Dat heeft te maken met poffen niet met de eerdere economische groei,quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke status gaven de ratingbureau's vorig jaar ook alweer aan Ierland?
Waar hebben ze die groei van betaald dan denk je?quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met poffen niet met de eerdere economische groei,
Ierland trok vele grote bedrijven door een concurrerend belastingtarief. Dat men daarna op de pof ging leven was helaas minder slim. De Friezen zijn gewoon een nuchter volk. Die zie ik nog wel sparen en niet meer consumeren dan ze nodig hebben.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat moet je aan Paper_Tiger vragen. Die vergelijkt Friesland met Ierland.
Groei betaal je niet. Groei komt vanuit particulier initiatief. De Ieren begonnen met echte groei. Dat er dan weer van de vreselijke politici zijn die denken dat ze dan opeens met geld moeten gaan smijten is weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar hebben ze die groei van betaald dan denk je?
Of waren het niet toch de Ierse banken die rommelhypotheken verstrekten?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Groei betaal je niet. Groei komt vanuit particulier initiatief. De Ieren begonnen met echte groei. Dat er dan weer van de vreselijke politici zijn die denken dat ze dan opeens met geld moeten gaan smijten is weer een ander verhaal.
Beiden. Waren ze verstandig met de groei omgegaan dan het het hele land ervan geprofiteerd.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of waren het niet toch de Ierse banken die rommelhypotheken verstrekten?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ierland_(land)
Als je uitgaat van ongeveer ¤ 400.000.000.000 staatsschuld, komt dat neer op ¤ 12.680.000.000. (met 3,17% van het BBP). Dat is nog geen ¤ 18.900.000.000 maar wel te veel. Mogen ze houden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
Krijgen ze dan ook hun portie van de staatsschuld mee? Zou gelijk uitkomen op zo'n 100% van het BNP
85% ongeveerquote:Op donderdag 3 januari 2013 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
Krijgen ze dan ook hun portie van de staatsschuld mee? Zou gelijk uitkomen op zo'n 100% van het BNP
Ik las een paar weken geleden een artikeltje over een onderzoek naar de beheersing van de vreemde talen (de veelvoorkomende vreemde talen) bij diverse Europese volkeren. Helaas heb ik er geen link van aangezien ik het webadres niet aan mijn favorieten heb toegevoegd.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat het taalonderwijs schrikbarend slecht is in Nederland en dat we onze voorsprong op andere landen verliezen. Op privéscholen over de hele wereld wordt vanaf de basisschool Engels onderwezen.
3-talig onderwijs vanaf groep 3 is zelfs mogelijk. Engels-Duits-Nederlands
Je overdrijft volgens mij nogal.quote:Ondertiteling? Alles na '90 heeft zijn engels waarschijnlijk aan Runescape te danken.
Kijk even naar de uitslag van de poll.quote:
Ja leuk dat het leeft, maar Friesland heeft totaal geen bestaansrecht als individuele staat, al was het maar omdat hun economie geen cent waard is. Waar moeten ze de "staatskas" van spekken dan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kijk even naar de uitslag van de poll.
38 voor onafhankelijkheid
19 tegen
1 anders
Stand 4-1-2013 9:30
En in sommige regio's van Fryslan leeft het sterker, in sommige regio's als bij Oosterwolde leeft het nauwelijks. Hier in Hurdegaryp, Oensjerk, Gytserk en omgeving leeft het echt.
Innovatie, Friezen zijn creatief namelijk en er is ruimte zat.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja leuk dat het leeft, maar Friesland heeft totaal geen bestaansrecht als individuele staat, al was het maar omdat hun economie geen cent waard is. Waar moeten ze de "staatskas" van spekken dan?
Het leeft ook niet, da's kletsika. Mocht het inderdaad leven, dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar ook dan alleen als een absolute meerderheid het er mee eens is.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja leuk dat het leeft, maar Friesland heeft totaal geen bestaansrecht als individuele staat, al was het maar omdat hun economie geen cent waard is. Waar moeten ze de "staatskas" van spekken dan?
De Groningers zijn niet zo'n eigenzinnig volkje wat wil afscheiden van Nederland.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Innovatie, Friezen zijn creatief namelijk en er is ruimte zat.
Recreatie.
Landbouwgrond
Productie zonnepanelen
We hebben aardgas als we samenwerken met Groningen
zonder samenwerking ook, maar dan is het stukken minder
Desnoods worden we een haven voor geld, net als Zwitserland, zodra we uit de EU stappen hoeven we ons niet meer te houden aan regels en kunnen we bankgeheim invoeren
Deal.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Friesland een kans van slagen heeft als zelfstandige staat maar als de Friezen het per se willen proberen dan moet de rest van Nederland de Friezen niet tegenhouden.
Twee harde voorwaardes;
- Nederland helpt Friesland niet als het mislukt.
- Nederland mag Friezen weren als potentiële immigrant om gelukszoekers te voorkomen.
Kans van slagen zou het wel hebben, mits er een duidelijke meerderheid het mee eens is. Kom op zeg, we hebben het over de beschaafde wereld, geen opstandige deelrepubliek van de Kongo waar alles en nog wat mis zou gaan. Nederland en Friesland zouden dat dan samen op poten zetten en samen succesvol regelen. Daar kunnen we wel van uitgaan, zo volwassen en capabel is de overheid nog wel.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Friesland een kans van slagen heeft als zelfstandige staat maar als de Friezen het per se willen proberen dan moet de rest van Nederland de Friezen niet tegenhouden.
Twee harde voorwaardes;
- Nederland helpt Friesland niet als het mislukt.
- Nederland mag Friezen weren als potentiële immigrant om gelukszoekers te voorkomen.
Dan komt er oorlog.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De Groningers zijn niet zo'n eigenzinnig volkje wat wil afscheiden van Nederland.
Juridisch gezien zou het trouwens een interessante kwestie zijn. Volgens mij is dat aardgas van Nederland, zelfs als Groningen zich zou afscheiden waar Nederland nooit toestemming voor zou geven zolang het aardgas daar in de grond ligt.
Wat een goeie, die is nieieieuuww! Meh, als je dat doet worden je zuivel, rundvlees en groentes ook een verdomd goed stukje duurder, he?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:02 schreef Voorschrift het volgende:
Naja afsteken en afzinken die zooi dan, het is dat wij Hollanders jullie gas zo leuk vinden, maar verder hebben we niks aan dat achtergestelde boerengehucht. Zodra jullie gas op is mogen jullie het gerust proberen met z'n allen.
Zie hier de ware aard en beschaving van de Nederlander. Grondstoffen plunderen, niets investeren in het geplunderde land en verontwaardigd doen als een regio het niet langer pikt. De echte VOC-mentaliteit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:02 schreef Voorschrift het volgende:
Naja afsteken en afzinken die zooi dan, het is dat wij Hollanders jullie gas zo leuk vinden, maar verder hebben we niks aan dat achtergestelde boerengehucht. Zodra jullie gas op is mogen jullie het gerust proberen met z'n allen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |