet dan zoen ik niet.
Zo zie je eigenlijk maar hoeveel mensen het gewoon gewetenloos verborgen zouden houden, wil niet weten hoe vaak het daadwerkelijk zo gaat :/.
Nou, dit lijkt me anders nog veel erger dan dat TS het gewoon eerlijk verteld. Dan laat je de keus tenminste aan haar en weet ze ook waarom het stuk liep mocht het zo eindigen...quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:05 schreef Kostyan het volgende:
maak het uit en zeg niets, zo weet je zeker dat zij emotioneel niet beschadigd raakt.
ja, da dus,quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:22 schreef kedge het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei doe jij net alsof het een doodzonde is. Er is gekust, er is spijt, er is niet geneukt, er zijn geen gevoelens of nummers uitgewisseld. Naar mijn mening moet je dit als volwassene zelf kunnen oplossen en de ander daar niet in meeslepen.
Dat kan je overal doen, op straat neuken is lastigerquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
waarom doen mensen dat dan veeeel gemakkelijker dan neuken?
Ik ben bang dat deze discussie op een dood eind loopt, blijkbaar is er een verschil van mening betreft de prioriteiten binnen een relatie. Persoonlijk heb ik eerlijkheid en trouw ergens bovenaan staan en vind ik dat eerlijkheid voor alles gaat, ongeacht de gevolgen daarvan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, da dus,
Hij is geschrokken, voelt zich schuldig, het zal niet nog een keer gebeuren, dat gewetenloos noemen, is echt belachelijk.
Hij maakt zijn vriendin alleen maar onzeker en kan zelf zijn schuldgevoel wegpraten als hij het vertelt.
Ja, er valt veel te zeggen voor eerlijkheid n een relatie en mijn relatie kan zoiets best hebben, maar als je relatie zoiets nog niet aan kan, kan ik me voorstellen dat je je mond houdt, daar is niets gewetenloos aan.
Je kan van iemand houden, verliefd zijn en een foutje maken, ik vind niet dat je daarvoor perse de ander moet kwetsen.
ik vind eerlijkheid heel belangrijk. Ik zeg alleen dat er genoeg mensen zijn die dit soort dingen helemaal niet willen weten. Jij neemt aan dat zijn vriendin bij die mensen hoort die het wel willen weten, ik neem dat niet automatisch aan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:40 schreef Kostyan het volgende:
[..]
Ik ben bang dat deze discussie op een dood eind loopt, blijkbaar is er een verschil van mening betreft de prioriteiten binnen een relatie. Persoonlijk heb ik eerlijkheid en trouw ergens bovenaan staan en vind ik dat eerlijkheid voor alles gaat, ongeacht de gevolgen daarvan.
Ik zou m'n vriendin ook niet meteen een trap geven als ze de fout in gaat door een zoen, maar ik wil het wel weten. Liegen heb ik een hekel aan en zou het nooit accepteren.
Als ze het niet zou willen weten dan zegt ze dus eigenlijk dat ze het best vind zolang ze het maar niet te weten komt. Dat kan ook, dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.. zelf zou ik dat absoluut niet zo willen. Ik zou in alle gevallen willen dat ze mij de waarheid verteld, kan eerlijkheid enorm waarderen dus zou dat dan ook weer in mijn overwegingen meenemen. Misschien ben ik wel te principieel. Wordt in ieder geval al kotsmisselijk bij de gedachte dat mijn vriendin een ander zoent en het mij niet zou vertellen...quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind eerlijkheid heel belangrijk. Ik zeg alleen dat er genoeg mensen zijn die dit soort dingen helemaal niet willen weten. Jij neemt aan dat zijn vriendin bij die mensen hoort die het wel willen weten, ik neem dat niet automatisch aan.
In het begin van een relatie, als die nog niet rotsvast is en je allebei nog zoekende bent naar hoe jullie samen werken enzo, vind ik liegen begrijpelijk en soms te verkiezen boven de waarheid vertellen.
Toch zit er wel een verschil tussen zoenen en seks. Zoenen is een stuk makkelijker te vergeven, vind ik.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:29 schreef seiramu het volgende:
Ik snap de mensen niet die zeggen dat zoenen geen vreemdgaan is of geen probleem...bah. Vreemdgaan = Vreemdgaan.
Ik zou het allebei erg kut vinden en mijn vertrouwen zou in beide gevallen helemaal weg zijn in mijn vriend. Hetzelfde geldt ook voor hem.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:32 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Toch zit er wel een verschil tussen zoenen en seks. Zoenen is een stuk makkelijker te vergeven, vind ik.
Ik vind het nog wel een groot verschil. Zoenen kan bij wijze van spreke al gebeuren als je één seconde niet oplet, voor seks is toch een stuk meer actie nodig.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:36 schreef seiramu het volgende:
[..]
Ik zou het allebei erg kut vinden en mijn vertrouwen zou in beide gevallen helemaal weg zijn in mijn vriend. Hetzelfde geldt ook voor hem.
Je gaat toch niet zomaar uit het niets iemand zoenen? Er zijn bepaalde acties die leiden tot zoenen zoals bij elkaar opvallen, elkaar aanspreken, dansen, (intiem) praten, dichterbij elkaar zitten of staan, aanrakingen, elkaar aankijken etcetera. En dan zoenen. En dan zelf het initatief nemen of gezoend worden en door blijven zoenen. Nee, voor mij is het echt een dealbreaker, zoenen met een ander!quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:43 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik vind het nog wel een groot verschil. Zoenen kan bij wijze van spreke al gebeuren als je één seconde niet oplet, voor seks is toch een stuk meer actie nodig.
Als ik TS was, zou ik het gewoon vertellen. Juist as je erover zwijgt, blijft het zoiets groots. De meeste relaties overleven dit soort akkefietjes.
Ik zei 'bij wijze van spreke'.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:50 schreef seiramu het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zomaar uit het niets iemand zoenen? Er zijn bepaalde acties die leiden tot zoenen zoals bij elkaar opvallen, elkaar aanspreken, dansen, (intiem) praten, dichterbij elkaar zitten of staan, aanrakingen, elkaar aankijken etcetera. En dan zoenen. En dan zelf het initatief nemen of gezoend worden en door blijven zoenen. Nee, voor mij is het echt een dealbreaker, zoenen met een ander!
Heb er ervaring mee...quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:59 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik zei 'bij wijze van spreke'.
Maar ik ken best situaties waarin mensen zomaar gezoend werden, zonder dat ze daarvan gediend waren of zich ervan bewust waren dat ze daar aanleiding toe hadden gegeven. Dat is meestal niet zo, maar het kan wel, in tegenstelling tot seks (verkrachting natuurlijk niet meegerekend!).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |