Imo geeft dat het vertrouwen een scheur!quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
waarom gaan mensen daar altijd van uit eigenlijk?
dat is toch niet waar? Als je niets weet, blijft je vertrouwen toch hetzelfde? Dat wordt pas anders als je wel iets weet, of vermoedt. Ik ken genoeg mensen die zeggen dat ze er het liefst niets van weten/horen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:21 schreef prosverige het volgende:
[..]
Imo geeft dat het vertrouwen een scheur!
En ik schaar zoenen samen met seks onder iets dat je niet met andere moet beleven dan met je vriend/vriendin.
Mocht mijn vriendin vreemdgaan zou ik het heel erg vinden, maar hou sowieso van haar, dus weet niet 100 procent of ik het dan zou afkappen
Jij had het erover waarom mensen het door vreemdgaan uitmaken, en daar gaf ik antwoord op.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
dat is toch niet waar? Als je niets weet, blijft je vertrouwen toch hetzelfde? Dat wordt pas anders als je wel iets weet, of vermoedt. Ik ken genoeg mensen die zeggen dat ze er het liefst niets van weten/horen.
nee, daar had ik het niet over, ik had het over waarom mensen er vanuit gaan dat je het 'zelf ook zou willen weten.' Dat is nl niet altijd zo.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:29 schreef prosverige het volgende:
[..]
Jij had het erover waarom mensen het door vreemdgaan uitmaken, en daar gaf ik antwoord op.
Als ze het niet weten idd, dan merk je daar niets van, maar zo zit ik iig niet in elkaar
Zwijgen is niet raar inderdaad omdat hij de consequenties die hij vermoed wil vermijden. Als je je vriendin belazert, zoenen of sex, dan moet je de consequenties onder ogen zien en het gewoon vertellen. Sex zou wel nog pijnlijker zijn voor z'n vriendin, maar dan nog.. ook bij zoenen hoor je het eerlijk te vertellen. En inderdaad, er zal een vertrouwensbreuk ontstaan.. aan TS de schone taak om die breuk te lijmen, mits zij hem daar de kans voor geeft.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:17 schreef kedge het volgende:
[..]
Hij heeft een ander meisje gekust en weet dat hij goed fout zit door zijn schuldgevoel. Zwijgen is dan is niet zo raar. Als je jezelf verneukt is het misschien een ander verhaal.
Jij maakt er direct een doodzonde van die je voor de rest van je leven zal achtervolgen.
Er is ook het gedeelte waar je, je eigen verantwoordelijkheid moet nemen voor je daden en dat is niet altijd kinds vertellen wat je gedaan hebt. Als volwassene moet je ook je eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:08 schreef Kostyan het volgende:
[..]
Zwijgen is niet raar inderdaad omdat hij de consequenties die hij vermoed wil vermijden. Als je je vriendin belazert, zoenen of sex, dan moet je de consequenties onder ogen zien en het gewoon vertellen. Sex zou wel nog pijnlijker zijn voor z'n vriendin, maar dan nog.. ook bij zoenen hoor je het eerlijk te vertellen. En inderdaad, er zal een vertrouwensbreuk ontstaan.. aan TS de schone taak om die breuk te lijmen, mits zij hem daar de kans voor geeft.
Zou lekker makkelijk zijn, eerst een lekker wijf zoenen en dan spijt hebben en maar niks zeggen.. wat is dat voor laffe streek man, waar is je gevoel voor respect (voor zowel jezelf als je vriendin). Maarja, tegenwoordig is iedereen lekker makkelijk... misschien zijn dit soort dingen wel normaal tegenwoordig en ben ik degene die wat moeilijk doet.
wtfquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:32 schreef Chimpa het volgende:
Ik ga een gedicht voor haar schrijven om precies te omschrijven hoe ik mij nu voel. Ik heb laatst ook een gedicht geschreven en ze werd er heel blij van..
Ik ben 20 jaar, zij is 23.
Dude.. een gedicht voor sinterklaas is wel iets anders als een gedicht waarin je verteld dat je met je tong in andermans mond hebt zitten roerenquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:45 schreef Chimpa het volgende:
Hoe ze wat? Ik had overigens toen een gedicht geschreven wegens Sinterklaas.. zodat zij ook ééntje zou krijgen, al vieren ze dat niet in Finland.
Volgens mij werkt zo'n gedicht averechts, maar als TS denkt er goed mee te doen en op het vliegveld wil slapen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:47 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Dude.. een gedicht voor sinterklaas is wel iets anders als een gedicht waarin je verteld dat je je tong in andermans mond hebt zitten roeren
Je wou er nog enige romantiek in gooien?
mwa, dat niet, als je het dan al wil vertellen, doe dat dan in elk geval persoonlijk en niet via een mailtje oid.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:52 schreef kedge het volgende:
[..]
Volgens mij werkt zo'n gedicht averechts, maar als TS denkt er goed mee te doen en op het vliegveld wil slapen.
Als je het dan zo nodig wilt zeggen, zeg het dan via skype of stuur een e-mail zodat je haar niet voor het blok zet als je daar al bent. Zo maak je het al helemaal onfatsoenlijk naar haar toe.
Het hoeft ook niet op een kindse manier. ik ben alleen wel van mening dat wanneer je een relatie met iemand aangaat, waarin het niet gewaardeerd wordt wanneer één van de partners vreemd gaat, dat je hier in elk geval eerlijk over moet zijn wanneer het wel gebeurd. En verantwoordelijkheid nemen doe je denk ik juist door de confrontatie aan te gaan en er uiteindelijk het beste proberen uit te halen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:42 schreef kedge het volgende:
[..]
Er is ook het gedeelte waar je, je eigen verantwoordelijkheid moet nemen voor je daden en dat is niet altijd kinds vertellen wat je gedaan hebt. Als volwassene moet je ook je eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Als je op een uurtje van elkaar woont ben ik het met je eens. Maar dit draait volgens mij eerder om onzekerheid dan dan perse die zoen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mwa, dat niet, als je het dan al wil vertellen, doe dat dan in elk geval persoonlijk en niet via een mailtje oid.
Ik zou overigens niks zeggen als ik ts was, vind t dom.
gewetenloos.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:02 schreef Kostyan het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet op een kindse manier. ik ben alleen wel van mening dat wanneer je een relatie met iemand aangaat, waarin het niet gewaardeerd wordt wanneer één van de partners vreemd gaat, dat je hier in elk geval eerlijk over moet zijn wanneer het wel gebeurd. En verantwoordelijkheid nemen doe je denk ik juist door de confrontatie aan te gaan en er uiteindelijk het beste proberen uit te halen.
Het kan toch niet zo zijn dat je eerst vreemd gaat en vervolgens maar niks zegt omdat je hem/haar niet kwijt wilt, dat had je dan eerder moeten bedenken. Het is hetzelfde als zonder condoom/pil seks hebben en vervolgens een abortus plegen als je zwanger raakt. Zo werkt het toch niet? Je kan toch niet overal maar van profiteren en als je dan een fout maakt doen alsof het niet gebeurd is?
Als ik een ander meisje zoen dan weet ik dat daar een bepaald risico bij hoort. Dat risico is dat ik een vriendin heb waar ik het eerlijk aan moet vertellen en dat er een kans is dat zij daardoor niet met mij verder wilt. Vind ik die ene zoen dat risico waard? Ja, dan ga ik lekker zoenen en zo niet dan zoen ik niet.
Zo zie je eigenlijk maar hoeveel mensen het gewoon gewetenloos geborgen zouden houden, wil niet weten hoe vaak het daadwerkelijk zo gaat :/.
dan nog vind ik skype of mail niet de juiste manier om zoiets te zeggen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:03 schreef kedge het volgende:
[..]
Als je op een uurtje van elkaar woont ben ik het met je eens. Maar dit draait volgens mij eerder om onzekerheid dan dan perse die zoen.
Hoe ziet ze eruit? Op basis van haar looks en maten kunnen we een veel beter en persoonlijker advies gevenquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:00 schreef Chimpa het volgende:
@JaniesBrownie: Ik zeg het liever ook niet, maar ik heb voor mijzelf geen keus.. Ik ga het wel sowieso persoonlijk zeggen. Als ik het via skype vertel ben ik sowieso 100% kansloos. Als ik daar ben mag ze zelf kiezen of ik nog een kans krijg of terug kan gaan, ik houd teveel van haar om het er even simpel af te brengen.
Misschien egoistisch gedacht in de manier dat ik haar dan voor het blok zet. Maar ik ben ontzettend bang haar te verliezen en dan krijg ik terminste nog een kans om alles eraan te doen om het proberen te redden..
Dat laatste zegt ze waarschijnlijk ook over jouquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:15 schreef Chimpa het volgende:
Zoals je zou verwachten bij een Finse. Mooi blond haar, goed figuur.. Ik heb ook zeker door dat ze veel bekijks en aandacht krijgt van andere jongens maar ze is ontzettend lief en trouw.
Ik overdrijf niet. Door te zeggen dat je het zou verzwijgen en een zoen met een ander no big deal is om te verzwijgen, zeg je eigenlijk dus gewoon hetzelfde als: "Een zoen met een ander moet geen probleem zijn en moet kunnen in een relatie". Oke, waarom überhaupt moeilijk doen dan.. blijkbaar is dit iets wat in jouw optiek getolereerd moet worden in een relatie. Als je een fout maakt, dan horen daar gevolgen bij.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
gewetenloos.![]()
Veel mensen kunnen ontzettend overdrijven als he om zoiets gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |