Ik zou het dan ook niet opbiechten als vreemdgaan, maar pas zeggen dat je preventief bent vreemdgegaan als zij met haar verhaal komt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:28 schreef LelijKnap het volgende:
Grote kans dat ook zij zich bezigde met een andere tong dan de jouwe. (En misschien wel meer).
Dus, wanneer je het gaat opbiechten; wees voorbereid een counter-confession te krijgen.
Dat is wel slim inderdaad. En als zij niet met een verhaal komt, dan alsnog opbiechten, afwachten of ze ook iets op te biechten heeft en dan zeggen: het was slechts een test.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou het dan ook niet opbiechten als vreemdgaan, maar pas zeggen dat je preventief bent vreemdgegaan als zij met haar verhaal komt.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:41 schreef Moois het volgende:
Ik zou het opbiechten. Anders kan zij jou niet vertrouwen en is de relatie gebouwd op niets.
nee, gewoon onzin. As zij van niets weet, vertrouwt ze hem toch gewoon? Of dat nou realistisch is of niet.quote:
Ah, het welbekende 'leugentje om bestwil'. Laat dat die persoon lekker zelf beslissen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, gewoon onzin. As zij van niets weet, vertrouwt ze hem toch gewoon? Of dat nou realistisch is of niet.
Vertrouwen is niet gebaseerd op eerlijkheid of op hoe je relatie werkelijk is, maar op het beeld dat je ervan (en van de ander) hebt.
Als je eerlijk bent, kan dat het vertouwen juist ondermijnen.
Of juist versterken omdat iemand eerlijk zijn fouten opbiecht...quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als je eerlijk bent, kan dat het vertouwen juist ondermijnen.
nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik geef de ts helemaal geen advies zelfs. Ik zeg alleen dat je onzin uitkraamt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef Moois het volgende:
[..]
Ah, het welbekende 'leugentje om bestwil'. Laat dat die persoon lekker zelf beslissen.
dat klopt, het kan allebei de kanten op, ik probeerde enkel aan te geven dat de waarheid vertellen niet automatisch het vertrouwen vergroot ofzo. Soms wordt het vertrouwen er juist door verpest.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Of juist versterken omdat iemand eerlijk zijn fouten opbiecht...
Maar daar zit natuurlijk wel een groot risico aan vast
Ik denk eerlijk gezegd ook vaker het laatste, als het eenmaal mis is gegaan zullen er toch vaak wel twijfels blijven bestaan omdat de bedrogen partner bang is dat het weer een keer mis kan gaan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat klopt, het kan allebei de kanten op, ik probeerde enkel aan te geven dat de waarheid vertellen niet automatisch het vertrouwen vergroot ofzo. Soms wordt het vertrouwen er juist door verpest.
Dat laatste klopt zeker. En ik adviseer hem om eerlijk te zijn, omdat zij anders terechte (!) vermoedens kan krijgen dat hij niet te vertrouwen is. Als hij het niet zegt dan heb je inderdaad dat zij hem onterecht vertrouwd, wat niet per se hoeft te betekenen dat de relatie daar op stuk loopt. Als hij dat goed vindt is het prima. Ik denk dat voor veel mensen geldt dat het niet prima is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat klopt, het kan allebei de kanten op, ik probeerde enkel aan te geven dat de waarheid vertellen niet automatisch het vertrouwen vergroot ofzo. Soms wordt het vertrouwen er juist door verpest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |